Selasa, 18 Februari 2014

3477. Kukuhnya buktinya.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com   


Menteri BN Keluarkan Kenyataan Gila Lagi.. - Tak Hingin Aku Nak Salam Tangan Pemimpin..
KAH KAH KAH

Adoiii..


Tak belajar2 dari sejarah la dorang neh. Dah banyak kali kot rakyat mengkritik dorang. Masih tak serik2 lagi nak keluarkan statement bangang. 


Oi Najib. Ko dah suruh si Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah jalani kursus media ke betul? Ko tengok kenyataan bangang dia kat bawah neh jap Najib. Lai2. Jangan segan2 baca kebodohan menteri2 lantikan ko sendiri.

Tadi. Aku saja la godek2 Utusan. Baca berita2 dari UMNO pula. Then terbaca la satu berita. Mula2 baca perenggan pertama, kedua, ketiga dan blabla tue okay.. then start pasal guru2 kena jaga air muka apa semua tue aku dah mula rasa ahh gila ah menteri neh. Sekarang baru ko faham yang tak sepatutnya rakyat samada dari golongan profesional ataupun pekerja2 biasa aje dilayan seperti hapa.. dah insaf menteri aku rupanya.. baru aje aku nak puji sekali gedebukkk.. phanggg phangggg phongggg gua lempang muka gua balik. Gila babi apa nak fikir menteri2 kita dah insaf. Ayat seterusnya membuktikan sangkaan baik aku terhadap mereka merupakan satu kesilapan yang besar beb. Rugiiii

Lihat;

Ayat dia aku petik ;
Ahmad memberitahu, bagi faktor kelima pula kerajaan menyediakan surat iringan kepada para penerima sebagai pengganti salam pemimpin.

"Jadi para pemimpin setempat tidak perlu risau penerima bantuan kurang mengingati atau menghargai pemberian tersebut daripada kerajaan kerana surat itu sudah menjelaskan semuanya," ujarnya.

Apa maksud dia yang aku faham?

1. Menyediakan surat iringan kepada penerima BRIM.


2. Kenapa nak sediakan surat iringan? Sebagai pengganti kepada salam pemimpin.

Apa dia?

SEBAGAI PENGGANTI KEPADA SALAM PEMIMPIN.

APA DIA WOIIIIII? Kuat sikit..

SEBAGAI PENGGANTI KEPADA SALAM PEMIMPIN.

WARGKAHKAHKAHKAHKAHKAHKAH

KELAKAR NAK MAMPOS PUNYA MENTERI. INGAT KITA ORANG NAK JILAT PEMIMPIN MACAM SI HASAN MALEK TUE KA WOI?
PERGI LA MAMPOS. TAK KUASA AI. 

Then, disudahi dengan harapan agar ;


3. Rakyat mengingati dan menghargai pemberian kerajaan kerana itu disertakan dengan surat iringan.


KAH KAH KAH

Bila aku cakap bangang kang kata aku kurang ajar. Bila aku tak cakap bangang kang perasan diri tue tak bangang. Macam mana? Serba salah aku dibuatnya. Susah betul jadi rakyat kepada menteri2 yang bangang belaka. Bukan duit korang pun. Tak perlu susah payah dok harap rakyat agar memperingati dan menghargai pemberian tersebut. Betul cara korang buat kerja, maka pandai la rakyat fikir setiap kali PRU menjelma. Ingat, rakyat dah balas setiap idea2 korang melalui gaji bulanan yang korang terima sepanjang masa berkhidmat. Sedar diri sket. Korang bukan nya kerja free2 pun. Lagi mao cakap banyak.


KAH KAH KAH

Sumber: http://amenoworld.blogspot.com/2014/02/menteri-bn-keluarkan-kenyataan-gila.html

INILAH "BUKTI-BUKTI KUKUH" KALAU UNDI DSAI SAMALAH RAKYAT UNDI KERAJAAN PRO AMERIKA SYARIKAT SEPERTI KATA TUN MAHATHIR!!!




Presiden Amerika Syarikat disahkan akan melawat Malaysia April ini.
Menurut laporan agensi berita AFP, White House dalam satu kenyataan pada Rabu menyebut Malaysia tersenarai sebagai negara yang akan dikunjungi Obama selain selain Jepun, Korea Selatan dan Filipina.

Lawatan dilihat sebahagian dari usaha Obama untuk mengimbangi pengaruh Amerika Syarikat di Asia.

Oktober lalu Obama membatalkan rancangan lawatannya ke rantau ini ekoran masalah politik.

Pembatalan kunjungan itu adalah susulan penutupan operasi kerajaan Amerika Syarikat ekoran krisis pelan kesihatan negara itu dimana Obama mahu berada di dalam negara untuk menyelesaikannya.

Malaysia adalah antara negara yang seharusnya dilawati Obama sebelum ini selain Filipina, selain tidak menghadiri Sidang Kemuncak APEC di Bali, Indonesia dan Sidang Kemucak Asia Eropah (ASEM) di Brunei.

Ketidakhadiran Obama terutamanya dibeberapa persidangan antabangsa serantau dilihat memberi ruang buat presiden China Xi Jinping mempamerkan pengaruh kepimpinan beliau.

Di Malaysia, Obama seharusnya menghadiri Sidang Kemuncak Keusahawanan Global (GES) 2013 di Kuala Lumpur namun telah mewakilkan Setiausaha Negara itu John Kerry.

WASHINGTON 15 April - Sidang Kemuncak Keselamatan Nuklear di sini menghasilkan beberapa "pemenang" dan seorang daripada mereka ialah Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak kerana diberi penghormatan berbincang secara persendirian dengan Presiden Barack Obama, demikian seorang penulis akhbar berpengaruh The Washington Post.

Sehari selepas sidang kemuncak itu berakhir, Al Kamen telah menulis dalam ruangan In The Loop mengenai beberapa pemimpin terpilih daripada kalangan 36 orang ketua kerajaan dari 46 negara yang dijemput oleh Obama ke sidang kemuncak itu dan yang mendapat keistimewaan mengadakan pertemuan dua hala dengan beliau.

''Pemenang pada sidang kemuncak minggu ini mudah dikenal pasti. Mereka adalah pemimpin yang mengadakan perbincangan empat mata dengan Obama, satu bukti mengenai prestij dan kedudukan mereka ini," kata Kamen.

Sumber: http://omakkau.blogspot.com/2014/02/inilah-bukti-bukti-kukuh-kalau-undi.html

KHIDMAT MERU

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 minute ago
KHIDMAT MERU ------------------------------ mendiang Rejkumar A/L Rajantheran. Posted: 16 Feb 2014 07:17 PM PST Ibu kepada mendiang Rejkumar A/L Rajantheran tidak dapat menahan air mata bercurahan atas kematian mengejut anak lelakinya yg baru berusia 30 tahun. Rejkumar yg tidak menghisap rokok dan tidak minum minuman keras menurut ibunya tiba2 rebah semalam dan disahkan diserang sakit jantung. Ibunya dan ahli keluarga yg lain mengucapkan ROMBA NANDRI atau terima kasih banyak2 kpd Yb Meru yg sempat singgah melawat mayat berkenaan dan memberi sedikit sumbangan utk pengurusa... more »

Al Ikram

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 11 minutes ago
Al Ikram ------------------------------ KPN PATUT AMBIL TINDAKAN KE ATAS NAZRI... Posted: 16 Feb 2014 09:35 PM PST You are subscribed to email updates from Al Ikram To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

IPOHMALAY

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 20 minutes ago
IPOHMALAY ------------------------------ - PR dan fitnah berpisah tiada - Mahathir selar angkat pembunuh perang sebagai pahlawan depan delegasi Indonesia - "" Politik UMNO kotor dan rasis " - Taib Mahmud " -Dayak People Educated - Cuaca kering, 4 hektar hutan terbakar di Ampang - Chef di Paris larang gambar makanannya diambil untuk media sosial - Bandung, 550 km dari Gunung Kelud juga dihujani debu gunung berapi - UMNO Ketepikan Perkasa PR dan fitnah berpisah tiada Posted: 17 Feb 2014 08:55 AM PST Tabiat mencari sensasi pemuka-pemuka Pakatan ... more »

Anak Sungai Derhaka

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 36 minutes ago
Anak Sungai Derhaka ------------------------------ - Pesawat Air Asia terhempas di KLIA?.. Lawak jenis apa ADUN PAS buat ni? - Penerima wang bantuan banjir kecewa dapat sampul kosong.. - Zaid Ibrahim kata dia lagi hebat dari Anwar Ibrahim.. - Banjir di Sabah: TV3 bukan nak menipu, cuma 'setting' tarikh video salah kononnya.. - Anwar Ibrahim akan dikuburkan dalam PRK Kajang.. Pesawat Air Asia terhempas di KLIA?.. Lawak jenis apa ADUN PAS buat ni? Posted: 17 Feb 2014 06:47 AM PST AHLI Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pas, Batu Buruk, Dr Syed Azman Syed Ahmad ... more »

Roslan SMS Corner

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 hours ago
Roslan SMS Corner ------------------------------ Jatuh bangun MB Selangor bersebab (17/2/14) Posted: 16 Feb 2014 09:39 PM PST Selangor telah menukar Menteri Besarnya berkali-kali sejak Merdeka. Acapkali jika tidak kerana keuzuran, pertukaran berkenaan adalah kerana masalah moral penyandangnya sehingga ada penganalisa yang mengatakan bahawa kerusi MB Selangor ini adalah kerusi "panas". Yang pertama disingkirkan melalui undi tidak percaya dalam Dewan adalah Allahyarham Dato Harun Idris apabila beliau enggan menggosongkan kerusi MB setelah dipecat dari Umno pada 19 Mac 1976. ... more »

edyesdotcom

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 hours ago
edyesdotcom ------------------------------ Perodua, Honda dan Nissan Posted: 16 Feb 2014 07:36 PM PST Tulisan Santai 16 Februari 2014 *Perodua, Honda dan Nissan* Pertamanya saya memohon maaf. Saya pasti permohonan maaf saya ini akan diterima dengan hati penuh terbuka. Saya juga mengharapkan anda menerima dengan penuh terbuka apa yang saya akan perkatakan. Ini adalah penyataan daripada sisi saya dan ia adalah sangat tidak adil untuk anda mengherdik dan membenci saya. Saya katakan ia adalah kenyataannya dan saya sangat berharap anda semua menerimanya. Semasa saya mula mul... more »

Ohpolitik!™

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 hours ago
Ohpolitik!™ ------------------------------ - Isu Kalimah Allah : Bilakah Akan Berakhir? - Mempertahankan Kalimah Allah Wajib Bagi Umat Islam Tapi Tidak Bagi PAS! - #PRKKajang : PAS mahu tumbangkan Anwar di Kajang? - Strategi Anwar : Wathaya Moorthy Salahkan Kerajaan Atas KeGAGALan Diri Sendiri Membantu Kaum India - #AnwarIbrahim sibuk #PRKKajang : Masjid di Permatang Pauh DiLempar Daging BABI!!! Isu Kalimah Allah : Bilakah Akan Berakhir? Posted: 17 Feb 2014 01:19 AM PST Apabila kalimah 'Allah' dibawa ke mahkamah, ramai yang memberi perhatian, dan sa... more »

[TERGEMPAR] Pengalaman Ngeri Rakyat Malaysia | Di Segitiga Bermuda

Que Achmad at Que Achmad menulis... - 2 hours ago
*[TERGEMPAR] Pengalaman Ngeri Rakyat Malaysia | Di Segitiga Bermuda | *Tanggal 8 April 2006 adalah hari yang paling diingati dalam sejarah kerana pada hari itulah aku ditugaskan untuk cover kapal kargo milik malaysia selendang ayu. Pada hari itu juga adalah pengalaman pertama utk tugasan cover kapal kargo kerana banyak kejadian lanun yang menghantui pelayar-pelayar dari malaysia Apabila tugasan di mesir sudah tamat pihak SIB diberi tugasan baru dan Major ravi telah mengarahkan aku,bahtiar dan ramzul utk mengendali kes ini. *baca lagi klik TAJUK ENTRI ni* Apabila kami ditugaskan tan... more »

Dah kena cekup khalwat, baru teringat bini ..

PBO™ at pen buruk online ™ - 2 hours ago
Georgetown: “Jangan telefon isteri saya encik, boleh rosak rumah tangga kami,” rayu seorang lelaki yang juga suami orang kepada pegawai Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Pulau Pinang (JHEAIPP) selepas dia ditangkap berkhalwat bersama pasangannya di sebuah hotel di sini, malam kelmarin. Dalam Ops Jejak Kekasih yang dilancarkan JHEAIPP itu lima wanita yang sudah bersuami serta tiga lelaki yang berstatus suami antara 18 individu berusia 22 hingga 40 tahun ditahan dalam pemeriksaan di 20 hotel bajet dan rumah tumpangan sekitar Butterworth, Prai, Bukit Mertajam, Berapit, Simpang Ampat dan Ta...more »

Pesawat Air Asia terhempas di KLIA?.. Lawak jenis apa ADUN PAS buat ni?

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 2 hours ago
AHLI Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pas, Batu Buruk, Dr Syed Azman Syed Ahmad Nawawi mengejutkan pengikut laman Twitternya apabila membuat posting kononnya sebuah pesawat tambang murah Air Asia terhempas berhampiran Putrajaya malam tadi. Dr. Syed Azman yang juga Penolong Setiausaha Agung Pas memaparkan status itu dalam laman sosial Twitter miliknya @syedazman dengan mendakwa pesawat Air Asia AK5110 yang dalam penerbangan dari Kota Kinabalu ke Kuala Lumpur terhempas sebentar tadi. Beliau yang memasukkan posting itu dalam bahasa Inggeris pada jam 111.55 malam itu mengatakan, ‘Air asi... more »

Menteri BN Keluarkan Kenyataan Gila Lagi.. - Tak Hingin Aku Nak Salam Tangan Pemimpin..

Soz Cyili at Ameno World - 3 hours ago
KAH KAH KAH Adoiii.. Tak belajar2 dari sejarah la dorang neh. Dah banyak kali kot rakyat mengkritik dorang. Masih tak serik2 lagi nak keluarkan statement bangang.  Oi Najib. Ko dah suruh si Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah jalani kursus media ke betul? Ko tengok kenyataan bangang dia kat bawah neh jap Najib. Lai2. Jangan segan2 baca kebodohan menteri2 lantikan ko sendiri. Tadi. Aku saja la

Wanita Syria Dihukum Rejam Sampai Mati Kerana Buka Akaun Facebook

Nas Rul at dairishare - 4 hours ago
Seorang gadis Syria dikhabarkan direjam hingga mati hanya kerana Dia telah membuka sebuah akaun di Facebook. Insiden itu berlaku di Kota Rakka. Gadis itu, Fatoum al-Jassem, dijatuhi hukuman mati dengan cara direjam oleh mahkamah agama Al-Reqqa, selepas militan Negara Islam Iraq dan Mediterranean (Isil) membawa dia ke mahkamah, seperti yang dilaporkan oleh majalah India Today, Ahad (16/2). Mahkamah memutuskan bahawa mempunyai sebuah akaun Facebook sama seperti berbuat zina dan kerana itu Fatoum dihukum mati. Mahkamah juga menjelaskan membuka akaun Facebook milik Fatoum adalah sebuah... more »

UFB atau Khazim nak debat dengan Kassim Ahmad, yang mana satu ni?

PBO™ at pen buruk online ™ - 5 hours ago
PAS bukan parti Islam, PAS yang dituduh selama ini sesat, mengamalkan agama untuk kepentingan politik semata-mata tak perlulah kita desak mereka untuk berdebat dengan si sesat Kassim Ahmad. Kita buka ruang dan peluang ini untuk ulama dalam UMNO. Walhal aku rasa PAS tak akan gerun sama sekali, banyak para ulama dan cerdik pandai dalam bab agama boleh sekolahkan Kassim Ahmad. Tapi kita kasi peluang pada ulama UMNO .. kalau tak ada yang berani disebabkan Mahathir yang rasmi program tu, PAS aku rasa tak ada masalah. Bukankah UMNO sahajalah parti di Malaysia yang bertegang urat mempert... more »

INILAH "BUKTI-BUKTI KUKUH" KALAU UNDI DSAI SAMALAH RAKYAT UNDI KERAJAAN PRO AMERIKA SYARIKAT SEPERTI KATA TUN MAHATHIR!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 5 hours ago
*Presiden Amerika Syarikat disahkan akan melawat Malaysia April ini.Menurut laporan agensi berita AFP, White House dalam satu kenyataan pada Rabu menyebut Malaysia tersenarai sebagai negara yang akan dikunjungi Obama selain selain Jepun, Korea Selatan dan Filipina.Lawatan dilihat sebahagian dari usaha Obama untuk mengimbangi pengaruh Amerika Syarikat di Asia.Oktober lalu Obama membatalkan rancangan lawatannya ke rantau ini ekoran masalah politik.Pembatalan kunjungan itu adalah susulan penutupan operasi kerajaan Amerika Syarikat ekoran krisis pelan kesihatan neg... more »
Blogger Home. 
HTML NOTE FOR SHARE: 
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>
<div style="text-align: center;">
<embed height="200" src="http://flash-clocks.com/free-flash-clocks-blog-topics/free-flash-clock-190.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="200" wmode="transparent"></embed><br /></div>
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>

<div style="text-align: center;">
<div class="homeFlashClockItem" style="border: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; margin: 23px auto 0px; outline: 0px; padding: 0px; text-align: center; vertical-align: baseline; width: 400px;">
<iframe frameborder="0" scrolling="no" src="http://www.clocklink.com/html5embed.php?clock=012&amp;timezone=PST&amp;color=black&amp;size=170" style="border-width: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; height: 170px; margin: 0px; outline: 0px; overflow: hidden; padding: 0px; vertical-align: baseline; width: 170px;"></iframe></div> 

<div style="text-align: center;">
<embed align="middle" allowscriptaccess="sameDomain" height="305" name="nackvision_timer04" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" quality="high" src="http://nackvision.com/goodies/clocks/nackvision_timer04.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="303"></embed><br />
<div class="MsoNormal" dir="RTL" style="background-color: white; background-position: initial initial; background-repeat: initial initial; direction: rtl; margin-bottom: 0.0001pt; text-align: right; unicode-bidi: embed;">

Tiada ulasan: