Jumaat, 17 Januari 2014

3142. Sebelum itu.


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com 



Hallelujah! Ya Ilahi!

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 17 hours ago
Aku tak tau lah, kenapa aku merasa sangat pelik... Mendengar lagu "Hallelujah" ciptaan asal Leonard Cohen dinyanyikan semula oleh kumpulan nasyid Melayu, yang cuba bercerita mengenai keagungan Allah SWT tetapi melodi asalnya diambil dari sebuah lagu bertemakan agama Kristian. Kalaulah ada orang yang ambil lagu "Puji-Pujian" dari Raihan dan kemudiannya dinyanyikan sebagai memuji Buddha, Jesus, L.Ron Hubbard atau Diego Maradona, adakah perlu aku berbangga atau perlu aku merintih? Entahlah. Tapi agak pelik mendengar Hallelujah versi Islamik.

Dua Orang Graduan TURUN dari AMAL Perak

atsixty at ZAKRI ALI - 17 hours ago
Komunikasi Pkrmelaka [image: Photo: Terima kasih buat dua orang graduan TURUN dari AMAL Perak ini yang dengan tanpa diminta dan tanpa diduga muncul menawarkan diri menukarkan tayar kereta saya yang bocor di RnR Seremban 15.1.14 !] *Terima kasih buat dua orang graduan TURUN dari AMAL Perak ini yang dengan tanpa diminta dan tanpa diduga muncul menawarkan diri menukarkan tayar kereta saya yang bocor di RnR Seremban 15.1.14 !*

Kangkung : Patutlah Blogger Pro UMNO Tak Melawan.. Ada Krisis Rupanya..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 17 hours ago
Akhirnya aku temui juga sebab mengapa Blogger-blogger UMNO yang punya nama dan pengaruh langsung tidak melawan serangan dari pihak Blogger-blogger Pakatan Rakyat dalam isu Najib dan Kangkung ini.. Jawapannya aku temui setelah semalaman melayari Blog-blog Pro UMNO dan aku temuinya dalam satu blog Pro UMNO yang paling aku suka baca The Unspinner.. The Unspinner dalam penulisannya telah mendedahkan sebab mengapa Blogger-blogger Pro UMNO yang ternama nampak tidak bermaya dalam menangkis isu ini.. Ini sebahagian dari apa yang ditulisnya... Dato Kadir Jasin di SINI memberi nasihat ke... more »

Foto Tahanan Syiria Mati Kelaparan,Menyayat Hati

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 17 hours ago
[image: Beredar foto para tahanan Suriah tewas kelaparan di penahanan] foto para tahanan suriah yang didapat oleh Tahrir Souri *(Arrahmah.com)* - Pemandangan mengerikan sebuah foto telah membuat marah para *Arrahmah.com)* - Pemandangan mengerikan sebuah foto telah membuat marah para aktivis cyber, sebuah foto yang menunjukkan para tahanan Suriah yang meninggal akibat kelaparan di cabang penahanan rezim. Kelompok aktivis Suriah Tahrir Souri mengklaim mendapatkan foto itu dari seorang agen keamanan rezim Nushairiyah yang membelot dari kantor cabang keamanan 215 pada saat revolusi Suriah... more »

Aku Rasa Sayu Bila Baca Luahan Tok Guru

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 17 hours ago
KOTA BHARU - Bekas Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat berkata, rakyat tidak boleh membandingkan pentadbiran penggantinya, Datuk Ahmad Yakob dengan dirinya yang menerajui Kelantan lebih 20 tahun. Mursyidul Am Pas itu berkata, setiap pemimpin mempunyai pendekatan sendiri dan Ahmad, selaku pemimpin berpengalaman, tahu apa yang perlu dilakukannya. “Susah saya nak kritik peribadi orang, cuma apa yang saya boleh kata, nak cari orang yang sama tidak dapat. Mesti ada perbezaan, lemah di sini, baik di situ. Kita doakan beliau melaksanakan yang terbaik,” katanya kepada Sin... more »

Cursing Malay : Terus Terang

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 17 hours ago
Cursing Malay : Terus Terang ------------------------------ Adakah Sebenarnya Malaysia Tidak Punya Undang-Undang Jalan Raya? Posted: 14 Jan 2014 11:47 PM PST Sila baca dengan tenang. Siapa terasa dialah terasa... Aku drive setiap hari ke ofis, pergi balik ada la dalam 60 km lebih. Bila petang, nak balik, jalan memang macam haram sesaknya. Especially kalau kau nak lari tol. Kau tak nak lari tol pun sesak tapi aku tengok ramai jugak yang menggunakan "jalan alternatif " yang disarankan kerajaan. Oleh kerana traffic jam ni sesak dan kadang2 aku balik ke rumah aje memerlukan ham... more »

Khasiat Buah Durian Belanda Yang Kita Tak Pernah Ambil Tahu

atsixty at ZAKRI ALI - 17 hours ago
[image: khasiat durian belanda] *Khasiat Buah Durian Belanda Yang Kita Tak Pernah Ambil Tahu | Banyak khasiat buah durian belanda yang masih menjadi rahsia atau di rahsiakan.* *Tahukah anda Durian Belanda ini sebagai agen yang berkesan dan kuat dalam mematikan kanser dalam badan kita. Disebabkan perkara ajaib ini lah, rahsia perubatan kuno ini terus di simpan (tidak disebarkan kelebihannya) kerana dunia perubatan ( pakar kanser) risau ciptaan ubat kimia mereka nanti tidak laku. * *Tahukah anda khasiat buah durian belanda ini 1000 kali lebih elok dari membuat kimoterapi. Duri... more »

Pusat Giat MARA Selayang - Apa Isunya?

Soz Cyili at Ameno World - 17 hours ago
Mula2. Orang UMNO dok sebarkan satu surat. Dan mereka kata PGM diarahkan tutup atas faktor tanah haram. Apa surat itu? Rujuk ; Ada sesiapa dari Selangor menafikan kandungan surat neh? Ada sesiapa dari Selangor menafikan ketulenan surat neh? Jawapan dia tiada. Maka kita anggap aje la surat ini benar. Dan seperti yang tertera dalam surat tersebut, notis arah pindah ini berusia setahun.

Realiti ,ramalan 15 peratus petisyen pilihanraya kalah.

mantaro at SISI BUKIT - 17 hours ago
Petisyen Lubok Merbau ditolak. Pempetisyen gagal .Pempetisyen kena bayar kos.Ramalan 15 % sahaja harapan untuk menang petisyen menjadi realiti.

RAKYAT MARHAEN

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 17 hours ago
RAKYAT MARHAEN ------------------------------ - Murtad kerana kemiskinan, bukan kerana ‘Allah’ - FB Najib dilanda komen kangkung pula... - Hikayat seorang ‘raja’ dan Mahkamah Keadilan Antarabangsa - Kos Sara Hidup: Jawatankuasa khas bukan penyelesai masalah...rakyat bukan bahan uji kaji pemerintah...!!! - Najib's 'KANGKUNG' economics - Barang naik: SAMM seru pengguna FB hantar mesej ‘#Kangkung 1 Malaysia’ di FB Najib - Kangkung: Najib malukan negara di seantero dunia - Kangkung: Takdir Tuhan atau usaha kerajaan, tanya Dr Asri - Senyap dala... more »

PEMECATAN AZMIN ALI SEBAGAI LEMBAGA PENGARAH PKNS TIDAK SAH KATA DSAI ... MB SELANGOR DINASIHATKAN AGAR AZMIN ALI DI KEKALKAN!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 18 hours ago
*Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim menasihatkan Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim supaya mengekalkan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Antarabangsa, Azmin Ali dikekalkan sebagai Lembaga Pengarah PKNS.Anwar berkata Azmin perlu dikekalkan kerana keputusan yang dibuat untuk menggugurkan ADUN Bukit Antarabangsa itu tidak mengikut peraturan.* * SHAH ALAM - Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) mendakwa keputusan untuk menamatkan khidmat Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali sebagai Ahli Lembaga Pengarah PKNS dibuat oleh Mes... more »

ADEGAN SEKSI BERSEPAH DALAM FILEM ANAK ROSMAH

atsixty at ZAKRI ALI - 18 hours ago
FILEM ANAK ROSMAH BERUNSUR LUCAH *ADEGAN SEKSI DAN KATA-KATA LUCAH BERSEPAH DALAM FILEM TERBITAN SYARIKAT ANAK ROSMAHMeski pun filem ini dibuat dengan belanja yang besar sekitar USD 100 juta, namun penerimaan peminat wayang tidak memihak kepada pelabur dan penerbit filem ini.Filem keluaran Red Granite Pictures milik Riza, Wolf Of Wall Street yang dibintangi pelakon tersohor Hollywood Leonardo De Carprio mendapat kejian yang tidak disangka-sangka daripada pengkritik filem dan wartawan.Filem yang dipenuhi dengan adegan dadah, bogel, dan kata-kata lucah itu secara amny... more »

Isu Najib Kangkung Kini Di Portal Kompas Indonesia.. Mari Pakat Baca Sebelum Di Blok

Addin Deen at Addin - 18 hours ago
KUALA LUMPUR, RABU — Perdana Menteri Malaysia Najib Razak menjadi bulan-bulanan ledekan warganya di media sosial internet dalam beberapa hari terakhir setelah berkomentar soal harga kangkung. Dalam sebuah pidato, Najib mengeluhkan mengapa rakyat tidak berterima kasih kepada pemerintah karena harga kangkung turun. Begitu video rekaman pidato tersebut diunggah ke Youtube, hari Minggu lalu, para aktivis internet di Malaysia mulai membuat lelucon dan sindiran terhadap isi pidato tersebut. Seorang pengguna mengunggah foto desain kaus bertuliskan ”Keep Calm and Eat Kangkung”. Sebagian ... more »

Pelancong Denmark Berusia 51 Tahun Jadi Mangsa Rogol di India

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 18 hours ago
Polis menyiasat lokasi kejadian. [HM] New Delhi: Seorang pelancong Denmark yang tersesat menjadi mangsa terbaru serangan seksual berkumpulan di India, kata pihak berkuasa semalam. Mangsa - berusia 51 tahun - dilaporkan sedang mencari jalan kembali ke bilik hotelnya di Paharganj apabila dia gagal dikesan pada Isnin lalu. Wanita terbabit melancong bersendirian dan tiba di New Delhi pada Isnin lalu. Sehari kemudian dia pergi melawat sebuah muzium apabila dia tersesat ketika pulang. Jurucakap polis berkata, mangsa cuba bertanya arah kepada beberapa lelaki tempatan tetapi diperdaya dan... more »

EDISI TEMBELANG KASI PECAH TERBURAI!!! ... ISU TUMBUK TIMBALAN MENTERI OLEH PEMUDA UMNO HULU SELANGOR ... SAMPAI BAPA SUSPEK SANGGUP CIUM KAKI KAMALANATHAN ASALKAN BOLEH BANTU TUKAR SEKOLAH MENGAJAR DARI JOHOR KE HULU SELANGOR!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 18 hours ago
*Pergh!!! Dulu adegan P. Kamalanathan cium tangan Muhyiddin Yassin sebaik saja di umumkan sebagai calon BN untuk PRK kerusi Parlimen Hulu Selangor dihebahkan serata dunia dan menjadi momokan dan bahan senda betapa kaki ampu bodeknya beliau.Nah!! sekarang orang kuat UMNO Bahagian Hulu Selangor sampai sanggup nak cium kaki P.Kamalanathan jika beliau sanggup dan mampu menukarkan menantunya seorang guru yang kini sedang mengajar di Johor di tukarkan ke sekolah Hulu Selangor.Apakah begitu sekali jijik dan hinanya perangai orang UMNO ini?.. Hanya mau beri sokongan agar menantu dapat ... more »

Awas, Perompak Hamper! Orang Ramai Diminta Berhati-Hati - Polis

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 18 hours ago
Sekadar hiasan. [Mstar] PETALING JAYA: Polis telah mengeluarkan amaran berhubung mesej yang disebarkan di internet dan sistem pesanan ringkas yang mendakwa sekumpulan perompak telah pergi ke rumah-rumah kononnya untuk menyampaikan hamper kepada penghuni. "Kita tidak menerima apa-apa laporan dan boleh mengesahkan bahawa tiada kejadian seperti ini di Kuala Lumpur, " kata Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, ACP Khairi Ahrasa. Beliau berkata mesej yang tersebar adalah tidak benar tetapi menasihati orang ramai supaya berhati-hati dengan penipuan seperti ini. "Adalah l... more »

Apa Gunanya Ada Menteri Kalau Tak Dapat Bantu Rakyat

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 18 hours ago
SHAH ALAM - Tindakan kerajaan menubuhkan Jawatankuasa Khas Menangani Kos Sara Hidup bukan penyelesaian mengurangkan beban rakyat, sebaliknya membuktikan kerajaan tiada perancangan sebelum melaksanakan sesuatu perkara. Setiausaha Agung Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM), Datuk Dr Maamor Osman berkata, kerajaan tidak sepatutnya menjadikan dasarnya sebagai uji kaji yang akhirnya tidak membawakan apa-apa manfaat sama ada untuk rakyat mahupun negara. “Bila tubuh jawatankuasa ini seperti kerajaan ini ahli bomba, bila ada kebakaran kita akan padam, dan perkara itu berulang-ulang t... more »

Temberang Sultan Melaka Terbongkar? Posted by Addin Deen.

atsixty at ZAKRI ALI - 18 hours ago
[image: Photo: 16 Januari, 2014. Temberang Sultan Melaka Terbongkar? Posted by Addin Deen. Mahkamah Keadilan Antarabangsa (ICJ) mengesahkan sijil pengiktirafan sebagai waris kesultanan Melayu Melaka milik Noor Jan Tuah adalah palsu. Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Idris Haron (gambar) berkata pejabat Yang Dipertua Negeri Melaka telah menerima surat daripada pihak ICJ di the Hague, Belanda, pada September tahun lepas menyatakan Noor Jan sebagai pembohong. "Kenyataan Noor Jan adalah pembohong besar jelas dinyatakan dalam pengakuan pihak ICJ yang ditulis kepada kami," katanya kepada p... more »

Memalukan! Laporan BBC mengenai Najib dan Kangkung disekat..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 18 hours ago
Laporan BBC mengenai 'kangkung' yang mengaitkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, sudah tidak dapat diakses, dan pakar-pakar teknikal membayangkan puncanya ialah kemungkinan ia telah disekat. Pada hari Selasa, stesen penyiar British itu telah memetik berita mengenai sendaan orang ramai terhadap kenyataan Najib mengenai harga sayur-sayuran, tetapi warga siber mula melaporkan menghadapi masalah untuk mengakses artikel di lamanwebnya malam tadi. Mengikut ujian yang dijalankan oleh Malaysiakini sendiri, versi desktop laporan BBC itu masih tidak boleh diakses sehingga 8 pagi ... more »

Haha.. Bung Mokhtar Perli Tok Najib. Kangkung Tak Makn La....Dia Makan Brokoli..

atsixty at ZAKRI ALI - 19 hours ago
[image: Photo: Thursday, January 16, 2014. Haha.. Bung Mokhtar Perli Tok Najib. Kangkung Tak Makn La....Dia Makan Brokoli.. Standards la orang kaya macam Bung ni duit habis kat. Liar Negeri berbelanja sakan. new yer hari tu. Setakat Kangkung tu beri Makan ..Arnab je..dia Makan brokoli .dan asparagus..baru Hampa tau.. Minum Cofee house .. ada pompuan / ISTERI 2 kat sebelah. Muka#poyo jer..kah kah kah Media Orang Kampung.] *Standards la orang kaya macam Bung ni duit habis kat. Liar Negeri berbelanja sakan. new yer hari tu. Setakat Kangkung tu beri Makan ..Arnab je..dia Makan bro... more »

ISP Laporan Berkaitan 'Kangkung' dan PM 'Disekat'

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 19 hours ago
[MK] Laporan BBC mengenai 'kangkung' yang mengaitkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, sudah tidak dapat diakses, dan pakar-pakar teknikal membayangkan puncanya ialah kemungkinan ia telah disekat. Pada hari Selasa, stesen penyiar British itu telah memetik berita mengenai sendaan orang ramai terhadap kenyataan Najib mengenai harga sayur-sayuran, tetapi warga siber mula melaporkan menghadapi masalah untuk mengakses artikel di lamanwebnya malam tadi. Mengikut ujian yang dijalankan olehMalaysiakini sendiri, versi desktop laporan BBC itu masih tidak boleh diakses sehingga 8 ... more »

Bumi Seakan Enggan Menerimanya: Gempa Berlaku Ketika Ariel Sharon Hendak Dikebumikan

atsixty at ZAKRI ALI - 19 hours ago
*Tel Aviv- Isnin lalu, ketika pembunuh masyarakat Islam Palestin, Ariel Sharon hendak dikebumikan, utara Israel telah mengalami gempa bumi berukuran 3.5 skala Richter * *Di saat para pemimpin dan orang-orang kenamaan antarabangsa sedang memberi penghormatan terakhir kepada salah seorang pengasas negara Yahudi itu, penduduk utara Galilee melaporkan kepada Ynetnews.com bahawa gegaran itu mulai dapat dirasai sekitar waktu tengah hari. Berita mengenai gempa bumi itu telah disahkan oleh Institut Geofizik Israel. Masya’Allah… apakah itu petanda bumi ti... more »

Memalukan!! Pengguna Internet Di Malaysia Kecoh Artikel Kangkung BBC Gagal Diakses

Addin Deen at Addin - 19 hours ago
Pengguna internet khasnya Twitter sedang kecoh memerli kerajaan kerana menghalang akses ke artikel “kangkung” dalam laman berita antarabangsa, BBC. Kekecohan bermula apabila wartawan daripada BBC, Charlotte Pritchard bertanya kepada rakyat Malaysia sama ada artikel itu boleh dibaca ataupun tidak. Pengguna internet merungut apabila menghadapi kesukaran membaca artikel itu yang turut memerli kerajaan Malaysia ekoran kenyataan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak tentang harga kangkung baru-baru ini. Posting terakhir daripada Pritchard mengatakan bahawa BBC di London tidak mempunya... more »

JOM TENGOK WAJAH-WAJAH BLOGGER UMNO YANG KECEWA DENGAN UMNO SEBAB TIDAK DI BERI LAYANAN SELEPAS PRU 13???

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 19 hours ago
*Aku,Tun Faisal,Yuseri dan beberapa sahabat...Memang dah jadi lumrah Umno bila kita sudah tidak diperlukan lagi maka kebajikan kita juga tidak akan dipedulikan lagi oleh mereka.Tapi ini bukan bermakna tanpa Umno mengambil tahu KAMI semua akan mati kebulur tak makan.Dah alang alang orang tak peduli..pi mampuih lah dengan diaorang!!!Jadi malam tadi aku ,Tun Faisal,Yuseri dan beberapa teman "keyboard writers" (kami dah meluat dengar diri kami dipanggil Pejuang Maya Umno atau apa saja gelaran tok nenek yang diberi pemimpin selama ini) berbincang bagaimana untuk menerusk... more »

Cénangau

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 19 hours ago
Cénangau ------------------------------ Kalau Azmin yang jadi MB, Ibu Pejabat PKR Selangor takkan kena SITA? Posted: 15 Jan 2014 05:51 AM PST Kalau Azmin yang jadi MB aku yakin takkan berani MPPJ sita HQ PKR Selangor kalau pun sewa tak dibayar, aku sangat-sangat yakin MPPJ takkan 'berani' punya... Otai Reformasi II update status facebook dia: Sedih bila pintu HQ PKR Selangor dikunci akibat diSITA MPPJ kerena tidak membayar sewa sejak beberapa bulan yg lalu.. fenin bila memikirkan bahawa Selangor dibawah PKR mempunyai aset berbilion-bilion.. terharu dan rasa bangga dgn pu... more »

DUNIACACAMARBA

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 19 hours ago
DUNIACACAMARBA ------------------------------ - Maklumat Rasmi Penutupan Giat Mara Selayang daripada Exco - Lawak Kangkung Sindir Najib Dilaporkan oleh BBC - Kemaluan Tegang 5 Minggu...Situasi itu Menyakitkan!!! - Jururawat Dikurung dan Dirogol Romeo Siber - Mengenang Kembali Bapa Saya, Tun Razak - Nazir Razak - Kebencian terhadap Pentadbiran Najib Merentasi Semua, Lapor Asia Sentinel Maklumat Rasmi Penutupan Giat Mara Selayang daripada Exco Posted: 14 Jan 2014 11:46 PM PST *Giat Mara ditutup tiada kaitan dengan Melayu, kata exco Selangor * [TMI] Ah... more »

Kita MESTI Selamatkan Melayu

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 19 hours ago
Kita MESTI Selamatkan Melayu ------------------------------ Siapa Dia Pemimpin Umno Selangor Baru Nikah Dengan Wanita Indon Jadi Bini Nombor 3...? Posted: 14 Jan 2014 07:24 PM PST *Klik SINI* You are subscribed to email updates from Tulisan Blog Lawyer Garang To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

Blessed with oil money, but why is Malaysia in huge debt?

atsixty at ZAKRI ALI - 20 hours ago
*OUTSPOKEN: Can any oil producing country in the world make all her citizens millionaires via prudent management and savings?* *Norway achieved that on Jan 8, 44 years after striking oil in the North Sea in 1969. But it only set up its oil sovereign wealth fund (SWF) in 1990, meaning it took the Norwegians only 23 years to be millionaires.* *According to a Reuters report, everyone in Norway became a theoretical crown millionaire on Jan 8 in a milestone for the world’s biggest sovereign wealth fund that has ballooned thanks to high oil and gas prices.* *The fund owns about one per ... more »

Air Mata Darah Bercampur Keringat......

atsixty at ZAKRI ALI - 20 hours ago
*Jeneral Yakuza Ogawa* *Nasib orang melayu....Salah sebuah rumah orang melayu di Pekan Matau, Kuala Krau, Pahang yang dirobohkan. * *Kawasan yang dihuni orang melayu sekitar 40 tahun, bakal dibangunkan syarikat bukan melayu. Ahli Parlimen dan Adun adalah orang melayu. Slogan hidup melayu hanya retorik semata2. Hanya kerana title kononnya mereka setinggan, dengan mudah di halau keluar. Akhirnya bangsa ku merempat di tanaha* *ir sendiri! Sumber - FB saudara mazlan aliman * *Mana perjuang melayu umno ketika ini? isu giatmara yang dijadikan markas umno kena sitar sebab ta... more »

Tubuh JK Siasatan Diraja Siasat Kekayaan Luar Biasa Rosmah dan Najib.

atsixty at ZAKRI ALI - 21 hours ago
[image: Photo: Wednesday, January 15, 2014. Tubuh JK Siasatan Diraja Siasat Kekayaan Luar Biasa Rosmah dan Najib. Kenyataan Media 15 Januari 2014 Tubuh JK Siasatan Diraja Siasat Kekayaan Luar Biasa Rosmah dan Najib. Nama Rosmah Mansor sekali lagi dipetik menjadi kontroversi nasional apabila didakwa membiayai sebuah filem Hollywood melalui anaknya Riza Aziz yang menjadi penerbit filem tersebut. Dakwaan tersebut dilaporkan oleh beberapa media arus perdana termasuk M-star Online yang menyatakan terdapat tuduhan bahawa filem terbitan Riza Aziz mendapat sumbangan kewangan dari ibunya. M-S... more »

Mahkamah diberitahu video lucah disebar blogger Umno.... HARAKAHDAILY

atsixty at ZAKRI ALI - 21 hours ago
Lawan Corruptions [image: Photo: Mahkamah diberitahu video lucah disebar blogger Umno JAN 15, 2014 HARAKAHDAILY KUALA LUMPUR: Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali dan dua lagi individu menarik balik kenyataan terhadap Umno dalam kes saman berhubung penerbitan artikel yang mengaitkan Umno dengan penyebaran video lucah di laman web. Berikutan itu, kes saman berkenaan selesai selepas Umno menarik balik samannya terhadap ketiga-tiga defendan. Hakim Datuk John Louis O'Hara merekodkan persetujuan penyelesaian itu dalam kamar tanpa perintah mengenai kos. Peguam Raihanah Arifin yang mewak... more »

Najib diberi makan kangkung di Pulau Pinang..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 21 hours ago
Satu demonstrasi kecil malam tadi ekoran kenaikan harga barang-barang keperluan, telah disuntik dengan sendaan berkaitan dengan kenyataan 'Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengenai "kangkung". Kira-kira lima belas orang berhimpun di pasaran malam di Jalan Alma, Bukit Mertajam dengan menbawa gambar besar kepala Najib dengan mulutnya ternganga yang disumbat dengan 10kg kangkung. Menurut ADUN Machang Bubok, Lee Khai Loon, sayuran itu ditanam di rumah seorang penyokong dan ia sebagai simbol bantahan rakyat terhadap kenaikan kos sara hidup kerana dasar-dasar kerajaan. "Kera... more »

BERAPI!!! Kemelut Tamatkan Jawatan YB Azmin Dari PKNS Makin Berapi.. JomTerjah!!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 21 hours ago
Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) berkata keputusan untuk menamatkan jawatan Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali sebagai ahli PKNS dibuat oleh mesyuarat exco. Setiausaha Kerja PKNS, Norita Mohd Sidek berkata, jawatan Azmin ditamatkan melalui surat bertarikh 8 Januari lalu, sebenarnya dibuat selaras dengan mesyuarat exco pada 13 November dan disahkan pada 4 Disember tahun lalu. "Merujuk kepada isu jawatan YB Mohamed Azmin Ali sebagai Ahli Perbadanan PKNS yang dilaporkan di media, PKNS ingin mengesahkan bahawa kami telah mengutus surat bertarikh 8 Januari 2014 kepada Y... more »

Kisah Penuh,Cubaan Mencuri Jasad rasulullah s.a.w

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 22 hours ago
Peperangan antara orang islam dengan orang kafir kristian dikelanali sebagai perang salib. Ianya berlangsung begitu lama di mana kemenangan dan kekalahan silih berganti pada kedua belah pihak. Umat islam telah berjuang habis-habisan menentang pihak musuh. Segala kekuatan dikerahkan kerana itulah kesempatan yang paling baik untuk memperolehi di medan perang. Raja-raja dari semua kerajaan islam memberikan sokongan padu pada setiap panglima perang yang tampil memimpin pahlawan islam. Salah seorang yang banyak berjasa dalam perang salib ini adalah SULTAN NURUDDIN ZANGKI (ZENGGI) berb... more »

Semua perancangan Najib terhempas sebelum terbang.

atsixty at ZAKRI ALI - 22 hours ago
[image: Photo: 15 January 2014. Semua perancangan Najib terhempas sebelum terbang. Setakat apa yang sedang berlaku dan kita alami hari ini, sudah sepatutnya PM Najib tidak lagi berfikir panjang untuk meletakkan jawatan beliau dan menyerahkan politik kepada kepimpinan baru. Dalam kepimpinan sekarang tidak ada yang sanggup bertanggungjawab untuk bersama-sama menegur kesilapan dan kesalahan Najib. Muhyidinn mendiamkan diri, semua Naib Presiden langsung tidak nampak apa yang mereka perlu lakukan kerana mereka merasakan yang menegur dan berusaha untuk menganjak dan mengalih kepimpinan N... more »

GAMBAR-GAMBAR KEJADIAN BANJIR KILAT DI SHAH ALAM MALAM TADI.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 22 hours ago
*Malam tadi di khabarkan berlakau kejadian banjir kilat di Shah Alam akibat hujan turun dengan lebat selama 2 jam.Kejadian banjir kilat ini berlaku kerana sistem perparitan yang kurang efisien. *

Kajian: Rasuah sebati dalam perniagaan di M'sia

atsixty at ZAKRI ALI - 22 hours ago
*KUALA LUMPUR: Dewan Pemuda PAS Malaysia mendakwa Program Trasformasi Kerajaan yang antaranya meletakkan teras membasmi rasuah sebagai bidang keberhasilan utama negara, masih tidak menampakkan keberkesanan.Naib ketuanya, Khairil Nizam Khirudin berkata kegagalan itu boleh dirujuk antaranya laporan Transparency International terhadap Indeks Persepsi Korupsi (CPI) Disember lalu yang hanya meningkat satu tangga daripada 54 ke 53. Selain pendedahan Laporan Ketua Audit Negara 2012 yang sarat dengan ketirisan dam pengurusan kewangan kerajaan, terbaru, pihak KP... more »

Allahu Akhbar!! Gempa Bumi Melanda Ketika Ariel Sharon Hendak Dikebumikan

Addin Deen at Addin - 22 hours ago
TEL AVIV - Isnin lalu, ketika pembunuh masyarakat Islam Palestin, Ariel Sharon hendak dikebumikan, utara Israel telah mengalami gempa bumi berukuran 3.5 skala Richter Di saat para pemimpin dan orang-orang kenamaan antarabangsa sedang memberi penghormatan terakhir kepada salah seorang pengasas negara Yahudi itu, penduduk utara Galilee melaporkan kepada Ynetnews.com bahawa gegaran itu mulai dapat dirasai sekitar waktu tengah hari. Berita mengenai gempa bumi itu telah disahkan oleh Institut Geofizik Israel. Masya’Allah… apakah itu petanda bumi tidak menerima Ariel Sharon dan bay... more »

Selangor sedia timbang keputusan jika Giatmara baiki bangunan & latihan.

atsixty at ZAKRI ALI - 23 hours ago
[image: Photo: Wednesday, 15 January 2014. Selangor sedia timbang keputusan jika Giatmara baiki bangunan & latihan. Kerajaan Negeri telah membentuk Task Force di setiap Pejabat Tanah Daerah di negeri ini bagi menjalankan pemantauan dan pemeriksaan terhadap tanah-tanah milik kerajaan negeri bertujuan mengemas kini maklumat dan status. Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata, antara yang telah diperiksa oleh Task Force Pejabat Tanah Daerah Gombak termasuklah Pusat Latihan Kemahiran Giat Mara di Selayang yang dibina di tanah kerajaan negeri. Beliau berkata, hasil pemeriksa... more »

Napoleon Bonaparte Akhirnya Masuk Islam?

Detik Islam at Detik Islam - 23 hours ago
Benarkah Napoleon Bonaparte, jeneral perang Perancis ini masuk Islam? Kenapa tidak? Berpuluh puluh tahun Napoleon pernah berada di Mesir dan sering berinteraksi dengan masyarakat dan dunia Islam. Dalam pencarian agamanya, kemungkinan Napoleon mempelajari dan tertarik pada Islam seperti yang dialami pada berjuta-juta mualaf lain hingga hari ini. sumber dari google Bagi pembaca sejarah, nama Napoleon mungkin sudah tidak asing lagi. Tahukah anda bahawa ada khabar menarik yang menyebutkan musuh ketat Inggeris pada zaman itu adalah seorang Muslim. Tapi ingat, khabar ini bukannya tanpa kon... more »

ALHUSSEYN

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 23 hours ago
ALHUSSEYN ------------------------------ Abang Najib, jom pulang ke pangkal jalan .... Posted: 15 Jan 2014 08:43 AM PST Gaya hidup mewah Perdana Menteri Najib Razak bersama isterinya Rosmah Mansor telah menjadikan dirinya dikangkungkan oleh sebilangan besar rakyat termasuk bekas editor News Straits Times, A Kadir Jasin. *"Mohd Najib pula dua tahun berturut-turut bercuti di luar negara ketika tahun baru dan kali ini, pada saat tahun baru menjanjikan khabar buruk kepada rakyat jelata akibat dasar beliau memansuhkan dan mengurangkan subsidi secara serentak."* Tulis beliau *di... more »

DIALOG RAKYAT

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 23 hours ago
DIALOG RAKYAT ------------------------------ - Skandal PKFZ: Bebaskan Kong Choy, Peguam Negara patut dipecat - Pendakwaan PKFZ hanya sandiwara terancang – Azan Ismail - Selesaikan tiga kriteria sebelum SPR cadang persempadanan semula - Mahkamah Rayuan kekal keputusan artikel Utusan bersifat fitnah - Apabila Najib Dikangkungkan, Jentera Maya UMNO Langsung Tak Bermaya - GiatMARA dan Lubuk Wang Kroni BN - Kangkung: Kegagalan ‘food security’ Negara? - Tubuh JK Siasatan Diraja Siasat Kekayaan Luar Biasa Rosmah dan Najib. - Video Seks Mustafa Ali : Umno... more »

Hakim pilihanraya yang takutkan Allah berilah keadilan kepada pempetisyen.

mantaro at SISI BUKIT - 23 hours ago
Pada hari ini 16 Januari ,Mahkamah Pilihanraya ,Ipoh akan membuat keputusan petisyen pilihanraya Dun Lubok Merbau.Ada sinar kerana difahamkan YA Hakim Abdul Rahman takutkan kemurkaan Allah.Ridzuan Adit ,sebagai pengundi mohon keadilan,agar perbicaraan ini diadili dengan sempurna.

Kisah Kucing Kesayangan Rasulullah s.a.w

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 23 hours ago
Suatu hari ketika Rasulullah S.A.W. keluar dari mesjid, Beliau mendapati seekor burung yang di jadikan mainan oleh seorang anak kecil. Kaki burung tersebut di ikat dengan seutas tali, lalu diseret-seret sambil berlari. Bagi si anak ini mungkin permainan tersebut sangat mengasyikkan. Lalu Rasulullah S.A.W. menghampiri anak tersebut dan berkata, "Ya Umair (panggilan kesayangan untuk Umar) kenapa burung tersebut engkau tarik-tarik, bagaimana kalau burungnya saya beli". Karena si anak setuju, maka akhirnya Rasulullah S.A.W. membeli burung tersebut dan dirawat di rumah. Dan setelah bur... more »

Cucu Tok Selampit

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
Cucu Tok Selampit ------------------------------ Cina DAP Sudah Semakin Kurang Ajar - Perdana Menteri @NajibRazak Diperlakukan Sebegini Posted: 15 Jan 2014 07:52 AM PST Ini sudah tahap kurang ajar, biadap dan keterlaluan. Cina-cina DAP bangsat sudah mula mencabar sensitiviti orang-orang Melayu. Kita boleh berjenaka ringan dengan sinikal kangkung sejak dua hari lepas. Namun apabila cina-cina DAP haram jadah membuat karikatur muka Perdana Menteri Malaysia dan menyumbat kangkung ke dalam mulut karikatur berkenaan, ini sudah melampau dan biadap. Lebih kurang ajar, berita ini me... more »

Duke of UMNO

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
Duke of UMNO ------------------------------ - KHALID KENA MARAH SEBAB "TOLONG" KERAJAAN PUSAT BANTU RAKYAT... - PENYOKONG PAKATAN HARAM MATI KELAPARAN DI OPIS..???!!! - SKUAD HIJAU KUNING KEDAH BAKAL MERUDUM MUSIM INI? - MUJAHID RAWA TAK HORMAT KEPUTUSAN DEWAN ULAMA PAS? - BLOGGER PRO-BN LUCAH? BACA KENYATAAN PENUH DATUK KADIR JASIN - GEMPARRR..!!! AGENDA RAHSIA KRISTIAN DI MALAYSIA TERBONGKAR..?!!! KHALID KENA MARAH SEBAB "TOLONG" KERAJAAN PUSAT BANTU RAKYAT... Posted: 15 Jan 2014 06:34 AM PST [image: Nyenyak tidur ADUN Seri Andalas dalam dewan DUN...] ... more »

tun faisal dot com

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
tun faisal dot com ------------------------------ #SyokSendiri : Dunia penggiat siber UMNO/BN makin huru hara @NajibRazak Posted: 14 Jan 2014 10:00 PM PST Yang dipersalahkan adalah JENTERA MAYA UMNO. Padahal yang menguruskan kesemuanya Pegawai Perdana Menteri dan pihak lain. Tak dak akauntabiliti langsung. Ingat lagi artikel ini - Pengarah sebenar Operasi Siber BN PRU13 adalah seorang khunsa? http://tunfaisal.blogspot.com/2013/06/pengarah-sebenar-operasi-siber-bn-pru13.html *Laporan tentang 11 langkah penjimatan yang kononnya mendapat maklum balas yang baik dipertikaikan... more »

yang ku dengar dan ku lihat

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
yang ku dengar dan ku lihat ------------------------------ Jatuhkah Najib dan Khalid.? Posted: 14 Jan 2014 03:39 PM PST klik disini. *https://www.facebook.com/photo.php?v=1510387039185590&set=o.240455049299814&type=2&theater* Video ini tersebar luas di pendalaman terutamanya kawasan pengundi melayu. dan tentunya suara Tun Mahathir ini akan berkemundang sehingga kepada PRU14 sekiranya Najib tidak turun ataupun melepaskan jawatan Presiden UMNO dan Perdana Menteri. Perlu diingat sudah 3 orang Perdana Menteri terpaksa turun atau pun berhenti dari jawatan Perdana Menterui ekora... more »

ISU SEMASA, SOSIAL DAN POLITIK

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
ISU SEMASA, SOSIAL DAN POLITIK ------------------------------ Lebih baik tuanku masuk program Raja Lawak saja. Posted: 15 Jan 2014 01:23 AM PST You are subscribed to email updates from ISU SEMASA, SOSIAL DAN POLITIK To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

waadat

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
waadat ------------------------------ Demang jadi sultan Posted: 14 Jan 2014 10:44 PM PST Oleh kerana ramai pulak yang nak jadi sultan melaka maka Demang fikir, elok juga kalau Demang sendiri yang cuba-cuba nasib. Lagipun kalau ikut adat, Demang yang berketurunan bendahara memang selayaknya menjadi sultan apabila sultan sudah tiada. Dalam kes Sultan Mahmud mangkat dijulang, setelah baginda dibunuh Laksamana Bentan, bendahara Abdul Jalil segera diangkat menjadi sultan. Tak kesahlah samada angkat diri sendiri ataupun diangkat oleh orang lain. Apapun, Demang risau juga jika... more »

Apa Yang Tersirat

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
Apa Yang Tersirat ------------------------------ Mengapa Najib Jadi Sasaran? Posted: 15 Jan 2014 12:51 AM PST JIKA mantan Perdana Menteri yang digantikan Najib- Pak Lah disebut PM Tidur, Najib mula disebut PM- Nowhere. Jolokan kepada beliau itu, kerana setiap ada perayaan besar dalam negara, beliau bersama isteri tiada dalam negara kerana bercuti. Tahun 2011 misalnya, semasa diambang menyambut adil fitri, beliau bercuti ke Perth Australia, manakala tahun lalu di ambang perayaan natal dan menyambut tahun baru, beliau berada di Amerika Syarikat. Najib, kini jadi mainan di la... more »

Addin

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
Addin ------------------------------ - Temberang Sultan Melaka Terbongkar? - Rupanya Individu Ini Punca Najib Berterusan Di Caci Maki Oleh Segenap Lapisan Masyarakat - Laporan Memalukan Dari Portal Antarabangsa Yang Tidak Di War-Warkan Oleh Media Pro Umno BN - Betul Ke Ni Wajah Pemuda Umno Hulu Selangor Yang Tumbuk Timbalan Menteri Pelajaran? Temberang Sultan Melaka Terbongkar? Posted: 15 Jan 2014 08:23 AM PST Mahkamah Keadilan Antarabangsa (ICJ) mengesahkan sijil pengiktirafan sebagai waris kesultanan Melayu Melaka milik Noor Jan Tuah adalah palsu. ... more »

Keris Pusaka Melayu

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
Keris Pusaka Melayu ------------------------------ Shopping Complex Ditutup Kerana Big Mama Shopping di Los Angeles ? Posted: 14 Jan 2014 09:05 PM PST Makin lama nampak makin meluat orang dengan Big Mama. Kalau betul maklumat orang bagi tahu kata Shopping Complex kena tutup pasal BM Shopping rasa kita kena beritahu PM jangan biar ia berulang. Kalau tun hasmah tak pernah kita dengar rumours macam ni tapi sekarang masalah makin bertambah dengan gelagat bini PM yang nampak macam tidak peduli maruah suami sebagai orang yang no wahid malaysia. Pegawai pmo kena berani tegur bend... more »

MASTER DEDAH

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
MASTER DEDAH ------------------------------ ANWAR MARAH PASAL KANGKUNG TAK NAIK HARGA Posted: 15 Jan 2014 12:47 AM PST ANWAR BERAHIM LENGGANG KANGKUNG HAHAHA Posted: 14 Jan 2014 09:33 PM PST You are subscribed to email updates from MASTER DEDAH To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

Jururawat muda ditebuk sebelum kembang ..

PBO™ at pen buruk online ™ - 1 day ago
ADUHAI, malang sungguh nasib jururawat ini, bukan sahaja dikurung selama 4 hari malah dirogol beberapa kali .. Kebebasan dan teknologi kalau tidak dirawat maka beginilah jadinya. Kepada diluar sana, berhati-hatilah .. Subang Jaya: Seorang jururawat berusia 25 tahun terpaksa mengambil masa empat hari untuk mencari jalan meloloskan diri daripada menjadi ‘tawanan’ seorang Romeo Siber yang mengurungnya di sebuah rumah di Seksyen 19. Mangsa yang dikurung sejak Sabtu lalu dan tidak mempunyai akses untuk menghubungi orang luar, berjaya melarikan diri kira-kira jam 4 pagi semalam selepas m... more »

Peristiwa Ajaib yang Mengiringi Kelahiran Rasulullah

Detik Islam at Detik Islam - 1 day ago
Kelahiran Muhammad shallallahu ' alaihi wa sallam merupakan anugerah besar. 40 tahun kemudian, Baginda diutus menjadi Rasulullah yang bukan hanya menyelamatkan Semenanjung Arab dari kejahiliyahan, tetapi juga menerangi seluruh dunia dengan Dinul Islam. Tanda-tanda bahawa beliau adalah pilihan Allah telah kelihatan sejak Baginda lahir. Sekurang-kurangnya, ada 5 peristiwa ajaib yang mengiringi kelahiran Baginda Rasulullah SAW: *1 . Kemusnahan Pasukan Bergajah* Tahun kelahiran Rasulullah dikenali sebagai Tahun Gajah. Sebab, 50 hari menjelang Baginda dilahirkan berlaku persitiwa ajaib. ... more »

Jasindaily Online

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
Jasindaily Online ------------------------------ - Hebat Kuasa Allah : Hanya Al Quran Sahaja Terpelihara .. - "SULTAN MELAKA" DITAHAN POLIS - GURU DISARAN JAGA KESIHATAN UNTUK KURANGKAN STRESS - ISU KERETA TAHUN BAHARU : TIMBALAN EXCO TAK LAYAK TERIMA Hebat Kuasa Allah : Hanya Al Quran Sahaja Terpelihara .. Posted: 14 Jan 2014 04:34 PM PST Pontian: "Hanya kitab suci al-Quran yang masih sempurna, barangan lain musnah sama sekali," kata mangsa kebakaran yang juga ibu kepada enam anak, Maimunah Marzuki, 77, kelmarin. Maimunah ditemui pada kunjungan Timbalan Me... more »

Al Ikram

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
Al Ikram ------------------------------ GAGAL TANGKIS KALUNG 'KANGKUNG' PM... Posted: 14 Jan 2014 09:49 PM PST You are subscribed to email updates from Al Ikram To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

Anak Sungai Derhaka

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
Anak Sungai Derhaka ------------------------------ - Bumi Bergegar Ketika Ariel Sharon Hendak Dikebumikan.. - Kangkung : Ungku Aziz Nafi Yang Tersebar Di Twitter Dan Facebook Tulisannya.. - Kangkung Turun Harga?.. Najib Bohong!!.. baca nih! - Kangkung turun harga, Kedai Mamak pulak nak naik harga.. - Giat Mara ditutup: Jawapan buat fitnah macai-macai.. Bumi Bergegar Ketika Ariel Sharon Hendak Dikebumikan.. Posted: 15 Jan 2014 07:24 AM PST Isnin lalu, ketika pembunuh masyarakat Islam Palestin, Ariel Sharon hendak dikebumikan, utara Israel telah mengalami... more »

Fakulti Siyasah Syar'iyah

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
Fakulti Siyasah Syar'iyah ------------------------------ Aik ...? Buat apa cam tu ...? Posted: 15 Jan 2014 06:03 AM PST Aik ...? Buat apa cam tu ...? Kaahhh, kah kah ...? You are subscribed to email updates from Fakulti Siyasah Syar'iyah To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

Landskap Siasah

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
Landskap Siasah ------------------------------ RM 50..dahulu penuh sebakul...sekarang? Posted: 15 Jan 2014 05:53 AM PST *RM 50..dahulu penuh sebakul...sekarang?* *Oleh : Muhammad Nuruddin Bashah* Mungkin ia suatu lawak atau melucukan tetapi bagi ramai rakyat yang 'celik' isu meluluskan tambahan 22 permit cabutan judi bagi nombor ekor oleh sebuah kerajaan bergelar negara Islam adalah suatu yang memalukan. Perit, getir, lelah rakyat menerima hentakan demi hentakan selepas pilihanraya umum ke-13 yang menyaksikan negara masih kekal 'stabil', 'aman', tidak 'dijajah'.... Henta... more »

SAYUR KANGKUNG - Apa Komen Dr. MAZA.....

atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
DrMAZA.com *Dalam kemeriahan rakyat membicarakan tentang kangkung sehingga dijadikan tajuk penghibur rakyat, saya rasa ada beberapa soalan yang lebih serius patut dikemukakan; pada persepsi kerajaan penurunan kangkung takdir Tuhan semata atau usaha kerajaan? * *Jika ia satu usaha kerajaan -sebab musabab-, boleh atau tidak kaedah yang telah berjaya menurunkan harga kangkung diguna pakai ke atas sayuran dan keperluan asasi rakyat yang lain..mungkin kerajaan boleh kongsi formula yang membolehkan harga kangkung turun untuk ahli-ahli ekonomi mengkaji formula itu untuk dilaksanakan ke ata... more »

VIDEO - Salam Ya Rasulullah.........

atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
Post by My Islam Media.

Kita disuruh Faham Maksud PM Najib !!

atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
Friends of BN - Barisan Nasional [image: Friends of BN - Barisan Nasional's photo.]

Bumi Bergegar Ketika Ariel Sharon Hendak Dikebumikan..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 1 day ago
Isnin lalu, ketika pembunuh masyarakat Islam Palestin, Ariel Sharon hendak dikebumikan, utara Israel telah mengalami gempa bumi berukuran 3.5 skala Richter. Di saat para pemimpin dan orang-orang kenamaan antarabangsa sedang memberi penghormatan terakhir kepada salah seorang pengasas negara Yahudi itu, penduduk utara Galilee melaporkan kepada Ynetnews.com bahawa gegaran itu mulai dapat dirasai sekitar waktu tengah hari. Berita mengenai gempa bumi itu telah disahkan oleh Institut Geofizik Israel. Masya’Allah… apakah itu petanda bumi tidak menerima Ariel Sharon dan bayangkan azab ya... more »

Temberang Sultan Melaka Terbongkar?

Addin Deen at Addin - 1 day ago
Mahkamah Keadilan Antarabangsa (ICJ) mengesahkan sijil pengiktirafan sebagai waris kesultanan Melayu Melaka milik Noor Jan Tuah adalah palsu. Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Idris Haron (gambar) berkata pejabat Yang Dipertua Negeri Melaka telah menerima surat daripada pihak ICJ di the Hague, Belanda, pada September tahun lepas menyatakan Noor Jan sebagai pembohong. "Kenyataan Noor Jan adalah pembohong besar jelas dinyatakan dalam pengakuan pihak ICJ yang ditulis kepada kami," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Exco kerajaan negeri di Seri Negeri di Melaka, ... more »

EDISI BONGKAR TERBURAI .... AKU JANJI BARISAN NASIONAL YANG HANYA TINGGAL JANJI, GIGI DAN GUSI.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 day ago
*Mohon menjemput semua rakyat terutamanya para penyokong, pendokong dan ahli UMNO/BN berfikir sejenak sambil cuitkan sedikit akal kalian dan akhirnya menilai.Sebelum PRU 13 lalu macam-macam Najib Razak berjanji nak beri kepada rakyat ... siap cakap dia ini jenis pantang tidak menunaikan janji .. siap merayu agar percayalah akan kata-katanya.Sebelum PRU 13 Selepas PRU 13BR1M RM1200 BR1M RM650Petrol Tidak Naik Ron 95 dan Diesel Naik 20 sen seliterKadar Tol Dikurangkan ... more »

TINTA MUTIARA

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 day ago
TINTA MUTIARA ------------------------------ PADAN MUKA !!! Posted: 14 Jan 2014 06:38 PM PST Kangkung: Jentera maya Umno langsung tak bermaya Apabila Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak diserang tentera siber atau jentera maya Pakatan Rakyat (PR) berkaitan 'kangkung', satu perkara yang paling nyata ialah betapa berkesan dan ampuhnya mereka dalam melakukan kerja itu. Menurut blogger Shahbudin Husin, serangan yang dilakukan bagaikan bertali arus dan tidak henti-henti sehingga masyarakat umum juga dapat merasakan bahawa Najib telah tidak bertindak bijak dengan menga... more »

TV3 Buat Gila Lagi ??

atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
Orenji Ren Oren [image: Hari ni TV3suku duk canang pasal penutupan GIAT MARA Selayang yg dikaitkan dengan Kerajaan Negeri Selangor. X kurang juga cerita karut marut blogger2 UMNO-BN yang sebenarnya dah lari dari topik. Ramai yg tertanya tanya apa sebenarnya yg berlaku.. Aku cerita sedikit lah.. Masalahnya Giatmara mengguna premis sebagai pejabat untuk UMNO bergerak. Didapati bendera UMNO banyak digantung di premis tersebut. Jadi apabila orang awam membuat aduan, pihak Kerajaan Negeri membuat siasatan dan mendapati tanah tersebut adalah milik Kerajaan Negeri. Pusat Giat Mara telah dib... more »

Pelajar Universiti Malaysia Sarawak (UNIMAS) hilang dijumpai mati.

atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
Roslin Ahmad [image: Pelajar Universiti Malaysia Sarawak (UNIMAS) hilang dijumpai mati. Mayat ditemui terapung ditebing sungai berhampiran UNIMAS.]

HOBI ANAK MEMBACA BUKU .. HOBI IBU DAN AYAH WHATSAPP DAN WECHAT.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 day ago
*Anak kecil dan kawan baiknya hobi mereka suka membaca buku sedangkan kedua ibunya hobi mereka ialah WhatsApp dan WeChat.Ini dinamakan kerah anak suapaya mencintai buku tapi diri sendiri tidak memberikan contoh teladan yang baik untuk diikuti.Buat apa yang disuruh tapi jangan ikut apa yang saya buat.Bukan jenis kepimpinan melalui teladan.*

Rakyat makan kangkung, Najib pula makan ini....

PBO™ at pen buruk online ™ - 1 day ago
Ingat tak dulu bila *subsidi gula dipotong,* Najib kata dia minum the tanpa gula segelas. hehehe .. lu ingat dia minum the tanpa gula hari-hari ke..? Entah-entah hari yang dia cakap je, tu pun dalam hati dia kata "eh kelatnya." Telan jugaklah .. demi rakyat kena kelentong. penburukonline.blogspot.com Sekarang Najib kangkung dah bercerita pasal *harga kangkung* yang sudah turun harga. hehehe alahaimacai .. lu orang jangan bagitau Najib dia memang PM yang 'kurang kangkung' .. ehem 'kurang cerdik' ..! Sebenarnya aku nak publish post puisi Prof Diraja Ungku Aziz ni dah lama, tapi e... more »

Chandra tarik balik kenyataan fitnah terhadap Anwar??

atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
Roslin Ahmad [image: Chandra tarik balik kenyataan fitnah terhadap Anwar. Hormat keputusan mahkamah - Latheefa.]

Ahli UMNO rasis kerana tak berani tumbuk Muhyiddin Yassin.????

mantaro at SISI BUKIT - 1 day ago
Penolong Setiausaha Pergerakan Pemuda Umno Hulu Selangor Muhammad Rizuan Suhaimi. didakwa telah menumbuk Timbalan Menteri Pendidikan P.Kamalanathan.Beliau didakwa tidak berpuashati kerana isteri beliau yang mengajar di Johor tidak dapat bertukar ke Hulu Selangor. Timbalan Menteri Pendidikan boleh lulus pertukaran ini sudah tentu lawan taukeh.TS Muhyiddin Yassin yang sepatutnya dipersalah kerana lebihan guru yang banyak di Malaysia.Tak guna bayar konsultan RM20 juta lebih untuk pelan pendidikan negara.Semuanya hampas! Foto dan berita pemuda UMNO yang menumbuk Timbalan Menteri.(Klik)

Petisyen Lubok Merbau,di Mahkamah Pilihanraya,harapan Pakatan Rakyat menang 15 peratus?

mantaro at SISI BUKIT - 1 day ago
Mahkamah Pilihan Raya: DUN Lubuk Merbau ujian rakyat Perak – oleh Dr Raja Ahmad Iskandar Al-Hiss *Saya akan menunggu keputusan Mahkamah Pilihan Raya esok, Khamis, 16 Januari 2014 sama ada ia berpihak kepada Pakatan Rakyat (PR) ataupun masih berpihak kepada Barisan Nasional (BN), ini kerana ia akan mengubah senario politik di Perak khasnya jika ia berpihak kepada PR.* Sedangkan sebelum ini hakim yang sama, Datuk Abdul Rahman Sebli telah memutuskan bahawa BN mengekalkan kemenangan di Dewan Undangan Negeri Kawasan Lubuk Merbau selepas Mahkamah Pilihan Raya menolak petisyen yang difailka... more »

GAMBAR "NAJIB" DI BERI MAKAN KANGKUNG DI PULAU PINANG KINI TERSEBAR LUAS DI ALAM SIBER.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 day ago
*Ingatkan kisah Kangkung sudah menjadi sejuk dan reda .. rupa-rupanya jangkaan Omak Kau tersasar dan silap..* *Flashmob membantah kenaikan harga barang telah diserikan dengan adegan tokoh olok-olok Najib diberi makan kangkung seberat 10kg.Adegan menyumbat mulut "Najib" dengan kangkung sambil menyanyi lagu kanak-kanak popular versi yang telah diubah suai " Lengang Lengang Kangkung". ini dilakukan oleh sekumpulan warga kita di Pulau Pinang petang tadi sebagai membantah kenaikan harga yang kini melanda kehidupan rakyat seharian.*

Insiden Lahad Datu: UMNO tarik saman terhadap Tian Chua? - Maknanya Apa?

atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
[image: Insiden Lahad Datu: UMNO tarik saman terhadap Tian Chua.] Roslin Ahmad

Selamat Tidur MB Trengganu................

atsixty at ZAKRI ALI - 1 day ago
Raja Mohd Shahrim [image: mari kita sama sama mendoakan agar MB Ganu kita Mat Said yg akan berangkat ke Antartika selamat pergi dan pulang.. hehe] *Mari kita sama sama mendoakan agar MB Ganu kita Mat Said yg akan berangkat ke Antartika selamat pergi dan pulang.. hehe*

Lagi Bukti BN Pembohong Tersebar - Mana Bantuan Persekolahan RM150?

Soz Cyili at Ameno World - 1 day ago
Kang mula la puak2 BN neh menuduh kita menfitnah. Pandai2 buat manifesto sendiri. Manifesto BN yang kita edit katanya. Ceh.. Macam la susah sangat nak dapatkan manifesto BN tue. Meh sini aku ajar. Mula2 korang type MANIFESTO BN PRU KE 13. Pastikan korang google image. Lepas tue ko akan nampak bersepah2 gambarajah yang merujuk kepada manifesto BN pada PRU ke 13 hari tue. Klik image untuk

Mengapa Perkara Yang Saya Idamkan Tidak Pernah Saya Perolehi(Dr. Danial Zainal Abidin)

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 1 day ago
Dalam hidup kita,adakalanya kita merasa sangat keciwa apabila apa yang kita rancangkan tidak menjadi seperti yang di inginkan.Adakalanya kita ditimpa musibah yang dirasakan sangat berat sehingga terdetik dihati apakah dosa-dosaku sehingga Allah datangkan ujian yang dirasakan sangat berat berbanding orang lain.tanpa kita sedar ujain itu merupakan rahmat Allah kepada kita. Tanpa kita sedari apa yang kita benci itu amat baik untuk kita dan apa yang kita sangat inginkan itu akan menjahanamkan kita,Allah maha mengetahui sedangkan kita tidak mengetahui..

Sumber:
My Dashboard.

vmct7.

7tcmv.

Tiada ulasan: