Ahad, 29 September 2013

1878. Allah SWT Tuhanku.


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com 
Munafik dan kafir laknatullah sebenarnya pemberontak dan pengganas. 

Islam Agama Ku.

Ya Allah Ya Tuhanku…
Lindungilah aku dari perkara berdolak dalik yang mendekatkan hamba-Mu dengan hal-hal dusta. 

Dari pengalaman dan pengetahuan yang Engkau berikan kepadaku Ya Allah…
Aku mohon berlindung dari melakukan umpat keji serta lindungi aku Ya Allah dari perbuatan mengekploitasi aib orang lain.
Lindungilah aku dari perbuatan fitnah, walau pun aku difitnah berulang-ulang kali oleh hamba-Mu juga Ya Allah. 

Alhamdulillah Ya Allah, Engkau berikan aku pengetahuan bahawa dunia ini adalah fitnah sebenarnya. Innalillahiwainnailaihirojiun. 

Ya Allah lindungilah hambamu ini dari emosi syak wasangka, dendam kesumat dan tamak haloba.
Ya Allah Tuhan Yang Maha Agong, jadikanlah aku penjaga rahsia sesama manusia. 

Alhamdulillah Ya Allah, Engkau jadikan aku teguh dengan penuh rahsia, yang menjauhkan aku dari sikap riak, taghut, bermegah-megah, bercakap besar,  sombong dan bongkak. 

Ya Allah aku malu Ya Allah meminta syurga-Mu tetapi tidak pula aku bermohon neraka-Mu Ya Allah. Astagfirullahalazim. 

Keampunan-Mu Ya Allah aku pohon untuk ibu bapaku, saudara-saudaraku Ya Allah. Ya Allah ampunilah isteriku, anakku dan untukku hamba-Mu Ya Allah. 

Ya Allah setiap perkara baik dan jahat semuanya dari-Mu Ya Allah. Tetapi Engkau sedarkan aku selalu Ya Allah bahawa tiada pengecualian berbuat jahat kerana telah termaktub dalam perentah dan larangan-Mu Ya Allah. 

Ya Allah ambillah aku ketika aku bertasbih dan berkalimah-Mu Ya Allah, lantas kerana-Mu Ya Allah In Syaa Allah Engkau pastikan aku tinggalkan dunia ini dalam Iman. 

Ya Allah jadikanlah setiap gerak nafasku dan hentinya gerak nafasku kerana-Mu Ya Allah. 

Ya Allah bukakanlah pintu hati mereka yang dengki dan pengamal ilmu syaitan laknatullah kembali kepada-Mu Ya Allah. 

Janji-Mu pasti Ya Allah. Redha-Mu Ya Allah. Rahmat-Mu Ya Allah. Manfaat-Mu Ya Allah, Berkat-Mu Ya Allah, Rezeki-Mu Ya Allah serta Syafaat Nabi Muhammad SAW Ya Allah … Itu yang aku cari Ya Allah dan aku nantikan kedatangannya Ya Allah. 

Ya Allah ampuni aku Ya Allah.

Sumber: (Allah SWT Tuhanku) . 
Allah SWT berfirman yang bermaksud:
(Surah Al-Ankabut: 3-4) 

"Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata : "Kami telah beriman", sedang mereka tidak diuji (dengan sesuatu cubaan)? Dan demi sesungguhnya! Kami telah menguji orang-orang yang terdahulu daripada mereka, maka (dengan ujian yang demikian), nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang benar-benar beriman, dan nyata pula apa yang diketahui-Nya tentang orang-orang yang berdusta"

"..KEHIDUPAN DUNIA HANYALAH Kesenangan YANG MEMPERDAYA" [QS. AL 'IMRAN (3):185]. 

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: Wahai orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang yang bukan daripada kalangan kamu (seperti Yahudi, Nasrani, dan Munafiq) menjadi teman karib (yang dipercayai). Mereka tidak akan berhenti berusaha mendatangkan kesusahan kepada kamu. Mereka sukakan apa yang menyusahkan kamu. Telah pun nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulut mereka, dan apa yang tersembunyi oleh hati mereka lebih besar lagi. Sesungguhnya Kami telah jelaskan kepada kamu ayat ayat (Kami), jika kamu memahaminya (memikirkannya).” - [Al Quran Surah Al Imran ayat 118-120] . 

Baca Juga: 

Firman Allah SWT yang bermaksud:

Surah Al Hujurat, Ayat 13


"Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan dan Kami telah jadikan kamu berbagai bangsa bersuku-suku dan berpuak-puak, supaya kamu saling berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih takwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu)."

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Perkataan yang baik dan pemberian maaf, lebih baik dari sedekah yang diiringi dengan sesuatu yang menyakitkan (perasaan penerima). Allah Maha Kaya lagi Maha Penyantun.” (Al Baqarah: 263). 
Tiada ada daya dan kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah
Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Mereka yang berjuang di jalan Kami nescaya Kami tunjukkan jalan-jalan Kami. Sesungguhnya Allah berserta orang yang berbuat baik.” (Al Ankabut: 69). 

"Sesungguhnya hanyalah kepada Allah aku mengadukan kesusahan dan kesedihanku." (QS. Yusuf: 86). 

( Surah Al Baqarah ayat 191)

Antara lain maksud Allah SWT berfirman :

"Dan bunuhlah mereka di mana sahaja kamu temui mereka, dan usirlah mereka sebagaimana mereka telah mengusir kami. Dan fitnah itu lebih buruk daripada pembunuhan. Dan janganlah kamu perangi mereka di sekitar Masjidi'l-Haram, kecuali mereka memerangi kamu di sana. Jika mereka memerangi kamu (di sekitar Masjid'l-Haram itu), bunuhlah mereka. Demikianlah balasanm bagi orang kafir."



Semasa hidup sederhanakanlah kegembiraan. Supaya wujud keseimbangan jiwa dan roh, bila menerima kesedihan yang pasti ditemui juga. Mengingatkan diri sendiri menjadi keutamaaan sebelum mengingatkan orang lain . In Syaa Allah ''palis'' sekali dari sifat-sifat sombong dan keji. Semuanya kerana Allah S.W.T.. Amin Ya Rob.  (Peceq Admin). 
Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T..

Tiada ulasan: