Selasa, 8 Oktober 2013

1954. Cara tidak menghalalkan hukum PART 01.



بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com 

video - lima wanita menonggeng sambil goyang punggung ketika majlis 'zikir'

GeloraHatiMuda at Gendang Perang - 3 hours ago
Entah apa pula amalan kumpulan ini. Sejak kecil mengenal islam gua tak pernah terdengar atau melihat program zikir yang begini rupa. Tak berani nak kata ajaran sesat walau hati ini berat beranggapan sedemikian. Kita mohon bijak pandai dalam ilmu islam untuk memberi penjelasan. Walau bagaimanapun layanlah video ini dan nilai perbuatan mereka. Jangan terperanjat tengok punggung lebor-lebor beb! wakaka adios Disclaimer "Semua artikel dalam blog ini disiar untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am untuk diperdebat dan dibincangkan. Ketepatan maklumat dalam blog ini perlu dibandin... more »

Patutlah sampai terpaksa hantar 'Surat Menangis', majoriti peminjam TEKUN ahli UMNO rupanya..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 4 hours ago
Pinjaman Tabung Ekonomi Kumpulan Usaha Niaga (Tekun) memang ditubuhkan bagi membantu ahli Umno kata Ketua Pengarah Eksekutif (CEO) Datuk Abdul Rahim Hassan. Ini kerana menurutnya, Tekun merupakan hasil usaha Umno bagi memperkasakan ekonomi kaum Melayu dalam parti itu. Bagaimana pun beliau menafikan Tekun menolak seratus-peratus permohonan mereka yang bukan dari Umno. "Pembangkang selalu kata (Tekun) hanya memberi pinjaman kepada ahlinya, kami punyai hak untuk mempertahankannya kerana ia merupakan idea yang diasaskan parti. "Namun tidak bermakna kita langsung mengendahkan permoho... more »

Adik Sultan Kelantan Wakili Kerajaan Negeri Tuntut Royalti

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 4 hours ago
Tengku Mahkota Kelantan, Dr Tengku Muhammad Fa-Iz Petra sudah beberapa kali mewakili kerajaan negeri Kelantan dalam perundingan tuntutan petroleum dari Kerajaan Persekutuan. Langkah memasukkan beliau sebagai wakil kerajaan negeri Kelantan dipercayai bertujuan untuk memujuk sambil memberikan tekanan kepada Kerajaan Persekutuan agar membayar segera tuntutan royalti yang dibuat oleh negeri Cik Siti Wan kembang itu. Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak sebelum ini mengumumkan penubuhan jawatankuasa khas berhubung pembayaran royalti petroleum kepada negeri-negeri Pantai Timur me... more »

KALAU PENYOKONG TEGAR UMNO/BN PUN NASIBNYA TIDAK MENDAPAT PEMBELAAN DARI KERAJAAN UMNO/BN .. APA JAMINAN NASIB RAKYAT LAIN AKAN DI BELA?????

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 5 hours ago
*LIHAT SENDIRI RAKAMAN GAMBAR DIATAS BETAPA SEORANG RAKYAT NEGERI TERENGGANU PENYOKONG TEGAR UMNO YANG TERPAKSA JUAL BOTNYA SEMATA-MATA NAK MENYARA ANAK-ANAKNYA... KETOTOKKAN BELIAU SAMPAI DI RUMAH USANGNYA DI KIBARKAN BENDERA BN .. TEPUK DADA TANYA IMAN .. CUITKAN AKAL TANYA AKAL LOGIK .... BERBALOIKAH SELAMA INI MENYOKONG PADU UMNO/BN???? DUNGUN – Akibat kesempitan hidup, seorang isteri terpaksa menjual bot gentian kaca milik suami untuk mendapatkan wang agar anak dapat meneruskan persekolahan. Zaimah Abdullah, 53, berkata, sejak suaminya, Mohd Zam Ismail, 56, diserang strok me... more »

Ali Rustam Kecam Cina

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 5 hours ago
Untuk meraih sokongan dan undi semasa pemilihan Umno nanti, rata-rata pemimpin Umno memainkan sentimen perkauman. Selepas kenyataan Zahid Hamidi di Melaka (baca *sini*). Kini Ali Rustam pula mengeluarkan kenyataan berbaur perkauman demi meraih sokongan dalam pemilihan Umno 19 Oktober nanti. Terbukti lauangan 1Malaysia yang canang oleh Perdana Menteri, Najib Razak hanyalah sekadar retorik semata-mata. Hanya laungan kosong tanpa erti.. *Ali Rustam kecam Cina di acara usahawan Bumiputera* Dalam usaha mendapat sokongan dalam pemilihan Umno akan datang, Datuk Seri Mohd Ali R... more »

1,703 Perwakilan Umno Muflis, Tidak Layak Mengundi

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 6 hours ago
Nampak kisah muflis di Malaysia ini menjadi satu fenomena yang sukar dibendung. Sebelum ini dilapurkan sebanyak 245,000 individu di negara ini yang telah diisytiharkan muflis. Dalam isu yang sama , dilapurkan juga bahawa pada tahun 2011, kira-kira 3,000 kakitangan awam muflis, seperti didedahkan oleh Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) kepada The Malaysian Insider. Tragedi muflis ini seakan-akan sinonim dengan apa yang sedang berlaku kepada sebilangan ahli UMNO yang sepatutnya menjadi perwakilan dalam pemilihan MT Umno pada pertengahan bulan... more »

UMNO dengan DAP dua kali lima kata calon ketua Pemuda Umno

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 6 hours ago
'Perubahan peraturan' berkempen di saat-saat akhir menimbulkan perasaan tidak puas hati calon ketua Pemuda Umno Syed Rosli Syed Harman Jamalullail, yang berdepan tugas getir menentang penyandang Khairy Jamaluddin. Mempersoalkan keabsahan tindakan itu, Syed Rosli berkata, keputusan itu bertentangan dengan perlembagaan dan boleh dianggap sama dengan DAP yang berdepan masalah dengan Pendaftar Pertubuhan (ROS) baru-baru ini. "Jikalau Umno boleh pinda perlembagaan sesuka hati,maka jangan kutuk DAP jika kita tak ikut perlembagaan. "Sama sahaja seperti DAP yang melanggar perlembagaan sen... more »

Pinjaman TEKUN Memang Hanya Untuk Ahli UMNO - CEO.

Soz Cyili at Ameno World - 7 hours ago
Di twitter suatu masa dulu aku pernah bagitau Noh Omar pinjaman TEKUN neh sebenarnya untuk ahli UMNO je. Buktinya ada orang kena register jadi ahli umno semasa nak apply TEKUN. Noh Omar bidas aku. Biasalah, masa tue dia menteri. So ego mesti mao ada.  Sekarang kalau la Noh Omar berkesempatan baca benda neh cuba ingat balik apa yang ko lancang bercakap di twitter dulu. Terima kasih ye. Kalau ko

Yayasan Bina Upaya, PAS Perak kena kerja keras dapat sokongan Melayu.

mantaro at SISI BUKIT - 8 hours ago
[image: YBUDR jelajah negeri promosi perkhidmatan] Ismail Sapian (baju putih) bekas calon UMNO yang kalah PRU di Parlimen Bukit Gantang boleh mendekati orang Melayu di Bukit Gantang dengan menggunakan YBUDR ini.Sementara itu PAS Bukit Gantang kena fikir cara terbaik untuk menyantuni penduduk.Ismail Sapian tak perlu guna UMNO Bahagian jumpa penduduk,buat program YBUDR beliau boleh bertemu penduduk. Parit - Yayasan Bina Upaya Darul Ridzuan (YBUDR) akan melancarkan program Belia Aman Niaga bagi membolehkan belia negeri ini membuat pinjaman sebagai modal selain membina kios perniaga... more »

SEDIH DAN KESIAN!!! ... BEGINILAH NASIB PARA PENIAGA YANG MENYOKONG UMNO/BN PADA PRU 13 LALU ... DI HALAU TANPA SEBARANG PAMPASAN!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 8 hours ago
* Lokasi gambar Gerai-gerai Majlis di Kg Paya Dalam Jalan Muar-Segamat, Johor yang diruntuhkan untuk projek jalan. Para peniaga yang rata-rata dikata penyokong UMNO di halau keluar tanpa sebarang pampasan. Para penyokong, pendokong dan pengundi tegar UMNO cukup amat kecewa apabila mereka dianggap seperti 'sampah' oleh pemimpin mereka. Nak undi janji bulan dan bintang .. dah dapat undi rayuan mereka sedikit pun tidak dilayan.*

Pinjaman TEKUN Memang Khas Untuk Ahli Umno - CEO

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 8 hours ago
Rahim Hassan (kiri) bersama pengerusi Tekun Nasional, Datuk Hamidah Osman di sidang akhbar Program Kerjasama Strategik Tekun Nasional dan Sohonista di Seri Pacific Hotel hari ini. Gambar The Malaysian Insider oleh Afif Abd Halim, 7 Oktober 2013.Pinjaman Tabung Ekonomi Kumpulan Usaha Niaga (Tekun) memang ditubuhkan bagi membantu ahli Umno kata Ketua Pengarah Eksekutif (CEO) Datuk Abdul Rahim Hassan. Ini kerana menurutnya, Tekun merupakan hasil usaha Umno bagi memperkasakan ekonomi kaum Melayu dalam parti itu. Bagaimana pun beliau menafikan Tekun menolak seratus-peratus permo... more »

AKHIRNYA CEO TABUNG EKONOMI KUMPULAN USAHA NIAGA (TEKUN) AKUI PINJAMAN TEKUN HANYA UNTUK AHLI UMNO SAJA!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 9 hours ago
*SELAMA INI MENAFIKAN TEKUN UNTUK AHLI UMNO AKHIRNYA CEO DIA MENGAKU SECARA TERBUKA. Pinjaman Tabung Ekonomi Kumpulan Usaha Niaga (Tekun) memang ditubuhkan bagi membantu ahli Umno kata ketua pengarah eksekutif (CEO) Datuk Abdul Rahim Hassan. * * Ini kerana menurutnya, Tekun merupakan hasil usaha parti tersebut bagi memperkasakan ekonomi kaum Melayu dalam parti itu akan tetapi menambah Tekun tidak menolak seratus-peratus permohonan mereka yang bukan dari Umno.* *** "Pembangkang selalu kata (Tekun) hanya memberi pinjaman kepada ahli Umno, kami punyai hak untuk mempertahankannya ker... more »

Berita Mr Bean masuk Islam, bahan lawak saja rupanya...

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 9 hours ago
Berita pelawak terkenal, Rowan Atkinson memeluk Islam nampaknya hanya menjadi bahan lawak sahaja apabila jurucakapnya, Lucy mengesahkan bahawa pelawak yang popular dengan komedi bersiri Mr Bean itu tidak berhasrat untuk memeluk Islam. "Setahu saya, Rowan Atkinson tidak memeluk Islam," kata Lucy seperti dilapor Yahoo Entertainment hari ini. Sebelum ini, berita mengenai pelawak terkenal dunia Mr Bean yang dikatakan memeluk Islam tersebar merata laman web dan juga media sosial. Ia dikongsikan dalam Facebook selepas laman anti Israel, Salbadi.com dan media dari Indonesia, Islampos.co... more »

Kenyataan Kontroversi Zahid Hamidi Umpama Bagi 'Lesen Bunuh' Pada Polis

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 10 hours ago
PKR mengecam Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi yang mengatakan polis boleh menembak tanpa sebarang amaran umpama memberikan "lesen bunuh" kepada badan penguatkuasaan undang-undang itu untuk bertindak sesuka-hati membatasi undang-undang. Naib Presiden PKR, N Surendran (gambar) berkata kenyataan Menteri Dalam Negeri itu tidak berperikemanusiaan dan melanggar undang-undang negara. "Ia adalah hasutan dan membenarkan satu pembunuhan kejam oleh pasukan polis. "Kenyataan tersebut seolah-olah tidak lebih kepada sokongan kerajaan untuk polis membunuh sewenang-wenangnya," kata Surend... more »

SPRM tunggu apa lagi ...?

PBO™ at pen buruk online ™ - 10 hours ago
SPRM (Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia) tunggu apa lagi?" demikian reaksi Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar ketika diminta mengulas tentang tindakan yang sepatutnya diambil berhubung Laporan Ketua Audit Negara 2012 yang dibentangkan, awal minggu ini. Laporan tersebut mendedahkan pelbagai ketirisan, kecuaian termasuk pencapaian kerajaan. Menurut Nurul Izzah, SPRM tidak memerlukan laporan Audit untuk bertindak atau melakukan siasatan ke atas mana-mana kebocoran. baca lagi .. “SPRM sebenarnya tidak memerlukan laporan sedemikian. Ia sudah keluar di media jadi tunggu apa lagi... more »

Kenaikan Harga Gula, Tepung Mungkin Pada 25 Oktober 2013 Ini.

Soz Cyili at Ameno World - 11 hours ago
Clue nya dah diberi sejak minggu lepas. Di mana portal bussiness ada update kenyataan dari Menteri Kesihatan. Wartawan ajukan soalan. Adakah harga gula akan dinaikkan dalam masa terdekat = adakah subsidi gula akan dikurangkan dalam masa terdekat? Menteri taknak komen. Dia elakkan diri dari menjawab samada ya ataupun tidak. Lalu spekulasi mula tercetus. Kemungkinan besar harga gula akan

KERANA PASUKAN JOHOR DT TERUK KENA BELASAH 6-1 DI TANGAN KELANTAN TRW .. ADA PENYOKONG TOTOK JDT SAMPAI NAK UPAH KONGSI GELAP SUPAYA BUNUH PENGADIL PERLAWANAN DAN PENYERANG KELANTAN TRW INDRA PUTRA MAHYUDDIN!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 13 hours ago
*Ini sudah lebih beb!!! .. kalah perlawanan bolasepak sampai nak upah samseng pergi unuh pengadil perlawanan dan penyerang pasukan lawan Indra Putra Mahyuddin. Inilah yang terjadi apabila kisah seorang penyokong totok JDT dalam akaun laman sosialnya FB atas akauan nama Boy Nazrie telah mengeluarkan kata-kata yang berbunyi .. " Korang smua ade x lobang2 kongsi glap yg ade pmbunuh upahan .... ak nk upah bunuh ref ngan indra putra ,, klau dpt cacat kn die pn ok .. hrga ak bg double .. hahahahah." Ini sudah kes ugutan jenayah ... **Seksyen 506 Kanun Keseksaan ugutan jenayah memperu... more »

Rakaman Audio Pesan Zahid pada 'kawan-kawan Tiga Line' pulak tersebar..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 13 hours ago
Berbeza dengan sikapnya pada kumpulan jenayah lain, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi nampaknya berlembut apabila bercakap mengenai kumpulan Tiga Line, yang disifatkannya sebagai rakan-rakannya dan menyarakankan agar pihak tersebut “menjalankan apa yang patut”. Menteri Dalam Negeri itu membuat kenyataan tersebut dalam satu acara di Melaka pada Jumaat lalu, di mana beliau mengugut para wartawan yang hadir bahawa beliau akan menutup akhbar masing-masing sekiranya mereka melaporkan kenyataannya. Malaysiakini bagaimanapun berjaya mendapatkan rakaman ucapan selama 20 minit di mana beliau ... more »

Kasihan Tun Faizal .. ketua blogger UMNO .. naper..?

PBO™ at pen buruk online ™ - 13 hours ago
PEMILIHAN Umno semakin panas, hari ini telah berlangsungnya Majlis Pengenalan Calon di tiga negeri Pantai Timur. Ramai calon tidak melepaskan peluang menggunakan platform tersebut untuk "mempromosi" diri sempena pemilihan parti itu pada 19 Oktober depan. Bagaimanapun berbeza pula dengan pemblog pro-kerajaan, Tun Faizal Ismail Aziz yang turut menawarkan diri bertanding menjadi salah seorang calon Majlis Tertinggi dalam sayap parti itu. baca lagi .. Beliau menerusi blognya berkata, terkilan dengan tindakan Badan Perhubungan Umno Negeri ekoran tidak memperkenalkan dirinya sebagai s... more »

PANAS MENDIDIH!!!! ... HANYA 3 DARI 12 ADUN UMNO/BN HADIR PEMBENTANGAN BAJET 2014 NEGERI KELANTAN HARI INI!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 13 hours ago
*Hanya 3 orang sahaja dari 12 orang ADUN UMNO/BN yang hadir semasa YAB Dato Menteri Besar Kelantan membentangkan bajet Negeri Kelantan 2014 sedangkan inilah agenda terpenting sidang selama 4 hari ini. Apakah ini sikap yang di tonjolkan oleh para wakil rakyat UMNO/BN DUN Kelantan? Jelas betapa wakil rakyat UMNO DUN Kelantan majoritinya menunjukkan sikap tidak bertanggung jawab.** * *** Kalau dah sampai 9 wakil rakyat UMNO DUN Kelantan tidak hadir macam mana nak mengajukan soalan. * ** *Bajet Kelantan 2014 : Harapan Kepada Kepimpinan Pasca Tuan Guru Nik Abdul Aziz YAB Ustaz Dato ... more »

View more

Sumber: (http://www.blogger.com/home?pli=1) .

Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T..

Tiada ulasan: