Rabu, 30 Oktober 2013

2216. Sebuah keluarga yang berpolitik secara matang.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja p3c3q
Jangan ada dusta dan dengki, Roh Islam tampilkan.

Alhamdulillah satu keluarga contoh. 

Tuesday, 29 October 2013

SUAMI ADUN PKR ISTERI KETUA WANITA UMNO BAHAGIAN !!!!!
Ini bukan kisah fiksyen tetapi kisah benar lagi sahih dan tepat.

Suami seorang Ahli Dewan Undang Negeri (ADUN)  Matuggong bernama Jailani Hamdan dari Parti KeADILan Rakyat sedangkan isterinya Redonah Bahanda pula kini adalah seorang Ketua Wanita Bahagian Marudu yang berjaya menumpaskan penyandang sejak 30 tahun Tina Majwan.

Jailani Hamdan sebelum menyertai Parti KeADILan Rakyat (PKR) merupakan Ketua Pemuda UMNO Bahagian Kota Marudu.

Semasa pemilihan UMNO 2013 baru-baru ini pihak lawannya telah menggunakan isu bahawa suaminya seorang ADUN PKR/PR musuh ketat UMNO namun beliau tetap juga menang jawatan Ketua Wanita UMNO Bahagian Kota Marudu.

Calon yang beliau tewaskan bukan calang-calang individu .. cukup sinonim dengan Wanita UMNO Kota Marudu.

Persoalan yang kini menjadi perbualan rakyat Kota Marudu dan DUN Matuggong, Sabah ialah .. seandainya mereka berdua berdepan satu lawan satu dalam PRU 14 nanti di DUN atau Parlimen yang sama tetapi mewakili parti lain-lain ... Apakah yang bakal terjadi?



Sumber: (omakkau.blogspot.com) .

Zulfarizan Zakaria "FABI AYYI AALA IRABBIKUMA TUKAZZHIBAN" = Nikmat Tuhan Manakah Yang Engkau Hendak Dustakan?........muhasabah buat diri kite ni belake kerana Allah S.W.T..... 

Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T..
urv.

Tiada ulasan: