Ahad, 13 Oktober 2013

2012. The Real Singapore.


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com  

Tidak gila tetapi dipaksa gila

Lagi malang gila kuasa. Sudah berkuasa berubah menjadi tikus yang meranapkan harta rakyat jelata menjadi harta sendiri anak beranak termasuk bini-bini. Begitu agaknya kehidupan tikus gila.

The Real Singapore

http://www.tremeritus.com/2013/10/06/ex-patient-suggests-ways-to-improve-imh-patient-care/ http://therealsingapore.com/content/ex-patient-suggests-ways-improve-patient-care-imh - Posted using BlogPress from my iPhone Location:Tampines Street 34,Tampines,Singapore

Pemuda Umno Halau Petugas Media Secara Biadap

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 48 minutes ago
Pengerusi Badan Perhubungan Umno Johor, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin meluahkan rasa kesal dengan kejadian sekumpulan petugas media diusir daripada Mesyuarat Perwakilan dan Pemilihan Pemuda Umno Pasir Gudang hari ini. Mohamed Khaled yang juga Ketua Umno Bahagian itu berkata pihak berkenaan sepatutnya lebih peka dengan tugas orang media yang mahu membuat liputan pemilihan berkenaan. "Dia sepatutnya cakap dengan baik. Gunakan cara yang lebih sopan dan berhemah supaya tidak mengguris hati mana-mana pihak," kata Mohamed Khaled yang juga Menteri Besar Johor ketika dihub... more »

BERAPI!!! Bekas Exco Perak Yang Pengerusi Tekun Tewas.... Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA SEJAHTERA ™ - 2 hours ago
*IPOH:* Ketua Penerangan Wanita Umno Malaysia, Datuk Hamidah Osman tewas dalam pertarungan untuk mempertahan jawatan Ketua Wanita bahagian Gopeng pada pemilihan peringkat bahagian pada Sabtu. Hamidah, yang turut bertanding jawatan anggota Majlis Tertinggi (MT) Umno dan seorang lagi calon Wan Razita Wan Razak ditewaskan Juliliyana Mohd Junid. Beliau yang juga pengerusi Tabung Ekonomi Kumpulan Usaha Niaga Nasional (Tekun) itu memperoleh 143 undi, Juliliyana meraih 163 undi manakala Wan Razita mendapat 20 undi. Pemilihan Wanita Umno di kesemua 24 bahagian di Perak menyaksikan 12 calon ... more »

Wanita UMNO Gua Musang baling mikrofon (Video Inside)

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 6 hours ago
Mesyuarat Perwakilan Wanita UMNO Bahagian Gua Musang di Bukit Chekati dicemari insiden kekecohan apabila empat perwakilan daripada Cawangan Sungai Paloh tidak dapat menahan emosi gara-gara senarai pencalonan ditolak. Kekecohan bermula ketika mesyuarat itu sedang berlangsung dan salah seorang wakil bangun dan menyuarakan ketidakpuasan hatinya berikutan senarai barisan 21 calon ahli jawatankuasa Wanita UMNO bahagian ditolak. Mereka menganggap pemimpin Wanita UMNO bahagian keterlaluan kerana menolak senarai pencalonan walaupun diserah pada jam 5.01 petang, pada 21 september lalu. Me... more »

Terima kasih sebab menangkan Shahrizat

Orang ni at Orang ni - 6 hours ago
*Terimalah 3 rangkap pantun dari ku untuk mu Shahrizat....hahaha.....* * *

video 18sx - wanita mengamuk

GeloraHatiMuda at Gendang Perang - 8 hours ago
GUA MUSANG: Mesyuarat Perwakilan Wanita UMNO Bahagian Gua Musang di Bukit Chekati dicemari insiden kekecohan apabila empat perwakilan daripada Cawangan Sungai Paloh tidak dapat menahan emosi gara-gara senarai pencalonan ditolak. Kekecohan bermula ketika mesyuarat itu sedang berlangsung dan salah seorang wakil bangun dan menyuarakan ketidakpuasan hatinya berikutan senarai barisan 21 calon ahli jawatankuasa Wanita UMNO bahagian ditolak. Mereka menganggap pemimpin Wanita UMNO bahagian keterlaluan kerana menolak senarai pencalonan walaupun diserah pada jam 5.01 petang, pada 21 septembe... more »

Mesti tengok .. pelbagai senarai masalah semasa pemilihan UMNO 2013 .. !

PBO™ at pen buruk online ™ - 8 hours ago
Ini dia senarai kepincangan dan rasa tak puas hati dikalangan perwakilan UMNO seluruh Malaysia yang aku kutip dari laporan akhbar .. - bekalan elektrik terputus semasa pemilihan di Pekan - Sidang di Tampin tegang, gara-gara kiraan undi utusan) - Pemuda: Mesin kira rosak, keputusan lewat di Bagan - (utusan) - Pemuda: Pemilihan di Kulai tangguh kerana masalah teknikal - Pemuda: Kecoh nombor calon hilang di K. Pilah - (utusan) - Pemuda: Tiba-tiba jumlah perwakilan bertambah di Seremban - (utusan) - Wanita: Perwakilan hempas mikrofon akibat tak puas hati di Gua Musang ... more »

KECOH SATU DUNIA MESYUARAT PERWAKILAN WANITA UMNO BAHAGIAN PEKAN, PAHANG TERPAKSA DI ADAKAN TANPA BEKALAN ELEKTRIK!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 9 hours ago
*Yang tukang pecah kisah ini bukannya alang-alang media tetapi lidah biawak rasmi UMNO Utusan Online betapa Mesyuarat Perwakilan Wanita UMNO Bahagian, Pekan, Pahang petang tadi 12hb Oktober 2013 dimana Ketua Bahagiannya tidak lain tidak bukan, Najib Razak terpaksa mengadakan mesyuaratnya tanpa bekalan elektrik... Bahasa yang mudah dan glamer ialah Mesyuarat Blackout!!! Inikan semasa PRU 13 lalu yang ada kisah Blackout .. Mesyuarat UMNO pun ada juga dan ianya berlaku di bahagian yang diketuai Najib Razak. Ini dinamakan Alah Bisa Tegal Biasa.*

Suhaizan Kaiat Bakal Ketua Pemuda PAS Yang Baru

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 10 hours ago
Pemuda PAS kawasan Batu Pahat sebulat suara bersetuju untuk mencalonkan Suhaizan Kaiat sebagai Ketua Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM) dalam pemilihan parti itu yang akan berlangsung pada November ini. Ketua pemuda PAS kawasan, Mohd Salleh Tamjis berkata keputusan itu dicapai dalam mesyuarat kepimpinan Dewan Pemuda PAS kawasan Batu Pahat bagi sesi ini yang telah dijalankan pada hujung September lalu. “Kami sebulat suara mencalonkan beliau setelah menyenarai pendek beberapa nama tokoh pemimpin pemuda PAS yang lain.“Suhaizan yang juga Ketua Pemuda PAS Johor memiliki kewibawaan ... more »

GAMBAR BILIK GERAKAN UMNO CURI ELEKTRIK (ELEKTRIK HARAM)

Na'im Nikmat at Na'im Nikmat @blog - 12 hours ago
Berikutan tersebarnya foto kecurian elektrik di Bilik Gerakan Umno, Teluk Gong sebentar tadi di facebook. Pihak TNB telah bertindak pantas memotong bekalan elektrik di premis tersebut. SUMBER

Ahli Umno Masih Kebulur Dengan Ali Rustam

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 12 hours ago
Bekas Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd Ali Rustam (gambar), penyandang Ketua Bahagian Umno Bukit Katil, berkemungkinan mengekalkan jawatan itu setelah pencabarnya Haron Abdullah dikatakan menarik diri dari bertanding. Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan Umno Melaka, Tan Sri Ahmad Nordin Md Amin hari ini berkata surat penarikan diri Haron daripada pertandingan telah dihantar ke ibu pejabat Umno pada 24 September lepas. Bagaimanapun atas kesilapan teknikal pihak ibu pejabat Umno tidak memperolehi surat tersebut, kata beliau. Namun, menurut beliau, semua masalah i... more »

Gambar-gambar aksi Wanita UMNO mengamuk baling Mikrofon dalam mesyuarat

Orang ni at Orang ni - 12 hours ago
Angin dah 1Badan...hahaha... Luahan tak puas hati....Tadi angin...sekarang sudah mula sudah panas 1Badan....hahaha...Gaya Shahrizat dah keluar...panas-panas....hahaha...Nampak mikrofon ni..??? Heiyaaah....siap kau..Nah...ambik kau...!!! Hahaha..... *GUA MUSANG*: Mesyuarat Perwakilan Wanita UMNO Bahagian Gua Musang di Bukit Chekati dicemari insiden kekecohan apabila empat perwakilan daripada Cawangan Sungai Paloh tidak dapat menahan emosi gara-gara senarai pencalonan ditolak. Kekecohan bermula ketika mesyuarat itu sedang berlangsung dan salah seorang wakil bangun dan menyuarakan keti... more »

Gempar ni .. berlaku 'blackout' semasa pemilihan UMNO 2013 .. !

PBO™ at pen buruk online ™ - 13 hours ago
Berita Harian melaporkan terdapat gangguan bekalan elektrik semasa pemilihan di Pekan .. Jeng .. jeng .. jeng .. BEKALAN elektrik terputus selama 15 minit ketika proses pengundian Wanita UMNO Pekan yang berlangsung di Dewan Konvensyen Pekan, hari ini. Namun ia tetap diteruskan dengan bantuan lampu kecemasan yang disediakan. PEKAN: Bekalan elektrik di Dewan Konvensyen, di sini terputus kira-kira 15 minit sebentar tadi, menyebabkan proses pengundian sayap Wanita UMNO bahagian ini tergendala seketika. Proses pengundian kemudian berjalan semula dengan bantuan lampu kecemasan yang ... more »

Mesyuarat Wanita UMNO ,kecoh dengan baling mikrofon.

mantaro at SISI BUKIT - 13 hours ago
*GUA MUSANG*: Mesyuarat Perwakilan Wanita UMNO Bahagian Gua Musang di Bukit Chekati dicemari insiden kekecohan apabila empat perwakilan daripada Cawangan Sungai Paloh tidak dapat menahan emosi gara-gara senarai pencalonan ditolak. Kekecohan bermula ketika mesyuarat itu sedang berlangsung dan salah seorang wakil bangun dan menyuarakan ketidakpuasan hatinya berikutan senarai barisan 21 calon ahli jawatankuasa Wanita UMNO bahagian ditolak. Mereka menganggap pemimpin Wanita UMNO bahagian keterlaluan kerana menolak senarai pencalonan walaupun diserah pada jam 5.01 petang, pada 21 se... more »

Terkini!!! (Kemaskini) Keputusan Undian Sayap Umno, Shahrizat dan Khairy Pertahan Jawatan, Mas Ermieyati Ketua Puteri UMNO yang baru..Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA SEJAHTERA ™ - 15 hours ago
Kulaijaya: Proses Pemilihan Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Kulai diteruskan semula selepas ditangguhkan kira-kira sejam akibat masalah teknikal. Keputusan itu dibuat oleh Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan UMNO Bahagian Kulai Zaini Rahmat yang berkata, keputusan berkenaan dibuat selepas pihaknya mendapat kebenaran daripada Jawatankuasa Pemilihan UMNO 2013 di peringkat pusat. "Saya mengumumkan pemilihan ini disambung semula tanpa perlu melakukan pengundian sekali lagi. "Untuk menyelesaikan masalah ini, Jawatakuasa Pemilihan pusat mengarahkan pemilihan disambung, dengan setiap... more »

Terkini!!! PRK N20 Sg Limau - Ketua Polis Negara, TS Khalid Abu Bakar Beri "AMARAN"? Jom Terjah!!

sahabat sedaka at SEDAKA SEJAHTERA ™ - 15 hours ago
YAN - Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar memberi amaran kepada mana-mana penyokong parti politik agar tidak menimbulkan sebarang provokasi sepanjang tempoh penamaan calon, berkempen dan hari mengundi Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Limau nanti. "Masyarakat DUN Sungai Limau merupakan pengundi yang matang dan mereka tidak memerlukan sebarang provokasi politik," katanya kepada pemberita selepas mendengar taklimat daripada polis Kedah mengenai persiapan menghadapi PRK DUN Sungai Limau di Ibu Pejabat Polis Daerah Yan di sini hari ini. Kata Khalid, ... more »

I Love Gereja Kristian, I Dislike Pusat Zakat Malaysia.

Soz Cyili at Ameno World - 16 hours ago
Seseorang yang berbuat baik pada kita, tanpa kira agama dan bangsa, kita akan cenderung untuk sayang kat dia. Kerana kebaikan yang dia salurkan kepada kita. Jadi tak aneh. Aku pernah baca dulu. Zaman kegemilangan Islam. Aku tak ingat secara jelas dari zaman mana dan siapa. Tapi Islam juga membantu mereka2 yang bukan islam, yang berada dalam kesusahan dan kezaliman pemerintah. Bukan saja

Peluang Isa Samad Untuk Memenangi Naib Presiden Umno Semakin Gelap.. Ini Puncanya

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 17 hours ago
Peluang Pengerusi Felda, Tan Sri Isa Samad (gambar) untuk memenangi jawatan naib presiden Umno semakin gelap apabila beliau diserang oleh blogger pro Umno, Rocky Bru hari ini. Rocky atau nama sebenarnya Datuk Ahirudin Attan, yang rapat dengan Tun Dr Mahathir Mohamad, mendedahkan satu laporan polis akan dibuat terhadap Isa atas dakwaan membuat laporan palsu kepada Bursa Malaysia. Ini berikutan tindakan Isa membuat laporan berkenaan bekas Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Felda Global Venture Berhad, Tan Sri Sabri Ahmad kepada Bursa Malaysia mengenainya. Isa bersama dua lagi to... more »

Blog Pro UMNO dedahkan penipuan Isa Samad, laporan Polis akan dibuat terhadapnya.

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 17 hours ago
Peluang Pengerusi Felda, Tan Sri Isa Samad untuk memenangi jawatan naib presiden Umno semakin gelap apabila beliau diserang oleh blogger pro Umno, Rocky Bru hari ini. Rocky atau nama sebenarnya Datuk Ahirudin Attan, yang rapat dengan Tun Dr Mahathir Mohamad, mendedahkan satu laporan polis akan dibuat terhadap Isa atas dakwaan membuat laporan palsu kepada Bursa Malaysia. Ini berikutan tindakan Isa membuat laporan berkenaan bekas Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Felda Global Venture Berhad, Tan Sri Sabri Ahmad kepada Bursa Malaysia mengenainya. Isa bersama dua lagi tokoh Umno, Datuk M... more »

Sumber: (home) . 

وَتِلْكَ الْقُرَى أَهْلَكْنَاهُمْ لَمَّا ظَلَمُوا وَجَعَلْنَا لِمَهْلِكِهِم مَّوْعِداً 
Dan penduduk negeri-negeri (yang derhaka) itu Kami telah binasakan ketika mereka melakukan kezaliman, dan Kami telah tetapkan satu masa yang tertentu bagi kebinasaan mereka.
(Surah Al-Kahf ayat 59)
 
                              Tiada ada daya dan kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah (SWT).
Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T.. 

Tiada ulasan: