Rabu, 9 Oktober 2013

1968. Pendedahan Caj Sarapan VVIP RM 6000.


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com 

HANGAT!! Pendedahan Caj Sarapan VVIP RM 6000.00 

Published on Oct 9, 2013

Penjelasan oleh pemilik Restoran Selera Daun Pisang mengenai dakwaan yang digembar-gemburkan dan serbuan KPDNKK ke atas kedainya setelah dilaporkan mengenakan caj RM6000 kepada sekumpulan VVIP yang bersarapan di kedainya 6 Oktober lepas.

TV Wau : Terajui Informasi

Like page kami : http://www.facebook.com/tvwau
Dengarkan http://waufm.blogspot.com/

Top Comments

  • AHMAD ISTANA
    MACAI UMNO NI MEMALUKAN PARTI UMNO SAHAJA. KALAU TIDAK BERDUIT BAWAK KEDAI SENDIRI. SEMUA BUAT , JANGAN BUAT PESANAN DAN MENYUSAHKAN PENIAGA..
    SAYA SYORKAN PENIAGA YANG TERBABIT, SAMAN SAHAJA PELANGGAN TERSEBUT; SUPAYA JADI PENGAJARAN.
    SPRM BOLEH BUAT SIASATAN DAN AMBIL TINDAKAN KEPADA PELANGGAN RESTORAN BERKENAAN; SALAH GUNA KUASA.
    KITA TUNGGU DAN LIHAT; APA YANG SPRM BOLEH BUAT?
    · 11
  • m mz
    Sapa kata umno pembela bangsa melayu, bangsat... tak leh tengok melayu maju..nak jatuhkan ada. Makan atas angin lagi mkn 5.5k amik resit 6k. Lahanat punya umno
    · 8
  • Biasalah oghe keje kerajae, sume make hail haram jadah! Esok, anak cucu dia aku sumpoh jadi mat rempit, mat pit, pencuri, penyamun, perompak! Sial betul lah anak haram yg makap harga dari 5500 ke 6k! Kepala butuh betul
    ·
  • MegaSireh
    hahaa...wat malu muko ko umno kelate...doh la bare sakit doh...koho penat..jenis kaki ranggos blako..xleh jupo mugo nok rembat
    ·
  • zalzax89
    moga2 video pnjelasan makcik ni jd viral dan bisnes semakin maju!
    ·
  • newzair
    nasib kerusi meja diorang tak makan ,haha dah penaik harga minyak nak makan murah2 cihh.
    ·
  • 0xDDos
    yo lo dah sebab org tegah tu pun dah org amno, takkan org pas plak jadi org tengah wakil utk uruskan makan2 ni, lawak gok demo ni.
    ·
  • diyan sa
    mukhriz pun salah,nama pak menteri time kerja berorginasasi cmni x reti nak protokol,bodoh ,baik bagi buidak sekolah kira2
    ·
  • 0xDDos
    dah la make macam org darat, lepas tu nak tipu bil, bayar 5.5k tapi ambil bil 6k, 500 rial pun nak make juga, duit haram, sapo wakil tu? meh aku sepak sebutir. baru reti duit halal haram. mmg celaka sek2 amno celako ni
    ·
  • Carl Hellmet
    Bil yang RM6000 juga yang diambilnya..
    ·
  • diyan sa
    barang semua naik sekarang bang,nak murah masak sendiri kat umah]
    ·
  • diyan sa
    ni orang cakap kerajaan umno x pandai mengurus,bukti dia apa,apa yang belaku ni la
    orang atas:mukhriz spatutnya cek dulu sebelum pastikan,bawa keluar sebutharga dan pastikan ketirisan di setiap sudut,mengenai ahli yang datang,pastikan juga ada kad sebagai pengesahan untuk dapat makan,ni x main lepas je,sape yang x ambil kesempatan
    cakap umno bodoh marah,benda macam ni persatuan kat universiti2 lagi cekap
    tempahan bukan main lagi bila nak bayar eh mahal la apa la,yang korang cekik rakyat xnk pk
    ·
  • eib long
    K yah saman etek suratbkobar nge astro awani tu...reti ftnah jh..buke nk tnya kobar dulu...
    ·
  • AHMAD ISTANA
    MACAI UMNO NI MEMALUKAN PARTI UMNO SAHAJA. KALAU TIDAK BERDUIT BAWAK KEDAI SENDIRI. SEMUA BUAT , JANGAN BUAT PESANAN DAN MENYUSAHKAN PENIAGA..
    SAYA SYORKAN PENIAGA YANG TERBABIT, SAMAN SAHAJA PELANGGAN TERSEBUT; SUPAYA JADI PENGAJARAN.
    SPRM BOLEH BUAT SIASATAN DAN AMBIL TINDAKAN KEPADA PELANGGAN RESTORAN BERKENAAN; SALAH GUNA KUASA.
    KITA TUNGGU DAN LIHAT; APA YANG SPRM BOLEH BUAT?
    · 13
  • eib long
    Mukhriz v rasuah ns blauk jh ko perwakilan...
    ·
  • Azly Anwar
    Kesian mak cik ni...
    ·
  • Mad Cruzer
    segelintir sikap melayu yg menjahanamkan reputasi melayu sendiri...ish2...malu2...
    ·
  • m mz
    Sapa kata umno pembela bangsa melayu, bangsat... tak leh tengok melayu maju..nak jatuhkan ada. Makan atas angin lagi mkn 5.5k amik resit 6k. Lahanat punya umno
    · 8
  • aliazar pisor
    x pasal2 kan dan kantoi markup harga...
    ·
  • mat wamn
    Nk ngepeng sgt.. pitih xdop.. siap nk make atah angin nah.. hihi..
    ·
  • Nordin Gh
    make ramai nok bayar muroh... tok sekoloh ko ore hok make tu...
    ·
  • Badsha ann
    bayar 5500 ambil bil 6000..hohoho..makan atas angin..masyukkk..
    · 2

Sumber: (http://www.youtube.com/watch?v=-RSdf7RldsQ) . 

Rabu, 9 Oktober 2013


Pendedahan Kak Yah (Video) : Rupa puak penyamun yang balun makan sampai RM6000 untuk sarapan

Saya nak menafikan keadaan bahawa tersebar  dimedia bahawa harga makanan dikedai saya mahal cekik darah_ini nak cerita hal sebenar lah yang berlaku_pada 5 haribulan 10 2013 ada seseorang wakil tu mari tempah untuk makan 200 orang makan_tempahan ini tempah khas untuk orang dia saja untuk rombongan dariapda  Datuk Mukhriz Mahathir_diantara pukul 8 hingga pukul 9 dia tak benar siapa-siapa masuk kedai ni kecuali orang dia sahaja_jadi kita buat ni untuk orang saja lah untuk tempahan makan dan semua tu_dia kata dalam menu tu saya Tanya untuk buat macam mana?_nak hidang ka,nak makan sorang-sorang ka_Dia telipon ke BOS nak hidang_hidang tu semua jenis lauk pauk lah yang ada dikedai saya ni_ (Nama-nama menu) dan kuih muih.

Minuman saya tanya dia buat satu jenis sebab ramai takut tak sempat_Cuma untuk VIP saja kita nak ambil oder_tapi dia telipon ke BOS dikata nak semua minum oder sendiri masing-masing.

Jadi saya buat semua untuk 200 orang ni saya dah tambah meja saya hidang penuh dengan makanan yang diminta_kuih muih saya letak meja berasingan.

Untuk makan hidang RM17 sekepala (Seorang)_Dia kata berapa Kak Yah caj kita terima belaka_kita bayar belaka asalkan Kak Yah boleh buat untuk orang dia saja_apa yang dia nak kita boleh sedia_dia sanggup semua_dengan harga berapa janji  kedai kita ni muat untuk orang dia saja.

Saya cakap dengan dia_makna kedai kita ni orang ramai selalu_was-was saya ni_kalau saya hidang nanti orang tak mari nak tanggung risiko macam mana?_ Dia kata percaya pada dia_Saya ambil no mbor telipon dia,nama dia saja_saya tak tahu dia tu dari jabatan mana_dia selalu makan sini juga dulu-dulu tapi ni baru mari.

Biasa kalau rombongan mana-mana akan diberitahu_rombongan felca ka,pertandingan ka_tapi yang ni saya tak tahu lah_sebab dia kata rombongan Datuk Mukhriz saja.

Perangai Buruk Puak UMNO

Keesokan tu 6 hari bulan tu_saya sedia lah meja lauk pauk saya hidang_dia kata untuk pelangan luar makan meja luar saja_saya tambah meja diluar lagi,untuk pelangan saya yang luar.

Lepas pukul 7setengah tu_ramai dah orang mari_siapa ni_rombongan pukul 8_dia kata rombongan tersebuat dari Mukhris _dia kata nak makanlah dulu_jadi kita terpaksa lah bubuh (hidang) dulu.

Kita ambil dari pukul 8 hingga 9 tapi 7.30 dah datang.( Setakat ini saja..)
.............
Dah datang awal_Ada yang bungkus makan untuk bawa balik,bila cakap tak boleh disuruh masuk dalam bil BOS_yang datang lebih 600 orang yang dijanjikan.
Dah la makan kat kedai..pegi balun bungkus bawa balik,bila tengok bil buat terkejut…dasar penyamun macam tu lah UMNO Munafiqkun……

(Ulasan Kak Yah yang Orangni terjemahkan serba sikit untuk boleh faham bahawa UMNO memang perangai penyamun...hahaha... selebihnya korang saksi sendiri dalam klip video)

Sumber: (orangni) . 



وَتِلْكَ الْقُرَى أَهْلَكْنَاهُمْ لَمَّا ظَلَمُوا وَجَعَلْنَا لِمَهْلِكِهِم مَّوْعِداً 
Dan penduduk negeri-negeri (yang derhaka) itu Kami telah binasakan ketika mereka melakukan kezaliman, dan Kami telah tetapkan satu masa yang tertentu bagi kebinasaan mereka.
(Surah Al-Kahf ayat 59)
 

Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T.. 

Tiada ulasan: