Rabu, 16 Oktober 2013

2041. Must Go On.


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com .
Munafik dan kafir laknatullah adalah pemberontak dan pengganas sebenar.
Islam Agama Ku.

Dashboard.


Penjelasan Isu Parking Di KL RM40 Sejam.

Soz Cyili at Ameno World - 17 minutes ago
Masih ingat isu neh? Isu yang kecoh dulu pasal idea menaikkan kadar parking di KL kepada rm40 sejam untuk mengatasi kesesakan lalulintas di KL? Rujuk sini beb ==> http://amenoworld.blogspot.com/2013/10/naikkan-kadar-parking-di-kl-rm40-sejam.html Oke, sekarang neh dia bagitau bahawa kenyataan asal dia telah disalah petik. Tak pernah pun dia nak bagi idea macam tue secara membuta tuli. Yang

Pelajar Malaysia di Australia diberi amaran agar jauhi Program Anwar atau biasiswa ditarik..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 30 minutes ago
Biarpun Pakatan Rakyat yang dipimpin oleh Ketua Pembangkan, Datuk Seri Anwar Ibrahim gagal mara ke Putrajaya selepas PRU13 yang lalu, namun kelibat Ketua Pembangkang itu masih digeruni oleh Barisan Nasional. Entah apa sebabnya mereka perlu takut kepada Anwar Ibrahim hingga kini masih menjadi persoalan ramai.. Terbaru ialah para pelajar Malaysia yang menuntut di Australia telah diberikan amaran keras agar menjauhi program yang melibatkan Anwar Ibrahim di Australia pada 19 Oktober ini. Para pelajar telah diberikan amaran agar menjauhi program tersebut atau berhadapan tindakan biasi... more »

Polis Melayu VS Pemandu Cina - Siapa Biadap, Kurang Ajar Dan Siapa Salah Sebenarnya?

Soz Cyili at Ameno World - 1 hour ago
Bukan stail aku stresskan isu bangsa kat sini. Tapi itulah yang terjadi sekarang. Satu video yang telah di upload oleh Js Chan telah menjadi viral di facebook dengan berpecah kepada dua fraksi. Yang cina bekap cina. Yang melayu bekap melayu. Isu2 macam neh memang akan jadi isu perkauman. Bukan sekali dua beb, banyak kali. Korang boleh imbas kembali ingatan pada kes2 yang lampau. Silakan. Aku

Bekas Tentera Malaysia Di Temui Mengemis Kerana Kanser

Orang ni at Orang ni - 1 hour ago
*SAYA ZAINUDIN PAREETH KUNJU* *NO. (T) : 1069202* *NO I/C : 670912-06-5273* *NO AKAUN RHB: 11418300142568* *SUMBANGAN EHSAN UNTUK SAYA VETERAN TENTERA KERANA SAKIT KANSER TULANG. TUAN TOLONG BANTULAH SAYA* Sumber dari facebook mendedahkan lelaki diatas (gambar) mendakwa sebagai bekas anggota tentera Malaysia yang memerlukan bantuan kewangan untuk menjalankan pembedahan di sebuah hospital swasta di Singapura. Hospital dalam negara kalau penyakit agak serius dan kritikal hanya untuk golongan VIP dari pemimpin UMNO BN mungkin ada,tapi kalau untuk rakyat_tanggung sendirilah... Jika bena... more »

INI BARU DI NAMAKAN PEMIMPIN MESRA KANAK-KANAK!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 2 hours ago
*Rakaman gambar Dato' Seri Presiden PAS yang cukup cool dan sempoi .... bukan saja disenangi rakyat dewasa tetapi juga turut disayangi kanak-kanak.*

GEGAK GEMPITA SATU DUNIA KERAJAAN UMNO/BN 1M'SIA BERI AMARAN KEPADA PARA PELAJAR AUSTRALIA AGAR "MENJAUHKAN DIRI" DENGAN PROGRAM BERSAMA DSAI DI AUSTRALIA!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 2 hours ago
*ADELAIDE, AUSTRALIA 15 OKT: Kerajaan memberi amaran kepada pelajar Malaysia di Australia agar ‘menjauhkan diri’ dari menghadiri sesi awam bersama Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim di ‘Festival of Ideas, Dissent and Democracy’. Surat amaran tersebut dikeluarkan pegawai penasihat pelajar, Sharezan Md Sheriff dari Jabatan Perkhidmatan Awam Malaysia (JPA) dipercayai kepada semua penerima biasiswa JPA.Amaran “Jauhkan diri anda dari menyertai aktiviti ini. Saya tidak ragu-ragu untuk mengambil tindakan keras ke atas penerima biasiswa JPA yang terlibat. “Anda bijak untuk be... more »

Sarjan Polis Tertembak Kanak-kanak Berumur 10 tahun

Orang ni at Orang ni - 2 hours ago
IPOH – Seorang kanak-kanak berusia 10 tahun mengalami kecederaan parah dipercayai terkena tembakan. Tembakan dipercayai dilepaskan secara tidak sengaja oleh seorang anggota polis ketika sedang mengosongkan senjata dalam kejadian yang berlaku di Kampung Belanja Kiri, Parit, petang semalam. Mangsa, Mohd Amar Mohd Azizi, dipercayai berada dalam jarak antara 30 ke 40 meter dari rumah anggota polis yang berpangkat Sarjan itu, dalam kejadian yang berlaku jam 4.30 petang. Timbalan Ketua Polis Daerah Perak Tengah, Deputi Superintendan Leong Ah Kow berkata, lebih kurang 45 minit selepas... more »

Media Antarabangsa Dedah Tujuan Umno Mengharamkan Kalimah Allah Kepada Penganut Kristian

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 2 hours ago
Keputusan Mahkamah Rayuan menghalang penganut Kristian daripada menggunakan kalimah Allah dilihat sebagai usaha Umno memenangi semula sokongan orang Melayu menurut BBC dalam ruangan komentarnya semalam. Wakilnya, Jennifer Pak yang hadir ketika keputusan dibacakan mahkamah menjelaskan bukanlah sesuatu yang mengejutkan kerana populasi penganut Kristian di Malaysia hanyalah 9%. "Ramai yang percaya isu ini tercetus daripada pertelingkahan di antara Umno dan PAS tetapi isu sama juga yang dimainkan semasa dan selepas pilihanraya. "Katanya, bukan semua umat Islam menyokong kep... more »

APA LAGI PERKASA NAK BUAT ... ISU KALIMAH ALLAH!!! ... TIMBALAN MENTERI DALAM NEGERI CAKAP KEPUTUSAN MAHKAMAH RAYUAN SEMALAM HANYA TERPAKAI DI SEMENANJUNG MALAYSIA SAHAJA TIDAK KEPADA PENERBITAN BIBLE DALAM BAHASA MELAYU!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 2 hours ago
*Larangan penggunaan kalimah Allah yang diputuskan oleh Mahkamah Rayuan semalam hanya terpakai kepada akhbar mingguan Katolik, Herald dan bukannya kepada penerbitan Kristian lain atau Bible dalam bahasa Melayu, Al-Kitab yang digunakan di Sabah dan Sarawak, kata Timbalan Menteri Dalam Negeri, Datuk Wan Junaidi Tuanku Jaafar. * * Beliau berkata keputusan Kabinet membenarkan penggunaan kalimah Allah dalam Al-Kitab di Sabah dan Sarawak serta jaminan yang dikeluarkan oleh Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Abdul Taib Mahmud pada 2011 masih terpakai.* ** * Katanya, isu ini masih belum selesa... more »

Kes Sarjan tertembak budak-polis cuti ,boleh bawa pistol.

mantaro at SISI BUKIT - 3 hours ago
IPOH – Seorang kanak-kanak berusia 10 tahun mengalami kecederaan parah dipercayai terkena tembakan. Tembakan dipercayai dilepaskan secara tidak sengaja oleh seorang anggota polis ketika sedang mengosongkan senjata dalam kejadian yang berlaku di Kampung Belanja Kiri, Parit, petang semalam. Mangsa, Mohd Amar Mohd Azizi, dipercayai berada dalam jarak antara 30 ke 40 meter dari rumah anggota polis yang berpangkat Sarjan itu, dalam kejadian yang berlaku jam 4.30 petang. Timbalan Ketua Polis Daerah Perak Tengah, Deputi Superintendan Leong Ah Kow berkata, lebih kurang 45 minit selepas... more »

LEMBU NAIK MINYAK SEBELUM DI KORBANKAN!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 8 hours ago
*Omak Kau mendapat kiriman gambar kejadian yang berlaku pagi ini dimana seekor lembu sebelum di korbankan telah mengamuk naik minyak sehingga para petugas ada yang di tanduk dan lari lintang pukang. Kejadian ini tidak menyebakan kecederaan dan akhirnya lembu ini berjaya di korbankan.*

JAWAPAN YANG AMAT TEPAT DAN BIJAK DARI RAKYAT APABILA MENERIMA SMS SEBEGINI RUPA!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 9 hours ago
*Ikutilah contoh terbaik seorang pejuang Pakatan Rakyat menjawab SMS . Beginilah caranya apabila kita membalas sms dari UMNO/BN ... berhemah tanpa perlu maki hamun. Ini menunjukkan betapa para pejuang, penyokong dan pendokong Pakatan Rakyat jenis bijak, berakhlak dan berani. Tabik spring dan salute bertingkat dari Omak Kau. LAWAN TETAP LAWAN SAMPAI PUTRAJAYA KITA TAWAN.*

RAKAMAN GAMBAR SEMPENA HARI RAYA AIDIL ADHA 1434H YANG BOLEH BUAT PEMUDA UMNO,PERKASA DAN JATI NAIK DARAH DAN BERASAP KEPALA!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 10 hours ago
*Rakaman beberapa keping gambar Ahli Parlimen Batu, YB Tian Chua sempena Menyambut Hari raya Aidil Adha 1434H disekitar kawasan Parlimen Batu ... seperti di Jalan Datuk Senu 22 Sentul, KL, Surau At Taqwa Sentul Utama, Surau Taman Sri Murni, Kampong Selayang Lamo dan PPR Taman Intan Baiduri. Kalau juak-juak Pemuda UMNO, Perkasa dan JATI serta Pekida yang terkenal seantaro dunia sebagai pengikut bersifat bengis tak kena dengan tempat ini nampak ni... Omak Kau rasa mereka akan naik minyak dan masuk angin satu badan . Entah apalah yang lebelan dan maki hamun yang bakal di terima Y... more »

KAMBING GUNA HELAH UNTUK ELAK JADI DAGING KORBAN (GAMBAR)

Na'im Nikmat at Na'im Nikmat @blog - 11 hours ago
Menyamar jd harimau......

INDONESIA TUDUH PDRM PENGECUT DAN BIADAP!!!!! .. APA TINDAKAN PERKASA, PEMUDA UMNO, JATI DAN ISMA!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 12 hours ago
*JAKARTA – Indonesia memprotes tindakan Polis Diraja Malaysia (PDRM) berhubung insiden tembakan yang mengorbankan empat rakyatnya, Jumaat lalu. “Sepertinya polisi Malaysia bermental pengecut karena sedikit-sedikit menembak. Melumpuhkan, tidak harus membunuh apalagi mereka bukan terrorist (pengganas). “Saya mengecam keras tindakan barbar (biadap) polisi Malaysia yang dengan mudahnya menembak orang hingga tewas (mati),” kata Kepala Badan Nasional Penempatan dan Perlindungan Tenaga Kerja Indonesia (BNP2TKI), Moh Jumhur Hidayat semalam yang dipetik dari laman Kompas.com. Jumhur mena... more »

Berita Dari Kelantan Yang Tak Di Siarkan Di Utusan, TV3 Dan RTM

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 13 hours ago
Kelantan antara negeri pertama yang turut membiayai kepulangan semula pelajar ke Mesir untuk meneruskan pengajian selepas pulang dalam Ops Piramid II sebelum ini. Seramai 443 pelajar anak Kelantan yang pulang dalam ops tersebut diberi saguhati sebanyak RM1,000 seorang. Majlis penyampaian saguhati itu diadakan di Dewan Yayasan Islam Kelantan (Yik) di Nilam Puri hari ini, disempurnakan Menteri Besar, Ustaz Datuk Ahmad Yakob. Hadir sama Pengarah Yayasan Islam Kelantan, Tengku Azmi Tengku Jaafar dan Pengarah Yayasan Kelantan Darulnaim, Zainal Yusof. Ibu bapa dan pelajar juga... more »

APA YANG ANDA FAHAM DENGAN MESEJ TWITTER DARI DATO' CHUA JUI MENG INI?????

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 14 hours ago
*Dato' Chua Jui Meng dalam mesej twitternya bertarikh 13hb Oktober 2013 menyatakan seperti berikut:.... Al Imran, surah 3 ayat 64 'Katalah Hai Ahli Kitab marilah (berpegang) kpd 1 kalimat bahawa tidak kita sembah kecuali Allah' Cuitkan minda untuk berfikir dan menilai.*

Allahu Rabbi!!! Skuad Kenari "TERBAIK" Bakal Lebur, Pemain Utama Angkat Kaki.. Apa KFA Dah Buat Nie? Jom Terjah!!

sahabat sedaka at SEDAKA SEJAHTERA ™ - 15 hours ago
*PASUKAN *Kedah kini berdepan dilema baru apabila dikhabarkan beberapa pemain utama mahu meninggalkan Skuad Kenari untuk menyertai pasukan lain musim depan. Situasi itu berpunca selepas tiada nama besar dikaitkan dengan pasukan tersebut selain Persatuan Bola Sepak Kedah (KFA) enggan mendedahkan sedikit pun maklumat berkaitan persiapan yang sedang dilakukan. Menurut sumber yang rapat dengan pemain-pemain Kedah, sekurang-kurangnya empat pemain utama Hijau Kuning yang pernah menyarung jersi kebangsaan sudah berkira-kira untuk membuka perbincangan dengan pasukan lain. Difahamkan, beb... more »

Pelik!! Lembu Mengetuai Gerombolan Manusia?

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 15 hours ago
"Malang bila wanita Umno masih tidak sedar implikasi mengembalikan semula Shahrizat Jalil sebagai ketua."Ini berkenaan memilih pemimpin yang bersih dan bertanggungjawab untuk memimpin negara. "Jika kerosakan ini dibenar berterusan, tabung negara kita akan dirompak lagi tanpa memikirkan tentang masa depan anak-anak kita," kata Zuraida dalam kenyataan. Shahrizat menang kerusi Ketua Wanita pada pemilihan Umno 12 Oktober lalu dengan menewaskan Datuk Maznah Mazlan dan Raihan Sulaiman Palestin.Tambah Zuraida, Shahrizat sepatutnya meminta maaf kerana pengilbatan ahli keluarganya dal... more »

Sumber: () . 

وَتِلْكَ الْقُرَى أَهْلَكْنَاهُمْ لَمَّا ظَلَمُوا وَجَعَلْنَا لِمَهْلِكِهِم مَّوْعِداً 
Dan penduduk negeri-negeri (yang derhaka) itu Kami telah binasakan ketika mereka melakukan kezaliman, dan Kami telah tetapkan satu masa yang tertentu bagi kebinasaan mereka.
(Surah Al-Kahf ayat 59)
 
                              Tiada ada daya dan kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah (SWT).

"..KEHIDUPAN DUNIA HANYALAH Kesenangan YANG MEMPERDAYA" [QS. AL 'IMRAN (3):185]. 

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: Wahai orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang yang bukan daripada kalangan kamu (seperti Yahudi, Nasrani, dan Munafiq) menjadi teman karib (yang dipercayai). Mereka tidak akan berhenti berusaha mendatangkan kesusahan kepada kamu. Mereka sukakan apa yang menyusahkan kamu. Telah pun nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulut mereka, dan apa yang tersembunyi oleh hati mereka lebih besar lagi. Sesungguhnya Kami telah jelaskan kepada kamu ayat ayat (Kami), jika kamu memahaminya (memikirkannya).” - [Al Quran Surah Al Imran ayat 118-120] . 

Baca Juga: 
Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Perkataan yang baik dan pemberian maaf, lebih baik dari sedekah yang diiringi dengan sesuatu yang menyakitkan (perasaan penerima). Allah Maha Kaya lagi Maha Penyantun.” (Al Baqarah: 263). 

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Mereka yang berjuang di jalan Kami nescaya Kami tunjukkan jalan-jalan Kami. Sesungguhnya Allah berserta orang yang berbuat baik.” (Al Ankabut: 69). 

"Sesungguhnya hanyalah kepada Allah aku mengadukan kesusahan dan kesedihanku." (QS. Yusuf: 86). 


Semasa hidup sederhanakanlah kegembiraan. Supaya wujud keseimbangan jiwa dan roh, bila menerima kesedihan yang pasti ditemui juga. Mengingatkan diri sendiri menjadi keutamaaan sebelum mengingatkan orang lain . In Syaa Allah ''palis'' sekali dari sifat-sifat sombong dan keji. Semuanya kerana Allah S.W.T.. Amin Ya Rob.  (Peceq Admin). 
Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T..

Tiada ulasan: