Isnin, 21 Oktober 2013

2102. Hishamuddin Bakal Jadi PM Selepas Najib?.


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com

Munafik dan kafir laknatullah adalah pemberontak dan pengganas sebenar.
Islam Agama Ku.

Thank you Doctor

Sms to doctor Sujatha Rao: Hi I called to say that you have made the right decision to let me out of the hospital to stay in a rental flat. Although I write about you, I really want to thank you for offering me the opportunity to have freedom. I am impulsive at times but being able to go to church has calmed me and healed me. Thank you doctor for letting me out of the hospital. Sincere thanks, genevieve tan wei min. Ps, I hope you don't keep people in the ward even for one day if they are well. I got unwell and trapped when I stayed in the C Class ward. You know I sleep on the floor... more »

Pelajar Malaysia ingkar arahan kerajaan

GeloraHatiMuda at Gendang Perang - 2 hours ago
Pelajar Malaysia yang terdiri daripada pelbagai kaum tidak menghiraukan amaran kerajaan agar tidak menyertai perarakan menemui Anwar Ibrahim yang berkunjung ke Australia untuk memenuhi jemputan dalam program 'Adelaide Festival Of Ideas.' Semakin banyak media mempertikaikan tindakan wakil Jabatan Pelajar Malaysia yang mengugut pelajar supaya jangan menyertai majlis Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim di Adelaide, Australia semalam dan hari ini, dengan terbaru laman smh.com.au pula menyerang kerajaan Malaysia. Dengan tajuk "Anwar Ibrahim blasts government's 'weak' response to... more »

RAKAMAN BEBERAPA KEPING GAMBAR PIMPINAN PAS DAN PAKATAN RAKYAT MERAIKAN HARI LAHIR KE-66 TAHUN DATO' SERI PRESIDEN PAS.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 4 hours ago
*Semoga Allah SWT memberikan kesihatan, kekuatan dan panjang usia kepada Dato Seri Presiden PAS yang disayangi untuk terus bersama-sama dengan rakyat bagi menumbangkan kerajaan UMNO/BN yang zalim.*..* TAKBIR!!!!!*

Misteri Kematian Puteri Diana Terbongkar

SELAMA lebih tujuh tahun, kematian Puteri Diana masih menjadi misteri. Namun kini, tiba-tiba muncul seorang lelaki yang mengaku bertanggungjawab atas kematian bekas isteri kepada Putera Charles itu. Menurut majalah Globe, lelaki tersebut mengakui bahawa dia telah diarahkan untuk membunuh ibu kepada Putera Willian dan Putera Harry itu. "Lelaki tersebut diberi tugas bagi memastikan Puteri Diana tidak keluar dengan selamat dari sebuah terowong, Pont de l’Alma di Paris, ketika tarikh beliau terlibat dalam kemalangan jalan raya (31 Ogos 1997). "Ketika kejadian mendiang menaiki kereta b... more »

Perkara paling pahit dalam hidup Tuan Guru Abdul Hadi didedahkan ..

PBO™ at pen buruk online ™ - 4 hours ago
Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang (gambar) berkata, perkara paling pahit dalam hidup beliau ialah ketika kerajaan negeri Terengganu pimpinannya jatuh selepas PAS kalah di Terengganu dalam pilihan raya 2004 lalu. “Royalti dirampas. Terengganu tewas kerana pengundi luar dibawa masuk. Undi rakyat Terengganu (pada PAS) meningkat tapi tetap tewas,” kata Abdul Hadi yang menjadi Menteri Besar Terengganu dari tahun 1999 hingga 2004. Beliau yang menyambut hari jadi ke 66 hari ini berkata demikian ketika ditanya dalam dialog di majlis High-Tea Ameerah Fan Club di sebuah hotel malam tad... more »

Hishamuddin Bakal Jadi PM Selepas Najib.. Ini Buktinya

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 5 hours ago
Seperti mana diramalkan, Pasukan Trio dapat mengekalkan jawatan Naib Presiden Umno semalam dengan Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi mendapat 186 undi, Menteri Pembangunan Luar Bandar, Datuk Seri Shafie Apdal mendapat 175 undi dan Menteri Pertahanan,Datuk Seri Hishammuddin Hussein mendapat 101 undi. Manakala yang kalah ialah Menteri Besar Kedah, Mukhriz Mahathir yang mendapat 91 undi, Pengerusi FELDA, Tan Sri Isa Samad mendapat 8 undi dan Pengerusi PUNB, Datuk Seri Ali Rustam mendapat 7 undi. Bagi tiga tahun akan datang, ketiga-tiga pemenang Naib Presiden in... more »

LIM GUAN ENG SEORANG KETUA MENTERI YANG ANGKUH, SOMBONG DAN BERLAGAK?????

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 5 hours ago
*Memang tidak berguna satu sen punya Ketua Menteri Kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang... Berlagak sungguh!!!!! ... Adakah patut dia pergi redah semacam jer di Kg Permatang Tok Subuh petang tadi untuk melawat mangsa-mangsa banjir kilat terutamanya para penduduk kaum Melayu/Islam. Apa pula kata juak-juak UMNO dan PERKASA nanti .. mana mereka nak dapat modal tuduh dan fitnah YAB Lim Guan Eng sebagai seorang Ketua Menteri yang anti dan benci Melayu/Islam .... tiada lagilah demo kat KOMTAR Pejabat Ketua Menteri Pulau Pinang nak hantar hadiah kes najis dan seluar dalam dan coli... k... more »

TERKINI: Tuan Ibrahim paling tinggi pencalonan untuk Timbalan Presiden PAS

PBO™ at pen buruk online ™ - 6 hours ago
Menjelang tarikh tutup pencalonan untuk pucuk pimpinan PAS malam ini, Ketua Penerangan PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man (gambar) dikatakan mendapat pencalonan terbanyak untuk jawatan Timbalan Presiden PAS. "Tidak syak lagi saya rasa, Tuan Ibrahim mendapat paling banyak pencalonan berdasarkan maklumat yang saya dapat," kata seorang pemimpin kanan PAS yang enggan namanya disiarkan. Semua pencalonan untuk pemilihan PAS tahun ini akan ditutup jam 12 malam ini sebelum ditentukan pencalonan untuk setiap calon, kata Pengerusi jawatankuasa Pemilihan PAS, Haji Asmuni Awi. baca lagi .. "... more »

Tuan Ibrahim Paling Tinggi Pencalonan Untuk Timbalan Presiden PAS

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 6 hours ago
Menjelang tarikh tutup pencalonan untuk pucuk pimpinan PAS malam ini, Ketua Penerangan PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man (gambar) dikatakan mendapat pencalonan terbanyak untuk jawatan Timbalan Presiden PAS. "Tidak syak lagi saya rasa, Tuan Ibrahim mendapat paling banyak pencalonan berdasarkan maklumat yang saya dapat," kata seorang pemimpin kanan PAS yang enggan namanya disiarkan. Semua pencalonan untuk pemilihan PAS tahun ini akan ditutup jam 12 malam ini sebelum ditentukan pencalonan untuk setiap calon, kata Pengerusi jawatankuasa Pemilihan PAS, Haji Asmuni Awi. "Kita ak... more »

RAKAMAN GAMBAR YANG BERLEGAR LIGAT DI INTERNET, BAKAL MENGUNDANG KECAMAN DAN CEMUHAN DARI JUAK-JUAK UMNO!!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 7 hours ago
*Rakaman gambar Dato' Seri Anwar Ibrahim dengan Ketua Dewan Ulama Muda Sedunia UMNO merangkap Exco Pemuda UMNO yang baru Ustaz Dr Fathul Bari dalam pesawat kini sedang berlegar ligat di alam maya. Omak Kau cukup yakin dan percaya .. jika rakaman gambar ini di sebarkan sebelum pemilihan sayap Pemuda UMNO baru-baru ini .. kemungkinan besar Ustaz Dr Fathul Bari tidak akan dapat undi terbanyak .. maklum sajalah .. juak-juak UMNO dari kalangan yang berdarah muda jenis tidak boleh berfikir gunakan otak .. dikuatkan pula ada dikalangan pemuda UMNO yang buta huruf .. yang tidak buta huruf... more »

PEMILIHAN UMNO 2013-2016 .... SLOGAN TRANSFORMASI KINI KEKAL SEBAGAI TRANSFORMBASI!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 7 hours ago
*Dari keputusan penuh pemilihan UMNO 2013-2016 jelas sekali slogan Transformasi yang dilaungkan dan di jeritkan oleh Najib Razak hanyalah retorik omong-omong kosong. Jelas kepada kita betapa TRANSFORMASI dalam UMNO adalah satu ilusi ... realitinya ialah TRANSFORMBASI. .. cakap mau transform .. tapi sekadar cakap pakai air liur basi. Ini adalah realiti bukannya berkata ikut emosi. Cuba perhatikan senarai barisan kepimpinan utama UMNO untuk tahun 2009-2012 dan 2013-2016. Tiada seorang pun di tukar ganti melainkan kepimpinan sayap Puteri .. itu pun sebab penyandang lamanya dah lanj... more »

Pemimpin NGO cabul menantu

PBO™ at pen buruk online ™ - 8 hours ago
TAMPIN - Seorang pemimpin pertubuhan bukan kerajaan (NGO) di negeri ini ditahan polis, minggu lalu kerana disyaki mencabul menantunya di sebuah rumah di Tanah Rancangan Jelai, Gemas, dekat sini pada 22 September lalu. Menurut sumber, mangsa berusia 20-an itu baru saja berkahwin dengan anak pemimpin berusia 50-an itu dan suspek tinggal bersama di sebuah kediaman yang terletak di tanah rancangan berkenaan. baca lagi .. Menurutnya, kejadian berlaku kira-kira 8 pagi apabila mangsa yang berada di ruang tamu rumah dihampiri suspek yang secara tiba-tiba mengusap tangan kiri serta bahu ma... more »

Sumber: (blogger) . 

وَتِلْكَ الْقُرَى أَهْلَكْنَاهُمْ لَمَّا ظَلَمُوا وَجَعَلْنَا لِمَهْلِكِهِم مَّوْعِداً 
Dan penduduk negeri-negeri (yang derhaka) itu Kami telah binasakan ketika mereka melakukan kezaliman, dan Kami telah tetapkan satu masa yang tertentu bagi kebinasaan mereka.
(Surah Al-Kahf ayat 59)
 
                              Tiada ada daya dan kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah (SWT).


"..KEHIDUPAN DUNIA HANYALAH Kesenangan YANG MEMPERDAYA" [QS. AL 'IMRAN (3):185]. 

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: Wahai orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang yang bukan daripada kalangan kamu (seperti Yahudi, Nasrani, dan Munafiq) menjadi teman karib (yang dipercayai). Mereka tidak akan berhenti berusaha mendatangkan kesusahan kepada kamu. Mereka sukakan apa yang menyusahkan kamu. Telah pun nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulut mereka, dan apa yang tersembunyi oleh hati mereka lebih besar lagi. Sesungguhnya Kami telah jelaskan kepada kamu ayat ayat (Kami), jika kamu memahaminya (memikirkannya).” - [Al Quran Surah Al Imran ayat 118-120] . 

Baca Juga: 
Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Perkataan yang baik dan pemberian maaf, lebih baik dari sedekah yang diiringi dengan sesuatu yang menyakitkan (perasaan penerima). Allah Maha Kaya lagi Maha Penyantun.” (Al Baqarah: 263). 

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Mereka yang berjuang di jalan Kami nescaya Kami tunjukkan jalan-jalan Kami. Sesungguhnya Allah berserta orang yang berbuat baik.” (Al Ankabut: 69). 

"Sesungguhnya hanyalah kepada Allah aku mengadukan kesusahan dan kesedihanku." (QS. Yusuf: 86). 


Semasa hidup sederhanakanlah kegembiraan. Supaya wujud keseimbangan jiwa dan roh, bila menerima kesedihan yang pasti ditemui juga. Mengingatkan diri sendiri menjadi keutamaaan sebelum mengingatkan orang lain . In Syaa Allah ''palis'' sekali dari sifat-sifat sombong dan keji. Semuanya kerana Allah S.W.T.. Amin Ya Rob.  (Peceq Admin). 

Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T..
10-20-(30-40-50-60-70)-77

Tiada ulasan: