Ahad, 16 Februari 2014

3458. Kisah anak dengan bapa, bila bapanya telah tidak berdaya lagi.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com    

Tujuh Anak Enggan Pelihara Bapa, Dibuang Ditepi Masjid ?
Ayah.

Menyebut tentang jasa, keperitan menjaga kita semasa kecil, kesusahan semasa kecil hingga kita dewasa,kita sering teringat akan ibu. Namun, usah terlupa yang kita ada hanya SEORANG AYAH yang bersama-sama ibu membesarkan kita; anaknya. 

Ayah punya cara tersendiri mencintai anaknya berbanding ibu. Ayah ambil berat tentang kita dengan cara yang tersendiri. 

Aduhai! Tersentap hati melihat gambar dan tajuk berita yang terpapar ini. "Buang Bapa Tepi Masjid." Apakah salahnya ayah? Mengapakah ayah yang membesarkan kita dan berkorban segala ini dtinggalkan begitu sahaja? Allahuallah. 

Semoga kita menjadi anak yang mencintai ayah sebagaimana ayah cinta akan kita; anaknya.

Apa kata anda? 
Isu ayah, isu kita semua. Sebab kita semua ada ayah. Tiada ayah, di mana kita? 

sumber gambar: http://suara-siswa-selatan.blogspot.com/2012/03/hot-apa-silap-mak-dan-ayah.html

Jamilah Mohd Norddin.
Subeditor Solusi 2014
Ayah.

Menyebut tentang jasa, keperitan menjaga kita semasa kecil, kesusahan semasa kecil hingga kita dewasa,kita sering teringat akan ibu. 

Namun, usah terlupa yang kita ada hanya SEORANG AYAH yang bersama-sama ibu membesarkan kita; anaknya. 

Ayah punya cara tersendiri mencintai anaknya berbanding ibu. Ayah ambil berat tentang kita dengan cara yang tersendiri. 
Aduhai! Tersentap hati melihat gambar dan tajuk berita yang terpapar ini. "Buang Bapa Tepi Masjid." Apakah salahnya ayah? Mengapakah ayah yang membesarkan kita dan berkorban segala ini dtinggalkan begitu sahaja? Allahuallah. 

Semoga kita menjadi anak yang mencintai ayah sebagaimana ayah cinta akan kita; anaknya.
Apa kata anda? 

Isu ayah, isu kita semua. Sebab kita semua ada ayah. Tiada ayah, di mana kita? 


sumber gambar: http://suara-siswa-selatan.blogspot.com/2012/03/hot-apa-silap-mak-dan-ayah.html

Jamilah Mohd Norddin.

Subeditor Solusi 2014
Dicatat oleh atsixty  


WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 13 minutes ago
WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI ------------------------------ - Mahathir Sokong PAS Jadi MB di Selangor Untuk UMNO Senang Rampas - Negara Terkaya di Dunia 2014 : Negara Jiran Malaysia, (Singapura RM203,527 & Brunei RM180,171 Tersenarai) - Rafizi: PKR akan keluarkan bukti baru salah laku keluarga Taib Mahmud - Konsensus Nasional: Reaksi BN lembab - KEADILAN buat laporan SPRM terhadap Taib - ASTRO TIPU PENGUNA? Mahathir Sokong PAS Jadi MB di Selangor Untuk UMNO Senang Rampas Posted: 13 Feb 2014 06:18 AM PST Mahathir Sokong PAS Jadi MB di Selangor Untuk... more »

Tujuh Anak Enggan Pelihara Bapa, Dibuang Ditepi Masjid ?

atsixty at ZAKRI ALI - 16 minutes ago
Majalah Solusi [image: Ayah. Menyebut tentang jasa, keperitan menjaga kita semasa kecil, kesusahan semasa kecil hingga kita dewasa,kita sering teringat akan ibu. Namun, usah terlupa yang kita ada hanya SEORANG AYAH yang bersama-sama ibu membesarkan kita; anaknya. Ayah punya cara tersendiri mencintai anaknya berbanding ibu. Ayah ambil berat tentang kita dengan cara yang tersendiri. Aduhai! Tersentap hati melihat gambar dan tajuk berita yang terpapar ini. "Buang Bapa Tepi Masjid." Apakah salahnya ayah? Mengapakah ayah yang membesarkan kita dan berkorban segala ini dtinggalkan begitu s... more »

RAKYAT MARHAEN

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 20 minutes ago
RAKYAT MARHAEN ------------------------------ - MAS perjelas isu 'nasi lemak telanjang' - Konsensus Nasional 5 tahun di belakang UG kata NASRUDIN HASSAN - Pas perlu berani rebut kerusi MB Selangor kata Kangkung UMNO..!!! - PRK Dun Kajang: Kalau polis nak siasat, siasatlah - Anwar - Menteri besar atau tidak, Anwar mampu bantu padam isu di Selangor - Anwar sah bertanding presiden PKR, kerusi timbalan dijangka panas - Kejatuhan Ringgit Yang Parah Dalam Tempoh 24 Tahun..Terima Kasih Najib & Rosmah - Kangkung Price Falls Further - Malaysia Kita: Gur... more »

[PANAS] Gadis Cari Jodoh Di Facebook Minta Hantaran RM160,000 | BIAR BETUL !!!

Que Achmad at Que Achmad menulis... - 23 minutes ago
*[PANAS] Gadis Cari Jodoh Di Facebook Minta Hantaran RM160,000 | BIAR BETUL !!! | *Bagaimana jika anda melihat foto seorang gadis cantik di laman sosial yang dikatakan sedang mencari pasangan hidup termasuk penjelasan berkenaan nilai hantaran yang jumlahnya tinggi dan tak masuk akal? [image: Cari Jodoh Di Facebook] Di sebuah laman Facebook dikenali sebagai Agensi Pencari Jodoh memuatnaik gambar seorang gadis dengan menjelaskan beberapa karakter diri gadis berkenaan sebelum memaklumkan nilai hantarannya ialah RM160,000. *baca lagi klik TAJUK ENTRI ni* Jika dilihat daripada nilai wang... more »

Manjung Mari

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 24 minutes ago
Manjung Mari ------------------------------ Kesejahteraan dan kemakmuran rakyat Malaysia ? Posted: 13 Feb 2014 06:31 PM PST Bila aku buat cerita kisah program Najib mengajak rakyat Malaysia solat hajat malam tadi, Wak Juragan macam tak puas hati... KUALA LUMPUR, 13 Feb -- Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak menunaikan solat hajat yang diimamkan Imam Masjid Wilayah Persekutuan, Ustaz Mohd Asyraf Ibrahim di sini, hari ini. Bacaan Yassin serta Solat Hajat ini bertujuan untuk mendoakan kesejahteraan dan kemakmuran rakyat Malaysia. --fotoBERNAMA (2014) HAKCIPTA TERPELIH... more »

ANGIN PERUBAHAN

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 26 minutes ago
ANGIN PERUBAHAN ------------------------------ Malaysia : Destinasi Pilihan Pelabur Antarabangsa Posted: 13 Feb 2014 05:36 PM PST Kuala Lumpur: Malaysia terus menjadi pilihan pelabur antarabangsa apabila berjaya menarik RM38.77 bilion pelaburan langsung asing (FDI) tahun lalu, meningkat 24 peratus berbanding RM31.12 bilion pada 2012. Ia mengatasi rekod tertinggi FDI berjumlah RM37.33 bilion pada 2011, iaitu peningkatan 3.9 peratus walaupun berhadapan pemulihan perlahan dan persekitaran ekonomi tidak menentu. Menurut kenyataan Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan I... more »

Cursing Malay : Terus Terang

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 33 minutes ago
Cursing Malay : Terus Terang ------------------------------ Kalau Aku Teresa Kok, Aku Akan Anjurkan Majlis Menampar Teresa Kok Posted: 13 Feb 2014 02:58 AM PST Majlis Jemaah NGO Islam Malaysia yang sebelum ini menawarkan ganjaran wang untuk menampar MP Seputeh Teresa Kok, hari ini menjelaskan yang ia hanya satu tawaran untuk "tampar-tampar sayang" dan bukannya arahan untuk "mencederakan orang". Jurucakap gabungan itu Zulkifli Shariff berkata, tawaran RM500 – dan kemudian dinaikkan kepada RM1200 itu juga bukan ugutan jenayah, sama seperti dinyatakan Menteri Dalam Negeri Dat... more »

JURI RAKYAT

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 33 minutes ago
JURI RAKYAT ------------------------------ - Aneh-Penemuan Ular Raksasa Mesir dan Ular Emas Brazil - Aneh-Terungkapnya Misteri Ribuan Kodok yang Meledak - Unik-8 Pemandangan Sawah Terdahsyat di Dunia - seru-5 Karakter Wanita yang Buat Pria Siap Menikahinya - Unik-Di China Ada Tempat Penitipan Pria di Mall !!! Aneh-Penemuan Ular Raksasa Mesir dan Ular Emas Brazil Posted: 13 Feb 2014 07:21 AM PST Berita penangkapan ular raksasa di mesir yang kemudian diangkut dengan truk besar, beredar di internet, dengan cerita bahwa ular besar tersebut telan meewaskan 320 ... more »

UMNO Selalu "CAKAP TAK SERUPA BIKIN"

atsixty at ZAKRI ALI - 46 minutes ago
*Guruyaya OK* *Assalamualaikum..* * Jelas sekali seperti yang dijangka otak pemimpin UMNUU dipenuhi dgn najis dan kotoran yang amat hina. * *Tiada istilah politik bersih bagi UMNUU selagi DSAI hidup dan terlibat untuk menggugat kuasa nereka, selagi itulah isu peribadi yang semakin muak dan loya untuk didengar akan diulangtayang.* *UMNUU sanggup menggunakan isu peribadi berterusan w/pun sebelum ini ada pemimpin UMNUU cuba meyakinkan rakyat supaya isu peribadi calon tidak dijadikan bahan kempen.* *SESUNGGUHNYA SEMUA BANGSA AMAT BENCI DGN FITNAH SEX YANG DIULANG2 ..* *SEPERTI P... more »

SENYUM TANDA SETUJU...

Na'im Nikmat at Na'im Nikmat @blog - 1 hour ago

Impian Anwar Jika Menang Dun Kajang.

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
[image: Photo: Impian Anwar Jika Menang Dun Kajang. KAJANG - Datuk Seri Anwar Ibrahim akan membawa masuk veteran Umno, Tan Sri Muhammad Muhammad Taib ke dalam pentadbiran Selangor sekiranya beliau berjaya memenangi PRK Dun Kajang bulan depan. Menurutnya, Muhammad mempunyai kepakaran dalam program desa dan luar bandar selain akan dapat membantu dalam pentadbiran Selangor. “Saya akan panggil beliau kerana kepakarannya dalam program desa dan luar bandar. “Saya yakin, beliau akan dapat membantu dan memanfaatkan kepakarannya dalam pentadbiran kerana program Kajang dan Selangor ini adalah... more »

Anak Patung Baby Yang Cukup Real

Nas Rul at dairishare - 1 hour ago
These Harry Potter baby doll are absolutely creepy. They have to be the ugliest dolls in the world. If you want to scare your kid to death, give them one of these dolls.

Si Buaya Timur telah mengeluarkan aset di Swiss Bank pada 1999?

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
Ricky Zulkarnain * June 2011 dia telah mengistiharkan tidak mempunyai akaun Swiss Bank dalam dewan undangan negri Sarawak? (BERN, SWITZERLAND). The Office of the Attorney General of Switzerland confirmed today that two family members of Taib Mahmud, the Chief Minister of Sarawak, held assets with a Swiss bank until 1999 when the assets were withdrawn. * *The Swiss prosecutors said they would not open a criminal procedure against four Swiss banks for their alleged support of a criminal organization because none of these banks were administering any Taib family assets as of toda... more »
Jeneral Yakuza Ogawa [image: Photo: Umno Tidak Akan Masuk Sarawak Setelah 'Diwarning' Taib Mahmud Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini mengesahkan Umno tidak akan memasuki Sarawak. Beliau berkata, Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB), parti komponen Barisan Nasional (BN) di negeri tersebut sudah mencapai segala harapan Umno dan tidak perlu ke negeri berkenaan. "Tiada sebab untuk kita mengulangi apa yang sudah dicapai," katanya pada sidang media selepas pertemuan dengan wakil pertubuhan perniagaan di Kuching. UMNO TAK ADA TELUR kah..kah..kah BARU KENA PRETT D... more »

Sumber: DasHBoarD. 
HTML NOTE FOR SHARE: 


<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>
<div style="text-align: center;">
<embed height="200" src="http://flash-clocks.com/free-flash-clocks-blog-topics/free-flash-clock-190.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="200" wmode="transparent"></embed><br /></div>
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>

<div class="homeFlashClockItem" style="border: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; margin: 23px auto 0px; outline: 0px; padding: 0px; text-align: center; vertical-align: baseline; width: 400px;">
<iframe frameborder="0" scrolling="no" src="http://www.clocklink.com/html5embed.php?clock=012&amp;timezone=PST&amp;color=black&amp;size=170" style="border-width: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; height: 170px; margin: 0px; outline: 0px; overflow: hidden; padding: 0px; vertical-align: baseline; width: 170px;"></iframe></div> 

<div style="text-align: center;">
<embed align="middle" allowscriptaccess="sameDomain" height="305" name="nackvision_timer04" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" quality="high" src="http://nackvision.com/goodies/clocks/nackvision_timer04.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="303"></embed><br />
<div class="MsoNormal" dir="RTL" style="background-color: white; background-position: initial initial; background-repeat: initial initial; direction: rtl; margin-bottom: 0.0001pt; text-align: right; unicode-bidi: embed;">

s3v3n

s3v3n

Tiada ulasan: