Isnin, 17 Februari 2014

3463. Tiba-tiba.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com   

Sebuah kereta tiba-tiba terbakar di kawasan parkir di Hospital Selayang. 

Sebuah kereta tiba-tiba terbakar di kawasan parkir di Hospital Selayang. Dua kanak-kanak yang dilaporkan berada di dalam kereta tersebut berjaya diselamatkan orang awam. Laporan lanjut akan menyusul. - Foto sumber Sinar Harian
Dua kanak-kanak yang dilaporkan berada di dalam kereta tersebut berjaya diselamatkan orang awam. Laporan lanjut akan menyusul.

Foto sumber Sinar Harian
Dicatat oleh atsixty 

Sumber: http://atsixty-zakriali.blogspot.com/2014/02/sebuah-kereta-tiba-tiba-terbakar-di.html

Jam, Tanggal, Bulan & Tahun Meletusnya G. Kelud tertulis jelas di Al-Quran !!

atsixty at ZAKRI ALI - 12 minutes ago
Hj Azim [image: ‎Jam, Tanggal, Bulan & Tahun Meletusnya G. Kelud tertulis jelas di Al-Quran !! - Tanggal 13 Bulan 2 (Surat 13 ayat 2): "Allah-lah Yang meninggikan langit tanpa tiang (sebagaimana) yang kamu lihat, kemudian Dia bersemayam di atas 'Arasy, dan menundukkan matahari dan bulan. Masing-masing beredar hingga waktu yang ditentukan. ALLAH MENGATUR URUSAN (Makhluk-Nya), MENJELASKAN TANDA-TANDA (Kebesaran-Nya), supaya kamu meyakini pertemuan (mu) dengan Tuhanmu." - Meletus Jam 22:49, 22:50 (Surat 22:49-50) : Katakanlah: "Hai manusia, sesungguhnya Aku adalah seorang PEMBERI PERI... more »

Akhirnya daging babi itu dimakan oleh mereka

ReJaM© at MiLo SuaM - 17 minutes ago
‎SEORANG lelaki tolol pergi ke sebuah kedai menjual daging babi.Dilihatnya penjaga kedai sedang leka bermain facebook, maka dia pun mencuri segenggam daging babi.Daging babi itu kemudian dibaling ke sebuah masjid. Daging itu jatuh betul-betul depan pintu masjid.Maka riuh rendah satu Malaysia kononnya daging babi itu petanda agama Islam dihina.Maka marahlah kumpulan mengaku pejuang Islam yang

MiLo SuaM

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 18 minutes ago
MiLo SuaM ------------------------------ - Herman Tino minta Najib dan Rosmah jangan turun Kajang - TV3 guna video 2007 lapor bantuan banjir BN di Sabah - Berita gila! BR1M penawar kencing manis Herman Tino minta Najib dan Rosmah jangan turun Kajang Posted: 15 Feb 2014 07:19 PM PST TV3 guna video 2007 lapor bantuan banjir BN di Sabah Posted: 15 Feb 2014 12:17 PM PST Berita gila! BR1M penawar kencing manis Posted: 15 Feb 2014 10:47 AM PST You are subscribed to email updates from MiLo SuaM To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email d... more »

Sahabat-Gunung

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 24 minutes ago
Sahabat-Gunung ------------------------------ - JDT 4 - 1 Selangor ...... - JDT Perlu Berhati-Hati Dengan Penyerang Baru Red Giant - 45 Minit Pertama MILIK JDT JDT 4 - 1 Selangor ...... Posted: 15 Feb 2014 06:56 AM PST *LIGA SUPER 2014* Tamat sudah perlawanan JDT menentang Selangor dengan keputusan 4-1. Terima kasih buat semua penyokong yang memenuhi Larkin malam nie, JDT mahupun Selangor ..... buat sahabat-sahabat yang akan balik ke Selangor malam nie, berhati2 ..... Pandu cermat, jiwa selamat ..... Kita jumpa di Shah Alam plak nanti yea..... TAMAT PER... more »

Kelab Greenboc

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 39 minutes ago
Kelab Greenboc ------------------------------ - Rompak Wang Mangsa Banjir: Bantal 1Malaysia RM118 Sebiji & Ada Lambang UMNO! - Sepatutnya SPR Yang Perlu Disiasat, Bukan Mejar Zaidi - PAHLAWAN - Terbaik Dari Mejar Zaidi: "Sebagai Seorang Islam Saya Perlu Bercakap Benar"! Rompak Wang Mangsa Banjir: Bantal 1Malaysia RM118 Sebiji & Ada Lambang UMNO! Posted: 16 Feb 2014 12:05 AM PST Selepas banjir besar melanda Pantai Timur Disember lalu, kerajaan pusat dan negeri mengumumkan pemberian bantuan kepada semua mangsa banjir. Bantuan berupa wang tunai dan barangan ... more »

Khutbah Jumaat Ustaz Abdullah Khairi- 14-Feb-2014

canang at Cananglahnie - 40 minutes ago
Dipos oleh Ustaz Abdullah Khairi.

Yang kat Komtar tu.. Bangga ke bila dah jdi sampai macam ni?

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 41 minutes ago
Sanggup mengenepikan perasaan malu semata-mata untuk merayu simpati semua pihak agar dapat membantu menyelesaikan masalah mereka atau ia diberi perhatian segera. Itu yang dilakukan secara spontan oleh Mohd Fairul Ilias, 33, apabila dilihat melutut kepada wakil kerajaan negeri semasa menyertai perhimpunan bakal pembeli aras tiga Komtar, Khamis lalu. Menurutnya, dia berbuat demikian kerana mahu masalah kenaikan harga rumah dihadapi kira-kira 100 pembeli pangsapuri kos sederhana rendah Centrio Avenue di Bukit Gambir mendapat pembelaan sewajarnya. Bapa kepada dua anak itu berkata, wa... more »

Sedutan tazkirah Jumaat di Masjid Kubang Buaya Butterworth. Tajuk : SUMPAH

atsixty at ZAKRI ALI - 42 minutes ago
Post by Zonkuliah. Zonkuliah

RAKAMAN GAMBAR DSAI BERUCAP DI GEREJA KAJANG BAKAL DIJADIKAN TAJUK UTAMA DI MUKA DEPAN SEMUA AKHBAR MEDIA ARUS PERDANA UNTUK MEMFITNAH BELIAU!!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 45 minutes ago
*Cukup yakin kehadiran DSAI di gereja Holy Family Klang pagi tadi bakal di putar untuk dijadikan bahan serangan fitnah terhadap diri DSAI.* *Putrajaya membenarkan suara kebencian, keganasan dan kemusnahan menenggelamkan mesej cinta keamanan dan keharmonian, kata Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim pada perhimpunan di gereja hari ini. * *Bercakap di Gereja Holy Family di Kajang, Anwar berkata pihak tertentu mengacau konflik agama dan kaum dalam insiden baru-baru ini, sementara penyebab masalah dilepaskan begitu sahaja sementara yang tidak bersalah ditangkap seperti penjena... more »

Mahathir putar alam

PBO™ at pen buruk online ™ - 1 hour ago
Apa khabar Tun Mahathir agaknya. Sihat,alhamdulillah, kita doa dia panjang umur 100 tahun lagi. Jasa dan buah pemikirannya memang sangat bernas untuk Malaysia. Anwar Ibrahim apa ada .. jalan daaa. hahahahha. Tapi harap-harap dia tak cepat lupa apa yang dia kata. Melayu mudah lupa ye Tun? TAHUN 2011:- Tun *Mahathir* yang mempersalahkan polis atas *Ops Lalang*yang menyaksikan 106 orang termasuk seteru politiknya ditangkap mengikut Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) pada tahun 1987. Dalam buku terbaru mengenai Mahathir yang berjudul ‘Doctor M: Operation Malaysia – Conversations with ... more »

Semakan Online Keputusan SPM 2014 .

Semakan Online Keputusan SPM 2014 . Tarikh semak Keputusan SPM 2013 akan diumumkan kemudian berkemungkinan pada 21 March 2014 . Para pelajar dan Ibu bapa di sarankan agar sentiasa dari masa ke semasa mengikuti laman ini untuk mendapatkan maklumat terkini dengan tepat. Cara Semakan Keputusan SPM 2013 melalui Online Sistem Analisis Peperiksaan Sekolah (SAPS) adalah perkhidmatan percuma diperkenalkan oleh Kementerian Pelajaran Malaysia kepada ibu bapa / penjaga untuk menyemak dan memudahkan untuk mengetahui keputusan peperiksaan secara online.Dibawah cara-cara: 1) Semakan secara... more »

Dekat Semenanjung Malaysia payah nak jumpa suasana macam gini.

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
Roslin Ahmad [image: Dekat Semenanjung Malaysia payah nak jumpa suasana macam gini. Negara Malaysia dah lama merdeka, sepatutnya kemudahan jalanraya untuk kegunaan rakyat diutamakan, ini di Serawak jika di berikan lagi kuasa memerintah Pada BN, gua gerenti untuk 10 tahun akan datang pun masih tetap tak dibuat jalan raya untuk rakyat di kawasan pendalaman. Orang Serawak kuat-kuat tak apalah....apa-apa pun boleh pikul....] *Negara Malaysia dah lama merdeka, sepatutnya kemudahan jalanraya untuk kegunaan rakyat diutamakan, ini di Serawak jika di berikan lagi kuasa memerintah Pada BN,... more »

Ngeri - Mesin Grinder Gegaji Terpacak Di Perut

Nas Rul at dairishare - 1 hour ago
Seorang petani terselamat selepas dibawa ke hospital dengan mesin grinder bergegaji 10cm menusuk ke dalam perutnya. Gregory Steinmedc menggergaji kayu di rumahnya di Campina Misi, Brazil, apabila alat itu tergelincir dan mneyebabkan mesin tersebut menghiris perutnya. Isterinya, Frida, buat pertolongan cemas untuk menghentikan pendarahan sebelum membawa suaminya yang berusia 56 tahun itu ke hospital terdekat. Beliau bernasib baik kerana mata mesin tersebut tidak mengenai abdomen penting. Menariknya kesan dari terkena mesin itu tidak menumpahkan banyak darah, mereka mengatakan b... more »

RM 200,000 RIBU TAJA MAHARAJA LAWAK, LEBIH BAIK BANTU RAKYAT.

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
Roslin Ahmad [image: RM 200,000 RIBU TAJA MAHARAJA LAWAK, LEBIH BAIK BANTU RAKYAT.]

DAGING, DISYAKI BABI, DIBALING DALAM PERKARANGAN MASJID CHEROK TOKUN, MACAHANG BUBUK, PULAU PINANG.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 hour ago
*Daging, dipercayai babi, dilapor dilempar ke perkarangan Masjid Cherok Tokun, Machang Bubuk, Pulau Pinang hari ini.Ketua CID Mazlan Kesah berkata, suspek dipercayai menggunakan jalan utama dan melempar daging itu kira-kira jam 5.30 pagi.Saksi Saad Arop, 78, berkata, beliau mengesan perkara itu selepas memasuki masjid untuk solat Subuh.“Beliau membuat laporan polis kerana tidak puas hati dengan insiden itu dan mengesyaki ia daging babi,” kata Mazlan melalui SMS jawapan berkaitan insiden itu.Perkara itu pertama kali berlaku di masjid itu.Polis menyiasat kes itu baw... more »

Alangkah tepatnya ayat ini.......hehe

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
Raja Mohd Shahrim [image: Alangkah tepatnya ayat ini.......hehe]

BERUNTUNG BANYAKLAH RAKYAT SERAWAK, BAKAL KETUA MENTERI PANDAI MENYANYI...

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
Roslin Ahmad [image: BERUNTUNG BANYAKLAH RAKYAT SERAWAK, BAKAL KETUA MENTERI PANDAI MENYANYI...]

Sebuah kereta tiba-tiba terbakar di kawasan parkir di Hospital Selayang.

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
Sinar Harian [image: Sebuah kereta tiba-tiba terbakar di kawasan parkir di Hospital Selayang. Dua kanak-kanak yang dilaporkan berada di dalam kereta tersebut berjaya diselamatkan orang awam. Laporan lanjut akan menyusul. - Foto sumber Sinar Harian] *Dua kanak-kanak yang dilaporkan berada di dalam kereta tersebut berjaya diselamatkan orang awam. Laporan lanjut akan menyusul. * *Foto sumber Sinar Harian*

Belantan

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 hour ago
Belantan ------------------------------ Apabila Pas terus dipermainkan? Posted: 15 Feb 2014 09:17 AM PST Dalam dua tulisannya berhubung Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang, seorang ulama Pas, Dr. Mohd. Abdul Rahman Kajani mengkritik keputusan Parti Keadilan Rakyat (PKR) mengosongkan kerusi tersebut. Melalui tulisan pertamanya, Dr. Mohd. Abdul Rahman mengemukakan persoalan berikut: * Kenapa rakyat perlu mengorbankan masa dan wang mereka untuk melunaskan maksud PKR ini? Sucikah perjuangan untuk menggantikan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim sebagai Mente... more »

MIMPI SENJA

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 hour ago
MIMPI SENJA ------------------------------ - Zaid Ibrahim bertanding PRK untuk sekat ‘Rancangan Kajang’ Anwar - Siapa berani tampar Cik Kok? - Shah Rukh Khan Pukau 10 Ribu Penonton Zaid Ibrahim bertanding PRK untuk sekat ‘Rancangan Kajang’ Anwar Posted: 15 Feb 2014 10:08 PM PST *OLEH MOHD FARHAN DARWIS* FEBRUARY 16, 2014 *LATEST UPDATE: FEBRUARY 16, 2014 01:40 PM* [image: Zaid Ibrahim bercakap kepada pemberita semasa sidang akhbar di Satey Samuri di Kajang, Selangor. – Gambar The Malaysian Insider oleh Nazir Sufari, 16 Februari, 2014.]Zaid Ibrahim bercakap kepada ... more »
BLOGGER HOME. 

HTML NOTE FOR SHARE: 

<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>
<div style="text-align: center;">
<embed height="200" src="http://flash-clocks.com/free-flash-clocks-blog-topics/free-flash-clock-190.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="200" wmode="transparent"></embed><br /></div>
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>

<div class="homeFlashClockItem" style="border: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; margin: 23px auto 0px; outline: 0px; padding: 0px; text-align: center; vertical-align: baseline; width: 400px;">
<iframe frameborder="0" scrolling="no" src="http://www.clocklink.com/html5embed.php?clock=012&amp;timezone=PST&amp;color=black&amp;size=170" style="border-width: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; height: 170px; margin: 0px; outline: 0px; overflow: hidden; padding: 0px; vertical-align: baseline; width: 170px;"></iframe></div> 

<div style="text-align: center;">
<embed align="middle" allowscriptaccess="sameDomain" height="305" name="nackvision_timer04" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" quality="high" src="http://nackvision.com/goodies/clocks/nackvision_timer04.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="303"></embed><br />
<div class="MsoNormal" dir="RTL" style="background-color: white; background-position: initial initial; background-repeat: initial initial; direction: rtl; margin-bottom: 0.0001pt; text-align: right; unicode-bidi: embed;">
s3v3n

s3v3n

Tiada ulasan: