Sabtu, 7 Disember 2013

2725. Lagi pengkhianatan raja Saudi terhadap Islam.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja p3c3q

Siapa dia sebenarnya ini?. Tidakkah anda tahu?. 
LAGI PENGKHIANATAN RAJA SAUDI TERHADAP ISLAM
UmmaNews melaporkan bahawa Pegawai Tentera Udara Mesir, Sami Hassan menulis dalam twitternya tentang pilot Mesir telah berjuang di Syria memihak Assad.

Pada 4 November 2013, melalui perjanjian dengan kementerian Mesir pertahanan dan kedutaan Syria di Mesir, 25 juruterbang tentera angkatan tentera telah dihantar ke Damsyik. Pegawai menyelia misi ketenteraan adalah umum Yunus al- Sayyid al- Masri.

Di samping itu, Sami Hassan menegaskan bahawa rejim al- Sisi, menyediakan lebih banyak sokongan kepada Israel berbanding Mubarak.

Israel menerima manfaat paling besar daripada operasi tentera di Sinai . Bantuan kepada Israel di Sinai disediakan oleh Sisi di dalam beberapa bulan adalah lebih besar daripada apa yang dilakukan Mubarak.

Saudi pula memberi dana baru bernilai $5 bilion kepada kerajaan kudeta Mesir. Bantuan akan diberikan dalam bentuk geran, deposit dalam Bank Negara Mesir dan produk petroleum.

Saudi telah berulang kali menyokong penyembelihan umat Islam Mesir dan menggesa kudeta mewujudkan "law and order"

Raja Abdullah menyifatkan wanita dan kanak-kanak Islam, yang menjadi mangsa pembunuhan beramai-ramai di Kaherah, sebagai "pengganas"

Riyadh secara rasmi menyatakan bahawa ia menyokong penubuhan pemerintahan diktator sekular di Mesir.

Saudi Press melaporkan pada 1 Disember yang Menteri Luar junta tentera, Nabil Fahmi bertemu Putera Saud al -Faisal dan membincangkan isu-isu serantau dan mencapai persetujuan bersama untuk terus berkerjasama.


Bantuan tentera Mesir ke Syria adalah direstui Saudi.

Ini bukan kes pertama munafik Ryadh ini.
Pada bulan Februari 2012 rejim Saudi membenarkan dua kapal perang Iran dengan helikopter di atas kapal untuk melalui pelabuhannya di Jeddah perjalanan ke bandar Tartous, Syria untuk membantu Assad.

Sementara itu, pada 26 November, Saudi Press rasmi melaporkan bahawa putera mahkota Salman menghantar telegram kepada apa yang dipanggil "Presiden Mesir" di mana beliau mengucapkan ucapan takziah atas kematian tentera kudeta oleh Mujahideen Sinai.


Raja Abdullah pula telah menghantar satu mesej seperti berikut:

"Kami telah dimaklumkan dengan kesedihan besar berita kesyahidan beberapa rekrut tentera dalam kejadian pengganas. Kami merakamkan ucapan takziah yang mendalam untuk anda, keluarga syuhada dan saudara-saudara di Mesir, berdoa kepada Allah SWT agar memberkati roh mereka dan melindungi anda dan orang-orang Mesir dari bahaya" 


Sumber: http://www.wasukalu.com/2013/12/lagi-pengkhianatan-raja-saudi-terhadap.html
Tidak ada daya dan kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah
Semasa hidup sederhanakanlah kegembiraan. Supaya wujud keseimbangan jiwa dan roh, bila menerima kesedihan yang pasti ditemui juga. Mengingatkan diri sendiri menjadi keutamaaan sebelum mengingatkan orang lain . In Syaa Allah ''palis'' sekali dari sifat-sifat sombong dan keji. Semuanya kerana Allah S.W.T.. Amin Ya Rob.  (Peceq). 

Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T.. 
byrt. n.

Tiada ulasan: