Rabu, 9 Oktober 2013

1965. Mesen pengimbas neraka jahanam?.


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com 

SCANNER KERTAS TERMAHAL DI DUNIA ADA DI RTM... PEGAWAI MANA YANG LULUSKAN PEMBELIAN BODOH ITU?

Memang serba meragukan bagaimana pegawai-pegawai di RTM yang bertanggungjawab dalam hal pembekalan, tiba-tiba jadi buta perut dan langsung tidak tahu apa yangvsedang berlaku di luar dari kawasan Angkasapuri.

Bayangkanlah bagaimana pegawai-pegawai berkenaan membuat keputusan untuk membeli sebuah mesin pengimbas kertas yang sepatutnya berharga dalam lingkungan RM200 lebih tetapi membayar pada harga RM14,000 lebih sepertimana yang dilaporkan oleh Ketua Audit Negara di dalam Laporan Ketua Audit Negara 2012.

baca lagi ..

Menteri yang berkaitan telah memberi kebenaran kepada SPRM untuk masuk dan melakukan siasatan berhubung perkara berkenaan.

Sepatutnya bukan bagi kebenaran tapi MEMINTA DAN MEMAKSA SPRM masuk ke RTM untuk menyiasat pegawai buta perut itu mengapa scanner yang dibelinya terlalu mahal. Adakah scanner berkenaan sebenarnya boleh digunakan untuk MRI dan CT scan juga selain daripada mengimbas kertas?

Laporan Ketua Audit Negara telah membuktikan ketirisan yang dilakukan oleh kakitangan awam terutama sekali yang terlibat dalam membuat dan meluluskan sebarang pembekalan dan sebut harga.

Seharusnya ia menjadi petunjuk dan peluang kepada SPRM untuk masuk mana-mana bahagian atau Kementerian atau Jabatan atau Agensi yang telah melakukan penyelewengan.

Ketiadaan sebarang tindakan tegas yang menakutkan para pelaku rasuah menyebabkan saban tahun Ketua Audit Negara melaporkan ketirisan dan penyelewengan.

Apatah lagi dengan penyelewengan dan salahguna serius sepertimana yang berlaku di RTM, SPRM tidak seharusnya berpangku tangan atau menunggu maklumat disuap ke mulut.

Ketirisan yang dilakukan oleh kakitangan awam tidak boleh dibela dan dilindungi sama sekali. Tidak ada istilah, sebagai menteri atau ketua setiausaha perlu menanggung perbuatan khianat anak-anak buah atau orang bawahan. Sebaliknya mereka perlu diajar setegas-tegasnya berdasarkan peruntukan undang-undang sedia ada.

sumber

Sumber: (scanner-kertas-termahal-di-dunia-ada-di-rtm) .

وَتِلْكَ الْقُرَى أَهْلَكْنَاهُمْ لَمَّا ظَلَمُوا وَجَعَلْنَا لِمَهْلِكِهِم مَّوْعِداً 
Dan penduduk negeri-negeri (yang derhaka) itu Kami telah binasakan ketika mereka melakukan kezaliman, dan Kami telah tetapkan satu masa yang tertentu bagi kebinasaan mereka.
(Surah Al-Kahf ayat 59)
 


                              Tiada ada daya dan kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah (SWT).
Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T.. 

Tiada ulasan: