Rabu, 28 Ogos 2013

1377. Patutkah mereka dipanggil ulama sedangkan mereka dikalangan yang menipu kerana duit?.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Munafik dan kafir laknatullah sebenarnya pemberontak dan pengganas. 

Tentera perkuda ulama mata duitan perburukan Ikhwan Muslimin. Wednesday, August 28, 2013.

Kaherah - Kemelut politik antara Ikhwanul Muslimin (IM) dan tentera di Mesir, memasuki babak baru. Gelanggang konfrontasi kedua pihak kini berjalan lebih sistematik. 

Tentera Mesir mencanangkan propaganda perang terhadap IM dan pendukung Presiden yang digulingkan Muhammad Mursi, pascapertentangan faksi Islam terbesar di Timur Sementara itu. Pihak tentera telah sedia maklum bahawa, perlawanan terhadap rejim sementara belum mencapai titik puncaknya.

Pemburuan terhadap tokoh penting IM, tidak menjamin ketegangan politik akan berakhir. Apalagi tamat. New York Times menyatakan, pihak tentera telah mula menebarkan jala politiknya ke kelompok umat Islam yang jahil dan anti-Mursi.

Dalam analisisnya, New York Times menyatakan Panglima Tentera Abdel Fattah el-Sisi memberikan "senjata politik" kepada cendikiawan Muslim untuk "membunuh" fahaman dan bawaan politik IM. Pihak tentera meminta ulama upahan untuk memberi fatwa haram melawan pemerintah dan komandan keselamatan negara yang diketuai pihak tentera.

Surat khabar ternama menemukan banyak tayangan mirip iklan yang dibuat dalam bentuk tayangan agama di semua saluran television Mesir, dengan menampilkan tokoh agama dan ulama. Anehnya, tayangan tersebut menempatkan Jabatan Tentera sebagai sponsor.

. "Mereka (IM dan Mursi) adalah pengganas. Mereka tidak dihormati di sini," kata Salem Abdel Galil, Isnin (26/8).

Abdel Galil adalah bekas pegawai kerajaan yang mengurusi persoalan agama dan rumah ibadah ketika Husni Mubarak menjawat jawatan sebagai presiden. Kenyataan tokoh agama senior ini mengimbangi desakan IM tentang perlawanan rakyat Mesir terhadap rejim sementara.

IM bagi Abdul Galil adalah kumpulan pemaksa di dalam budaya keberagaman di Mesir. "Jika mereka tetap seperti ini, mereka tidak dapat diterima. Kita tetap harus menggunakan akal dan logik," katanya.

Di dalam perkembangan berkaitan, tiga orang pemimpin tertinggi Ikhwanul Muslimin menolak semua dakwaan yang dituduhkan oleh pemerintahan sementara Mesir. Muhammad Badie, Khairat el-Sahter dan Rashad Bayoumy melakukan aksi boikot menolak perbicaraan terhadap ketiganya yang dijadualkan pada Ahad lalu (25/8).

Pejabat berita rasmi di Ibu Kota Kaherah, MENA, meyatakan ketiga-tiganya menentang dan mendakwa tidak bersalah ke atas semua tuduhan jezim Perdana Menteri interim Hazeem el-Beblawi. Ketiga-tiganya kini berdepan dengan hukuman penjara kerana didakwa rejim sementara sebagai dalang rusuhan.

Badie menjadi target utama untuk dipenjarakan. Pucuk pimpinan Ikhwanul Muslimin ini telah diburu tentera sejak kerusuhan anti-Kudeta tentera pada 14 Ogos lalu. Penangkapan Badie dilakukabn ketika beliau berada di sebuah apartmen di Rabaa al-Adawiya, Nashr City, Kamis (22/8).

Sementara, dua rakannya merupakan wakilnya di Ikhwanul Muslimin. Tiga tokoh puncak faksi Islam terbesar itu dilabel dengan banyak tuduhan. Bermula dari tuduhan menghasut, melawan pemerintahan, pembuat kekacauan, sampailah tuduhan membunuh.

Tentera turut mengaitkan Badie dengan terbunuhnya 27 anggota polis di Sinai minggu lalu. Pihak tentera menafikan tuduhan terhadap ketiga-tiganya ada kaitan dengan konfrontasi massa pendukung Presiden Mesir yang digulingkan Muhammad Mursi.

Namun, seperti dikutip Reuters, tuduhan tetap merujuk pada rusuhan Jun lalu. Badie dituduh membangkitkan emosi Ikhwanul Muslimin dengan membunuh lapan orang anti-Mursi dan IM.

Sumber:  Tentera perkuda ulama mata duitan perburukan Ikhwan Muslimin  .  (www.wasukalu.com - gendang perang)  .

Baca Juga:  


Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: "..KEHIDUPAN DUNIA HANYALAH Kesenangan YANG MEMPERDAYA" [QS. AL 'IMRAN (3):185] 


Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: Wahai orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang yang bukan daripada kalangan kamu (seperti Yahudi, Nasrani, dan Munafiq) menjadi teman karib (yang dipercayai). Mereka tidak akan berhenti berusaha mendatangkan kesusahan kepada kamu. Mereka sukakan apa yang menyusahkan kamu. Telah pun nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulut mereka, dan apa yang tersembunyi oleh hati mereka lebih besar lagi. Sesungguhnya Kami telah jelaskan kepada kamu ayat ayat (Kami), jika kamu memahaminya (memikirkannya).” - [Al Quran Surah Al Imran ayat 118-120]

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Perkataan yang baik dan pemberian maaf, lebih baik dari sedekah yang diiringi dengan sesuatu yang menyakitkan (perasaan penerima). Allah Maha Kaya lagi Maha Penyantun.” (Al Baqarah: 263).
Tiada ada daya dan kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah.
Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Mereka yang berjuang di jalan Kami nescaya Kami tunjukkan jalan-jalan Kami. Sesungguhnya Allah berserta orang yang berbuat baik.” (Al Ankabut: 69).

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud:  "Sesungguhnya hanyalah kepada Allah aku mengadukan kesusahan dan kesedihanku." (QS. Yusuf: 86). 

Semasa hidup sederhanakanlah kegembiraan. Supaya wujud keseimbangan jiwa dan roh, bila menerima kesedihan yang pasti ditemui juga. (Peceq Admin). Mengingatkan diri sendiri menjadi keutamaaan sebelum mengingatkan orang lain . In Syaa Allah ''palis'' sekali dari sifat-sifat sombong dan keji. Semuanya kerana Allah S.W.T.. Amin Ya Rob. 
Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T.. 
KLIK UNTUK KE MENU UTAMA. eaho™. >>> ... ENTRY SETERUSNYA <<< . 
eaho 
('_') Google Translate ('_') .

Tiada ulasan: