Jumaat, 27 September 2013

1865. Berita Ringkas.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com 
Munafik dan kafir laknatullah sebenarnya pemberontak dan pengganas. 
Islam Agama Ku.

Untuk berita lebih lanjut sila klik paparan tajuk blog berkaitan. Terima kasih. 

KERANA KECELUPARAN DAN KEBIADAPAN MASHITAH IBRAHIM, AKHBAR SINAR HARIAN TERPAKSA MOHON MAAF KEPADA TGHA DAN MAT SABU KERANA DIRI MEREKA DIFITNAH!!!!


OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 hour ago
* Akhbar Sinar Harian dengan berjiwa besar akui akan kesilapannya menerbitkan suatu artikel bertajuk " SKANDAL SEKS, KRISIS POLITIK PAKATAN" mengaitkan Presiden dan Timbalan Presiden PAS, dalam kolum " LANGIT TERBUKA" tulisan Dr Mashitah Ibrahim yang disiarkan oleh akhbar berkenaan pada 2hb Mac 2012. Akhbar Sinar Harian melahirkan rasa kesal atas penyiaran jijik, jahat fitnah itu dan memohon maaf kepada Dato' Seri Presiden PAS TGHA dan Timbalannya Tuan Hj Mohamad Sabu. Kes saman fitnah oleh TGHA dan Mat Sabu keatas Dr Mashitah Ibrahim masih lagi berjalan di Mahkamah Tinggi Kuala ... more »

Selepas pusat perjudian terbesar di dunie, kini ujud pule pusat agama buddha terbesar di dunie!

Wak Labu at Wak Labu - 2 hours ago
SYABAS:NEGERI PAHANG AKAN JADI PUSAT AGAMA BUDDHA TERBESAR DI DUNIA!!!! Lokasi - Gambang, 35 km dari bandar Kuantan diatas tapak seluas 500 ekar, yakni lebih besar dari kawasan KLIA. Kawasan terlalu luas untuk dilawati dalam 1 hari, perlukan 3-5 hari ! Satu bandar tersendiri yang lengkap segalanya. Untuk ke laman web projek - *KLIK* *"...... the Malaysian government fully supported us in this project and also providing us the land."* * * *" This is fully backed by the government of Malaysia..... the government of Malaysia has also helped us to provide funding for this project."* Pec... more »

KETAHUILAH HAK ANDA SEBAGAI PENGGUNA LEBUHRAYA!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 2 hours ago
*Maklumat penting Jika Berlaku Kemalangan di sebabkan halangan di Lebuhraya seperti besi, kayu, tayar kenderaan lain, bumper kenderaan lain, apa sahaja. Jika memandu di lebuhraya kita selalu terserempak dengan objek-objek yang menghalang perjalanan kita seperti serpihan tayar, bumper, besi, batu, kayu dan lain-lain lagi. Jika kita terlanggar dan kenderaan kita mengalami kerosakan...Tahukah anda...kita boleh tuntut dengan pihak PLUS, kerana kenderaan yang melalui Lebuhraya telah di insuranskan. Caranya mudah sahaja, ikuti langkah-langkah berikut:- 1. Hubungi PLUS RONDA 1800... more »

RM71.9 Juta ni hilang kemana?.. Dah masuk poket kroni ke?

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 2 hours ago
"Persoalannya ialah, mengapa kos projek naik RM71.9 juta walaupun tiada lagi sebarang kerja yang besar dilaksanakan sejak diumumkan pada 2011,” kata Ahli Parlimen Bukit Mertajam... DAP hari ini mendakwa bahawa kerajaan membazirkan wang rakyat sebanyak RM71.9 juta menerusi projek satelit RazakSat-2 kerana tiada sebarang kerja dilaksanakan sejak ia diumumkan pada 2011 lalu. Ahli Parlimen Bukit Mertajam, Steven Sim Chee Keong, mempersoalkan ke mana wang yang diperuntukkan itu digunakan kerana kerajaan masih belum lagi melantik pihak yang bertanggunjawab untuk menjalankan projek terse... more »

LAGI POLISI KERAJAAN PAKATAN RAKYAT SELANGOR YANG MENZALIMI RAKYAT???... KALI INI GILIRAN GURU KAFA PULA!!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 2 hours ago
*KUALA LUMPUR:* Kerajaan Negeri Selangor sedang mangkaji dan merancang untuk menaikkan elaun guru Kelas Agama Fardu Ain (KAFA) daripada RM1,300 kepada RM1,500 sebulan. Exco Pendidikan Dr Halimah Ali berkata, ianya akan diperincikan secepat mungkin sesuai dengan Belanjawan Selangor 2014 yang memberi tambahan peruntukan dalam bidang pendidikan bagi memperkasa institusi pendidikan dan latihan kepada belia. “Jumlah itu selaras dengan gaji minimum yang sebelum ini dua kali dinaikkan sejak Pakatan Rakyat memerintah negeri ini. “Lebih kurang 7,000 guru KAFA akan menerima manfaat,” katanya...more »

Red Giants: SAMM Selangor Percaya Sumbangan Kerajaan Negeri Adalah Memadai

ReJaM at MiLo SuaM - 3 hours ago
Kenyataan Media27 September 2013Red Giants: SAMM Selangor Percaya Sumbangan Kerajaan Negeri Adalah MemadaiPasukan Selangor atau dikenali sebagai The Red Giant merupakan sebuah pasukan yang evergreen dan digeruni lawan sepanjang masa dalam kancah bolasepak tempatan. Tidak dinafikan, perkembangan yang baik dalam pembangunan bolasepak pasukan Selangor seharusnya diberi perhatian. Namun sebagai anak

N20 Sungai Limau,pilihanraya selewat-lewat 27 November

mantaro at SISI BUKIT - 3 hours ago
Kekalkan kemenangan *PETALING JAYA:* Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Limau ekoran kematian Tan Sri Azizan Abdul Razak akan diadakan selewat-lewatnya 27 November ini. Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Tan Sri Abdul Aziz Yusof berkata, SPR mempunyai tempoh 60 hari dari hari ini (Jumaat) untuk mengadakan pilihan raya kecil. "Kita akan mengadakan mesyuarat khas untuk menetapkan tarikh untuk penamaan calon dan hari mengundi selepas Speaker DUN Kedah memaklumkan kami mengenainya (kekosongan) secara rasmi dalam bentuk bertulis," katanya. Tiada hari mengundi awal ... more »

BOLEH MENANGIS PEMIMPIN2 UMNO BILA BACA STATUS MAHATHIR NI (GAMBAR)

Na'im Nikmat at Na'im Nikmat @blog - 4 hours ago
Kalau nak jd pandai kena bagi kuasa kat anak-beranak kau jer kah3..........

BERSEDIA BERKHIDMAT ... DUA ANGGOTA POLIS BANTU TUAN PUNYA KERETA TAYAR PANCIT.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 4 hours ago
*Dua anggota Polis Trafik dari Balai Polis Trafik Jalan Tun HS Lee sedang membantu seorang pemandu menukar tayar keretanya yang didapati kehabisan angin (pancit) Kejadian berlaku kira-kira jam 8.30 malam di laluan kecemasan Jalan Kuching, Kuala Lumpur, 24hb September lalu. Semoga kerja murni mulia ini akan menjadi ikutan kepada anggota-anggota polis yang lain dalam masa yang sama mengurangkan persepsi buruk yang sering menyelubungi PDRM akbiat perbuatan seglintir anggotanya. Kepada kedua anggota Polis Trafik ini .. Omak Kau ingin mengucapkan syabas atas sifat keprihatinan berjiwa... more »

Patutlah Mat Sabu Dan Rakan-Rakan Melawat Negara Iran.. Ini Sebabnya

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 4 hours ago
Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu (gambar) menegaskan untuk kesekian kalinya beliau bukan Syiah tetapi hanya membawa nilai-nilai baik dari Iran untuk diamalkan di negara ini. Mohamad berkata, beliau dan rakan-rakannya yang membawa konsep kepimpinan ulama, Unit Amal bahkan lagu Unit Amal dari Iran ke dalam PAS."Adakah kesemua mereka menjadi Syiah kerana saya membawanya dari Iran. Sudah tentu tidak," katanya dalam wawancara khasnya dengan The Malaysian Insider sambil bercerita, kurma dari Iran pun dilarang makan kerana takut dituduh Syiah. Katanya, setiap dua tahun sekali i... more »

Kempen Paling Teruk Sepanjang 35 Tahun - Mat Sabu

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 5 hours ago
"Sepanjang 35 tahun saya berada dalam PAS iaitu sejak 1978, inilah kempen paling teruk pernah saya lihat," kata Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu. Katanya, apa yang berlaku dalam PAS sekarang amat mengejutkan terutama mengenai perubahan minda di kalangan ahli PAS. "Saya terkejut dan hairan dengan perubahan minda ahli PAS terhadap muktamar dan kepimpinan parti," katanya dalam satu wawancara khas dengan The Malaysian Insider. Mohamad berkata demikian sebagai mengulas pendekatan kempen yang dibuat sesetengah ahli dan pemimpin PAS bagi menghadapi Muktamar ke-59 November ini di ... more »

BUKTI APA YANG DI PERKATAKAN OLEH TUN DR MAHATHIR MENGENAI PARA PENYOKONG DALAM UMNO ADALAH BENAR SAMA SEKALI!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 6 hours ago
*Apa yang diperkatakan oleh mantan Presiden UMNO selama 22 tahun mengenai kualiti yang ada dalam UMNO kini yang terdiri dari kalangan rakyat yang bodoh, ternyata benar. Bukan niat nak menghina maupun mengaibkan individu yang bernazar mau berjalan kaki dari Kuala Besut hingga ke Putrajaya semata mata jika UMNO/BN menang PRK DUN Kuala Besut ... tetapi adakah nazar dan tujuan beliau itu berbaloi dan mendatangkan faedah kepada rakyat yang kini rata-rata terhimpit dan menjerit kerana kenaikan kos hidup akibat kenaikan harga petrol dan diesel. Jalan beratus kilometer dalam keadaan cua... more »

Pejuang Hebat!!! Bekas Imam Masjid Al-Aqsa Berikan Ciuman Terakhir Buat Almarhum TS Ustaz Azizan.. Jom Saksikan!!!

sahabat sedaka at SEDAKA SEJAHTERA ™ - 6 hours ago
Sheikh Mohd Mahmood Siyam rakyat Palestine adalah Bekas Rektor Universiti Islam Gaza Palestine, Bekas Imam dan Khatib Masjid Al-Aqsa, Palestine tidak ketinggalan memberi penghormatan kepada rakan seperjuangan menegakkan islam di bumi Allah. Tuan Guru Haji Salleh Musa , tokoh ulama pondok Kedah Beliau sekarang hidup dalam buangan dan menetap di Yaman, merupakan salah seorang Ahli Majlis Syura' Al-Quds (Yayasan Pembebasan Al-Quds) yang diketuai oleh Ulama' besar Sheikh Yusof Qhardawi.Beliau juga adalah ketua dewan ulamak palestine Sementara itu musrsyidul am PAS Tuan Guru Haji Nik Az... more »

RTM DAH TAK KENAL SIAPA SEBENARNYA MENTERI YANG JAGA RTM?????

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 6 hours ago
*Ada yang sudah tidak kena dengan RTM semenjak kebelakangan ini ... Menteri yang jaga RTM sendiri pun sudah tidak kenal. Bermula dengan kejadian yang amat memalukan, menyiarkan lambang polis semasa melakukan Ops Cantas dengan tertera tulis ayat POLIS RAJA DI MALAYSIA, kini nama dan jawatan Menteri Komunikasi Dan Multimedia, Dato' Seri Ahmad Shabery Cheek menteri yang jaga RTM itu sendiri sudah berlaku kesilapan semasa siaran Berita Perdana dengan wajah Ahmad Shabery Cheek sebagai Datuk Seri Ismail Sabri, Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani. Apakah selepas tindakan memecat kak...more »

AKIBAT ISTERI MAKI HAMUN DAN TENDANG PENGAWAL KESELAMATAN, KINI MAT YO PULA TERPAKSA PASANG PENGAWAL KESELAMATAN PULA!!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 7 hours ago
*Kontroversi isu pengawal keselamatan, Azman Mohd. Nayan yang dikatakan dimaki hamun dan ditendang isteri pemain bola sepak pasukan Johor Darul Takzim, Nor Shahrul Idlan Talaha atau Mat Yo, bertindak di luar jangkaan kelmarin apabila memasang pengawal keselamatan semata- mata untuk mengelak dirinya daripada ditemu bual pihak media. Tindakan terdesak itu dilakukan sebaik sahaja penyerang sensasi itu tamat sesi latihan bagi persediaan menjelang perlawanan suku akhir Piala Malaysia di Padang Seri Gelam di sini pukul 6.50 petang. Media yang datang seawal pukul 4.30 petang terlebih da... more »

Penghormatan - bekas imam masjid Al Aqsa kucup jenazah Ustaz Azizan

GeloraHatiMuda at Gendang Perang - 8 hours ago
Sheikh Mohd Mahmood Siyam adalah Bekas Rektor Universiti Islam Gaza Palestine, Bekas Imam dan Khatib Masjid Al-Aqsa, Palestine tidak ketinggalan memberi penghormatan terakhir kepada rakan seperjuangan menegakkan islam di bumi Allah. Beliau sekarang hidup dalam buangan dan menetap di Yaman, merupakan salah seorang Ahli Majlis Syura' Al-Quds (Yayasan Pembebasan Al-Quds) yang diketuai oleh Ulama' besar Sheikh Yusof Qhardawi.Beliau juga adalah ketua dewan ulamak palestine Kucupan sahabat seperjuangan Tuan Hj Salleh MusaSementara itu musrsyidul am PAS Tuan Guru Haji Nik Aziz pula mengu... more »

Ketua Pemuda PAS Pusat Kalah Bertanding Di Kawasan Sendiri

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 13 hours ago
Suhaimi Saad berjaya menewaskan pencabarnya Ahli Parlimen Temerloh Nasrudin Hasan (gambar) dalam perebutan jawatan Naib Yang di-Pertua Indera Mahkota pada pertengahan bulan ini. Menurut laporan Astro Awani, Nasrudin yang memperoleh 60 undi di peringkat kawasan itu tewas kepada Suhaimi yang memperoleh lebih daripada 100 undi namun pendedahan ini tidak disahkan beliau yang masih belum mengetahui jumlah sebenar undi tersebut. “Saya sebolehnya tidak mahu mengulas perkara ini kerana isu pemilihan PAS masih menjadi perbualan hangat.“Kekalahan Nasrudin dalam pemilihan di peringkat... more » 

Anaknya beli banglo RM7Juta.. Ini jawapan Nazri Aziz..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 14 hours ago
Sekali lagi anak menteri pelancongan Datuk Seri Nazri Aziz mencuri perhatian atas dakwaan negatif. Dan sekali lagi, bapanya menolak dakwaan itu dengan dengan gayanya tersendiri. Kali ini, anaknya Mohamed Nedim didakwa membeli rumah banglo dengan harga RM7.2 juta. *"Dia boleh beli istana, ini bukan masalah saya,"* kata Nazri kepada pemberita ketika ditanya pemberita di lobi Parlimen hari ini. Bagaimanapun, beliau nampaknya seperti tidak tahu menahu berhubung laporan itu dan bertanya kembali: "Rumah apa?" Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) hari ini mendakwa memperoleh dokumen ... more »

Harga minyak akan kekal dan mungkin akan diturunkan..???

Orang ni at Orang ni - 14 hours ago
Awal hari ini ada desas desus mengatakan harga minyak petrol RON95 akan naik sedikit masa lagi,isu ini bertambah panas kemudian apabila disahkan dengan tersiar di media massa turun menyiarkan bahawa harga minyak tersebut akan dinaikan atas alasan dari kepala hotak pemimpin UMNO Munafiqkun yang tak masuk akal konon-nya berkaitan Penyeludupan petrol dan diesel adalah berikutan bahan api ini lebih murah di Malaysia. Inilah alasan banggang dari kepala otak warga pencacai dan pemimpin UMNO untuk menyusahkan rakyat. Namun bagi Orangni berpendapat...(bukan cadangan...hahaha...) Harga miny... more »
View more

"..KEHIDUPAN DUNIA HANYALAH Kesenangan YANG MEMPERDAYA" [QS. AL 'IMRAN (3):185]. 

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: Wahai orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang yang bukan daripada kalangan kamu (seperti Yahudi, Nasrani, dan Munafiq) menjadi teman karib (yang dipercayai). Mereka tidak akan berhenti berusaha mendatangkan kesusahan kepada kamu. Mereka sukakan apa yang menyusahkan kamu. Telah pun nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulut mereka, dan apa yang tersembunyi oleh hati mereka lebih besar lagi. Sesungguhnya Kami telah jelaskan kepada kamu ayat ayat (Kami), jika kamu memahaminya (memikirkannya).” - [Al Quran Surah Al Imran ayat 118-120] . 

Baca Juga: 
Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Perkataan yang baik dan pemberian maaf, lebih baik dari sedekah yang diiringi dengan sesuatu yang menyakitkan (perasaan penerima). Allah Maha Kaya lagi Maha Penyantun.” (Al Baqarah: 263). 
Tiada ada daya dan kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah
Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Mereka yang berjuang di jalan Kami nescaya Kami tunjukkan jalan-jalan Kami. Sesungguhnya Allah berserta orang yang berbuat baik.” (Al Ankabut: 69). 

"Sesungguhnya hanyalah kepada Allah aku mengadukan kesusahan dan kesedihanku." (QS. Yusuf: 86). 


Semasa hidup sederhanakanlah kegembiraan. Supaya wujud keseimbangan jiwa dan roh, bila menerima kesedihan yang pasti ditemui juga. Mengingatkan diri sendiri menjadi keutamaaan sebelum mengingatkan orang lain . In Syaa Allah ''palis'' sekali dari sifat-sifat sombong dan keji. Semuanya kerana Allah S.W.T.. Amin Ya Rob.  (Peceq Admin). 
Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T..

Tiada ulasan: