Jumaat, 17 Januari 2014

3141. Aku nak tahu juga apa hal tiba-tiba kangkung jadi top berbanding emas di Malaysia masakini.


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com 

Jangan Upload Gambar Bayi Anda Jika Anda Sayangkan Dia,Kerana...

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 4 hours ago
*Al Ain Bukan Perkara Main-main.* Perlu kita fahami, bayi yang berumur kurang dari 40 hari berisiko kepada 4 keadaan, *2 keadaan permasalahan rohani, 2 keadaan permasalahan fizikal.* Bagi permasalahan rohani, melibatkan* Ain dan Ummu Sibyan*. Sang faqir garis tebalkan pada posting kali ini adalah permasalahan rohani, iaitu Ain dan Ummu Sibyan. Ummu Sibyan adalah dari kalangan kaum jin yang gemar mendengar tangisan anak-anak kecil terutamanya bayi, maka bagi mengelakkan gangguan ummu sibyan ini, maka Sayyiduna RasulILLAHi SallALLAHu Alaihi Wassalam telah memberi panduan , antarany... more »

Al Ikram

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 5 hours ago
Al Ikram ------------------------------ HANYA YANG YAKIN KUASA ALLAH SAJA Posted: 15 Jan 2014 09:40 PM PST You are subscribed to email updates from Al Ikram To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

Isu Azmin - PKNS sebenarnya ada unsur sabotaj ..? Jom terjah

PBO™ at pen buruk online ™ - 5 hours ago
APABILA membaca kenyataan dan penjelasan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mengenai isu 'pemecatan' Ahli Parlimen Gombak dan juga Adun Bukit Antarabangsa, Mohamed Azmin Ali sebagai Ahli Lembaga Pengarah PKNS sudah timbul konfius besar di dalam benak banyak orang apabila beliau menyatakan keputusan memecat Azmin itu dibuat oleh pengurus besar PKNS, Othman Omar, bukan olehnya. Penjelasan itu membingungkan orang yang waras dan mereka yang tahu mengenai bidang kuasa dan prosedur dalam sesebuah jabatan atau kerajaan. Dalam menjelaskan perkara itu, Abdul Khalid seolah-o... more »

Fakulti Siyasah Syar'iyah

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 5 hours ago
Fakulti Siyasah Syar'iyah ------------------------------ Mual ke Menyampah ...? Posted: 16 Jan 2014 02:30 AM PST Mual ke Menyampah ...? Kaahhh, kah kah ...? You are subscribed to email updates from Fakulti Siyasah Syar'iyah To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

REZQEEN HILL

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 5 hours ago
REZQEEN HILL ------------------------------ Anak Cina Hina Perdana Menteri Melayu Islam, Tapi Orang Kita Buat Apa? #Kangkung @PDRMsia @NajibRazak Posted: 16 Jan 2014 04:30 AM PST Inilah Cina yang buat video Kangkung yang over dalam menyindir hingga dah tahap menghina Perdana Menteri, Dato Sri Najib Tun Razak. Dia edit lagu remix secara membabi buta tanpa sedikit pun mengetengahkan apa objektif sebenar program yang diadakan semasa Najib menyampaikan ucapan. Padahal Najib telah mengumumkan bantuan TV flat screen, peti ais, tilam dan pelbagai lagi kepada mangsa-mangsa banjir ... more »

Anak Sungai Derhaka

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 5 hours ago
Anak Sungai Derhaka ------------------------------ - Gagal tangkis serangan 'Kangkung', Pemuda UMNO keluarkan amaran.. - Kangkung : Patutlah Blogger Pro UMNO Tak Melawan.. Ada Krisis Rupanya.. - Memalukan! Laporan BBC mengenai Najib dan Kangkung disekat.. - Najib diberi makan kangkung di Pulau Pinang.. Gagal tangkis serangan 'Kangkung', Pemuda UMNO keluarkan amaran.. Posted: 16 Jan 2014 04:00 AM PST Ini adalah lumrah bagi sesiapa sahaja yang pernah bertengkar dengan mana-mana macai, gagal menangkis hujah macam-macamlah keluar dari mulut macai tu.. Gagal nak ... more »

Manjadda wajada

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 5 hours ago
Manjadda wajada ------------------------------ Pemuda Umno beri amaran jangan main isu kangkung Posted: 16 Jan 2014 01:53 AM PST *Pemuda Umno negeri itu mengutuk sekeras-kerasnya perbuatan sekumpulan kecil penyokong PKR yang mempermainkan Najib dengan kangkung.* *Mohd Johari menyifatkan perbuatan Adun Machang Bubuk, Pulau Pinang dari PKR menyumbat masuk sayur kangkung ke mulut replika perdana menteri merupakan tindakan mentaliti kelas rendah.* *"Ia biadap dan kurang ajar," katanya dalam satu kenyataan hari ini.* JANUARY 16, 2014 [image: Kangkung disumbat dalam mulut patung Na... more »

TINTA MUTIARA

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 5 hours ago
TINTA MUTIARA ------------------------------ AMBIK KAU ! PADAN MUKA !!! Posted: 15 Jan 2014 08:54 PM PST Kangkung: Najib malukan negara di seantero dunia Shirzad Lifeboat *"Kangkung* di tepi paya…" Segala puji-pujian bagi kerajaan Umno-BN di bawah kepimpinan Najib Razak, Perdana Menteri dan Menteri Kewangan tersohor sekian alam. Walaupun satu dunia sudah heboh memperkatakan perihal kenyataan terdangkal alaf ini dari seorang yang bertaraf ketua kerajaan dan memiliki pula, katanya, ijazah ekonomi perindustrian serta mendakwa membaca ribuan buku, namun rasanya belu... more »

Ohpolitik!™

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 5 hours ago
Ohpolitik!™ ------------------------------ - #Kangkung : ADUN Machang Bubok, Lee Khai Loon Melampau! - Anwar Ibrahim Mahu Azmin Ali Dikekalkan Di PKNS - Gobind Singh Wajar Saman Pihak Yang Hantar “Surat Guaman”nya Pada RoS? - Selepas 32 Tahun Kerajaan Terengganu Sedia Timbang Semak Semula Cukai Pintu MBKT #Kangkung : ADUN Machang Bubok, Lee Khai Loon Melampau! Posted: 16 Jan 2014 12:04 AM PST Satu demonstrasi kecil malam tadi ekoran kenaikan harga barang-barang keperluan, telah disuntik dengan sendaan berkaitan dengan kenyataan 'Perdana Menteri Datuk Seri... more »

edyesdotcom

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 5 hours ago
edyesdotcom ------------------------------ Parody Kangkung Adalah Sentimen 1Malaysia Posted: 16 Jan 2014 02:25 AM PST Kenyataan Media 16 Januari 2013 *Parody Kangkung Adalah Sentimen 1Malaysia* Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) membidas kenyataan seorang blogger pro-umno yang cuba mengaitkan sebuah flashmob parodi kangkung dengan sentimen perkauman. SAMM menyifatkan tindakan blogger tersebut hanya mengambil kesempatan dari satu aksi semata-mata, namun tidak melihat dari pelbagai sudut yang lebih menyeluruh. Apa yang berlaku dalam negara hari ini ialah, 1Malaysia telah... more »

Unit Amal Dapat Kepercayaan Dari Polis.. Ini Buktinya

Addin Deen at Addin - 6 hours ago
Pasukan Unit Amal Dewan Pemuda PAS mendapat pengiktirafan apabila diberi kepercayaan oleh pihak Polis untuk bertugas mengawal lalu lintas sempena Thaipusam esok. Unit Amal Gombak diminta membantu pihak polis berkawal di kawasan lampu isyarat Pinggiran Batu Caves. Ia ekoran aduan orang ramai yang mendakwa berlaku kesesakan teruk di sepanjang jalan memalui Kg. Laksamana, Kg. Nakhoda dan Kg. Sg. Kertas apabila jalan utama ke Batu Caves telah ditutup untuk Thaipusam esok. Unit Amal PAS, atau lebih terkenal dengan jolokan 'tentera merah' sebelum ini menjadi bualan rakyat negara ini e... more »

Pelajar ditegah berserban ??

atsixty at ZAKRI ALI - 6 hours ago
*Qalsom Bee* *[image: Pelajar ditegah berserban -- Bukan sebahagian daripada pakaian seragam sekolah – Hakim RAYUAN ditolak... (Dari kiri) Mior Atiqulrahman Ishak, Syed Abdullah Khaliq Aslamy Syed Ahmad Johari dan adiknya Syed Ahmad Syakur hadir di Mahkamah Persekutuan, Putrajaya semalam bagi mendengar keputusan rayuan mereka berhubung kes memakai serban ke sekolah. - Gambar ABDUL NAZIR MOHAMED. PUTRAJAYA 12 Julai - Islam bukan hanya setakat serban dan janggut, demikian menurut Mahkamah Persekutuan ketika menolak rayuan tiga pelajar Sekolah Kebangsaan Felda Serting di Negeri Sembilan... more »

Timbalan Menteri Pendidikan, P Kamalanathan makan penumbuk.

atsixty at ZAKRI ALI - 6 hours ago
Roslin Ahmad [image: Timbalan Menteri Pendidikan, P Kamalanathan makan penumbuk. /// hehehehe padan muka.]

Kisah Kematian Maryam,Dikebumikan Oleh Malaikat

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 7 hours ago
Nabi Isa adalah nabi yang dilahirkan tanpa ayah dengan izin Allah dan Maryam adalah ibu yang telah melahirkan, menjaga dan mendidik Nabi Isa dengan penuh kasih sayang. Suatu hari Nabi Isa telah bekata kepada ibunya, “Sesungguhnya dunia ini adalah kampung yang akan musnah dan sesungguhnya akhirat itu adalah kampung yang kekal, oleh itu, marilah ibu besama saya”. Setelah berkata demikian, maka berangkatlah mereka menuju ke gunung Lebnon. Apabila sampai di gunung tersebut, maka Nabi Isa dan ibunya berpuasa di siang hari dan mendirikan solat di malam hari. Makanan mereka terdiri dari... more »

Unit Amal PAS Gombak diberi kepercayaan oleh pihak Polis untuk mengawal lalu lintas

atsixty at ZAKRI ALI - 7 hours ago
Jaafar Budi [image: Unit Amal Gombak diberi kepercayaan oleh pihak Polis untuk mengawal lalu lintas di lampu isyarat Pinggiran Batu Caves, Selangor selepas menerima aduan dari orang ramai kesesakan yang cukup teruk berjam-jam lamanya dikawasan berkenaan, apabila jalan utama Batu Caves telah ditutup untuk perayaan Thaipusam esok. Pihak Polis pula tidak cukup anggota untuk mengawal kesesakan yang berlaku. Maka diberikan amanah dan tanggung jawab kepada Unit Amal Gombak untuk membantu PDRM melicinkan pergerakan lalu lintas disana. Tahniah Unit Amal Gombak... Walaupun media arus perdana ... more »

Video ni khas untuk Datuk Nooh Gadut yang kata Dr. Maza meroyan kat internet

PBO™ at pen buruk online ™ - 7 hours ago
Sebelum tu Datuk Nooh Gadut mengkritik bekas mufti yang kita faham sebagai Dr Mohd Asri Zainal Abidin atau Dr. Maza sebagai meroyan kat media sosial. “Sebagai seorang mufti, kita sepatutnya menggunakan adab sopan yang digariskan untuk menegur pemimpin. Jangan disebabkan kita tidak lagi menjadi mufti, kita meroyan di dalam media sosial dengan menghentam kerajaan. cerita lanjut klik sini Video ni agaknya boleh 'ajar' bekas mufti ni tentang menegur pemimpin .. {baca lagi klik butang papar ... } 5 artikel pilihan pembaca hari ini Oops! Make sure JavaScript is enabled in your brow... more »

Hadiah Terbaik Buat Pengundi2 BN.....

atsixty at ZAKRI ALI - 7 hours ago
Roslin Ahma*d* *Kerajaan boros, kakitangan awam mungkin dibuang.* [image: Kerajaan boros, kakitangan awam mungkin dibuang.]

Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia - SPRM

atsixty at ZAKRI ALI - 8 hours ago
*Zulhaidah Suboh * *[image: Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia - SPRM Bukan saja keluarga Najib Kebal SPRM malah Keluarga Taib juga Kebal SPRM. Sampai bila SPRM mendiamkan diri drpd mengambil keputusan utk membuka kertas siasatan dan tindakan seterusnya? SPRM harus menjadi sebuah badan bebas dalam menagani ratusan aduan rakyat Malaysia khasnya Sarawak terhadap Taib Mahmud tidak kira apa jua jawatan beliau. SPRM harus bersikap adil dan saksama terhadap mana mana pihak yang tampil membuat aduan terhadap apa yang berlaku. Apakah SPRM terus hilang integrity bila Abdul Taib Mahmud bers... more »

Gaji B Dan Exco Selangor Akan Dipotong....

atsixty at ZAKRI ALI - 8 hours ago
Roslin Ahmad [image: Roslin Ahmad's photo.] *Kerajaan Pakatan rakyat Selangor mengesahkan gaji Menteri Besar, Speaker dan Timbalan Speaker serta Exco akan dipotong dan di masukkan kedalam tabung kebajikan untuk membantu rakyat negeri itu.* [image: Roslin Ahmad's photo.]

'Fitnah lagi isu Giat Mara akan disaman'

atsixty at ZAKRI ALI - 9 hours ago
*Ahli Parlimen Selayang, William Leong Jee Keen hari ini menyangkal kenyataan banyak pihak berhubung dakwaan kerajaan negeri Selangor akan merobohkan bangunan Giat Mara Selayang dalam masa terdekat.Baliau berkata demikian ketika dihubungi Malaysiakini, sekali gus memberi amaran keras sekiranya masih berdegil dan terus menyebarkan kenyataan palsu tersebut.* *"(Kenyataan palsu) itu semua tidak benar sama sekali, saya menyeru semua pengguna Facebook dan penulis blog tidak terus mengeluarkan kenyataan yang tidak benar tentang perkara itu.* *"Sekiranya perkara ini berterusan kita ... more »

Gambar SeMpoi .Hero Penggali Kubor Dah Mula Pegang Bendera PAS.

atsixty at ZAKRI ALI - 10 hours ago
*Siapa kenal ?? Alhamdulillah....**Nasir Bilal Khan* *Nasir Bilal Khan* *[image: NasirBilalKhan02.jpg]Nasir Bilal Khan**Info kelahiran* *Nasir Bin Bilal Khan1960* *Nasir Bilal Khan ialah seorang pelakon kelahiran Negeri Sembilan, Malaysia yang terkenal dan pernah* * memenangi beberapa anugerah.*

Apabila Iblis Laknatullah Menghadapi Saat Kematiannya

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 10 hours ago
Abu Laits Samarkandi meriwayatkan dengan sanadnya dari Afnah bin Qays berkata: Saya pergi ke Madinah ingin bertemu dengan Omar bin Al Khattab RA, tiba-tiba saya bertemu dengan Ka’bul Ahbaar yang menceritakan dalam suatu majlis, “Ketika Adam AS sedang menghadapi saat kewafatan, baginda berkata: “Ya Rabbi, musuhku pasti akan mengejek padaku jika ia melihat aku telah mati, padahal ia diberi hingga hari kiamat”. Maka di jawab Allah SWT: “Hai Adam, kamu langsung menuju ke syurga, sedang si celaka (iblis) ditunda hingga hari kiamat supaya merasakan sakit maut, sebanyak makhluk yang per... more »

Janji makan capati!!!

atsixty at ZAKRI ALI - 10 hours ago
*Muhd Jeffrydin Hamzah*

Pemuda Umno beri amaran jangan main isu kangkung

atsixty at ZAKRI ALI - 10 hours ago
[image: Kangkung disumbat dalam mulut patung Najib di Machang Bubuk, Pulau Pinang] *Pemuda Umno negeri itu mengutuk sekeras-kerasnya perbuatan sekumpulan kecil penyokong PKR yang mempermainkan Najib dengan kangkung.* *Mohd Johari menyifatkan perbuatan Adun Machang Bubuk, Pulau Pinang dari PKR menyumbat masuk sayur kangkung ke mulut replika perdana menteri merupakan tindakan mentaliti kelas rendah.* *"Ia biadap dan kurang ajar," katanya dalam satu kenyataan hari ini.* *JANUARY 16, 2014* *Kangkung disumbat dalam mulut patung Najib di Machang Bubuk, Pulau PinangPergerakan Pemuda Umno... more »

Gagal tangkis serangan 'Kangkung', Pemuda UMNO keluarkan amaran..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 11 hours ago
Ini adalah lumrah bagi sesiapa sahaja yang pernah bertengkar dengan mana-mana macai, gagal menangkis hujah macam-macamlah keluar dari mulut macai tu.. Gagal nak pertahan hujah, peribadi lawannya akan diserang.. siapa tak percaya sila cuba sendiri.. ha..ha..ha.. risiko tanggung sendiri. Dalam hal ini seorang Blogger UMNO yang suatu masa dulu mengetuai UMB Pulau Pinang (sekarang akupun tak tahu siapa ketua UMB Pulau Pinang ni) dan hebat dalam kerja-kerja membodek yang memberikan keuntungan buatnya menurut seorang sahabat X-UMB, telah menyuarakan kemarahannya. Ini dipercayai dilaku... more »

INILAH WAJAH SEPASANG SUAMI ISTERI YANG DITAHAN OLEH PIHAK BERKUASA SWEDEN ATAS KESALAHAN MENDERA ANAK MEREKA KERANA TIDAK MENUNAIKAN SOLAT!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 11 hours ago
*Heboh baru-baru ini kisah sepasangan warga Malaysia di Stockholm ditahan kerana dikatakan menghukum anak. Mereka ditahan sejak pertengahan Disember lalu dan bakal dibicarakan pada 16 Januari ini.Suami Azizul Raheem Abdullah merupakan seorang pegawai Lembaga Penggalakan Pelancungan Malaysia yang berkhidmat di Stockholm, sementara isterinya Shalwati Nurshal seorang pendidik sekolah menengah pula mengambil cuti tanpa gaji untuk bersama suami di negara itu.Pihak Wisma Putra memberitahu bahawa pihaknya akan membantu sepenuhnya termasuk menyediakan bantuan guaman dan aspek ... more »

.

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 11 hours ago
. ------------------------------ Pemecatan Azmin tidak sah - Anwar Ibrahim Posted: 15 Jan 2014 09:05 PM PST *Konterversi mengenai pemecatan Mohamed Azmin Ali sebagai ahli Lembaga Pengarah PKNS akhirnya mendapat perhatian Penasihat Umum PKR Anwar Ibrahim yang menganggap pemecatan Azmin itu sebagai tidak sah kerana ia tidak mengikut peraturan dan prosuder.* *Kata Anwar dalam satu sidang akhbar di Petaling Jaya pagi ini, pengurus besar PNKS tidak ada kuasa untuk memecat Azmin sebaliknya Exco dan Menteri Besar sahaja berhak melakukan demikian.* *Dengan itu kata Anwar, Azmin ma... more »

GEMPAR!!!! PENDEKAR MELAYU UMNO CIUM MELEKAAAAAAAAAAAAAATTT DI KAKI MIC.. ??

atsixty at ZAKRI ALI - 11 hours ago
*Orenji Ren Oren* *GEMPAR!!!! PENDEKAR MELAYU UMNO CIUM MELEKAAAAAAAAAAAAAATTT DI KAKI MIC.. kah kah kaaaaaaaaaaaaaaahh!!! * *Bro, kata ko org kuat 'UMNO' kan, kenapa x mo jumpe Muhyiddin je mintak? * *Si Kamalnathan tu Timbalan je bro.. Bosnya Muhyiddin, bangsa MELAYU.. Awat maruah letak kat kaki kaum lain? Siap cium Muah Muaaah Muaaaaaaaaah lak tu.. Melekaaaaaaaaaaaaaaaaatt bau kaki bro..* * Inilah akibat 'minda' di jajah sampai ke hari ni... Harap PERKASA dan pejuang sejati Parti Keris Assobiyah rasa terhina dengan kenyataan P.Kamalnathan ini.. * *Sampai sanggup cium... more »

The Antics of Husin Lempoyang

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 11 hours ago
The Antics of Husin Lempoyang ------------------------------ Alhamdulillah ... Hasan Malek sudah kerja keras turun padang Posted: 15 Jan 2014 05:24 PM PST *Sampai lewat malam tadi Hasan Malek bekerja keras* Dalam suatu sidang akhbar lepas Mesyuarat Kainet semalam, Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin telah mengumumkan penubuhan Jawatankuasa Khas Kabinet Menangani Kos Sara Hidup. Ia bertujuan untuk menangani setiap isu berkaitan kenaikan kos hidup rakyat. Sidang akhbar yang dihadiri oleh Menteri Perdagangan Dalam Negeri yang ada, yang sebelum dan suatu masa dul... more »

tunku

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 11 hours ago
tunku ------------------------------ Anwar wants Azmin Ali's position in PKNS reinstated.PERIOD. Posted: 16 Jan 2014 01:27 AM PST Anwar Ibrahim wants PKR deputy president Azmin Ali to be reinstated as board member of the Selangor State Economic Development Corporation (PKNS). He told a press conference that Azmin's removal did not adhere to procedures and decision (not to renew Azmin's contract) should be withdrawn. He said only the Mentri Besar or executive council had the power to remove Azmin from the board. "The general manager does not have the power to release the let... more »

#seratah#

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 11 hours ago
#seratah# ------------------------------ MENGAPA KAMI TINGGALKAN ANWAR IBRAHIM Posted: 16 Jan 2014 12:23 AM PST sambungan *Datuk Seri Zaharin Mohamed Hashim* *Bekas Ahli Parlimen Bayan Baru.* Datuk Seri Zaharin berkata kebanyakan pemimpinan kanan PKR diperingatkan bahawa agenda PKR adalah lebih besar iaitu menuju ke Putrajaya, tetapi bagi beliau kalau betul nak menuju ke Putrajaya pekara asas perlu diperbetulkan terlebih dahulu. Kalau semua pekara di bawah diserahkan kapada DAP, anda seorang duduk di situ sedangkan di bawah dan dikeliling dipenuhi orang yang hendak mero... more »

Anwar Bongkar Tembelang Umno BN.. Posted by Addin Deen

atsixty at ZAKRI ALI - 11 hours ago
*Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa kerajaan mengelirukan masyarakat awam berhubung keperluan pemotongan subsidi sedangkan harga komoditi jatuh di seluruh dunia.* *Sambil menambah keperitan itu akan membawa ke arah inflasi keseluruhan, beliau berkata, pemotongan subsidi petrol dan gula dibuat tidak kena pada masanya.* *“Alasan bahawa harga mesti diselaraskan dengan pasaran dunia mengelirukan,” katanya kepada pemberita di ibu pejabat PKR di Petaling Jaya.* *Anwar berkata, harga minyak minta turun kepada AS$106.80 pada 2014 berbanding AS$111 setong pada 2012.* *Se... more »

Rosmah Mansor disindir Pemuda UMNO supaya tutup aurat.

mantaro at SISI BUKIT - 12 hours ago
Biro pemuda UMNO menyindir Rosmah Mansor .Rosmah Mansor disindir supaya memakai tudung untuk menutup aurat .Jika tidak memakai tudung dalam tempoh 24 jam ini ,Perdana Menteri Najib Razak diminta memecat Rosmah Mansor sebagai Wanita Pertama. Isu tudung: 'Minta maaf atau pecat guru besar'

"Sekali lagi Ko Sebut KANGKUNG ! - Ko Siap"

atsixty at ZAKRI ALI - 12 hours ago
Milo Kosong Koww *[image: Photo: admin tk akan bertanggongjwb atas perkara2 yg berlaku selepas ini..ini krana ada berita yg mengatakan najib sdh hilang sabar dan marah dgn pelayar2 fb yg sentiasa mainkan isu kangkung..siap kau org nanti..]* *Admin tk akan bertanggongjwb atas perkara2 yg berlaku selepas ini..ini krana ada berita yg mengatakan najib sdh hilang sabar dan marah dgn pelayar2 fb yg sentiasa mainkan isu kangkung..siap kau org nanti.. *

Parody Kangkung Adalah Sentimen 1Malaysia

ReJaM at MiLo SuaM - 12 hours ago
Kenyataan Media16 Januari 2013 Parody Kangkung Adalah Sentimen 1Malaysia Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) membidas kenyataan seorang blogger pro-umno yang cuba mengaitkan sebuah flashmob parodi kangkung dengan sentimen perkauman. SAMM menyifatkan tindakan blogger tersebut hanya mengambil kesempatan dari satu aksi semata-mata, namun tidak melihat dari pelbagai sudut yang lebih menyeluruh.

Kangkung: Najib malukan negara di seantero dunia

atsixty at ZAKRI ALI - 13 hours ago
*Segala puji-pujian bagi kerajaan Umno-BN di bawah kepimpinan Najib Razak, Perdana Menteri dan Menteri Kewangan tersohor sekian alam.* *Walaupun satu dunia sudah heboh memperkatakan perihal kenyataan terdangkal alaf ini dari seorang yang bertaraf ketua kerajaan dan memiliki pula, katanya, ijazah ekonomi perindustrian serta mendakwa membaca ribuan buku, namun rasanya belum terlambat untuk saya turut menumpang semangkuk. Saya telahpun menulis perihal ini dalam akhbar bercetak Harakah keluaran akan datang tetapi dari perspektif berbeza dan merujuk komodit... more »

GAMBAR DAN KISAH YANG DI PADAMKAN DARI PENGETAHUAN RAKYAT OLEH MEDIA ARUS PERDANA .... UNIT AMAL GOMBAK MENDAPAT KEPERCAYAAN PIHAK POLIS TOLONG KAWAL LALU LINTAS DI BATU CAVES!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 13 hours ago
*Unit Amal Gombak diberi kepercayaan oleh pihak Polis untuk mengawal lalu lintas di lampu isyarat Pinggiran Batu Caves, Selangor selepas menerima aduan dari orang ramai kesesakan yang cukup teruk * *berjam-jam lamanya dikawasan berkenaan, apabila jalan utama Batu Caves telah ditutup untuk perayaan Thaipusam esok. Pihak Polis pula tidak cukup anggota untuk mengawal kesesakan yang berlaku.Maka diberikan amanah dan tanggung jawab kepada Unit Amal Gombak untuk membantu PDRM melicinkan pergerakan lalu lintas disana. Tahniah Unit Amal Gombak... Walaupun media arus perdana tidak men... more »

Kelab Greenboc

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 13 hours ago
Kelab Greenboc ------------------------------ - Aiiiik, Suruhanjaya & ISP Kangkung Pun Ada? - [PANAS] Najib & UMNO Terkangkang Isu Kangkung, Lamanweb #BBCTrending Disekat! - Bumi Seakan Enggan Menerimanya: Gempa Berlaku Ketika Ariel Sharon Hendak Dikebumikan - [TERBONGKAR] Isteri Curang Ketika Suami Keluar Bekerja Aiiiik, Suruhanjaya & ISP Kangkung Pun Ada? Posted: 16 Jan 2014 12:01 AM PST S*KMM nafi sekat ISP 'kangkung'* Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) menafikan bahawa arahan telah dikeluarkan kepada penyedia perkhidmatan Internet... more »

Taipingmali (tm)

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 13 hours ago
Taipingmali (tm) ------------------------------ - Bila guru Islam diarah buka hijab - Jangan jadi barua - COMANGO Bermain Kotor? Bila guru Islam diarah buka hijab Posted: 15 Jan 2014 11:20 PM PST KENYATAAN MEDIA KETUA PEMUDA UMNO JOHOR Pergerakan Pemuda UMNO Negeri Johor (PPUNJ) hari ini melahirkan rasa dukacita dan membantah keras di atas tindakan seorang ahli jemaah Pengurus sebuah Sekolah Jenis Kebangsaan (C) Nan Ya Telok Sengat Kota Tinggi yang telah mengarahkan seorang guru Islam supaya membuka tudung ketika mengajar selain memberi ancaman keselamatan terh... more »

MANDOR.BLOGSPOT.COM

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 13 hours ago
MANDOR.BLOGSPOT.COM ------------------------------ MANA WANG SAGUHATI BEKAS POLIS RM3 RIBU JANJI TAHUN 2012? Posted: 15 Jan 2014 04:52 PM PST Lupakah anda bahawa Kerajaan pernah berjanji untuk memberikan saguhati kepada bekas-bekas Polis sebanyak RM3,000.00 secara "One Off" setiap seorang bagi mengenang jasa-jasa mereka? Bekas-bekas Polis yang layak adalah terdiri daripada bekas anggota Home Guard, Special Constable, Extra Police Constable, Auxilliary Police, Women Auxilliary, Women Special Constable, Border Scout dan Jungle Squad,AC/Homeguard. Peruntukan itu telah dimasu... more »

Sahabat-Gunung

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 13 hours ago
Sahabat-Gunung ------------------------------ - Arah Guru Islam Buka Tudung – Mereka Semakin Berani Cabar Kesucian Agama Islam - Skuad Pengguna Pemuda Ditubuh Bagi Pantau Kenaikan Harga Barangan - Tutup Pusat Giat MARA Ada Unsur Politik - KJ - COMANGO Bermain Kotor? - Bila Khalid Berahim Nak Try Kencing ..... Arah Guru Islam Buka Tudung – Mereka Semakin Berani Cabar Kesucian Agama Islam Posted: 16 Jan 2014 12:15 AM PST Pergerakan Pemuda UMNO Negeri Johor (PPUNJ) hari ini melahirkan rasa dukacita dan membantah keras di atas tindakan seorang ahli jemaah ... more »

Dua Remaja Ditahan, Suspek Kes Pembunuhan Tiga Beradik di Kedah November Tahun Lalu

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 14 hours ago
[Bernama] ALOR SETAR: Akhirnya dua suspek yang dipercayai mempunyai kaitan dengan kes pembunuhan tiga beradik dari Alor Semela, Jalan Datuk Kumbar di sini tahun lalu ditahan semalam. Mereka merupakan dua remaja lelaki yang berusia 18 dan 19 tahun yang ditahan di rumah masing-masing di Kampung Gelam berhampiran Jalan Datuk Kumbar antara pukul 5.30 petang hingga 11 malam. "Kita telah mendapat perintah tahanan reman untuk suspek sehingga 22 Jan ini untuk siasatan lanjut bersabit kes bunuh yang melibatkan tiga beradik pada November tahun lalu," kata Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Keda... more »

Anwar Bongkar Tembelang Umno BN..

Addin Deen at Addin - 14 hours ago
Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa kerajaan mengelirukan masyarakat awam berhubung keperluan pemotongan subsidi sedangkan harga komoditi jatuh di seluruh dunia. Sambil menambah keperitan itu akan membawa ke arah inflasi keseluruhan, beliau berkata, pemotongan subsidi petrol dan gula dibuat tidak kena pada masanya. “Alasan bahawa harga mesti diselaraskan dengan pasaran dunia mengelirukan,” katanya kepada pemberita di ibu pejabat PKR di Petaling Jaya. Anwar berkata, harga minyak minta turun kepada AS$106.80 pada 2014 berbanding AS$111 setong pada 2012. Sebaliknya, ... more »

Bekas mufti kata Dr Maza jangan meroyan dalam media sosial

PBO™ at pen buruk online ™ - 14 hours ago
Penasihat Majlis Agama Islam Johor, Datuk Nooh Gadut menyelar tindakan bekas rakan sejawatannya yang kerap menggunakan medium media sosial untuk menghentam kerajaan. Beliau yang juga merupakan bekas Mufti Johor itu berkata demikian ketika menyampaikan ceramah yang bertajuk “Husnul Khotimah, Allah Dan Rasul Disisiku” di perkarangan Masjid Kg Baru, 13 Jan. Beliau yang tidak menyebut nama mana-mana individu itu menjelaskan Islam ada menggariskan beberapa panduan berhubung adab dan kaedah untuk menasihati pemimpin. {baca lagi klik butang papar ... } 5 artikel pilihan pembaca hari in... more »

Tanda protes ,apa kata pempetisyen Lubok Merbau jangan bayar kos mahkamah.?

mantaro at SISI BUKIT - 14 hours ago
Untuk mendapatkan satu keputusan yang adil,kes perlu dibicarakan dengan membenarkan pihak pempetisyen bersama peguam dan saksi mengemukakan hujah"kata Mohd Ridzuan Asit,pempetisyen Dun Lubok Merbau. Mungkin pempetisyen boleh bertanya peguam implikasi tidak mahu bayar kos mahkamah kerana beliau tidak diberi peluang untuk bersama peguam dak saksi untuk mengemukakan bukti. Mohd Ridzuan Asit dikenakan bayar kos sebanyak RM60 ribu kerana petisyen ditolak.

Belantan

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 15 hours ago
Belantan ------------------------------ Kerajaan terlalu lama berlembut? Posted: 15 Jan 2014 09:36 PM PST Kerajaan digesa mula bertindak sekarang bagi menangani penggunaan isu kalimah ALLAH dalam kitab Bible yang hangat diperkatakan kebelakangan ini. Pendakwah bebas, Mohd Kazim Elias Al Hafiz berkata, kerajaan sudah terlalu lama berlembut dan berdiplomasi berhubung perkara tersebut sehingga golongan bukan Islam, khususnya Kristian, mula mendesak agar kalimah ALLAH digunakan dalam kitab Bible mereka. Mohd Kazim berkata, desakan golongan itu jelas melanggar perlembagaan neg... more »

The Unspinners

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 15 hours ago
The Unspinners ------------------------------ - Kafir belum berkuasa penuh, Dah tindas orang Islam - Apa lagi cinabeng mahu? Sara hidup ke menghina??? - DEDAH!!!! Cina yang produce video kangkung dikesan! - Beza bekas mubaligh Kristian yang masuk Islam dengan yang masuk PAS Kafir belum berkuasa penuh, Dah tindas orang Islam Posted: 15 Jan 2014 10:29 PM PST Apa lagi cinabeng mahu? Sara hidup ke menghina??? Posted: 15 Jan 2014 07:25 PM PST DEDAH!!!! Cina yang produce video kangkung dikesan! Posted: 15 Jan 2014 04:33 PM PST Beza bekas mubaligh Krist... more »

GAMBAR SULTAN BRUNEI SAMA-SAMA BASAH KUYUP DENGAN RAKYAT SEMASA PERARAKAN MAULIDUR RASUL TERSEBAR DI ALAM SIBER

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 15 hours ago
*Sultan Brunei, Kebawah Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Baginda Sultan Haji Hassanal Bolkiah Mu'izzaddin Waddaulah ibni Al-Marhum Sultan Haji Omar 'Ali Saifuddien Sa'adul Khairi Waddien, menyambut Hari Keputeraan Nabi Muhammad S.A.W pada 12 Rabiulawal 1435H lalu bagi tahun 1435H/2014M dalam hujan.Basah kuyup meredah hujan demi tanggungjawab baginda untuk bersama-sama dengan rakyat.*

KERAJAAN DAP/PR JOHOR ZALIM SUNGGUH DAN TIDAK BERHATI PERUT LANGSUNG .... NAIKKAN KADAR SEWA GERAI SEHINGGA 700 PERATUS SAMPAI RAMAI PENIAGA GULUNG TIKAR!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 15 hours ago
*Betullah apa yang dilemparkan selama ini oleh juak-juak UMNO betapa zalim dan tidak berhati perutnya kerajaan-kerajaan negeri yang di perintah oleh Pakatan Rakyat terutamanya DAP.Terkini kisah para peniaga di gerai setara Majlis Daerah Kota Tinggi (MDKT) di Jalan Johor- Kota Tinggi yang suram muram dan tidak berseri berikutan hampir kesemua peniaga menutup gerai/kedai kerana tidak mampu membayar sewa yang naik sehingga 700 peratus ( tujuh ratus peratus ).Difahamkan kesemua peniaga itu warga Bani Melayu yang menyokong padu abadi UMNO selama ini.Nasib baik Johor masih diperint... more »

Gaya Peneroka

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 15 hours ago
Gaya Peneroka ------------------------------ UBAT YANG MERBAHAYA Posted: 15 Jan 2014 08:38 AM PST Farmasi Perak Kopi ini berharga RM5.00 sepeket..dikategori sebagai sangat mahal berbandingi kopi campuran biasa di pasaran yang berharga Rm2-3.Sila berhati-hati Farmasi Perak Perlu dijelaskan disini produk ini asalnya adalah minuman, pihak farmasi secara keseluruhannya memantau produk didalam bentuk farmaseutikal iaitu kapsul tablet dan sekiranya produk tersebut telah disahkan kandungannya mengandungi racun yang digunakan untuk merawat pesakit didalam makanan setelah dianalisa... more »

Panglima Perang Cyber

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 15 hours ago
Panglima Perang Cyber ------------------------------ Isu paksa buka tudung: Kami beri masa 24 jam - Biro Pelajaran Pemuda UMNO | Astro Awani Posted: 15 Jan 2014 10:11 PM PST *KUALA LUMPUR*: "Kami beri masa 24 jam untuk ahli jemaah pengurus SJKC Nan Ya memohon maaf kepada seluruh umat Islam di negara ini". Demikian tegas Pengerusi Biro Pelajaran Pemuda UMNO Malaysia, Rafiq Naizamohideen susulan kejadian guru Cina Muslim di Sekolah Jenis Kebangsaan (SJKC) Nan Ya, Teluk Sengat, Johor yang dipaksa membuka tudung. Pang Ah Ngang yang berusia linkungan 60an dikatakan telah mendesa... more »

DARUL EHSAN TODAY

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 15 hours ago
DARUL EHSAN TODAY ------------------------------ Aku Senaraikan Kerja Terkutuk CINA Hina Agama Islam & Melayu... Posted: 15 Jan 2014 06:00 PM PST Hina dan perlekeh logo halal... Bank cina halang umat Islam bersembahyang... Salib dalam buku jawi sekolah agama, hasil dari syarikat cina... Kaligrafi Allah dan Muhammad di jual di kedai cina (lokasi amcorp mall) Cina hina Azan... Maki melayu bodoh, pasal pertahankan seorang guru yang di arahkan oleh pengetua sekolah cina suruh guru itu buka tudung kalau nak mengajar di sekolah itu... Kenapa mesti guna gambar najib berpakaia... more »

MIMPI SENJA

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 15 hours ago
MIMPI SENJA ------------------------------ PKNS kata mesyuarat exco putus gugur Azmin Posted: 15 Jan 2014 06:09 PM PST Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) berkata keputusan untuk menamatkan jawatan Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali sebagai ahli PKNS dibuat oleh mesyuarat exco. Setiausaha Kerja PKNS, Norita Mohd Sidek berkata, jawatan Azmin ditamatkan melalui surat bertarikh 8 Januari lalu, sebenarnya dibuat selaras dengan mesyuarat exco pada 13 November dan disahkan pada 4 Disember tahun lalu. "Merujuk kepada isu jawatan YB Mohamed Azmin Ali sebagai Ahli Perb... more »

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 16 hours ago
Dialog Dewasa Kritik Berasa ------------------------------ - KALIMAH ALLAH: PADERI KHATOLIK MENIPU LAGI? - Kantoi! Macai 'Gila Kangkung' Guna Nama Zizan Raja Lawak & Ally Iskandar Untuk Sebar Fitnah. - MALAYSIA MENANG, SENATOR PENGACAU GAGAL KALIMAH ALLAH: PADERI KHATOLIK MENIPU LAGI? Posted: 15 Jan 2014 10:13 PM PST Menterjemahkan ALLAH sebagai tuhan di dalam kitab Bible merupakan satu lagi pembohongan yang sengaja direka cipta oleh paderi-paderi Kristian. Sebabnya kalimah suci tersebut tidak pernah pun terkandung di dalam mana-mana Bible samada dalam versi... more »

ANGIN PERUBAHAN

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 16 hours ago
ANGIN PERUBAHAN ------------------------------ - Pecat Azmin Ali Dari PKNS Adalah Keputusan Khalid Ibrahim Sendiri, Malaysiakini Dedahkan Segalanya - Ungku Aziz : Ini Kerja Jahat Untuk Burukkan Hubungan Saya Dengan Perdana Menteri @NajibRazak - Komunis, Kangkung, Khayal & Kuasa - Video : Satu Lagi Projek Diam Diam DAP Di Selangor, 300,000 Ekor Khinzir Diternak Di Sepang - Biadap Sekali Kelakuan DAP Ini, Menghina Orang Melayu - Bukti Jelas, Ungku Aziz Difitnah Dalam Facebook Mengenai Kangkung - Saifuddin Abdullah Hendak Jadi Pengerusi SPR? - ... more »

Manjung Mari

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 16 hours ago
Manjung Mari ------------------------------ Uuweeik.. Buat peminat restoren mamak .. Posted: 15 Jan 2014 12:25 AM PST Kalau sebelum ni heboh restoren mamak,, ada yang sangkal balik dan sebagainya,,, tetapi kali ini siap ada bukti.. Sayang, aku tak biasa dengar lagi nama kedai ni,, belum popular lagi,,, Dipos oleh Listen Listen Original. Kalau air sungai tu boleh lah tahan sikit,, ini air longkang,,, errhm,, nyam nyam,,,,.. You are subscribed to email updates from Manjung Mari To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Goo... more »

Penyingkiran Azmin Ali Dalam PKNS Tidak Sah - Anwar

Addin Deen at Addin - 16 hours ago
Penasihat ekonomi negeri Selangor, Datuk Seri Anwar Ibrahim (gambar) menegaskan penyingkiran Azmin Ali daripada Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) adalah tidak sah yang sekaligus melambangkan sokongan padu beliau terhadap pengikut setianya itu dalam mengkritik Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menguruskan ekonomi Selangor. Ketua pembangkang tersebut berkata, proses tidak melantik semula Azmin sebagai lembaga pengarah dalam PKNS tidak melalui proses dan prosedur yang sepatutnya. "Pengurus besar tidak mempunyai kuasa untuk menyingkir mana-mana lembaga penga... more »

Ambil alih industri air: Pusat jangan mangsakan rakyat Selangor! - (Basyar Ab Kadir)

atsixty at ZAKRI ALI - 16 hours ago
*[image: Rafizi]PETALING JAYA: KEADILAN memberi amaran kepada Kerajaan Pusat supaya tidak menyalahguna kuasa terhadap pengambilalihan industri air di Selangor melalui Akta Perkhidmatan Air 2006 mengikut Fasal 114.* *Pengarah Strategi KEADILAN, Rafizi Ramli berkata, Fasal 114 membolehkan Kerajaan Persekutuan melalui Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN) mengambil alih sepenuhnya harta, perniagaan dan perjalanan harian sesuatu pemegang konsesi atas kepentingan negara.* *Beliau bimbang jika pengambilalihan ini diteruskan oleh Kerajaan Selangor akan menyebabkan monopoli melampau s... more »

Ultra cili: Sejak bila Khalid jadi MB penipu?!

PBO™ at pen buruk online ™ - 16 hours ago
Hello!! Orang tengah hangat hati pasal isu kangkung dan kesan rasionalibabi subsidi, korang pulak tengah sibuk bercakaran isu kuasa dan harta benda. Ini apa hal isuAzmin Ali dan PKNS? Sejak bila pulak Khalid Ibrahim jadi MB putar alam? Khalid cakap macam ni, PKNS cakap macam ni .. Azmin cakap macam mana pulak? Penburukonline.blogspot.com Tak boleh ke korang selesai masalah perbalahan korang tu. Aku cadangkan korang berdua bercuti dan duduk face to face. Dari hati ke hati korang selesai masalah korang. Korang tak payah la nafi yang korang tak ada masalah. Sejak dari isu jawatan Men... more »

[PANAS] FB Najib Dibanjiri Komen Kangkung

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 16 hours ago
[MK] Laman facebook Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak pagi ini dilanda dengan begitu banyak komen video yang membicarakan topik 'kangkung'. Dalam status terkini dalam profail facebook beliau yang berkaitan sambutan Maulidur Rasul Peringkat Kebangsaan yang dimuat naik 14 Januari lalu, telah diserang dengan video parodi kangkung. Sebanyak 1,556 komen dimuat naik sehingga pagi ini, kebanyakannya video parodi menyindir tindakan beliau yang didakwa begitu 'bangga' dapat menurunkan harga pasaran kangkung sehingga dirasakan dapat meringankan beban rakyat. Antara komen yang be... more »


Sumber:
My Dashboard.

vmct7.

7tcmv.

Tiada ulasan: