Rabu, 27 November 2013

2526. Rakyat Malaysia patut menyeimbangi sumber berita supaya tidak terperangkap dengan propaganda mana-mana pihak.


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com


PANAS !!!!!... JIKA TIDAK LAKSANA GST NEGARA AKAN BANGKRAP - kata Najib

Kesian dengan negara kita yg mempunyai petroleum, getah, kelapa sawit, emas, padi, bijih timah & industri electronic, akhirnya terpaksa juga berdepan dengan risiko muflis.

Terang lagi bersuluh terbukti Malaysia dah kekurangan dana & duit. Rakyat yg jadi mangsanya masa kan rakyat dipaksa bayar cukai GST... 

Heboh satu dunia kononnya ekonomi negara mantap & bertambah.. kalau benar ekonomi negara mantap sumber kewangan negara di tahap yg baik kenapa kalau tak laksana GST negara akan BANGKRAP??? korang fikirlah sendiri logiknya perksanaan GST akan datang...

Jika benar kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Idris Jala.. negara akan bangkrap 2019.. Sbb itulah NAJIB dah kelam kabut nak kaut sebanyak mungkin duit2 rakyat yg ada demi nak selamatkan M'sia dari bangkrap..

BERSEDIALAH ANDA SEMUA, KERAJAAN AKAN CEKAU DUIT ANDA TAK LAMA LAGI...

"Abu Talha al-Almani Syahid di Syria"

Penyanyi rap terkenal German Deso Dogg yang telah memeluk Islam menyertai Mujahideen Syria untuk berjuang menentang rejim Bashar Al-Assad.

Beliau digelar Abu Thalhah al- Almani telah pun berada bersama-sama para mujahiden bumi Syam untuk menghadapi pakatan tentera kuffar/ syiah/ komunis yang sedang menumpahkan darah kaum muslimin abriya’ di bumi Sohabah r.a tersebut.

Meskipun baru memeluk Islam tetapi keyakinan dan tauhidnya yang begitu mendalam telah membuatkan dirinya begitu yakin sehingga tanpa ragu-ragu telah membuat keputusan untuk berjihad di jalan Allah.

Beliau kini telah mati syahid di Syria. Semoga roh beliau ditempatkan di kalangan para syuhada’ 
Allahu Rabbi... Sesungguhnya kita harus malu dengan beliau 

Nama kelahiran Deso Doggg adalah Denis Mamadou Cupert. Beliau memulakan karier RAPnya pada tahun 1995 dan berhenti pada tahun 2010 setelah masuk Islam.

p/s.. Jgn sesekali kita menghina orang bukan Islam tanpa sebab kerana kita tidak tahu apa kesudahan hidupnya... sepatutnya kita sbg umat Islam perlu membimbing atau berdakwah kepada yg bukan Islam tentang kebenaran dan penghayatan Islam yg sebenar BUKANNYA memaki hina & menakut2kan.. wallahualam
Suka ·  ·  · 4822699 · Semalam pada pukul 8.00 pagi ·Telah Disunting ·
 · 

NAJIB!!!!.... Harga minyak dunia JATUH LAGI.. bila lagi harga minyak di M'sia nak turun.. kamu kata kenaikan harga minyak di M'sia bergantung harga pasaran global.. Berita sebegini bila pula nak disiarkan di media massa M'sia????

Berapa pula untung kerajaan jual minyak pada rakyat pada harga sama?

[SEBARKAN...]

Tak tau nak kata apa.... Apa nak heran kalau 'BIG-BOSS' UMNO sendiri dah tolak hudud.. Pemimpin2 UMNO yang lain pon ada yg menghina & memperlekeh Rasulullah dan agama Islam sendiri....
Suka ·  ·  · 2689688 · 21 jam yang lalu · 

Rakyat yang tidak bayar cukai, Najib kata mereka pengkhianat... ok la tu...

Bagaimana pula dgn pemimpin yang diamanahkan menjaga hasil cukai bernilai berbillion ringgit tetapi menyalahgunakannya dan BOROS lagi TIRIS, kita nak labelkan mereka tu sebagai apa pulak????

ROSMAH bermewah2 'enjoy' guna pesawat eksekutif kerajaan ke sana ke mari dipanggil apa pula???

Korang tau tak...

100 juta banyak tak?
500 juta banyak mana?
1000 juta? Waw.. taubat!!

2000 juta untuk kaw!!
2000 juta untuk aku!!!

Itulah bagaimana wang kita semua dicuri...

Memang 'beruntung' jadi rakyat KERA-jaan UMN0-BN... semua rakyat yang kena tanggung..

WOWW!!!.. Timbalan Menteri Kewangan 'OTAK TEPU' Ahmad Maslan kata hapus subsidi rakyat masalah defisit selesai setahun... Woiii !!! kenapa berlaku defisit??

PUNCA DEFISIT adalah dari Pentadbiran lemah, BODOH, ketirisan, bocor, korup, rasuah, cekik, kroni dan sapu yang tiada berpenghujung didalam Kerajaan BN .... ingin menutup semula ketirisan,tipu,rasuah, cekik, kerajaan BN subsidi nak di hapuskan...

Kenapa SUBSIDI RAKYAT pula yg jadi mangsa????

RAKYAT MARHEAN DI BEBANKAN ... MEREKA TETAP SENANG LENANG..
Suka ·  ·  · 20373139 · Semalam pada pukul 7.00 ptg ·Telah Disunting ·
 · 
HTML Setting:

<center><iframe align="center" id="IW_frame_1438" src="http://www.tvquran.com/add/Shatri.htm" frameborder="0" allowtransparency="1" scrolling="no" width="302" height="334"></iframe></center>

Munafik dan kafir laknatullah adalah pemberontak dan pengganas sebenar.
Baca juga:
Penyakit Hasad Dengki.

Semasa hidup sederhanakanlah kegembiraan. Supaya wujud keseimbangan jiwa dan roh, bila menerima kesedihan yang pasti ditemui juga. Mengingatkan diri sendiri menjadi keutamaaan sebelum mengingatkan orang lain . In Syaa Allah ''palis'' sekali dari sifat-sifat sombong dan keji. Semuanya kerana Allah S.W.T.. Amin Ya Rob. (pCq). 

Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T.. 

KLIK UNTUK KE MENU UTAMA. eaho™.  

Tiada ulasan: