Khamis, 14 November 2013

2364. Aku hendak tahu bagaimana hal ini boleh terjadi...


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com

Munafik dan kafir laknatullah adalah pemberontak dan pengganas sebenar.
Islam Agama Ku.
BACA JUGA: Manja.-^_.

Penyamar Rakyat Malaysia. Berapakah bilangannya?. Allah Maha Mengetahui. Tidakkah ini membahayakan keselamatan negara?.

Rakyat nak tahu macam mana SUSPEK tu ada IC palsu..

atsixty at ZAKRI ALI - 27 minutes ago
Fitri Fit II [image: Rakyat nak tahu macam mana SUSPEK tu ada IC palsu..rakyat nak tahu camne dia boleh dapt lesen senjata api...camne dia boleh diterima berkerja dgn IC PALSU..?..sedangkan kita kalau ada rekod jenayah nak mintak keje comfirm xdapat..ALLAH maha BESAR,..dia nak tunjuk kebesaranNYA..krn KES PEMBUNUHAN staff bank ni kita dapat tahu rahsia besar yg boleh mengancam negara ni..xmustahil PRU13 tempoh hari IC mereka juga laku utk mengundi...buat melayu kalau korang xnampak jugak isunya,..otak korang baik bagi kt lembu jela..] *Rakyat nak tahu macam mana SUSPEK tu ada IC pal... more »

BERITA PANAS!!! SPRM WAJIB BUKA KERTAS SIASATAN!!! KEMUNGKINAN ADA UNSUR CEKIK SAPU dan TELAN!!!

atsixty at ZAKRI ALI - 27 minutes ago
Jeneral Yakuza Ogawa *Bekas pengurus kanan syarikat kawalan keselamatan yang menembak seorang pegawai bank tempoh hari, membidas polis dan KDN. Beliau mendakwa kelulusan saringan lesen senjata api telah dibuat oleh polis dan kdn katanya.... Siapa yang cuai dalam hal ini? Yang peliknya boleh buat account bank dengan IC palsu pulak tu.. adakah hasil dari projek IC PRU? Jengg Jengg jengg..... record sudah dipadam kah selepas selesai PRU? hairan dan pelik.... jom siasat!!!! -admin power-*

Utusan Menuju Kehancuran.. Ini Buktinya

Addin Deen at Addin - 1 hour ago
Gesaan beberapa pimpinan Umno termasuk Perdana Menteri sendiri agar Syarikat Berkaitan Kerajaan (GLC) untuk memperbanyakkan iklan di dalam akhbar Utusan Malaysia menunjukkan kedangkalan dan ketumpulan daya fikir pimpinan Umno bukan sahaja dalam urusan mentadbir negara bahkan strategi perniagaan. Setiap syarikat mementingkan keuntungan. Bagi menjana untung, syarikat perlu mempromosikan produk mereka. Promosi haruslah strategik dan berkesan; menggunakan medium yang popular dan disenangi pengguna. Hakikat syarikat-syarikat (yang biasanya mempunyai pegawai eksekutif pemasaran) tidak ... more »

Tok batin berang kenyataan OA 'ibarat haiwan'

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
[image: Photo: Wednesday, November 13, 2013. Celupar Sungguh Mulut Dia Nih? Sedarkah dia?? Sebagai seorang pegawai kerajaan adalah tidak manis dan cukup tidak beretika bila memperlekeh dan menghina seseorang begini? Sepatutnya pihak Perhilitan dan JPA mengambil berat perkara ini Tok batin berang kenyataan OA 'ibarat haiwan' Masyarakat Orang Asli menyatakan perasaan tidak puas hati mereka dengan kenyataan seorang pegawai kanan di bahagian penguatkuasaan Jabatan Perhilitan yang didakwa mengibaratklan kumpulan itu dengan haiwan. Pegawai daripada taman negara Kuala Krau itu didakwa men... more »

Fitnah Bersih - NST Mohon Maaf

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
** * Hari ini dianggap sebagai kejayaan untuk kewartawanan yang bertanggungjawab apabila harian arus perdana News Straits Times (NST) terpaksa tunduk kepada tuntutan empat NGO untuk meminta maaf kerana menyiarkan laporan palsu. Permohonan maaf itu sebahagian daripada syarat ditetapkan oleh gabungan proreformasi sistem pilihan raya BERSIH 2.0, kumpulan hak asasi Suara Rakyat Malaysia (Suaram), Pusat Kewartawanan Bebas (CIJ) dan badan penyelidik Merdeka Centre, untuk menggugurkan pertuduhan mereka. NST juga bersetuju membayar RM120,000 kepada empat pihak itu, untuk laporan lebih set... more »

KBS bayar K-Pop RM1.6 juta, bukan penaja - KJ

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
* *** * KUALA LUMPUR: Sekali lagi persoalan berkait bayaran RM1.6 juta kepada artis K-Pop ketika sambutan Hari Belia 2012 dijawab untuk kali kedua. Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin hari ini menjelaskan, sememangnya bayaran itu telah dibuat oleh pihak kementerian dan bukan oleh pihak syarikat swasta selaku penaja seperti asalnya. "Memang benar konsert ini telah dibiayai oleh kementerian. "Kenyataan awal bahawa konsert itu ditaja dibuat kerana ketika itu ada tawaran pihak swasta untuk menaja. "Tetapi akhirnya tajaan tidak diberi dan kementerian terpaksa menanggung bayara... more »

210,000 Siswazah kini menganggur.. Nak salahkan siapa?

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 3 hours ago
Bila pendidikan ditransformasikan menjadi satu perniagaan, inilah hasilnya.. dalam perniagaan pengeluaran yang tinggi itu penting demi mengekalkan keuntungan.. Tapi bila pendidikan juga hanya mengejar keuntungan tanpa mempedulikan atau mengambil langkah menyerap pengeluaran itu dengan menyediakan peluang pekerjaan, maka negara kini dilambakkan dengan lebih dari 200,000 graduan yang tidak punya pekerjaan.. Yang pasti samaada graduan-graduan ini punya pekerjaan atau tidak, Kroni-kroni yang menguasai PTPTN dan yang menguasai IPTS. tetap mengaut keuntungan.. *56 peratus penganggur i...more »

"..KEHIDUPAN DUNIA HANYALAH Kesenangan YANG MEMPERDAYA" [QS. AL 'IMRAN (3):185].  

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: Wahai orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang yang bukan daripada kalangan kamu (seperti Yahudi, Nasrani, dan Munafiq) menjadi teman karib (yang dipercayai). Mereka tidak akan berhenti berusaha mendatangkan kesusahan kepada kamu. Mereka sukakan apa yang menyusahkan kamu. Telah pun nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulut mereka, dan apa yang tersembunyi oleh hati mereka lebih besar lagi. Sesungguhnya Kami telah jelaskan kepada kamu ayat ayat (Kami), jika kamu memahaminya (memikirkannya).” - [Al Quran Surah Al Imran ayat 118-120] 
Baca Juga:
Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Perkataan yang baik dan pemberian maaf, lebih baik dari sedekah yang diiringi dengan sesuatu yang menyakitkan (perasaan penerima). Allah Maha Kaya lagi Maha Penyantun.” (Al Baqarah: 263).  

Tiada ada daya dan kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah.  

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Mereka yang berjuang di jalan Kami nescaya Kami tunjukkan jalan-jalan Kami. Sesungguhnya Allah berserta orang yang berbuat baik.” (Al Ankabut: 69).

"Sesungguhnya hanyalah kepada Allah aku mengadukan kesusahan dan kesedihanku." (QS. Yusuf: 86).  


Semasa hidup sederhanakanlah kegembiraan. Supaya wujud keseimbangan jiwa dan roh, bila menerima kesedihan yang pasti ditemui juga. Mengingatkan diri sendiri menjadi keutamaaan sebelum mengingatkan orang lain . In Syaa Allah ''palis'' sekali dari sifat-sifat sombong dan keji. Semuanya kerana Allah S.W.T.. Amin Ya Rob.  (Peceq Admin).  

Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T.. 

KLIK UNTUK KE MENU UTAMA. eaho™. >>> ... ENTRY SETERUSNYA <<< .  eaho™.   ('_') Google Translate ('_') 
urvcxdsa.

Tiada ulasan: