Khamis, 13 Februari 2014

3437. Nasihat itu datangkan kebaikkan.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com    
Ada Udang Di Sebalik Batu. 
TERINGAT PESANAN ALLAHYARHAM TUAN GURU USTAZ FADHIL NOOR .. "MUSUH BILA DIA SOKONG KITA MESTI ADA YANG TIDAK KENA".
"Musuh bila dia sokong kita...mesti ada yang tak kena..." begitulah pesanan, peringatan dan amaran Allahyarham Ustaz Fadhil Noor suatu ketika dulu.

Satu dunia tahu bahawa musuh utama PAS dalam politik dari dulu kini dan selamanya ialah UMNO... kalau yang menyokong itu Tun Dr Mahathir lagi dahsyat dan berbahaya.

Allahyarham Ustaz Fadzil Noor pernah mengharapkan Tun Dr Mahathir agar umurnya cukup panjang sempat untuk melihat kerosakan yang pernah dilakukannya.


Bekas perdana menteri, Tun Mahathir Mohamad berpendapat sudah tiba masanya wakil rakyat PAS menjadi menteri besar Selangor kerana parti itu mempunyai 15 kerusi, mengatasi PKR yang hanya menguasai 14 kerusi di Selangor.

Menurutnya, PKR wajar menyerahkan kerusi itu kepada PAS agar jawatan MB tidak dilihat dikuasai satu parti semata-mata, lapor Sinar Harian hari ini.

Kenyataan itu dibuat Mahathir ketika ditanya mengenai kemungkinan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dipilih menjadi MB yang baru jika menang pilihan raya kecil Kajang.

"PAS berhak untuk (mengisi) kerusi (menteri besar) itu. Tidak bolehlah dikuasai satu parti sahaja.

"Mereka bukan mcam BN, jumlah terbesar (ialah) UMNO, sebab itu pemimpin UMNO diangkat jadi perdana menteri.

"Tetapi dalam Selangor bukan PKR yang punya kuasa terbesar jadi tidak patutlah mereka bolot jawatan itu untuk selama-lamanya,"katanya.

Sumber: http://omakkau.blogspot.com/2014/02/teringat-pesanan-almarhum-tuan-guru.html

DARUL EHSAN TODAY

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 3 hours ago
DARUL EHSAN TODAY ------------------------------ Kenapa Melayu Terhegeh-Hegeh (Artikel Ridhuan Tee Abdullah) Posted: 12 Feb 2014 05:00 AM PST MENGIKUT sejarah, asal-usul nama Kajang, bermula dengan kisah dua sahabat, Orang Asli dan Melayu yang tinggal di kawasan bernama Reko. Suatu hari, dua sahabat ini menaiki sampan melalui Sungai Langat untuk pulang ke rumah. Tiba-tiba hujan lebat, lalu mereka pun berhenti berteduh. Sahabat Melayu mengajak rakannya untuk berkajang di situ. Pada orang Melayu, berkajang bermaksud berteduh. Tetapi pada fahaman Orang Asli, berkajang bermaks... more »

SPR Akan Kaji Kenakan Hukuman Berat Pada ADUN Yang Letak Jawatan ?

atsixty at ZAKRI ALI - 3 hours ago
Raja Mohd Shahrim [image: Pengerusi SPR.. monyet bin lotong menegaskan bahawa SPR bakal mengkaji dan mengenakan hukuman lebih berat pada ADUN atau MP yg meletak jawatan tanpa sebab manusabah..... cewahhh.... Ello.. yang jadi KATAK melompat mcm di Perak, Sabah.. takpe..??? sebab dapat jadi DUTA.....!!!] *Pengerusi SPR.. monyet bin lotong menegaskan bahawa SPR bakal mengkaji dan mengenakan hukuman lebih berat pada ADUN atau MP yg meletak jawatan tanpa sebab manusabah..... cewahhh....* * Ello.. yang jadi KATAK melompat mcm di Perak, Sabah.. takpe..??? sebab dapat jadi DUTA.....!!!*

Mahkamah tolak permohonan Anwar panggil bekas polis jadi saksi

atsixty at ZAKRI ALI - 3 hours ago
[image: Mahkamah tolak permohonan Anwar panggil bekas polis jadi saksi] *Mahkamah Rayuan hari ini menolak permohonan Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk memanggil pegawai penyiasat menjadi saksi dalam kes liwatnya.* *Hakim Datuk Aziah Ali yang mengetuai panel tiga hakim berkata, Anwar gagal memenuhi permintaan mengikut undang-undang untuk memanggil saksi.* *Peguam, Karpal Singh kemudian memohon mahkamah menangguhkan kes rayuan liwat Anwar berikutan ketua pembangkang itu berniat membawa perkara berkenaan ke Mahkamah Persekutuan.* *Bagaimanapun, permohonan itu dibantah oleh Timbalan Pend... more »

Kisah Suami Setia Yang Kematian Isterinya | BENARKAH INI KISAH BENAR?

Que Achmad at Que Achmad menulis... - 3 hours ago
*Kisah Suami Setia Yang Kematian Isterinya | BENARKAH INI KISAH BENAR? | *Seorang suami baru kematian isteri yang amat dikasihinya. Ketika suasana kesedihan di tanah perkuburan, sesudah imam membaca taklin, si suami terus menyiram air mawar, bukan satu cerek atau satu jar seperti kebiasaan orang, malah terus satu baldi. *baca lagi klik TAJUK ENTRI ni* Para hadirin merasakan tindak tanduk itu membayangkan betapa kasihnya suami ini kepada isterinya. Ramai yang bercucuran airmata melihat senario ini romantik ini. Tak kurang juga ramai daripada kalangan para hadirin yang berbisik di hat... more »

Aqidah Imam Hasan Al Banna (Pengasas Ikhwanul Muslimin)

IbnuNafis at Tahu, Faham & Amal - 3 hours ago
Aqidah Imam Hasan Al-Banna: Pertembungan Antara Manhaj al-Asy'ari dengan SalafiyyahOleh : Ustaz Raja Ahmad Mukhlis  Imam Hasan Al-Banna berkata dalam risalah Aqo’id beliau ketika membuat kesimpulan tentang ayat-ayat mutasyabihat: وخلاصة هذا البحث، أن السلف والخلف قد اتفقا على أن المراد غير الظاهر المتعارف بين الخلق، وهو تأويل في الجملة، واتفقا كذلك على أن كل تأويل يصطدم بالأصول الشرعية

Bandar Di Eropah Membeku Di Landa Badai

Nas Rul at dairishare - 3 hours ago
Sebuah Bandar di Eropah Tengah telah dilanda oleh badai salji dan hujan yang membuat beku. Seperempat rumah di Slovenia telah ditinggalkan tanpa elektrik serta salji yang tebal dan ais menyebabkan putusnya rangkaian elektrik. Kerajaan Slovenia mengatakan bahawa lebih daripada 40 peratus hutan Alpine negara itu telah rosak. Menteri Pertahanan Roman jakiś mengatakan selama pertemuan kecemasan kerajaan bahawa negara telah terpukul oleh "bencana alam skala besar." Menteri kerajaan Serbia Aleksandar Antic mengatakan bahawa lebih daripada 5,000 orang telah dipindahkan dalam beberapa h... more »

Pemuda UMNO Kedah gesa SPRM siasat kes balak kerajaan PAS.

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 4 hours ago
Pergerakan Pemuda Umno Kedah meminta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) Kedah memulakan siasatan berhubung dakwaan kes penyelewengan pelaburan balak oleh kerajaan PAS di Papua New Guinea. Ketuanya, Datuk Shaiful Hazizy Zainol Abidin, berkata siasatan itu perlu dibuat supaya rakyat Kedah mengetahui intipati berkaitan salah guna kuasa yang berlaku semasa zaman pentadbiran allahyarham Tan Sri Azizan Abdul Razak sebagai menteri besar Kedah. Beliau berkata, perjumpaan dengan SPRM itu bagi menyahut cabaran Pesuruhjaya PAS Kedah, Datuk Mahfuz Omar supaya kerajaan negeri sekara... more »

Syurga di bawah kaki ibu

Lenggang Kangkung at TAZKIRAH - 4 hours ago
* Seorang sahabat bernama Jahimah pernah datang menemui Nabi saw. lalu berkata: Wahai Rasulullah, aku ingin ikut berjihad, dan aku datang kepadamu untuk meminta pendapatmu. Nabi saw. bertanya, “Adakah engkau masih mempunyai ibu ?” Jahimah menjawab: "Ya, masih ada". Nabi saw. berkata, “Hendaklah engkau menjaganya kerana sesungguhnya syurga itu di bawah kakinya.” (HR. an-Nasa`i, sanadnya hasan) *

Mamak Memanda "Gila Meroyan" ??

atsixty at ZAKRI ALI - 4 hours ago
*Guruyaya OK* *Tong...Tong..Tong2x Chiinggg kencing...gendang tarian naga tiba2 di palu oleh Maddey Kuttey di Kajang tapi yang pasti penari2nya adalah macai2 lembu yang sedang kelaparan. Agak menghairankan kenapa Maddey Kuttey perlu mengeluarkan kenyataan agar wakil calon mesti dipilih dari MCA? Sedangkan kerusi itu memang sah milik MCA semasa PRU13 ..pasti ada sesuatu yang sedang tersirat dikepala pemimpin UMNUU untuk meletakkan calon mereka di sana.Selalunya bila maddy kuttey bersuara pasti ada cerita disebaliknya . Pastinya dikem BEE ENd lebih ribut ceritanya u... more »

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 4 hours ago
Dialog Dewasa Kritik Berasa ------------------------------ - JENAKA SI THERESA COCK - DEBAT ORANG KRISTIAN vs ORANG PAS MEMALUKAN, KURANG CERDIK ATAU KURANG ILMU? - SABAH NAK HILANG, LAHAD DATU DIKENANG... - PEMIMPIN PELAJAR UNISEL MENGADU KERAJAAN PAKATAN RAKYAT JANJI OMONG KOSONG SAHAJA - ANWAR SEMAKIN KESEORANGAN WALAUPUN MERAYU PENYOKONGNYA DATANG JENAKA SI THERESA COCK Posted: 12 Feb 2014 10:19 PM PST SIAPA TAMPAR THERESA COCK? JENAKA? *JENAKA THERESA COCK* Bagi orang Cina sambutan Tahun Baru Cina melambangkan permulaan, titik permulaan dalam na... more »

MERBOK TIMES

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 4 hours ago
MERBOK TIMES ------------------------------ KASSIM AHMAD : SUATU PENILAIAN Posted: 12 Feb 2014 03:25 PM PST *KASSIM AHMAD : SUATU PENILAIAN* 15 - 16 Februari 2014 Perdana Leadership Foundation No.1, Jalan P8H, Presint 8, Putrajaya Perasmian Oleh Y.A.B Tun Dr Mahathir Mohamad *15/2/2014 (Sabtu)* 8.00 AM Ketibaan & pendaftaran para jemputan dan para peserta 8.45 AM Ketibaan Yang Amat Berbahagia Tun Dr. Mahathir Mohamad 9.00 AM Ucapan oleh Pengerusi Majlis 9.10 AM Perasmian oleh Yang Amat Berbahagia Tun Dr Mahathir Mohamad 10.30 AM Jamuan Teh 10.45 AM Kertas kerja ' Kassim dan S... more »

The Unspinners

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 4 hours ago
The Unspinners ------------------------------ Drama kesian Juburi, Mahkamah Rayuan takde bicara dan saksi? Posted: 12 Feb 2014 06:30 PM PST MI siarkan laporan Anwar kata mahkamah rayuan tolak permohonan untuk membawa saksi di SINI. Barang siapa terjumpa penyoong Anwar menggunakan hujah ini, panteqkan saja atau panggil saja bahalol!!! Mahkamah Rayuan hari ini menolak permohonan Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk memanggil pegawai penyiasat menjadi saksi dalam kes liwatnya. Hakim Datuk Aziah Ali yang mengetuai panel tiga hakim berkata, Anwar gagal memenuhi permintaan mengikut un... more »

Gaya Peneroka

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 4 hours ago
Gaya Peneroka ------------------------------ PANDANGAN IKHLAS SUBKY LATIF MENGAPA BELIAU TIDAK MAU BERBALAH DENGAN DSAI . Posted: 12 Feb 2014 08:37 AM PST Sekarang Datuk Seri Anwar Ibrahim sudah ditetapkan sebagai calon Pakatan Rakyat dalam Pilihan Raya Kecil DUN Kajang. Saya tidak mahu jadi macam setengah suku sakat saya – dari budak hingga ulama - mentakwil muslihat wujudnya PRK di Kajang itu. Mengapa ADUN-nya meletak jawatan dan gantinya pula Anwar? Lalu ada yang kata tidak akan beri kerjasama pada PRK itu dan macam-macam yang menyerabutkan otak termasuk menyindir politi... more »

TERINGAT PESANAN ALMARHUM TUAN GURU USTAZ FADHIL NOOR .. "MUSUH BILA DIA SOKONG KITA MESTI ADA YANG TIDAK KENA".

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 4 hours ago
*"Musuh bila dia sokong kita...mesti ada yang tak kena..." begitulah pesanan ,peringatan dan amaran Almarhum Ustaz Fadhil Noor suatu ketika dulu.Satu dunia tahu bahawa musuh utama PAS dalam politik dari dulu kini dan selamanya ialah UMNO... kalau yang menyokong itu Tun Dr Mahathir lagi dahsyat dan berbahaya. Almarhum Ustaz Fadzil Noor pernah mengharapkan Tun Dr Mahathir agar umurnya cukup panjang sempat untuk melihat kerosakan yang pernah dilakukannya.* *Bekas perdana menteri, Tun Mahathir Mohamad berpendapat sudah tiba masanya wakil rakyat PAS menjadi menteri bes... more »

Belantan

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 4 hours ago
Belantan ------------------------------ Benarkah Pas pernah pujuk Khalid keluar PKR? Posted: 12 Feb 2014 09:29 PM PST Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim didakwa pernah dipujuk oleh beberapa pemimpin Pas untuk menyertai parti itu sekali gus keluar daripada parti yang diwakilinya, iaitu Parti Keadilan Rakyat (PKR). Menurut sumber, perkara itu dikatakan pernah dibangkitkan dalam satu pertemuan di antara pemimpin tertinggi Pas dengan Abdul Khalid sebelum ini susulan daripada kemelut dalaman PKR Selangor termasuk perebutan jawatan Menteri Besar. "Memang ada pertemuan ... more »

Kami Sokong Tokguru

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 4 hours ago
Kami Sokong Tokguru ------------------------------ - Subahanallah,Kejadian Air Laut Surut Selama 3 Hari Berlaku Di Indonesia - Subahanallah,Petir Yang Tak Pernah Berhenti Sejak Ribuan Tahun - Tiga Perkara Yang Jangan Sesekali Tunjukkan Pada Isteri Anda - Pengalaman Ngeri Rakyat Malaysia Di Segitiga Bermuda Subahanallah,Kejadian Air Laut Surut Selama 3 Hari Berlaku Di Indonesia Posted: 12 Feb 2014 03:00 PM PST *P**ENDUDUK panik dengan fenomena pelik ini.* *JAKARTA -* Air laut di sepanjang perairan utara Banten semenjak hari Selasa (4-2-2014) hingga hari Jumaat (7... more »

MIMPI SENJA

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 5 hours ago
MIMPI SENJA ------------------------------ - Selain Mat Taib, Ada Lagi Akan Sertai Pentadbiran Selangor - PKR - Rabecca berhijap setelah tunai Umrah - Guru tetap berdemonstrasi, janji Muhyiddin hanya penyedap hati - Adenan Satem Ketua Menteri Sarawak yang baru Selain Mat Taib, Ada Lagi Akan Sertai Pentadbiran Selangor - PKR Posted: 12 Feb 2014 09:46 PM PST Saifuddin Nasution *PETALING JAYA:* Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Saifuddin Nasution Ismail tidak menganggap sesuatu yang aneh jika bekas Menteri Besar Selangor, Tan Sri Muhammad Muhd Tai... more »

Panglima Perang Cyber

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 5 hours ago
Panglima Perang Cyber ------------------------------ Rahsia Kenapa Tunku Abdul Rahman Dipuji Melangit Oleh Lim Kit Siang Kerana 13 Mei ? Posted: 12 Feb 2014 05:46 AM PST Kiriman Email Lim Kit Siang tidak pernah menunjukkan rasa hormat ataupenghargaan terhadap mana-mana pemimpin UMNO. Bagi Kit Siang, semua pemimpin UMNO adalah rasis, bodoh, ekstrem,korup, tidak layak, tidak berkesan, tidak cekap atau tidak berguna langsung. Bagaimanapun, Kit Siang nampaknya mempunyai pandanganberbeza terhadap Tunku Abdul Rahman, Perdana Menteri yangpertama dan juga Bapa Kemerdekaan. ... more »

ANGIN PERUBAHAN

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 5 hours ago
ANGIN PERUBAHAN ------------------------------ - Gambar Ini Boleh Jadi Bukti Dakwa Anwar Ibrahim Di Bawah Akta Perhimpunan 2012? #PRKkajang - Putus Sudah Kasih Sayang? Apa Maksud Artikel Terbaru Azmin Ali Ini? #PRKkajang - Gambar Gambar Ini Bukti Melayu Kajang Tolak Anwar Ibrahim #PRKkajang - Hanya 300 Orang Hadir Ceramah "Pemimpin Dunia" Di Kajang #PRKkajang - Video Tun Mahathir Kecam Anwar Ibrahim Sebab Hendak Bertanding Di Kajang #PKRkajang - Jika Berterusan Langgar Peraturan, Anwar Ibrahim Mungkin Tidak Dapat Bertanding Di Kajang #PRKkajang... more »

RAKYAT MARHAEN

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 5 hours ago
RAKYAT MARHAEN ------------------------------ - Why is Putrajaya so afraid of Anwar Ibrahim? - Mahathir Pun Kadangkala Jadi Melayu Mudah Lupa Juga - Bola sepak: Dua pasukan bergaduh, al-Quran diperlekeh - NUTP: Wujud ‘tiada makna di sekolah’ di bawah PBS - PERSARAAN YANG BERBALOI: KEKAYAAN TAIB MAHMUD..... - Ahmad Said nak anjur pameran Antartika pulak..!! - The politics of violence - Hukuman lebih berat dikaji jika undur tanpa sebab kata SPR - PRK Dun Kajang: Mengapa saya elak berbalah dengan Anwar? - The govt has lost the plot - Anwar bawa... more »
Sumber: DasHBoarD. 
HTML NOTE FOR SHARE: 

<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>
<div style="text-align: center;">
<embed height="200" src="http://flash-clocks.com/free-flash-clocks-blog-topics/free-flash-clock-190.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="200" wmode="transparent"></embed><br /></div>
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>

<div class="homeFlashClockItem" style="border: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; margin: 23px auto 0px; outline: 0px; padding: 0px; text-align: center; vertical-align: baseline; width: 400px;">
<iframe frameborder="0" scrolling="no" src="http://www.clocklink.com/html5embed.php?clock=012&amp;timezone=PST&amp;color=black&amp;size=170" style="border-width: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; height: 170px; margin: 0px; outline: 0px; overflow: hidden; padding: 0px; vertical-align: baseline; width: 170px;"></iframe></div> 

<div style="text-align: center;">
<embed align="middle" allowscriptaccess="sameDomain" height="305" name="nackvision_timer04" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" quality="high" src="http://nackvision.com/goodies/clocks/nackvision_timer04.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="303"></embed><br />
<div class="MsoNormal" dir="RTL" style="background-color: white; background-position: initial initial; background-repeat: initial initial; direction: rtl; margin-bottom: 0.0001pt; text-align: right; unicode-bidi: embed;">
s3v3n

s3v3n

Tiada ulasan: