Jumaat, 11 Oktober 2013

1987. Berita uli tepong buat roti guna kaki pun ada. Jahanamnya kehidupan manusia akhir zaman.


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com 

Patutlah pemimpin UMNO yang menyeleweng tak pernah didakwa... ini sebabnya rupanya..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 1 hour ago
Undang-undang negara ini tidak boleh mendakwa "kecuaian dan kebodohan" sebagai kesalahan, kata Ketua Pesuruhjaya Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Tan Sri Abu Kassim Mohamed. Katanya, ini berbeza dengan negara-negara maju yang mempunyai kesalahan salah laku awam yang membolehkan pihak yang cuai dan menyebabkan kerugian wang rakyat didakwa. "Tetapi malangnya di sini kita tidak boleh mendakwa seseorang kerana cuai, kita tidak boleh mendakwa seseorang kerana bodoh," kata Abu Kassim ketika mengulas berhubung tindakan yang boleh diambil SPRM ekoran penemuan laporan audit... more »

Sistem Bayaran AES Di Ubah - Meh Baca Ini.

Soz Cyili at Ameno World - 2 hours ago
Alahai. Ingatkan ubah bagi tambah elok. Rupanya ubah bagi tambah kejam. Memang melampau2 BN neh. Korang nak tahu tak apa penambahbaikkan [penambahburukkan] yang kerajaan korang buat dalam AES? 1. Saman permulaan adalah 150.00 berbanding 300 sebelum ini.  Wow nampak macam bagus. Tapi still tak bagus sebab gunakan duit untuk ukur kesalahan. 2. Selepas 14 hari, jika gagal bayar saman, ia akan

BERAPI!!! (Gambar & Video) Inilah 8 Calon PAS PRK N20 Sg. Limau Yang Disenarai Pendek, Bakal Diumumkan Pada 21 Okt. Nanti.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA SEJAHTERA ™ - 2 hours ago
*KUALA LUMPUR: *PAS Pusat menyenarai pendek lapan calon bagi pilihan raya kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (Dun) Sungai Limau dalam mesyuarat jawatankuasa harian pusat pagi tadi. Menurut Presiden PAS, Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang, calon-calon anak tempatan itu mempunyai pelbagai latar belakang dan dikemukakan oleh PAS Kedah dan PAS kawasan. Calon-calon muka baru itu juga termasuk calon wanita, ujarnya pada sidang media di Pejabat Agung PAS sebentar tadi. Dalam perkembangan berkaitan, Tuan Guru Abdul Hadi turut memaklumkan keputusan PAS untuk mengumumkan calon bertandin... more »

SPRM Dedah Kitar Kebodohan Untuk Bebas

Orang ni at Orang ni - 3 hours ago
Siapa yang sebenarnya specis bodoh.. Specis buat-buat bodoh... Specis yang cuba memperbodohkan??? jawapanya seperti carta dibawah Hahaha..... Kitaran buat bodoh UMNO Munafiqkun

Aku bukan 'lembik' kata Hishamuddin

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 3 hours ago
Nama Datuk Seri Hishammuddin Hussein tidak gah berbanding calon lain bagi jawatan naib presiden Umno walaupun datuknya adalah pengasas kepada parti Melayu itu dan bapanya merupakan bekas presiden merangkap perdana menteri Malaysia. Dua penyandang lain naib presiden Umno iaitu Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi dan Datuk Seri Shafie Apdal dilihat lebih selesa dalam mendapat sokongan di peringkat akar umbi, berbeza dengan Menteri Pertahanan itu yang masih bergelut untuk meraih sokongan perwakilan apabila digelar “lembik.” Muka baru Datuk Mukhriz Mahathir yang juga merupakan anak bekas... more »

KINI PERWAKILAN UMNO SENDIRI YANG GELAR HISHAMUDDIN HUSSEIN "LEMBIK"!!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 4 hours ago
*Nama Datuk Seri Hishammuddin Hussein (gambar) tidak gah berbanding calon lain bagi jawatan naib presiden Umno walaupun datuknya adalah pengasas kepada parti Melayu itu dan bapanya merupakan bekas presiden merangkap perdana menteri Malaysia. Dua penyandang lain naib presiden Umno iaitu Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi dan Datuk Seri Shafie Apdal dilihat lebih selesa dalam mendapat sokongan di peringkat akar umbi, berbeza dengan Menteri Pertahanan itu yang masih bergelut untuk meraih sokongan perwakilan apabila digelar “lembik.” Muka baru Datuk Mukhriz Mahathir yang juga merupakan... more »

Hutang Tekun tak diburu,hutang PTPTN dikejar sampai lubang cacing.

mantaro at SISI BUKIT - 4 hours ago
*Hamidah Othman ,Pengerusi Tekun kena dapat kembali hutang dengan Tekun sebanyak hampir RM1 bilion itu. Mentang-mentang semuanya orang UMNO,hutang kepada Tekun buat tak tahu. Buatlah macam mereka yang hutang dengan PTPTN dicari sehingga lubang cacing?* * * *KUALA LUMPUR:* Dakwaan kerajaan bahawa Program Transformasi Ekonomi Negara (ETP) dan Pemerkasaan Ekonomi Bumiputera adalah untuk memastikan kekayaan negara dikongsi bersama dilihat bercanggah dengan situasi yang berlaku. Sebagai contoh, pengakuan Pengarah Eksekutif (CEO) Pinjaman Tabung Ekonomi Kumpulan Usaha Niaga (Tekun), Datu... more »

Perwakilan Umno Gelar Hishamuddin Hussein Lembik?

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 4 hours ago
Nama Datuk Seri Hishammuddin Hussein (gambar) tidak gah berbanding calon lain bagi jawatan naib presiden Umno walaupun datuknya adalah pengasas kepada parti Melayu itu dan bapanya merupakan bekas presiden merangkap perdana menteri Malaysia. Dua penyandang lain naib presiden Umno iaitu Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi dan Datuk Seri Shafie Apdal dilihat lebih selesa dalam mendapat sokongan di peringkat akar umbi, berbeza dengan Menteri Pertahanan itu yang masih bergelut untuk meraih sokongan perwakilan apabila digelar “lembik.” Muka baru Datuk Mukhriz Mahathir yang juga merup... more »

Meh nengok kenapa Najib dipanggil bodoh oleh setiausaha politik MB Terengganu

PBO™ at pen buruk online ™ - 4 hours ago
Seorang perwakilan Umno Bahagian Kemaman kesal dengan ucapan Setiausaha Politik Menteri Besar Terengganu, Datuk Wan Ahmad Nizam Wan Hamid (gambar dari kiri) yang mengatakan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak bodoh. Menurut mereka, seorang Setiausaha Politik tidak sepatutnya bercakap begitu kepada Perdana Menteri. “Apatah lagi ucapannya dibuat secara terbuka kepada 300 perwakilan DUN Kijal pada 8hb Oktober lalu ketika beliau berkempen kepada Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said yang mempertahankan jawatan Ketua Umno Bahagian Kemaman,” kata seorang perwakilan kepada FMT yang... more »

Cuepacs minta bonus dua bulan.

mantaro at SISI BUKIT - 4 hours ago
KUALA LUMPUR -- Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Dalam Perkhidmatan Awam Cuepacs) meminta kerajaan memperuntuk pemberian bonus dua bulan dan menaikkan beberapa elaun tetap termasuk perumahan dan sara hidup kepada 1.4 juta penjawat awam dalam Bajet 2014. Presidennya Datuk Omar Osman berkata kerajaan perlu memberi bonus dan kenaikan elaun itu berikutan peningkatan kos sara hidup terutamanya setelah subsidi petrol dikurangkan baru-baru ini. Menurutnya Cuepacs amat berharap imbuhan tetap perumahan dinaikkan mengikut gred setelah 15 tahun berada pada paras sama selain mengambil kira ... more »

2020 tanggal tertegaknya Khilafah Islam di muka bumi

GeloraHatiMuda at Gendang Perang - 5 hours ago
SELEPAS Israel mengumumkan rancangan dan pembangunan Israel 2020, Malaysia mengikut langkah Israel dengan menjadikan tahun 2020 sebagai sasaran untuk menjadi sebuah negara maju. Indonesia juga mengambil langkah serupa. Arab Saudi mengumumkan perancangannya membangun kota moden di seluruh negara itu yang dijangka terlaksana pada tahun yang sama iaitu 2020. Al Qaeda Internasional pun menjadikan 2020 sebagai batas dari target perjuangannya menumbangkan rezim thaghut dan menegakkan Khilafah Islam. Ada apa dengan dengan 2020? Ada hal menarik, mengapa mereka memilih tahun yang sama. Bah... more »

Terkini!!! (Gambar2) 7 Jemaah Haji Cedera, Khemah2 Runtuh Dalam Kejadian Ribut Dan Hujan Lebat di Mina Dan Arafah.. Jom Saksikan!!!

sahabat sedaka at SEDAKA SEJAHTERA ™ - 5 hours ago
[image: alt] MEKAH 10 Okt - Tujuh jemaah haji cedera apabila khemah-khemah runtuh dalam kejadian ribut dan hujan lebat yang melanda Mina dan Arafah semalam. Kesemua mangsa dikejarkan ke hospital di kota suci ini, lapor portal berita Arab News. Dalam pada itu, jurucakap pertahanan awam, Kolonel Abdullah Al-Harthi mengesahkan pihaknya telah menerima amaran daripada jabatan meteorologi dan alam sekitar mengenai ramalan hujan lebat di kawasan Mekah dan tindakan menanganinya sedang diambil. Tindakan itu, katanya, termasuklah menempatkan lebih ramai pasukan penyelamat dan juga meny... more »

Kata Tok Guru Hj Hadi, Terengganu bukan penentu Mat Sabu.

mantaro at SISI BUKIT - 10 hours ago
Haji Mohamad Sabu masih berpeluang untuk menjadi Timbalan Presiden PAS lagi,kerana pencalonan dari Terengganu bukan mencerminkan kehendak perwakilan seluruh negara. "Terengganu bukan tentukan,mesti campur semua negeri di seluruh negara"kata Tok Guru Haji Abdul Hadi. *KUALA LUMPUR - Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang menyatakan pencalonan enam kawasan di Terengganu tidak menggambarkan penyandang Timbalan Presidennya, Mohamad Sabu tidak layak mempertahankan jawatan tersebut, pada Muktamar Pas ke-59. "Terengganu bukan tentukan, mesti campur semua negeri di seluruh negara," kat... more »

Marahkan suami .. isteri diperkosa

PBO™ at pen buruk online ™ - 11 hours ago
Kuala Lumpur: Marahkan suami, isteri jadi mangsa. Itulah nasib malang menimpa seorang wanita apabila diculik dan dirogol oleh samseng yang diupah lelaki yang marah serta berdendam dengan suaminya. Mangsa yang berusia 28 tahun diculik ketika menikmati hidangan di restoran di Setapak, di sini, jam 3 pagi Ahad lalu, sebelum dirogol di satu kawasan hutan di pinggir ibu negara. Sumber polis berkata, ketika mangsa asyik menjamu selera bersama suami dan keluarga mentuanya empat lelaki berpakaian serba hitam serta bersenjatakan parang dipercayai samseng upahan menghampirinya. baca lagi .. ... more »

HASRAT RAKYAT UNTUK MELIHAT TUN MAHATHIR DAN DSAI BERDEBAT ATAS SATU PENTAS PERDANA ANTI-TPPA TIDAK KESAMPAIAN SEBAB MAHATHIR TIDAK BERANI DATANG!!!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 12 hours ago
* Sepatutnya malam ini jam 8.30 malam di Kelab Sultan Sulaiman, Kampung Baru, Kuala Lumpur diadakan suatu majlis wacana ilmu PENTAS PERDANA ANTI-TPPA antara mantan Perdana Menteri selama 22 tahun merangkap mantan Presiden UMNO dan Penaung Agung PERKASA, Tun Dr Mahathir bin Mohamad dengan mantan Timbalan Perdana Menteri merangkap Ketua Pembangkang Dato' Seri Anwar Ibrahim. DSAI telah menyatakan persetujuannya untuk hadirkan diri kira-kira seminggu yang lalu namun sehingga malam tadi Tun Dr Mahathir yang diberikan gelaran pemimpin terhebat dan teragung pernah wujud di negara ini ole... more »

Sila Ambil Perhatian..!!! Haji Jangan Tamak Nak Buat Haji Lagi - Mufti

Orang ni at Orang ni - 12 hours ago
*Harap-harap yang dah pegi buat rukun Haji..faham-faham sendiri....hehehe..*

Setiausaha Politik MB Terengganu Kata Najib Bodoh

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 13 hours ago
Seorang perwakilan Umno Bahagian Kemaman kesal dengan ucapan Setiausaha Politik Menteri Besar Terengganu, Datuk Wan Ahmad Nizam Wan Hamid (gambar dari kiri) yang mengatakan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak bodoh. Menurut mereka, seorang Setiausaha Politik tidak sepatutnya bercakap begitu kepada Perdana Menteri. “Apatah lagi ucapannya dibuat secara terbuka kepada 300 perwakilan DUN Kijal pada 8hb Oktober lalu ketika beliau berkempen kepada Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said yang mempertahankan jawatan Ketua Umno Bahagian Kemaman,” kata seorang perwakilan kepada F... more »

Gambar Terbaru Ustaz Azhar Idrus di Mekah

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 13 hours ago
*~studio mukmin* Iklan C (ii)

PEMANDANGAN DI ARAFAH SELEPAS HUJAN RIBUT PETANG SEMALAM.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 13 hours ago
* MAKKAH - Hujan ribut di Arafah petang semalam yang mengakibatkan beberapa buah khemah untuk jemaah Malaysia runtuh tidak menjejaskan persiapan Tabung Haji (TH) untuk menguruskan jemaah menunaikan wukuf empat hari lagi.* * Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata, khemah-khemah yang runtuh itu adalah yang belum siap dipasang dan belum diikat.* * Katanya cuaca hujan dan banjir kilat menjelang musim haji adalah kes biasa dan pengurusan TH bersiap sedia untuk menghadapi sebarang kemungkinan.* * "Menjelang musim haji, kedua-dua masjid iaitu Masjidil Ha... more »

10 Bintang Untuk Tanda Putera - Review Dari Ameno World Untuk Suhaimi Baba.

Soz Cyili at Ameno World - 13 hours ago
Penutup. Kesimpulannya aku bagi 10 bintang untuk Tanda Putera. Bintang2 itu aku collect dari atas kepala aku. Ada 10 semua nya sekali. Bintang pertama kerana jadikan aku keliru. Bintang kedua kerana plot cerita filem ini sangat2 tidak kemas. Bintang ketiga kerana props filem neh tidak bersesuaian dengan zaman yang ingin ditonjolkan. Bintang keempat kerana gagal bawakan penceritaan ataupun

GAMBAR KEINDAHAN GUNUNG PELANGI BERWARNA-WARNI!

ISs at Green Life.. - 14 hours ago
Gunung warna-warni seperti pelangi ini terbentang di wilayah barat daya dan tenggara China. Landskap menakjubkan ini disebut Gunung Danxia, hasil fenomena geologi yang dikatakan mula terbentuk sejak 24 juta tahun lalu - zaman Cretaceous.Warna-warni di Danxia kini menjadi hit di internet maya, setiap posting dari orang yang pernah berkunjung ke tempat ini dianggap hoax. Memang cukup sukar percaya melihat alam yang boleh seindah ini, seolah-olah lukisan impresionis Sang Pencipta.

“Saya Berani Tampil Kerana Tidak Buat Salah” - Ketua Audit Negara

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 14 hours ago
Selepas pendedahan kontroversi skandal Pusat Fidlot Nasional (NFC), nama Tan Sri Ambrin Buang (gambar) mula dikenali rakyat Malaysia kerana berjaya mengesan kewujudan skandal berkenaan dalam buku audit tahunan kerajaan, Laporan Ketua Audit Negara 2011. Program Wacana Sinar Harian hari ini bertempat di Shah Alam menampilkan Ambrin buat pertama kalinya di khalayak selepas Laporan Ketua Audit Negara 2012 dikeluarkan bulan lalu di Parlimen. "Saya berani tampil hari ini kerana saya tidak melakukan sebarang kesalahan," kata Ambrin ketika ditanya pemberita selepas tamat program W... more »

Benarkah rakyat Kelantan 'liat' bayar cukai tanah .. ini jawapannya

PBO™ at pen buruk online ™ - 14 hours ago
KOTA BHARU - Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakob hari ini menegur rakyat Kelantan kerana liat menjelaskan cukai tanah yang kini tunggakannya mencecah RM21 juta. Beliau berkata sikap mereka amat dikesali kerana sukar membayar cukai namun mudah membeli rokok. "Harga rokok naik lebih RM10 boleh dibeli, tetapi cukai tanah yang dibayar untuk tempoh setahun sekali sukar untuk menjelaskannya," katanya ketika menjawab soalan Abdul Rahman Yunus (PAS-Pasir Tumboh) pada persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) di sini, hari ini. Ahmad yang juga Pengerusi Jawatankuasa Pentadbiran Awam, Perancangan... more »

Setiausaha Politik MB Terengganu kata Najib bodoh?

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 14 hours ago
Seorang perwakilan Umno Bahagian Kemaman kesal dengan ucapan Setiausaha Politik Menteri Besar Terengganu, Datuk Wan Ahmad Nizam Wan Hamid yang mengatakan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak bodoh. Menurut mereka, seorang Setiausaha Politik tidak sepatutnya bercakap begitu kepada Perdana Menteri. “Apatah lagi ucapannya dibuat secara terbuka kepada 300 perwakilan DUN Kijal pada 8hb Oktober lalu ketika beliau berkempen kepada Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said yang mempertahankan jawatan Ketua Umno Bahagian Kemaman,” kata seorang perwakilan yang enggan namanya disebut. Ahm... more »

GEMPAR!!!! .. ZAHID HAMIDI MINTA DIRINYA DI DAKWA DI BAWAH AKTA HASUTAN KERANA UCAPANNYA DI MELAKA BARU-BARU INI!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 16 hours ago
*"Teruskan dan mendakwa saya dibawah Akta Hasutan", kata Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi.** Ini adalah jawapan berikutan dakwaan Majlis Peguam bahawa menteri itu telah melampaui batas garis dalam ucapan dan mungkin telah melanggar Akta Hasutan 1984, untuk ' menembak pertama' kata-kata beliau , semasa acara tertutup di Melaka Sabtu lalu. "Teruskan ! ," Katanya dengan muka yang serius dalam satu wawancara eksklusif dengan Astro Awani , ketika ditanya mengenai respon kepada kenyataan Majlis Peguam . Ahmad Zahid yang telah tenang mengenai kritikan yang dilempar... more »

GBAD : PROJEK KRITIKAL PADA ATM

admin at Military of Malaysia - 16 hours ago
NOTA PENULIS : FORUMER INDONESIA JANGAN MARAH-MARAH YA KERANA TIDAK ADA ARTIKEL YANG MENGHINA NEGARA KALIAN. SAYA MOHON MAAF JIKA BLOG SAYA MENYEBABKAN FORUM FORUM YANG SERING DIKUNJUNGI FORUMER INDONESIA PADA HARI INI TIDAK LAKU DAN TINGGAL SEPI, BLOG … Continue reading →

Diskusi pra-bajet,mengparlimen warga Parit Buntar

mantaro at SISI BUKIT - 16 hours ago
PARIT BUNTAR: Satu Majlis Diskusi Pra-Bajet 2014 peringkat parlimen Parit Buntar akan diadakan pada 13 Oktober 2013 jam 9mlm-1130mlm bertempat di Dewan Banquet Melor Inn Parit Buntar. Semua warga parlimen Barit Buntar yang mempunyai kredibiliti mewakili institusi, jabatan, NGO atau individu dijemput hadir bagi memberikan pandangan, cadangan pertanyaan dan usul untuk diperbahaskan di parlimen sesi ke-3 pada akhir Oktober nanti. Tempat hanya terhad kepada 40 peserta sahaja. Hubungi segera pengawai Pusat Khidmat Parlimen Parit Buntar, Sdr Hairul Nizam di talian 013-5813634 jika bermi... more »

INILAH JAWAPAN DARI BOS SPRM SOALAN YANG DIKEMUKAKAN OLEH OMAK KAU DALAM WACANA " LAPORAN AUDIT .. KETIRISAN ATAU TERLEPAS PANDANG"!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 17 hours ago
*Sessi soal jawab Omakkau terhadap Tan Sri Abu Kassim dalam Wacana Sinar Harian siri ke-24 berjudul "Laporan Audit: Tiris atau Terlepas Pandang" siang tadi 10hb Oktober 2013 di Auditorium Kompleks Kumpulan Media Karangkraf:- ** SOALAN :- " Kisah penyelewengan dan ketirisan sepertimana Laporan Ketua Audit Negara 2012 ini bukan perkara baru ... tiap-tiap tahun di hidangkan dengan perkara yang sama ... namun saya lihat SPRM langsung tiada apa-apa siasatan terhadap individu-individu yang bertaraf jerung untuk di heret ke Mahkamah .. yang ada cuma ada kambing hitam saja ... sepatutn... more »

Terkini (GAMBAR): Arafah dan Mekah Kini Di Landa Ribut dan Banjir

Orang ni at Orang ni - 17 hours ago
Sumber terkini di beberapa laman Twitter mengatakan Arafah dan Mekah kini dilanda ribut dan hujan. Beberapa keping gambar yang dimuat naik menunjuk keadaan paras air naik dengan begitu tinggi. Orangni mendoakan keselamatan buat semua para jemaah haji di Tanah Suci khusus-nya dari tanahair selamat dari sebarang musibah.

Mahathir mahu Menteri-menteri mana letak jawatan ni?

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 18 hours ago
Kata Tun Mahathir "Di Jepun jika kapalterbang terhempas di lapangan terbang, Menteri Pengangkutan kena letak jawatan". "Tapi di Malaysia, Menteri berkenaan akan berkata itu bukan urusan saya.. " "Saya mahu lebih ramai yang meletakkan jawatan.." Oleh itu Tun Dr Mahathir mahu menteri-menteri yang bertanggungjawab atas kepincangan kementerian mereka seperti yang didedahkan dalam Laporan Ketua Audit Negara 2012 meletakkan jawatan. Walaupun beliau tidak menyebut nama Menteri berkenaan tapi yang jelas dua kementerian yang menjadi sebutan ramai berikutan kepincangan yang didedahkan ole... more »

Ketua Pembangkang DUN Selangor akan terima keistimewaan tambahan

ReJaM at MiLo SuaM - 18 hours ago
KERAJAAN Selangor buat pertama kalinya dalam sejarah negeri ini akan memberi elaun dan keistimewaan kepada Ketua Pembangkang Dewan Negeri Selangor sebagai pengiktirafan kepentingan jawatan tersebut dalam sebuah kerajaan demokrasi. Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri yang bersidang semalam meluluskan keistimewaan tambahan kepada Katua Pembangkang Dewan Negeri Selangor yang akan dilaksanakan mengikut

Lagi Pesawat MasWing Nahas Kali Ini Di Kudat Sabah

Orang ni at Orang ni - 18 hours ago
KUDAT: Sekurang-kurangnya dua penumpang parah apabila sebuah pesawat Twin Otters terhempas di Lapangan Terbang Kudat berhampiran Kampung Sin San dekat sini, jam 3.30 petang tadi. Menurut sumber terkini mengatakan seorang telah terkorban dalam nahas tersebut. Dalam tahun 2012 sebuah pesawat MasWing juga terlibat dalam nahas penerbangan yang melibatkan pesawat MH 3562 dari Miri ke Marudi mendarat di landasan lapangan terbang Marudi.

Panas .. Mahathir kata Menteri gagal audit patut letak jawatan .. ehem .. tak faham2 ker ..??

PBO™ at pen buruk online ™ - 18 hours ago
Mahathir beri respon berhubung laporan audit negara 2012. Menurut Mahathir ; 1. Di Jepun bila kapal terbang terhempas, Menteri Pengangkutan letak jawatan. 2. Di Malaysia kalau berlaku apa2 menteri akan jawab eh itu bukan masalah saya [ bukan salah saya]. 3. Saya mahu melihat lebih ramai bertanggungjawab [meletak jawatan]. baca lagi... Betul tue Mahathir. Walaupun dia tak namakan mana2 menteri tapi kita semua sedia maklum sekarang neh PDRM di bawah Hishammuddin Hussien yang ketika itu sebagai menteri KDN, Zahid Hamidi dengan ketirisan dalam isu pesawat semasa dia berkhidmat... more »

Berita Dari Selangor Yang Tidak Di Siarkan Oleh Media Pro Umno BN

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 19 hours ago
Kerajaan Selangor mempertimbang untuk menyalurkan beberapa peruntukan kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) dari Barisan Nasional (BN) dan ia masih di peringkat cadangan, kata Adun Seri Setia, Nik Nazmi Nik Ahmad. Menurutnya, buat masa ini Adun Pakatan Rakyat menerima peruntukan kawasan bagi pembangunan dan sosial berjumlah RM600,000 dan peruntukan staf serta pejabat RM120,000 setahun. "Jawatankuasa Hak dan Kebebasan DUN telah cadangkan untuk berikan peruntukan staf dan pejabat juga kepada Adun BN," kata Nik Nazmi yang juga Timbalan Speaker Dewan Negeri Selangor. Bagai... more »

RAKAMAN GAMBAR NAHAS PESAWAT DI KUDAT, SABAH ... DUA PENUMPANG CEDERA PARAH!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 19 hours ago
*KUDAT: Sekurang-kurangnya dua penumpang parah apabila sebuah pesawat Twin Otters terhempas di Lapangan Terbang Kudat berhampiran Kampung Sin San dekat sini, jam 3.30 petang tadi. Menurut Balai Bomba dan Penyelamat Kudat, kesemua 16 mangsa berjaya dikeluarkan daripada pesawat. * * Ketua Pasukan Penyelamat, Abd Mujun, berkata seramai 10 anggota dikerahkan ke lokasi kejadian sejurus menerima panggilan kira-kira jam 2.54 petang. * * Dilaporkan terdapat tumpahan minyak susulan nahas itu. Punca kejadian masih dalam siasatan. Laporan awal insiden itu berlaku apabila pesawat tergelinc... more »

Mahathir Mahu Zahid Hamidi, Shabery Cheek Dan Hishammudin Hussien Letak Jawatan.

Soz Cyili at Ameno World - 19 hours ago
Resign la. Mahathir dah bagi hint tue. Bukan saja perlu resign bahkan perlu juga bertanggungjawab. Dengan didakwa. Mahathir pun resign bila dia di asak dengan tuntutan agar dia berundur dari jawatan PM. Rekod membuktikan walaupun dia pemimpin paling diktator tapi dia paling cemerlang. Ada la yang buruknya disitu tetapi itu tak memadamkan rekod dia ialah PM paling cemerlang antara semua2

Saranan Gila Dari Pengerusi PAC

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 20 hours ago
Inilah mentaliti pemimpin Umno, dah buat salah boleh mengampu lagi. Pengerusi PAC Nur Jazlan sarankan supaya Shabery Cheek diberikan penghormatan sukarela hadir untuk memberikan penjelasan pada PAC walaupun belum di panggil. Nur Jazlan menyatakan begitu kerana tidak pernah menteri hadir ke PAC sebelum di panggil. Dan Nur Jazlan menyifatkan Shabery Cheek seorang yang bertanggungjawab. Bagi *Addin,* jikalau Shabery Cheek seorang yang bertanggungjawab beliau perlu meletak jawatan semua yang di sandangnya kerana telah menyalahgunakan dana awam. Ada berani?? *K-Pop: Sh... more »

Penjelasan Mahathir Berkenaan "Tembak Dahulu"

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 22 hours ago
Tun Dr Mahathir Mohamad (gambar) menyokong kenyataan Menteri Dalam Negeri, Datuk Ser Dr Ahmad Zahid Hamidi supaya "tembak dahulu" kerana bekas perdana menteri itu berpendapat beliau lebih suka membiarkan penjenayah menghadapi risiko ditembak daripada melihat polis dalam bahaya. "Apabila seseorang mengacukan pistol untuk menembak awak, awak tembaklah dahulu," kata Dr Mahathir.Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai dasar Ahmad Zahid yang membenarkan "tembak dahulu" merujuk kepada penjenayah dalam ucapannya di Melaka baru-baru ini. Dr Mahathir bagaimanapun berkata, p... more »

Kilang Roti uli tepung guna kaki diarah tutup.

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 23 hours ago
Dua belas premis makanan kotor termasuk sebuah kilang roti diarah tutup oleh Jabatan Kesihatan Pulau Pinang setelah gagal mematuhi peraturan kebersihan. Timbalan Pengarah Kesihatan (Bahagian Keselamatan dan Kualiti Makanan) Ku Nafishah Ku Ariffin berkata hasil risikan dan maklumat awam mendapati amalan penyediaan roti di kilang di Bayan Baru itu tidak memenuhi standard kebersihan yang ditetapkan selain menggunakan peralatan kotor. "Selain kebersihan premis tidak memuaskan, pekerjanya juga tidak memakai pakaian pengendali makanan lengkap seperti topi dan sarung tangan," katanya pa... more »

KANTOI!!! CALON WANITA UMNO DAN ANAK..

Oren Reformis at Era Pasca - 23 hours ago
OK, post sebelum ni aku dah bagitau pasal kes sebuah syarikat Puncak Idia Bersatu Sdn Bhd. Ramai yang msg duk tanya tak paham..* KLIK SINI* untuk rujuk isu tu.. Oklah.. Aku terus terang je lah!!! Senang, biar CALON KETUA WANITA UMNO ni jawab.. NAMA CALON TU IALAH TAK LAIN TAK BUKAN DATUK MAZNAH. Ramai dah berbunyi lepas pembongkaran tu.. Yang bongkarkan pun bukan dari pihak PR, tapi pihak akar umbi UMNO sendiri.. Jawab.. Jangan x jawab, makcik2 UMNO kat kampung tu pun nak tau gak! Habih la tambah huru hara Wanita UMNO lepas nih!!! Waaaakakakakkaaaa..!!!

Respon Besar Mahukan Mahathir-Anwar Sepentas Malam Ini di Kg Baru

ReJaM at MiLo SuaM - 23 hours ago
Kenyataan Media 10 Oktober 2013Respon Besar Mahukan Mahathir-Anwar Sepentas Malam Ini di Kg Baru Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) bagi pihak Badan Bertindak Bantah TPPA (BANTAH) menjemput semua rakyat khususnya warga kota untuk hadir ke Pentas Perdana Anti-TPPA malam ini di Kelab Sultan Sulaiman, Kg Baru Kuala Lumpur. TPPA adalah musuh yang harus disekat dari menceroboh dan merosakkan

LIFT PALING MENYERAMKAN DI DUNIA!

ISs at Green Life.. - 23 hours ago
* * *Lift Paling Menyeramkan |** *Ini adalah Lift yang paling menyeramkan didunia..rasa-rasanya korang berani naik ka lift ni..??

EDISI PELIK: NAJIB VS ROSMAH? ATAU TEST POWER?!

Oren Reformis at Era Pasca - 23 hours ago
Ni memang satu pertembungan yang pelik.. Kajian dijalankan menunjukkan BAKAL CALON KETUA WANITA UMNO akan ada 2 persaingan paling sengit... Kak Jat Cow akan bertembung ngan seterunya Datuk Maznah. Pada makcik2 UMNO akan tengok 2 orang ni otai, aku pulak tengok dari aspek yang berbeza sebagai pengkritik dan pemerhati dari pihak parti pembangkang Kak Jat ni dilabel sebagai PILIHAN NAJIB. Manakala si Maznah ni pulak dilabel sebagai PILIHAN ROSMAH. Eh eh, apesal laki bini ada pilihan lain lain.. Apa kes si Rosmah ni jd tulang belakang pemilihan kempen Maznah nih? Ada pape ke? Apa kata... more »

SENI JALANAN 3D

ISs at Green Life.. - 23 hours ago
Seni jalanan 3D oleh *Joe Hill *dan *Max Lowry*. Epic! Laporan asal JoeAndMax

GEMPAR!!! MAK CALON PEMILIHAN UMNO ANAK KAKI KLEPET

Oren Reformis at Era Pasca - 1 day ago
Maklumat yang didapati dari SPY dalam UMNO bahawa anak kepada calon ni, mempunyai 2 lagi rakan perniagaan dan salah seorangnya pula merupakan calon EXCO Pemuda UMNO Malaysia, calon EXCO Pemuda ni dari Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur. Sorang lagi rakan kongsi dalam perniagaan yang dijalankan ialah Presiden kepada sebuah persatuan yang agak berpengaruh di Malaysia dan dari maklumat yang Sangkakala terima, Presiden persatuan ini telah mengeluarkan segala perbelanjaan bagi perniagaan tersebut. Pada awalnya, perniagaan yang berasaskan pendidikan ini dikatakan akan mendapat geran dari k... more »

Sultan Omar Ali Saifudin III bertindak bijak tidak sertai Malaysia

GeloraHatiMuda at Gendang Perang - 1 day ago
Apabila Sultan Omar Ali Saifudin III mengisytiharkan bahawa Brunei tidak akan bersama-sama membentuk Malaysia, Tunku Abdul Rahman telah cuba untuk memberikan tekanan ke atas Brunei dengan memanggil balik beratus-ratus guru dan pegawai dari Tanah Melayu yang di pinjamkan kepada negara tersebut. Hal ini menyebabkan Brunei ketika itu menghadapi masalah pentadbiran. Namun Sultan masih tetap dengan pendirian nya. Antara perkara yang tidak dipersetujui oleh Sultan semasa rundingan dengan Persekutuan Tanah Melayu adalah kedudukan Kesultanan Brunei yang di letakkan di bawah sekali di dalam ... more »

Uuuwek...!!! Roti Benggali Uli Dengan Kaki Di Pulau Pinang

Orang ni at Orang ni - 1 day ago
Nyum-nyum..Roti Benggali... (Gambar hiasan)*Rahsia kesedapan* roti Benggali di sebuah kilang terjawab apabila penguatkuasa melakukan pemeriksaan. Rupa-rupanya, tepung untuk membuat roti benggali tersebut diuli dengan menggunakan kaki tanpa sebarang pelapik. Baca berita lanjut daripada *printscreen* dibawah:

Ibu terkejut anak muat muat turun gambar lucah

PBO™ at pen buruk online ™ - 1 day ago
Saya amat terkejut, apabila mendapati anak saya berusia 13 tahun memuat turun beberapa gambar yang di klasifikasi 18 SX. Sehingga kini, saya belum bertanya hal ini kepada anak. Sebagai ibu bapa, apakah tindakan sewajarnya harus saya lakukan bagi menangani masalah ini. Siti Sumaiyah Basir Damansara, Kuala Lumpur Anak pada peringkat awal remaja sekitar usia 10 hingga 14 tahun berada dalam dunia yang berkembang secara pantas. Sama seperti bayi bawah usia dua tahun yang berkembang begitu pesat dan ketara dari segi fizikal, kognitif dan sosio-emosi. Memahami perkembangan remaja berdasark... more »

Husam sabatoj parti?

PBO™ at pen buruk online ™ - 1 day ago
PEMBENTANGAN bajet negeri Kelantan bagi tahun 2014 baru-baru ini menarik sekali. Dato Husam Musa, Adun Salor yang sebelum ini adalah Exco Kelantan bangun berucap memohon penjelasan kerajaan negeri mengenai pemberian kawasan balak seluas 3500 ekar di hutan simpan Chabang Tongkat Hulu Sat Machang. baca lagi .. Menariknya, apabila beliau menimbulkan cerita ini pelbagai persoalan muncul. Antaranya mengapa beliau bangun untuk melawan kerajaan dari partinya sendiri? Mengapa tidak beliau atasi kelemahan kerajaan negeri semasa beliau berkuasa dahulu? Mengapa hanya sekarang beliau mem... more »

EXCO KERAJAAN NEGERI SELANGOR YB PUAN HAJAH RODZIAH ISMAIL MENGESAHKAN KERAJAAN PAKATAN SELANGOR KOMITED DAN SOKONG PENUH PERLANTIKAN SEMULA SENATOR BAGI KALANGAN OKU SEBAGAI ANGGOTA DEWAN NEGARA

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 day ago
*Kenyataan Media* *Pengerusi* *Jawatankuasa Tetap Kebajikan & Hal Ehwal Wanita Negeri Selangor* *EXCO Kerajaan Negeri Selangor* *Yang Berhormat Puan Hajah Rodziah binti Ismail* * **10 Okt 2013* * **Pagi tadi telah berlangsungnya sidang media dari YB Puan Hajah Rodziah Ismail tentang keputusan melantik semula seorang Senator mewakili OKU yang telah terhenti sejak tahun 2009. Sebelum ini jawatan tersebut telah disandang oleh Presiden Persatuan Orang Buta Malaysia Allahyarham Prof Datuk Dr Ismail Md Salleh yang meninggal dunia akibat serangan jantung dalam penerbangan beliau dari China... more »

KERAJAAN PAKATAN RAKYAT SELANGOR SUDAH MELAMPAU???.... SANGGUP BERTINDAK ZALIM KEPADA KETUA PEMBANGKANG SELANGOR!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 day ago
Ketua Pembangkang Selangor Bakal Terima Keistimewaan Tambahan*Kerajaan Selangor buat pertama kalinya dalam sejarah negeri ini akan memberi elaun dan keistimewaan kepada Ketua Pembangkang Dewan Negeri Selangor sebagai pengiktirafan kepentingan jawatan tersebut dalam sebuah kerajaan demokrasi.* *Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri yang bersidang semalam meluluskan keistimewaan tambahan kepada Katua Pembangkang Dewan Negeri Selangor yang akan dilaksanakan mengikut Seksyen 5 Enakmen Anggota Pentadbiran dan Ahli Dewan Negeri (Saraan) 1980.* *Keputusan ini dibuat selepas mengambil kira Ke... more »

EDISI MACAM-MACAM ADA!!!!! .... NAK MINUM KOPI DI KEDAI INI KENA GELAK KUAT-KUAT????

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 day ago
* Apakah pelanggan yang nak menikmati kopi di restoran ini ke gelak kuat-kuat atau lepas ini kopi disini pelanggan akan gelak kuat-kuat ataupun selepas minum kopi dan lepas bayar bil towkeynya akan gelak kuat-kuat. Apa pun Omak Kau tengah fikir .. bagaimana boleh datang "idea" anak namakan restoran ini Kedai Kopi Gelak Kua-kuat? *

Berita Gembira Buat Umno Dari Pejabat MB Selangor..

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 1 day ago
Kerajaan Selangor buat pertama kalinya dalam sejarah negeri ini akan memberi elaun berjumlah RM8,620 dan keistimewaan kepada Ketua Pembangkang Dewan Negeri Selangor sebagai pengiktirafan kepentingan jawatan tersebut dalam sebuah kerajaan demokrasi. Perkara itu diumumkan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim (gambar) dalam kenyataannya hari ini. Khalid berkata, Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri yang bersidang semalam meluluskan keistimewaan tambahan kepada Katua Pembangkang Dewan Negeri Selangor yang akan dilaksanakan mengikut Seksyen 5 Enakmen Anggota Pentadbiran dan... more »

Ketua Pembangkang Selangor diberi elaun RM8,620 sebulan.. Adalah yang makin panas ni..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 1 day ago
Kerajaan Selangor buat pertama kalinya dalam sejarah negeri ini akan memberi elaun berjumlah RM8,620 dan keistimewaan kepada Ketua Pembangkang Dewan Negeri Selangor sebagai pengiktirafan kepentingan jawatan tersebut dalam sebuah kerajaan demokrasi. Perkara itu diumumkan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim (gambar) dalam kenyataannya hari ini. Khalid berkata, Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri yang bersidang semalam meluluskan keistimewaan tambahan kepada Katua Pembangkang Dewan Negeri Selangor yang akan dilaksanakan mengikut Seksyen 5 Enakmen Anggota Pentadbiran dan Ahli... more »

RAKAMAN GAMBAR YANG BAKAL BUAT MAHATHIR DAN PARA PENGKAGUMNYA MEROYAN SAKAN!!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 day ago
*Anak perempuan kesayangan Mahathir, Datin Paduka Marina Mahathir kelihatan bersama-sama dengan dengan Ketua Menteri Pakatan Rakyat Pulau Pinang, YAB Lim Guan Eng dalam satu Persidangan Pelajar Antarabangsa 2013 anjuran KDU di Traders Hotel, Pulau Pinang pagi ini 10hb Oktober 2013. Bukannya tidak tahu akan perangai para pengkagum Mahathir ni bila bertindak dan berbicara .. jenis pakai kepala lutut untuk berfikir gunakan otot untuk berhujah. Jenis baka babarian. Selama ini macam-macam puak babarian melabelkan YAB Lim Guan Eng .. dari anti Islam dan Melayu kepada sampailah nak wu... more »

Sejarah perang ramadhan 1973 - Israel vs Mesir dan Syria

GeloraHatiMuda at Gendang Perang - 1 day ago
Antara kepintaran tentera dan kesombongan ahli politik. Perang Oktober 1973 atau juga dikenali sebagai Perang Ramadhan bermula pada hari ini, 6 Oktober, 40 tahun yang lalu. Ia dikenali oleh Mesir dan Syria sebagai operasi Badar, sempena perang Badar yang berlaku dalam bulan Ramadhan. Di Israel ia dikenali sebagai Yom Kippur War kerana berlaku pada hari perayaan Yom Kippur. Ia bermula serentak di dua perbatasan apabila tentera Mesir dan Syria membuat serangan mengejut pada jam 2 petang 6 Oktober keatas Israel untuk mengambil semula Semenanjung Sinai dan Bukit Golan yang dirampas dal... more »

Kontroversi Kedai Makan Sarapan RM6ribu VS Wakil Mukhriz Mahathir.

Soz Cyili at Ameno World - 1 day ago
Hangat beb isu neh. Ada dua sebab utama ; 1. Sebab membabitkan nama baik MB Kedah. 2. Sebab kedai makan neh dikatakan charge mahal sangat. Wakil Mukhriz buat report polis.  Katanya ; 1. Makan sarapan untuk 50 orang tapi charge sampai 6k 2. Mereka bayar tapi tak puas ahti dengan nilai makanan tersebut. 3. Pada mereka ia mahal sangat. 4. Tak berbaloi dengan apa yang mereka makan.

Ketua UMNO Bukit Gantang,minta solat istikharah,takut salah pilih orang lain.

mantaro at SISI BUKIT - 1 day ago
"Kepada semua Perwakilan,jangan lupa buat SOLAT ISTIKHARAH sebelum memilih pemimpin. Ikut gerakhati Allahtaala,jangan ikut gerak hati nafsu. Tersalah pilih rakyat menderita. Tq."-Rosli Husin,Ketua UMNO Bahagian Bukit Gantang Bahagian Bukit Gantang menyaksikan pertandingan 4 penjuru untuk jawatan Ketua UMNO Bahagian.Datuk Rosli Husein kini tidak senang duduk.UMNO dipimpin beliau gagal menawan kembali parlimen Bukit Gantang dan DUN Changkat Jering.Perwakilan UMNO Bahagian Bukit Gantang kini serba salah kerana yang menentang Datuk Rosli @Cikgu Abu,adalah kawan baik.Nampak gayanya calo... more »

Pekung Zahid Hamidi Di Ungkit Semula..

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 1 day ago
Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi (gambar) yang popular menjelang pemilihan Umno bakal berhadapan ranjau berduri untuk mempertahankan jawatan naib presiden yang disandangnya susulan kes belasah melibatkan seorang ahli perniagaan diungkit semula. Peguam Karpal Singh menulis permohonan kepada Mahkamah Tinggi untuk membuka semula kes anak guamnya, Amir Bazli yang menyaman Menteri Dalam Negeri itu. Karpal memberitahu The Malaysian Insider, pihaknya tidak berpuas hati kerana perkara sebenar disembunyikan daripadanya selepas anak guamnya dan Ahmad Zahid bersetuju untuk menyelesaikan ... more »

Dun Sungai Limau,jom semak boleh mengundi tak.

mantaro at SISI BUKIT - 1 day ago
KUALA LUMPUR - Pengundi di kawasan Dun Sungai Limau, Kedah boleh membuat semakan urusan pengundian menerusi laman web Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), SMS atau di Pejabat Pilihan Raya Negeri Kedah, bermula esok. Pegawai Perhubungan Awam SPR Sabri Said dalam satu kenyatan hari ini berkata orang ramai boleh membuat semakan butiran peribadi seperti pusat mengundi, nombor saluran mengundi dan nombor siri mengikut Buku Daftar Pemilih Pilihan Raya bagi tempat mengundi masing-masing. Beliau berkata pemilih berdaftar boleh membuat semakan menerusi laman web www.spr.gov.my atau menggunakan SM... more »

Ini Penjelasan MB Kelantan Berkenaan Balak 3,500 Hektar

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 1 day ago
Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yakub (gambar) mengesahkan ada menerima permohonan untuk pembalakan di tanah hutan simpan seluas 3,500 ekar di Ulu Sat, Machang, tetapi ia belum diluluskan. Ahmad dalam sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) semalam berkata demikian ketika menjawab pendedahan bekas Exco Kelantan, Datuk Husam Musa yang meminta supaya ia tidak diluluskan. "Sememangnya ada permohonan, tetapi belum diluluskan," kata Ahmad Yakub dalam jawapannya itu."Di meja MB ini ramai orang minta macam-macam. Ambo (saya) minit "sila urus"," katanya. Tindakan meminitkan penyat... more »

cybertrooper Assad paksa kanak-kanak mengaku membunuh untuk jatuhkan imej FSA

GeloraHatiMuda at Gendang Perang - 1 day ago
Anak kecil ini dilatih menjadi tentara oleh "Katiba Ahfad ar-Rasul". Dia diperkenalkan dengan brigade ini agar dapat dilatih untuk melakukan perbuatan-perbuatan Terorisme,. Anak Syria ini lahir pada tahun tahun 2000 dan tinggal di kota Aleppo, sebelumnya ia bekerja di kilang pembuatan barang-barang dari plastik (Ibunya meninggal ketika ia berumur tujuh tahun sedangkan Ayahnya menikah lagi), akibat perang di Syria ia tidak dapat lagi bekerja dan hanya duduk di dalam rumah. Suatu hari bapa saudaranya enghubunginya melalui telefon dan memintanya bergabung dengan "Katiba Ahfad ar-Rasu... more »

BERAPI!!! Putrajaya Oh Putrajaya, Jangan Jadi Macam DAP Sudah Ler.. Apa Cerita Sebenarnya.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA SEJAHTERA ™ - 1 day ago
Mesyuarat agung PAS kawasan Putrajaya kemungkinan tidak sah dan perlu diadakan semula bagi mengelakkan PAS menghadapi masalah dengan Jabatan Pendaftar Pertubuhan (RoS), kata peguam PAS, Zulhazmi Shariff (gambar). Zulhazmi yang banyak mewakili PAS dalam kes saman AES, berkata RoS mungkin akan mengganggu PAS seperti yang mereka lakukan kepada pemilihan Jawatankuasa Eksekutif Pusat DAP dan keadaan itu tidak boleh dielakkan. Beliau berkata demikian ketika mengulas krisis yang berlaku dalam PAS Putrajaya sebagaimana yang didedahkan oleh bekas Yang Dipertuanya, Nazir Nazir dalam sidang me... more »

Ketua Audit Negara Bakal Dedah Kebobrokan Kerajaan Secara 'Live'?

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 1 day ago
Ketua Audit Negara, Tan Sri Ambrin Buang akan berdepan dengan orang ramai hari ini untuk memberi penjelasan mengenai laporan pihaknya selepas ia hangat diperkatakan. Beliau akan bersama Ketua Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysian (SPRM), Tan Sri Abu Kassim Mohamed dan Setiausaha Publisiti DAP, Tony Pua dalam forum bertajuk "Laporan Audit: Pendedahan atau Kesilapan". Majlis yang akan berlangsung selama tiga jam itu akan bermula jam 2.30 petang ini di Auditorium Kompleks Media Karangkraf Seksyen 15, Shah Alam. "Terdapat banyak kemarahan dan kebencian yang dinyatakan di med... more »

DASAR PENDIDIKAN NEGARA YANG MENYEBABKAN RAKYAT MENJADI BUTA JAWI!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 day ago
*Soalan pada kertas peperiksaan ini ialah JAWIKAN AYAT DI BAWAH INI ... tapi anak murid yang menjawab soalan ini menjawab sama ada betul atau salah. Jawapan yang diberikan nampak macam lawak tetapi sebenar dia tidak faham dan tidak tahu bagaimana nak menjawab soalan sebegini. Soalan meminta dia menjawab dengan menulis kembali ayat-ayat yang diberikan dalam tulisan jawi. Inilah akibatnya apabila pembelajaran jawi di mansuhkan sekitar awal 70an dulu oleh kerajaan UMNO/BN. Yang merana menjadi mangsa ialah rakyat terkemudiannya.*

Mesyuarat PAS Putrajaya Tidak Sah - Peguam PAS

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 1 day ago
Mesyuarat agung PAS kawasan Putrajaya kemungkinan tidak sah dan perlu diadakan semula bagi mengelakkan PAS menghadapi masalah dengan Jabatan Pendaftar Pertubuhan (RoS), kata peguam PAS, Zulhazmi Shariff (gambar). Zulhazmi yang banyak mewakili PAS dalam kes saman AES, berkata RoS mungkin akan mengganggu PAS seperti yang mereka lakukan kepada pemilihan Jawatankuasa Eksekutif Pusat DAP dan keadaan itu tidak boleh dielakkan. Beliau berkata demikian ketika mengulas krisis yang berlaku dalam PAS Putrajaya sebagaimana yang didedahkan oleh bekas Yang Dipertuanya, Nazir Zakaria. Nazir dala... more »

EDISI LAWAK!!!! ...PRESIDEN ISMA NAK AJAR UMNO CARA POLITIK YANG BETUL!!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 day ago
*BANGI, 10 Okt – Presiden ISMA, Ustaz Abdullah Zaik Abd Rahman menyeru pimpinan parti UMNO supaya keluar daripada kerangka pemikiran tradisi yang merosakkan.*** * Katanya, UMNO harus meninggalkan perjuangan politik ‘cari makan’ untuk kepentingan kroni dan kerabat semata-mata.* *** Beliau berkata demikian dalam satu kenyataan hari ini sempena Perhimpunan Agung UMNO yang bakal berlangsung tidak lama lagi.* *** “Negara kita memerlukan politik yang lebih jujur dan terbuka, iaitu politik untuk kepentingan ummah dan kesejahteraan rakyat jelata. Bukan hanya untuk kroni dan kerabat tertent... more »

Zahid Hamidi Bongkar Rahsia Umno

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 1 day ago
Menteri Dalam Negeri, Zahid Hamidi sering muncul di dada akhbar kebelakangan ini dengan komen-komen kontroversi dan keputusan yang menggemparkan beberapa pihak dalam masyrakat di Malaysia demi memuaskan hati pihak yang berkepentingan dalam negara. Isu hangat terbaru Zahid melibatkan bagaimana cara dia dan pihak polis menangani kadar jenayah di Malaysia yang semakin tinggi dengan tindakan yang lebih tegas berserta undang-undang yang lebih zalim. “Dia bercakap seperti karektor Godfather dalam cerita Mafia, seolah-olah memberi isyarat hijau dan galakkan kepada polis yang suka... more »

Pilunya!!! Ibu Sendiri Dikurung Tanpa Bekalan Makanan Selama 4 Hari Tanpa Bekalan Makanan, Diselamatkan Jiran Dari Mati Kelaparan... Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA SEJAHTERA ™ - 1 day ago
*Pegawai JKM bersama Ketua Kampung Bukit Merah, Mohamad Nor Hassan menemu ramah mangsa sebelum dibawa menjalani pemeriksaan perubatan di Hospital Parit Buntar* GUNUNG SEMANGGOL - “Makcik dah tak sanggup nak duduk dengan depa, kalau boleh hari ini makcik nak lari pi tempat lain." Itulah rintihan seorang ibu yang mendakwa dikurung empat hari oleh anak kandungnya di sebuah rumah sewa di Lembah Beriah, Bukit Merah. Lebih menyedihkan, ibu malang itu juga mendakwa, dia kelaparan sepanjang tempoh dikurung akibat tiada bekalan makanan ditinggalkan dan hanya minum air sejuk untuk menahan l... more »

LAPORAN KETUA AUDIT NEGARA 2012 YANG TIDAK DILAPORKAN OLEH UTUSAN, BERITA HARIAN, RTM DAN TV3!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 day ago
*Ini yang buat para pemimpin UMNO/BN menyirap darah dan berasap telinga ... adakah patut laporan Ketua Audit Negara 2012 puji habis negeri-negeri yang ditadbir urus oleh Pakatan Rakyat. Tak lama lagi akan keluarlah kenyataan yang akan memburuk-burukan Ketua Audit Negara dengan pelbagai labelan dan panggilan. Sedang menunggu apakah kenyatan yang bakal terhambur dari mulut Ibrahim Ali dan Perkasa.*

Apahal Ali Rustam nih?.. Kalah dikawasan Melayu tapi Cina pulak dipersalahkannya...

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 1 day ago
Dalam usahanya untuk mengambil hati ahli-ahli UMNO agar memilih beliau dalam pemilihan UMNO yang akan datang ini, Bekas Ketua Menteri Melaka telah cuba sedaya upaya bagi membuktikan bahawa dirinya adalah seorang yang racist selaras dengan Parti Perkauman itu. Biarpun usahanya untuk dilihat sebagai racist itu kelihatan berjaya, namun begitu ianya juga menyerlahkan kebebalan beliau.. Baca apa yang diluahkannya terhadap kaum Cina baru-baru ini.. "Kita umat Islam tidak boleh membuka kasino, 4D, Toto, perjudian, rumah urut dan syarikat pinjaman wang haram. Ini semua haram. Kaum Cina sa... more »

Husam taji kerajaan Kelantan kerana naik tarif air

GeloraHatiMuda at Gendang Perang - 1 day ago
KOTA BHARU - Seorang Adun Pas yang juga bekas exco kanan kerajaan Kelantan hari ini membuat kejutan apabila membidas beberapa tindakan kerajaan negeri yang disifatkannya tidak wajar dan menyimpang dari konsep ketelusan. Datuk Husam Musa (Pas-Salor) yang membahaskan usul Belanjawan 2014 kerajaan Kelantan antara lain membangkitkan isu pembalakan Hutan Simpan Kekal Ulu Sat di Machang dan kenaikan tarif air yang berkuat kuasa Ogos lalu. Menyentuh isu pembalakan itu, Husam meminta kerajaan negeri tidak meluluskan permohonan sebuah syarikat untuk menebang kawasan seluas 1,400 hektar di h... more »

Terkini!!! PRK N20 Sungai Limau: Maklumat Pengundian Boleh Disemak Esok.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA SEJAHTERA ™ - 1 day ago
Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia (SPR) menetapkan pengundi bagipilihan raya kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Limau boleh membuat semakan maklumat pengundian bermula esok. Dalam satu kenyataan hari ini, SPR berkata antara maklumat yang boleh disemak adalah nama pusat mengundi, di mana seseorang pemilih itu akan mengundi, nombor saluran mengundi dan nombor siri pemilih. “Semakan boleh dibuat melalui laman sesawang SPR, perkhidmatan sistem pesanan ringkas (SMS) dan dengan pejabat pilihan raya negeri Kedah.” SPR menetapkan hari pengundian bagi PRK DUN Sungai Limau pada 4... more »

Faktor Sebenar Ali Rustam Tewas Di Parlimen Bukit Katil Terbongkar

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 1 day ago
Ali Rustam dakwa kekalahan beliau di parlimen Bukti Katil di sebabkan majoriti kaum Cina menolak beliau tetapi pendedahan oleh ACCCIM adalah sebaliknya. Pengundi di parlimen Bukti Katil majoritinya adalah pengundi melayu dan ini membuktikan dakwaan Ali Rustam ternyata silap. *Addin* pernah bersembang dengan penyokong Umno selepas PRU13. Menurut mereka salah satu faktor kekalahan Ali Rustam di parlimen Bukti Katil adalah kerana ada sesetengah ahli dan penyokong Umno menolak kepimpinan Ali Rustam. Jika benar dakwaan ahli Umno tersebut, maka benarlah dakwaan di bawah.. *A... more »

Pendedahan Kak Yah (Video) : Rupa puak penyamun yang balun makan sampai RM6000 untuk sarapan

Orang ni at Orang ni - 1 day ago
*Saya nak menafikan keadaan bahawa tersebar dimedia bahawa harga makanan dikedai saya mahal cekik darah_ini nak cerita hal sebenar lah yang berlaku_pada 5 haribulan 10 2013 ada seseorang wakil tu mari tempah untuk makan 200 orang makan_tempahan ini tempah khas untuk orang dia saja untuk rombongan dariapda Datuk Mukhriz Mahathir_diantara pukul 8 hingga pukul 9 dia tak benar siapa-siapa masuk kedai ni kecuali orang dia sahaja_jadi kita buat ni untuk orang saja lah untuk tempahan makan dan semua tu_dia kata dalam menu tu saya Tanya untuk buat macam mana?_nak hidang ka,nak makan sor... more »

Jabatan Perdana Menteri ,8 menteri dengan 80,000 kakitangan ,bayar gaji RM4bilion.

mantaro at SISI BUKIT - 1 day ago
Untuk makluman awam, kini Jabatan Perdana Menteri telah menjadi kementerian yang mempunyai paling ramai Menteri dan kakitangan yang cukup ramai. Jabatan Perdana Menteri mempunyai 8 orang menteri dan lebih 80,000 orang kakitangan. Bayaran emolumen dan gaji juga melebihi RM4 billion setahun. Oleh demikian, adalah penting untuk Jabatan PM mengamalkan perbelanjaan yang berhemah. *Sementara itu,Kerajaan Malaysia membelanja RM28.8 juta sebagai kos sewa tahunan pesawat Perdana Menteri dan RM5.5 juta untuk menyelenggara pesawat jet VVIP tersebut.* Ketika menjawab soalan YB Nga Kor Meng,Ahl... more »

Fuh!! Nasib baik.. Kalau tidak satu lagi PRK, di Pulau Pinang pula..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 1 day ago
Adun Pulau Betong, Muhamad Farid Saad dimasukkan ke Hospital Balik Pulau kelmarin kerana disyaki makan ayam tercemar. Ketika dihubungi beliau berkata, beliau sekeluarga ke Shah Alam dan menikmati hidangan di salah sebuah restoran di sana. Menurutnya, hanya beliau sahaja yang memilih menu ayam sementara anak-anak memilih untuk makan daging. “Setelah beberapa jam selepas menikmati makanan berkenaan, saya mula tidak sedap perut. “Pada mulanya saya hanya menjangka ia perkara biasa dan sakit perut yang normal, namun saya sempat balik ke Pulau Pinang sebelum ia semakin melarat,” kat... more »
 


Sumber: (www.blogger.com/home?pli=1) . 

وَتِلْكَ الْقُرَى أَهْلَكْنَاهُمْ لَمَّا ظَلَمُوا وَجَعَلْنَا لِمَهْلِكِهِم مَّوْعِداً 
Dan penduduk negeri-negeri (yang derhaka) itu Kami telah binasakan ketika mereka melakukan kezaliman, dan Kami telah tetapkan satu masa yang tertentu bagi kebinasaan mereka.
(Surah Al-Kahf ayat 59)
 


Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T.. 

Tiada ulasan: