Rabu, 9 Oktober 2013

1963. Antara yang menarik untuk dibaca.



بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com 

Antara Boikot Paling Berjaya Di Malaysia

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 42 minutes ago
Berhenti merungut rakyat Malaysia. Uruskan sendiri setiap perkara. Menjelang pilihan raya umum pada 5 Mei lalu, media arus perdana menghina kebijaksanaan rakyat Malaysia dan sudah dihukum beberapa kali menerusi edaran akhbar mereka yang menjunam. Kini, sebahagian daripada mereka cuba menarik balik kawasan capaian namun tiada apa yang dapat membantu apabila kredibiliti hilang. Malaysia Airlines (MAS) yang sering mengalami kerugian membawa kakitangannya menonton Tanda Putera untuk ulang tahun ke-41 mereka. "Ia akan mengembalikan memori kakitangan senior kami dan menjadi pemangkin m... more »

Kakitangan klinik dicabul ketika doktor sedang ...

PBO™ at pen buruk online ™ - 2 hours ago
Segamat: Seorang lelaki berusia 40-an yang menerima rawatan di sebuah klinik di Labis, di sini, akibat bengkak di telapak tangan kanan sempat mencabul seorang kakitangan wanita pusat perubatan berkenaan, kelmarin. Dalam kejadian jam 3.30 petang itu, lelaki terbabit mendakwa tangannya itu amat sakit dan kesakitan berkenaan hanya mampu diredakan dengan memegang objek lembut saja. Ketika mendedahkan perkara itu, mangsa yang hanya dikenali sebagai Murni, 29, berkata, dia lalu di sebelah lelaki terbabit sebelum terasa ada sesuatu di punggungnya. baca lagi . “Lelaki terbabit sedang... more »

Kakitangan Kerajaan dipecat kerana adakan kenduri kahwin mewah untuk anak..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 2 hours ago
Seorang Pegawai Kerajaan telah dilaporkan dipecat dari jawatannya gara-gara mengadakan majlis perkahwinan yang mewah untuk anak lelakinya. Majlis yang berlangsung selama tiga hari tiga malam itu dilaporkan telah menelan belanja mencecah RM834,301 atau USD$260,000 minggu lalu. Pada hari majlis itu diadakan para jemputan dari sekitar kawasan telah diangkut dengan kereta-kereta mewah dan dihiburkan oleh artis-artis ternama. Perkara ini telah dilaporkan berlaku di China, sebuah negara yang mengamalkan sistem pemerintahan Komunis. Tetapi di sebuah negara yang mengamalkan sistem demokra... more »

Sila Periksa Wajah Bil Terbaru TNB Anda (2) : Sapu Tetap Sapu Hanya Nama Saja Di-Tukar

Orang ni at Orang ni - 2 hours ago
*Sebelum ini*_ Bil bulanan TNB setiap bulan bil yang anda terima_anda boleh periksa kemungkinan ada bahagian yang bertajuk *" KUMPULAN WANG TENAGA BOLEH BAHARU" *dikenakan dalam bil yang anda terima. Kalau dikira jumlah yang di-ambil TNB sekitar 1% setiap bulan. Maka timbul persoalan-nya apakah maksud " KUMPULAN WANG TENAGA BOLEH BAHARU" kerana setelah diajukan soalan dikuanter TNB jawapanya berbunyi "Ini adalah potongan untuk kempen kerajaan, kami hanya kutip saja.." _ itu saja jawapan TNB. Adakah TNB secara senyap-senyap menjadi balaci kepada kerajaan UMNO BN untuk kutip duit rak... more »

JOM KITA BANTU PDRM KESAN, JEJAK SAMPAI TERTANGKAP KUMPULAN " BUMPER CHA CHA".

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 2 hours ago
*SHAH ALAM - Polis kini sedang giat memburu tujuh anggota kumpulan 'Bumper Cha Cha' yang aktif menyamun di sekitar Selangor. Ketua Polis Selangor, Datuk Mohd Shukri Dahlan berkata, mereka dikesan aktif melakukan 30 kes samun, sejak awal tahun ini sehingga 4 Oktober lalu. Beliau berkata, cara jenayah kumpulan samun ini mensasarkan kereta mewah, sebelum melanggar bahagian belakang kereta terbabit. "Mereka akan sengaja melanggar mana-mana kereta yang menjadi sasaran, bagi mengumpan mangsa keluar daripada kenderaan masing-masing. "Setelah mangsa keluar untuk melihat kereta, suspek ak... more »

KISAH PELIK TAPI BENAR!!!! ....HANYA SATU-SATUNYA DALAM DUNIA .... MENU YANG TERDAPAT DI RESTORAN INI HANYA GORENG GORENG!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 2 hours ago
*Kali pertama jumpa dalam dunia betapa sebuah restoran hanya menghidang menu GORENG GORENG . Setiap menu goreng goreng ada pelbagai harga. Nama restoran dan lokasi ... RESTORAN BARJANA No: 23, Jalan Morib 28/6 Taman Aalam Megah, 40400 Sahah Alam, Selangor.*

PENYOKONG JDT YANG NAK UPAH SAMSENG BUNUH INDRA PUTRA MINTA NYAWA!!!!! .... DENGAN LIPAS PUN DIA TAKUT!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 2 hours ago
*Pergh!!!! ingatkan hebat dan berani sangat... Apabila kisah ugutannya sampai nak upah samseng bunuh pemain bolasepak Kelantan TRW Sdr Indra Putra Mahayuddin dan pengadil perlawanan suku akhir kedua Piala Malaysia TRW lwn JDT dimana pasukan JDT dikalahkan dengan teruknya 6-1, sudah tersebar luas di alam maya termasuk dikutip oleh Harian Metro untuk dijadikan bahan berita hangat, mamat yang berlagak hebat berani siot itu akhirnya menggelupur minta nyawa. Mohon maaf dan sampai buat laporan polis. Antara intipati dalam laporan polisnya ialah .. "DENGAN LIPAS PUN SAYA TAKUT". Laaaa.... more »

Filem Ustaz Azhar Idrus Di Tayang 28 November

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 3 hours ago
Setelah meletup dengan kuliah agamanya, Ustaz Azhar Idrus kini berlakon filem pula yang bakal ditayangkan di pawagam mulai 28 November ini. Poster filem bertajuk "Ustaz, Mu Tunggu Aku Datang" mula dipasang di papan utama iklan di panggung wayang di negara ini. Filem arahan Pierre Andre itu diterbitkan oleh Metrowealth. Turut berlakon di samping Ustaz Azhar ialah kumpulan Shiro, Zalif Sidek dan Along (Raja Lawak). Filem berunsur dakwah dan pengajaran ini dikatakan "menutup aurat" sepenuhnya, iaitu salah satu syarat yang ditetapkan Ustaz Azhar. Ustaz Azhar yang berasal... more »

Sepandai-Pandai Shabery Cheek Melompat.. Akhirnya Jatuh Ke Tanah Jua

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 4 hours ago
Sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua. Perumpamaan ini sesuai di tuju kepada Shabery Cheek, sudahlah rompak duit rakyat untuk kegunaan aktiviti yang tidak berfaedah. Shabery Cheek berbohong apabila cuba mempertahankan kenyataannya sebelum ini, konsert K-Pop tersebut menggunakan wang penaja walhal menggunakan wang rakyat. Ketua Audit Negara mempertahankan laporan tersebut dan menegaskan bahawa wang rakyat telah dibazirkan untuk bayaran konsert tersebut. Ikuti penjelasan beliau.. *Amrin: Belanja K-Pop dari kantong kerajaan* Di tengah-tengah kontroversi p... more »

Kerajaan kena saman .. senjata makan tuan!

PBO™ at pen buruk online ™ - 4 hours ago
Sepuluh sekolah memandu memfailkan saman terhadap kerajaan, ketua pengarah Jabatan Pengangkutan Jalan dan seorang pengarah biro Pemuda Umno berhubung inisiatif Bantuan Lesen 1Malaysia (BL1M) yang diperkenalkan perdana menteri. Mereka antaranya memohon mahkamah mengisytiharkan program itu sebagai menyalahi undang-undang. Dalam saman itu difailkan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, mereka mendakwa terdapat konspirasi yang menjejaskan ekonomi mereka. baca lagi .. Menurut mereka lagi, dalam program BL1M yang diperkenalkan Datuk Seri Najib Razak awal tahun ini, yuran tahunan Yang dikenak... more »

Berita paling bangsat dalam politik PAS -rebut jawatan macam sekular

GeloraHatiMuda at Gendang Perang - 4 hours ago
Bekas Yang Dipertua PAS kawasan Putrajaya, Nazir Zakaria, dalam sidang medianya hari ini, berkata pada 3 April lalu, beliau “direhatkan” daripada jawatannya melalui satu surat yang dikeluarkan oleh Pemangku Timbalan Yang Dipertua PAS Putrajaya, Kamaruzaman Mohamad dan dua lagi pemimpin PAS kawasan. Katanya, menjelang mesyuarat agung iaitu pada 12 September, Nazir menerima satu lagi surat dari orang yang sama memaklumkan 'Penamatan tempoh berehat Yang Dipertua PAS kawasan Putrajaya' dan pada hari sama, notis mesyuarat agung Putrajaya dikeluarkan tanpa pengetahuannya. Sehubungan itu... more »

Husam Musa persoal kerajaan Kelantan bagi balak tanpa tender.

mantaro at SISI BUKIT - 4 hours ago
KOTA BHARU - Seorang Adun Pas yang juga bekas exco kanan kerajaan Kelantan hari ini membuat kejutan apabila membidas beberapa tindakan kerajaan negeri yang disifatkannya tidak wajar dan menyimpang dari konsep ketelusan. Datuk Husam Musa (Pas-Salor) yang membahaskan usul Belanjawan 2014 kerajaan Kelantan antara lain membangkitkan isu pembalakan Hutan Simpan Kekal Ulu Sat di Machang dan kenaikan tarif air yang berkuat kuasa Ogos lalu. Menyentuh isu pembalakan itu, Husam meminta kerajaan negeri tidak meluluskan permohonan sebuah syarikat untuk menebang kawasan seluas 1,400 hektar di h... more »

PIHAK TEKUN MENGESAHKAN TANPA SOKONGAN DAN TANDA TANGAN PEMIMPIN UMNO, PERMOHONAN TIDAK AKAN DI LAYAN!!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 5 hours ago
*Salah satu syarat wajib untuk mendapatkan pinjaman Tabung Ekonomi Kumpulan Usaha Niaga (Tekun) untuk perniagaan, anda perlu mendapatkan pengesahan daripada pemimpin tempatan atau dengan tepatnya merujuk kepada pemimpin Umno. Perkara tersebut dinyatakan melalui borang permohonan pinjaman Tekun "JPP02" pada bahagian H yang memerlukan peminjam mendapatkan pengesahan pemimpin tempatan, wakil rakyat, syarikat rakan strategic atau Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK). Percubaan The Malaysian Insider menghubungi tiga pejabat Tekun di Bandar Tasik Selatan, Shah Alam dan... more »

LAGI KISAH KEZALIMAN KERAJAAN PAKATAN RAKYAT SELANGOR!!!!! ... SEMPENA ULANG TAHUN BANDARAYA SHAH ALAM KE-13, SEMUA TEMPAT LETAK KERETA AWAM DI BAWAH MBSA ADALAH PERCUMA!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 5 hours ago
*Omak Kau rasa berita macam ini selalunya di padamkan dari pengetahuan rakyat oleh RTM,TV3, Utusan dan Berita Harian. Sempena Ulang Tahun Bandaraya Shah Alam ke-13, tempat letak kereta awam tidak akan dikenakan sebarang caj bayaran pada 10 Oktober 2013.** Pengecualian caj bayaran ini tidak termasuk tempat letak kereta yang diuruskan oleh pihak swasta. Kalau ada sebarang pertanyaan sila hubungi Jabatan Pengurusan Hasil dan Pelaburan, MBSA di talian : 03-5522 2882*

BERITA GEMBIRA UNTUK PEMINAT BOLA SEPAK NEGARA!!!! ... INDRA PUTRA MAHAYUDDIN TERLEPAS DARI SEBARANG TINDAKAN DISIPLIN FAM KERANA SIKU HIDUNG MAT YO!!!!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 5 hours ago
*PEMAIN Kelantan, Indra Putra Mahayuddin mampu menarik nafas lega apabila beliau tidak akan dikenakan denda oleh Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) susulan insiden menyiku penyerang kebangsaan, Norshahrul Idlan Talaha pada suku akhir Piala Malaysia, Sabtu lalu. Setiausaha Agung FAM, Datuk Hamidin Mohd Amin berkata, Indra Putra tidak akan didakwa apabila tiada laporan yang diterima pihaknya daripada pegawai perlawanan mengenai insiden tersebut. "Laporan mengenai perlawanan tersebut saya sudah terima semalam (Isnin) tetapi laporan untuk insiden itu tiada. "Malah laporan dari kedu... more »

ENTAH APA HUBUNGKAIT PANCUTAN AIR BERIRAMA DENGAN AIDILADHA (GAMBAR)

Na'im Nikmat at Na'im Nikmat @blog - 6 hours ago
Entah berapa pula duit rakyat dihabiskan untuk acara yang sia2 dan langsung tiada kaitan dengan pengorbanan Nabi Ibrahim A.S dan anaknya Nabi Ismail A.S

Wajah Sebenar Predator Malaysia rupanya seorang Presiden

Orang ni at Orang ni - 6 hours ago
Sebelum ini tersiar Berita “Doktor bergaya ala ‘Predator’ buat laporan polis” berkisarkan seorang doktor berpakaian lengkap predator membuat laporan polis di suatu balai polis. Doktor yang lengkap dengan seragam predator yang berharga RM85 ribu ini sebenarnya datang ke balai polis untuk membuat laporan mengenai penjualan sijil sakit (MC) palsu di laman sosial Facebook. Namun tidak diketahui mengapa harus memakai pakaian sebegini rupa untuk tampil di balai polis. Rupa-rupanya beliau adalah Presiden Gabungan Persatuan Pengamal Perubatan Malaysia (MPCAM) Dr Jim Loi Duan Kong mengena... more »

PR tidak perlu kerjasama BN untuk perintah negara

GeloraHatiMuda at Gendang Perang - 6 hours ago
Bekas Naib Presiden Umno, Tan Sri Muhammad Muhd Taib menyangkal pandangan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin mengenai kewujudan ruang kerjasama antara Umno dan PAS dengan menyatakan bahawa gabungan kerjasama itu tidak perlu kerana Pakatan Rakyat mempunyai peluang terbuka luas menubuhkan kerajaan persekutuan pada pilihan raya umum ke-14 (PRU14) kelak. Muhammad berkata, parti komponen PR sepatutnya bersedia mengukuhkan parti untuk membentuk kerajaan dan jangan menerima agenda tersembunyi Barisan Nasional (BN) bagi menjalinkan kerjasama. “Jangan ada agenda untuk menyeli... more »

Terkini!! Turki Mansuh Larangan Bertudung Bagi Wanita Selepas 90 Tahun.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA SEJAHTERA ™ - 7 hours ago
Perdana Menteri, Recep Tayyip Erdogan Ankara: Turki memansuhkan larangan ke atas wanita memakai tudung di kawasan bangunan kerajaan semalam, antara langkah pembaharuan bertujuan memperkuat demokrasi. Larangan itu sudah wujud lebih 90 tahun lalu sejak pembentukan Republik Turki. Ia menyebabkan ramai wanita Turki tidak menyertai perkhidmatan kerajaan. “Satu peraturan yang secara rasmi campur tangan ke atas kebebasan berpakaian dan gaya hidup hingga menjadi punca ketidaksamaan taraf, diskriminasi dan ketidakadilan terhadap rakyat, sudah menjadi sejarah," kata Timbalan Perdana Mente... more »


Sumber: (www.blogger.com/home?pli=1) .

Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T..

Tiada ulasan: