Sabtu, 12 Oktober 2013

1991. Berwaspadalah dengan setiap berita, agar tidak terjerat dan bersubahat fitnah.


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com 

SEORANG WANITA KENA 2 DAS TEMBAKAN KETIKA SEDANG MEMANDU KERETA DI SEBELAH BALAI POLIS BINJAI, KOTA BHARU, KELANTAN!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 hour ago
*Seorang wanita Melayu umur lebih kurang 21 tahun pada jam lebih kurang 6.45 petang 11hb Oktober 2013 ketika sedang memandu kereta jenis Proton Persona nombor pendaftaran WWB 5519 dari rumahnya Kg Karang menuju ke Kubang Kerian. Apabila sampai di lampu isyarat binjai berhampiran dengan Balai Polis Binjai, Kota Bharu beliau telah memberhentikan keretanya memandangkan lampu israta merah. Tiba tiba beliau telah ditembak sebanyak 2 das tembakan dan mengenai di bahagian lengan kanan dan tapak tangan kanan. Mangsa terus di kejarkan ke wad kecemasan di Hospital Universiti Sain Malaysia... more »

Pasangan Kontroversi, Alvin Tan Dan Vivian Lee Bikin Panas Lagi

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 3 hours ago
Penulis blog seks kontroversi, Alvin Tan dan Vivian Lee muncul di alam maya dengan klip video terbaru yang agak menganggu. Ia disiarkan di YouTube dan dipertahankan oleh peguam mereka bahawa ia sama sekali tidak melanggar syarat ikat jamin yang ditetapkan oleh mahkamah. Klip video dua minit bertajuk ‘Menyesal’ (Regret) itu tidak mengandungi unsur seks atau isu sensitif agama tetapi diakhiri dengan adegan Lee, bekas guru tadika, mengelar pergelangan tangannya. Peguam bagi pasangan itu, Chong Joo Tian memberitahu The Malaysian Insider bahawa Lee hanya memperlihatkan atau meluah ... more »

Lebih Baik Minta Derma Di Gereja...!!!!

noreply@blogger.com (Isa) at IkutSukaAku - Isa - 3 hours ago
Tengahari tadi nampak Ahmad Haniff (Robert) sedang bekerja di sebuah kedai makan. Umur sudah 60 tahun. Kedai makan milik jiran2 cina masih sudi menolongnya dengan memberi kerja mengangkat pinggan mangkuk. Orang tua seperti dia, hanya boleh bekerja untuk berapa jam saja..??? Selebihnya hanya mengharap simpati rakan2, Islam dan bukan Islam. Mana bantuan Pejabat Agama/Zakat??? Mana wang zakat..??? Ya..., memeluk Islam menjadikan seseorang itu lebih baik dan bersih. Bersih pakaiannya, bersih hatinya. Jelas dia semakin malu untuk meminta2 wang dari orang lain. Aku perasan benar kerana ... more »

Apa sayang buat tu? Cantiknya badan, geram abang!”,

PBO™ at pen buruk online ™ - 4 hours ago
Bukan ingin mengaibkan atau sengaja menjatuh hukum, lebih-lebih lagi kepada bangsa dan saudara seagama sendiri, namun meneliti setiap satu perbualan dan sesekali membelek gambar yang dimuat naik dalam akaun alam maya peribadinya itu, timbul rasa sedih bercampur kecewa. Bayangkan, tiada lagi istilah mengurat di sini atau usaha pergi ke lokasi-lokasi tersembunyi, semuanya mudah! Cakap berapa yang mampu dibayar, ada pakej menarik yang bersesuaian dengan kemampuan akan ditawarkan. Hakikatnya, bukan seratus remaja yang berkumpul berbual dan melakukan tawar-menawar, sebaliknya berpuluh ri... more »

Samy Vellu kalah, jadi Duta Khas, dapat gaji RM27,227.20 sebulan.

mantaro at SISI BUKIT - 5 hours ago
*Jika Samy Vellu bergaji RM27,227.20 sebulan jadi Duta Khas ke India dan Afrika Selatan,berapa pula gaji Shahrizat Jalil yang jadi Penasihat Wanita?Begitu juga berapa pula gaji Ong Kah Ting Duta Khas Perdana Menteri ke China? * Kuala Lumpur-Ahli Parlimen Segambut-DAP, Lim Lip Eng hari ini menggesa kerajaan menjelaskan fungsi setiap tujuh individu yang berkaitan dengan parti itu dilantik ke jawatan awam. Menurutnya, jawatan awam itu dipercayai duplikasi kepada jawatan lain seperti duta di India dan China di mana ada lantikan duta khas yang menerima gaji bulanan sama seperti jawatan... more »

HOT: Terbongkar Sudah!!! Pelakon Aeril Zafrel & Wawa Zainal Mengaku Nikah Dua Kali Dan Sudah Punyai Anak lelaki.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA SEJAHTERA ™ - 5 hours ago
Aeril dan Wawa menjawab soalan media. *PETALING JAYA: *Pelakon Aeril Zafrel akhirnya mengaku hubungannya dengan aktres Wawa Zainal selama ini bukanlah teman biasa tetapi mereka sebenarnya adalah suami-isteri. Aeril atau nama sebenarnya Suhairil Suhari, 25, berkata, dia dan Wawa, 22, telah bernikah pada 25 Februari 2012 secara rahsia tanpa dihebohkan kepada pihak media. “Ya, saya dan Wawa sudah bernikah. Kami bernikah di Taman Datuk Harun, Petaling Jaya. Jadi, status anak saya yang dihebohkan selama ini sudah terjawab,” katanya kepada pemberita dalam satu majlis yang diadakan di sebua... more »

Bahlolnya ahli PAS ni..????

Orang ni at Orang ni - 6 hours ago
*Ini mangkuk tandas dari mana..? * * **Wan Johori Wan Omar mengaku ahli PAS Cawangan Taman Selasih,Kulim,tapi bahlol nak mampos_Mamat ni tak puas hati konon-nya DAP parti anti melayu,Lim Guan Eng jangan bodohkan ahli PAS dan macam-macam lagi.....Dah tau DAP tu parti orang cina kenapa nak pertikaikan pula_lantak p la kat depa nak pilih siapa pemimpin dalam DAP, kenapa tak komen kenapa MCA dan MIC tak ada pemimpin melayu....Tindakan terbahlolnya ialah boleh pula bagi kenyataan kat TV3 sekutu UMNO Munafikun_banggang punya orang....hahaha.....* Mengaku ahli PAS...tapi cakap macam macai UM... more »

Akhbar Popular Singapura Takjub Dengan Negeri Kelantan

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 7 hours ago
Di “Negeri Melayu” Kelantan (kata-kata yang digunakan Straits Times Singapura dalam lawatannya ke sana), ada satu budaya menakjubkan di kalangan orang Islam iaitu kecintaan mereka terhadap Bahasa Cina. “Terdapat satu pepatah masyhur dalam Islam, "Timbalah ilmu sehingga ke negeri Cina". Itulah Melayu-Islam di Kelantan, secara tepat, sedang melakukannya,” tulis Straits Times dalam satu laporan.Akhbar popular itu turut mendapati nisbah orang Melayu di Kelantan yang mempelajari bahasa Cina jauh lebih tinggi daripada negeri lain. Antara faktor yang membangkitkan fenomena luar ... more »

Bukti Terbaru Anak Nazri Miliki Banglo RM7.2 Juta.. Saksikanlah

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 9 hours ago
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) mengucapkan jutaan terima kasih kepada Nora Danish di atas pengakuan wujudnya sebuah banglo yang dibeli oleh Nadem Nazri. SAMM sebelum ini pernah mendedah dan mempersoal kelayakan seorang anak menteri untuk memiliki sebuah banglo bernilai RM7.2 juta. Pengakuan Nora Danish sekaligus menguatkan lagi dakwaan persoalan tersebut. Walaupun Nora mengaku bahawa rumah mewah yang dibeli itu bukan untuk dirinya, namun sekurang-kurangnya kewujudan banglo tersebut sudah cukup menggugurkan keraguan munasabah pendedahan SAMM minggu lalu. Dengan penga... more »

wanita arab yang mantap

GeloraHatiMuda at Gendang Perang - 10 hours ago
Layan gambar saja.. entah gambar sapa-sapa. Yang penting ada gambar Taib Mahmud si orang kaya Sarawak. adios Disclaimer "Semua artikel dalam blog ini disiar untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am untuk diperdebat dan dibincangkan. Ketepatan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Bagi mereka yang mahukan sesuatu dalam blog ini didelete kerana akta harta intelek sila email gua di atimuda@gmail.com"
Sumber: (www.blogger.com) . 

وَتِلْكَ الْقُرَى أَهْلَكْنَاهُمْ لَمَّا ظَلَمُوا وَجَعَلْنَا لِمَهْلِكِهِم مَّوْعِداً 
Dan penduduk negeri-negeri (yang derhaka) itu Kami telah binasakan ketika mereka melakukan kezaliman, dan Kami telah tetapkan satu masa yang tertentu bagi kebinasaan mereka.
(Surah Al-Kahf ayat 59)
 


Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T.. 

Tiada ulasan: