Sabtu, 13 Julai 2013

902. Kisah Pemuda Miskin Jatuh Cinta Kepada Gadis Kaya.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُl
Lautan Cinta penuh Berkah. KISAH PEMUDA MISKIN JATUH CINTA KEPADA GADIS KAYA

Suatu hari Pemuda itu ngelamar si gadis. Gadis itu berkata, "Dengar ya, gaji bulananmu sama dgn pengeluaran harianku..!

Haruskah aku menikah dgnmu ? Aku tidak akan pernah mencintaimu. Jadi, lupakan diriku dan menikahlah dgn org lain yg setingkat dgnmu"

Tapi entah kenapa si Pemuda tidak bisa melupakannya begitu saja.

10 tahun kemudian, mereka bertemu disebuah outlet @pizzaRAKYAT daerah Cipulir

Wanita itu berkata, "Hei Kamu!! Apa kabar ? Sekarang aku sudah menikah lhoo... Apakah kamu tahu berapa gaji suamiku ? Rp.20 juta perbulan! Dapatkah kamu bayangkan ? Dia juga sangat cerdas"

Mata Pemuda itu berlinang air mata mendengar kata2 wanita itu, namun ttp berusaha tersenyum

Beberapa menit kemudian suami wanita itu datang. Sebelum wanita itu bisa mengatakan sesuatu lagi,

suaminya berkata :"Pak...?! Saya terkejut melihat Anda disini. Kenalkan istri saya."

Lalu dia berkata kepada istrinya, "Kenalkan Bosku, Boss masih lajang lho..
Dia mencintai seorang gadis tapi gadis itu menolaknya. Itu sebabnya dia masih belum menikah.

Malang nian gadis itu.. Bukankah sekarang tidak ada lagi orang yang mencintai seperti itu??. "

Wanita itu merasa terkejut dan malu sehingga tidak berani melihat kedalam mata si Pemuda

Kadang orang yang kita sakiti dan kita hina jauh akan lebih sukses dari pada yang kita bayangkan. Setelah semua terjadi timbullah sebuah penyesalan dari dirinya.

Moga yang Like dan share dapet jodoh yang Setia

The STORY of a POOR YOUNG MAN FELL in LOVE with A RICH GIRL's youth day ngelamar the girls said, "Hear ya, same with bulananmu salary expenses daily ordinary ...!

Should I marry dgnmu? I will never love you. So, forget about myself and menikahlah with other org yg dgnmu-level "but somehow the young man could not forget it.

10 years later, they met in an outlet @pizzaRAKYAT Cipulir area woman said, "Hey you!! How are you? Now I'm married lhoo ... Do you know how much my husband's salary? Rp 20 million per month! Can you imagine? He's also very smart "eyes of youth that teary-eyed to hear the woman selected, but ttp trying to smile a few minutes later the woman's husband came. Before she could say anything more, her husband said: "Sir ...?! I was surprised to see You here. Recommend my wife. "

Then he said to his wife, "Recommend my boss, Boss was unattached lho ...
He loves a girl but the girl declined. That is why she is still unmarried.

The unfortunate nian girl.. Isn't it now no longer a love like that??. "The woman was shocked and embarrassed so don't dare look into the eyes of the Young people we are hurting and we will be far more successful contemptible than we imagine. After all happened there a regret from himself.

Hope that Like and share the faithful partner dapet (Translated by Bing


"..KEHIDUPAN DUNIA HANYALAH KESENANGAN YANG MEMPERDAYA" [QS. AL 'IMRAN (3):185].

FIRMAN ALLAH S.W.T., YANG BERMAKSUD: Wahai orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang yang bukan daripada kalangan kamu (seperti Yahudi, Nasrani, dan Munafiq) menjadi teman karib (yang dipercayai). Mereka tidak akan berhenti berusaha mendatangkan kesusahan kepada kamu. Mereka sukakan apa yang menyusahkan kamu. Telah pun nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulut mereka, dan apa yang tersembunyi oleh hati mereka lebih besar lagi. Sesungguhnya Kami telah jelaskan kepada kamu ayat ayat (Kami), jika kamu memahaminya (memikirkannya).” - [Al Quran Surah Al Imran ayat 118-120]. 

Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T.. 

Tiada ulasan: