Isnin, 27 Januari 2014

3294. Bangunan Sekolah Malaysia Terkini.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com

10 Gambar senibina terbaru untuk sekolah di Malaysia..wow

Ini dia senibina terbaru untuk sekolah di Malaysia. Bukan sahaja kelihatan lebih ergonomik secara luaran malah ianya juga memiliki interior design yang lebih mesra pelajar. 




Kedudukan pintu dan jendela dibina menghala ke Utara dan Selatan untuk mengelakkan ruang dalam yang didiami pelajar terkena cahaya terik waktu pagi dan petang.
Ruang dalamnya pula dicat dengan warna yang lebih cerah. Lanscape untuk lapangan pula divariasikan dengan pelbagai warna natural supaya tidak kelihatan terlalu institusional.
Senibina baru ini digunakan untuk membina sebuah sekolah bandar, SMK Desa Mahkota yang mampu menampung 1200 pelajar dan 60 kakitangan. Sekolah ini terleta di Desa Par City, Kuala Lumpur. Ianya adalah hasil rekaan seorang arkitek tempatan iaitu Eleena Jamil, seorang arkitek lulusan UK serta memiliki PHD falsafah.
Nampaknya sekolah ini lebih awesome dari kebanyakan institut pengajian tinggi di Malaysia. Aganya kat luar bandar pun kena buat sekolah macam ni lah..kos tinggi pun tak per..lembu boleh dapat kondo, ini kan pula anak-anak manusia yang nak sekolah. Ops!!
Korang boleh baca lebih detail serta boleh tengok lebih banyak gambar sekolah baru ini di laman web Says. I tak berpeluang masuk sekolah macam ni..harap agar anak cucu boleh. Memang tidak dinafikan bahawa persekitaran sekolah sangat mempengaruhi perkembangan intelek pelajar. 

Sumber:
http://www.edisiblogger.com/2014/01/10-gambar-senibina-terbaru-untuk.html
http://www.guablog.com/in/56519/2613/10-gambar-senibina-terbaru-untuk-sekolah-di-malaysia-wow
Perangai buruk rakyat malaysia
10 Gambar senibina terbaru untuk sekolah di Malaysia..wow
Rahsia Di Sebalik Larangan Perbuatan Makan Dan Minum Secara Berdiri Oleh Rasulullah S.A.W
Foto Letusan Gunung Berapi Cordón Caulle Yang Indah Disertai Percikan Petir.
Seram! Dua Kanak-Kanak Menemui Sesuatu Yang Menakutkan Di Dalam Rumah Mereka

Sumber:
http://dairishare.blogspot.com/
s3v3n

s3v3n.

Tiada ulasan: