Isnin, 27 Januari 2014

3293. DairiShare.Blogspot.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com

Bapa Paksa Anak Berusia 8 Tahun Kahwin Kerana Kekayaan

Polis Yaman menahan seorang lelaki tempatan, Afnan al-Shibani, selepas dia memaksa anak perempuannya yang masih berusia lapan tahun berkahwin dengan seorang lelaki 30 tahun kerana kekayaannya.

Sebuah akhbar mengatakan kerabat Afnan al-Shibani, yang sangat menentang perkahwinan itu, kemudian melaporkannya kepada polis selepas mereka gagal menghalang perkahwinan itu, seperti yang dilaporkan oleh laman emirates247.com, (26/1).

Polis kemudian menyerbu rumah Shibani di Bandar Ibb, selatan Yaman, dan menangkap dia beberapa hari sebelum perkahwinan itu diadakan. Polis kemudian menyerahkan gadis itu kepada bapa saudaranya.

Surat kabar itu mengatakan gadis itu masih di bawah lapan tahun dan masih duduk di kelas dua di sebuah sekolah di wilayah tersebut.
Sumber:
http://dairishare.blogspot.com/
s3v3n

s3v3n.

Tiada ulasan: