Isnin, 30 Disember 2013

Siapa. 2993.


Foto Sharulnizan Mohamed Salleh.
Syed Abdullah Al-Attas at Uncleseekers v2: Seek The Truth - 1 day ago
Siapa Uncleseekers Yang Sebenarnya? *Syed Abdullah Syed Hussein Al Attas* itulah nama yang telah diberi. Kalangan keluarga beliau lebih mesra dengan panggilan Habiblah, singkatan kepada nama ‘Habib Abdullah’ Ada yang mengenali beliau sebagai pengkaji paranormal, ada yang mengenalinya dengan kontroversi penulisan beliau di blog suatu ketika dahulu tentang seorang VVIP. *Uncleseekers mendapat liputan akhbar tempatan. **Isu* *ini juga mendapat perhatian meluas akhbar luar negara* Beliau telah menulis 64 artikel terhadap VVIP berkenaan, sehingga ditahan lokap selama 10 hari dan difi... more »

.

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
. ------------------------------ Kalau benar nak larang Kristian dari guna kalimah Allah, pinda Perlembagaan Posted: 28 Dec 2013 08:55 PM PST PANDANGAN AHAD *Apabila* pengarang mingguan Katolik, *The Herald*, Father Lawrence Andrew mengatakan gereja di Selangor tetap akan menggunakan kalimah Allah, ramai pihak yang marah dan geram dengan kenyataan itu. Penegasan itu menunjukkan akhbar berkenaan tidak prihatin mengenai sentimen orang Islam Selangor mengenai hal itu. Luahan kegeraman ini termasuklah oleh Umno Selangor yang... more »

GEMPAR GILA!!!!! ... PEMUDA UMNO BAHAGIAN TANJUNG KARANG, SELANGOR TERLIBAT SECARA LANGSUNG DALAM GULING KERAJAAN?????

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 day ago
*Esok 30hb Disember 2013, Omak Kau di fahamkan bahawa Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Tanjung Karang yang ketua bahagiannya ialah Noh Omar, akan membuat bantahan keras di Putrajaya dengan berhimpun beramai-ramai mau menyerahkan memorandum kepada Perdana Menteri yang paling dikasihi dan disanjungi UMNO dalam sejarah semenjak merdeka, Dato Seri Najib Razak berkaitan bantahan terhadap kenaikkan harga barang dan kos sara hidup.Pergh!! Ini sudah melampau budak-budak Noh Omar ini ... Ini sudah ada niat dan hasrat selindung dibalik batu mau menggulingkan kerajaan ni weh!!!!H... more »

Kelab Greenboc

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
Kelab Greenboc ------------------------------ - [DASYAT] Emel Ancaman Bom: Rafizi Pula Yang Disiasat, Bukan Blogger UMNO! - Rafizi: Polis Perlu Tangkap & Siasat Blogger UMNO Sebar Fitnah Ancaman Bom - The Christian Sciense Monitor: Ikhwanul Muslimin Bukan Teroris! - [TURUN] Polis Tak Boleh Sembarangan Larang & Tangkap Peserta Himpunan [DASYAT] Emel Ancaman Bom: Rafizi Pula Yang Disiasat, Bukan Blogger UMNO! Posted: 29 Dec 2013 01:15 AM PST R*afizi beri keterangan hari ini, persoal kewajaran tindakan polis* Pengarah Strategik Parti Keadilan Rakyat PKR Ra... more »

MiLo SuaM

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
MiLo SuaM ------------------------------ PDRM Atau Sesiapa Jangan Alih Isu Kenaikan Kos Sara Hidup, Protes Rakyat Ambang Tahun Baru Diteruskan! Posted: 28 Dec 2013 06:05 PM PST You are subscribed to email updates from MiLo SuaM To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

Ketua Penyamun Menjadi Wali Allah (Versi 1)

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 1 day ago
Gambar hiasan Abu Ali al-Fuzail bin Iyaz at-Talaqani dilahirkan di Khurasan. Diriwayatkan bahawa sewaktu meningkat remaja, Fuzail adalah seorang pencuri. Setelah bertaubat, Fuzail pergi ke Kufah kemudian ke Makkah, di mana ia tinggal beberapa tahun lamanya hingga wafatnya pada tahun 187H/803M. Nama Fuzail cukup terkenal sebagai seorang ahli hadis, dan keberaniannya berdakwah kepada Harun ar-Rasyid menjadi sebutan orang. Fuzail penyamun dan kisah taubatnya Sewaktu masih remaja, Fuzail mendirikan khemah di tengah-tengah padang pasir, iaitu antara Merv dan Bawar. Jubahnya dibuat dar... more »

Taipingmali (tm)

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
Taipingmali (tm) ------------------------------ - Kerajaan Sasar Buka 50 Kedai Kain Rakyat 1Malaysia Tahun Depan- Najib - Menteri Besar Kelantan U-Turn, Ekoran Desakan ‘Suara Ghaib’ - PAS KINI BUKAN PAS YANG DAHULU Kerajaan Sasar Buka 50 Kedai Kain Rakyat 1Malaysia Tahun Depan- Najib Posted: 28 Dec 2013 03:12 PM PST Datuk Seri Najib Tun Razak berkata kerajaan menyasarkan untuk membuka 50 buah Kedai Kain Rakyat 1Malaysia (KKR1M) pada tahun depan. "Alhamdulillah, kita sasar 50 buah KKR1M tahun depan. Insya-Allah," kata perdana menteri menerusi akaun Twitternya hari... more »

DARUL EHSAN TODAY

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
DARUL EHSAN TODAY ------------------------------ APA SUMBANGAN CINA PADA UMAT ISLAM...??? Posted: 28 Dec 2013 06:00 PM PST Bermula dengan perniagaan kain di satu unit kedai di pekan segamat johor, syarikat jakel mula menapak selangkah demi selangkah sehingga hari ini menjadi sebuah syarikat textile melayu/Islam yang terbesar di malaysia. Kini jakel memiliki 5000 perkerja kesemuanya anak-anak melayu dikedai mereka di seluruh malaysia, siapa sangka perniagaan bermula dari kecil-kecilan, kini syarikat milik orang Islam seratus peratus itu menjadi pemborong dan pengedar kain t... more »

Tan Sri Muhammad Ali Hashim kembalikan darjah kebesaran Johor kerana tidak rela diperlekeh

atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
[image: Tan Sri Muhammad Ali Hashim] *Tan Sri Muhammad Ali Hashim* *PUTRAJAYA: Bekas Ketua Pegawai Eksekutif Johor Corp (JCorp), Tan Sri Muhammad Ali Hashim mengesahkan telah mengembalikan tiga darjah kebesaran negeri Johor, semalam.* *Menurutnya, tindakan itu diambil ekoran tidak dapat menerima tuduhan yang dibuat oleh Setiausaha Jumaah Majlis Diraja Johor, Datuk Abdul Rahim Ramli, 5 Disember lalu.* *Sebelum ini, Abdul Rahim mendakwa artikel Menuntut Hak, Menebus Masa Silam tulisan Muhammad Ali yang disiarkan Sinar Harian, dikhuatiri boleh menimbulkan persepsi negatif terhadap in... more »

FALSAFAH MACAI UMNO IALAH JIKA NEGARA KITA MAU MAJU MACAM NEGARA-NEGARA EROPAH HARGA BARANG-BARANG DAN PERKHIDMATAN KENA NAIK!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 day ago
*" Kerajaan BN naik kan harga barang bukannye nak menyeksa rakyat tapi nak naikkan ekonomi negara kita maju mcm negara2 eropah"Begitulah bunyi nada ayat yang terdapat di laman twitter difahamkan kepunyaan seorang penyokong setia UMNO sampai putus hayat.Kalau gitulah hujah"cerdik" yang cuba di jual kepada rakyat .. maka sepatutnya harga barang dan perkhidmatan dinegara ini kena naik lagi tinggi sebab lagi tinggi lagi maju sesebuah negara itu.Omak Kau sedikit pun tidak terperanjat mutu hujah, komen dan falsafah perjuangan yang di anuti oleh para penyokong totok UMNO .. telah ... more »

EDISI BONGKAR!!! .. RUPA-RUPANYA PEMIMPIN PERSATUAN PENGGUNA ISLAM YANG SERU RAKYAT SUPAYA BEKERJA KERAS UNTUK ATASI KENAIKAN KOS SARA HIDUP YANG TINGGI ADALAH SEORANG BANKRAP SEJAK TAHUN 1985 KERANA TIDAK BAYAR HUTANG HAMPIR RM1.5 JUTA DAN HAMPIR DI PENJARAKAN!!!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 day ago
*Ini kenyataan mamat yang bankrap mengenai isu rakyat tertekan teruk dengan kos sara hidup yang tinggi kerana harga barang melambung tinggi.Di sebalik rungutan kenaikan harga barangan dan perkhidmatan serta kos sara hidup, Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) sebaliknya tampil menggesa pengguna bekerja lebih kuat untuk mendapat lebih pendapatan.Pemimpin PPIM Nadzim Johan berkata, ekoran kenaikan itu, pengguna disaran bangun dan bekerja lebih keras dan tidak harus hanya duduk menunggu semata-mata."Buat sesuatu, cari pendapatan lebih," katanya dalam forum mengenai k... more »

Harga Minuman Dijangka Naik

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 1 day ago
Kenaikan harga dalam banyak perkara mengakibatkan masalah besar kepada premis makanan yang mungkin akan menaikkan harga mereka. Terbaru apabila terdapat pengumuman kenaikan harga daripada pembuat ais. Jika kedai-kedai makan mahu menaikkan harga minuman, maka mereka kini mungkin menemui alasan yang terbaik. Sejak Rabu lalu, harga satu blok 50 kilogram (kg) ais akan dinaikkan sebanyak RM2.50, manakala kos bagi 10kg tiub ais akan menigkat kos 50 sen lagi. Bergantung kepada lokasi, satu blok 50kg kini dijual pada kira-kira RM10, manakala beg ais tiub boleh didapati pada harga sekitar... more »

Kritikan Ilmiyyah Terhadap Buku Dr Maza : Bid'ah Hasanah Istilah Yang Disalah Fahami

IbnuNafis at Tahu, Faham & Amal - 1 day ago
Kritikan Ilmiyyah Terhadap Buku Dr Maza sudah siap. Kritikan ini disusun oleh Kumpulan Penyelidikan Ahlus Sunnah Wal Jama'ah. Laman Web : http://www.aswj-rg.com/ - (Ahlus Sunnah Wal Jama'ah Research Group) Sahabat boleh membaca artikel menjawab buku Dr Asri yang bertajuk Bid'ah Hasanah Istilah Yang Disalah Fahami di sini : 1. Bab 1 http://www.aswj-rg.com/2013/12/

EDISI BONGKAR!!!! .. MENTERI PAKATAN RAKYAT LANGSUNG TIDAK BERJIWA PATRIOTIK ... MENGGUNAKAN BUKAN KERETA NASIONAL SEBAGAI KERETA RASMI????

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 day ago
*Betullah kata-kata macai UMNO .. macam mana mereka tidak menyalak, maki hamun, herdik, caci cerca dan mencarut kat para pemimpin Pakatan Rakyat.Lihatlah dengan mata kepala sendiri ... sebuah kereta buatan United Kingdom negara yang pernah menjajah negara kita ... jenama Range Rover nombor pendaftaran WXM 6 yang dijadikan kenderaan rasmi oleh seorang menteri kabinet Pakatan Rakyat .. Ooppss... Menteri Kabinet itu bukankah dari kelompok UMNO/BN?Rupa-rupanya kereta ini kepunyaan pemimpin UMNO yang berjiwa Melayu tulin patriotik habis 110% yang jaga portfolio Pelancungan dan... more »

Surat YB Fuziah Salleh Kepada Presiden Emeriah Arab Bersatu (UAE) Bertanyakan Status Wang Bantuan Banjir Tersebar

Addin Deen at Addin - 1 day ago
Pada 24hb Disember lalu heboh satu dunia Presiden Emiriah Arab Bersatu (UAE), Sheikh Khalifa Zayed Al Nahyan menyumbang sebanyak Dh36.6 juta (RM32.9 juta) kepada misi bantuan kemanusiaan untuk mangsa banjir di Malaysia. Menurut laporan agensi berita UAE, bantuan berkenaan akan memanfaatkan lebih 20,000 keluarga yang terjejas di Pahang dan Kelantan, baru-baru ini. Bencana alam terbabit menyebabkan kemusnahan rumah dan kerosakan harta benda. Antara inisiatif yang akan dilaksanakan Persatuan Bulan Sabit Merah (RCA) UAE, termasuk membaik pulih lebih 20,000 rumah yang musnah, selai... more »

The Unspinners

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
The Unspinners ------------------------------ - Rosmah patut ditiow kalau duit gomen diguna, ada salahlaku, dan bukti - Archbishop Pakiam bukan pariah ...tlg jgn hina - Ada nak guling kerajaan, AP bermadu kasih di Switzerland? - Anwar jumpa kepala-kepala India berkenaan kejutan bom - Mat Sabu pujuk 40 ribu Bangla ke perhimpunan Dis 31 Rosmah patut ditiow kalau duit gomen diguna, ada salahlaku, dan bukti Posted: 28 Dec 2013 08:00 PM PST Archbishop Pakiam bukan pariah ...tlg jgn hina Posted: 28 Dec 2013 05:06 PM PST Ada nak guling kerajaan, AP bermad... more »

Kami Sokong Tokguru

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
Kami Sokong Tokguru ------------------------------ - Benarkah Ikhwanulmuslimin Bakar kampus Al-Azhar - Mencari Rezeki halal - Keanehan Pulau Socotra di Yemen - Pulau Dimana DAJJAL Dirantai? Benarkah Ikhwanulmuslimin Bakar kampus Al-Azhar Posted: 28 Dec 2013 05:42 PM PST ------------------------------ KAHERAH - Imej Universiti Al-Azhar, Mesir yang berusia lebih 1,000 tahun sebagai gedung keilmuan Islam terulung dunia tercemar apabila sekumpulan penyokong pergerakan Ikhwanul Muslimin bertindak membakar sebuah bangunan fakulti universiti itu semalam, kata beberapa ... more »

MIMPI SENJA

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
MIMPI SENJA ------------------------------ - Rafizi pula nak saman polis - che’GuBard kepada Amar Singh - Minta Maaf atau saman RM100 juta - Takkan la kerajaan Najib serapuh biskut kering? - Perhimpunan 3112 : Penganjur bawa senjata termasuk bom tangan ooi, hangpa jaga2 ... depa nak gulin Najib ... hehehe aku gelak gulin-gulin - Wanita dirogol beramai-ramai malam Krismas Rafizi pula nak saman polis Posted: 28 Dec 2013 08:41 PM PST Oleh: Norhayati Umor KUALA LUMPUR 29 DIS : Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli akan mengambil tindakan undang-undang ekoran t... more »

MERBOK TIMES

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
MERBOK TIMES ------------------------------ JABATAN PENERANGAN GAGAL MENERANGKAN DASAR KERAJAAN Posted: 28 Dec 2013 08:21 PM PST Prof Dr Ahmad Murad Merican KEGAGALAN kerajaan memanfaatkan fungsi Jabatan Penerangan dalam menerangkan setiap dasar yang telah dan akan dilaksanakan merupakan punca rakyat tidak faham serta keliru. Kerajaan sepatutnya menggunakan seluruh jentera jabatan itu untuk menerangkan setiap polisi secara jelas dan konsisten bagi mengelakkan kekeliruan mengenai sebarang tindakan yang bakal dilaksanakan. Kegagalan menggunakan sepenuhnya Jabatan Penerangan ... more »

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
Dialog Dewasa Kritik Berasa ------------------------------ Mat Sabu Akui Unit Amal PAS Adalah Dari Syiah? Posted: 28 Dec 2013 06:00 PM PST Pendedahan dari Mat Sabu dalam temubual bersama Malaysian Insider di sini ( http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/kepimpinan-ulama-dan-unit-amal-dari-iran-kata-mat-sabu ) Sumber gambar dari blog ini : http://daengselili.blogspot.com/2013/12/mat-sabu-mengakui-pas-guna-sistem-syiah.html MyMassa ulang tayang kenyataan ini kerana seorang Ustaz PAS mengakui bahawa Unit Amal PAS adalah dari Syiah. Bila MyMassa buat semakan, memang... more »

My Dashboard.

Tiada ulasan: