Isnin, 27 Januari 2014

Hutan Buluh Tercantik Di Dunia. 3297


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Jom Lihat Keindahan Hutan Buluh Sagano Di Jepun.
Hutan Buluh di Jepun. Hutan buluh Sagano di Barat Laut Kyoto, kira-kira 30 minit jika menaiki kereta api dari Kyoto. Terletak di Arashiyama, sebuah daerah di pinggir barat Kyoto, Jepun. Ia adalah salah satu alam yang indah di Jepun, bukan sahaja kerana keindahan alam semula jadi tetapi juga kerana bunyi angin membuat kerana ia bertiup melalui dusun buluh yang tebal.

Anda boleh berjalan atau menaiki basikal di sepanjang hutan buluh. Berjalan di laluan menyilang hutan buluh, yang memberi pandangan yang sangat baik dan indah tiang hijau gergasi dan kanopi berdaun. Tidak hairanlah bahawa buluh telah memberi inspirasi kepada tukang Jepun. Buluh telah digunakan untuk mengeluarkan pelbagai produk, seperti bakul, cawan, peti dan tikar di bengkel tempatan sejak berabad yang lalu.

Sagano Bamboo Forest tidak terlalu jauh dari jalan-jalan utama di Kyoto - (30 minit dengan kereta api).




Sumber:
http://dairishare.blogspot.com/2019/03/jom-lihat-keindahan-hutan-buluh-sagano.html


Sumber:

Dashboard.
s3v3n

s3v3n.

Tiada ulasan: