Isnin, 30 Disember 2013

Didakwa. 2994.


Tiga Pegawai Kastam Didakwa Edar 1.5 Kg Dadah

atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
*SEREMBAN – Tiga Pegawai Jabatan Kastam Diraja Malaysia (JKDM) dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini semalam atas pertuduhan mengedar dadah anggaran berat 1,540 gram pada 15 Disember lalu.Kesemua tertuduh, Wee Sew Him, 58, bertugas sebagai Penolong Kanan Pengarah, manakala Bahara Mansor, 58, dan Syafizal Mahmud, 36, sebagai Pegawai Kanan bertugas di cawangan narkotik Ibu Pejabat Kastam Diraja Malaysia, Kampung Jijan Tengah, Nilai.Bagaimanapun tiada pengakuan direkodkan daripada semua tertuduh di hadapan Majistret Siti Khairiah Abdul Razak.Mengikut kertas p... more »

NGO lapor polis Himpunan 31 Dis, koyak gambar Rafizi,CheguBard

atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
Naik 'lebam-lebam' muka Rafizi dan Che Gu Bard dan nyaris 'patah batang leher' hasil kerja-kerja 'brutal' NGO macai. *[image: Lee Pan's photo.]_________________________________________________________* *Yang hairan wal ajaibnya tak macai-macai tu ditanggung hingga mati oleh amenu?* *Kalau ditanggung seumur hidup tak hairanlah macai boleh bertindak begitu......ni tidak, hanya beberapa keping biskut kering, teh-ais bungkus, sekotak rokok, topi sudu dan baju - T sanggup mencampakkan harga diri demi kelangsungan amenu.al-brangionline;Dengan puak-puak ni usah cakap pasal harga dir... more »

Kumbang Memusnahkan Ratusan Hektar Kebun Kurma Yahudi

Detik Islam at Detik Islam - 1 day ago
Kumbang merah merupakan serangga perosak yang paling serius menyerang pokok-pokok kurma di Israel. Sejak serangga perosak ini muncul pada tahun 1999 di Beit She’an menyebabkan kemusnahan beratus-ratus pokok kurma dan memusnahkan beratus-ratus hektar kebun dan tanaman hiasan di kawasan penempatan mereka. Pegawai Israel mengadakan mesyuarat tergempar di sebuah hotel di Tel Aviv pada minggu terakhir bulan November tahun lepas untuk membincangkan kerosakan akibat kumbang sawit merah dan mencari jalan alternatif untuk menghapuskan mereka. Kumbang ini pernah menyebabkan kemusnahan awal ... more »

SIRI 5 : MISTERI PELABURAN MALAYSIA- HUBUNGAN DENGAN SI PENDEK JHO LOW

atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
[image: Big money buy outs of movie projects that other studios decided were too dangerous to handle] *Walau bagaimanapun , surat khabar Hollywood lain bercakap tentang bentuk pendapatan yang berasingan sama sekali , dalam bentuk pelaburan pihak ketiga.* *Wang besar membeli belok projek filem yang studio lain membuat keputusan terlalu bahaya untuk mengendalikan.* *Sebagai contoh , The Los Angeles Times merujuk kepada " pelabur yang tidak didedahkan dari Timur Tengah dan Asia".* *Jika begitu , pelabur ini adalah pelabur yang besar yang begitu dipecayai.* *Model perniagaan Red G... more »

SURAT YB FUZIAH SALLEH AHLI PARLIMEN KUANTAN KEPADA PRESIDEN EMERIAH ARAB BERSATU (UAE) MENGENAI STATUS BANTUAN RM32.9JUTA KEPADA MANGSA BANJIR.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 day ago
*Pada 24hb Disember lalu heboh satu dunia Presiden Emiriah Arab Bersatu (UAE), Sheikh Khalifa Zayed Al Nahyan menyumbang sebanyak Dh36.6 juta (RM32.9 juta) kepada misi bantuan kemanusiaan untuk mangsa banjir di Malaysia. Menurut laporan agensi berita UAE, bantuan berkenaan akan memanfaatkan lebih 20,000 keluarga yang terjejas di Pahang dan Kelantan, baru-baru ini. * *Bencana alam terbabit menyebabkan kemusnahan rumah dan kerosakan harta benda. * * Antara inisiatif yang akan dilaksanakan Persatuan Bulan Sabit Merah (RCA) UAE, termasuk membaik pulih lebih 20,000 rumah yan... more »

RAKYAT MARHAEN

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
RAKYAT MARHAEN ------------------------------ - Fitnah Menguling: Dituduh sebagai dalang: SAMM dan Jingga 13 akan saman Polis - Rasionalisasi ekonomi kerajaan 47% BN yang tidak rasional - Emel Fitnah: Siasat penulis blog isu emel 'letupan' - Rafizi - Fitnah "BOM": Rafizi beri keterangan hari ini, persoal kewajaran tindakan polis - Apa kaitan Riza Shahriz – Jho Low?? - Dihalau seperti PATI: Penduduk Kampung Railway tuntut bela di mahkamah - Rafizi kesal polis tidak ambil tindakan terhadap blogger Umno - Rakyat Perlu Berjimat Untuk Kerajaan 47% B... more »

Manjung Mari

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
Manjung Mari ------------------------------ Aku harap berita ni tak benar ... Fitnah tu... Posted: 27 Dec 2013 11:06 PM PST Kalau nak kata menabung macam mak nya tak pula dinyatakan,,, Tetapi yang dilaporkan mula bekerja tahun 2000,,, hebat kan... Anak Rosmah beli kondo RM110 juta di New York - - 7:32PM Dis 27 2013 Anak tiri Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang berusia 36 tahun dilaporkan membeli satu unit kondominium berharga USD33.5 juta (RM110 juta) di New York. Riza Shahriz Abdul Aziz, anak lelaki Datin Seri Rosmah Mansor daripada perkahwinan terdah... more »

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI ------------------------------ SIRI 5 : MISTERI PELABURAN MALAYSIA- HUBUNGAN DENGAN SI PENDEK JHO LOW Posted: 28 Dec 2013 03:25 AM PST [image: Big money buy outs of movie projects that other studios decided were too dangerous to handle] Walau bagaimanapun , surat khabar Hollywood lain bercakap tentang bentuk pendapatan yang berasingan sama sekali , dalam bentuk pelaburan pihak ketiga. Wang besar membeli belok projek filem yang studio lain membuat keputusan terlalu bahaya untuk mengendalikan. Sebagai contoh , The Los Angeles Times merujuk kepad... more »

Maharaja Lawak Mega: Punggung 'ketat' Feeya Iskandar jadi isu

PBO™ at pen buruk online ™ - 1 day ago
“Saya tak faham kenapa orang perlu pertikai sampai macam itu sekali. Saya tak rasa diri saya seksi,” kata penyampai radio Sinar FM, Feeya Iskandar menjawab cemuhan mengenai penampilan dirinya yang seksi. Feeya atau nama sebenar Nor Shafiza Iskandar Azizan, 24, dikecam teruk peminat di laman forum sosial, baru-baru ini kerana penampilannya yang dianggap seksi dan keterlaluan ketika mengacarakan program mingguan Maharaja Lawak Mega (MLM) 2013. Feeya yang dihubungi berkata, cemuhan itu sesuatu yang menyedihkan berikutan sikap segelintir peminat yang mudah menjatuhkan hukum terhadap ap... more »

SETAKAT INI DUA DARI EMPAT KUMPULAN YANG DINAMAKAN OLEH POLIS KL SEBAGAI PENGANJUR "HIMPUNAN GULING KERAJAAN " SUDAH MENGELUARKAN KENYATAAN TEGAS AKAN LEKAS AMBIL TINDAKAN SAMAN PDRM TERUTAMANYA TIMBALAN KETUA POLIS KUALA LUMPUR KERANA DITUDUH MEMFITNAH!!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 day ago
*JINGGA 13 SANGKAL KENYATAAN POLIS : LAPORAN POLIS DAN AKAN SAMAN PDRM Saya selaku Ketua Koordinator Jingga 13 Malaysia menyangkal sekeras-kerasnya tuduhan dan dakwaan kenyataan yang dibuat oleh Timbalan Ketua Polis Kuala Lumpur bahawa Jingga 13 terlibat sebagai penganjur Perhimpunan Guling Kerajaan dalam Sidang Media 27 Disember 2013 . Satu FITNAH yang terancang dilakukan bagi memburukkan imej Jingga 13 di mata rakyat dengan tuduhan "bagi menunjukkan rasa tidak berpuas hati mereka ke atas kerajaan dan seterusnya mahu menimbulkan kek... more »

Dituduh sebagai dalang: SAMM dan Jingga 13 akan saman Polis

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 1 day ago
Polis mendedahkan empat pertubuhan bukan kerajaan (NGO) propembangkang sebagai dalang utama perhimpunan haram untuk menggulingkan kerajaan pada sambutan ambang tahun baharu di Dataran Merdeka, Selasa depan. Empat pertubuhan tersebut adalah Gerakan Turun Kos Sara Hidup (Turun), Jingga 13, Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) dan Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) yang dikatakan turut merancang menimbulkan kekecohan dengan menggunakan senjata. Timbalan Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Amar Singh Ishar Singh ketika mendedahkan perkara itu berkata, pihaknya telah mengenal pasti kumpul... more »

Gaji RM12,000 Sebulanpun Terasa Perit..

atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
*Berapakah gaji yang diperlukan untuk hidup di Malaysia? Inilah persoalan yang sukar dijawab sejak kebelakangan ini namun bergaji RM12,000 sebulan di Pulau Pinang tidak menjanjikan hidup yang selesa. Caroline Wong, 34 seorang kerani tinggal bersama suaminya seorang pengurus jualan dan anak perempuan mereka yang masih kecil. * *Setiap hujung bulan, mereka mendapat RM12,000 sebagai pendapatan bulanan namun sejak kebelakangan ini mereka berasa ia sudah tidak mencukupi. "Kami kini terpaksa makan di rumah dan tidak boleh lagi membeli barangan mahal termasuk pakaian berjenama seba... more »

Presiden Iran Juga Pernah Ucapkan Selamat Tahun Baru Yahudi

Detik Islam at Detik Islam - 1 day ago
[image: rouhani Presiden Iran Juga Pernah Ucapkan Selamat Tahun Baru Yahudi] Presiden Iran, Hassan Rouhani menghantar mesej ucapan Selamat Hari Natal kepada pemimpin Vatican, Pope Francis (Pope Francis). Mesej itu disampaikan Rouhani via akaun Twitter nya, @ HassanRouhani ke akaun Twitter Paus Francis, @ Pontifex. "Salam kepada @ Pontifex pada hari ulang tahun Kristus, Nabi cinta, kasih dan persahabatan. Semoga untuk tahun baru nanti penuh kedamaian dan kemakmuran, " bunyi tweet Rouhani, seperti dilaporkan Mirror. Tentu ucapannya ini semakin mendekatkan blok antara Iran dan Barat. Pa... more »

Ancaman bom: PDRM perlu ambil tindakan !!

atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
Rafizi: Polis Perlu Tangkap & Siasat Blogger UMNO Sebar Fitnah Ancaman Bom * SHAH ALAM – Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli menggesa Polis Diraja Malaysia (PDRM) menyiasat satu entri blog pro-Umno hari ini mendedahkan satu e-mel yang mengaitkan beliau dan seorang individu didakwa mendalangi komplot ancaman bom menjelang perhimpunan rakyat pada 31 Disember ini. * *Beliau berkata, pihak polis wajar mengambil tindakan tegas terhadap blogger terbabit yang mereka-reka e-mel tersebut sambil menyifatkannya sebagai ‘fitnah luar biasa’ kerana ia membabitkan ancaman bom ser... more »

JOM KITA SEMAK SATU PERSATU AKUJANJI UMNO/BN PRU 13 BERTEMAKAN "MENEPATI JANJI, MEMBAWA HARAPAN" TELAH MENJADI AKU TIPU PADAN MUKA!!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 day ago
*Akujanji bertemakan 'Menepati Janji, Membawa Harapan' itu, mengandungi janji BN untuk membawa negara ke peringkat lebih tinggi sekiranya diberikan mandat baharu dalam pilihan raya umum ke-13 nanti:* *1. Menangani Kos Sara Hidup:* ** Menambah BR1M sehingga RM1,200 untuk isi rumah dan RM600 untuk bujang dengan bantuan secara tahunan dikekalkan* ... more »

Saman RM100 Juta Untuk Timbalan Ketua Polis Kerana Fitnah Himpunan Rakyat 31 Dec.

Soz Cyili at Ameno World - 1 day ago
Dah mengamok dah NGO2 yang dituduh akan membawa pelbagai senjata dan bom. Episode pertama disini ==> http://amenoworld.blogspot.com/2013/12/hot-menteri-larang-sertai-perhimpunan.html Kata2 Chegu Bard tue benar. Memang NGOs yang disebut2 oleh polis bukan pencetus idea kepada perhimpunan yang akan dilaksanakan pada malam 31 Dec 2013. Ia adalah idea rakyat yang mahu berhimpun untuk raikan sambutan

Cénangau

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
Cénangau ------------------------------ Apa masalahnya kalau himpunan 31 Disember tu bercanggah dengan Perlembagaan PAS sekali pun? Posted: 28 Dec 2013 04:36 PM PST Aku sebenarnya tak peduli pun PAS sokong atau tak, b*ercanggah dengan Perlembagaan PAS* malah kalau betul salah di sisi undang-undang negara sekali pun. Tujuannya himpunan tu pada aku sangat jelas, nak desak kerajaan berhenti menzalimi rakyat dengan kenaikan harga yang nampak semakin menggila dengan alasan yang BANGANG pulak tu. Utusan melaporkan: Tindakan Dewan Pemuda Pas untuk menyertai perhimpunan membant... more »

Pekida ni pertubuhan dakwah Islam sesat ke? cuba baca

atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
[image: Pekida bantah perhimpunan di padang MBKT] *Pekida bantah perhimpunan di padang MBKT Ahmad Sukri (tiga kanan) bersama sebahagian ahli Pekida Kuala Terengganu menunjukkan laporan polis yang dibuat di Balai Polis Kuala Terengganu, semalam.* *KUALA TERENGGANU: Pertubuhan Dakwah Islamiah Malaysia (Pekida) Daerah Kuala Terengganu mengadakan demonstrasi aman membantah usaha pihak tertentu yang mahu mengadakan perhimpunan haram di Dataran Merdeka pada 31 Disember ini.* *Bantahan dan demonstrasi aman yang diadakan di padang Majlis Bandar raya Kuala Terengganu (MBKT) itu disertai ... more »

Tukar Tiub

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
Tukar Tiub ------------------------------ - KANG KONG TELAH BERSUARA - ZAKAR NAIK JUAL AGAMA - BERGULING GULING - BERITA BERGAMBAR DARI TEMERLOH - MASHITAH BANGANG - GUNAKAN KONDOM UNTUK KESELAMATAN - ANAK BUMI MANUSIA - LAGI BODOH LAGI BAIK KANG KONG TELAH BERSUARA Posted: 28 Dec 2013 07:05 PM PST *CALON ANUGERAH * *HASAN MALEK* *Ubah cara belanja hadapi kenaikan harga* Kuala Lumpur: Semua pihak dinasihatkan bertindak wajar dalam mengimbangi perbelanjaan masing-masing ekoran peningkatan berterusan harga pelbagai barang pada masa sekarang.... more »

My Dashboard.

Tiada ulasan: