Rabu, 22 Januari 2014

3184. Malaysia Oh Malaysia.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com 

Seorang Lagi Blogger Fitnah Dilaporkan Kepada Polis

PBO™ at pen buruk online ™ - 1 hour ago
*"Kami ingin mengingatkan Umno bahawa 'kamu boleh menipu semua manusia pada sebahagian masa dan sebahagian manusia pada semua masa, tetapi kamu tidak boleh menipu semua manusia pada semua masa',"* *"Kenyataan yang dikeluarkan oleh blogger Azmy Klana Jaya berniat jahat dan menghasut, untuk membangkitkan pemusuhan di antara golongan masyarakat, di samping memburukkan parti DAP yang tiada kena mengena dalam hal ini," tegas beliau.* Kaitkan DAP dengan isu tudung untuk bakar sentimen kaum KUALA LUMPUR: Tindakan tidak bertanggung jawab seorang blogger pro-Umno yang cuba mengaitkan DAP de... more »

Bodoh rupanya Peguam Negara ni .. bekas Menteri kata begitu ..

PBO™ at pen buruk online ™ - 1 hour ago
*"Dalam hal ini hanya peguam negara yang beranggapan keputusan itu salah, mereka adalah bodoh," katanya pada satu sidang media di Kajang, hari ini.* Bekas Menteri Pengangkutan, Tun Dr Ling Liong Sik yang *dibebaskan atas dakwaan menipu Kabinet berhubung pembelian tanah untuk Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ)* menggelar peguam negara bodoh. Dr Ling berkata, Kabinet sebenarnya membuat keputusan yang betul untuk membeli tanah bagi projek tersebut. {baca lagi klik butang papar ... } 5 artikel pilihan pembaca hari ini Oops! Make sure JavaScript is enabled in your browser. "Dalam h... more »

Bila Sinar Sebenar Akan Menjelma?

ReJaM at MiLo SuaM - 3 hours ago
Bila Sinar Sebenar Akan Menjelma?Sinar mentari tahun 2014 di mulakan dengan penuh kesuraman. Setiap ibu bapa pasti merasai kesakitan yang teramat perit untuk menjengah ke tarikh ini. Dimana nak cari duit untuk menyekolahkan anak. Persoalan ini menjadi satu mimpi buruk dan seakan mahukan mentari 2014 disekat agar tidak menjelma selamanya. Anak anak yang merengek meminta itu dan ini

Mahathir .. sayangnya kau sudah terlambat!

PBO™ at pen buruk online ™ - 3 hours ago
SUKA atau tidak, sama ada diturunkan atau turun dengan sendiri, Najib Razak akan menyertai Abdullah Badawi dalam senarai Perdana Menteri terburuk dalam sejarah negara ini. Jika diwujudkan juga kategori Perdana Menteri paling tidak memberikan apa-apa sumbangan, maka senarai tersebut juga turut mengandungi mereka sebagai dua entri tunggal. Dalam sejarah politik Malaysia, tidak ada Perdana Menteri yang tidak dikritik oleh pembangkang. Fungsi pembangkang adalah untuk tujuan ‘semak dan imbang’ dan itulah yang dilakukan oleh semua parti pembangkang sejak pilihan raya umum (PRU) pertama ...more »

Cincin Berlian Bernilai Jutaan Ringgit Dikembalikan ?

atsixty at ZAKRI ALI - 3 hours ago
*Guruyaya OK* *Alkisah rupanyer kes kehilangan cincin RM5.2 dibukit bintang ada persamaan modes operandi dgn kisah yang terjadi di New York ..* *Cincin bernilai RM24juta yang hilang disebuah pusat pameran NY terjadi bila seorang kenamaan dikatakan dari Malaysia shopping disana...wkakaka. * * NAMUN PIHAK NYPD TIDAK DAPAT MENERUSKAN SIASATAN DAN MENUTUP KES KERANA PIHAK TERBABIT TELAH MEMULANGKAN CINCIN ITU SEMULA DAN PIHAK PEMBEKAL..**TELAH MENGELUARKAN STATEMENT BERTULIS BAHAWA CINCIN ITU SUKARELA DIPINJAMNKAN KPD PIHAK TOKOH KENAMAAN KERANA JASANYA BANYAK BERSHOPPING DI NEW YORK... more »

AMARAN DARI PANGLIMA MELAYU UMNO SELANGOR!

atsixty at ZAKRI ALI - 4 hours ago
*Jeneral Yakuza Ogawa* *KEJAP TIMBUL KEJAP TENGGELAM KEJAP JADI HERO KEJAP JADI PENYAMUN kah...kah...kah...kah Isu Azmin : bukti kerajaan selangor lemah - hamidzun Kerajaan selangor lemah dari segi apa? ekonomi ? kebajikan ? laporan audit ? atau umno selangor yang lemah sebab tiada isu hot diselangor? Lemah apa ? Lemah kepala abahkaw ? Kah...kah..kah...kah Kamu duduk diam2.. diri kamu pun terpalit dengan skandal.. macam mana boleh jadi lawyer kalau ada rekod menipu? Undang2 didalam dunia, yang pernah menipu tidak boleh menjadi lawyer. TeTapi bole... more »

Kisah Tangisan Rasulullah Kerana Wanita

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 4 hours ago
Gambar sekadar hiasan Daripada Saidina Ali, berkata ia: "Saya dan Fatimah pergi menghadap Rasulullah SAW. Kami dapati beliau sedang menangis, lalu kami bertanya kepadanya, apakah yang menyebabkan ayahanda menangis, ya Rasulullah?" Baginda SAW menjawab: "Pada malam aku diisrak hingga ke langit, di sana aku melihat perempuan dalam keadaan amat dahsyat. Dengan sebab itu aku menangis mengenangkan azab yang diterima mereka." Ali bertanya: "Apakah yang ayahanda lihat di sana?" Rasulullah SAW menjawab: "Aku lihat ada perempuan digantung rambutnya, otak kepalanya menggelegak. Aku lihat pere... more »

[PANAS] Identiti Individu Didakwa Paksa Artis Buka Tudung Didedahkan dalam Sidang Media, Individu Tersebut Buat laporan Polis

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 4 hours ago
*Kali keempat suruh saya buka tudung - Marinatasha* [*HD*] KUALA LUMPUR: Persatuan Karyawan Malaysia (Karyawan) menggesa mana-mana pihak yang menjemput artis wanita untuk membuat persembahan perlu menghormati hak mereka yang berhijab. Presidennya, Datuk Freddie Fernandez memberitahu mereka yang mempertikaikan hak tersebut merupakan satu pencabulan hak asasi serta tidak peka dengan hak kaum dan agama. Jelasnya lagi, kejadian yang menimpa penyanyi Marinatasha Isnariah Mustapar yang telah dihalang mengadakan persembahan kerana berhijab tidak seharusnya berlaku apatah lagi negara ini... more »

Najib Hanya Ada Satu Cara Untuk Di Puji Rakyat.. Ini Caranya - Posted by Addin Deen.

atsixty at ZAKRI ALI - 4 hours ago
[image: Photo: 21 Januari, 2014. Najib Hanya Ada Satu Cara Untuk Di Puji Rakyat.. Ini Caranya Posted by Addin Deen. Selepas agak puas dikangkungkan, Najib dan isterinya, Rosmah Mansor diboo pula semalam ketika menyampaikan hadiah di Kejohanan Badminton Terbuka Malaysia. Suara penonton yang mengejek dan memboo agak jelas kedengaran ketika Rosmah sedang berjalan untuk menyampaikan hadiah kepada Lee Chong Wei. Sebagaimana isu kangkung yang cuba dikaitkan dengan isu perkauman, insiden di majlis penyampaian hadiah badminton itu juga mahu diseret dengan sentimen perkauman dengan cuba di... more »

[Video] Tindakan Bakar Bendera Jepun, Jatuhkan Imej PKR

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 5 hours ago
Tindakan rombongan AMK memijak, mengoyak, dan membakar poster bendera Jepun di luar Kedutaan Jepun tidak sepatutnya berlaku kerana tindakan itu menyerlahkan ketidakmatangan mereka berhadapan dengan sesuatu isu. Banyak lagi tindakan matang yang boleh dibuat daripada bertindak demikian. Tambahan pula isu yang dihadapi bukanlah isu besar sehingga menghalalkan mereka berbuat demikian. Walaupun dinafikan oleh pihak AMK, namun jelas mereka yang terlibat dalam insiden itu mengiringi Ketua AMK menyerahkan memorandum tersebut. Apabila tindakan agresif yang menyerlahkan ketidakmatangan mer... more »

YB Fuziah Mahu Heret Blogger Pro-UMNO Kerana Memfitnahnya. Written By canang

atsixty at ZAKRI ALI - 5 hours ago
*Shah Alam – Ahli Parlimen Kuantan, Fuziah Salleh akan mengambil tindakan undang-undang terhadap blogger MyMassa yang didakwa memfitnahnya melalui penerbitan satu artikel, baru-baru ini.Beliau berkata, laporan polis yang dibuat pada 14 Januari lalu di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuantan akan diserahkan kepada peguam dalam masa terdekat untuk tindakan lanjut.“Laporan polis yang dibuat sebelum ini akan diserahkan kepada peguam dalam rangka untuk menyaman blogger MyMassa yang sudah memfitnah saya,” katanya melalui laman Facebook.Fuziah berkata, tindakan itu diambil susu... more »

'Kerana TUDUNG, Penyanyi Diarah TURUN Pentas'

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 5 hours ago
[MK] Setelah 12 tahun bergelumang sebagai anak seni, penyanyi Marinatasha Isnariah Mustapar bersuara lantaran dikriminasi yang dihadapi. Siapa yang tidak berasa malu apabila diarahkan turun dari pentas di hadapan ratusan penonton hanya kerana kepercayaan dan pakaian mencerminkan peribadi dan agama. "Saya rasa terhina dan malu, perkara sedemikian tak patut berlaku," kata beliau dalam dada sebak di sidang media di Shah Alam hari ini. Ini merupakan kes ketiga tahun ini setelah graduan Mira Kamil tidak diterima bekerja di Suria KLCC kerana bertudung dan guru mualaf Choi Yi Shan diar... more »

Najib Hanya Ada Satu Cara Untuk Di Puji Rakyat.. Ini Caranya

Addin Deen at Addin - 5 hours ago
Selepas agak puas dikangkungkan, Najib dan isterinya, Rosmah Mansor diboo pula semalam ketika menyampaikan hadiah di Kejohanan Badminton Terbuka Malaysia. Suara penonton yang mengejek dan memboo agak jelas kedengaran ketika Rosmah sedang berjalan untuk menyampaikan hadiah kepada Lee Chong Wei. Sebagaimana isu kangkung yang cuba dikaitkan dengan isu perkauman, insiden di majlis penyampaian hadiah badminton itu juga mahu diseret dengan sentimen perkauman dengan cuba digambarkan yang mengejek dan memboo isteri PM itu terdiri daripada kalangan bukan Melayu. Walaupun mungkin ada benarn... more »

Pupus umno Saluran 1, umno Pun Mati....!!!!

noreply@blogger.com (Isa) at IkutSukaAku - Isa - 6 hours ago
Pagi tadi gua berangin dengan 2 ekoq macai umno laknatullah yang tak habis2 dengan isu Kalimah Allah. Dah la muka 2 ekoq macai nak nampak di masjid seminggu sekali pun payah... lagi mau sembang pasal isu tu.., dalam dok pong pang pong pang tu... gua selitkan pertanyaan kat diorang... Gua cakap "lu orang anak beranak cukup tak iman di dada, kalau cukup kenapa nak takut dengan dakyah kristian, jgn jadi bodoh aarrr... dengan polemik politik umno, sendiri lulus untuk Sabah dan Sarawak sendiri nak melompat mempertahankan pulak...".... lepas tu bla.. bla... bla... boleh tanya pulak dengan... more »

Zikir Sambil Menari?

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 6 hours ago
*PANDANGAN PROF DATO' DR HARUN DIN AL-HAFIDZ BERKENAAN "ZIKIR SAMBIL MENARI"* Kadang-kadang ada yang memberi jawapan tentang sesuatu hukum itu mengikut 'rasa', seperti soalan anda tentang hukum menari yang diamalkan oleh puak sufi seperti di atas, penjawab itu berkata rasanya tidak boleh. Mungkin juga ada orang lain yang akan menjawab rasanya boleh. *Jawapan bagi persoalan agama bukan boleh dimain dengan 'rasa'. Ia memerlukan sandaran hukum yang perlu dirujuk kepada sumber yang sahih.* Berkenaan dengan zikrullah, Allah SWT berfirman (mafhumnya): "Iaitu orang-orang yang menyeb... more »

Bantuan awal persekolahan janji pilihanraya RM150.oo, dapat RM100.oo

mantaro at SISI BUKIT - 6 hours ago
Semasa kempen budak-budak sekolah dijanjikan RM150.bantuan pendidikan awal persekolahan.Esok para pelajar akan mula mendapat bantuan pendidikan.Tapi kerajaan hanya mampu bayar RM100.00 untuk setiap pelajar.TS Muhyiddin Yassin pun sudah keluar negara,mungkin tidak mahu menjawab kenapa bantuan awal persekolahan hanya RM100.00.Minda pimpinan UMNO ,minda* " banding harga kangkung"* *INFO (klik)*Dulu 2013 - BR1M = RM500 - Bantuan orang bujang = RM250 - *Bantuan pelajar = RM100 * - Baucar buku = RM250 *Janji BN dalam PRU 13 * - *BR1M = Sehingga RM1,200 * - Bantuan ... more »

PEMUDA PAHANG BERGOLAK KENCANG EKORAN 11 KETUA PEMUDA UMNO PAHANG MELAKUKAN "BUGHAH" MENOLAK PERLANTIKAN KETUA PEMUDA UMNO NEGERI PAHANG YANG BARU OLEH KHAIRY JAMALUDDIN!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 6 hours ago
*Hari ini 21hb Januari 2014 , 11 Ketua Pemuda UMNO Bahagian Negeri Pahang telah mengadakan suatu sidang akhbar tergempar di Hotel Istana, Kuala Lumpur menyatakan penolakkan secara mutlak Ketua Pemuda UMNO Negeri Pahang yang baru Sdr Shahruddin Ahmad.Sebelum ini difahamkan 2 minggu yang lepas, mereka telah menghantar suatu memorandum kepada Khairy Jamaluddin memberikan sebab musabab mengapa mereka menolak perlantikan Sdr Shahruddin Ahmad sebagai Ketua Pemuda UMNO Negeri Pahang.Namun tiada respon dan maklum balas langsung.Pergolakan ini hanya baru permulaan .. pergolakan lebih... more »

Gambar2 PBT Penang Robohkan Kedai Melayu - Sampai Mengamok Dan Bertumbuk!

Soz Cyili at Ameno World - 6 hours ago
Sampai meloncat kaw. Ini mesti marah punya pasal. Dah tak boleh control la tue. Aku dapat gambar2 neh menerusi wassap tadi. Gambar neh dikatakan merujuk kepada satu situasi di mana PBT telah merobohkan gerai yang dimiliki oleh pemuda UMNO atas nama melanggar undang2 = senang cakap gerai atas tapak haram la.  Mungkin takde lesen. Mungkin ada orang complaint. Mungkin menganggu

Hamid Albar Dedah Punca Sebenar Kenaikan Tambang Bas Sekolah

Addin Deen at Addin - 7 hours ago
Pengerusi Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (Spad), Tan Sri Syed Hamid Albar, dalam perjalanan KTM ke Stesyen Bandar Tasik Selatan bagi program kempen kesedaran dan pematuhan Spad ICOP di Stesyen Bandar Tasik Selatan, Kuala Lumpur. Tan Sri Syed Hamid Albar hari ini mendakwa isu kenaikan tambang bas sekolah juga berpunca daripada kesanggupan ibu bapa membayar kadar baharu tersebut. Pengerusi Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (Spad) itu berkata, tidak timbul isu kedegilan pengendali bas sekolah yang tetap ingin menaikkan kadar tambang sebanyak 40%, kerana akhirnya ibu bapa terpa... more »

Hangit!!! Zizan Bercumbuan Dengan Emma Maembong Di Atas Kapal Terbang, Ini Jawapan Zizan.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 7 hours ago
Zizan menafikan berkelakuan tidak senonoh dengan Emma Maembong seperti didakwa dalam sebuah ruangan gosip pada Ahad lalu. *PETALING JAYA:* Pelakon dan pelawak Zizan Razak menafikan dia dan aktres Emma Maembong bercumbuan dan bersikap tidak senonoh di dalam kapal terbang ketika penerbangan ke Los Angeles, Amerika Syarikat baru-baru ini. Zizan atau nama sebenarnya, Razizan Razak, 30, berkata, gosip yang ditimbulkan itu tidak masuk akal kerana pemergian mereka ke negara itu turut disertai oleh pengurus dan beberapa krew penggambaran. "Pemergian ke Amerika Syarikat bukan kami berdua sahaja... more »

Harga getah RM2.90 ,harga ikan kembung RM10.

mantaro at SISI BUKIT - 7 hours ago
*BALING - “Nak beli ikan pun tak lepas, sekarang ikan kembung sekilogram RM10 sehingga RM12, harga getah baru RM2.90 sekilogram.“Itu belum lagi bahagi dua dengan tuan tanah,” luah penoreh getah, Hasma Aziz, 52.Menetap di Kampung Keda Ulu Legong, Hasma bersama suaminya, Habali Yaakub, 57, mengusahakan tanaman getah di Lubuk Legong Legong sejak lebih 30 tahun dulu.* *Kini, kebanyakan penoreh menghadapi tekanan setelah harga getah semakin merudum sejak beberapa minggu lalu.(lagi)*

Bukan AMK bakar dan pijak poster Jepun di kedutaan Jepun.. Tapi.. (Video Inside)

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 7 hours ago
Inilah yang orang utara kata "tak dak pasai pi cari pasai".. Demo nak 'Boikot Barangan Jepun' itu satu hal, bakar pula poster bendera Jepun lagi satu hal.. Jika selam ini kita menganggap sesiapa sahaja terutamanya macai yang memijak dan membakar poster atau bendera PKR atau lain-lain parti dalam Pakatan Rakyat sebagai bangang, bodoh, biadap, kurang ajar, tak bertamaddun dan berbagai-bagai lagi.. Apa pula anggapan kita terhadap sekumpulan individu yang mengiringi Ketua AMK ke Kedutaan Jepun menyerahkan memo bantahan ini? Adakah mereka tidak bangang? tidak bodoh? tidak biadap? bers... more »

Rayuan penolakan permohonan kedua Anwar batalkan kelayakan Shafee didengar 28 Januari.

atsixty at ZAKRI ALI - 7 hours ago
[image: Photo: Rayuan penolakan permohonan kedua Anwar batalkan kelayakan Shafee didengar 28 Januari. January 21, 2014 Mahkamah Persekutuan di sini menetapkan 28 Januari untuk mendengar rayuan Datuk Seri Anwar Ibrahim (gambar) berhubung penolakan Mahkamah Rayuan terhadap permohonan keduanya bagi membatalkan kelayakan Tan Sri Muhammad Shafee Abdullah untuk tampil sebagai ketua pendakwa dalam rayuan pendakwa terhadap pembebasannya (Anwar) daripada tuduhan liwat. Muhammad Shafee berkata beliau menerima notis dari pejabat pendaftar Mahkamah Persekutuan minggu lepas memberitahunya tentang... more »

YB Fuziah Mahu Heret Blogger Pro-UMNO Kerana Memfitnahnya.

canang at Cananglahnie - 8 hours ago
Shah Alam – Ahli Parlimen Kuantan, Fuziah Salleh akan mengambil tindakan undang-undang terhadap blogger MyMassa yang didakwa memfitnahnya melalui penerbitan satu artikel, baru-baru ini. Beliau berkata, laporan polis yang dibuat pada 14 Januari lalu di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuantan akan diserahkan kepada peguam dalam masa terdekat untuk tindakan lanjut. “Laporan polis yang dibuat sebelum ini akan diserahkan kepada peguam dalam rangka untuk menyaman blogger MyMassa yang sudah memfitnah saya,” katanya melalui laman Facebook. Fuziah berkata, tindakan itu diambil susulan blo... more »

Muhyiddin jelas langkah kerajaan kurangkan kenaikan harga, kos hidup.

atsixty at ZAKRI ALI - 8 hours ago
[image: Photo: Muhyiddin jelas langkah kerajaan kurangkan kenaikan harga, kos hidup. January 21, 2014 Timbalan Perdana Menteri Malaysia Tan Sri Muhyiddin Yassin (gambar) berkata kerajaan Malaysia telah melaksanakan pelbagai langkah dan strategi untuk mengurangkan kenaikan harga dan kos hidup. Beliau berkata satu daripadanya ialah penubuhan jawatankuasa kabinet, dipengerusikan beliau sendiri, untuk memantau kenaikan kos hidup di dalam negara. Timbalan Perdana Menteri berkata demikian pada majlis makan malam dengan Majlis Penuntut Malaysia di United Kingdom dan Eire (Ireland) di sebua... more »

Bekas Presiden MCA Mengamuk?

Addin Deen at Addin - 8 hours ago
Dr Ling berkata, Kabinet sebenarnya membuat keputusan yang betul untuk membeli tanah bagi projek tersebut."Dalam hal ini hanya peguam negara yang beranggapan keputusan itu salah, mereka adalah bodoh," katanya pada satu sidang media di Kajang, hari ini. Baru-baru ini Peguam Negara,Tan Sri Abdul Gani Patail gagal dalam dakwaan ke atas Dr Ling dan seorang lagi bekas menteri pengangkutan, Tan Sri Chan Kong Choy dalam kes penipuan terhadap kerajaan dalam pembelian tanah PKFZ. Dr Ling adalah menteri pengangkutan dari 1986 hingga 2003 mengatakan harga tanah PKFZ kini sudah meningkat dan m... more »

Ibu bapa sanggup bayar kenaikan tambang bas sekolah, kata Hamid Albar OLEH DIYANA IBRAHIM

atsixty at ZAKRI ALI - 8 hours ago
[image: Kenaikan tambang tidak berlaku kalau bukan ibu bapa yang sanggup membayarnya, kata Hamid Albar. - Gambar The Malaysian Insider, 21 Januari, 2014.] *Kenaikan tambang tidak berlaku kalau bukan ibu bapa yang sanggup membayarnya, kata Hamid Albar. - Gambar The Malaysian Insider, 21 Januari, 2014.* *Tan Sri Syed Hamid Albar hari ini mendakwa isu kenaikan tambang bas sekolah juga berpunca daripada kesanggupan ibu bapa membayar kadar baharu tersebut.* * Pengerusi Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (Spad) itu berkata, tidak timbul isu kedegilan pengendali bas ... more »

YB Khalid Samad: Mufti menyalahi ajaran Al-Quran dan As-Sunnah

atsixty at ZAKRI ALI - 9 hours ago
*PETALING JAYA: Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad hari ini mengecam Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria dan bekas Mufti Johor Datuk Nooh Gadot ekoran kontroversi kalimah Allah sekarang ini dan perhimpunan Turun. “Kalimah Allah dijadikan isu. * *Bekas Mufti kata kufur kalau benarkan. Nabi (Muhammad saw) tidak halang. Para sahabat (Nabi) tidak menghalang. Oooi bekas Mufti, depa semua kufur ke?” kata Khalid yang juga timbalan pesuruhjaya PAS III Selangor dalam laman mikro blog, Twitter.* *Pada hari Khamis, Harussani turut mengecam kumpulan TURUN yang berdemonstrasi membantah ... more »

Ling Liong Sik kata Peguam Negara bodoh?

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 9 hours ago
Bekas Menteri Pengangkutan, Tun Dr Ling Liong Sik yang dibebaskan atas dakwaan menipu Kabinet berhubung pembelian tanah untuk Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ) menggelar peguam negara bodoh. Dr Ling berkata, Kabinet sebenarnya membuat keputusan yang betul untuk membeli tanah bagi projek tersebut. "Dalam hal ini hanya peguam negara yang beranggapan keputusan itu salah, mereka adalah bodoh," katanya pada satu sidang media di Kajang, hari ini. Baru-baru ini Peguam Negara,Tan Sri Abdul Gani Patail gagal dalam dakwaan ke atas Dr Ling dan seorang lagi bekas menteri pengangkutan, Tan Sri ... more »

Apabila Loghat Kelate DiGabungkan Dengan Bahasa Standart

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 9 hours ago
Sekadar hiasan,kepada ore Johor: Sory la boh.. kisah -kisah dibawah hanyalah rekaan semata-mata mari sama-sama baca sambil bersantai untuk hilangkan penat seharian bekerja. Kantoi 1 Gu kawe kijo hotel,dio sepatutnyo anta guest pegi airpot tapi huje pulok,dio tunggu la sapa uje berenti baru dio oyak ko guest, kawe denga dio oyak gini "mari kita pergi encik,hujan sudah SERIK ni" Kantoi 2 Dulu,mase kat belaja kat kolej,kelas komputer,kawe aja gu kawe pasal komputer,doh dio slow nok teke tikuh tu,kawe kato la gini "Ming,tunggu gapo lagi nyo, PENYEK la mouse tu" .Gu kawe pun kato,oloh,k... more »

Demo Bagi Menyerahkan Memorandum Kepada Duta Jepun.

atsixty at ZAKRI ALI - 9 hours ago
*Jeneral Yakuza Ogawa* *Kedutaan Jepun : * * Penyerahan memorandum diatas tindakan kerajaan Jepun menghalang Ketua Pembangkang Parlimen Malaysia, YB Dato Seri Anwar Ibrahim memasuki negara mereka. * * Kita mahu tahu apakah kesalahan yang telah Dato Seri Anwar Ibrahim lakukan sehingga beliau dihalang memasuki negara matahari terbit itu. Lagi berita politik,video,funny, Dan berita mengutuk parti ketuanan melayu menipu (umno) sila like pages >>>> https://www.facebook.com/pages/Jeneral-Yakuza-Ogawa Kah..kah..kah -AP-*

Kaitkan DAP dengan isu tudung untuk bakar sentimen kaum.....

atsixty at ZAKRI ALI - 10 hours ago
Seorang Lagi "Blogger Kangkung" Dilaporkan Kepada Polis *KUALA LUMPUR: Tindakan tidak bertanggung jawab seorang blogger pro-Umno yang cuba mengaitkan DAP dengan isu seorang guru mualaf yang diarah membuka tudung oleh pihak pengurusan sekolah mendorong Setiausaha Politik Ahli Parlimen Gelang Patah, Dyana Sofya Mohd Daud membuat laporan polis semalam. * *Kenyataan provokasi, menghasut dan berniat jahat itu telah dikeluarkan blogger dikenali Azmy Awang Kelana Jaya di laman web azmyawangklanajaya.blogspot.com. Menurut Dyana, tajuk artikel "DAP Makin ... more »

AMK Kena Kutuk KAW2 Sebab Bakar Bendera Jepun.

Soz Cyili at Ameno World - 10 hours ago
Kena kutuk bodoh ada. Bangang pun ada. Bebal pun ada. Bahlol pun ada. Bingai pun ada juga. Bengap pun ada sama. Ehh tolol pun tak ketinggalan. Sorry na. Bukan aku yang kutuk oke. Aku cuma taip balik aje apa yang kawan2 aku kutuk. Aku tak sokong gak tindakan korang. Tapi aku tak kutuk. Aku cuma gelak aje. Siyes. Gelak macam neh. KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

Siapa Yang Beri Arahan ??

atsixty at ZAKRI ALI - 10 hours ago
Komeneh Gopeng [image: Kenapa Papagomo bagi statement tentang Note 500 - 1000, dan kenapa Papagomo mengenengahkan ISU LAPUK itu sebagai Sajian bagi mengantikan KANGKUNG. walhal secara logiknya ISU LAPUK itu tidak lagi relevan buat buat masa ini, TUN Karalla telah mengharamkan pengunaan wang kertas itu di eranya lagi, kalau bersadur emas ada kemungkinan bernilai, tapi kini wang kertas itu hanya kertas berwarna bersimbol Raja tak lebih dari itu. Perkeliling pengharamannya telah disebarkan oleh Wisma Putra ke saentero dunia. Papagomo subjek nya adalah DSAI, Kenapa.....sebab DSAI adalah ... more »

Kajian Terperinci Akan Dilakukan Untuk Menentukan Harga Sebutir Kacang Rebus dan Tidak Puas Hati Dengan Vitagen

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 11 hours ago
Earlier in his speech, Najib also said he has instructed the Ministry of Domestic Trade and Consumer Affairs to determine how much sugar is used in an average glass of teh tarik, a popular milk tea drink. According to him, Putrajaya will then calculate a reasonable price for a glass of the drink favoured by Malaysians, which the public could use as a guideline to compare with prices at restaurants. ............ Translation : Dalam awalan ucapannya, Najib juga mengarahkan Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Pengguna menentukan jumlah sukatan gula yang diperlukan dal... more »

JiKA BENAR PAK ABU INGIN MENJADI HERO MENGAMBIL ALIH KEMBALI SELANGOR DARI PR SILAKAN..

atsixty at ZAKRI ALI - 11 hours ago
*Guruyaya OK* *PASTI LEBIH CEPAT PR TUMBANG JIKA PAK ABU GUNAKAN PENGALAMAN SEBAGAI MANTAN MENTERI PDNHEP UNTUK MENGATASI KENAIKKAN HARGA BARANG. * *TOLONG TUNJUKKAN CARA DAN BAGAIMANA UNTUK MENGATASI MASALAH INI.....UNTUK PASTIKAN RAKYAT TIDAK DIBODOHKAN OLEH PEMIMPIN SEKARANG..ADA NRAAANII ...heheeheeeee...!!!* *SHAH ALAM - Majlis Bekas Wakil Rakyat (Mubarak) Selangor bertekad untuk membantu mengembalikan Selangor kepada Barisan Nasional (BN) pada PRU14 akan datang. Yang Dipertuanya, Tan Sri Abu Hassan Omar berkata, Mubarak bersedia memberi komitmen sepenuhnya kepada BN ... more »

Tegur Najib 'kangkung', giliran Daim sahabat Mahathir goncang kerusi PM?

atsixty at ZAKRI ALI - 11 hours ago
[image: Photo: 21 January 2014. TERHOT: PROJEK GULINGKAN NAJIB OLEH KEM PERUBAHAN....KEM ROSMAH DIBELASAH DARI DALAM OLEH KEM TUN MAHATHIR... Tegur Najib 'kangkung', giliran Daim sahabat Mahathir goncang kerusi PM? KEPEMIMPINAN Datuk Seri Najib Tun Razak turut dipertikai oleh veteran Umno Tun Daim Zainuddin, sekaligus membayangkan kerusi perdana menteri itu sedang digoncang dari luar dan dalam parti perkauman berkenaan. Zainuddin, bekas Menteri Kewangan era Tun Dr. Mahathir Mohamad menjadi perdana menteri itu berkata demikian dalam satu taklimat tertutup peringkat Umno Bahagian Mer... more »

M A U 'I D Z A H

atsixty at ZAKRI ALI - 12 hours ago
-Tok Wan 2's photo. [image: Photo: ‎Sekarang ni ramai yang pakai cincin....tapi ikut suka dia je...ramai yang dah tahu dosa pahala tapi ramai juga yang belum tahu. Untuk yang belum tahu maka tulisan Tok Wan ni untuk korunk. Yang dah tahu tu...Alhamdulillah. Dikatakan bahawa menyimpan sebatang jari kuku yang panjang, dosanya sama seperti memelihara sekandang babi !!!!... (oppsskhinzir lembut sikit), jika kesemua jejari kita menyimpan kuku yang panjang.... bayangkanlah dosa yang telah kita tanggung untuk kesemua babi-babi tersebut..... potonglah kuku anda. The Truth Jangan ada niat ... more »

Dengan Selamba, Najib Sekali Lagi Mempertahankan Kenyataan Kangkungnya

Addin Deen at Addin - 12 hours ago
Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak sekali lagi menyelar kritikan yang mengejeknya berhubung kenyataan “kangkung” dengan menegaskan bahawa ia adalah makanan kegemarannya. Najib berkata, beliau menggunakan kangkung sebagai cara menggambarkan konsep penawaran dan permintaan."Saya suka kangkung dengan sotong. Saya bagi contoh supply and demand. Sawi ke, ikan kembung ke. Kita perlu lihat rasionalnya," katanya.Dalam ucapannya di perhimpunan bulanan kakitangan Kementerian Kewangan hari ini, beliau berkata, program rasionalisasi subsidi yang dilaksanakan Putrajaya adalah perlu bagi ... more »

GAMBAR SEORANG EKSTRIMIS AFRIKA TENGAH MEMBUNUH DAN MEMAKAN DAGING MANUSIA PENGANUT ISLAM TERSEBAR LUAS DAN MENGGEMPARKAN SELURUH DUNIA!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 12 hours ago
*AFRIKA (Arrahmah.com) – Dunia tengah dikejutkan oleh rekaman video mengerikan yang menampilkan seorang kanibal Afrika memakan kaki jasad seorang Muslim. Muslim tersebut dilaporkan dimakan setelah dibantai oleh massa esktrimis yang mengamuk di Republik Afrika Tengah atau Central African Republic (CAR).Korban diseret dari dalam bus, dibuat babak belu dan kemudian ditusuk sebelum dibakar di ibukota Bangui, lansir BBC.Daily Mail melaporkan pada Senin (13/1/2014) bahwa usai insiden pembantaian brutal terhadap Muslim tersebut, salah satu penyerang bernama O... more »

Balasan Bagi Orang yang Melengah-Lengahkan Solat

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 12 hours ago
Kecik-kecik dah boleh jadi imam Diriwayatkan nabi S.A.W bahawa baginda bersabda:"Barang siapa yang meringan-ringankan solat dibalas ke atasnya dibalas *15 jenis seksaan*; 6 perkara ketika di dunia, 3perkara ketika saat kematiannya, 3perkara semasa didalam kuburnyadan, 3lagi ketika bertemu dengan tuhan. Lalu para sahabat bertanya: "Wahai rasulullah, apakah itu seksaan semasa di dunia ini?" Baginda menjawab: "Pertama, Allah akan mengambil keberkatan daripada usianya. Kedua, Allah mengambil kerberkatan daripada rezekinya. Ketiga, Allah akan mengambil ciri(tanda) orang soleh pada mu... more »

PROJEK MEMPERBODOHKAN MELAYU :

atsixty at ZAKRI ALI - 12 hours ago
Komeneh Gopeng [image: Photo: PROJEK MEMPERBODOHKAN MELAYU : UMNO seringkali berkhayal dan bermimpi bahawa gerombolan mereka sahaja yg mewakili orang melayu. Dakwaan ini sebenarnya satu dongeng yg sengaja disebarkan untuk membodohkan fikrah org melayu. PROJEK MEMBODOHKAN MELAYU ini adalah sebahagian daripada strategi politik UMNO selama lebih 50 tahun. Proses pembodohan ini telah dilakukan. UMNO amat sedar tanpa projek pembodohan ini, mereka akan kehilangan kuasa memerintah. Pada zaman fiudal dahulu orang orang melayu dibodohkan dengan berbagai dongeng tentang daulat raja, tentang k... more »

Gambar Sempoii .Rezeki Selepas Di Maki..

atsixty at ZAKRI ALI - 12 hours ago
*Now pak cik azman @ guard di airport subang dah jadi artis.. bersama cameraman dan director @ jinggo. Rezeki selepas di maki.* *Bergambar dengan Nurul Izzah* *Bergambar dengan Artis. ahli perniagaan* *Apa agak2 watak yg dia pegang? Apa pun tahniah dari admin.. itulah yang dikatakan rezeki..rezeki dan jodoh Allah yang menentukan..kita hanya berdoa..dan bertawakal kepadanya* *Media Orang Kampung. *

Boikot Barangan Jepun?.. Buat malu PKR saja depa nih!

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 12 hours ago
Agak-agakla kalau nak protes macam manapun.. ini tidak main hentam keromo saja.. datang dengan kereta buatan Jepun tapi keluar plakad 'Boikot Barangan Jepun'. Lain kali kalau datang nak protes 'Boikot Barangan Jepun' tu datanglah dengan kereta kuda atau kereta lembu, baru orang tak pertikaikan. Tak salah kalau nak tunjuk kesetiaan melampau kepada Anwar Ibrahim.. tapi janganlah sampai memalukan Anwar Ibrahim.. Tanya dulu dan tunggu penjelasan dari pihak berkuasa Jepun tentang mengapa Anwar dilarang memasuki Jepun.. Bukannya terus serbu membabi buta macam ni, dah tu nak boikot bara... more »

Ribuan Orang Muat Turun Nada Dering "Kangkung"

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 13 hours ago
[HD] KUALA LUMPUR: Seramai 3,464 orang pengguna telefon Android telah memuat turun nada dering 'Najib Kangkung' melalui aplikasi Zedge di 'Google Play Store' sehingga hari ini semenjak fenomena kangkung melanda di negara ini. Remix nada dering tersebut diubah dari ucapan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak di Kemaman, Terengganu yang memberi contoh harga kangkung turun biarpun harga sayuran lain naik sebagai mengulas kenaikan harga barang. Nada dering itu turut berada pada kedudukan pertama dalam aplikasi tersebut dan mendapat undian lima bintang (Five Star) dari pengguna. Fe... more »

Demo Melampau: BN Akan Hilang Deposit Di Lebih Banyak Kerusi Pada PRU14 - Mat Sabu

atsixty at ZAKRI ALI - 13 hours ago
*Georgetown - BN bukan saja akan kehilangan deposit di kerusi Pengkalan Kota dan Berapit, tetapi percayalah mereka akan hilang lebih banyak deposit di kerusi-kerusi lain dalam Piihan Raya Umum ke-14 yang akan datang.“Bantahan dan demo secara melampau yang dipamerkan oleh ahli mereka di Seberang Jaya dan Bukit Mertajam baru-baru ini akan membuat masyarakat yang cintakan keharmonian benci kepada tindakan sedemikian.“Jika mereka tidak mengubah akhlak dan perangai, saya begitu yakin, banyak lagi kerusi di Pulau Pinang akan hilang dalam PRU akan datang, apabila rakyat telah da... more »

JANJI DICAPATI - Harga Kereta Akan Turun Kata Kerajaan 47% BN..???

atsixty at ZAKRI ALI - 14 hours ago
*Kuala Lumpur: Dasar Automotif Nasional 2014 (NAP 2014) menjadi mekanisme baru kerajaan untuk menurunkan harga kenderaan terutama dalam segmen pemasangan tempatan (CKD) sehingga 30 peratus menjelang 2017.* * Antara langkah yang dilihat mampu menurunkan harga kenderaan menerusi NAP ialah meningkatkan persaingan antara pemain industri dan bakal menggantikan cukai jualan sebanyak 10 peratus kepada enam peratus iaitu cukai perkhidmatan dan barangan (GST) bermula 2015 hingga 2018.* * Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri (Miti), Datuk Seri Mustapa Mohamed berkata, NAP 2014 melipu... more »

Tamrin Baba - Hina Najib Razak, Mamak umno Penang Mana..????

noreply@blogger.com (Isa) at IkutSukaAku - Isa - 14 hours ago
Najib Razak.... lu apa cerita bro...???? Cakap tak serupa bikin... *Perdana Menteri Pembongak*...., kalau lu tak faham makna Pembongak... lu tanya dengan Rosmah Mansor.... hahahaha....!!!! Tahun lepas lu kena boo.... booo... boooo... kat Penang...., dua tiga hari lepas lu laki bini kena boo... booo... boooo... lagi dalam stadium badminton... lu apa cerita bro....???? Lu laki bini takda maruah ke...??? Mana lu punya muka bro.... takda rasa malu ke... bila dah kena boo... booo... boooo... dengan rakyat itu tandanya apa... itu maknanya apa bro..???? Kalau lu tak tau... meh sini gua ... more »

Najib Dan Rosmah Kena Boo Membuktikan Rakyat Dah Terlalu Menyampah ~ Pemuda Umno

Addin Deen at Addin - 14 hours ago
Menurut bekas calon Ketua Pemuda Umno Malaysia, Syed Rosli Syed Harman al Jamalulail, rakyat kecewa dengan kenaikan harga barang yang melanda negara sejak akhir-akhir ini dan secara spontan mereka melahirkan rasa tidak puas hati kepada Perdana Menteri dan isteri di majlis penyampaian hadiah di pertandingan akhir badminton Malaysia Open semalam. “Sekali tengok nampak mereka biadab apabila mereka menyorak (boo) Datin Seri Rosmah Mansor yang memberikan kalungan bunga kepada Datuk Lim Chong Wei, tetapi sebenarnya mereka kecewa dengan apa yang berlaku pada negara,” kata beliau kepada FM... more »

DEBAT ISU KALIMAH ALLAH .. AHLI PARLIMEN SHAH ALAM, YB KHALID SAMAD SAMBUT CABARAN NOH OMAR!!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 14 hours ago
*Hari ini melalui twitternya ahli parlimen Shah Alam YB Khalid Samad telah menyatakan persetujuan untuk berdebat dengan Pengerusi perhubungan UMNO Selangor, Noh Omar isu Kalimah Allah.... Pucuk dicita ulam mendatang .. kecil tapak tangan Stadium Shah Alam di tadahkan.Sahutan cabaran ini ekoran kenyataan angkuh bin sombong cakap besar berdegar-degar Noh Omar 4 hari lalu.Apa macam Noh Omar ... ada berani .. Adakah cabaran itu masih valid?.. sama-sama kita tunggu perkembangan yang menarik ini.* *SABAK BERNAM – Pengerusi Umno Selangor, Datuk Seri Noh Omar menyatakan kesediaan beli... more »

LAGI SEKALI NAJIB KANGKUNGKAN RAKYAT DENGAN CUBA NAK PERTAHANKAN KENYATAAN "KANGKUNG" DENGAN MEMBERITAHU BAHAWA MAKANAN KEGEMARANNYA IALAH SOTONG KANGKUNG.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 14 hours ago
*Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak sekali lagi menyelar kritikan yang mengejeknya berhubung kenyataan “kangkung” dengan menegaskan bahawa ia adalah makanan kegemarannya. * *Najib berkata, beliau menggunakan kangkung sebagai cara menggambarkan konsep penawaran dan permintaan.* *"Saya suka kangkung dengan sotong. Saya bagi contoh supply and demand. Sawi ke, ikan kembung ke. Kita perlu lihat rasionalnya," katanya.* *Dalam ucapannya di perhimpunan bulanan kakitangan Kementerian Kewangan hari ini, beliau berkata, program rasionalisasi subsidi yang dilaksanakan Putrajaya adalah... more »

Turunkan Najib Naikkan Muhyiddin? Tolonglah.

atsixty at ZAKRI ALI - 14 hours ago
[image: Photo: 21 January 2014. Turunkan Najib Naikkan Muhyiddin? Tolonglah. Bhai/DeeDee semua... Najib Razak memang tak layak jadi PM... dier dapat jadi PM pon bukan atas merit... tapi atas sebab aura dan hormatnyer ahli UMNO terhadap bapak dier.... Abdul Razak tue.... Kalo atas batang diri Najib Razak... bukan setakat Perdana Menteri (PM) tapi... jawatan Menteri Besar (MB) pon dier tak layak.... Sungguh... ini realiti... Kalo Abdul Rahman dulu dikenali sebagai Bapa Kemerdekaan (sebab kononnya kemerdekaan nih dapat melalui dier) Kalo Abdul Razak dulu dikenali sebagai Bapa Pembangu... more »

Surat Terbuka Untuk Najib Razak - Nurul Izzah Anwar.

Soz Cyili at Ameno World - 14 hours ago
SAYA harap Datuk Seri berada dalam keadaan sihat dan tenang. Saya mendoakan Datuk Seri dilimpahkan kerahmatan dan keberkatan daripada ALLAH SWT.Ingin saya sampaikan bahawa saya memahami keadaan Datuk Seri yang mungkin tersasul semasa memberikan ucapan di Kemaman tempoh hari.Saya akui, saya juga tertawa kecil, tapi dalam masa sama, saya sedar kita semua manusia, tidak lepas daripada melakukan

Review 5 Minit Filem Anak Rosmah Mansur.

Soz Cyili at Ameno World - 15 hours ago
Gila babi punya lucahhhhh. Ahhh sial ahhh. Belum pape lagi mood aku dah dikacau oleh anak Rosmah. Kuat betul penangan Rosmah Mansur terhadap diri aku. Sebentar tadi aku dah pun tengok (memang sengaja tengok) filem anak Rosmah. Selepas 5 minit aku tak boleh teruskan untuk menonton filem tersebut. Nak tahu kenapa? Jawapan nya ialah ; LUCAH LUCAH LUCAH LUCAH LUCAH LUCAH Dan err LUCAH

POLEMIK PENGGUNAAN KALIMAH ALLAH......

atsixty at ZAKRI ALI - 15 hours ago
*UJIAN PENTING KENEGARAAN* *Polemik penggunaan kalimah Allah oleh bukan Muslim nampaknya belum selesai. Sebenarnya, ia telah bermula sejak awal dekad 1980-an lagi. Sebab itu, di sesetengah negeri kita dapati ada larangan dari segi undang-undang untuk sejumlah perkataan digunakan.* *Secara peribadi, saya berpendapat orang bukan Muslim patut dibenarkan mengguna kalimah Allah dalam kitab mereka, sekiranya memang itu yang dipercayai mereka. Namun tulisan ini tidak bermaksud membincangkan hal tersebut. Saya sedang mengemaskini tulisan lebih panjang mengenai hal itu untuk diterbitkan nant... more »

Pelik Tetapi Benar...

atsixty at ZAKRI ALI - 16 hours ago
*Guruyaya OK* *Baca dan fahami betul2...jangan like jer kalau tak baca...!!!.."Anda akan dihukum oleh Tuhan atas semua perbuatan anda... Allahuakbar," katanya kepada wakil Majlis Fatwa Negeri yang turut hadir di sidang mahkamah. KEPUTUSAN YANG SUDAH DIJANGKA RAKYAT....HUKUM ALLAH DIPERSENDA...??? Sultanah gagal ketepi arahan mahkamah... Bekas Sultanah Johor, Tuanku Zanariah Tunku Ahmad hari ini gagal untuk mengenepikan arahan mahkamah yang mengatakan beliau diceraikan oleh bekas suami, Almarhum Sultan Iskandar Sultan Ismail. Hakim Muhamm... more »

Selongkar : Menjejaki Hajjah Rosmah Mansor. ( Baik, Buruk Dan Berkuasa)

Gerakan Anti Najib/Rosmah at Gerakan Anti Najib/Rosmah - 16 hours ago
Pada 25 Jun 2009, beliau menjadi sasaran kempen negatif dengan tuduhan-tuduhan berat dan label liar "perempuan puaka" di internet. Ia disediakan di dalam tiga klip video yang lebih tersusun dalam bentuk siri dokumentari pendek melibatkan orang yang tidak dikenali yang mendakwa diri mereka sebagai adik lelakinya, ibu saudaranya dan sepupu lelakinya mendakwa beliau lupa asal-usulnya termasuk

HEBOH CERITA PASAL ADUN UMNO/BN TAHAN, PAHANG MENJADI MADU KEPADA ISTERINYA YANG MEMPUNYAI DUA SUAMI!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 16 hours ago
*Nampaknya Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Tahan, Datuk Wan Amizan Wan Abd. Razak telah menjadi 'madu' kepada 'isterinya' yang mempunyai dua suami.Beliau membuat kejutan apabila memfailkan permohonan cerai terhadap ‘isterinya’ yang telah berkahwin dengan individu lain pada Disember tahun lalu, lapor Kosmo Online.Selepas membuat permohonan menceraikan isterinya, Timbalan Ketua UMNO Bahagian Jerantut, Pahang itu turut membuat satu lagi permohonan bagi membubarkan perkahwinan wanita itu Azma Azifazilla Azan, 28, dan suaminya, Rizal Md. Radzi, 40.Wan Amizan, 42, selaku plai... more »

Penyanyi wanita diarah turun pentas sebab bertudung...

atsixty at ZAKRI ALI - 16 hours ago
*Bukan soal agama, atau kaum atau isu politik, tapi mari kita lihat kejadian yang menjolok mata ini dari sudut hak asasi. Kes seorang penyanyi yang diarah turun pentas oleh salah seorang dari penganjur sebab penyanyi itu bertudung.Keadaan ini berlaku dalam suasana masih panas lagi kontroversi diskriminasi ke atas seorang guru mualaf, Choi Yi Shan, 25, diarah membuka tudung semasa mengajar di Sekolah Jenis Kebangsaan ina (SJKC) Nan Ya, Teluk Sengat, Johor, baru-baru ini.Pada pagi Ahad, seorang penyanyi membuat laporan polis di Balai Polis Sentul p... more »

ASAL SOKONG UMNO JER MISTI BODOH (GAMBAR)

atsixty at ZAKRI ALI - 16 hours ago
*Duit pembayar bukan duit pemimpin UMNO...Benda basic mcm ni pun tak tahu ker???* [image: Zar Ali III's photo.]

Curi berlian: 'Orang dalam' jadi dalang?

atsixty at ZAKRI ALI - 16 hours ago
Guruyaya OK [image: APA INGAT UMNUU JER PANDAI BIKIN WAYANG KER..KLIM INSURANLAH ..wkakakaa.. Curi berlian: 'Orang dalam' jadi dalang? KUALA LUMPUR 20 Jan. - Siasatan polis percaya kes curi sebentuk cincin berlian bernilai RM5.2 juta di pusat jualan eksklusif di Bukit Bintang, Khamis lalu, didalangi oleh 'orang dalam'. Sumber berkata, ini berikutan lokasi pameran itu eksklusif dan dikawal ketat. Katanya, hasil pemantauan rakaman kamera litar tertutup (CCTV) di pusat jualan itu mendapati cincin berlian tersebut begitu mudah dicuri suspek. "Pencuri dewasa dilihat hanya berperanan me... more »

Kena 'Boo' bukti rakyat dah muak dan menyampah dengan Najib dan Rosmah kata Pemuda UMNO

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 16 hours ago
Sudah sampai masanya bagi Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berundur. Menurut bekas calon Ketua Pemuda Umno Malaysia, Syed Rosli Syed Harman al Jamalulail, rakyat kecewa dengan kenaikan harga barang yang melanda negara sejak akhir-akhir ini dan secara spontan mereka melahirkan rasa tidak puas hati kepada Perdana Menteri dan isteri di majlis penyampaian hadiah di pertandingan akhir badminton Malaysia Open semalam . “Sekali tengok nampak mereka biadab apabila mereka menyorak (boo) Datin Seri Rosmah Mansor yang memberikan kalungan bunga kepada Datuk Lim Chong Wei, tetapi s... more »

BERITA YANG DI PENYAPKAN OLEH UTUSAN DAN BERITA HARIAN ... DAIM ZAINUDDIN KANGKUNGKAN NAJIB RAZAK SEBAB TAK RETI TADBIR URUS NEGARA.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 17 hours ago
*Ringkasan ucapan mantan Menteri Kewangan Tun Daim Zainuddin pada 18.01.14 di Dewan Kismec.Atas jemputan UMNO Merbok :1- Isu kenaikan harga barang kerana kerajaan gagal mengawal.2- Isu kenaikan harga tol. Kerajaan sepatutnya mengkaji perjanjian yang lama utk dilanjutkan bukan menaikan kadar.3- Isu pengurangan Subsidi yg selama ini dinikmati rakyat perlu diteruskan dengan mengurangkan perbelanjaan kerajaan di mana rakyat nampak kerajaan boros dalam perbelanjaan negara.Terlalu banyak wang dibelanjakan untuk perkara yang tidak patut dan tidak memberi pulan... more »

Zizan Raja Lawak kantoi bercium dengan artis

PBO™ at pen buruk online ™ - 17 hours ago
*Zizan yang duduk bersebelahan Emma dalam kapal terbang tanpa segan silu bercumbuan. Tak kiralah, cium pipi juga salah satu aksi bercumbuan bukan?Sekarang ini alasan apa lagi yang Zizan nak guna kalau banyak mata yang nampak perbuatan tu? Itulah, bila ditanya, mati-mati tak mengaku bercinta.* - begitulah antara petikan fitnah dari akhbar utusan untuk Zizan PETALING JAYA – Pelakon dan pelawak Zizan Razak menafikan dia dan aktres Emma Maembong bercumbuan dan bersikap tidak senonoh di dalam kapal terbang ketika penerbangan ke Los Angeles, Amerika Syarikat baru-baru ini. *Zizan atau...more »

Di War-Warkan Sebagai Negara Islam.. Tapi Masih Berlaku Kisah Memalukan Ini

Addin Deen at Addin - 17 hours ago
Bukan soal agama, atau kaum atau isu politik, tapi mari kita lihat kejadian yang menjolok mata ini dari sudut hak asasi. Kes seorang penyanyi yang diarah turun pentas oleh salah seorang dari penganjur sebab penyanyi itu bertudung. Keadaan ini berlaku dalam suasana masih panas lagi kontroversi diskriminasi ke atas seorang guru mualaf, Choi Yi Shan, 25, diarah membuka tudung semasa mengajar di Sekolah Jenis Kebangsaan ina (SJKC) Nan Ya, Teluk Sengat, Johor, baru-baru ini. Pada pagi Ahad, seorang penyanyi membuat laporan polis di Balai Polis Sentul pada jam 2.40 pagi kerana terhina d... more »
Sumber:
Dashboard.
vmct7.

7tcmv.

Tiada ulasan: