Selasa, 24 Disember 2013

2913. Disetiap pagi sebelum beraktiviti.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja: www.peceq.blogspot.sg 

7 December via Mobile
 بسم الله الرحمن الرحيم
Rasulullah S.A.W mengajarkan umatnya, di setiap pagi sebelum beraktiviti untuk selalu berdo'a, mengingat dan meminta pertolongan Allah S.W.T apa pun pekerjaan kita. Menuntut ilmu, mencari nafkah (rezeki) atau yang ingin beramal shalih.

Setiap habis subuh disunnahkan berdo'a: "Allaahumma innii as-aluKa 'ilman naafi'an wa rizqan thayyiban wa 'amalan mutaqobbalan."

(Ya Allah sesungguhnya aku memohon kepada Engkau: Ilmu yang bermanfaat, Rezeki yang baik dan Amalan yang Engkau terima.)

7 December via Mobile
بسم الله الرحمن الرحيم
Makna Hadis "SABAQAL MUFARRIDUN" yang tersebut didalam KITAB TANWIRUL QULUB Karangan SYEIKH MUHAMMAD AMIN AL KURDI, cetakan Ke-lima Halaman 421 tahun 1343 H, adalah sebagai berikut: 

Didalam Hadist Nabi Muhammad SAW yang bersabda:"SABAQAL MUFARRIDUN"(H.R.Imam Muslim,hadist nomor 2676,Jilid IV,hlm.2062,dan lafadz hadis tersebut adalah lafadznya; Imam Ahmad,Jilid II,hlm.323) yakni TELAH(sampai) LEBIH TERDAHULU ATAU MENANG ORANG/KAUM MUFARIDUN. 

Ditanya para sahabat, siapa orang-orang MUFARRIDUN itu ya Rasullah S.A.W?. 

Beliau S.A.W bersabda yang ertinya "Orang-orang Mufarridun itu adalah merekalah (kaum) orang-orang yang telah dihapuskan oleh zikir mereka akan segala dosa-dosa mereka. Mereka datang pada hari hampir-hampirnya dekat KIAMAT. Tiada dapat dihinggakan banyaknya orang-orang Mufaridun itu."

Dan ditambahkan dengan penjelasan dari SYEIKH MUHAMMAD AMIN AL KURDI iaitu: ILHAM yang didatangkan ALLAH SWT kepadanya yang tidak tersebut dari penjelasan SYEIKH MUHAMMAD AL KURDI ini pada cetakan lain dari cetakan yang kelima ini. Karena tiada dimasukkan oleh penerbit lagi pada cetakan yang lain itu.

Inilah tambahan dari SYEIKH MUHAMMAD AMIN AL KURDI itu:
Mereka itu berjalan yaitu: mengembangkan ZIKIR dimuka bumi. Yang dimana-mana tempat dapat tantangan karena ada yang mendustakannya amalan ini (dikata orang tipu amalan ini). Tiada mengetahui oleh WALI QUTUB dan tiada sampai WALI QUTUB pada ketinggian amalan ini(yang dimaksud dengan MAQAM(KEDUDUKAN) akan ZIKIR INI). 

Dan SYEIKH MAQAM(ZIKIR) ini adalah SAYIDINA KHAIDIR AS. Dan mereka-mereka orang Mufaridun tiada berkurang dari bilangan mereka sebagaimana yang diketahui. Hingga disudahi dengan dipimpin oleh KHALIFATUL LAHUL MAHDI,maka I M A M M A H D I lah akhir Wali Allah(KHATAM AULIYAH/PENUTUP) pada ini Umat. 

https://www.facebook.com/FadhilahHadits
Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T.. 
vmct7.

7tcmv.

Tiada ulasan: