Khamis, 13 Februari 2014

3436. Jangan kau sakiti hatiku lagi. Sama-sama ingat janji Allah SWT tentang Azab Api Neraka-Nya.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com   
Jiwa Nur Islam. 
Ciri-Ciri Isteri Derhaka Menurut Rasulullah s.a.w

Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam dalam sebuah hadis yang diriwayatkan oleh Aisyah Radhiallahu Anha bermaksud:

“Aku pernah bertanya kepada Baginda: “Siapakah orang yang paling berhak ke atas isteri ?” Baginda menjawab: “Orang yang paling berhak kepada isteri ialah suaminya”.

Kemudian aku bertanya lagi : “Dan siapakah orang yang paling berhak ke atas suami?” Baginda menjawab:” Orang yang paling berhak ke atas seorang suami ialah ibu kandungnya."(Riwayat Bazar dan al-Hakim)

Dalam sebuah hadis yang lain pula Baginda bersabda bermaksud:“Sekiranya aku dibenarkan untuk memerintahkan seseorang bersujud kepada orang lain nescaya aku perintahkan seorang isteri bersujud kepada suaminya.”(Riwayat Tirmizi dab Ibnu Hibban)

Jika ada para isteri yang tidak menunaikan tanggungjawabnya kepada suami dengan sebaik-baiknya, dan menganggap tanggungjawab terhadap suami itu hanya membebankan dan menyusahkan dirinya, maka isteri yang sedemikian itu dikhuatiri termasuk di dalam kategori isteri yang menderhaka atau nusyuz.Apakah ciri atau tanda isteri yang derhaka itu? 

Ini perlu diketahui semata-mata untuk dijadikan langkah waspada agar para isteri terhindar daripadanya.

Berikut diketengahkan antara ciri atau tanda isteri derhaka:

1. Tidak mensyukuri kebaikan yang dilakukan suami Sabda Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam bermaksud:“Aku lihat api neraka, tidak pernah aku melihatnya seperti hari ini, kerana ada pemandangan yang dahsyat di dalamnya. Telah aku saksikan kebanyakan ahli neraka ialah wanita.

Rasullullah Sallallahu Alaihi Wasallam ditanya: “Mengapa demikian ya Rasulullah?”Baginda menjawab: “Wanita mengkufurkan suaminya dan mangkufurkan ihsannya. Jikalau engkau berbuat baik kepadanya seberapa banyak pun dia masih belum merasa berpuas hati dan merasa cukup.”(Riwayat al-Bukhari)

Dalam hadis yang lain Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam bersabda bermaksud:“Kebanyakan ahli neraka adalah terdiri daripada kaum wanita.” Maka menangislah mereka dan bertanya salah seorang daripada mereka: “Mengapa terjadi demikian, adakah kerana mereka berzina atau membunuh anak atau kafir ?” Baginda menjawab : “Tidak, mereka ini ialah mereka yang menggunakan lidah menyakiti hati suami dan tidak bersyukur akan nikmat yang disediakan oleh suaminya.”(Riwayat Muslim)

Ibnu Asakir pula menyebut:“Apabila seorang isteri berkata kepada suaminya, aku belum pun melihat atau merasa nikmat pemberian daripadamu, maka ketika itu gugurlah segala pahala amalan kebajikannya.”

2. Menyakiti hati suami Isteri yang suka menyakiti hati suami akan menerima balasan buruk sebagaimana sabda Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam:” Seorang wanita menyakiti suaminya, maka isterinya yang bidadari itu berkata: Janganlah kamu menyakitinya semoga Allah mengutukmu, kerana dia (suami) itu disampingmu hanyalah sebagai orang asing yang akan berpisah denganmu menuju kami.”(Riwayat Ibnu Majah)

3. Puasa sunat tanpa keizinan suami Sabda Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam:“Tidak boleh seorang isteri mengerjakan puasa sunat, jika suaminya ada dirumah, serta tidak dengan izinnya dan tidak boleh memasukkan seorang lelaki ke rumahnya dengan tidak izin suaminya.”(Riwayat Bukhari dan Muslim)

4. Keluar rumah tanpa izin suami “Apabila perempuan keluar rumah, sedangkan suaminya membencinya, dia dilaknat oleh semua malaikat di langit, dan semua apa yang dilaluinya selain daripada jin dan manusia sehingga dia kembali.”(Diriwayatkan oleh Thabarani di dalam al-Awsat)

5. Meminta cerai daripada suami Sabda Rasulallah sallallahu Alaihi Wasallam bermaksud:“Mana-mana isteri yang meminta suaminya menceraikannya dengan tiada sebab yang dibenarkan oleh syara haram baginya bau syurga.”(Riwayat Abu Daud dan Tirmizi)


6. Isteri yang tidak menunaikan hajat suami 
Sabda Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam:“Apabila memanggil suami akan isterinya ke tempat tidur, tetapi ditolaknya sehingga marahlah suaminya, maka akan tidurlah wanita itu di dalam laknat malaikat sehingga ke pagi.”(Riwayat Bukhari dan Muslim)

Demikian sebahagian daripada ciri-ciri atau tanda isteri derhaka dan balasan buruk yang akan diterima di akhirat nanti. Semoga ianya akan memberikan manfaat dan kesedaran bagi kita semua, khususnya kaum isteri.
Posted by : Syakiran

Sumber: http://ijoks2009.blogspot.com/2014/02/ciri-ciri-isteri-derhaka-menurut.html
Isu Semasa: 

Perbincangan perjanjian berhubung hutang Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim ketika bersama Kumpulan Guthrie Bhd sedang berjalan. Gambar fail.Dalam satu langkah yang mengejutkan,

Bank Islam Malaysia yang sebelum ini beria-ia membawa Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim ke mahkamah kerana hutang USD18 juta (RM66.67 juta) kini bersedia untuk menyelesaikan perkara ini dengan amaun lebih rendah. 

The Malaysian Insider difahamkan, Mahkamah Persekutuan mengadakan pendengaran sampingan di antara kedua-dua pihak semalam selepas diberitahu tentang rundingan penyelesaian yang sedang berjalan.

Kemungkinan penyelesaian itu mengejutkan ramai pihak termasuk pemimpin tertinggi PKR dan peguam Abdul Khalid. Salah seorang peguam mengatakan beliau mendengar penyelesaian sedang berjalan.

“Saya ada dengar tentang penyelesaian ini dan sedang cuba dapatkan butiran lanjut,” katanya.

Seorang pemimpin kanan PKR mengesahkan Abdul Khalid memberitahunya perjanjian sedang berjalan untuk hutang ditanggung semasa beliau menjadi ketua pegawai eksekutif Kumpulan Guthrie Bhd bagi pembelian 20% saham syarikat.

Bank Islam Malaysia membawa perkara itu ke mahkamah pada 2007, setahun sebelum Abdul Khalid dinamakan sebagai menteri besar Selangor.

Bank Islam Malaysia dimiliki 100% oleh BIMB Holdings Bhd (BHB), di mana pemegang saham majoritinya merupakan Lembaga Urusan Tabung Haji (LUTH) yang menguasai 54%. Pemegang saham lain adalah Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP), Permodalan Nasional Bhd dan Amanah Saham Bumiputera.

Mahkamah Rayuan memutuskan pada Mac 2010 Abdul Khalid tidak perlu membayar RM66.67 juta kepada Bank Islam selepas mengenepikan rumusan penghakiman bank tersebut terhadapnya kerana gagal menyelesaikan kemudahan pinjaman Islam itu.

Pada 21 Ogos, 2009, Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur membenarkan permohonan bank untuk untuk mengemukakan penghakiman terus terhadap Abdul Khalid dan memerintahkannya membayar RM66.67 juta.

Tetapi Hakim Mahkamah Rayuan Datuk Zainun Ali, Datuk Jeffrey Tan Kok Wha dan Datuk Syed Ahmad Helmy Syed Ahmad secara sebulat suara membenarkan rayuan Abdul Khalid dengan kos.

Mereka juga mengembalikan semula kes ini ke Mahkamah Tinggi selepas memutuskan isu dalam kes ini memerlukan perbicaraan penuh.

Semasa mengenepikan penghakiman terus itu, Zainun berkata, mahkamah berpendapat di bawah prinsip perbankan Islam, pendapat daripada pakar undang-undang Islam mengenai peraturan Islam tentang kesahan transaksi, adalah diperlukan.

Terdapat dua saman difailkan berhubung kes itu, satu yang difailkan oleh Abdul Khalid terhadap bank dan yang kedua saman balas bank terhadap menteri besar itu.

Dalam samannya terhadap BIMB, Abdul Khalid menuntut ganti rugi dan pengisytiharan, dengan mendakwa terdapat penjualan yang salah saham-saham dalam Guthrie di bawah kemudahan pinjaman Al-Bai Bithaman Ajil (BBA).

Abdul Khalid, yang ketika itu ketua pegawai eksekutif Guhtrie Berhad, mendakwa wujud kontrak kolateral antara beliau dan BIMB bersampingan dengan perjanjian kemudahan Al-Bai Bithaman Ajil (BBA) bertarikh 30 April, 2001.

Beliau mahu satu perisytiharaan kemudahan BBA itu secara berasingan dan tanpa kontrak kolateral itu adalah batal dan tidak sah dan BIMB melanggar kontrak kolateral dan atau kemudahan BBA.

Dalam saman balas terhadap Abdul Khalid, BIMB mendakwa berlaku pelanggaran perjanjian Al-Bai Bithaman Ajil ekoran kegagalan beliau membayar balik pinjaman. – tmi

Sumber: http://penburukonline.blogspot.com/2014/02/apa-cerita-khalid-ibrahim-dengan-hutang.html

Isu Politik. 
Rupa-rupanya dalam politik pun ada pondan dan bapok. Ingatkan di luar sana sahaja yang ada. Ermm maklumlah keahlian kankah terbuka kepada semua yang masih hidup.

Rata2 ahli2 dan penyokong UMNO pondan dan bapok belaka...


Rata2 ahli2 dan penyokong UMNO pondan dan bapok belaka... hati penakut baik macam tikus. 

Sampai la ni tak ada seorang yang berani buat press conference pasal kenyataan Ketua Menteri Sarawak (bakal mantan 1 mac) terhadap UMNO. Mana ketua pemuda UMNO yang bermulut lancang dan berani tu??? 

Arah la seluruh pemuda seluruh Semenanjung dan Sabah buat laporan polis terhadap Pehin Seri bagi membuktikan bahawa UMNO bukan parti racist dan tidak mengamalkan politik racist. 

Dengan seorang wanita seperti Theresa Kok bukan main lagi. Tidak cukup dengan laporan polis siap demo sambil sembelih ayam lagi. 

Kenapa tidak dengan Pehin Seri? TAKUT??? 

Atau statement Pehin Seri benar dan membuatkan 'ayam' anda semua tersembelih? 

Aku cabar mana-mana pemimpin atau ahli UMNO yang berani buat press conference dan laporan polis terhadap statement Pehin Seri sebelum 1 Mac ni. 

Amacam ada berani??? 

Aszfia Haris
ANAK JATI BUMI KENYALANG
Dicatat oleh atsixty 

Sumber: http://atsixty-zakriali.blogspot.com/2014/02/rata2-ahli2-dan-penyokong-umno-pondan.html

edyesdotcom

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 7 minutes ago
edyesdotcom ------------------------------ SPR Harus Perinci Kos RM1.6 juta Untuk PRK Kajang Posted: 12 Feb 2014 09:26 AM PST Kenyataan Media 13 Februari 2014 *SPR Harus Perinci Kos RM1.6 juta Untuk PRK Kajang* Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) menuntut pihak Suruhanjaya Pilihan Raya menyenarai dengan lebih terperinci jenis-jenis perbelanjaan daripada anggaran kos RM1.6 juta untuk PRK Kajang sepertimana yang diumumkan. SAMM menyifatkan kos RM1.6 juta agak tinggi berbanding kos perbelanjaan PRK DUN Kuala Besut yang tidak mencecah RM1 juta, dalam keadaan logistik pengang... more »

PENGHUNI GUA

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 10 minutes ago
PENGHUNI GUA ------------------------------ PERGI JE LAH !!!!!!!! KAH KAH KAH KAH !!!!!! Posted: 12 Feb 2014 07:38 PM PST MALAYSIAKINI MP PAS kecewa tak dijemput lihat Hospital Shah Alam Abdul Rahim Sabri | 7:00PM Feb 12 2014 Ahli parlimen Shah Alam Khalid Samad "amat kecewa" tidak dijemput untuk melawat ke tapak pembinaan Hospital Shah Alam sewaktu Menteri Kerja Raya Datuk Fadilah Yusof dan Menteri Kesihatan Datuk Seri S Subramaniam mengadakan lawatan ke situ pada 4 Februari lalu. Sedangkan, kata Khalid, sebelum ini beliau telah menulis surat permohonan kepada Jabatan Ke... more »

anakbukitgantang says

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 10 minutes ago
anakbukitgantang says ------------------------------ Signs of a sick Malaysian society Posted: 12 Feb 2014 11:41 PM PST Lately our society has seen the symptom of sociopath prevalent among politically inclined people and opposition politicians What is a "Sociopath" ? Sociopathy is one of the many personality disorders, also referred to as psychopathy or antisocial personality disorder (APD). The American Psychiatrics Association defines sociopathy as 'A pervasive pattern of disregard for, and violation of, the rights of others that begins in childhood or early adole... more »

Rata2 ahli2 dan penyokong UMNO pondan dan bapok belaka...

atsixty at ZAKRI ALI - 23 minutes ago
Aszfia Haris [image: Rata2 ahli2 dan penyokong UMNO pondan dan bapok belaka... hati penakut baik macam tikus. Sampai la ni tak ada seorang yang berani buat press conference pasal kenyataan Ketua Menteri Sarawak (bakal mantan 1 mac) terhadap UMNO. Mana ketua pemuda UMNO yang bermulut lancang dan berani tu??? Arah la seluruh pemuda seluruh Semenanjung dan Sabah buat laporan polis terhadap Pehin Seri bagi membuktikan bahawa UMNO bukan parti racist dan tidak mengamalkan politik racist. Dengan seorang wanita seperti Theresa Kok bukan main lagi. Tidak cukup dengan laporan polis siap demo s... more »

Abdul Taib Mahmud pasti tak lena tidur menanti hari esok .. ini sebabnya!

PBO™ at pen buruk online ™ - 33 minutes ago
*"Satu bukti dokumen pemindahan wang sebanyak USD20 juta dari Richfold Investments Limited iaitu syarikat pelaburan yang turut dikawal oleh Onn Mahmud kepadasyarikat Sakto Development Corporation yang dimiliki dan dikawal Jamilah dan suaminya.* PETALING JAYA - PKR hari ini mendesak Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menasihati Yang di-Pertuan Agong supaya mempertimbangkan mana-mana calon bagi jawatan Yang di-Pertua (TYT) Sarawak bebas daripada siasatan salah laku rasuah dan penyelewengan. Pengarah Strateginya, Rafizi Ramli berkata, langkah itu perlu dilakukan bagi mengela... more »

Ohpolitik!™

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 43 minutes ago
Ohpolitik!™ ------------------------------ - Jom BACA!! AKUJANJI CALON PKR #PRU13 : Tuntutan RM5 juta ke atas Lee 'valid'!! #PRKKajang - Kerajaan Johor Hapus Faedah 4 Peratus Pinjaman Perumahan : Pusat Bila Lagi? @NajibRazak @mpkotabelud - Asal #Selangor Je Pastinya Nama Mat Taib Dicanang : Dulu PAS, Kini PKR Pulak? #PRKKajang - SPR BARU NAK KAJI HUKUM WAKIL RAKYAT LETAK JAWATAN TANPA SEBAB MUNASABAH #Malaysia - #PRKKajang : Strategi 'kitar semula' Anwar Bagi MENUTUP KES MAHKAMAHnya? - #PRKDUNBalingian : Pilihanraya Jika Taib Mahmud menggoso... more »

tunku

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 52 minutes ago
tunku ------------------------------ No point to be CM if party becomes weak, says Abang Jo Posted: 13 Feb 2014 12:45 AM PST Datuk Amar Abang Johari Tun Openg, one of the two unpicked potential candidates to be Sarawak's next Chief Minister, spoke at length during a press conference on Thursday but he revealed very little insight. The typically wisecracking Johari began the press conference at 10.15am by reading out from a statement. The long-serving politician pledged full support to the incoming Chief Minister, Tan Sri Adenan Satem. His statement ended with a Malay poem:... more »

Taipingmali (tm)

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 52 minutes ago
Taipingmali (tm) ------------------------------ Sertai Pas, Khalid Ambil Pendekatan Tunggu Dan Lihat Posted: 13 Feb 2014 12:31 AM PST Pasti ramai di kalangan penyokong pembangkang khususnya PKR yang akan merasa pelik dengan kenyataan terbaru Menteri Besar, Abdul Khalid Ibrahim berhubung khabar angin yang mengatakan dia telah 'dipinang' untuk menyertai Pas. Ini kerana, ketika diminta mengulas mengenainya Khalid seakan terkejut dan enggan memberikan jawapan yang pasti. "Saya ingat perkara Menteri Besar ini tak perlu dijadikan satu isu. Beri peluang kepada rakyat Kajang ... more »

PETIKAN BERITA DARI BLOG MACAI...~~!!! ALASAN PALING BODOH MACAI..!!!

atsixty at ZAKRI ALI - 53 minutes ago
Guruyaya OK [image: PETIKAN BERITA DARI BLOG MACAI...~~!!! ALASAN PALING BODOH MACAI..!!! BEGITU DANGKAL DAN MELOYAKAN..HANYA UNTUK RENUNGAN BERSAMA AGAR KITA LEBIH PEKA ..APAKAH BENAR ORANG CINA BENCI DENGAN BEE END HANYA KERANA JANJI DSAI UNTUK MELANTIK SEORANG CINA SEBAGAI PERDANA MENTERI MALAYSIA??? PETIKAN DARI BLOG MACAI... ADA portal berita pembangkang yang menanyakan soalan ini “kenapa cina tolak BN?”. Penulis jawap, sebabnya sudah ada pihak dalam pakatan pembangkang janji dengan orang cina bahawa Anwar adalah melayu terakhir sebagai Perdana Menteri Malaysia, selepas ini Per... more »

Kalau Aku Teresa Kok, Aku Akan Anjurkan Majlis Menampar Teresa Kok

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 55 minutes ago
Majlis Jemaah NGO Islam Malaysia yang sebelum ini menawarkan ganjaran wang untuk menampar MP Seputeh Teresa Kok, hari ini menjelaskan yang ia hanya satu tawaran untuk "tampar-tampar sayang" dan bukannya arahan untuk "mencederakan orang". Jurucakap gabungan itu Zulkifli Shariff berkata, tawaran RM500 – dan kemudian dinaikkan kepada RM1200 itu juga bukan ugutan jenayah, sama seperti dinyatakan Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Zahid Hamidi. "Bila kita keluar tawaran kita akan beri ganjaran, kita bersedia hadapi (tindakan undang-undang). ............ 1. Apa aku akan buat kalau aku la... more »

Ciri-Ciri Isteri Derhaka Menurut Rasulullah s.a.w

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 56 minutes ago
Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam dalam sebuah hadis yang diriwayatkan oleh Aisyah Radhiallahu Anha bermaksud: “Aku pernah bertanya kepada Baginda: “Siapakah orang yang paling berhak ke atas isteri ?” Baginda menjawab: “Orang yang paling berhak kepada isteri ialah suaminya”. Kemudian aku bertanya lagi : “Dan siapakah orang yang paling berhak ke atas suami?” Baginda menjawab:” Orang yang paling berhak ke atas seorang suami ialah ibu kandungnya."(Riwayat Bazar dan al-Hakim) Dalam sebuah hadis yang lain pula Baginda bersabda bermaksud:“Sekiranya aku dibenarkan untuk memerintahka... more »

CHEF WAN PULAK PERLI NAJIB? (GAMBAR)

Na'im Nikmat at Na'im Nikmat @blog - 1 hour ago
SUMBER

Pokok petai 'berhantu' di Pasir Mas

PBO™ at pen buruk online ™ - 1 hour ago
*dia mengambil keputusan untuk mengesan bunyi tangisan itu.“Saya terkejut apabila mendapati ia datang dari sebatang pokok petai yang terletak kira-kira 30 meter dari rumah.* PASIR MAS - Sebatang pokok petai yang didakwa mengeluarkan bunyi seakan-akan tangisan kanak-kanak menggemparkan lebih 300 penduduk di Kampung Binjai, Bunut Susu di sini. Pokok setinggi 10 meter itu yang terletak di laluan utama kampung berkenaan turut didakwa mengeluarkan air seolah-olah air mata. Penduduk Kampung, Abdul Razak Manaf, 57, berkata, kejadian itu mula berlaku pada malam Jumaat lalu dan berlarutan ... more »

Penafian Najib....sekadar penafian semata....menambah dosa sekian ada...

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
Raja Mohd Shahrim [image: Penafian Najib....sekadar penafian semata....menambah dosa sekian ada... Rakyat dah tahu kebenarannya...memang berlaku penindasa dan sekatan penyebaran maklumat dinegara ini... Ada yg bertanya.. jika disekat.. kenapa media baru boleh kritik UMNO..??? Jawapan nya.. Internet bukan UMNO yg punya... !!! hehe] *Rakyat dah tahu kebenarannya...memang berlaku penindasa dan sekatan penyebaran maklumat dinegara ini...* * Ada yg bertanya.. jika disekat.. kenapa media baru boleh kritik UMNO..???* * Jawapan nya.. Internet bukan UMNO yg punya... !!! hehe* [image: Cendr... more »

GUAN ENG: WANG RAKYAT JADI MANGSA, TOL TETAP NAIK 2015

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
Roslin Ahmad [image: GUAN ENG: WANG RAKYAT JADI MANGSA, TOL TETAP NAIK 2015 "kebanyakan pengendali lebuh raya bertol sudah pun mendapat faedah dan pulangan modal asal, apa yang mereka perolehi sekarang adalah keuntungan bersih semata-mata,"] *"kebanyakan pengendali lebuh raya bertol sudah pun mendapat faedah dan pulangan modal asal, apa yang mereka perolehi sekarang adalah keuntungan bersih semata-mata,"*

PEMILIHAN KEADILAN 2014 MULAI 25HB APRIL HINGGA 11 HB MEI DEPAN.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 2 hours ago
*PETALING JAYA - Jawatankuasa Pemilihan PKR hari ini menetapkan 25 April hingga 11 Mei depan sebagai tarikh pengundian pemilihan pucuk pimpinan parti itu. Pengerusinya, Datuk Johari Abdul berkata, semua jawatan tertinggi PKR termasuk presiden akan dipertandingkan pada pemilihan parti itu Mei depan. "Jawatan itu sudah tentu ada untuk dipertandingkan, sama ada terdapat orang bertanding atau tidak ia di luar kawalan jawatankuasa pemilihan parti. "Ini bermakna jawatan itu tetap dipertandingkan. Siapa yang akan bertanding itu terpulang hingga hari penamaan calon... more »

Apa cerita Khalid Ibrahim dengan hutang Bank Islam?

PBO™ at pen buruk online ™ - 2 hours ago
Perbincangan perjanjian berhubung hutang Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim ketika bersama Kumpulan Guthrie Bhd sedang berjalan. Gambar fail.Dalam satu langkah yang mengejutkan, Bank Islam Malaysia yang sebelum ini beria-ia membawa Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim ke mahkamah kerana hutang USD18 juta (RM66.67 juta) kini bersedia untuk menyelesaikan perkara ini dengan amaun lebih rendah. {baca lagi klik butang papar ... } 5 artikel pilihan pembaca hari ini Oops! Make sure JavaScript is enabled in your browser. The Malaysian Insider difahamka... more »

Langkah terbaik untuk menyuburkan demokrasi..

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
Raja Mohd Shahrim [image: Langkah terbaik untuk menyuburkan demokrasi... dan mengekalkan kejantanan pemimpin..berhujah dgn fakta dlm semangat setiakawan.. UMNO hadoooooo???] *Langkah terbaik untuk menyuburkan demokrasi... dan mengekalkan kejantanan pemimpin..berhujah dgn fakta dlm semangat setiakawan.. * *UMNO hadoooooo???*

Kelab Greenboc

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 hours ago
Kelab Greenboc ------------------------------ - Syabas Rebecca, Usah Peduli Apa Orang Kata - Semakin Jelas BN Bakal Kejang Di Kajang - [ULANGSIAR] Pendirian Kita Terhadap Isu Liwat 2 Syabas Rebecca, Usah Peduli Apa Orang Kata Posted: 13 Feb 2014 12:15 AM PST R*abecca Dapat Hidayah Bertudung Di Mekah* elakon Rabecca Nur Al-Islam sudah pun berhijab sejak menunaikan ibadah Umrah di Mekah pada 31 Januari lalu bersama suami serta 38 ahli keluarganya yang lain. Rabecca, 28, berkata, sepanjang berada di Mekah, dia cukup selesa dengan pemakaian hijabnya sehinggalah ket... more »

MiLo SuaM

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 hours ago
MiLo SuaM ------------------------------ - Program Anwar Ibrahim — Jumaat, 14 Febuari 2014 #Anwar4Kajang - Rahsia 7 Simpul Ghaib pembuka rezeki - SPR Harus Perinci Kos RM1.6 juta Untuk PRK Kajang - Mengapa saya elak berbalah dengan Anwar? — Subky Latif - Yahoo Malaysia cari pasal dengan Datin Rosmah Program Anwar Ibrahim — Jumaat, 14 Febuari 2014 #Anwar4Kajang Posted: 12 Feb 2014 04:23 PM PST Rahsia 7 Simpul Ghaib pembuka rezeki Posted: 12 Feb 2014 03:14 PM PST SPR Harus Perinci Kos RM1.6 juta Untuk PRK Kajang Posted: 12 Feb 2014 09:26 AM PST ... more »
Sumber: DasHBoarD. 
HTML NOTE FOR SHARE: 

<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>
<div style="text-align: center;">
<embed height="200" src="http://flash-clocks.com/free-flash-clocks-blog-topics/free-flash-clock-190.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="200" wmode="transparent"></embed><br /></div>
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>

<div class="homeFlashClockItem" style="border: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; margin: 23px auto 0px; outline: 0px; padding: 0px; text-align: center; vertical-align: baseline; width: 400px;">
<iframe frameborder="0" scrolling="no" src="http://www.clocklink.com/html5embed.php?clock=012&amp;timezone=PST&amp;color=black&amp;size=170" style="border-width: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; height: 170px; margin: 0px; outline: 0px; overflow: hidden; padding: 0px; vertical-align: baseline; width: 170px;"></iframe></div> 

<div style="text-align: center;">
<embed align="middle" allowscriptaccess="sameDomain" height="305" name="nackvision_timer04" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" quality="high" src="http://nackvision.com/goodies/clocks/nackvision_timer04.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="303"></embed><br />
<div class="MsoNormal" dir="RTL" style="background-color: white; background-position: initial initial; background-repeat: initial initial; direction: rtl; margin-bottom: 0.0001pt; text-align: right; unicode-bidi: embed;">


s3v3n

s3v3n

Tiada ulasan: