Rabu, 21 Ogos 2013

1306. 11 keping gambar sewaktu Tentera Mesir menyerbu Masjid Al-Fath, Kahirah.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

"..KEHIDUPAN DUNIA HANYALAH Kesenangan YANG MEMPERDAYA" [QS. AL 'IMRAN (3):185] 


Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: Wahai orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang yang bukan daripada kalangan kamu (seperti Yahudi, Nasrani, dan Munafiq) menjadi teman karib (yang dipercayai). Mereka tidak akan berhenti berusaha mendatangkan kesusahan kepada kamu. Mereka sukakan apa yang menyusahkan kamu. Telah pun nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulut mereka, dan apa yang tersembunyi oleh hati mereka lebih besar lagi. Sesungguhnya Kami telah jelaskan kepada kamu ayat ayat (Kami), jika kamu memahaminya (memikirkannya).” - [Al Quran Surah Al Imran ayat 118-120]

KLIK UNTUK KE MENU UTAMA. eaho™. >>> ... ENTRY SETERUSNYA <<< . 
eaho 
('_') Google Translate ('_') .

Baca Juga: 
Beberapa foto saat militer Mesir menyerbu Masjid Al-Fath Kairo. (Beberapa keping gambar sewaktu Tentera Mesir menyerbu Masjid Al-Fath, Kahirah.) - Senin, 12 Syawwal 1434 H / 19 Agustus 2013 08:47 (Isnin, 12 Syawal 1434H/19 Ogos 2013). 


(Arrahmah.com) –  Ini adalah foto-foto saat tentara Mesir menyerbu Masjid Al-Fath yang terletak di lapangan Ramsis, Kairo, pada Sabtu (17/8/2013). 
Mereka (tentara) mengepung para demonstran yang bersembunyi di masjid tersebut dari kekejaman militer. 

 Menurut laporan, saat itu sekitar 700 hingga 1000 orang berada di dalam Masjid, termasuk wanita dan anak-anak. 
Tentara memberondong para demonstran dengan peluru tajam, sebagaimana yang terekam oleh saluran-saluran televisi. 
Dalam laporan televisi, mereka mengklaim bahwa mereka memburu pengunjuk rasa yang menjadi “sniper” di atas menara masjid. 
Junta militer mengklaim sekitar 250 demonstran tengah diselidiki dengan tuduhan “pembunuhan, percobaan pembunuhan dan terorisme.” 
Tetapi pada demonstran di dalam Masjid tersebut membantah klaim tersebut, mereka mengatakan tidak ada hubungannya dengan penembakan itu dan mengatakan tidak ada akses ke puncak menara dari dalam Masjid, seperti dilansir Al Jazeera
Beberapa laporan mengatakan banyak dari para pengunjuk rasa yang berada di dalam Masjid tewas dan jenazah mereka dibawa oleh polisi dan tentara menggunakan kendaraan militer. 
Selain itu juga sebagian di antara mereka ditangkap dan di bawa ke tahanan. 
Hasbunallah wa ni’mal wakiil. 
(siraaj/arrahmah.com)

"Sesungguhnya hanyalah kepada Allah aku mengadukan kesusahan dan kesedihanku." (QS. Yusuf: 86) 
Semasa hidup sederhanakanlah kegembiraan. Supaya wujud keseimbangan jiwa dan roh, bila menerima kesedihan yang pasti ditemui juga. (Peceq Admin). Mengingatkan diri sendiri menjadi keutamaaan sebelum mengingatkan orang lain . In Syaa Allah ''palis'' sekali dari sifat-sifat sombong dan keji. Semuanya kerana Allah S.W.T.. Amin Ya Rob. 
KLIK UNTUK KE MENU UTAMA. eaho™. >>> ... ENTRY SETERUSNYA <<< . 
eaho 
('_') Google Translate ('_') 

Tiada ulasan: