Ahad, 27 Oktober 2013

2191. Bual-bual. Berkata-kata atau mengulas baiknya berlapik.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com

Orang mengulas gejala maharajalelanya maksiat... Ini hasilnya.

Nauzubillah...xberfikir dahulu sebelum melakukan kesilapan....nak menyesal the xguna. harap bertaubat... taubat nasuha.. betul 2...taubat la....hanya padaNYA kite Memohon... Hanya PadaNYA kite meminta.....Allah lebih mengetahui segalanya....setiap kesilapan pasti ade hikmatnya.

lepas taubuat pasti buat lagi, menangis tu...lakunan agar pihak Jaipp simpati. nafsu tak kenal hak siapa, suami dayus sahaja yg mengampun. suami beriman perlu melepas ikatan. sebab sudah makan bawal, ikan termenung tak hendak lagi. iblis bergembira telah berjaya menyesatkan anak adam. iblis sudah pencen menyesatkan anak adam....

Awaat...kalut sangat..yg buat salah/silap/dosa tu siapa.Yang tahan/tangkap/dakwa tu apa dan yg mereka guna pakai undang2/hukum mana...Jadi yg salah/silap tu kenapa....itulah manusia.Baca renung/tenung/Muhasabah diri.

Ikut nafsu beginilah jadi yes kita....semoga jadi iktibar untuk kita semua... Kerajaan kena ketatkan undang2 rumah tumpangan (hotel) mana2 orang islam yang tidur dihotel pastikan ia nya mukhrim... Jabatan Ugama Islam terutama "Pegawai Pencegah Maksiat" kena kerja mengikut seperti gelaran Jawatan yang dipangku nya ia itu CEGAH sebelum BERLAKU.. kalau lihat kat mana2 asal berpasangan saja ditempat2 gelap ...tegur je mereka dan beri AMARAN... rasa nya leh kurangkan maksiat kot

Tu lah akibatnya, jgn ingt org lain x tau blh sorok, Allah SWT sentiasa tilik pandang...... baguslah ada kawan yang sanggup menyokong hukum hudup di laksanakan.tahniah semuanya. Allahhuakbar'""""................ cepat la kerajan laksanakan hukum hudut .....plk.

hukum hudud tu hukum Allah SWT takde siape boleh pertikai tapi cakap bagai nak rak tak buat juge. masalahnye skg maksiat tiap2 hari disebut. salahkn tak kan jahil. yg sedap org yg melakukn maksiat kenape masa nak buat tu tak panggil sekali. bila kene tangkp org lain bagi pihak bercakap salahkn org lain.

APA NAK TAKUT BAYAR 6000 RIBU KAT KERAJAAN LEPASLAH,, KERAJAAN LAGI UNTUNG. KIRAAN SETAHUN 1000 ORANG XRM6000 ... ITU SEBAB KERAJAAN KAYA. MAKSIAT PUN BERTAMBAHLAH APABILA HUKUM ALLAH TAK DIGUNAKAN.

lakhanat sungguh! tak kira dimana anda berada..tak kira parti mana kita berada...maksiat yg di lakukan adalah atas perlakuan sifat manusia sendiri yg tidak takut pada dosa...jgn nak salahkan org lain..yg melakukan nya bertaubatlah..

mantapkan sistem pendidikan ugama dari peringkat rendah, dah terbukti ramai pelajar dari Sekolah Ugama mempunyai akhlak yang lebih baik....kerosakkan akhlak di zaman sekarang boleh dikaitkan dengan kerajaan yang gagal membentuk generasi sekarang melalui pendidikan.Buktinya..ramai yang dah murtad dan perkahwinan gay secara terang-terangan.

BILA berdua-duan antara lelaki dan pompuan., maka adalah sejenis makhluk yg merasuk nya untuk melakukan perkara sumbang.. nak cakap bahasa yang senang faham? KONGKEK HARAM memang sedap diajar oleh IBLIS!

Sedih dengan dunia hari ini. nauzubillah.. BERAT NANANG TAK INGAT KUBO GINI LA.. habis, no hudud cuma Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) zalim jer dok main gila kalahkan gadafi haramkan nikah awai n pelbagai hukuman tak masuk akai... cepat kiamat pun best gak. berani buat berani tanggung. berani terima balasan dari Allah la makna nye kn... rela mngaku salah agar cepat selesai masalah la ni...

pasangan ini mungkin gila, mabuk,putus fius atau sakit jiwa kot. ngaku silap sbb dah kantoi. lau x ...x sedar la... astaghfirullahal'azim.

renungan utk kita semua....hari ini hidup kita sudah parah.apa cara utk menghalangnya.kembalilah kpd hukum Allah SWT .... Setiap orang melakukan kesilapan.. Mudah2an mereka berdua bertaubat.. Bertuan kan nafsu...nie la akibatnya.... Astagfirullahalazim.....cam ni pon ade........  Nafsu tak mengenal siapa..

kenapa saudara-saudara dan sahabat ku bergaduh kerana politik..ilmu dan keinsafan yang kita cari, dosa yang kita dapat. kita sama sahaja manusia di bumi yang dipinjam ini.. baik di atas atau di bawah. mati kita di dalam tanah juga, atau..... semua ini bersifat sementara.. kenapa bila sebut hukum allah sahaja, pasti akan dikaitkan dengan pas dan bn... walaupun sesebuah nagara itu malaksanakan hukum tuhan kita ini, kenapa kita harus takut andai kita tidak melakukan kesalahan... kesalahan itu wajib di hukum walaupun ia pahit untuk ditelan.. wassalam.. kawe setuju benar dgn pandangan demo tu. Negara lain yg tiada parti pas @ bn itu tidak Islam ke?. pun Islam..tp dia terima belaka..maksiat judi pelacur arak semua lulus bawah perintah.

Sokong hukum HUDUD dilaksanakan. saya pun, hudud AlLah Taala.

Hebat betul jihad mereka untuk melakukan maksiat.. Kalaulah semangat jihad itu untuk kebaikan alangkah baiknya..

senang aje... kerajaan pusat benarkan enakmen jenayah syariah (surat beri kebenaran / tarik balik surat larangan) kpd kerajaan Kelantan... Kerajaan kelantan laksanakan hukum hudud... tangkap yang terlibat. Rejam mereka bila mahkamah dapati besalah... InsyaAllah aman.

ni yang dapat tangkap, yang bebas berlambak lgi...jatuhkan kerajaan korup tolak hudud, gantikan kerajaan yang lebih mengutamakan quran dan hadis.. maksiat ni bukan aje berlaku diluar kelantan...kat kelantan jg banyak berlaku maksiat mcm ni..ada juga kes khalwat..habis kerajaan pas tu bagus sangat lah..dah lah negeri kes hiv nya tertinggi dimalaysia..banyak sangat rakyat yg dipimpim pas pergi ke golok..pakai kopiah tak pakai kopiah sama aje..saya rasa kalau hukum hudud dilaksanakan ramai org kelantan kena rejam..fikir sebelum bercakap... sebelum ak nk komen,memang ak da fikir dalam2..ak xnafi yg ko cakap tu,nk tgk iman,akhlak seseorang jgn tgk melalui pakaian...media prima diekploitasi oleh kerajaan, so benda2 baik oleh mereka je disajikan...sebelum menerima mklumat,kaji dulu cari bukti bukannye terus telan... kerajaan sekarang menolak hudud untuk di laksanakan, hukum tu milik Allah SWT, sesiapa yg menolak, bersengkokol, menyokong kerajaan tolak hukum ini automatik golongan munafik (golongan yg mngaku Islam tetapi tidak beramal).. adakah saudara dari golongan ini??wallahualam. p/s: observation, analysis & conclusion.

Laksanakn hudud seberapa segera! tiada kesudahan..undang2 ciptaan manusia gagal mengekang gejala maksiat.balik lah pada hukum islam hukum Allah SWT. hukum hudud.
                                                           Gambar dari email yahoo dulu-dulu.
Sumber: (Berkata-kata atau mengulas biar berlapik) . 



Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T..
abc. National Institute of Occupational Safety And Health (NIOSH) . def.

Tiada ulasan: