Khamis, 13 Februari 2014

3438. Islam versi Malay.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com    


Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
(Surah Al-Hujurat ayat 13)

GAMBAR ISLAM VERSI MELAYU.
Sumber: http://naimnikmat.blogspot.com/2014/02/gambar-islam-versi-melayu.html

18 Kesalahan Bertudung Yang SERIUS

Bilamana seseorang perempuan itu HANYA menganggap bahawa Aurat itu adalah memakai tudung sahaja. 
  • Bertudung tetapi dengan ‘T-Shirt’ berlengan pendek
  • Bertudung tetapi baju kurungnya terbelah kainnya
  • Bertudung tetapi bajunya sendat, sempit dan nipis lalu memaparkan bentuk kawasan-kawasan mudah ‘menggoda’. 
  • Bertudung tetapi amat longgar dan menayangkan jambul dan/atau hujung rambutnya. 
  • Bertudung tetapi hanya memakainya di pejabat atau sekolah sahaja. Tidak di sekitar rumah, pasaraya dan sebagainya. 
  • Bertudung tetapi tudungnya dilempar ke belakang leher, maka terdedahlah dadanya dari ditutupi kain tudung. 
  • Bertudung tetapi dengan tudung yang amat nipis sehingga boleh dilihat sanggul, leher, tengkuk dan dadanya. 
  • Bertudung tetapi menampakkan bahagian hadapan anak rambut. 
  • Bertudung tetapi tidak menutup kaki (memakai stokin). Kaki juga adalah aurat wanita. 
  • Bertudung tetapi tidak menjaga batas-batas pergaulan antara lelaki dan perempuan. 
  • Bertudung tetapi penuh dengan hiasan di kepala yang menarik orang lain untuk melihatnya. 
  • Bertudung tetapi menggunakan wangian berlebihan. 
  • Bertudung tapi memakai kasut bertumit tinggi yang menghasilkan bunyi apabila berjalan, jesteru menarik perhatian orang sekeliling. 
  • Bertudung itu hanya apabila memasuki kawasan masjid, menghadiri kenduri perkahwinan atau arwah. 
  • Bertudung hanya apabila hadirnya “lelaki yang bukan ahli keluarga”. Apabila bersama sepupu lelaki, tidak perlu bertudung, sedangkan apabila kita bersalaman dengan mereka pasti terbatal wudhu’ kita. Dengan itu, sepupu lelaki adalah bukan mahram dan wajib menutup aurat di hadapan mereka. 
  • Bertudung, tetapi menayangkan foto tidak bertudung di alam maya (e.g. Facebook). 
  • Bertudung tetapi memakai make-up yang berlebihan.
Wahai Nabi, suruhlah isteri-isterimu dan anak-anak perempuanmu serta perempuan-perempuan yang beriman, supaya melabuhkan pakaiannya bagi menutup seluruh tubuhnya (semasa mereka keluar); cara yang demikian lebih sesuai untuk mereka dikenal (sebagai perempuan yang baik-baik) maka dengan itu mereka tidak diganggu. Dan (ingatlah) Allah adalah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.”[Surah Al-Ahzab : 59]

Aku perhati atau melihat dalam syurga , maka aku dapati kebanyakkan penghuninya terdiri daripada golongan orang-orang susah,dan aku melihat didalam neraka maka aku dapati kebanyakkan penghuninya ialah golonganWANITA. [ hadis Riwayat Bukhari ]
Iman seakan-akan menjerit apabila melihat mereka yang yang tidak mampu untuk menutup aurat dengan sempurna.Sedarlah duhai wanita kalian dikasihi ALLAH tutuplah auratmu dengan sempurna !

Sumber

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 5 hours ago
WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI ------------------------------ - PHIR BIR HEI HINDUSTANI-FILEM ARAHAN SHAHRUK KHAN/AZIZ MIRZA TENTANG REFORMASI - PSM tak tanding PRK Kajang, sedia kerjasama lawan BN - DEBAT NOH KHALID.....ADOIII NOH .. PHIR BIR HEI HINDUSTANI-FILEM ARAHAN SHAHRUK KHAN/AZIZ MIRZA TENTANG REFORMASI Posted: 12 Feb 2014 01:24 AM PST SAJA AKU NAK MAKLUMKAN BAHAWA FILEM LAMA KALU TAK SILAP THUN 2000-2001 ARAHAN SHAHRUK KHAN MENGENAI REFORMASI. BAGI GENERASI REFORMASI, ANDA PASTI INGAT TENTANG PERBICARAAN DAN REGIM MENTERI YANG MEROGOL RAKYAT,MALAM IN... more »

Rabecca Dapat Hidayah Bertudung Di Mekah......

atsixty at ZAKRI ALI - 5 hours ago
*Rabecca Dapat Hidayah Bertudung Di Mekah elakon Rabecca Nur Al-Islam sudah pun berhijab sejak menunaikan ibadah Umrah di Mekah pada 31 Januari lalu bersama suami serta 38 ahli keluarganya yang lain. Rabecca, 28, berkata, sepanjang berada di Mekah, dia cukup selesa dengan pemakaian hijabnya sehinggalah ketika pulang ke tanah air, dia nekad mahu kekal dengan imej tersebut. * *"Sepanjang menunaikan Umrah, saya rasa cukup selesa dengan berhijab dan ketika pulang ke tanah air pada Isnin lalu, rasa pelik pula apabila tidak berhijab. "Kemudian saya nekad mahu kekal berhijab. Lagipu... more »

Gambar Kesan Pada Wajah Akibat Dari Pengambilan Dadah

Nas Rul at dairishare - 6 hours ago
Berikut foto-foto ini menunjukkan berapa cepatnya kesan dahah pada wajah penagih dadah. Wajah yang dulunya normal, dan bahkan menarik, berubah akibat dari pengambilan dadah dalam beberapa tahun dan ada yang berlaku hanya beberapa bulan saja, susut tubuh badan, tubuh lebam, dan gigi menjadi bertaring .

Padah bapa rakam anak tengah mandi

canang at Cananglahnie - 6 hours ago
AYER KEROH - Padah merakam adegan anak perempuannya sedang mandi, seorang pekerja kilang dijatuhi hukuman penjara enam hari dan denda RM1,400 oleh Mahkamah Majistret di sini, semalam atas pertuduhan memiliki rakaman video lucah. Hukuman itu diputuskan Majistret Syajaratudur Abd Rahman terhadap tertuduh yang berusia 40 tahun selepas mengangguk faham dan mengaku bersalah pertuduhan kes yang dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya, Nabilah Nizam. Berdasarkan pertuduhan, tertuduh didapati memiliki sebuah telefon bimbit jenis Sony Ericson W5801 yang mengandungi rakaman video lucah di sebuah... more »

Di mana hak Allah dalam perjuangan hak asasi manusia – Zamri Hashim

atsixty at ZAKRI ALI - 6 hours ago
[image: Photo: Di mana hak Allah dalam perjuangan hak asasi manusia – Zamri Hashim February 13, 2014 Sesungguhnya sebagai seorang Islam, antara cabaran getir yang wajib kita hadapi ialah cabaran mengekalkan kehidupan ini agar sentiasa berada di atas landasan agama. Iman yang menjadi penjaga kelakuan dan gerak geri kita adakalanya naik dan adakalanya merudum teruk. Sudah tentu turun naik kualiti iman ini mempengaruhi ketaatan kita kepada Allah. Maka, marilah kita dari masa ke semasa meningkatkan ketakwaan kita kepada Allah dengan kita sedaya upaya menunaikan segala perintah Allah dan ... more »

GAMBAR ISLAM VERSI MELAYU.

Na'im Nikmat at Na'im Nikmat @blog - 6 hours ago
SUMBER

Dr Mahathir sokong Adenan ganti Taib

atsixty at ZAKRI ALI - 7 hours ago
[image: Tan Sri Adenan Satem adalah pilihan yang tepat menerajui Sarawak, kata Tun Dr Mahathir Mohamad. Gambar fail.] *Tan Sri Adenan Satem adalah pilihan yang tepat menerajui Sarawak, kata Tun Dr Mahathir Mohamad. Gambar fail.* *Tun Dr Mahathir Mohamad menyifatkan pemilihan Tan Sri Adenan Satem sebagai ketua menteri Sarawak baharu menggantikan Tan Sri Abdul Taib Mahmud berkuat kuasa 1 Mac ini sebagai pilihan paling baik.* * Bekas perdana menteri itu berkata, Adenan pernah menjawat menteri sumber asli dan alam sekitar di peringkat persekutuan serta memegang banyak jawatan pe... more »

Manjung Mari

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 7 hours ago
Manjung Mari ------------------------------ Adoi.... sedih sungguh berita ni?... Posted: 12 Feb 2014 05:27 PM PST Adoi,,, sakitnya hati,, tapi nak buat macam mana?,, kalau boss no 1 diam,,,kecut teluur,, anak buah lagi la... kalau setakat rasist dengan amoi tua Teressa Kok apa barang... Rata2 ahli2 dan penyokong UMNO pondan dan bapok belaka... hati penakut baik macam tikus. Sampai la ni tak ada seorang yang berani buat press conference pasal kenyataan Ketua Menteri Sarawak (bakal mantan 1 mac) terhadap UMNO. Mana ketua pemuda UMNO yang bermulut lancang dan berani tu??? A... more »

Cursing Malay : Terus Terang

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 7 hours ago
Cursing Malay : Terus Terang ------------------------------ Jika Cikgu Faizah Model Iklan Susu Sekolah Mengeluh, Pasti Aku Akan Berpeluh Posted: 11 Feb 2014 09:07 PM PST Kenapa penilaian berdasarkan sekolah suck gila? 1. Cikgu cum data entry clerk....... Kau pernah tengok jadual cikgu satu minggu macam mana? Untuk sekolah2 kampung, yang satu sekolah ada 100 orang, satu kelas ada 20 orang, benda ni takkan jadi masalah besar. Tapi di kawasan bandar benda ni akan jadi satu burden yang sangatlah berat sebab kelayakan atau "band" lulus pelajar harus diisikan satu-satu. Kau pern... more »

JURI RAKYAT

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 7 hours ago
JURI RAKYAT ------------------------------ 5 Dampak Buruk yang Bisa Terjadi karena Pamer Foto Selfie Posted: 12 Feb 2014 07:06 AM PST Beberapa orang ketagihan foto selife karena mendapat respon positif dari orang lain ketika di posting melalui sosial media, Terutama bagi yang tidak memiliki kegiatan. Psikolog klinis dan forensik, Kasandra Putranto, menuturkan bahwa foto selfe hanya berguna untuk diri sendiri. Misalnya saja menjadi salah satu cara untuk menghibur diri atau mengisi waktu luang. Sayangnya, bila foto selfie disebarkan ke dunia maya bisa menimbulkan kerugian ya... more »

Kerajaan Zambry belum selamat ,ada 4 DUN Perak dalam proses Mahkamah Persekutuan.

mantaro at SISI BUKIT - 7 hours ago
Changkat Jering-Menurut DS Nizar ada rayuan diperingkat Mahkamah Persekutuan untuk petisyen pilihanraya bagi dun Lubuk Merbau dan 2 saman pemula (OS) bagi dun Rungkup dan Manong, Sementara itu untuk dun Manjoi saman pemula juga akan di buat filing di Mahkamah Tinggi Ipoh beberapa hari lagi. Jadi kesemuanya di Perak masih ada 4 kes pilihanraya yang tertangguh di peringkat Mahkamah Persekutuan hanya menunggu perbicaraan serta pengisytiharan mahkamah bagi kes saman pemula

[PERINGATAN] 18 Kesalahan Bertudung Yang SERIUS | WAJIB BACA !!!

Que Achmad at Que Achmad menulis... - 7 hours ago
*[PERINGATAN] 18 Kesalahan Bertudung Yang SERIUS | WAJIB BACA !!! |* Kesalahan bertudung. [image: kesalahan bertudung] - Bilamana seseorang perempuan itu HANYA menganggap bahawa Aurat itu adalah memakai tudung sahaja. *baca lagi klik TAJUK ENTRI ni* - Bertudung tetapi dengan *‘T-Shirt’ berlengan pendek*. - Bertudung tetapi baju kurungnya *terbelah kainnya*. - Bertudung tetapi bajunya* sendat, sempit dan nipis* lalu memaparkan bentuk kawasan-kawasan mudah ‘menggoda’. - Bertudung tetapi amat longgar dan *menayangkan jambul* dan/atau hujung rambutnya. ... more »

Anwar bawa Mat Taib sertai pentadbiran Selangor, jika menang Kajang - OLEH MOHD FARHAN DARWIS.

atsixty at ZAKRI ALI - 7 hours ago
[image: Photo: Anwar bawa Mat Taib sertai pentadbiran Selangor, jika menang Kajang OLEH MOHD FARHAN DARWIS. February 13, 2014 Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam ceramah pilihan raya di Kompleks Penghulu, Batu 10, Jalan Cheras di Kajang, malam tadi. – Gambar The Malaysian Insider oleh Nazir Sufari, 13 Februari, 2014.Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam ceramah pilihan raya di Kompleks Penghulu, Batu 10, Jalan Cheras di Kajang, malam tadi. – Calon Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang, Datuk Seri Anwar Ibrahim akan membawa masuk veteran Umno, Tan Sri Muhammad Muhammad Taib... more »

Syarikat Insurans Untung Juta2 Tiap Tahun Tapi Kerajaan Luluskan Kenaikan Tiap2 Tahun..

Soz Cyili at Ameno World - 8 hours ago
Bukan lagi menjadi satu rahsia kat negara neh bahawa bermula dari tahun 2012 sehingga la kepada tahun 2016 syarikat insurans kat negara ini dibenarkan menaikkan kadar premium mereka (insurans kenderaan) tiap2 tahun selama 5 tahun secara berperingkat. Yang neh semua orang dah tahu. Punyala kita bising2, marah2, sakit ahti, luahkan ketidakpuasan ahti, haram dorang nak peduli. Silap2 kita yang

Pemimpin2 UMNO Haprak Dah Takda Isu Nak Hentam Anwar.....

atsixty at ZAKRI ALI - 8 hours ago
*Orenji Ren Oren* *Ketua Penerangan UMNO dah confirmkan.. So isu seks akan dimainkan sepanjang kempen PRK N25 DUN Kajang. Kah kah kaaaaaaaaaaahh!!! UMNO dan seks bebas x dapat dipisahkan.. Ok.. Buat pengundi2 BN nanti ada spesel utk korang.. Mesti korang teringin nak tengok cerita The Wolf of Wall Street kan? Haaaaaa.. Cerita ni dah ditayangkan seluruh dunia, tapi di Malaysia cerita ni xle masuk.. Sebab nanti PM Najib demam.. Mana taknya, Tok Ketua UMNO ni laungkan PERTAHAN KALIMAH ALLAH siang malam, sekali anak bini duk taja filem lucah kat US sana.. Apa cher?? Tiket2 un... more »

Fenomena Ratusan Tasik Terbentuk Di Tengah Padang Pasir

Nas Rul at dairishare - 8 hours ago
Ada yang berbeza dengan pemandangan padang pasir Lencois Maranhenses di Brazil. Pelancong pasti tak percaya akan adanya ratusan lagun yang airnya sangat jernih dan muncul di tengah padang pasir. Sesiapa pun bebas berenang di sana. taman negara yang dilindungi ini terbentang di 4 bandar yakni Humberto de Campos, Primeira Cruz, Santo Amaro dan Barreirinhas. Lencois Maranhenses yang luasnya 1,000 km persegi ini sudah terbentuk ribuan tahun lalu di negara tropika Brazil. Semasa musim hujan besar-besaran di setiap awal tahun, padang pasir ini mampu menampung hujan sehingga membentuk lag... more »

Sumber: DasHBoarD. 
HTML NOTE FOR SHARE: 

<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>
<div style="text-align: center;">
<embed height="200" src="http://flash-clocks.com/free-flash-clocks-blog-topics/free-flash-clock-190.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="200" wmode="transparent"></embed><br /></div>
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>

<div class="homeFlashClockItem" style="border: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; margin: 23px auto 0px; outline: 0px; padding: 0px; text-align: center; vertical-align: baseline; width: 400px;">
<iframe frameborder="0" scrolling="no" src="http://www.clocklink.com/html5embed.php?clock=012&amp;timezone=PST&amp;color=black&amp;size=170" style="border-width: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; height: 170px; margin: 0px; outline: 0px; overflow: hidden; padding: 0px; vertical-align: baseline; width: 170px;"></iframe></div> 

<div style="text-align: center;">
<embed align="middle" allowscriptaccess="sameDomain" height="305" name="nackvision_timer04" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" quality="high" src="http://nackvision.com/goodies/clocks/nackvision_timer04.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="303"></embed><br />
<div class="MsoNormal" dir="RTL" style="background-color: white; background-position: initial initial; background-repeat: initial initial; direction: rtl; margin-bottom: 0.0001pt; text-align: right; unicode-bidi: embed;">
s3v3n

s3v3n

Tiada ulasan: