Khamis, 13 Februari 2014

3439. Iktibar dari peristiwa dan kejadian.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com    
Jom kongsi maksud gambar di bawah nie... 
Untuk lebih jelas maksudnya sila talakan tumpuan ke bahagian bawah entry ini. 

Putrajaya Dakwa Media Lebih Bebas, Tetapi BFM Dilarang Siar Temu Bual Anwar. 


[TMI] Stesen radio perniagaan, BFM hari ini dilarang daripada menyiarkan satu temubual dengan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim tentang pilihan raya kecil Kajang – pada hari yang sama selepas Putrajaya mengatakan media di Malaysia tidak pernah sebebas kini.

Ini bukannya kali pertama BFM dilarang daripada menyiarkan program mereka.

Terdahulu, stesen itu beberapa kali dipanggil penyelia Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) yang mengawal semua program yang disiarkan.

Difahamkan temubual tersebut sepatutnya disiarkan hari ini waktu program Evening Edition yang merupakan program 'drive-time'.

Bagaimanapun rakaman temubual tersebut boleh dimuat turun daripada laman web stesen itu, dengan notis mengatakan rakaman tersebut dilarang untuk disiarkan.

BFM adalah stesen radio yang berpangkalan di Bandar Utama, Selangor, yang menyiarkan dengan keluasan boleh diterima di sebahagian kawasan di Negeri Sembilan dan Melaka.

Malaysia mengawal ketat media cetak dan penyiaran, tetapi Putrajaya tetap menegaskan mereka bertoleransi dengan media, mengatakan "media di Malaysia tidak pernah sebebas ini."

Namun begitu, Indeks Kebebasan Media Reporters Without Borders (RSF) 2014 menunjukkan kebebasan media dalam negara sudah merosot.

Kedudukan Malaysia di dalam Indeks Kebebasan Media 2014, jatuh paling rendah kepada 147 daripada 180 negara disenaraikan.

Malaysia diletakkan di nombor 145 dalam indeks tahun lepas.

Indeks tahun ini menunjukkan Malaysia lebih teruk daripada negara Asia Tenggara seperti Brunei (117), Thailand (130), Indonesia (130), Cambodia (132) dan Myanmar (145).

Putrajaya pula berkeras mengatakan ia lebih bebas, dan hari ini berkata, "Malaysia menikmati media atas talian yang pelbagai dan terbuka."

"Sesiapa yang mengunjungi laman web berita Malaysia atau blog politik akan dapat melihat sendiri betapa bebasnya media atas talian kini."

"Lebih-lebih lagi, di bawah Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, undang-undang media cetak dan perlesenan sudah lebih longgar," kata wakil Pejabat Perdana Menteri dan menambah, kewajiban membaharui lesen cetak setiap tahun sudah dimansuhkan, dan kuasa Menteri Dalam Negeri untuk menyekat, membenarkan atau membatalkan lesen dibuka untuk penghakiman.

Semalam, Menteri Dalam Negeri membatalkan permit pencetakan bagi FZ Daily – hanya beberapa jam selepas penerbit The Edge Communications Sdn Bhd mendapatkan kebenaran untuk memulakan prosiding ke atas Kementerian Dalam Negeri kerana menangguhkan kelulusan awal permit tersebut.

Kementerian juga menggantung akhbar mingguan The Heat Disember lepas kerana didakwa tidak memberitahu tentang perubahan pemilik serta enggan membalas kepada dua surat tunjuk sebab.

Bagaimanapun, penggantungan tersebut ditarik balik pada 27 Januari, lebih daripada sebulan sejak diarahkan untuk penerbitan dihentikan.– 12 Februari, 2014.

Sumber: http://duniacacamarba.blogspot.com/2014/02/putrajaya-dakwa-media-lebih-bebas.html
Timeline Photos

Dulu harga getah naik....sekarang sudah turun....bila dah turun mengapa tidak uji kerajaan...


Timeline Photos


Komen? Siapa nak bantah?

Kisah akhir 90an hingga seawal milinium. 

Lebih dahsyat lagi dengan jelasnya mereka lihat zakar lelaki itu masih di dalam kemaluan wanita itu. Langsung mereka tidak dapat dipisahkan. Lelaki yang seorang lagi sedang dalam nazak dengan kecederaan parah di kepala,dan sayup-sayup kedengaran suaranya memanggil.. mummy…. mummy…. mummy……

Ini merupakan satu kisah benar yang diceritakan oleh seorang ahli bomba dari utara semenanjung.. Sama-sama kita renungi dan hayati kisah ini, jadikan pengajaran!Satu hari beliau dan rakan-rakan telah menerima satu panggilan palsu berkenaan satu kemalanganyang telah berlaku di lebuhraya utara selatan. Oleh kerana untuk mengesahkannya maka beliau dan rakan2 telah ketempat yang dikatakan oleh pemanggil namun tiada apa yang terjadi disana.Dalam perjalanan pulang, waktu itu pukul satu pagi, hujan turun renyai-renyai.

Di satu persimpangan susur keluar dari lebuhraya, mereka ternampak sebuah mpv mewah yang terbalik dan remuk sekali kerana melanggar divider yang tajam. Mereka segera turun dan melihat kemalangan itu dengan niat ingin menolong kiranya ada yang terselamat. Tetapi apa yang mereka saksikan sungguh dahsyat dan menyayat hati. sesuatu yang tidak tergambarkan dahsyatnya. 

Mereka jadi terkedu, tergamam, tiada sepatah perkataan pun yang dapat menggambarkan betapa dahsyatnya kejadian itu, semoga Allah melindungi kita semua dari kejadian yang seumpama ini. Pemandu mpv mewah itu telah pun mati terkulai di kerusi pemandu kerana kecederaan parah di kepala.MPV tersebut begitu remuk sehingga bumbungnya menghimpit kesemua pemandu dan penumpang di dalamnya. 

Di bahagian belakang mpv mewah tersebut terdapat tiga susuk tubuh manusia.Seorang wanita dalam empat puluhan dan dua lelaki dalam dua puluhan.Tidak terdapat seurat benang pun pada tubuh mereka. bogel-sebogelnya. Wanita dan salah seorang lelaki itu dalam keadaan berpelukan kepala mereka pecah, darah menyembur di merata tempat, tulang rusuk mereka hancur dan tikam menikam antara satu sama lain, dahsyat sekali. tulang punggung wanita itu pula hancur. 

Lebih dahsyat lagi dengan jelasnya mereka lihat zakar lelaki itu masih di dalam kemaluan wanita itu. Langsung mereka tidak dapat dipisahkan. Lelaki yang seorang lagi sedang dalam nazak dengan kecederaan parah di kepala,dan sayup-sayup kedengaran suaranya memanggil.. mummy…. mummy…. mummy…… 

Tangan pemuda yang melekat pada perempuan itu masih memegang zakar lelaki yang nazak itu. 

Ahli bomba itu terjelepuk. tidak pernah dalam hidupnya terbayang akan boleh terjumpa keadaan seperti ini. Dengan semangat dari kawan-kawan, beliau segera bangun dan mengambil gergaji besi untuk memotong kenderaan yang remuk itu. Mereka mesti melakukannya secepat mungkin, sebelum kejadian yang memalukan itu dilihat oleh orang ramai. 

Dalam kegelapan malam itu mereka bertungkus lumus membuat apa yang patut.Dalam kesibukan bekerja tiba tiba bulu roma ahli bomba itu meremang naik, badan nya menjadi seram sejuk dan dada berdebar kencang. Sambil bekerja, dengan jelas dari sudut mata beliau kelibat satu makhluk hitam yang sungguh besar memegang pedang, dengan muka yang sungguh bengis dan berang, nafasnya mendengus radang, mundar mandir dan mengelilingi kawasan kemalangandengan gaya orang yang tersangat marah. Dalam hati ahli bomba itu berkata, “Ya Allah, besarnya kekuasaan mu, mungkin inilah dia malaikat maut yang dikatakan itu”. 

Mereka mengeluarkan mayat-mayat tersebut satu persatu kecuali mayat wanita dan lelaki yang tidak dapat dipisahkan itu. Pada leher wanita tersebut terkalung tasbih yang memancar apabila terkena cahaya. ahli bomba itu melihat dengan jelas terdapat ukiran salib pada setiap butiran tasbih tersebut akibat pancaran cahaya bulan. Astaghfirullah hal azim!!, masyaAllah!! apakah yang telah terjadi???Selepas memeriksa dokumen pengenalan diri mayat2 tersebut, jelaslah bahawa wanita itu adalah ibu kepada kedua lelaki tersebut. Agama yang tertera dalamnya ialah islam dan nama-nama mereka didahului dengan mohd dan nur……… 

Beginilah akibatnya orang yang telah melampaui batas melepasi garisan yang telah di tetapkan oleh Allah. Balasan Allah terlalu pantas sehingga kita tidak sedar ianya datang.Begitu juga orang yang menyebarkan dosa dan maksiat insan lain. Apa yang akan terjadi jika orang lain terpengaruh dengan apa yang dilihat? 

Mereka akan melakukan kemungkaran hasil pengaruh kita. Selagi mereka melakukannya selagi itu kita mendapat bahagian dari kemungkarannya itu.

Apakah akan terjadi jika mereka melahirkan anak luar nikah? itulah tanggungan kita hinggalah keakhir hayat mereka dan cucu cicit mereka. Akan datang apabila kita telah berumur,janganlah kita tanya mengapa musibah terjadi kepada kita, mengapa anakku cacat? Mengapa aku, anakku cucuku kena kanser? mengapa berlaku kemalangan yang dahsyat hingga mencacatkan aku, anakku dan ahli keluarga ku? Mengapa aku di tipu?,mengapa aku, anakku, ahli keluargaku dirompak, dirogol, dicederakan, mengapa ahli keluargaku melakukan jenayah, dipenjara dan dihukum? 

Sesungguhnya Allah itu maha adil. Dia akan membalas setiap apa yang kita lakukan secara sedar atau tidak.Bertaubat dan kembalilah ke jalan yang diredai. Membuat dosa adalah fitrah manusia. Allah akan mengampunkan dosa kita kepadaNya walaupun sebesar mana sekalipun. Tetapi berbangga dengan dosa yang kita lakukan dan mempengaruhi manusia lain untuk sama membuat dosa adalah seburuk-buruk dosa dan hutang dosa ini bertambah selagi manusia yang kita pengaruhi itu membuatnya akibat kita. 

Wallahualam..
kredit: kelab green boc 

Sumber: http://penburukonline.blogspot.com/2014/02/kemaluan-masih-melekat-hasil-zina.html

Bunuh, Cincang Isteri yang Dipercayai Curang

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 8 hours ago
Sekadar hiasan. [HM] Kaherah: Seorang lelaki Mesir berusia 20 tahun membunuh isterinya dan mengerat mayat mangsa. Dia melakukan kekejaman itu selepas diberitahu anak lelakinya yang berusia dua tahun bahawa wanita terbabit membawa lelaki masuk ke rumah mereka ketika dia tiada. Lelaki yang dikenali sebagai Nabil itu menunggu isterinya tidur sebelum mengambil penukul dan mengetuk kepala mangsa berulang kali. Mangsa melompat dari katil dan cuba melarikan diri. Sambil menggelar isterinya ‘wanita jahat dan curang,’ Nabil mengejar mangsa di sekitar apartmen mereka di Kaherah. Dia kemu... more »

Polis Serbu Restoran Saji Daging Manusia

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 8 hours ago
Sekadar hiasan. [HM] Abuja: Polis menahan 11 orang termasuk pemilik sebuah restoran dalam satu serbuan terhadap premis makanan yang menyajikan hidangan daging manusia. Dalam serbuan itu, polis menemui dua kepala manusia yang masih segar di restoran yang terletak di Anambra. Jasad dan kepala ditemui berbungkus seperti daging haiwan biasa dan polis menyatakan hidangan kepala manusia panggang juga terdapat dalam menu restoran terbabit. Dua senapang jenis AK-47, senjata lain, ratusan peluru dan telefon bimbit turut ditemui. “Kami selalu melihat orang yang mencurigakan keluar dan ma... more »

Yahoo Malaysia nak cari pasal dengan Rosmah ke ni?

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 8 hours ago
Bersamalah kita nantikan apakah agaknya malang yang bakal menimpa Yahoo Malaysia ini, adakah portal ini akan digantung sepertimana yang talah dialami oleh 'The Heat' atau menghadapi demo dari macai yang taksub dengan Rosmah? .... TAK sangka ada juga laman web yang berani cari pasal dengan Datin Rosmah. Portal Yahoo Malaysia melaporkan di muka depannya berita dan video berkaitan tawaran untuk botakkan kepala Datin Rosmah. Laman utama Yahoo Malaysia kelmarin menyiarkan artikel bertajuk "Bagaimana jika ada tawaran botakkan Rosmah?" Ini satu penghinaan kepada pemimpin nombor satu ne... more »

Anwar bawa Mat Taib sertai pentadbiran Selangor, jika menang Kajang - OLEH MOHD FARHAN DARWIS

atsixty at ZAKRI ALI - 8 hours ago
[image: Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam ceramah pilihan raya di Kompleks Penghulu, Batu 10, Jalan Cheras di Kajang, malam tadi. – Gambar The Malaysian Insider oleh Nazir Sufari, 13 Februari, 2014.] * Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam ceramah pilihan raya di Kompleks Penghulu, Batu 10, Jalan Cheras di Kajang, malam tadi. – Gambar The Malaysian Insider oleh Nazir Sufari, 13 Februari, 2014.* *Calon Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang, Datuk Seri Anwar Ibrahim akan membawa masuk veteran Umno, Tan Sri Muhammad Muhammad Taib ke dalam pentadbiran Selangor selepas selesai... more »

Selamat Berjumpa Nanti Di Sate Kajang.......

atsixty at ZAKRI ALI - 8 hours ago
Guruyaya OK *Assalamualaikum..salam ceria Apa khabar towkey satay, apa khabar towkey ayam , apa khabar towkey kambing..??? Towkey Lembu dan Towkey Satay Lembu tak main laa...!!! SUDAHKAH DIBERSIHKAN KEDAI DAN WARONG....* *TOLONG SEDIAKAN TEMPAT YANG BERSIH DAN MENARIK....* *PALING PENTING JANGAN POTONG KEPALA BILA RAMAI PENGUNJUNG...* *NASIBLAH (MASA NII PUN NAK POTONG KEPALA CUSTOMER)*

APAKAH CHEF WAN JUGA TELAH MENGHINA BANGSA MELAYU DAN DIRI SENDIRI?????

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 8 hours ago
*"Terima Kasih la Datuk Seri Sebab harga Kangkung dah murah pun sekarang ni ..... Nasi Lemak tak ada Timun Kangkung pun jadi lah .. Alhamdulillah".Begitulah bunyi ayat yang dipercayai dari akaun twitter kepunyaan Chef selebriti negara, Chef Wan.Jelas sekali dia menyindir tajam akan episod yang menggegarkan seluruh negara pasal Najib Razak minta rakyat bersyukur dan puji kerajaan kerana hanrag kangkung sekarang sudah turun.Rentetan dari itu ramai pemimpin UMNO menyatakan kalau serang dan kritik Najib seolah-olah menghina bangsa Melayu dan perlekeh diri sendiri.Apakah de... more »

Kemaluan masih melekat hasil zina ketika kemalangan ngeri berlaku!

PBO™ at pen buruk online ™ - 9 hours ago
Lebih dahsyat lagi dengan jelasnya mereka lihat zakar lelaki itu masih di dalam kemaluan wanita itu. Langsung mereka tidak dapat dipisahkan. Lelaki yang seorang lagi sedang dalam nazak dengan kecederaan parah di kepala,dan sayup-sayup kedengaran suaranya memanggil.. mummy…. mummy…. mummy…… Ini merupakan satu kisah benar yang diceritakan oleh seorang ahli bomba dari utara semenanjung.. Sama-sama kita renungi dan hayati kisah ini, jadikan pengajaran!Satu hari beliau dan rakan-rakan telah menerima satu panggilan palsu berkenaan satu kemalanganyang telah berlaku di lebuhraya utara sela... more »

INI BARU BETUL .... 3 CALON REBUT KETUA AMK AKAN BERDEBAT .

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 9 hours ago
*Ini baru betul .. cakap serupa bikin .. bikin lagi serupa cakap .. Kita laungkan agar debat disegarkan sebagai budaya dalam politik kita untuk menilai dan memilih siapa yang patut terajui negara.Kita yang laungkan itu patut dijadikan contoh teladan.Pada 1hb Mac 2013 jam 9.00 malam bertempat di Chinese Chamber Hall, Batu Pahat, Johor AMK Johor akan menganjurkan suatu debat kepada pengidam-pengidam jawatan Ketua AMK Pusat.. YB Amiruddin Shahri ADUN Batu Caves, YB Nik Nazmi Nik Ahmad ADUN Seri Setia merangkap Timbalan Speaker Dewan Undangan Negeri Selangor dan S... more »

KEDUDUKAN RANKING KEBEBASAN MEDIA MALAYSIA LEBIH TERUK DARI NEGARA KUKU BESI DAN NEGARA MUNDUR SEPERTI BANGLADESH, MYANMAR DAN CAMBODIA....

canang at Cananglahnie - 10 hours ago
KEDUDUKAN RANKING KEBEBASAN MEDIA MALAYSIA LEBIH TERUK DARI NEGARA KUKU BESI DAN NEGARA MUNDUR SEPERTI BANGLADESH, MYANMAR DAN CAMBODIA.... MACAI TAK MALU KE MENDABIK DADA KONON MALAYSIA MENGAMAL KEBEBASAN MEDIA....??? Kedudukan Malaysia merosot ke tahap paling buruk dalam Indeks Kebebasan Akhbar terbaru yang dikeluarkan Wartawan Tanpa Sempadan (RSF), Paris. Malaysia kini berada di kedudukan 147 daripada 180 negara, merosot dua anak tangga lagi berbanding tahun sebelumnya (145).Kedudukan itu meletakkannya berada di bawah negara-negara lain yang kurang membangun seperti Bangladesh ... more »

Hotel Layan Tetamu Seperti Banduan Penjara

Nas Rul at dairishare - 10 hours ago
Karosta Prison Hotel: Hotel Unik!! Tetamu Diperlakukan Seperti Seorang Tahanan Karosta Prison Hotel merupakan hotel yang sangat unik. Tidak ada senyuman atau sapaan mesra dari para petugas Hotel Karosta Prison. Hotel di Latvia ini melayan tetamunya layaknya seorang tahanan. Ini adalah salah satu tarikan pelancong paling menarik yang ada di Latvia. Pengunjung banyak datang ke bekas bangunan penjara yang pernah digunakan pada zaman Nazi dan Soviet. Bukan sekadar datang, mereka pun akan dianggap sebagai tahanan. Karosta Prison Hotel yang ada di Bandar Liepaja ini dibuka setiap tahun ... more »

Gempar!! Setelah Berteka-teki Akhirnya Taib Mahmud Umumkan Bekas Adik Iparnya Bakal Ketua Menteri Sarawak.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 10 hours ago
[image: Dewan-Undangan-Negeri-Sarawak] KUCHING, 13 FEBRUARI: Ketua Menteri Sarawak, Abdul Taib Mahmud hari ini telah mengesahkan perletakkan jawatannya dan akan menyerahkan mandat kepada bekas adik iparnya iaitu Tan Sri Adenan Satem selepas 28 Februari ini. Taib yang telah berada ditampuk kuasa selama 33 tahun juga difahamkan akan bertemu Yang Dipertua Negeri, Tun Abang Muhammad Salahuddin Abang Barieng untuk menyerahkan surat perletakan jawatan. Taib Mahmud, 78 tahun meletakkan jawatan dan melantik bekas adik ipar beliau, Adenan Satem, yang berusia 70 tahun, bagi menggantikannya sebag... more »

MUSUH KEDUA KITA SELEPAS SYAITAN IBLIS LAKNATULLAH (UTAMA) ADALAH {UMNO}

atsixty at ZAKRI ALI - 10 hours ago
Jeneral Yakuza Ogawa [image: Photo: Harini mendengar rayuan kes liwat dato seri anwar ibrahim di mahkamah persekutuan putrajaya. Biarpun mahkamah sudah putuskan tiada bukti kukuh untuk mensabitkan kesalahan dato seri anwar ibrahim meliwat pembantunya mohd saiful bukhari azlan, tetapi kerajaan umno terus membuat rayuan kononnya demi keadilan si mangsa. Malunya kita pada negara islam yang lain. Setiap hari dimainkan isu liwat,lucah Dan porno. Sedangkan dalam islam ada caranya nak mendakwa seseorang dengan kes jenayah syariah. Sudahlah tiada bukti kukuh dan konkrit, tetapi masih lagi ... more »

Kelucahan Melampau Gadis Remaja

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 11 hours ago
Di katakan gambar ini adalah asli dan di muat naik oleh gadis itu sendiri dalam FBnya,sejauh mana kebenarannya wallahualam. -ijoks2009- Harap-harap gambar ini bukan gambar asli, alangkah sedihnya ibu dan ayah mereka jika berita ini benar.

PRESS STATEMENT BY THE PENAMPANG PKR DEPUTY CHIEF CUM PKR KEPAYAN TASK FORCE HEAD, KENNY CHUA

atsixty at ZAKRI ALI - 11 hours ago
Penampang PR Supporters Club - The Volunteers For CHANGE [image: Photo: PRESS STATEMENT BY THE PENAMPANG PKR DEPUTY CHIEF CUM PKR KEPAYAN TASK FORCE HEAD, KENNY CHUA The Penampang PKR Deputy Chief, Kenny Chua had today urged the management of Beverly Hills Plaza to look into the rubbish disposal problem located behind the Milimewa Supermarket which is now becoming a major health problem at that commercial premise. "We had received numerous complaints from owners and customers relating to the unbearable stenches coming from the rubbish collection site as rubbishes are piling up and ...more »

Pilihan Raya Kecil N25, Kajang...

atsixty at ZAKRI ALI - 11 hours ago
Joseph Dass [image: Joseph Dass's photo.] * Penggundi Rakyat Kaum India,Cina dan Melayu, sudah berikrar untuk memberi sokongan padu kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim, bakal Calun N25...* * Sementara itu, Calun pembangkang BN, tengah tegelabah untuk dapatkan Calun yang setanding dengan Calun PKR...* * Biak apa pun kita akan tengok anak siapa yang nak bertanding, Anak Rosmah, Anak Mahadey, Anak Zahidi atau Anak Ku Nan...* * Lawan Tatap Lawan ...kemenangan besar kepada Ketua Umum PKR...* [image: Joseph Dass's photo.]

Putrajaya Dakwa Media Lebih Bebas, Tetapi BFM Dilarang Siar Temu Bual Anwar

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 11 hours ago
[TMI] Stesen radio perniagaan, BFM hari ini dilarang daripada menyiarkan satu temubual dengan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim tentang pilihan raya kecil Kajang – pada hari yang sama selepas Putrajaya mengatakan media di Malaysia tidak pernah sebebas kini. Ini bukannya kali pertama BFM dilarang daripada menyiarkan program mereka. Terdahulu, stesen itu beberapa kali dipanggil penyelia Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) yang mengawal semua program yang disiarkan. Difahamkan temubual tersebut sepatutnya disiarkan hari ini waktu program Evening Edition yang merupak... more »

CYBERTROOPERS UMGOK ADA MACAM CYBERTROOPERS PAKATAN RAKYAT. ...tak ada kan so tolong diam!!!!!

atsixty at ZAKRI ALI - 11 hours ago
Azmann Yusoff [image: CYBERTROOPERS UMGOK ADA MACAM CYBERTROOPERS PAKATAN RAKYAT. ...tak ada kan so tolong diam!!!!!]

Hangit Terkini!!! Chef Wan "Kritik Sakan" Program TV3 Yang Tiada Kualiti, Apa Sebenarnya? Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 11 hours ago
Chef Wan yang sebelum ini menarik perhatian ramai dengan tindakannya mengkritik menu laksa hotel 5 lima di ibu kota, nasi lemak tak lengkap Malaysia Airlines dan kini timbul pula dengan kritikan baru. Mangsa 'kritikan' baru Chef Wan kali ini membabitkan sebuah program rancangan yang disiarkan oleh TV3, iaitu DAPUR PANAS didakwanya tidak berkualiti. Menurutnya lagi, stesen tv pada hari ini lebih mengutamakan wajah selebriti yang kacak dan cantik untuk diangkat naik menjadi Selebriti Chef di kaca tv. Bukannya pengalaman dan kemahiran yang dititikberatkan. Baca kritikan Chef Wan mela... more »

PERDANA MENTERI MUNGKIR JANJI, PUNYA WAYTHA LETAK JAWATAN.

atsixty at ZAKRI ALI - 12 hours ago
Roslin Ahmad [image: PERDANA MENTERI MUNGKIR JANJI, PUNYA WAYTHA LETAK JAWATAN. AMBIL IKTIBAR ATAS KESILAPAN P WAYTHA MOORTY.]

Sumber: DasHBoarD. 
HTML NOTE FOR SHARE: 

<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>
<div style="text-align: center;">
<embed height="200" src="http://flash-clocks.com/free-flash-clocks-blog-topics/free-flash-clock-190.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="200" wmode="transparent"></embed><br /></div>
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>

<div class="homeFlashClockItem" style="border: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; margin: 23px auto 0px; outline: 0px; padding: 0px; text-align: center; vertical-align: baseline; width: 400px;">
<iframe frameborder="0" scrolling="no" src="http://www.clocklink.com/html5embed.php?clock=012&amp;timezone=PST&amp;color=black&amp;size=170" style="border-width: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; height: 170px; margin: 0px; outline: 0px; overflow: hidden; padding: 0px; vertical-align: baseline; width: 170px;"></iframe></div> 

<div style="text-align: center;">
<embed align="middle" allowscriptaccess="sameDomain" height="305" name="nackvision_timer04" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" quality="high" src="http://nackvision.com/goodies/clocks/nackvision_timer04.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="303"></embed><br />
<div class="MsoNormal" dir="RTL" style="background-color: white; background-position: initial initial; background-repeat: initial initial; direction: rtl; margin-bottom: 0.0001pt; text-align: right; unicode-bidi: embed;">
s3v3n

s3v3n

Tiada ulasan: