Jumaat, 14 Februari 2014

3451. Soal Tamak, Rasa Tidak Puas Hati, Tidak Pernah Merasa Puas dengan apa yang telah dan pernah serta apa yang sedang dilakukannya dan apa yang sedang dirancangnya. Itulah manusia yang tidak ingat dan mudah lupa.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com    

DEY KUTY TAMAK KUASA

DEY KUTY TAMAK KUASA

Madey Mamak Mudah Lupa lagi bila dia ingatkan PKR supaya jangan tamak kuasa. Habis yang dia usik rumahtangga orang apasal.....ada baiknya dia pulihkan Umno yang dia tubuhkan dan dia rosakkan tu dulu. Dia ni dah lama bersara tapi belum berhenti berpolitik demi memelihara kesinambungan kuasa yang mesti mengikut percaturan yang dia mahukan melalui proksi2nya.

Agaknya bila la Si Tua Kutuk ni akan tutup mulut tentang politik? Umur sepertinya dah dikategorikan sebagai Umur Subsidi. Usianya usia dihalau rumah dan dipanggil kubur.

Tun Kuty ni ni pun macam Taik
Mamut jugak. Taik dah buktikan dia layak ganti James Brook di Sarawak. Tapi dia kena ingat nanti dia bakal berhadapan dengan anak watannya sendiri yang berdarah Rosly Dobi.

Bendahara yang merompak dengan jayanya telah ditabalkan jadi raja pulak oleh Keraaaa jaan BN. Begitulah kisah Taik Melanau ni. Tak kurang juga dengan Anak Kuty ketururunan Mamak Mandeliar ni. Setelah semua sistem dirosakkan, setelah semua harta negara dikebasnya, setelah Melayu jadi layu dan setelah Islam diselamnya, maka dianugerahkan pula pangkat Tun.

Tun yang ni amat berbeza dengan
Tun2 sebelumnya. Tun ni telah
disumpah oleh pebuatan
lampaunya sendiri. Kegilaannya
kepada kuasa tak pernah henti
sehinggakan hal dalam rumahtangga orang pun dia ambil
tahu. Kami PR tak perlukan
pandangan politik kotor, kuno dan pecah belah dari Mamak Pedukang ni.

Apa yang aku nampak Dey Kuty
sekarang ketakutan dan dia tak
lena tidur kerana......

1. Anwar sedang merintis jalan ke
Putrajaya.

2. Kedudukan BN dalam bahaya
bagi menghadapi PRU14.

3. Selangor bersama Anwar akan
jadi lebih seimbang di bawah
pengurusan dan politik. Ini akan
dijadikan contoh olen rakyat nanti.

Menghadap seribu kepincangan
yang telah dilakukannya, Dey Kuty
akan menerima tamparan lebih
hebat lagi sekiranya planning
Anwar ini menjadi. Dey Pembunuh
Orang Pas di Memali yang memujuk tapi hakikatnya menghasut Pas supaya rampas jawatan MB Selangor itu dah pasti telah terpukul dengan ungkapan
Almarhum Uztaz Fadhil Noor yang
mendoakan Dey bakal melihat
kemusnahan Umno akibat onar
yang dilakukannya di depan mata.

Ingat pesanan Almarhum bahawa
"Musuh jika dia sokong kita mesti ada sesuatu yang tak kena."Madey Mamak Mudah Lupa lagi bila dia ingatkan PKR supaya jangan tamak kuasa. 

Habis yang dia usik rumahtangga orang apasal.....ada baiknya dia pulihkan Umno yang dia tubuhkan dan dia rosakkan tu dulu. 

Dia ni dah lama bersara tapi belum berhenti berpolitik demi memelihara kesinambungan kuasa yang mesti mengikut percaturan yang dia mahukan melalui proksi2nya. 

Agaknya bila la Si Tua Kutuk ni akan tutup mulut tentang politik? 

Umur sepertinya dah dikategorikan sebagai Umur Subsidi. Usianya usia dihalau rumah dan dipanggil kubur. 

Tun Kuty ni ni pun macam Taik Mamut jugak. Taik dah buktikan dia layak ganti James Brook di Sarawak. 

Tapi dia kena ingat nanti dia bakal berhadapan dengan anak watannya sendiri yang berdarah Rosly Dobi. Bendahara yang merompak dengan jayanya telah ditabalkan jadi raja pulak oleh Keraaaa jaan BN. 

Begitulah kisah Taik Melanau ni. Tak kurang juga dengan Anak Kuty ketururunan Mamak Mandeliar ni. Setelah semua sistem dirosakkan, setelah semua harta negara dikebasnya, setelah Melayu jadi layu dan setelah Islam diselamnya, maka dianugerahkan pula pangkat Tun. 

Tun yang ni amat berbeza dengan Tun2 sebelumnya. Tun ni telah disumpah oleh pebuatan lampaunya sendiri. 

Kegilaannya kepada kuasa tak pernah henti sehinggakan hal dalam rumahtangga orang pun dia ambil tahu. Kami PR tak perlukan pandangan politik kotor, kuno dan pecah belah dari Mamak Pedukang ni.
Cendra Waseh's photo.
Apa yang aku nampak Dey Kuty sekarang ketakutan dan dia tak lena tidur kerana......

1. Anwar sedang merintis jalan ke Putrajaya.

2. Kedudukan BN dalam bahaya bagi menghadapi PRU14.

3. Selangor bersama Anwar akan jadi lebih seimbang di bawah pengurusan dan politik. Ini akan dijadikan contoh olen rakyat nanti. 

Menghadap seribu kepincangan yang telah dilakukannya, Dey Kuty akan menerima tamparan lebih hebat lagi sekiranya planning Anwar ini menjadi. 

Dey Pembunuh Orang Pas di Memali yang memujuk tapi hakikatnya menghasut Pas supaya rampas jawatan MB Selangor itu dah pasti telah terpukul dengan ungkapan Almarhum Uztaz Fadhil Noor yang mendoakan Dey bakal melihat kemusnahan Umno akibat onar yang dilakukannya di depan mata.

Ingat pesanan Allahyarham bahawa "Musuh bila dia sokong kita mesti ada sesuatu yang tak kena."

Dicatat oleh 


MY HTML NOTE FOR SHARE: 


<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>
<div style="text-align: center;">
<embed height="200" src="http://flash-clocks.com/free-flash-clocks-blog-topics/free-flash-clock-190.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="200" wmode="transparent"></embed><br /></div>
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>

<div class="homeFlashClockItem" style="border: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; margin: 23px auto 0px; outline: 0px; padding: 0px; text-align: center; vertical-align: baseline; width: 400px;">
<iframe frameborder="0" scrolling="no" src="http://www.clocklink.com/html5embed.php?clock=012&amp;timezone=PST&amp;color=black&amp;size=170" style="border-width: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; height: 170px; margin: 0px; outline: 0px; overflow: hidden; padding: 0px; vertical-align: baseline; width: 170px;"></iframe></div> 

<div style="text-align: center;">
<embed align="middle" allowscriptaccess="sameDomain" height="305" name="nackvision_timer04" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" quality="high" src="http://nackvision.com/goodies/clocks/nackvision_timer04.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="303"></embed><br />
<div class="MsoNormal" dir="RTL" style="background-color: white; background-position: initial initial; background-repeat: initial initial; direction: rtl; margin-bottom: 0.0001pt; text-align: right; unicode-bidi: embed;">
s3v3n

s3v3n

Tiada ulasan: