Rabu, 16 Oktober 2013

2042. Tambah nilai telefon bimbit.


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com 

Gunakan Tambah Nilai Telefon Bimbit dengan cara melalui bank dan kad tambah nilai. Tidak kiralah anda dari negara mana.

Kaedah di atas adalah cara yang lebih selamat berbanding dengan cara lain yang antaranya menuliskan atau no telefon dituliskan dalam sebuah buku milik pekedai tambah nilai atau kedai telefon.

Maksudnya anda tidak akan meninggalkan no telefon anda kepada orang lain secara mudah. Cara mudah itulah kadang-kadang memberi impak tidak bagus.

Bagaimana kalau no telefon anda yang termasuk dalam buku tersebut disalah gunakan dan diserah untuk disalin semula oleh agen yang akan memanipulasikannya untuk kepentingan urus niaganya. Pernahkan anda mendapat sms sedemikian rupa?. Melalui pesanan ringkas secara automatik tidak pasal-pasal kredit telefon anda berkurang tanpa anda sedari atau menggunakannya.

Cara kita menyebabkan sendiri rugi dan orang lain mendapat untung cara mudah lagi percuma. Jangan berikan keuntungan kepada pihak lain secara percuma. Begitu juga jika anda tidak menghentikan sistem auto voice mail telefon bimbit. Memanglah orang lain yang kena tolak kreditnya.

Bagaimana pula jika anda membuat panggilan kemudian yang menjawabnya ialah "anakdaratua" yang memesan tinggalkan pesanan anda selepas bunyi "dot, dit, det, dat, dut" etc lah ... Kredit telefon anda tertolah 36sen, 18sen dan pelbagai kadar lain lagi. Tidak berapa saat, hilang kredit sudah.

Sendiri memberi ruang kepada orang lain. Itu yang kadang-kadang tanpa sedar, hidup hanya menyalahkan orang lain. "Ini engkau punya hallah, jadi begini." Kan dah jadi bahan gaduh. Gado-gado x pe sedap makanan tu.
Sumber gambar: Search telefon+bimbit
Disclaimer
" This e-mail (including any attachments) may contain confidential, proprietary or legally privileged information intended solely for the named person's use only, and is protected by law. If you are not the intended recipient, you should delete this e-mail and all its attachments immediately and notify the sender - any disclosure, copying or distribution of this e-mail, or taking any action in reliance on it is strictly prohibited".

In Syaa Allah Bermanfaat.

Sumber maklumat dari negara seberang. 


وَتِلْكَ الْقُرَى أَهْلَكْنَاهُمْ لَمَّا ظَلَمُوا وَجَعَلْنَا لِمَهْلِكِهِم مَّوْعِداً 
Dan penduduk negeri-negeri (yang derhaka) itu Kami telah binasakan ketika mereka melakukan kezaliman, dan Kami telah tetapkan satu masa yang tertentu bagi kebinasaan mereka.
(Surah Al-Kahf ayat 59)
 
                              Tiada ada daya dan kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah (SWT).

Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T.. 

Tiada ulasan: