Isnin, 21 Oktober 2013

2105. Jangan terpengaruh dengan dakyah dan tohmahan Parti Pembangkang?.


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com

Munafik dan kafir laknatullah adalah pemberontak dan pengganas sebenar.
Islam Agama Ku.

Jangan terpengaruh dengan dakyah dan tohmahan mereka. Tapi inikah hakikat penswastaan yang dipelopori Mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir?. Adakah pihak-pihak lain yang lebih beruntung?. Putrajaya gah milik Malaysia rupa-rupanya semua termasuk dalam istilah Di Syarikatkan. Semua dalam bentuk sewa.

Bagaimana pula dengan Laporan Audit Negara?. Senangnya dengan perkataan Ringgit Malaysia Satu (RM1.00) mengalir keluar?. Untuk siapa?. Untuk siapa lagi sayang ... kalau bukan untuk Rakyat Malaysia. Lunaknya. Untuk Rakyat Malaysia tambah hutang?.

Jadi Rakyat Malaysia ada beban tertanggung. Dana Awam diguna untuk menanggung rugi pihak yang bukan berhak. Untungnya bukan untuk Rakyat Malaysia. Apakah Rakyat Malaysia memang dilahirkan ke dunia oleh Allah SWT., untuk sentiasa menanggung sedemikian rupa kerugian dan keberhutangan?.

Inilah gunanya ada kerajaan dan adanya pembangkang. Di peringkat pusat ada parti yang menjadi kerajaan. Di peringkat negeri parti yang menjadi kerajaan di peringkat pusat, menjadi pembangkang pula. Itulah demokrasi. Orang yang dusta sahaja cuba menutup belangnya dengan pertuduhan pelbagai kepada pihak kerajaan atau kepada pihak pembangkang.

Untuk apa ada kerajaan dan untuk apa ada pembangkang dalam kerajaan. Masing-masing pihak mendapat undi dari Rakyat Malaysia juga. Tidak tahulah kalau ada rakyat lain negara boleh mengundi di negara yang satu lagi.

Jangan sia-siakan pangkat, kuasa dan darjat dikalangan sesama manusia. Allah S.W.T.. Maha Adil Lagi Maha Mengetahui. Allah S.W.T.. Pencipta dan Pemilik sekelian isi alam. Baca dengan teliti rangkaian tajuk-tajuk di bawah. Adakah ini satu pertuduhan atau hakikat?.

Lagi Pendedahan Pembaziran Jutaan Wang Rakyat Terbongkar

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin
DAP mempersoalkan tindakan Kementerian Pendidikan melantik tiga perunding luar negara berjumlah RM268.5 juta bagi tempoh tiga tahun untuk meningkatkan bilangan guru bahasa Inggeris tempatan sedangkan terdapat cara yang lebih murah untuk menangani masalah itu. Penolong Setiausaha Publisiti DAP, Zairil Khir Johari (gambar), berkata Kementerian Pendidikan melantik British Council, Kumpulan Pendidikan Brighton dan Kumpulan SMR HR untuk menyediakan 360 mentor dari 2011 hingga 2013. “Bayaran RM20 juta kepada McKinsey yang dihebohkan sebelum ini bukan pengakhiran cerita tetapi jawapan ya... more »

Sewa Kenderaan Rasmi Kerajaan Persekutuan Ialah RM8juta Sebulan.

Soz Cyili at Ameno World
Eeeeee aku nak mencarut. Aku betul2 nak mencarut neh. Tangan aku dah mengeletar habis. Aku geram lepas baca berita neh beb. Sakit ahti yang amat. SETANNNNNNNNNNNNN !!!! Menurut DAP ; 1.  Kerajaan Persekutuan telah menandatangani perjanjian konsesi dengan Syarikat SPANCO Sdn Bhd untuk membekalkan kereta saloon sebagai kenderaan rasmi dan kenderaan jabatan kerajaan persekutuan secara sewaan. more »

Kenapa Kementerian Pendidikan bayar RM268.5 juta kepada tiga perunding untuk mentor 4 jam sebulan?

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka
DAP mempersoalkan tindakan Kementerian Pendidikan melantik tiga perunding luar negara berjumlah RM268.5 juta bagi tempoh tiga tahun untuk meningkatkan bilangan guru bahasa Inggeris tempatan sedangkan terdapat cara yang lebih murah untuk menangani masalah itu. Penolong Setiausaha Publisiti DAP, Zairil Khir Johari (gambar), berkata Kementerian Pendidikan melantik British Council, Kumpulan Pendidikan Brighton dan Kumpulan SMR HR untuk menyediakan 360 mentor dari 2011 hingga 2013. “Bayaran RM20 juta kepada McKinsey yang dihebohkan sebelum ini bukan pengakhiran cerita tetapi jawapan y... more »

MENANGIS PEMIMPIN2 UMNO NAK JAWAB SOALAN NI (GAMBAR)

Na'im Nikmat at Na'im Nikmat @blog
Sumber: (Blogger Dashboard) . 

وَتِلْكَ الْقُرَى أَهْلَكْنَاهُمْ لَمَّا ظَلَمُوا وَجَعَلْنَا لِمَهْلِكِهِم مَّوْعِداً 
Dan penduduk negeri-negeri (yang derhaka) itu Kami telah binasakan ketika mereka melakukan kezaliman, dan Kami telah tetapkan satu masa yang tertentu bagi kebinasaan mereka.
(Surah Al-Kahf ayat 59)
 
                              Tiada ada daya dan kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah (SWT).


"..KEHIDUPAN DUNIA HANYALAH Kesenangan YANG MEMPERDAYA" [QS. AL 'IMRAN (3):185]. 

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: Wahai orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang yang bukan daripada kalangan kamu (seperti Yahudi, Nasrani, dan Munafiq) menjadi teman karib (yang dipercayai). Mereka tidak akan berhenti berusaha mendatangkan kesusahan kepada kamu. Mereka sukakan apa yang menyusahkan kamu. Telah pun nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulut mereka, dan apa yang tersembunyi oleh hati mereka lebih besar lagi. Sesungguhnya Kami telah jelaskan kepada kamu ayat ayat (Kami), jika kamu memahaminya (memikirkannya).” - [Al Quran Surah Al Imran ayat 118-120] . 

Baca Juga: 
Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Perkataan yang baik dan pemberian maaf, lebih baik dari sedekah yang diiringi dengan sesuatu yang menyakitkan (perasaan penerima). Allah Maha Kaya lagi Maha Penyantun.” (Al Baqarah: 263). 

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Mereka yang berjuang di jalan Kami nescaya Kami tunjukkan jalan-jalan Kami. Sesungguhnya Allah berserta orang yang berbuat baik.” (Al Ankabut: 69). 

"Sesungguhnya hanyalah kepada Allah aku mengadukan kesusahan dan kesedihanku." (QS. Yusuf: 86). 


Semasa hidup sederhanakanlah kegembiraan. Supaya wujud keseimbangan jiwa dan roh, bila menerima kesedihan yang pasti ditemui juga. Mengingatkan diri sendiri menjadi keutamaaan sebelum mengingatkan orang lain . In Syaa Allah ''palis'' sekali dari sifat-sifat sombong dan keji. Semuanya kerana Allah S.W.T.. Amin Ya Rob.  (Peceq Admin). 

Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T..
10-20-(30-40-50-60-70)-77

Tiada ulasan: