Jumaat, 5 Julai 2013

743. Ulat Sebesar Ibu Jari Dalam Mata.


shared Sabah Bagus Bah's photo
Seorang lelaki Eropah mengalami sakit mata yang melampau. Mulanya dia menyangka sakit matanya itu hanyalah sakit mata biasa sahaja. Akan tetapi lama kelamaan, sakit matanya itu menjadi parah dan mulai membengkak.

Dia kemudiannya bertemu dengan doktor untuk mendapatkan rawatan. Apa yang memeranjatkan adalah, rupanya kesakitan yang dialaminya itu adalah disebabkan oleh seekor ulat yang sangat besar telah mendiami di bawah kelopak matanya.

Doktor telah berjaya mengeluarkan ulat tersebut dan kini mata lelaki itu telah pulih. Kalaulah ulat besar itu tidak dikeluarkan, sudah tentu matanya akan menjadi buta dan apa yang ngeri, makin banyaklah ulat yang akan bersarang di situ. Jom kita lihat proses pembuangan ulat besar dari mata lelaki tersebut. 

#besar owh ..aiyaaa 


Kalau bg kamurang mana 1 yang betul jawapan dia ?..... Jeng3 


Sabah Bagus Bah ahaha adoii .... jawapan dia 13 sebab .............

~ 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 - 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + ( 1 x 0 )
~ 1 x 0 = 0
~ 1 - 1 = 0

~ 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 1 + 0 + 1 + 1 + 1 + 1 + 0 
~ 13 #

dalam math kena dahulukan kurungan , pastu bahagi , then darab , last skali baru lah tolak dan tambah .. heeee 




Begini la kamu tu kan kalau awal pagi mandi yang sebelum mau p sekolah atau kerja tu ?.. Kan ?.. Akun sejalaa .. Admin pun begini la baini juga .. 
Tanam bulan .. Bulan da siap untuk d petik ... Hihihi 
Kalau terer cuba jangan kasi gerak ne gambar ... Bulih ka ?.. Hihihi 
Walaupun serba kekurangan, bukan alasan baginya untuk tidak bekerja dan meminta sedekah. Selagi kudrat masih ada, gunakan sabaiknya. 
Kallash Singh telah dinobatkan orang paling bau di dunia selepas dia mengaku enggan mandi untuk 37 tahun. Mr Singh ini telah berhenti mandi atau membersihkan dirinya sejak dari 19t4 selepas dia kahwin. 

Di sebaliknya perkara ini, sebenarnya dia dikhabarkan akan memdapat anak lelaki sekiranya melakukan semua ini oleh paderi agamanya.

Tetapi semua tidak menjadi selepas dia dikurniakan dengan 7 orang anak PEREMPUAN. Isterinya cuba menyuruhnya untuk mandi kerana dia perlu bekerja di bawah panas yang mencecah 47 celcius setiap hari. 


ISteri dan anak mereka pernah cuba menolaknya ke dalam sungai tetapi dia sempat lari. 

Kini orang kampung suka mengejek dan mempermainkannya. Singh memberitahu yang dia akan jadi begitu sehingga dia dikurniakan anak lelaki. 
Cantik kan ?.. Kamu pernah p sini ka?.. Cuba teka di mana ne tempat kalau kamurang terer.. Area Sabah juga bah ni.. Jeng3 
Sejarah Pembinaan Masjid Bandaraya Kota Kinabalu

Masjid ini dibina di atas tapaknya hari ini adalah daripada kesungguhan ikhtiar serta cetusan ilham dan cadangan Allahyarham Tun Datuk Seri Panglima Haji Mohd. Said bin Keruak, Yang di-Pertua Negeri Sabah yang ke-7.


Pada asalnya tapak masjid ini ialah kawasan pantai dan pesisir air laut Kampung Likas. Tapak seluas 14.83 ekar ini mula ditimbus pada bulan Julai 1989 dan siap pada bulan Ogos 1989. Ini diikuti dengan kerja-kerja Penyediaan Tapak bermula pada bulan September 1990 dan siap pada bulan Jun 1991. Kerja-kerja menanam cerucuk dimulakan pada 22 Jun 1992 dan siap pada 23 Mac 1993.


Projek berkenaan tidak dapat diteruskan kerana masalah kewangan dan teknikal. Bagaimanapun, berkat kesungguhan pimpinan Kerajaan Negeri Sabah pada tahun 1994, maka projek berkenaan mendapat peruntukan yang sewajarnya untuk diteruskan. 


Dengan ini barulah kerja-kerja pembinaan bangunan dan kerja-kerja sivil masjid berkenaan dapat dimulakan. Bagaimanapun, projek berkenaan menghadapi pelbagai masalah pengurusan dan teknikal menyebabkan kerja-kerja pembinaannya terganggu dan berjalan secara perlahan. 

Mulai 1 Januari 1996, pelaksanaan projek berkenaan dipindahkan daripada pengurusan Majlis Ugama Islam Sabah kepada Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Sabah. 

Pemindahan ini juga menimbulkan masalah teknikal sampingan. Bagaimanapun, apabila semua masalah projek berkenaan dapat diselesaikan, maka barulah kerja-kerja pembinaan masjid tersebut dapat dipercepatkan dan berjalan dengan licin mulai pertengahan tahun 1997 dan siap pada akhir tahun 1999.

Aku lahir di Sabah , aku membesar di Sabah . jadi kenapalah BAH .
Ni kali Lah
Orang Sabah Bha
Borneo bumi kinabalu
Kota Kinabalu 

Masjid Bandaraya Kota Kinabalu .

Masjid ini mendapat nama sebagai Masjid Bandaraya Kota Kinabalu adalah sempena kedudukannya sebagai masjid yang terbesar di kawasan Bandaraya Kota Kinabalu. Walaupun masjid ini lebih besar daripada Masjid Negeri yang terletak di Sembulan, namun tarafnya diletakkan sebagai masjid utama Bandaraya Kota Kinabalu, manakala Masjid Negeri terus kekal dengan tarafnya sebagai masjid utama negeri Sabah.

Masjid Bandaraya Kota Kinabalu ini terletak di kawasan yang bukan saja indah kerana di kawasan lapang pesisiran pantai dan berhadapan dengan pemandangan laut samudera dan pulau-pulau, tetapi juga berada di tengah-tengah kawasan para jemaah dan kawasan perkampungan Likas, kompleks bangunan-bangunan pejabat dan komersil Likas, Yayasan Sabah, Dewan Bahasa dan Pustaka, Universiti Malaysia Sabah dan lain-lain.

Masjid ini akan ditadbir di bawah sebuah Jawatankuasa, iaitu gabungan para profesional dalam pelbagai bidang dan para ulama dan pendakwah bagi memantapkan fungsi masjid ini selaras dengan keperluan hari ini. Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeni Sabah akan bekerjasama dengan Dewan Bandaraya Kota Kinabalu bagi meningkatkan kemudahan dan keperluan masjid ini dan masa ke masa.

Beberapa sudut pemandangan luar dan dalam masjid ini mempunyai unsur persamaan dengan beberapa sudut pemandangan Masjid Nabawi di Madinah Al-Munawarah. In menjadikannya kelihatan begitu unik, indah dan mengkagumkan.

Aku lahir di Sabah , aku membesar di Sabah . jadi kenapalah BAH .
Ni kali Lah
Orang Sabah Bha
Borneo bumi kinabalu

Saya Suka Tinggal Di Sabah Sebab Orang² Sabah Semua Bagus Bah 

Surat cinta paling poyo .hahaha 
hahahaha bulih terima ka ne ?.. 
I'm SABAHAN , don't change my status ! 
Sumber:

Sabah Bagus Bah's photo


Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T..

Tiada ulasan: