Isnin, 17 Februari 2014

3462. Dalang bukan dulang K.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com   

TERINGAT PESANAN ALLAHYARHAM TUAN GURU USTAZ FADHIL NOOR .. "MUSUH BILA DIA SOKONG KITA MESTI ADA YANG TIDAK KENA".


BUKIT MERTAJAM - Seorang jemaah terkejut apabila menemui seketul daging babi yang diletakkan di hadapan pintu Masjid Cherok Tokun di Machang Bubok di sini pagi tadi. 

Gambar Hiasan
Kejadian disedari seorang jemaah berusia 78 tahun yang semasa itu baru memasuki ke perkarangan masjid terbabit bagi menunaikan solat subuh kira-kira pukul 5.30 pagi.
Bagaimanapun, warga emas terbabit terus melaporkan kejadian itu ke balai polis berhampiran sebaik mendapati daging tersebut merupakan daging babi. 

Difahamkan, laporan dibuat kerana tidak puas hati dengan kejadian yang berlaku namun tidak mengesyaki mana-mana individu terlibat. 
- KOSMO!

oyabun

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 hours ago
oyabun ------------------------------ PKR 'Parti Keanwaran'? Posted: 15 Feb 2014 09:34 PM PST Parti Keadilan Rakyat (PKR) tidak lain hanyalah 'Parti Keanwaran' kerana perjuangannya tertumpu kepada kepentingan pemimpin pembangkang, Anwar Ibrahim dan ahli keluarganya, kata bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad. Dr. Mahathir berkata, PKR ditubuhkan bukan atas perjuangan ideologi atau kepentingan bangsa dan agama tetapi lebih sebagai jentera untuk merealisasikan cita-cita Ketua Pembangkang itu menjadi Perdana Menteri. Katanya, penggunaan perkataan 'keadilan' dalam P... more »

Masjid di Pulau Pinang dilempar daging babi

PBO™ at pen buruk online ™ - 2 hours ago
*Daging, dipercayai babi, dilapor dilempar ke perkarangan Masjid Cherok Tokun, Machang Bubuk, Pulau Pinang hari ini.* Ketua CID Mazlan Kesah berkata, suspek dipercayai menggunakan jalan utama dan melempar daging itu kira-kira jam 5.30 pagi. Saksi Saad Arop, 78, berkata, beliau mengesan perkara itu selepas memasuki masjid untuk solat Subuh. {baca lagi klik butang papar ... } 5 artikel pilihan pembaca hari ini Oops! Make sure JavaScript is enabled in your browser. “Beliau membuat laporan polis kerana tidak puas hati dengan insiden itu dan mengesyaki ia daging babi,” kata Mazlan ... more »

The Unspinners

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 hours ago
The Unspinners ------------------------------ Jangan kasi publisiti untuk Anwar - Daim Posted: 15 Feb 2014 04:37 PM PST Dari apa yang dikatakan, Anwar tidak akan menyelesaikan masaalah Selangor. Lagi dengan masaalah dalaman seperti PKNS tak akan diselesaikan. Baca ABITW SINI, SINI, dan SINI. Isu cakap tak serupa bikin.... Kata BN gini dan gitu tapi tak juga bertambah baik dalam PKNS. Yang muda usah nak komen kerana bukan zaman awak. Masa reformasi dan sebelum tu kamu masih kanak-kanak. Yang ingat masa zaman Mahathir cuba tanya diri sendiri apa jasa Anwar dari mula masuk ja... more »

Panglima Perang Cyber

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 hours ago
Panglima Perang Cyber ------------------------------ Kumpulan Profesional Cina desak @Teresakok pikul tanggungjawab video ONEderfull Malaysia Posted: 15 Feb 2014 08:40 PM PST Panglima - Tak cukup minta maaf bahkan wajar dikenakan tindakan kerana memburukkan nama Malaysia melalui fakta tidak benar yang disampaikan. Memburukkan Malaysia lebih besar dosa dan ancamannya kepada negara dan rakyat amnya akibat fitnah yang memburukkan nama negara di mata dunia. Walaupun didakwa sekadar lawak namun lawak memburukkan negara bukan lawak tetapi laknat ! Teresa Kok mesti dihukum !!!... more »

Kami Sokong Tokguru

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 hours ago
Kami Sokong Tokguru ------------------------------ Antara Aku Dan Saya. Posted: 15 Feb 2014 01:23 AM PST *بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.* *Assalamualaikum w.b.t/**ا**لسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه* *07 RABIULAWWAL 1434** (19 JANUARI 2013)* Asal: http://peceq.blogspot.com/2013/01/013-a... more »

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 3 hours ago
Dialog Dewasa Kritik Berasa ------------------------------ - SELANGOR DITIMPA MUSIBAH KALI KE-2: MALU BESAR KALAH BESAR 4-1 KE ATAS JDT - GRAND MARQUIS : KHALID SAMAD BUKAN PAKAR AGAMA, DIA TERSASAR TAFSIR ALLAH ITU 'THE GOD' - KETUA PEMUDA PAS MENGIDAP SIMPTOM PENYAKIT HALUSINASI - MB ENGGAN LETAK JAWATAN, HUGUAN SIOU MALAYSIA MAYBE KEMPUNAN SELANGOR DITIMPA MUSIBAH KALI KE-2: MALU BESAR KALAH BESAR 4-1 KE ATAS JDT Posted: 15 Feb 2014 10:49 PM PST MUSIBAH BESAR APABILA JERSEY SELANGOR DIPAKAI ANWARJDT menunjukkan taring sebenarnya dan terlalu gagah bu... more »

BANDINGKAN KETELUSAN DAN KETERBUKAAN DUA PARTI INI. Anda nilai..

atsixty at ZAKRI ALI - 3 hours ago
*ZamZam Jarkaseh*

Surat letak jawatan palsu YB Kesaven, kes entah kemana,tau-tau dia sudah kahwin.

mantaro at SISI BUKIT - 3 hours ago
Selamat Pengantin Baru YB Kesaven (Adun Hutan Melintang) sebentar tadi melangsungkan majlis perkahwinan di Dewan Sanmarka Hutan Melintang. Selamat Pengantin Baru YB Kesaven dan isteri. Apa khabar kes surat palsu YB Kesaven yang letak jawatan? Tak dengar cerita pun lagi?Yang dengar cerita YB Kesaven sudah berkahwin.

PRK KAJANG .. HERMAN TINO HINA DAN PERLEKEH NAJIB DAN ROSMAH?????

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 3 hours ago
*Mengapa mau halang Najib dan Rosmah dari turun ke Kajang kalau tidak merasa kedua mereka menjadi liabiliti? .. Tidakkah ini sudah menjadi satu kerja penghinaan kepada Najib dan Rosmah dan juga bangsa Melayu????Bukankah nanti akan menjemput para NGO tukang sembelih ayam berkumpul dan beteriak sambil beri upah tampar???Sambil mengredkan Pilihanraya Kecil, PRK DUN 25 Kajang sebagai 'perang kecil', penyanyi Dangdut dan Irama Asli terkenal era tahun 80 an, Herman Tino mmerayu dan memohon agar Najib dan Rosmah supaya jangan turun ke Kajang. Sebaliknya beliau yang sebelum in... more »

TERLIBAT RASUAH POLITIK!!! ADUN Bukit Naning patut letak jawatan, SPRM kena siasat

atsixty at ZAKRI ALI - 3 hours ago
PKR mendesak Ketua Bahagian Bakri dan ADUN Bukit Naning Datuk Saipolbahri Suib meletakkan jawatan selepas digantung keahlian kerana terlibat dalam politik wang pada pemilihan parti Umno November lalu. Pengerusi PKR Johor Datuk Chua Jui Meng berkata parti itu memandang serius isu tersebut kerana ia merupakan satu bentuk rasuah sambil mendakwa politik wang "cukup kronik" berlaku dalam Umno. Sehubungan itu, beliau telah mengarahkan anggota PKR Johor membuat laporan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) bagi membolehkan siasatan dilakukan terhadapnya. "Anggota-anggot... more »

Lidah Budak 12 Tahun Melekat Di Sebatang Tiang Selepas Dijilatnya

Nas Rul at dairishare - 3 hours ago
Seorang budak 12 tahun sekolah asas di Amerika Syarikat lidahnya melekat semasa menjilat sebatang tiang. Suhu sejuk di sana memang membuat semuanya cepat membeku termasuk air liur. Akhbar the Huffington Post melaporkan, kejadian ini mengingatkan pada filem klasik 1983 berjudul 'Christmas Story' adegan seorang kanak-kanak yang lidahnya elekat di tiang. Budak itu menghabiskan seharian memegang tiang sebelum bantuan datang. Skuad penyelamat segera bekejar ke Sekolah Asas White Brook di Negara Bahagian Massachusetts dan membantu pelajar itu. Tiang dan lidah kanak-kanak tersebut dititi... more »

MOHON JANGAN GELAK KUAT SANGAT .. ZAID IBRAHIM SAH BERTANDING DI PRK KAJANG KERANA MAU MEMPERTAHANKAN TAN SRI KHALID IBRAHIM.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 4 hours ago
*Zaid Ibrahim dalam satu sidang medianya dirumahnya hari ini setelah mendapat keizinan dan perkenan dari isterinya, telah mengesahkan akan bertanding di PRK Kajang sebagai calon bebas lawan DSAI atas prinsip dan manifesto mau mempertahan Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai Menteri Besar Selangor.Tidak kah ini alasan yang agak pelik dan bodoh sebab Tan Sri Khalid Ibrahim dari awal pengumuman sampailah ke hari ini berdiri teguh dan sokong padu pencalonan DSAI di PRK Kajang serta langkah-langkah yang diambil yang kini dikenali sebagai "LANGKAH KAJANG".Tan Sri Khalid diangkat se... more »

Pertikaian peguam: Adakah Taib kebal daripada dakwaan jika dilantik sebagai gabenor?

atsixty at ZAKRI ALI - 4 hours ago
[image: Taib Mahmud menerajui Sarawak sebagai ketua menteri selama 33 tahun. - Gambar fail.] *Taib Mahmud menerajui Sarawak sebagai ketua menteri selama 33 tahun. - Gambar fail.* *Pakar undang-undang Malaysia mempunyai dua pandangan terhadap kemungkinan Yang di-Pertua Negeri (TYT) Sarawak terdedah kepada dakwaan sivil dan jenayah tetapi ditegaskan bahawa Peguam Negara mempunyai kuasa untuk mendakwa sesiapa dalam jawatan istiadat.* * Perbahasan terbuka apabila Ketua Menteri Sarawak Tan Sri Abdul Taib Mahmud mengumumkan persaraannya dan kemungkinan besar akan menjadi gabenor ne... more »

Patutlah Buku Anwar Dilarang Jual.. Ini Sebabnya - Addin

atsixty at ZAKRI ALI - 4 hours ago
*Naib Presiden KEADILAN, N Suerendran mengesyaki tindakan MPH memutuskan tidak menjual buku biografi Anwar Ibrahim kerana rangkaian kedai buku itu dimiliki Syed Mokhtar Albukhary, kroni Umno-BN. * *“Ada kemungkinan tindakan ini disebabkan arahan daripada orang atasan. Syarikat MPH ini dimiliki oleh Syed Mukhtar Albukhary. “Jika disebabkan desakan politik orang atasan, itu tidak wajar. Sepatutnya semua buku dijual (tanpa ada sekatan politik), ” kata Surendran kepada Keadilandaily. * *Sementara itu, Timbalan Ketua Angkatan Muda KEADILAN (AMK) Khairul Anuar Ahmad Zainuddin berkata ti... more »

Tips Memerah Susu Kambing Terbaik

Kuda SEO at Berryhs.com - 4 hours ago
Memerah keluar seekor susu kambing dengan tangaa tangan Anda pada dot . Jauhkan tangan Anda di atasnya sampai dia menempatkan kuku kembali tegas turun . Ini akan menunjukkan bahwa dia tidak bisa menghilangkan Anda dari yang mudah . Jika susu hampir habis , cobalah memijat ambing selama tiga puluh detik . Anda akan mendapatkan lebih cukup banyak susu keluar . Seekor kambing memiliki satu ambing dan dua dot . Dot adalah apa yang Anda memeras untuk mendapatkan susu dari . Banyak orang keliru mengacu pada dot sebagai " ambing . " Hewan dengan lebih dari st mengelupas ambing ke dalam embe... more »

BERAPI!!! Biadap... Siapa Dalang Letakkan Seketul Daging Babi Depan Pintu Masjid Cherok Tokun? Laporan Polis Dibuat, Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 4 hours ago
BUKIT MERTAJAM - Seorang jemaah terkejut apabila menemui seketul daging babi yang diletakkan di hadapan pintu Masjid Cherok Tokun di Machang Bubok di sini pagi tadi. (gambar hiasan) Kejadian disedari seorang jemaah berusia 78 tahun yang semasa itu baru memasuki ke perkarangan masjid terbabit bagi menunaikan solat subuh kira-kira pukul 5.30 pagi. Bagaimanapun, warga emas terbabit terus melaporkan kejadian itu ke balai polis berhampiran sebaik mendapati daging tersebut merupakan daging babi. Difahamkan, laporan dibuat kerana tidak puas hati dengan kejadian yang berlaku namun tidak men... more »

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 4 hours ago
WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI ------------------------------ - [LIVE][130214]Jauhar Al Mauhub - Ustaz Tarmizi Shamsul Arif - KENAPA SPPBS HARUS DI HAPUSKAN DAN DIPERBAKI DENGAN SISTEM BARU. - USAHA MEMBODEK OLEH PEGAWAI PPD BERMULA...ALAHAIIIIIII [LIVE][130214]Jauhar Al Mauhub - Ustaz Tarmizi Shamsul Arif Posted: 15 Feb 2014 08:20 AM PST KENAPA SPPBS HARUS DI HAPUSKAN DAN DIPERBAKI DENGAN SISTEM BARU. Posted: 15 Feb 2014 07:51 AM PST Bolehkah guru terus menjadi lilin? TANGGUNGJAWAB guru dalam membangunkan generasi besar sekali. Di sekolah, guru mengajar, m... more »

RAKYAT MARHAEN

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 4 hours ago
RAKYAT MARHAEN ------------------------------ - Menteri Pendidikan harus lebih bertanggungjawab - TV3 didakwa ‘putar’ video lama bantuan banjir di Sabah - Politik Wang: PKR desak ADUN BN Bkt Naning letak jawatan segera, SPRM tengok jer ke..??? - Pertikaian peguam: Adakah Taib kebal daripada dakwaan jika dilantik sebagai gabenor? - Bantah PBS: Himpunan 222 gugat kerajaan hanya dakyah - Sejarah bermulanya Sate Kajang - BicaraKini: NGO jalanan nafi jadi alat Umno, berang NGO perut besar dapat duit - Pusingan terakhir perlawanan Dr Mahathir-Anwa... more »

tok gajah

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 4 hours ago
tok gajah ------------------------------ Cerama PAS menghasut dan meracuni fikiran rakyat. Perhimpunan HARAM menggugat keamanan negara. Posted: 14 Feb 2014 11:05 PM PST Kerajaan BN harus bertindak segera dan tegas sebelum terlambat. Sekarang kedudukan BN dalam keadaan amat merbahaya. Ancaman dari parti lawan semakin mengugat BN terutamanya UMNO. Ancaman yang paling merbahaya ialah ceramah2 parti lawan, setiap ceramah mereka menghasut dan menghamburkan fitnah supaya membenci kerajaan. Semua bentuk CERAMAH harus di HARAM kan. Penceramah yang telah terbukti menghasut perlu ... more »
BLOGGER HOME. 
HTML NOTE FOR SHARE: 

<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>
<div style="text-align: center;">
<embed height="200" src="http://flash-clocks.com/free-flash-clocks-blog-topics/free-flash-clock-190.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="200" wmode="transparent"></embed><br /></div>
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>

<div class="homeFlashClockItem" style="border: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; margin: 23px auto 0px; outline: 0px; padding: 0px; text-align: center; vertical-align: baseline; width: 400px;">
<iframe frameborder="0" scrolling="no" src="http://www.clocklink.com/html5embed.php?clock=012&amp;timezone=PST&amp;color=black&amp;size=170" style="border-width: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; height: 170px; margin: 0px; outline: 0px; overflow: hidden; padding: 0px; vertical-align: baseline; width: 170px;"></iframe></div> 

<div style="text-align: center;">
<embed align="middle" allowscriptaccess="sameDomain" height="305" name="nackvision_timer04" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" quality="high" src="http://nackvision.com/goodies/clocks/nackvision_timer04.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="303"></embed><br />
<div class="MsoNormal" dir="RTL" style="background-color: white; background-position: initial initial; background-repeat: initial initial; direction: rtl; margin-bottom: 0.0001pt; text-align: right; unicode-bidi: embed;">

Tiada ulasan: