Isnin, 17 Februari 2014

3469. Membazir.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com   

MEMBAZIRKAH??? Sultan Johor Bidas KPM Bina Sekolah RM8 Juta Hanya Untuk 10 Murid.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 9 hours ago
Lagi cara rompak duit rakyat, ada projek duit masyuk!! Sebuah sekolah rendah telah dibina dengan kos RM8 juta di Pulau Aur hanya untuk 10 murid dan 8 guru. Bukti 'kebijaksanaan' kerajaan dan kementerian pendidikan dalam melaksanakan sesuatu. Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar berkata ia membazir dan tidak masuk akal, lapor Bernama. Baginda mencadangkan murid di sekolah itu, dipindahkan ke sekolah di bandar Mersing dan mereka akan disediakan kemudahan asrama bagi memudahkan urusan persekolahan. Cara berkenaan akan menjimatkan kos kerajaan dan Sultan Johor sendiri bersedia ... more »

[EKSKLUSIF] Antivirus Komputer Berlandaskan Syariah | TERBARU DI PASARAN

Que Achmad at Que Achmad menulis... - 9 hours ago
*[EKSKLUSIF] Antivirus Komputer Berlandaskan Syariah | TERBARU DI PASARAN | *SIAPA sangka, selain daripada perbankan Islam dan hab makanan halal, Malaysia juga ada syarikat yang menyediakan perkhidmatan perisian keselamatan internet atau bahasa mudahnya, antivirus yang berlandaskan sistem digital syariah sepenuhnya. [image: antivirus-berlandaskan-syariah] Lebih membanggakan, produk unik ini dihasilkan sebuah perusahaan kecil dan sederhana (PKS), 1Machine Sdn Bhd (1Machine) yang merupakan antara syarikat di bawah bimbingan Technology Park Malaysia (TPM). *baca lagi klik TAJUK ENTRI n... more »

Azmin Ali Mungkin Di Lantik Sebagai Timbalan Menteri Besar Di Selangor..

Soz Cyili at Ameno World - 9 hours ago
Itulah yang tersebar sekarang neh. Bagaimana ia tersebar dan mengapa ia tersebar? Meh aku ceritakan dari awal. Kisah neh bermula disini ; What Anwar has not told PAS yet, though, and if he did then PAS would jump, is that Anwar is going to create the post of Deputy Menteri Besar and he is going to give this job to Azmin Ali. We all know that Anwar not only is not a good manager but he is

VIDEO - Ops Lalang 1987, Ini Jawapan Anwar

atsixty at ZAKRI ALI - 9 hours ago
[image: ann] *‘Nanti keluar cerita Anwar terlibat perang dunia ke-2 pula’Datuk Seri Anwar Ibrahim membidas Tun Dr Mahathir Mohamad yang menuduh Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu kononnya memainkan peranan dalam Ops Lalang 1987.Beliau berkata, setiap masalah di negara ini ‘semua salah Anwar’ termasuk menahan 108 pemimpin pembangkang dan aktivis mengikut Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA),“Ops Lalang, pertama kali saya dengar semua salah Anwar, Semalam saya diberi satu artikel (kononnya) saya terlibat dalam 13 Mei.“Lepas i... more »

Banjir di Sabah: TV3 bukan nak menipu, cuma 'setting' tarikh video salah.. Ini penjelasannya..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 9 hours ago
Rentetan dari tersiarnya satu artikel mengenai laporan TV3 mengenai banjir di Sabah tampil seorang individu menjelaskan situasi sebenar mengenai laporan tersebut. TV3 sebelum ini telah didakwa ‘menipu’ dalam satu laporan mengenai bantuan banjir di Crocker Range di Tenom Sabah menerusi berita Buletin Utama beberapa hari lalu. Kordinator Jingga 13, Fariz Musa mendakwa visual dipaparkan dalam laporan berita itu sebenarnya merupakan rakaman video lama bertarikh 29 Mei 2007. “Perkara ini bukan saya sahaja sedar, tetapi ramai lain perasan mengenai perkara ini. Lebih jelas bila TV3 cuba... more »

Budak 6 Tahun Di Potong Telinga

Nas Rul at dairishare - 9 hours ago
CHINA: Seorang wanita telah bertindak kejam dengan memotong kedua-dua telinga dan juga mengelar rahang anak saudaranya kerana tidak berpuas hati dengan ibu bapa mangsa. Zhang Qihui,35 telah ditahan selepas mencederakan kanak-kanak terbabit yang berusia 6 tahun. Kejadian terbabit telah berlaku pada 28 Januari 2014 yang lalu. Rasa tidak puas hati berlaku apabila bapa kanak-kanak terbabit tidak mahu memberikan pinjaman wang kepada Zhang Qihui untuk membina rumahnya. Bagaimanapun punca sebenar masih dalam siasatan pihak polis. Zhang telah bertindak kejam kepada kanak-kanak terbabit de... more »

Jerat Laman Sosial: Remaja Diperkosa Lebih Lima Lelaki

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 10 hours ago
[SH] TUMPAT - Seorang remaja berusia 17 tahun dirogol seorang kenalan yang dikenali di laman sosial selepas diajak keluar dan dibawa ke rumah lelaki tersebut di Kampung Geting di sini. Lebih malang, remaja itu juga turut dirogol bergilir-gilir lebih lima lelaki merupakan rakan teman lelakinya yang baru dikenali di laman sosial itu. Ketua Polis Daerah Tumpat, Superintendan Zaharudin Rasip berkata, remaja terbabit mengenali lelaki itu yang dikenali Edi sejak awal Februari ini menerusi laman sosial. Bagaimanapun, katanya pada Jumaat lalu, remaja terbabit telah keluar dari rumahnya ... more »

TV3 DAN BERITA HARIAN KANTOI MENIPU RAKYAT? ( GAMBAR)

Na'im Nikmat at Na'im Nikmat @blog - 10 hours ago
AKHBAR BH DIKESAN MENIPU RAKYAT DGN GUNA LAWATAN MUHYIDDIN YASSIN KE TEMPAT PUSAT PEMINDAHAN BANJIR TAHUN 2012 SEBAGAI LAWATAN TAHUN 2013 ITU BH INI PULA TV3:

Remaja Lelaki Diliwat Bapa Saudara

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 10 hours ago
[SH] SABAK BERNAM – Hasrat seorang pelajar tingkatan satu menziarahi neneknya yang tinggal berhampiran bertukar detik hitam apabila dia diliwat bapa saudaranya sendiri di sebuah bilik tingkat atas rumah terbabit, kelmarin. Ketua Polis Daerah Sabak Bernam, Superintendan Noor Mushar Muhammad berkata, dalam kejadian kira-kira jam 5.45 petang itu, remaja lelaki tersebut dipercayai datang ke rumah neneknya untuk berjumpa wanita berkenaan. Bagaimanapun, katanya, sebaik sahaja sampai di rumah itu, nenek mangsa tiada di rumah sebaliknya yang ada hanya suspek dianggarkan berusia 30-an be... more »

Syeikh Dr. Yusuf Al Qardawi : "KALIMAH ALLAH Milik Umat Manusia............."

atsixty at ZAKRI ALI - 10 hours ago
[image: Photo: =') jika kita jaga agama Allah, nescaya Allah akan jaga kita =) (Y) #_Kebenaran_dipihak_y_betul_] Muhd Jeffrydin Hamzah

POLITIK REALITI YANG MELANDA NEGARA KINI.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 11 hours ago
*Ini adalah realiti bukannya emosi cakap pakai air liur basi .. fakta bukan auta .. benar bukan putar .. kenyataan bukan rekaan.Sebelum pilihanraya menyembah melutut merayu mohon sokongan dan undi rakyat dengan manburkan pelbagai janji manis melebehi gula dan tebu .. Bila undi dan sokongan diperolehi .. kuasa masih ditangan kesemuanya itu sudah menjadi terbalik.Rakyat pula terpaksa menyembah melutut merayu demi bantuan dan pembelaan... Janji-janji manis sudah dilupai dan dikhianati.Kini rakyat diberi hadiah dan imbuhan dengan bermacam-macam kenaikkan harga barang dan ... more »

Dari Said al- Khudri,Rasulullah s.a.w bersabda:.........

atsixty at ZAKRI ALI - 11 hours ago
AKforty Seven [image: Photo: Dari Said al- Khudri,Rasulullah s.a.w bersabda:"Nanti akan muncul di antara kamu kaum yg menghina solat kamu dibandingkan dari solat mereka,dan puasa kamu dibandingkan dengan puasa mereka,amal perbuatan kamu dibandingkan dengan amal perbuatan mereka,mereka itu membaca al-Quran tetapi bacaan mereka tidak akan melewati kerongkongan mereka,dan mereka akan memecah agama sebagaimana anak panah keluar dari busurnya."~(HR Bukhari,no;5058) -za-] *Dari Said al- Khudri,Rasulullah s.a.w bersabda:"Nanti akan muncul di antara kamu kaum yg menghina solat kamu diban... more »

EDISI MAHARAJA LAWAK MEGA ... ZAID IBRAHIM BERKATA BELIAU LEBIH HEBAT DAN BAIK DARI DSAI.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 11 hours ago
*Selepas Ibrahim Ali kini giliran Zaid Ibrahim pula buat lawak gila.Bukan nak mengata atau menghina serta memperkecilkan kemampuan dan kewibawaan Zaid Ibrahim .. secara akal logik dengan mengambil kira sejarah silam .. parti KITA yang ditubuh dan diasakan oleh beliau hanya mampu bertahan tidak sampai setahun .. Tidak bernai masuk bertanding PRU 13 lalu malahan merayu diberikan kerusi atas tiket Pakatan Rakyat.Tuduh DSAI sudah tidak popular tetapi setiap majlis perjumpaan, penerangan dan ceramahnya sambutan cukup hebat dan menggerunkan pihak lawan sehingga berbelah bagi UMNO... more »

KOLEKSI GAMBAR YANG BUAT PARA PEMIMPIN UMNO/BN TIDAK SENANG DUDUK ... KEHEBATAN DAN KEBERANIAN DSAI BERDEPAN DENGAN RAKYAT.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 11 hours ago
*Kena terima hakikat dan kenyataan akan kebolehan, kemampuan, keberanian, kehebatan dan kehebatan DSAI tidak boleh disangkal dan ditandingi mana-mana pucuk pimpinan tertinggi UMNO.Mampu berdepan dengan rakyat yang keluh resah tentang perkara pokok yang merisaukan mereka secara berdepan dan sekali gus memberi keyakinan dan keredaan.Memiliki political will yang amat tinggi dan politcal strength yang luar biasa yang membolehkan setiap permasalahan yang berat mampu dirungkai secara pantas dan tuntas.Ketika Najib masih membisu terkedu tidak mampu melakukan sesuatu, DSAI dengan p... more »

Zaid Mampu saingi Anwar @anwaribrahim jika tidak diganggu oleh gergasi BN

atsixty at ZAKRI ALI - 11 hours ago
Pakatan Harapan Rakyat [image: Photo: Zaid Mampu saingi Anwar @anwaribrahim jika tidak diganggu oleh gergasi BN Calon bebas, Datuk Zaid Ibrahim hari ini menegaskan bahawa beliau mampu melakukan kejutan di PRK Dun Kajang sekiranya tidak diganggu oleh tiga gergasi daripada BN. Menurutnya, sejarah PRK Hulu Selangor telah menyaksikan 'kehebatan beliau' dalam memberi saingan, walaupun kalah di Dun tersebut, beliau menyifatkan kalahnya adalah kalah minoriti. "...dalam PRK kali ini, saya rasa saya mampu beri saingan dan mampu buat kejutan. "...kalau dilihat pada pertandingan saya di PRK ... more »
Blogger Home. 
HTML NOTE FOR SHARE: 
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>
<div style="text-align: center;">
<embed height="200" src="http://flash-clocks.com/free-flash-clocks-blog-topics/free-flash-clock-190.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="200" wmode="transparent"></embed><br /></div>
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>

<div class="homeFlashClockItem" style="border: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; margin: 23px auto 0px; outline: 0px; padding: 0px; text-align: center; vertical-align: baseline; width: 400px;">
<iframe frameborder="0" scrolling="no" src="http://www.clocklink.com/html5embed.php?clock=012&amp;timezone=PST&amp;color=black&amp;size=170" style="border-width: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; height: 170px; margin: 0px; outline: 0px; overflow: hidden; padding: 0px; vertical-align: baseline; width: 170px;"></iframe></div> 

<div style="text-align: center;">
<embed align="middle" allowscriptaccess="sameDomain" height="305" name="nackvision_timer04" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" quality="high" src="http://nackvision.com/goodies/clocks/nackvision_timer04.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="303"></embed><br />
<div class="MsoNormal" dir="RTL" style="background-color: white; background-position: initial initial; background-repeat: initial initial; direction: rtl; margin-bottom: 0.0001pt; text-align: right; unicode-bidi: embed;">

Tiada ulasan: