Khamis, 24 Oktober 2013

2139. Harapkan pagar, pagar makan padi - pengkhianatan pengawal.


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com

Munafik dan kafir laknatullah adalah pemberontak dan pengganas sebenar.
Islam Agama Ku.

Pengkhianatan pengawal keselamatan: bunuh pegawai bank dan rompak bank tempat dia sendiri bekerja.

INILAH MUKA PENGAWAL KESELAMATAN YANG MENEMBAK MATI SEORANG WANITA PEGAWAI BANK KETIKA MEROMPAK SEBUAH BANK DI USJ SENTRAL PETANG SEMALAM.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 hour ago
* Polis sedang mengesan seorang pengawal keselamatan bank yang menembak mati seorang wanita kakitangan bank yang dirompaknya di sebuah bank di USJ Sentral, petang tadi.* * Walaupun bergerak sendirian, lelaki berusia dalam lingkungan lewat 30-an ini dikategorikan berbahaya kerana memiliki senjata api yang digunakan dalam rompakan berdarah pada 6.18 petang tadi. * * * * ** Timbalan Ketua Polis Selangor Datuk Abdul Rahim Jaafar berkata, identiti sebenar lelaki itu masih dikenal pasti berikutan dia dipercayai menggunakan kad pengenalan palsu sejak berkhidmat dengan syarikat kawalan kese... more »

Pegawai Bank Ditembak Mati Di Kepala Oleh Pengawal Keselamatan Bank Sendiri (Gambar Suspek Di Sertakan)

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 2 hours ago
Seorang pegawai bank wanita berusia 37 tahun yang bertugas di Ambank maut akibat ditembak di kepalanya oleh seorang pengawal keselamatan yang merompak wang di bilik kebal bank tempat mangsa bekerja di Jalan USJ 2 Sentral petang ini. Kejadian berlaku pukul 6.18 petang ketika mangsa, Norazita Abu Talib, 37, difahamkan memasuki bilik berkenaan bersama empat lagi pegawai bank serta suspek untuk menyimpan wang. Gambar suspek yang berjaya dirakam oleh kamera litar tertutup Menurut Utusan Malaysia, suspek berusia 37 tahun kemudian melarikan diri dengan motosikal bersama sejumla... more »

Pegawai Bank Maut Ditembak Pengawal Bank..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 2 hours ago
Seorang pegawai bank mati di tempat kejadian setelah ditembak oleh seorang pengawal keselamatan yang berkerja di bank yang sama tempat beliau berkerja, di Subang Jaya. Mangsa, Norazita Abu Talib, dikatakan telah ditembak di kepala semasa membuka pintu bilik kebal ketika beliau didakwa ditembak oleh pengawal keselamatan yang bersenjata. Pengawal keselamatan terbabit yang turut bersama dengannya ketika membuka peti besi di bank itu berjaya melarikan diri dengan sejumlah wang tunai. *Guard kills bank officer with shot to head* PETALING JAYA: A bank in Subang Jaya was robbed and its ... more »

Polis Dan DBKL Kasari Penduduk, Mahu Roboh Rumah

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 3 hours ago
Penduduk Kampung Chubadak Tambahan di Sentul dikasari ketika bergelut dengan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) dan polis bagi membantah perobohan rumah yang diduduki mereka lebih 60 tahun lalu. Serangan yang berlaku kira-kira 2.30 petang tadi dipercayai akibat bantahan ke atas operasi perobohan kampung tradisi Melayu itu walaupun mahkamah belum selesai memutuskan status kependudukan dan beberapa penyelesaian yang dibangkitkan penduduk. Setiausaha Politik Ahli Parlimen Batu, Tian Chua – Rozan Azen Mat Rasip berkata, situasi bertukar kelam kabut apabila penguatkuasa DBKL dan polis ... more »

Akhirnya mereka dapat idea untuk halalkan pembaziran RM1.6 juta yang dibayar kepada artis K-pop..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 3 hours ago
Akhirnya mereka berjaya juga mendapat idea bagaimana untuk menghalalkan pembaziran RM1.6 juta wang rakyat yang dibayar kepada artis K-pop setelah berusaha sedaya upaya.. Namun begitu ianya tetap berpaksi kepada 'Rakyat itu bodoh dan mudah diperbodohkan sepertimana kebanyakkan ahli UMNO'... Atas dasar setiakawan atau boleh juga dikatakan 'You help me, I help you...' Menteri Belia dan Sukan, yang baru Khairy Jamaluddin dilaporkan oleh Lidah Rasmi UMNO berkata.. ... Perbelanjaan sebanyak RM1.6 juta untuk membiayai kos konsert K-Pop pada Hari Belia Negara 2012 adalah sebagai suntika... more
Sumber: (Dashboard) . 

وَتِلْكَ الْقُرَى أَهْلَكْنَاهُمْ لَمَّا ظَلَمُوا وَجَعَلْنَا لِمَهْلِكِهِم مَّوْعِداً 
Dan penduduk negeri-negeri (yang derhaka) itu Kami telah binasakan ketika mereka melakukan kezaliman, dan Kami telah tetapkan satu masa yang tertentu bagi kebinasaan mereka.
(Surah Al-Kahf ayat 59)
 
                              Tiada ada daya dan kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah (SWT).


"..KEHIDUPAN DUNIA HANYALAH Kesenangan YANG MEMPERDAYA" [QS. AL 'IMRAN (3):185]. 

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: Wahai orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang yang bukan daripada kalangan kamu (seperti Yahudi, Nasrani, dan Munafiq) menjadi teman karib (yang dipercayai). Mereka tidak akan berhenti berusaha mendatangkan kesusahan kepada kamu. Mereka sukakan apa yang menyusahkan kamu. Telah pun nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulut mereka, dan apa yang tersembunyi oleh hati mereka lebih besar lagi. Sesungguhnya Kami telah jelaskan kepada kamu ayat ayat (Kami), jika kamu memahaminya (memikirkannya).” - [Al Quran Surah Al Imran ayat 118-120] . 

Baca Juga: 
Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Perkataan yang baik dan pemberian maaf, lebih baik dari sedekah yang diiringi dengan sesuatu yang menyakitkan (perasaan penerima). Allah Maha Kaya lagi Maha Penyantun.” (Al Baqarah: 263). 

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Mereka yang berjuang di jalan Kami nescaya Kami tunjukkan jalan-jalan Kami. Sesungguhnya Allah berserta orang yang berbuat baik.” (Al Ankabut: 69). 

"Sesungguhnya hanyalah kepada Allah aku mengadukan kesusahan dan kesedihanku." (QS. Yusuf: 86). 


Semasa hidup sederhanakanlah kegembiraan. Supaya wujud keseimbangan jiwa dan roh, bila menerima kesedihan yang pasti ditemui juga. Mengingatkan diri sendiri menjadi keutamaaan sebelum mengingatkan orang lain . In Syaa Allah ''palis'' sekali dari sifat-sifat sombong dan keji. Semuanya kerana Allah S.W.T.. Amin Ya Rob.  (Peceq Admin). 

Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T..
10-20-(30-40-50-60-70)-77

Tiada ulasan: