Sabtu, 7 Disember 2013

2724. Allah S.W.T., Maha Mengetahui. Musibah membuka mata rakyat banyak., Rakyat Malaysia.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja p3c3q
Sebagai hamba-Nya memohon perlindungan dari-Nya adalah sebaik-baik jalan menuju ke Syurga-Nya. Tetaplah Hati Di Jalan Nya...  Ingatkan Aku ... 

-@-
Bila berlaku musibah seperti banjir di Kuantan, Kemaman dan lain-lain tempat baru-baru ini, musibah itu tidak memilih anda undi atau penyokong parti mana sekali pun. 

Musibah tersebut sebenarnya membuka pekong sesetengah manusia yang kononnya pemimpin yang disegani, pemimpin yang dihormati dan pelbagai yang telah sekian lama dan puluhan tahun memekong dan akhirnya pecah jua. Ibarat sepandai-pandai tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua. Sepandai-pandai projektor menayangkan wayang akhir rosak jua layarnya atau dengan projektornya sekali rosak. 

Ditakdirkan Allah S.W.T., musibah tersebut datang setelah semua manusia-manusia itu berkumpul di satu tempat. Di kala rakyat banyak ditimpa musibah, dia menari-nari, tengok wayang, mengeluarkan perkataan biadab kurang ajar (bukan kurang asam lagi), menjamu selera round table lagi, sekadar meninjau dari udara, sekadar mencecahkan kaki tanpa meredah banjir. Apakah ini sesuatu kebarangkalian atau satu kebetulan. 

Allah Maha Besar lambat laun aib masing-masing akan terserlah jua, sebagaimana engkau mengaibkan orang. Itu janji Allah S.W.T.. 

Ini antara paparan sekelumit manusia di kala orang lain di timpa musibah. Klik taipan Saiz besar untuk paparan tajuk yang menarik minat untuk dibaca. 

Infografik: 20,000 mangsa dipindahkan kerana banjir di Terengganu, Pahang dan Johor

Orang ni at Orang ni - 3 days ago
KUALA LUMPUR: Sehingga malam ini, kira-kira 20,000 penduduk di Terengganu, Pahang dan Johor telah dipindahkan ke pusat penempatan sementara manakala banyak jalan utama ditutup berikutan dinaiki air atau tanah runtuh. *Gambar Banjir Di Pahang, Johor & Terengganu Semakin Buruk*

Segerakan bantuan kepada mangsa banjir — Anwar

ReJaM© at MiLo SuaM - 2 days ago
KETUA Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim menyeru jabatan kerajaan dan pihak berwajib agar segera menghulurkan bantuan kepada mangsa banjir di negeri-negeri pantai timur."Jabatan dan semua harus bantu segera," tulis Anwar dalam kenyataan ringkas di laman facebook beliau petang ini."Doakan kesejahteraan rakyat di kawasan yang dilanda banjir terutama Terengganu, Pahang dan Johor," tambah

Malaysia Terbaik Urus Banjir konon... Terbaiklah sangat...

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 2 days ago
Berkatalah Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Shahidan Kassim pada 25 Nov lalu.. Pengurusan banjir di negara ini merupakan antara yang terbaik jika dibandingkan dengan negara-negara lain termasuk negara maju seperti Amerika Syarikat (AS). Menurutnya terdapat negara maju yang pihak berkuasanya hanya tiba di kawasan banjir seminggu selepas berlakunya bencana itu, berbeza di negara ini yang mana semua pihak sentiasa bersiap sedia menghadapinya. Menurut beliau lagi, selain jabatan kerajaan, terdapat sukarelawan yang turut membantu kerja-kerja memindahkan mangsa dan menyedi... more »

Bung Muktar, Kutuk Mengutuk Tidak Menyelesaikan Masalah - 2 Terkorban Nahas Banjir.

Soz Cyili at Ameno World - 2 days ago
Bung Muktar sepatutnya rasa malu. Bahkan dia juga sepatutnya ada serba sedikit rasa bersalah dan bertanggungjawab bilamana sekarang neh kita sudah ada korban banjir di Pahang.  Rujuk bawah ; Bukan sekadar mangsa banjir bahkan nahas banjir. Angka kehilangan nyawa akibat banjir adalah 2. Semalam di parlimen Bung Muktar meroyan isu neh. Rujuk sini bagi mereka2 yang belum tengok aksi royanan
Bencana Banjir: Kuantan Perlu Bantuan, Trip Kedua Bertolak Petang Ini
ReJaM at MiLo SuaM - 2 days ago
Kenyataan Media5 Disember 2013Bencana Banjir: Kuantan Perlu Bantuan, Trip Kedua Bertolak Petang IniHujan lebat yang tidak berhenti beberapa hari telah menyebabkan bencana banjir di beberapa negeri di pantai timur dan kawasan selatan tanahair. Daerah Kuantan mencatatkan bencana banjir antara yang terburuk dalam sejarah, kini berada dalam keadaan kritikal dan serba kesulitan. Solidariti Anak
Shahidan Cakap Malaysia Terbaik Urus Banjir.. Gambar Memalukan Ini Sebagai Bukti
Addin Deen at Addin - 2 days ago
Ini baru betul kata-kata bongkak, angkuh, sombong melangit Menteri Jaga Parlimen Malaysia Shahidan Kassim, betapa Malaysia adalah negara yang terbaik di dunia urus banjir .. Jauh lebih baik dari negara-negara termaju di dunia termasuk Amerika Syarikat. Punyalah terbaik negara Malaysia mengurus banjir dibawah pemerintahan UMNO/BN 1M'sia dengan Perdana Menterinya Najib Razak ... sampaikan menempatkan para mangsa banjir di Pusat Pemindahan Banjir yang juga di landa banjir. Salute .. tabik spring melantun bertingakt-tingkat kepada Shahidan Kassim kerana berjaya membuktikan kepada dun... more »

Ahli UMNO akui UMNO lebih pentingkan Persidangan dari bantu mangsa banjir..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 2 days ago
Bekas calon Ketua Pemuda Umno, Syed Rosli Syed Harman Jamalulail mendakwa Umno lebih mementingkan persidangan daripada menyelamatkan mangsa banjir di Pahang. Katanya, Umno sepatutnya menangguhkan persidangan kerana keadaan banjir di Kuantan amat kritikal. “Sepatutnya para pemimpin Umno semua berada di kawasan banjir membantu mangsa terutamanya di Pahang, Terengganu dan Kelantan,” kata beliau. Beliau bertanya di mana pemuda dan Kelab Putra Umno di saat saat mereka memerlukan bantuan di musim banjir ini. “Saya hairan Datuk Aziz Rahim bersusah payah menghantar sukarelawan menyelamat... more »
RAKAMAN GAMBAR SUASANA BANJIR YANG CUKUP MENYAYAT HATI.
OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 2 days ago
*Omak Kau tidak dapat menahan rasa hiba dan sebak didada apabila melihat akan rakaman gambar diatas.Seorang ibu sedang mendukung anak yang masih kecil sambil raut wajahnya jelas terbayang begitu sayu dan sedih.Seorang kanak-kanak dalam kesejukan dan ketakutan dan orang ramai terpaksa meredah air paras dada untuk menyelamatkan nyawa.*

DIKALA RAKYAT BERTARUNG NYAWA BERDUKA MENGHADAPI BENCANA PARA PUTERI UMNO DALAM DEWAN PWTC KETAWA RIA!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 2 days ago
*Inilah wajah sebenar para Puteri UMNO yang sebelum ini setiap PRU dan PRK akan turun padang sanggup bermalam dirumah para pengundi dan lakukan apa saja demi memujuk dan meikat rakyat agar mengundi calon UMNO/BN.Apabila itu semua sudah selesai .. rakyat kini benar-benar sengsara menderita bertarung nyawa dengan bencana banjir paling buruk dalam sejarah, para perwakilan Puteri UMNO yang dudlu cukup "perihatin" nasib rakyat entah hilang kemana .. rupa-rupanya mereka sedang seronok gelak ketawa mendengar celoteh kelakar bodoh yang di lakunkan oleh perwakilan UMNO yang sedang ber... more »
Video Bung Mokhtar tersebar ..
PBO™ at pen buruk online ™ - 2 days ago
gamat seketika sewaktu Anggota Parlimen Kuantan, Fuziah Salleh membentangkan usul tergempar memohon Kuantan diisytiharkan darurat ekoran bajir teruk yang melanda bandar itu. "Saya pohon mengusulkan satu usul tergempar tidak bertulis di atas urusan banjir di Kuantan. "Saya pohon isytiharkan darurat kerana keadaan di Kuantan begitu parah dan kritikal dan memerlukan bantuan segera dari tempat-tempat lain. {baca lagi klik butang papar ... } "Saya mohon dibenarkan kerana saya terima panggilan tidak henti-henti dari semalam ada yang terperangkap di rumah air sampai leher," ka... more »
SHAHIDAN KASSIM BUAT LAWAK BANJIR (GAMBAR)
Na'im Nikmat at Na'im Nikmat @blog - 2 days ago








LAWATAN BENCANA BANJIR ANTARA PRESIDEN UMNO DENGAN PRESIDEN PAS.
OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 2 days ago
*BIAR GAMBAR BERBICARA .. Lawatan ke lokasi bencana banjir oleh dua pemimpin dari berbeza ideologi.Seorang pembesar parti UMNO dan seorang lagi pemimpin tertinggi PAS.Para penyingah, penjenguk dan pengkritik blog Omak Kau boleh lihat dengan mata kepala sendiri gelagat yang begitu ketera antara Presiden UMNO Dato' Seri Mohd Najib Tun Abd Razak dengan Presiden PAS Dato' Seri Tuan Guru Hj Abdul Hadi Awang.Seorang datang dengan isteri dengan menaiki helikopter terus singgah ditempat penempatan mangsa banjir yang lantainya kering kontang dan bersih.Seorang lagi dari Parti I... more »
Pemimpin Umno Kutuk Umno Tidak Cakna Kesengsaraan Mangsa Banjir
Addin Deen at Addin - 1 day ago
Bekas calon Ketua Pemuda Umno, Syed Rosli Syed Harman Jamalulail mendakwa Umno lebih mementingkan persidangan daripada menyelamatkan mangsa banjir di Pahang. Katanya, Umno sepatutnya menangguhkan persidangan kerana keadaan banjir di Kuantan amat kritikal. “Sepatutnya para pemimpin Umno semua berada di kawasan banjir membantu mangsa terutamanya di Pahang, Terengganu dan Kelantan,” kata beliau kepada FMT. Beliau bertanya di mana pemuda dan Kelab Putra Umno di saat saat mereka memerlukan bantuan di musim banjir ini. “Saya hairan Datuk Aziz Rahim bersusah payah menghantar sukarelawan ... more »

Hari pertama banjir ,Kuantan bagaikan kelam kabut.

mantaro at SISI BUKIT - 1 day ago
Di Pahang,kawasan petempatan banjir pun "BAH" KUANTAN - Bencana alam seperti banjir, tanah runtuh, tsunami dan sebagainya bukanlah sesuatu yang tidak boleh diramal atau dijangkakan seperti Malaysia yang saban tahun menghadapi ancaman banjir. Di negara-negara maju, mereka bersiap sedia dari awal lagi bagi mengurangkan kerugian harta benda dan nyawa. Banjir di Pahang ketika ini yang melumpuhkan hampir keseluruhan bandar Kuantan sejak semalam bukanlah suatu yang baharu. Pernah berlaku sebelum ini, namun apa natijahnya? Media sebelum ini telah pun melaporkan bahawa semua agensi berkai... more »

Video Penyokong Tegar UMNO menari gembira di PWTC tersebar!! Saksikan!

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 1 day ago
Diketika masih terdapat seramai 34,058 mangsa banjir masih ditempatkan di pusat-pusat pemindahan banjir di Pahang, bersesak-sesak di lebih dari 50 pusat pemindahan.. Dan jumlah mangsa banjir yang dipindahkan di Johor meningkat kepada 2,852 orang malam ini berbanding 2,027 orang di sebelah petang. Serta jumlah mangsa banjir yang dipindahkan di lima jajahan di Kelantan malam ini naik mendadak menjadikan kesemuanya berjumlah 2,078 orang berbanding 1,284 orang di sebelah petang.. Bersesak kesejukkan serta kelaparan memikirkan nasib mereka.. memikirkan kerugian yang ditanggung merek... more »

Terkini!!! (Gambar2) Catatan Musibah Banjir: Pahang Paling Ramai Mangsa Banjir Yang Di Pindahkan..

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 1 day ago
Seramai 34,058 mangsa banjir masih ditempatkan di pusat pemindahan banjir di Pahang. Menurut Jurucakap Bilik Gerakan Banjir Ibu Pejabat Polis Kontingen Pahang, sehingga pukul 10 malam ini, semua mangsa adalah dari tujuh daerah iaitu Kuantan, Pekan, Rompin, Maran, Jerantut, Lipis dan Temerloh. "Kuantan masih mencatatkan jumlah mangsa paling ramai iaitu 27,587 orang yang ditempatkan di 48 pusat pemindahan," katanya kepada Bernama hari ini. Di Rompin, seramai 4,180 mangsa banjir di 14 pusat pemindahan, Pekan 3,091 mangsa di 16 pusat pemindahan, Maran, 49 mangsa di enam... more »

Kisah Sayu Mangsa Banjir Di Kuantan Yang Tidak Di Hebohkan Media Pencacai Umno

Addin Deen at Addin - 1 day ago
Pihak berkuasa diminta mengambil tindakan untuk menghantar bantuan segera ke tempat yang dinaiki banjir di Kuantan ekoran dakwaan pelbagai kekurangan yang berlaku kepada mereka. Antara laporan yang diterima The Malaysian Insider adalah bekalan makanan tidak cukup, kanak-kanak dan bayi menangis kesejukan manakala warga emas pula menggigil kerana terpaksa bertahan di dalam pusat pemindahan yang juga dimasuki air. Sukarelawan pula tidak menang tangan apabila tempat penempatan banjir pun dinaiki air. "Kami tak ada alternatif. Dia orang terpaksa bertahan dalam air. Kesian bayi dan war... more »

EDISI KANTOI!!!! .. AKHBAR MILIK UMNO DIKESAN MENIPU RAKYAT DENGAN MENGGUNAKAN LAWATAN MUHYIDDIN YASSIN KETEMPAT PUSAT PEMINDAHAN BANJIR TAHUN LEPAS SEBAGAI LAWATAN TERKINI!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 day ago
*Lidah biawak rasmi UMNO, Berita Harian telah dikesan menipu rakyat seluruh negara apabila dikesan mengubah tarikh lawatan Timbalan Presiden UMNO merangkap Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin ke pusat pemindahan banjir di Sekolah Menengah Bukit Mentok dengan Menteri Belia dan Sukan ketika itu Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek bertarikh 28/12/2012 kepada 28/11/2013.Ada tiga perkara yang BH menipu dalam isu ini .. pertama tarikh .. kedua Ahmad Shabery Cheek ketika ini ialah Menteri Komunikasi dan Multimedia bukannya Menteri Belia dan Sukan dan ketiga pada 28/11/2013... more »

Banjir oh banjir.. Wajah sebenar parti 'pembela rakyat' terserlah..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 1 day ago
Ketika ini, sedang rakyat Pahang, Terengganu, Kelantan dan Johor mengharungi derita banjir dengan kemusnahan tempat tinggal dan harta benda tanpa sumber makanan mencukupi, bekalan elektrik dan air yang terputus, selain anggota keselamatan dan sukarelawan yang bertungkus-lumus menyelamat mangsa dan menghulurkan bantuan, di mana parti yang sering mendabik dada sebagai "pembela rakyat"? Sekadar melaungkan retorik di Perhimpunan Agung yang sedang berlangsung di dewan berhawa dingin sambil berbangga bahawa parti itulah penyelamat bangsa? Atau sekadar meninjau dari helikopter tanpa tur... more »

(Video) Penyokong Tegar Umno Bergembira Ketika Mangsa Banjir Sengsara

Addin Deen at Addin - 1 day ago
Diketika masih terdapat seramai 34,058 mangsa banjir masih ditempatkan di pusat-pusat pemindahan banjir di Pahang, bersesak-sesak di lebih dari 50 pusat pemindahan.. Dan jumlah mangsa banjir yang dipindahkan di Johor meningkat kepada 2,852 orang malam ini berbanding 2,027 orang di sebelah petang. Serta jumlah mangsa banjir yang dipindahkan di lima jajahan di Kelantan malam ini naik mendadak menjadikan kesemuanya berjumlah 2,078 orang berbanding 1,284 orang di sebelah petang.. Bersesak kesejukkan serta kelaparan memikirkan nasib mereka.. memikirkan kerugian yang ditanggung mereka... more »

Nampaknya UMNO Masih "FOBIA DENGAN YB DS ANWAR IBRAHIM".....Kesiannnnnnn

atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
*Zahar Jaa* *IngatKan Perhimpunan Keramat Nak BerKongsi Permasalahan yg BerLaku..* * Rupanya ...SambiL Berucap siap MenayangKan diLayar Besar Akan intipati ini..* * IniLah dia PengKhianat Negara yg diULang ULang....* * Ucapan Dasar Agak Hambar dan MemuaLkan dan Hanya Berkisar tentang PR yg Suka Sangat MembangKang....Biasalah..P**engampuu dgn Pantas turut mencemuh...* * IngatKan Nak Cerita Tentang Banjir yg MeLanda Tanah Jajahannya yg Kian Lumpuh TenggeLam....Tapi Agenda MenJahamKan Tetap diBudayaKan....* * -Satu Perkara yg Cukup Sinonim DiSebut...Hanya UMNUU Saja yg Boleh Meno... more »

Isu Banjir.. Terserlah Wajah Sebenar Parti Penyelamat Bangsa

Addin Deen at Addin - 1 day ago
Ketika ini, sedang rakyat Pahang, Terengganu, Kelantan dan Johor mengharungi derita banjir dengan kemusnahan tempat tinggal dan harta benda tanpa sumber makanan mencukupi, bekalan elektrik dan air yang terputus, selain anggota keselamatan dan sukarelawan yang bertungkus-lumus menyelamat mangsa dan menghulurkan bantuan, di mana parti yang sering mendabik dada sebagai "pembela rakyat"? Sekadar melaungkan retorik di Perhimpunan Agung yang sedang berlangsung di dewan berhawa dingin sambil berbangga bahawa parti itulah penyelamat bangsa? Atau sekadar meninjau dari helikopter tanpa tur... more »

Mangsa Banjir - Apa Yang Wakil Rakyat Dan Pemimpin Boleh Buat? - Baca Ini.

Soz Cyili at Ameno World - 1 day ago
First. Aku nak sound Bung Moktar dulu. Bukan nak kutuk2 dia ke apa ke. Just nak bagi dia faham keadaan. Nampaknya dia tak faham keadaan semasa. Itu yang meroyan minta Fuziah Salleh dihadapkan dalam JK Parlimen. Ada ka patut buat usul agar Fuziah Salleh dihukum. Gila. Yang gila bukan sebab minta YB Fuziah dihukum, yang gila sebab minta hukum YB Fuziah sebab dia bawa usul banjir dalam parlimen.

HEBOH DI ALAM MAYA ANGGOTA DAN PENGANGKUTAN TENTERA DI GUNAKAN UNTUK KERJA MEMBANTU MANGSA BANJIR ANJURAN BARISAN NASIONAL.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 day ago
*Rakyat sudah mula mempertikaikan mengenai beberapa keping gambar dimana beberapa anggota tentera dirakam sedang memunggah bungkusan dengan logo dan lambang dacing BN untuk di agih-agihkan kepada mangsa-mangsa banjir di Kemaman Terengganu.Diberitakan ianya anjuran Ahli Parlimen Kemaman.Jika ianya anjuran kerajaan menggunakan khidmat anggota dan pengangkutan Angkatan Tentera Malaysia tiada siapa mau mempersoalkannya ... tetapi mengapa perlu barang-barang yang mau diagih-agihkan kepada mangsa banjir dibungkus dengan bungkusan mempunai logo dan lambang dacing Barisan Nasion... more »

7 jong berlalu anjing masih bercawat ekor - kalau dah UMNO tu, perangai UMNO juge lah selama2 nya........

cikgu pencen at cikgu pencen - 1 day ago
Post by Anak Sungai Derhaka.

Video Penyokong Tegar UMNO menari gembira ketika mangsa banjir derita tersebar!! Saksikan!

atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
*Diketika masih terdapat seramai 34,058 mangsa banjir masih ditempatkan di pusat-pusat pemindahan banjir di Pahang, bersesak-sesak di lebih dari 50 pusat pemindahan..Dan jumlah mangsa banjir yang dipindahkan di Johor meningkat kepada 2,852 orang malam ini berbanding 2,027 orang di sebelah petang.* *Serta jumlah mangsa banjir yang dipindahkan di lima jajahan di Kelantan malam ini naik mendadak menjadikan kesemuanya berjumlah 2,078 orang berbanding 1,284 orang di sebelah petang..Bersesak kesejukkan serta kelaparan memikirkan nasib mereka.. memikirkan kerugian yang ditanggung... more »

SHAHRIZAT MENYALAK TANYA KEMANA PERGINYA YB FUZIAH SALLEH AHLI PARLIMEN KUANTAN KETIKA BANDAR KUANTAN DI LANDA BANJIR ... INI JAWAPANNYA DENGAN GAMBAR-GAMBAR SEKALI.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 day ago
*Sebentar tadi Ketua Wanita UMNO Malaysia dalam satu sidang media di PWTC telah terjerit terlolong membuat tuduhan dan fitnah kononnya Ahli Parlimen Kuantan, YB Fuziah Salleh tiada di Kuantan ketika bandar itu di landa bencana banjir terburuk.Dalam keadaan Shahrizat meroyan sempat juga menggelar para facebooker dan blogger pro Pakatan rakyat sebagai bangsat.Lepas itu dia mengamuk dengan meninggikan suara terus berkata:* *"Wanita Umno ingin bertanya mana ahli Parlimen Kuantan ketika kawasan itu dilanda banjir," tegas Shahrizat, yang juga penasihat hal ehwal wanita, meru... more »

MARI BELAJAR MATEMATIK / EDISI BANJIR Khas Buat Menteri-Menteri

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 1 day ago
Kalau Menteri-menteri yang terdiri dari pemimpin UMNO yang ada tak terasa memang tebal sangatlah kulit mereka itu... Saiful Nang menulis ; MARI BELAJAR MATEMATIK | EDISI KHAS BANJIR Harga sebuah khemah yang mampu memuatkan anak-anak gadis dan makcik-makcik mangsa banjir di pusat pemindahan mengikut harga di Giant = RM200 sebuah Bilangan muatan = 4 Orang Bilangan mangsa banjir 1 Malaysia = 40,000 orang Bilangan khemah diperlukan = 10,000 khemah Kos untuk beli 10,000 khemah = RM2 Juta Modal konsert K-Pop = RM1.6 Juta Bilangan khemah boleh dibeli dgn kos k-pop = 8000 khemah. B... more »

Bila si veteran UMNO berdansa ..

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 day ago

Misi Bantuan Kemanusiaan Save4Kuantan Berjaya

ReJaM at MiLo SuaM - 1 day ago
Laporan Terbuka 6 Disember 2013Misi Bantuan Kemanusiaan Save4Kuantan Berjaya Semalam, Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) mengambil inisiatif di atas bencana alam yang berlaku di Kuantan, dengan melancarkan misi bantuan kemanusiaan. Sebuah lori tiga tan telah dihantar ke Kuantan dengan muatan penuh barangan bantuan berupa makanan dalam tin, air mineral, lampin pakai buang, pakaian terpakai

Angkatan Muda KEADILAN lancar skuad khas hantar bantuan dengan bot

ReJaM© at MiLo SuaM - 1 day ago
SKUAD khas Angkatan Muda KEADILAN (AMK) dilancarkan hari ini bagi misi bantuan kepada mangsa banjir di Kuantan, Pahang."Seramai 50 anggota skuad khas AMK akan bergerak ke Kuantan hari ini bagi misi kemanusiaan," kata Setiausaha AMK, Julailey Jemadi pada sidang media di ibu pejabat KEADILAN.Julailey Jemadi berkata, sebuah lori 10 tan digunakan untuk menghantar bantuan termasuk makanan dan barangan

Aku heran macam mana beruk-beruk ni boleh terlepas ke Parlimen!

atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
Ini Betul-Betul Kebinatangan! *Aku tengok video ni pun aku malu* *Muka huduh perangai pula buruk!* *Nasib baik bukan MP dari tempat aku* *Banjir : Bung Mokhtar Perlu Mohon Maaf Pada Rakyat Pahang* *Banjir: Rakyat Kuantan mahu Bung mohon maaf * PAS Pahang menganggap tindakan Ahli Parlimen Kinabatangan Datuk Bung Mokhtar Raden yang seolah-olah mempersendakan usul darurat akibat banjir yang dibawa Ahli Parlimen Kuantan Fuziah Salleh, sebagai satu penghinaan kepada penduduk ibu negeri Pahang ini. Sehubungan dengan itu, Ketua Penerangan PAS Pahang Suhaimi Saad berkata, penduduk Kuan... more »

Gambar Memalukan Dari Perhimpunan Agung Umno 2013.. Saksikanlah

Addin Deen at Addin - 1 day ago
Inilah realiti yang tidak siapa boleh nafi ... rakyat di Kuantan dan Kemaman dua daerah yang cukup teruk dilanda banjir tetapi para perwakilan UMNO di PAU 2013 . Termasuklah para pemimpin tertinggi suami isteri anak beranak boleh ada selera makan besar di PWTC malam tadi.Apa punya hati para perwakilan dan pemimpin-pemimpin UMNO ... Langsung tidak ada rasa ehsan dan simpati langsung kepada rakyat bawahan yang sedang menderita kerana bencana banjir. Bila nak undi pandai bermuka-muka buat muka sardin seposen .. bila rakyat dilanda duka dan kepayahan langsung tidak menunjukkan rasa s... more »

AMK lancar skuad khas, guna bot hantar bantuan banjir

atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
[image: AMK_Banjir2] *KUALA LUMPUR 6 DIS: Skuad khas Angkatan Muda KEADILAN (AMK) dilancarkan hari ini bagi misi bantuan kepada mangsa banjir di Kuantan, Pahang. “Seramai 50 anggota skuad khas AMK akan bergerak ke Kuantan hari ini bagi misi kemanusiaan,” kata Setiausaha AMK, Julailey Jemadi pada sidang media di ibu pejabat KEADILAN. * *Ketua AMK, Shamsul Iskandar (dua dari kanan) menyampaikan bantuan kepada wakil Skuad Khas* *Julailey Jemadi berkata, sebuah lori 10 tan digunakan untuk menghantar bantuan termasuk makanan dan barangan keperluan asas. “Bagi AMK Pulau P... more »

Banjir Di Sarawak.......kiriman : Zulhaidah Suboh

atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
*Zulhaidah Suboh* *Penduduk serta keluarga di Kpg. Keluru Jaya minta perhatian daripada MP Sibuti, Ahmad Lai & ADUN Lambir, Ripin Lamat utk turun padang melihat sendiri musibah yang menimpa di kwsn masing2. * *Tidak adakah peruntukan kwsn wakil rakyat utk membina sistem peparitan yg lbh baik drpd skrg? Bencana banjir bukan perkara baru berlaku. * *Setiap tahun pasti Sibuti dilimpahi dan jalan ditenggalami air.* *Walau tidak seteruk Pahang, Terengganu & Johor tp sampai bila penduduk Sibuti mengalami keadaan sebegini? Penduduk Sibuti tdk minta wang ringgit drpd wakil rakyat tapi se... more »

Minta Perhatian MP Sibuti, Ahmad Lai & ADUN Lambir, Ripin Lamat Utk Turun Padang Melihat Sendiri Musibah Yang Menimpa Di kwsn Masing2.

atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
Zulhaidah Suboh [image: Photo: Penduduk serta keluarga di Kpg. Keluru Jaya minta perhatian daripada MP Sibuti, Ahmad Lai & ADUN Lambir, Ripin Lamat utk turun padang melihat sendiri musibah yang menimpa di kwsn masing2. Tidak adakah peruntukan kwsn wakil rakyat utk membina sistem peparitan yg lbh baik drpd skrg? Bencana banjir bukan perkara baru berlaku. Setiap tahun pasti Sibuti dilimpahi dan jalan ditenggalami air.Walau tidak seteruk Pahang, Terengganu & Johor tp sampai bila penduduk Sibuti mengalami keadaan sebegini? Penduduk Sibuti tdk minta wang ringgit drpd wakil rakyat tapi s... more »

GAMBAR PALING COOL DAN SEMPOI DI RAKAM DI PUSAT PEMINDAHAN BENCANA BANJIR DI PAHANG TAHUN INI.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 day ago
*Ini bukannya lakunan atau sandiwara murahan sepertimana yang sering dan kerap dilakukan oleh isteri para pemimpin tertinggi UMNO terutamanya Rosmah Mansur.Ini adalah benar dan kenyataan ... DYTM Tengku Puan Pahang, Tunku Azizah Aminah Maimunah Iskandariah dirakam sedang menumis dan mengacau masakan di dua Pusat Pemindahan Banjir untuk para mangsa banjir di pusat-pusat berkenaan.Kagum dan terharu akan sifat rendah diri dan perihatin baginda ... dari lagak dan raut wajahnya jelas nampak ikhlas dan kesungguhan baginda... Allahuakhbar!!!*

Cakap cakap kosong dalam Perhimpunan Agung UMNO...............

Wak Labu at Wak Labu - 23 hours ago
*Gerakan cemuh slogan 1Melayu * *OLEH LOOI SUE-CHERN* [image: Ketua Umno Bahagian Bukit Mertajam Datuk Musa Sheikh Fadzir semalam mencadangkan slogan 1Malaysia ditukar kepada 1Melayu kerana kebanyakan yang bukan Melayu kurang menyokong Barisan Nasional. Gambar The Malaysian Insider oleh Najjua Zulkefli, 6 Disember, 2013.]*Ketua Umno Bahagian Bukit Mertajam Datuk Musa Sheikh Fadzir semalam mencadangkan slogan 1Malaysia ditukar kepada 1Melayu kerana kebanyakan yang bukan Melayu kurang menyokong Barisan Nasional. Gambar The Malaysian Insider oleh Najjua Zulkefli, * ... more »

Apabila Terlebih Melayu Dari Melayu !!

atsixty at ZAKRI ALI - 23 hours ago
*Jeneral Yakuza Ogawa* *SALAM SATU MELAYU SALAM SATU UMNO * * SALAM SATU MENIPU SALAM SATU CEKIK SALAM SATU SAPU & TELAN kah....kah...kah...kah..ka* *h APABILA MAMAKS UMNO JADI MELAYU, MESTI TERLEBIH MELAYU DARI MELAYU.. BARANGKALI SHEIKH FADZIR NI JAWA ATAU BANJAR.. SILA BERSANGKA BAIK OK. Perwakilan mahu Salam 1Melayu, bukan 1M'sia Perwakilan Umno hari ini meminta slogan Salam 1Melayu menggantikan slogan salam 1Malaysia kerana kaum lain gagal membantu Umno negerinya. * *Wakil Pulau Pinang Datuk Musa Sheikh Fadzir menceritakan pengalaman beliau 'ditikam' oleh ... more »

Perwakilan Wanita UMNO, apa sumbangan mu?

atsixty at ZAKRI ALI - 22 hours ago
*Muhammad Al-fateh* *Di PAU hanya berteriak, nak jadi Lembaga Pengarah sini, Pengarah sini, Tak cukup lagi kah Ketua kamu dah rembat Duit Pembayar cukai 250 juta sehinga sekarang tak dibayar balik dan masih di tergantung di Mahkamah kes ini. Apakah jasa kamu? Adakah kamu jeles dengan Rosmah?*

NURUL IZZAH TURUN MENJENGUK KE PUSAT PEMINDAHAN BANJIR KUANTAN UNTUK HULURKAN BANTUAN... TETAPI MANA SHAHRIZAT DAN KETUA PUTERI UMNO !!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 22 hours ago
*Bukan nak puji tetapi ini adalah realiti ... dari jauh YB Nurul Izzah datang bukan terbang naik jet eksekutif maupun helikopter TUDM tetapi dengan kereta melalui darat redah tengah hujan lebat semata-mata mau bersama-sama dengan YB Fuziah Salleh Ahli Parlimen Kuantan untuk meninjau keadaan rakyat yang ditimpa bencana banjir di sebuah Pusat Pemindahan Banjir * *di Sek Chung Ching, Kuantan, Pahang.Pagi tadi bukan main lagi Ketua Wanita UMNO Malaysia, Shahrizat Jalil, mengamuk terjerit terlalak marahkan para blogger Pakatan Rakyat sebagai bangsat dan fitnah kononnya YB Fuz... more »

Siapa Bangsat? Shahrizat atau Fuziah Salleh?.. Gambar-gambar ini sebagai jawapannya...

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 21 hours ago
Ketua Wanita Umno Datuk Seri Shahrizat Jalil menyelar tuduhan pemimpin Umno lambat dan tidak mempedulikan nasib penduduk Pantai Timur khususnya Kuantan yang dilanda banjir besar. Beliau menyifatkan tuduhan tersebut sebagai 'bangsat' dan tidak berasas... "Memang pembohongan, memang bangsat betul kenyataan itu. Tapi... Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin memohon maaf kepada semua mangsa bencana banjir kerana kelewatan bantuan bekalan makanan semasa banjir kali ini di seluruh negara. Ia suatu perkara yang tidak diduga, katanya, justeru itu beliau mengarahkan agensi ker... more »

Biar Gambar Berbicara,Antara Dua Darjat

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 20 hours ago
Inilah realiti yang tidak siapa boleh nafi ... rakyat di Kuantan dan Kemaman dua daerah yang cukup teruk dilanda banjir tetapi para perwakilan UMNO di PAU 2013 . Termasuklah para pemimpin tertinggi suami isteri anak beranak boleh ada selera makan besar di PWTC malam tadi.- addin77.blogspot.com

EDISI SELAK KAIN SHARIZAT

Hati Muda at Gendang Perang - 18 hours ago
Ini jawapan untuk lolongan sharizat jalil yang bertanya di mana Fuziah semasa banjir kuantan. Pertanyaan Sharizat seolah-olah MP Fuziah tidak mengambil berat akan masalah yang dihadapi penduduk Kuantan yang dilanda banjir buruk tahun ini ini Fuziah... wahai ijatSharizat cuba menutup malu kerajaan barisan nasional kerana gagal menyalur bantuan cepat kepada mangsa. Setakat ini tiada berita menteri bn menghulur bantuan kepada mangsa banjir Kuantan. MB Pahang pun belum menunjukkan muka. Kenyataan Shahidan kasim kononnya Malaysia terbaik urus banjir cuma cakap besar untuk menunjukkan k... more »

Malaysia,Budaya Ilmu VS Hiburan

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 14 hours ago
Malaysia dipenuhi dengan pelbagai rancangan hiburan, dari sekecil-kecil umur, sehinggalah kepada setua-tuanya. Untuk kanak-kanak kita ada IDOLA KECIL, untuk remaja kita ada VOKAL BUKAN SEKADAR BENTUK TUBUH RUPA, dan untuk yang 'veteran' pula kita ada KILAUAN EMAS. Lengkap! Tahniah kepada para pencinta hiburan semua!! Hiburan untuk penghuni alam barzakh takde ke? Tak cukup dengan rancangan realiti tv, artis dari Youtube pun nak cipta nama juga! Mana perginya pencinta ilmu? Ada. Juga ramai. Tetapi pendedahan dalam media adalah seperti habis di celah gigi. Rasanya ada nampaknya tiada.... more »

Ekonomi Bumiputera, survival sebenar Umno

atsixty at ZAKRI ALI - 13 hours ago
* [image: Ekonomi Bumiputera, survival sebenar Umno] * *KUALA LUMPUR - Bukan hanya berperanan dalam memastikan ekonomi Bumiputera terus kukuh, menjadi tanggungjawab Umno juga untuk menjamin kelestarian arena politik negara di mana tunjang utamanya ialah kaum Melayu dan Bumiputera.* *Disebabkan itu ujar Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kelantan, Datuk Dr Awang Adek Hussin, penting untuk Umno menjaga kedua-dua elemen itu kerana ia saling berkait antara satu sama lain.* *"Survival ekonomi Melayu Bumiputera pada masa ini benar-benar teruji. Jika tidak ditangani dengan baik... more »

Bung Mokhtar Suruh Fuziah Salleh Bertaubat

Addin Deen at Addin - 11 hours ago
Ahli Majlis Tertinggi Umno Datuk Bung Mokhtar Raden menggesa Ahli Parlimen (MP) Kuantan Fuziah Salleh untuk bertaubat kepada Allah S.W.T jika beliau orang Islam kerana sekali lagi berbohong dalam Dewan Rakyat. Menurutnya lagi, tidak timbul isu beliau harus meminta maaf kerana telah jelas dalam Dewan Rakyat bahawa beliau mempersoalkan keikhlasan Fuziah dalam membawa usul pengisytiharan darurat ekoran bencana banjir yang melanda bandar itu “Sebelum ini dia bantah Lynas dia sanggup di Kuantan berminggu-minggu buat demonstrasi tapi apabila rakyat berhadapan musibah, dia bawak dalam De... more »

Muhyiddin Yasin Kena Kutuk Kaw2 Sebab Mengada2.

Soz Cyili at Ameno World - 11 hours ago
Tersebarnya satu gambar tipiem di laman sosial. Gambar yang konon nya dia pi melawat mangsa banjir. Tak sure la aku macam mana gambar tersebut boleh lepas kat public seterusnya menjadi bahan kutukan awam tetapi yang sure gambar tersebut mengundang kemarahan rakyat. Lihat gambar yang di maksudkan ; Gambar ini menjadi bahan kutukan awam sebab ; 1. Mengada2 sangat. Ko nak melawat mangsa
CARA DUA PEMIMPIN NEGARA BERLAINAN PARTI POLITIK MENINJAU LOKASI BANJIR BESAR.
OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 10 hours ago
*Ada mata lihat .. ada akal sila guna sikit .. perbezaan fahaman politik kita tolak ketepi .. kita persoalkan cara dan gaya dua pemimpin parti Melayu/Islam terbesar dinegara ini meninjau keadaan rakyat yang dilanda banjir besar.Seorang bernama Muyiddin Yassin, Timbalan Presiden UMNO merangkap Timbalan Perdana Menteri Malaysia .. menjenguk keadaan banjir dan rakyat dari udara dan sekadar ambil gambar menggunakan talipon pintar serta memberi arahan dari jauh serta mendengar taklimat dalam bilik gerakan banjir saja.Seorang lagi bernama Dato Seri Tuan Guru Hj Abdul Hadi Awang Pr... more »

Bung Moktar Minta Fuziah Salleh Bertaubat Segera.

Soz Cyili at Ameno World - 10 hours ago
Kepala hotak kau la Bung. Cakap macam orang tak guna otak. Main cakap aje melulu. Dia neh dah kenapa? Bangang sangat ke ataupun memang spesis muka tebal? Takde rasa malu waima sedikit sekalipun ke apa? Alahai.  Kenapa la pengundi2 BN boleh lantik orang2 macam neh jadi wakil rakyat? Langsung takde standard la. LOW CLASS. Baca bawah ; Ahli Majlis Tertinggi Umno Datuk Bung Mokhtar Raden

AKHIRNYA PM REDAH BANJIR DEMI RAKYAT (GAMBAR)

Na'im Nikmat at Na'im Nikmat @blog - 10 hours ago









Umno Ibarat " Parti Mat Jenin".. Ini Buktinya

Addin Deen at Addin - 9 hours ago
Sepanjang tiga hari Perhimpunan Agung Umno 2013 berlangsung, isyarat diberikan oleh parti Melayu terbesar itu adalah mereka semakin hilang sentuhan dengan rakyat Malaysia secara keseluruhannya. Di kala orang ramai dikejutkan dengan pelarasan demi pelarasan subsidi, daripada minyak, gula dan terbaru elektrik, perbahasan perwakilan Umno dalam perhimpunan kali ini memperlihatkan mereka seolah-olah tidak hidup di bumi nyata sehingga ada yang mencadangkan PUmnoutrajaya perlu melahirkan lebih banyak jutawan Melayu untuk memastikan Islam terbela. Semalam Datuk Mohd Haniff Koslan dari Umno... more »

Trip Ketiga Misi Kemanusiaan Save4Kuantan: SAMM Akan Berkampung di Sg Isap

ReJaM at MiLo SuaM - 9 hours ago
Kenyataan Terbuka7 Disember 2013Trip Ketiga Misi Kemanusiaan Save4Kuantan: SAMM Akan Berkampung di Sg IsapSAMM meneruskan usaha membantu mangsa banjir yang masih serba kekurangan di Kuantan. Antara barangan yang kritikal diperlukan ialah selimut, baju dalam dan lampin pakai buang, selain makanan dalam tin dan air mineral. Trip ketiga Misi Kemanusiaan Save4Kuantan akan mula bertolak ke Kuantan

Tanpa BN, Rakyat Mati Hanyut? Rakyat Bangsat? - Ini Jawapan Untuk Shahrizat.

Soz Cyili at Ameno World - 9 hours ago
Mulut tak agak2 makcik neh. Kot ye pun ko nak bengang ke apa ke ko amek tahu fakta dulu. Bukan aku nak kata mana2 pemimpin BN ataupun UMNO tak boleh bidas atau lakukan apa2 kritikan. Nak kritik, kritik aje la. Dah masing2 ada mulut kan. Tapi sebelum mengkritik tue belajar la amek tahu fakta dulu. Jalan cerita mesti mao tahu. Lepas tue baru boleh sembang kencang. Kalau tatau apa2 better diam aje

CONTOH KUALITI MACAI UMNO ... NEGERI MANA SEKARANG INI DI LANDA BANJIR PUN TIDAK TAHU.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 8 hours ago
*Inilah dia salah satu contoh kualiti dan mentaliti yang ada pada macai UMNO.Kerana akal dan otak diselaputi perasaan benci dan dengki melampau sehinggakan jahil tentang berita terkini yang berlaku dinegara ini.Banjir berlaku di Pahang, Johor dan Terenganu dikatakan kini Selangor sedang dilanda banjir ... Inilah cara pemikiran yang berjaya di didik oleh UMNO .. Jenis hentam semborono.*

Terbaik dari Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said...

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 6 hours ago
Walaupun tindakannya dari satu sudut kelihatan agak 'gedebe' namun dalam situasi yang terdesak sebegini ianya adalah wajar dilakukan demi rakyat.. Ianya dikatakan bermula bilamana sekumpulan pengguna jalan raya terkandas di laluan Kuala Lipis dan kelaparan kerana tiada bekalan makanan yang dibawa. Secara kebetulan pula sebuah lori membawa roti turut berada di tempat kejadian. Kerana kelaparan para pemandu yang terkandas itu telah merayu kepad pemandu lori tersebut agar roti yang dibawa diagih-agihkan kepada semua yang terkandas di situ. Mereka sanggup membayarnya walau berapa h... more »

ROSMAH BOLEH MENANGIS BILA TENGOK GAMBAR INI.

Na'im Nikmat at Na'im Nikmat @blog - 5 hours ago








Untuk Jadi Menteri Di JPM Kena Jadi Pengampu Dan Penipu?

atsixty at ZAKRI ALI - 5 hours ago
*Malaysia terbaik urus banjirKUALA LUMPUR 25 Nov. - Pengurusan banjir di negara ini merupakan antara yang terbaik jika dibandingkan dengan negara-negara lain termasuk negara maju seperti Amerika Syarikat (AS). Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Shahidan Kassim berkata, terdapat negara maju yang pihak berkuasanya hanya tiba di kawasan banjir seminggu selepas berlakunya bencana itu, berbeza di negara ini yang mana semua pihak sentiasa bersiap sedia menghadapinya. Menurut beliau, selain jabatan kerajaan, terdapat sukarela... more »

Bila penternak lembu dah mula hilang ingatan,maka katak dikatakan gajah..

atsixty at ZAKRI ALI - 5 hours ago
*Milo Kosong Koww* [image: Putra Persia's photo.]

video - Shahrizat - Kalau Tak Ada Umno Dan BN, Hanyut Semua Penyokong Pembangkang Di Kuantan..

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
*Sekarang jom lihat siapa yang bangsat..* *MUKA SHAHRIZAT YANG BANGSAT TU ADA KAT MANA??* * Posted by Jeebond BLM *

YB FUZIAH SALLEH DAN YB NURUL IZZAH ANWAR PATUT BERASA MALU ... SHAHRIZAT JALIL DAN KETUA PUTERI UMNO SUDAH BERKAMPUNG LAMA DI KUANTAN MENINJAU PARA MANGSA BANJIR .. KAMU BERDUA MANA MENGHILANG?????

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 hour ago
*Betul lah apa yang di salakkan oleh Ketua Wanita UMNO Malaysia Shahrizat Jalil betapa para pemimpin pembangkan ini bangsat tidak turun padang ketika rakyat menderita sengsara duka begelumang dengan bencana banjir.Dimana YB Fuziah Ahli Parlimen Kuantan dan YB Nurul Izzah Anwar Ahli Parlimen Lembah Pantai... kemana mereka berdua ini?Tidak rasa malu ke apabila rakaman gambar diatas menunjukkan hanya Ketua Wanita UMNO Malaysia Shahrizat Jalil dan Ketua Puteri UMNO yang baru Mas Ermieyati Samsudin merangkap Ahli Parlimen Masjid Tanah.Tolonglah jenguk-jenguk rakyat dibawah ni.. ... more »

RAKAMAN GAMBAR YANG SHAHRIZAT JALIL DAN BUNG MOKHTAR TAUBAT LAHOM TIDAK BERANI LAKUKAN PERKARA YANG SERUPA!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 hour ago
*Omak Kau berani cakap ... Ketua Wanita UMNO Malaysia Shahrizat jalil dan Ahli Parlimen Kinabatangan Bung Mokhtar tidak akan sanggup dan berani lakukan seperti apa yang dilakukan dan dilalui oleh Ahli Parlimen Kuantan YB Fuziah Salleh.Sanggup berhujan basah kuyup semata-mata mau membantu mangsa-mangsa banjir.Shahrizat Jalil setakat terjerit terlalak terlolong dalam dewan PWTC bolehlah begitu juga Bung Mokhtar sekadar buat perangai macam binatang dalam dewan parlimen memang dia juara.Warga Kuantan telah membuat suatu pilihan yang amat bijak dalam hidup mereka apabila memenang... more »
Tidak ada daya dan kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah
Semasa hidup sederhanakanlah kegembiraan. Supaya wujud keseimbangan jiwa dan roh, bila menerima kesedihan yang pasti ditemui juga. Mengingatkan diri sendiri menjadi keutamaaan sebelum mengingatkan orang lain . In Syaa Allah ''palis'' sekali dari sifat-sifat sombong dan keji. Semuanya kerana Allah S.W.T.. Amin Ya Rob.  (Peceq). 

Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T.. 
byrt. n.

Tiada ulasan: