Isnin, 30 Disember 2013

2985. Berita itu ini.


Foto Abu Uqail.
OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 20 minutes ago

*KUALA LUMPUR - [KEMASKINI] Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengumumkan 11 langkah bagi mengurangkan perbelanjaan sektor awam, termasuk mengurangkan elaun keraian menteri dan timbalan menteri sebanyak 10 peratus, berkuatkuasa 1 Januari. Tindakan itu adalah selaras dengan hasrat kerajaan untuk mengamalkan perbelanjaan yang lebih berhemah pada tahun depan, katanya dalam kenyataan yang dikeluarkan di sini hari ini. Beliau berkata keputusan itu dibuat hasil rundingan dengan timbalannya Tan Sri Muhyiddin Yassin dan Ketua Setiausaha Negara Tan Sri Dr Ali Ha... more »

Pemuda UMNO sudah insaf beb ...!!

PBO™ at pen buruk online ™ - 26 minutes ago
Pemuda Umno mencadangkan kerajaan tidak menganjurkan sambutan ambang tahun baharu 2014 dengan konsert dan pertunjukan bunga api. Ketua Penerangannya, Jamawi Jaafar berkata, kehadiran tahun baharu sebaliknya lebih wajar diisi dengan solat hajat, bacaan Yasin dan doa selamat di surau-surau dan masjid di seluruh negara. “Sama-sama kita berdoa agar negara lebih aman serta dijauhkan bencana pada 2014 dan tahun-tahun mendatang. Bagi kaum bukan Islam, beribadatlah di rumah ibadat masing-masing,” katanya. {baca lagi klik butang papar ... } Menurut Jamawi, cadangan itu juga bertujuan untuk... more »

HADIAH TAHUN BARU (GAMBAR)

Na'im Nikmat at Na'im Nikmat @blog - 37 minutes ago

Berdemo Bawa Kepala Lembu Dibolehkan Pulak ??

atsixty at ZAKRI ALI - 59 minutes ago

Jaslina Wong Ling [image: Lembu adalah binatang yg korbankan diri untuk membantu manusia yg perlukan dia semasa dikebun. Dan manusia sembelah lembu untuk dimakan. Tetapi kenapa pulak ada manusia yg jahanam tak hormati Lembu...] *Lembu adalah binatang yg korbankan diri untuk membantu manusia yg perlukan dia semasa dikebun. Dan manusia sembelah lembu untuk dimakan. Tetapi kenapa pulak ada manusia yg jahanam tak hormati Lembu...*

Apakah kita termasuk orang yang munafik?

atsixty at ZAKRI ALI - 59 minutes ago

Tok Tenang Tenang Heritage [image: Apakah kita termasuk orang yang munafik? Mungkin kita dengan tegas mengatakan kita adalah bukan orang munafik kerana kurangnya pemahaman kita mengenai apa itu sifat munafik yang sesungguhnya. Hadits Nabi Muhammad SAW Tentang Orang-Orang Munafik : “Tanda orang-orang munafik itu ada tiga keadaan. Pertama, apabila berkata-kata ia berdusta. Kedua, apabila berjanji ia mengingkari. Ketiga, apabila diberikan amanah (kepercayaan) ia mengkhianatinya”. (Hadits Riwayat Bukhari dan Muslim). Ciri-Ciri / Sifat-Sifat Munafik Manusia : 1. Apabila berkata maka dia a... more »

BINATANG KALAU 2 ALAM X BOLEH DIMAKAN...

atsixty at ZAKRI ALI - 59 minutes ago

Azman Daud Azmandaud [image: Azman Daud Azmandaud's photo.] * MANUSIA 2 ALAM ADA JUGAK MACAI DOK IKUT..X KE BODOH TU.... TOBAT AKU X SOKONG UMNO* [image: Azman Daud Azmandaud's photo.]

RM484 perlu untuk belanja seorang anak bersekolah.

mantaro at SISI BUKIT - 1 hour ago

Anggaran belanja seorang anak yang bersekolah di Lembah Kelang RM484.Tidak termasuk sekolah,agama,yuran PIBG,bas sekolah dan tuisyen. DS Najib umur tiga tahun sudah naik kapal terbang,mana beliau tahu kesengsaraan rakyat.Datin Rosmah Mansor pun dia bukan ada anak kecil lagi,beliau tak tahu harga baju sekolah dan peralatan sekolah. Ahli UMNO mungkin semua percuma,tak payah keluar duit untuk beli apa-apapun.Ahli UMNO mungkin jikalau pergi kedai,tunjukkan kad Ahli UMNO,semua percuma.

ALI TINJU BERI AMARAN KERAS KEPADA YB RAFIZI RAMLI SUPAYA JANGAN GANGGU ROSMAH MANSOR DENGAN ISU ANAK LELAKINYA DENGAN SUAMI LAIN BELI KONDOMINIUM MEWAH BERHARGA RM110 JUTA DI NEW YORK!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 2 hours ago

*SEBELUM INI BEKAS PREBET TENTERA ALI TINJU TELAH BERI AMARAN KEPADA YB AZMIN ALI AGAR JANGAN SERANG ROSMAH MANSOR JIKA TIDAK MAU DIADAKAN PERTUNJUKAN TARIAN TONGENG PUNGONG DI DEPAN RUMAHNYA .. KALI INI YB RAFIZI RAMLI TELAH DIBERIKAN AMARAN KERAS..DAHSYAT SUNGGUH BEKAS TENTERA YANG BERPANGKAT PREBET NI ... PENYOKONG DIA PUN RAMAI YANG DATANG DI DATARAN MERDEKA TADI .. HAMPIR 50,000 ORANG!!!!KUALA LUMPUR: Ahli Parlimen Pandan Rafizi Ramli diingatkan supaya tidak lagi mengganggu isteri Perdana Menteri Datin Seri Rosmah Mansur dengan menabur fitnah yang tidak berasas. * *Presid... more »

BN PASTI AKAN DIHUKUM DALAM PRU 14 NANTI - DATUK NUR JAZLAN MOHANMED.

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago

Roslin Ahmad [image: BN PASTI AKAN DIHUKUM DALAM PRU 14 NANTI - DATUK NUR JAZLAN MOHANMED. ISU KENAIKAN KOS SARA HIDUP, "GAGAL FAHAMI RAKYAT"] *BN PASTI AKAN DIHUKUM DALAM PRU 14 NANTI - DATUK NUR JAZLAN MOHANMED. ISU KENAIKAN KOS SARA HIDUP, "GAGAL FAHAMI RAKYAT"*

KERAJAAN DAP/PR PULAU PINANG SUDAH AMAT MELAMPAUI BATAS ANTI ISLAM NYA !!!!! ... JEMPUT USTAZ AZHAR IDRUS SEMPENA AMBANG TAHUN BARU 2014!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 2 hours ago

*Pada malam esok 31hb Disember 2013 hari Selasa mulai jam 7.30 malam Sembang Ambang 2014 bersama Ustaz Azhar Idrus akan diadakan di Padang Majlis Bandaran Butterworth Pula Pinang.Ada program solat Maghrib dan Isyak berjemaah.Ini apa cerita ni? .. Bukankah Kerajaan DAP/PR telah di lontarkan pelbagai tuduhan seperti Anti Islam dan menindas orang Melayu oleh juak-juak UMNO, Perkasa, Pekida, JATI dll NGO berjiwa UMNO pekat?Ini sudah lawan towkey nampak ... Kalau begini macam mana UMNO, Perkasa, Jati, Pekida, Pesaka, Persatuan Silat Lincah dll NGO berbau UMNO nak buat kecoh hebo... more »

MiLo SuaM

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 hours ago
MiLo SuaM ------------------------------ BOM TANGAN: SIAPA PESERTA ITU WAHAI PDRM? Posted: 29 Dec 2013 11:20 PM PST You are subscribed to email updates from MiLo SuaM To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

Dr Zaharuddin Abdul Rahman berkata, sambutan dengan konsert dan pertunjukan bunga api tidak mengikut Islam.

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago

Bus Man [image: Photo: SHAH ALAM – Pertubuhan Muttaqa Asatizah dan Pendakwah Malaysia (Murshid) menyokong sambutan tahun baharu diisi dengan program berbentuk kerohanian. Pengerusinya, Dr Zaharuddin Abdul Rahman berkata, sambutan yang diselangi dengan konsert dan pertunjukan bunga api bukan saja tidak bersesuaian dengan landasan agama, malah dilihat tidak sensitif dengan keresahan rakyat yang berdepan dengan kenaikan kos sara hidup. “Dari sudut Islam, sambutan tahun baharu sepatutnya mengingatkan kita tanggungjawab yang telah lepas dan apa yang perlu diperbaiki. Dalam konteks itu, ... more »

RAFIZI DIPANGGIL POLIS ??

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago

Roslin Ahmad [image: RAFIZI DIPANGGIL POLIS RAJA DI MALAYSIA. E-MEL DIDAKWA RANCANGAN LETUP LOKASI STRATEGIK. POLIS PANDANG SERIUS KIRIMAN DIKATAKAN DARIPADA RAHIM GHOUSE. "PENYEBARAN BERITA INI SATU PERKARA SERIUS DAN PENULIS BLOG YANG MENYEBAR BERITA BERKENAAN SEPATUTNYA YANG DISIASAT TERLEBIH DAHULU" - KATA RAFIZI. ///bila blogger PR yang tersilap tulis, pihak berkuasa polis raja di Malaysia bukan main lagi terus tangkap, terus dakwa. Perkara yang serius macam ini kenapa tak ditangkap pengirim e-mel ni?] *RAFIZI DIPANGGIL POLIS RAJA DI MALAYSIA. E-MEL DIDAKWA RANCANGAN LETUP ... more »

Patutlah Undang-Undang GST Rakus.. Ini Puncanya

Addin Deen at Addin - 3 hours ago

PKR hari ini mendakwa Rang Undang-Undang Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) tiada peruntukan bagi mencegah kenaikan harga barang dan Barisan Nasional (BN) hanya berharap peniaga mengambil inisiatif sendiri bagi mengurangkan harga jualan mereka, kata PKR. Menurut Pengarah Strategi PKR Rafizi Ramli (gambar), tiada satu pun bahagian atau fasal dalam undang-undang itu menyatakan bahawa peniaga wajib menurunkan harga sekiranya mereka telah menuntut cukai input daripada pembelian dan kos perniagaan. "Salah satu propaganda BN ialah pengenalan GST akan menyebabkan harga barang turun. P... more »

PENDEKAR MAMAK WARNING SAMA PESERTA TURUN - JAGA LU ORANG

Hati Muda at Gendang Perang - 3 hours ago

adios Disclaimer "Semua artikel dalam blog ini disiar untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am untuk diperdebat dan dibincangkan. Ketepatan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Bagi mereka yang mahukan sesuatu dalam blog ini didelete kerana akta harta intelek sila email gua di atimuda@gmail.com"

Taipingmali (tm)

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 3 hours ago
Taipingmali (tm) ------------------------------ - Gaji Dan Elaun Adun Naik 300 peratus, Rakyat Hanya Dapat RM30 - ANWAR GILA KUASA NEGARA SANGGUP DIHANCURKAN - ALFATIHAH! HJH MINAH UMNO TAIPING MENINGGAL HARI INI Gaji Dan Elaun Adun Naik 300 peratus, Rakyat Hanya Dapat RM30 Posted: 30 Dec 2013 12:33 AM PST Pasti ramai yang akan tergelak apabila mendengar laporan yang mengatakan kerajaan Selangor akan memberikan baucar bernilai RM30.00 kepada keluarga yang berpendapatan rendah di Selangor. Seperti kata wak Mustara di dalam filem 'Pendekar Bujang Lapok', ini betu... more »

Kelab Greenboc

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 3 hours ago

Kelab Greenboc ------------------------------ - Sebutlah Selalu "GULING KERAJAAN", Maka Benar-benar Kerajaan UMNO BN Akan Terguling! - [VIDEO] Al-Sisi Sudah Mati? Alangkah Bagusnya Jika Berita Ini Benar - Siapa Yang "Memudharatkan Demokrasi"? Polis Atau TURUN? - Tuduhan Melulu Polis: SAMM & Jingga 13 Akan Saman RM100 Juta Sebutlah Selalu "GULING KERAJAAN", Maka Benar-benar Kerajaan UMNO BN Akan Terguling! Posted: 30 Dec 2013 12:25 AM PST T*uduhan guling kerajaan alasan dangkal* KUALA LUMPUR: Menuding suara rakyat membantah kenaikan kos sara hidup dengan *... more »

Polis Kuala Lumpur nafi kaitkan empat NGO dengan letupan bom malam Tahun Baru

atsixty at ZAKRI ALI - 3 hours ago

*Jeneral Yakuza Ogawa* *Timbalan Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Amar Ishar Singh (gambar) menafikan beliau pernah * *mengeluarkan kenyataan mengaitkan empat badan bukan kerajaan (NGO) dengan perancangan letupan bom pada sambutan malam Tahun Baru 31 Disember ini di Dataran Merdeka, Kuala Lumpur.* * Katanya beliau hanya menyebut rancangan pengeboman itu dilakukan oleh individu lain manakala empat NGO itu pula dikenal pasti sebagai kumpulan utama yang terbabit dalam perhimpunan dikatakan bertujuan menggulingkan kerajaan malam esok."Ketika sidang akhbar, saya menyeb... more »

Emel palsu: Rafiz minta polis siasat empat 'blog Umno'

atsixty at ZAKRI ALI - 4 hours ago

*Jeneral Yakuza Ogawa* * Pengarah Strategi PKR Rafizi Ramli hari ini membuat laporan polis terhadap empat blog Umno yangh didakwa menyebarkan emel palsu yang bertujuan mencetus huru-hara.* *Rafizi berkata beliau membuat laporan terhadap blog yang menggunakan alamat theunspinners.blogspot.com, theflyingkick.blogspot.com, bidaman.blogspot.com serta badutrakyat.blogspot.com.* * Beliau mendakwa blog berkenaan bertanggungjawab menyebarkan satu emel palsu sejak 27 Disember lalu, yang menyebabkan beliau disiasat polis semalam. * *MP Pandan itu juga mendakwa, emel palsu mengenai ranc... more »

GAMBAR YANG AKAN MENGUNDANG SAKIT MATA...

atsixty at ZAKRI ALI - 4 hours ago

Sumber:
My Dashboard.

Tiada ulasan: