Selasa, 21 Januari 2014

3182. Kerajaan Arab Saudi menjadi alat kepada Amerika Syarikat (AS) dan negara Eropah untuk menjaga kepentingan Israel di Timur Tengah.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com 

[VIDEO] Haji Hadi: Arab Saudi Diperguna AS & Eropah Jaga Kepentingan Israel
Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengatakan kerajaan Arab Saudi menjadi alat kepada Amerika Syarikat (AS) dan negara Eropah untuk menjaga kepentingan Israel di Timur Tengah.

Menurut Presiden PAS itu, pergolakan berpanjangan akibat perbezaan mazhab di negara Islam sebenarnya adalah hasil plot terancang negara Barat dengan mempergunakan Arab Saudi untuk melebarkan pengaruhnya di negara Islam.

“Arab Saudi sudah dipengaruhi oleh permainan politik AS dan negara Eropah,” kata Abdul Hadi kepada saluran televisyen satelit Press TV pada Sabtu.

“Saudi dan negara Arab lain menjadikan negara mereka sebagai pangkalan Barat. Mereka lakukan ini bukan untuk menyokong Islam tetapi untuk meluaskan kuasa.”

Menurut Abdul Hadi, beliau kesal kerajaan Arab Saudi menjadi alat untuk menjaga kepentingan Israel dan negara Barat malah Malaysia juga tidak terkecuali dalam hal tersebut.

“Ia merupakan plot Barat untuk menjaga kepentingan mereka dan Israel dengan menggunakan agama sebagai alat permainan ini dengan menggunakan orang media dan tokoh politik. Malaysia turut dipengaruhi hal ini,” kata Abdul Hadi.

Menurut Abdul Hadi, perbalahan di antara negara Islam di Timur Tengah adalah untuk memastikan keselamatan Israel terus terjamin.

Katanya ini juga berlaku kerana AS, negara Eropah dan Israel cemburu dengan kemajuan dicapai negara Islam seperti Iran.

Manurut ahli Parlimen Marang itu, ulama dan tokoh agama di Malaysia sudah mengadakan persidangan serta mengeluarkan kenyataan dalam memberikan kesedaran berhubung isu tersebut.



Malaysia tidak terkecuali dalam “permainan” ini dengan berlakunya perbalahan mazhab sehingga menimbulkan ketegangan kepada masyarakat Islam di negara ini.

Dalam ucapan penggulungan semasa Perhimpunan Agung Umno tahun lalu, Naib Presiden Umno Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi meminta Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) mengambil tindakan kepada orang nombor dua PAS kerana dikatakan mengamalkan ajaran Syiah.

Tidak berapa lama selepas itu Kementerian Dalam Negeri (KDN) mendedahkan 10 bukti penglibatan Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu dalam kegiatan Syiah yang kebanyakannya melibatkan perjuangan pemimpin besar revolusi Islam Iran Ayatollah Ruhollah Musawi al Khomeini. 
Ketua Setiausaha KDN Datuk Seri Abdul Rahim Mohamad Radzi berkata, Mohamad yang dikenali sebagai Mat Sabu merupakan orang yang dimaksudkan Ahmad Zahid. 

Dalam reaksinya Mohamad mengatakan beliau sememangnya mengagumi ketokohan Imam Khomeini akan tetapi tidak mengakui menganut fahaman Syiah. -TMI

Dicatat oleh atsixty di 11:30 PM 

Sumber: 

Apa Yang Tersirat

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 16 minutes ago
Apa Yang Tersirat ------------------------------ Mandul Kah Para Pegawai Najib? Posted: 20 Jan 2014 05:34 AM PST MACAM satu sindikit, sejak akhir-akhir ini, Perdana Menteri macam seorang yang tidak disenangi? Najib bukan sahaja menjadi bahan lawak malah telah menjurus kepada menghinanya yang berkaitan dengan isu kangkung, dan yang terbaru, apabila beliau langsung tidak mendapat sambutan ketika menyampaikan hadiah Malaysian Badminton Open; selain itu, isteri beliau Datin Rosmah Mansor, dibooo oleh sebahagian hadirin pada majlis itu. Belum pernah berlaku, sebelum ini terhadap... more »

Keris Pusaka Melayu

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 16 minutes ago
Keris Pusaka Melayu ------------------------------ Blog OutSyed The Box Peminat tokoh Anti-Hadis Dr Kassim Ahmad ? Posted: 19 Jan 2014 11:39 PM PST Diturunkan di bawah artikel YDP Blogger Pembela negara berkenaan isu anti hadis melibatkan blog terkenal Outsyedthebox. Barangkali tindakan menyerang kepimpinan tertinggi negara ada kaitan dengan ajaran ini. Baca dan nilaikan apa yang didedahkan takut negara akan terancam dengan gerakan ini. Apa Motif Blog OutSyed The Box Siar Tulisan Dr Kassim Ahmad @ Anti Hadis – Hina Imam Syafei ??? Saya pernah mendengar Blogger Outsyedth... more »

Adegan lucah dalam filem anak Rosmah Mansor

PBO™ at pen buruk online ™ - 1 hour ago
PERKASA kesal kerana banyak adegan "lucah" dipaparkan dalam filem The Wolf of Wall Street yang dilapor diterbitkan syarikat yang diasaskan rakyat Malaysia Riza Aziz. Setiausaha Agungnya Syed Hasan Syed Ali berkata kejayaan di peringkat global tidak bermaksud perlu menurut rencah negara Barat. "Jika benarlah filem ini diterbitkan orang orang Melayu, PERKASA rasa sangat sedih. Di sini bila Melayu bermakna ia Islam. PERKASA hairan mengapa orang Islam tergamak buat filem yang banyak adengan-adegan lucah dalamnya. {baca lagi klik butang papar ... } 5 artikel pilihan pembaca hari ini ... more »

Sudah Tiba Masanya Duit Mengejar Anda!

Syed Abdullah Al-Attas at Uncleseekers v2: Seek The Truth - 1 hour ago
Sudah Tiba Masanya Duit Mengejar Anda! * Yang sedang dibantu ** Hadiah margin daripada warga V6 *Rezeki daripada persaudaraan.* Carta diatas dikemaskini sehingga 21 Januari 2014 3.13 pagi sahaja. Sila klik link sebelah kanan untuk melihat prestasi harian akaun-akaun diatas. *Terima kasih Tuhan kerana memberi saya rakan-rakan yang jujur untuk membantu menjaga akaun anda semua. Kami saling mengenali semenjak tahun 2005 lagi, ibarat adik beradik cuma bin dan bintinya berbeza. Saya tidak mahu mengambil orang yang tidak saya kenali dalam urusan ini.* *Wang anda, Robot Kami.* dzulizz... more »

Penasihat Undang-Undang UMNO

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 hour ago
Penasihat Undang-Undang UMNO ------------------------------ Penjelasan Kenapa UMNO Tarik Balik Saman Fitnah Terhadap Tian Chua dan Mustafa Ali Posted: 19 Jan 2014 11:10 PM PST Langkah UMNO menarik balik saman fitnah terhadap Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Tian Chua dan Setiausaha Agung Pas Datuk Mustafa Ali bukanlah bermakna UMNO tidak serius terhadap pandangan rakyat atau isu fitnah yang dibuat oleh pihak lawan. Penasihat undang-undang UMNO, Datuk Mohd Hafarizam Harun menjelaskan tindakan terbabit dibuat sebagai bukti keterbukaan UMNO yang tidak berdendam dan me... more »

Pure Shiite

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 hours ago
Pure Shiite ------------------------------ Dear Allah Part 2: A Lookback into the Allah Ciplak Saga and SatD's 5 Point Solution Posted: 20 Jan 2014 09:15 AM PST You are subscribed to email updates from Pure Shiite To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

Addin

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 hours ago
Addin ------------------------------ - Video Rosmah Di Boo Ketika Kalung Bunga Kepada Lim Chong Wei Tersebar - Kenyataan Menteri Ini Bakal Jadi Trending Terbaru? - Bekas Presiden MCA Beri Amaran BN Akan Musnahkan Malaysia Jika.. - Punca Umat Melayu Penang Hidup Macam Kangkung Tersebar - Rakyat Selangor 'Terbeban' Dengan Bil Air Kerajaan PR Selangor Yang Melambung Tinggi? - Berita Mengejutkan Buat Penyokong Pakatan Rakyat Video Rosmah Di Boo Ketika Kalung Bunga Kepada Lim Chong Wei Tersebar Posted: 20 Jan 2014 08:01 AM PST Menurut bekas calon Ketua Pem... more »

Jawapan Menteri isu Anwar dihalang masuk ke Jepun

PBO™ at pen buruk online ™ - 2 hours ago
Kerajaan Malaysia tidak ada kena mengena dengan keputusan kerajaan Jepun menghalang pemimpin pembangkang *Datuk Seri Anwar Ibrahim* memasuki negara itu, kata Menteri Luar Datuk Seri Anifah Aman. Beliau berkata setiap negara mempunyai hak kedaulatan untuk menghalang sesiapa sahaja yang mereka fikirkan tidak diingini daripada memasuki negara mereka atas apa jua sebab. "Dan selalunya, mereka tidak perlu memberi penjelasan mengenai keputusan yang diambil itu," katanya kepada pemberita di sini, hari ini. {baca lagi klik butang papar ... } 5 artikel pilihan pembaca hari ini Oops! Make... more »

Anak Sungai Derhaka

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 3 hours ago
Anak Sungai Derhaka ------------------------------ - Hassan Malek mahu rakyat bersyukur kerana pemimpin UMNO ikhlas katanya.. - Selepas Demo di hadapan Pusat Khidmatnya, Khai Loon terima ugutan bunuh pula.. - PERKASA Kesal Filem anak Rosmah banyak adengan lucah.. - Kenapa Hendak Ke Sweden?.. Rosmah Mansor kan ado.. Hassan Malek mahu rakyat bersyukur kerana pemimpin UMNO ikhlas katanya.. Posted: 20 Jan 2014 04:46 AM PST Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Hasan Malek berkata rakyat di negara ini seharusnya mensyukuri k... more »

Manjadda wajada

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 3 hours ago
Manjadda wajada ------------------------------ PANAS! Borang penerima BR1M di reject oleh Jkkk kerana dikatakan pengajut agama PAS. Posted: 20 Jan 2014 08:58 AM PST *PANAS! Borang penerima BR1M di reject oleh Jkkk kerana dikatakan pengajut agama PAS. Bangang punya JKKK, jadi gop cerdik mcm JKKK FAN CLUB* Sumber: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=714557448577532&set=a.147653551934594.24500.146443882055561&type=1&theater You are subscribed to email updates from Manjadda wajada To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Go... more »

Al Ikram

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 3 hours ago
Al Ikram ------------------------------ SEKAT ANWAR KE JEPUN,KEADILAN DESAK PENJELASAN... Posted: 19 Jan 2014 09:51 PM PST You are subscribed to email updates from Al Ikram To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

Fakulti Siyasah Syar'iyah

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 3 hours ago
Fakulti Siyasah Syar'iyah ------------------------------ Mentaliti Kangkung ...? Posted: 20 Jan 2014 03:31 AM PST Mentaliti Kangkung ...? Kaahhh, kah kah ...? You are subscribed to email updates from Fakulti Siyasah Syar'iyah To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

Landskap Siasah

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 3 hours ago
Landskap Siasah ------------------------------ FAKTA PENTING- Kerajaan Malaysia Dan Sin -Tax (CUKAI HASIL DOSA) Posted: 19 Jan 2014 09:16 AM PST *FAKTA PENTING- Kerajaan Malaysia Dan Sin -Tax (CUKAI HASIL DOSA)* *Muhammad Nuruddin Bashah* *AJK DPPK Gopeng 2014* Firman Allah dalm surah Al-Baqarah, ayat 219: *Mereka bertanya kepadamu (Wahai Muhammad) mengenai arak dan judi. Katakanlah: Pada keduanya ada **dosa besar **dan ada pula **beberapa manfaat**bagi manusia **tetapi **dosa keduanya lebih besar d**aripada manfaatnya dan mereka bertanya pula kepadamu: Apakah yang mereka ak... more »

WoW .. kantoi berkhalwat tiga pasangan sekaligus dalam satu bilik ..

PBO™ at pen buruk online ™ - 4 hours ago
Ketika serbuan, pintu berada dalam keadaan tertutup dan berkunci sebelum dibuka oleh Siti Nor Maisarah. Sebaik dibuka, Abdul Rahman duduk di atas katil manakala Mohamad Nazri sedang tidur di atas katil. Dua lagi tertuduh wanita berada di sebuah katil berasingan sebelum pemeriksaan mendapati mereka bukan suami isteri atau mahram KUALA TERENGGANU- Mahkamah Rendah Syariah di sini, semalam, menjatuhkan hukuman denda RM2,300 terhadap sepasang kekasih selepas mengaku bersalah berkhalwat bersama tiga lagi rakan di sebuah hotel, pada Jun 2012. Hakim Syarie Kamalruazmi Ismail turut memerinta... more »

Mahadead Kata.... Syukurrrrr....!!!!

noreply@blogger.com (Isa) at IkutSukaAku - Isa - 4 hours ago
Jom kita refresh kepala hotak kita dengan beberapa kenyataan Mahadead suatu masa dahulu....; 1. "Hukum rejam kepada penzina adalah primitif." - Tun Dr. Mahathir, 3 Mac 1994, dalam kenyatannya kepada wartawan di Nilam Puri, Kelantan Darul Naim. Dan Terbaru Hukum Hudud Tiada dalam Al-Quran. Hanyalah rekaan Ahli fekah.. 2. "Saya nak tahu siapakah di antara ahli-ahli Pas yang sanggup memotong tangan orang jika hudud dilaksanakan di Kelantan. Barangkali Nik Aziz akan melakukannya. Jika benar kita nak tengok apa yang berlaku selepas hukum itu nanti" - Tun Dr. Mahathir, 30 April 1992 dal... more »

Pakcik ni akan fikir seribu kali kalau nak undi BN lagi ..hehehe

PBO™ at pen buruk online ™ - 5 hours ago
“Selepas ini sekiranya kerajaan BN buat ‘Aku Janji’ rakyat akan nilai balik sama ada untuk percaya atau tidak. SHAH ALAM - Berikutan ‘pelbagai janji’ oleh kerajaan Barisan Nasional (BN) seolah-olah gagal untuk ditepati, rakyat mungkin akan menilai kembali janji kerajaan yang akan dibuat pada PRU akan datang. Menurut pensyarah Sains Politik Univerisiti Kebangsaan Malaysia (UKM) Profesor Madya.Datuk Dr. Mohammad Agus Yusoff, kepercayaan rakyat akan hilang terhadap kerajaan BN sekiranya kerajaan dilihat terus-menerus memungkiri janji sekaligus akan membawa ‘bencana’ kepada BN sendiri. ... more »

VIDEO - Isu Tutup Pusat GiatMara Selayang : Jawapan Video Untuk Macai-Macai

atsixty at ZAKRI ALI - 5 hours ago
*Blogger fitnah tutup pusat GiatMara Selayang hadapi tindakan saman* *Blogger dan pengendali laman sosial Facebook pro Umno diminta menarik balik kenyataan fitnah berhubung isu penutupan Pusat Latihan Kemahiran GiatMara Selayang atau terpaksa berdepan tindakan saman.Ahli Parlimen Selayang William Leong berkata, kenyataan yang dikeluarkan kedua-dua pihak yang mengaitkan dirinya dengan penutupan pusat latihan berkenaan adalah tidak benar sama sekali serta bersifat jahat.Jelasnya, sebagai ahli parlimen beliau tidak mencampuri sebarang urusan berkaitan Pusat Latihan Kemahiran Gia... more »

[VIDEO] Haji Hadi: Arab Saudi Diperguna AS & Eropah Jaga Kepentingan Israel

atsixty at ZAKRI ALI - 5 hours ago
*Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengatakan kerajaan Arab Saudi menjadi alat kepada Amerika Syarikat (AS) dan negara Eropah untuk menjaga kepentingan Israel di Timur Tengah. * *Menurut Presiden PAS itu, pergolakan berpanjangan akibat perbezaan mazhab di negara Islam sebenarnya adalah hasil plot terancang negara Barat dengan mempergunakan Arab Saudi untuk melebarkan pengaruhnya di negara Islam. “Arab Saudi sudah dipengaruhi oleh permainan politik AS dan negara Eropah,” kata Abdul Hadi kepada saluran televisyen satelit Press TV pada Sabtu. “Saudi dan negara Arab lain menja... more »

Mat Sabu: PM patut rasa terhina, bukan Melayu - MALAYSIAKINI

atsixty at ZAKRI ALI - 6 hours ago
*Ahli politik Melayu Pakatan Rakyat hari ini tampil mempertahankan 'flash mob kangkung' anjuran Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Machang Bubuk Lee Khai Loon yang dikatakan menghina Melayu.* *Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu berkata, beliau tidak terasa terhina dengan tindakan itu kerana ia melibatkan isu ekonomi yang menjejaskan semua bangsa dan bukan sahaja Melayu.* *“Orang yang patut rasa hina adalah Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang memulakan isu ini dan Umno yang menjadikannya isu kaum,” kata Mohamad.* *Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang itu berkata, menggunakan kangkun... more »

Video Rosmah Di Boo Ketika Kalung Bunga Kepada Lim Chong Wei Tersebar

Addin Deen at Addin - 6 hours ago
Menurut bekas calon Ketua Pemuda Umno Malaysia, Syed Rosli Syed Harman al Jamalulail, rakyat kecewa dengan kenaikan harga barang yang melanda negara sejak akhir-akhir ini dan secara spontan mereka melahirkan rasa tidak puas hati kepada Perdana Menteri dan isteri di majlis penyampaian hadiah di pertandingan akhir badminton Malaysia Open malam tadi. “Sekali tengok nampak mereka biadab apabila mereka menyorak (boo) Datin Seri Rosmah Mansor yang memberikan kalungan bunga kepada Datuk Lim Chong Wei, tetapi sebenarnya mereka kecewa dengan apa yang berlaku pada negara,” kata beliau kepada... more »
Sumber:
Dashboard.
vmct7.

7tcmv.

Tiada ulasan: