Jumaat, 21 Februari 2014

3490. Kuasa. Tahap kuasa manusia.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com   
Bantah PBS: Cikgu Mohd Nor diarah Tukar Sekolah. 

[HD] KUALA LUMPUR: Pengerusi Penaja Suara Guru Masyarakat Malaysia (SGMM) Mohd Nor Izzat Mohd Johari diarah bertukar sekolah serta merta berkuatkuasa pada 17 Februari lalu.

Beliau yang merupakan guru di sebuah sekolah di Jerantut memaklumkan telah mendapat surat pertukaran sekolah daripada Jabatan Pendidikan Negeri (JPN), semalam.

"Saya diarah bertukar ke sebuah sekolah di luar Jerantut, di daerah lain," katanya.

Namun katanya, pihak JPN tidak pula menyatakan sebab utama pertukaran sekolah berlaku.

Namun, Izzat melahirkan rasa kecewa apabila hari ini terbukti Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) telah menggunakan kuasa diluar batasan mereka dalam usaha mematahkan semangat guru untuk mendidik anak bangsa dengan acuan yang betul.

"Saya tonggak utama bagi usaha memansuhkan PBS setelah mendapati sistem ini sangat merugikan masa dan tenaga.

"Walaupun pihak KPM hendak kenakan tindakan biarlah pada saya seorang jangan pada guru-guru lain, anggaplah ini yang terakhir pihak kementerian buat sesuka hati mereka," katanya kepada Harakahdaily.

Justeru, beliau merayu kepada semua guru agar jangan takut dan jangan patah semangat kerana mereka berada di pihak yang benar. 

"Saya mohon guru-guru sama-sama menyatakan kesepakatan kita demi masa depan anak murid kita. Himpunan 222 akan tetap diteruskan esok," katanya.

Sebelum ini Izzat telan mendapat surat peringatan pertama daripada Pejabat Pendidikan Daerah berikutan, Himpunan 222 yang akan diadakan esok di Masjid Al Hasanah, Bandar Baru Bangi. - Salmiyah Harun/21/2/14

Sumber: http://duniacacamarba.blogspot.com/2014/02/bantah-pbs-cikgu-mohd-nor-diarah-tukar.html

Karpal bersalah hasutan terhadap Sultan Perak

atsixty at ZAKRI ALI - 27 minutes ago
* Mahkamah Tinggi memutuskan pengerusi DAP Karpal Singh bersalah membuat kenyataan hasutan terhadap Sultan Azlan Shah dalam isu pertukaran menteri besar Mohammad Nizar Jamaluddin lima tahun lalu.* *Keputusan dalam kes panjang itu disampaikan oleh Hakim Azman Abdullah.* *Hakim Datuk Azman Abdullah menetapkan 7 Mac untuk menjatuhkan hukuman setelah peguam Karpal Singh, Gobind Singh Deo yang juga anaknya, memberitahu mahkamah bahawa tertuduh tidak berapa sihat dan memerlukan masa untuk menyediakan mitigasi.* *Karpal, 74, didakwa mengikut Seksyen 4(1)(b) Akta Hasutan 1948 yang membaw... more »

Percayakah Anda Landskap Pemandangan Ini Hanya Di Atas Meja

Nas Rul at dairishare - 27 minutes ago
Mungkin apa yang ada dibenak anda ini adalah hasil dari fotografi alam yang nyata, yang boleh saja diambil disuatu tempat yang luar biasa. Tapi, tunggu dulu kerana mungkin anda salah. Lihat Jawapannya dibawah ini. . . .

Bantah PBS: Cikgu Mohd Nor Diarah Tukar Sekolah

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 35 minutes ago
[HD] KUALA LUMPUR: Pengerusi Penaja Suara Guru Masyarakat Malaysia (SGMM) Mohd Nor Izzat Mohd Johari diarah bertukar sekolah serta merta berkuatkuasa pada 17 Februari lalu. Beliau yang merupakan guru di sebuah sekolah di Jerantut memaklumkan telah mendapat surat pertukaran sekolah daripada Jabatan Pendidikan Negeri (JPN), semalam. "Saya diarah bertukar ke sebuah sekolah di luar Jerantut, di daerah lain," katanya. Namun katanya, pihak JPN tidak pula menyatakan sebab utama pertukaran sekolah berlaku. Namun, Izzat melahirkan rasa kecewa apabila hari ini terbukti Kementerian Pendid... more »

VIDEO - [ULASAN] Kemaraan Anwar Dan Pakatan Rakyat Ke Putrajaya Tidak Boleh Disekat Lagi

atsixty at ZAKRI ALI - 53 minutes ago
*Orang Kajang setuju Anwar jadi MB'Sejak kerusi DUN Kajang kosong, pemimpin BN secara konsisten mengkritik Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim kerana membazirkan dana dengan memaksa diadakan pilihan raya kecil. Bagaimanapun, kebanyakan pengundi Kajang yang ditinjau pendapat mereka dalam satu kajiselidik oleh sebuah badan pemikir bulan ini, tidak bersetuju. Mereka merasakan adalah munasabah pilihan raya kecil diadakan untuk membuka laluan kepada Anwar untuk menjadi menteri besar Selangor . Pusat Demokrasi ... more »

Alamak!! Apa dah jadi dengan UMNO Negeri Najib nih?

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 1 hour ago
Pada 22 Februari ini (Sabtu), di Maran akan diadakan program Ceramah sempena penubuhan tiga Ranting KEADILAN yang mana majoritinya diwujudkan oleh ratusan ahli Umno Maran yang akan menyertai KEADILAN. Program ceramah pada sebelah malamnya akan menampilkan YB Dato' Fauzi Abdul Rahman (Pengerusi KEADILAN Pahang/MP Indera Mahkota), YB Zulpuri (Adun Mentakab/Ketua Pembangkan Dun Pahang), YB Lee Chean Chung (Adun Semambu) dan YDP Pas Maran. KEADILAN Pahang mengucapkan tahniah kepada Ketua Cabang Maran, Sdr Boestamim beserta AJK-AJK dan seluruh ahlinya yang bekerja keras untuk menamba... more »

PRK KAJANG .. SUDAH DISAHKAN CHEW MEI FUN ADALAH CALUN BN LAWAN DSAI.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 hour ago
*BN akan meletakkan bekas timbalan menteri, Datin Paduka Chew Mei Fun dari MCA untuk bertanding dalam pilihan raya kecil Kajang, Mac depan.Keputusan itu diumumkan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin pada sidang media selepas mesyuarat parti komponen BN, tengah hari ini.PKR telah mengumumkan bahawa Ketua Umumnya, Datuk Seri Anwar Ibrahim akan bertanding di Kajang.Manakala bekas menteri, Datuk Zaid Ibrahim telah menyatakan hasratnya untuk bertanding sebagai calon bebas di situ.Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) telah menetap tarikh penamaan calon pada 11 Mac man... more »

MERBOK TIMES

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 hour ago
MERBOK TIMES ------------------------------ MUKHRIZ - IMPAK KRISIS TIMUR TENGAH KEPADA MALAYSIA Posted: 24 Sep 2013 08:21 AM PDT You are subscribed to email updates from MERBOK TIMES To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

Subahanallah,Guru Pondok Meninggal Ketika Solat Dengan Tersenyum

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 1 hour ago
Pasir Mas: “Walaupun arwah penduduk negara jiran, namun dia selalu solat berjemaah di masjid ini. Saya terkejut arwah meninggal dunia ketika sedang solat di masjid ini. “Saya lihat wajah arwah kelihatan tersenyum,” kata Samsuddin Yasin, 52, antara saksi seorang guru pondok meninggal dunia ketika solat Isyak pada rakaat pertama di Masjid Jubli Perak Sultan Ismail Petra atau lebih dikenali sebagai Masjid Beijing di Rantau Panjang, di sini, kelmarin. Dalam kejadian jam 8.45 malam itu, Mahama Jehma, 56, dari Kampung Weng, Thailand berkunjung ke Rantau Panjang untuk membeli-belah dan sol... more »

VIDEO - Sekarang Ini "MUSIM MENAMPAR" - Ambik Kau.......

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
Post by DYMM Tuanku Sultan Melaka.

Panglima Perang Cyber

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 hour ago
Panglima Perang Cyber ------------------------------ - #PRKKajang - Kalimah Allah : Islam VS Kristian - Kenyataan penuh Jakim berhubung isu Seminar Pemikiran Kassim Ahmad - Video Punca Krisis Air Di Selangor #PRKKajang - Kalimah Allah : Islam VS Kristian Posted: 20 Feb 2014 08:57 PM PST Islam VS Kristian: Siapa Yang Anwar Tipu? Telah banyak diperkatakan mengenai kempen Anwar di PRKKajang yang menyentuh isu kalimah 'Allah' dalam ceramah-ceramahnya. Seperti biasa, Anwar membawa hujah yangberbeza berdasarkan kaum yang hadir dalam ceramahberkenaan. Di da... more »

PRK Kajang: Anwar lwn Mei Fun

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 1 hour ago
[MK] Naib Presiden MCA, Datin Paduka Chew Mei Fun hari ini diumumkan sebagai calon BN bagi pilihan raya kecil DUN Kajang. Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin membuat pengumuman itu dalam sidang akhbar di ibupejabat Umno di ibunegara hari ini. Chew adalah bekas timbalan menteri dan bekas MP Petaling Jaya Utara. -21/2/14

PETUA MELAYAN ISTERI

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
-Tok Wan 2's photo. [image: Photo: PETUA MELAYAN ISTERI Ini kena dengan time gini...time masing2 dah ngantuk nak tidur... 1. Sebelum tidur, peluk dan cium isteri. Tidak semestinya cium di mulut tetapi di dahi, di pipi atau mana² bahagian yang biasa dicium…. 2. Kemudian, lafazkan ucapan I love you… Kalau nak cakap “Abang cintakan Ayang” pun boleh tapi… Dah jadi budaya kita agaknya nak sebut I love you ebih mudah. 3. Renung wajahnya. Berikan renungan seolah itu kali terkhir untuk anda melihatnya. Kemudian belailah rambutnya. 4. Cuba nyanyikan lagu paling romantis untuk dia. Kalau ras... more »

Gaya Peneroka

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 hour ago
Gaya Peneroka ------------------------------ KPF 51% SESAHAM RM19.61 MANAKALA FELDA 49% SESAHAM RM52.00 ? Posted: 20 Feb 2014 01:31 AM PST KUALA LUMPUR: Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (Anak) hari ini membuat satu laporan polis berhubung dakwaan wujud perbuatan pecah amanah jenayah di dalam pengurusan Koperasi Permodalan Felda Malaysia Berhad (KPF). Laporan polis itu dibuat terhadap Pengerusi Lembaga Pengarah, Datuk Faizoull Ahmad dan sembilan Ahli Lembaga Pengarah yang lain. Jelas Presiden Anak, Mazlan Aliman, Mesyuarat Agong Khas KPF pada 27 Oktober tahun lalu t... more »

MIMPI SENJA

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 hour ago
MIMPI SENJA ------------------------------ - Mak Cik penjual nasi lemak bawah Monorail Raja Chulan vs penguatkuasa DBKL - Kajian UMcedel: Lebih separuh pengundi Kajang mahu Anwar jadi MB - 2000 penoreh getah berdemo di Padang Terap Mak Cik penjual nasi lemak bawah Monorail Raja Chulan vs penguatkuasa DBKL Posted: 20 Feb 2014 06:36 AM PST KISAH MAK CIK PENJUAL NASI LEMAK YANG CEKAL WALAPUN DIGANGGU KACAU OLEH DBKL .... LAWAN TETAP LAWAN. Seorang wanita Melayu pertengahan umur begitu cekal untuk berniaga nasi lemak demi kelangsungan hidup. Walau pun pagi semalam... more »

The Unspinners

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 hour ago
The Unspinners ------------------------------ - Peratus mahu Anwar MB: Banci Unspinners 7% ... UMCEDEL 0.86%!!! - Misteri Azmin dihentam, Bank Islam lepaskan Khalid - Hmmm ... Manifesto PKR Kajang? Janji PRU13? Jasa Anwar? - Lakunan bodoh Teresa Kok wakakaka.... - Statement amat bangang ... dari penyokong Islam liberal dan plural Peratus mahu Anwar MB: Banci Unspinners 7% ... UMCEDEL 0.86%!!! Posted: 20 Feb 2014 08:30 PM PST Setelah 7 hari survey dibuat, nampaknya pilihan paling teramai pada 44% menyatakan nama-nama yang dibanci bukan pilihan mereka. Baik K... more »

Dialog Dewasa Kritik Berasa

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 hour ago
Dialog Dewasa Kritik Berasa ------------------------------ - NENEK MOYANG THERESA COCK BANGKIT DARI KUBUR MARAH-MARAH - TAZKIRAH JUMAAT... - SOKONG BANG JANGAN TAK SOKONG! - KEM ANWAR/AZMIN UNGKIT HUTANG USD18 JUTA MB KHALID, MSO KATA HUTANG SEBENAR RM80 JUTA - USTAZ AHMAD DUSUKI: DEPAN MELAYU ANWAR CAKAP ALLAH MILIK ISLAM, DALAM GEREJA CAKAP LAIN - DONG JIAO ZONG UGUT ANWAR, KALAU MAHU UNDI KASI LULUS TANAH 2.02 HEKTAR NENEK MOYANG THERESA COCK BANGKIT DARI KUBUR MARAH-MARAH Posted: 20 Feb 2014 08:02 PM PST *COCK COCK COCK COCK COCK COC... more »

Memang Celaka TNB, Sudah Berbilion Untung Pun Masih Tak Cukup.

Gerakan Anti Najib/Rosmah at Gerakan Anti Najib/Rosmah - 1 hour ago
Sebelum diswastakan oleh negarawan kesayangan semua rakyat Malaysia Tun Dr Mahathir, Tenaga Nasional Berhad (TNB) dikenali dengan nama Lembaga Letrik Negara (LLN) rakyat merasa cukup aman tetapi ia mula berubah apabila LLN diswastakan oleh kerajaan dengan alasan memertabatkan urus tadbir yang lebih cekap agar seluruh rakyat baik di bandar, di kampung, di hutan, di pulau dan di serata

KOLEKSI GAMBAR YANG TIDAK DISIARKAN OLEH SEMUA MEDIA ARUS PERDANA .. PARA PEKERJA SYARIKAT INSURAN KEPUNYAAN LEMBAGA TABUNG HAJI BERPIKET KERANA KEBAJIKAN MEREKA DIABAIKAN.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 2 hours ago
*Walaupun piket ini sudah berlaku 2 hari yang lalu namun tiada satu media arus perdana menerbitkanya atau menghebahkannya sama ada di media cetak maupun media elektronik TV3, RTM dan Astro Awani.Piket yang dilakukan oleh para pekerja Sayarikat Insuran Takaful Malaysia Bhd dengan kerja sama Kesatuan Sekerja Pekerja Perdagangan Semenanjung Malaysia atau National Union of Comercial Workers (Malaysia (NUCW) kerana kebajikan mereka telah diabaikan oleh pihak syraikat Insuran Takaful Malaysia Berhad dimana Lembaga Tabung haji yang dipengerusikan Oleh Ahli Parlimen Baling Dato' ... more »

Ingatlah mati itu datang secara tiba-tiba

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
Allovepeace Dot Com's photo. [image: Photo: Ingatlah mati itu datang secara tiba-tiba.]

Dulu Lain, Sekarang Lain.....

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
Otai Reformasi II's photo. [image: Photo: @NajibRazak berjaya turun kan beban rakyat..itu tandanya najib ambil berat pasal rakyat.] *@NajibRazak berjaya turun kan beban rakyat..itu tandanya najib ambil berat pasal rakyat.*

Lelaki Tua Tapi Badan Beketul Mengalahkan Orang Muda

Nas Rul at dairishare - 2 hours ago
Sam 'Sonny' Bryant Junior tidak kelihatan seperti lelaki lebih dari 40 tahun. Dia adalah ahli bina badan dengan tubuh sempurna yang membuat laki-laki yang lebih muda malu. Terutama apabila mereka mengetahui bahawa usia sebenarnya adalah 70 tahun dan masih sangat kuat. Sonny telah berlatih selama 27 tahun. Dia mulai latihan pada usia 44 tahun, ketika rumah tangganya dilanda masalah. pada awalnya, ia pergi ke gym hanya untuk menghilangkan tekanan, ia tidak tahu apa-apa tentang latihan dan angkat berat. Sebelas bulan kemudian, jurulatih Sonny bertanya apakah dia ingin ikut pertandinga... more »

PERBEZAAN ALLAH SWT DGN TUHAN² BERHALA

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
化葵剩 *KHUSUS UTK MUSLIMIN DAN MUSLIMAT SERTA NON MUSLIM...* * KPD MUSLIMIN DAN MUSLIMAT KNP ANDA TIDAK MAMPU UTK SERU NON MUSLIM MENGENALI ALLAH SWT DGN LEBIH TERPERINCI..???* * DI MANA LETAKNYA AMANAH KITA SEMUA KPD ALLAH SWT...* * APA NAWAITU KITA HDP TP TIDAK MAMPU LAKSANAKAN AMANAH ALLAH SWT KPD NON MUSLIM...????* * KT SEMUA DI LAHIRKAN DLM ISLAM IBUBAPA ITU YG MENCORAK KAN KT JD MAJUSI,NASRANI N YAHUDI...* * AYUH MUSLIMIN N MUSLIMAT AJAK PARA TEMAN² RAKAN² NON MUSLIM KENAL ALLAH SWT...* * DAN YG PARA MUSLIMIN N MUSLIMAT PULA AYUH PAKAT² KENAL ALLAH SWT DGN CARA YG MUDAH H... more »

Manjung Mari

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 3 hours ago
Manjung Mari ------------------------------ - Kelentong Menteri umno lengah-lengahkan dengan janji.. - Muka ini nak letak jawatan menteri? Sorry la.. - Dato Seri Dr Zambry Menteri Besar Perak ? Apa cerita ni ? Kelentong Menteri umno lengah-lengahkan dengan janji.. Posted: 20 Feb 2014 07:07 PM PST Besok 22.2.2014,, satu perhimpunan guru-guru yang tak puas hati dengan Sistem aplikasi Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS)... Seorang dari menteri pendidikan dah mula kalut.... gelabah, malu satu dunia bila guru-guru berhimpun tak puas hati,, jadi cuba nak kelentong ... more »

ANGIN PERUBAHAN

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 3 hours ago
ANGIN PERUBAHAN ------------------------------ Video Ini Membuktikan Bahawa Anwar Ibrahim Sudah Terpengaruh Dengan Ajaran Syiah Mat Sabu #PRKkajang Posted: 19 Feb 2014 10:00 PM PST You are subscribed to email updates from ANGIN PERUBAHAN To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

RAKYAT MARHAEN

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 3 hours ago
RAKYAT MARHAEN ------------------------------ - Khutbah Jakim selar golongan anti-hadis - Himpunan 222: "Cikgu,lawan,kita sokong mansuhkan PBS" - PRK Dun Kajang medan protes rakyat kepada BN - Pemuda PAS Perak - Persatuan peguam Muslim sedia berdialog dengan Comango - PKNS beri bekas makanan elak pekerja guna polisterin - Krisis Perlembagaan Perak: Karpal didapati bersalah kerana menghasut - KENALI INSAN YANG MENJADI MUSUH NO.1 UMNO@BN.!! - Anwar’s reformasi and Mat Tyson - Can Pakatan survive post Taib era? - Di Hukum Rejam hanya Kerana Miliki... more »

Cursing Malay : Terus Terang

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 3 hours ago
Cursing Malay : Terus Terang ------------------------------ Idea-Idea Yang Mungkin Lebih Baik Berbanding Pemberian BR1M Posted: 20 Feb 2014 07:59 PM PST Esok orang2 yang layak dapat BR1M akan dapat duit diorang. At least itu satu improvement berbanding beratur panjang2 macam peminta sedekah dan buat majlis gilang gemilang semata2 nak bagi BR1M dekat orang ramai. Walaupun begitu, aku still rasa BR1M tak patut dijalankan kerana BR1M adalah bukti kita adalah negara membangung yang mempunyai masyarakat bertaraf hidup tidak berkualiti. Untuk sebuah negara yang digembar-gemburkan... more »

Buletin TV 3 Terkantoi MENIPU !!!

atsixty at ZAKRI ALI - 3 hours ago
*Orenji Ren Oren* *Recyle rakaman lama??? X malu ke?? TV3suku x agak agak nak bodek UMNO-BN sampai sanggup menipu seluruh rakyat Malaysia yang menonton Buletin Utama. Memalukan.. Dalam sibuk nak menipu rakyat, terlondeh jugak.. Depa jelas kantoi bila rupanya misi sulong biro itu ke Sabah 2007.. * *Duk tayang rakaman tahun 2007 tapi sembang lebat kata tu time sekarang. * *Bodoh ke ape? Habis tu selama sebelum tu xde apa apa la ya? Adakh itu misi sulong dan terakhir dalam sejarah umno di Sabah? Rakyat bukan bodoh lagi lah!!!* *Yang Bodoh Penyokong2 Dan Pengundi2 UMNO/BN. *

TAHUKAH ANDA? BAHAYA MEMBUNUH LIPAS

canang at Cananglahnie - 4 hours ago
TAHUKAH ANDA? BAHAYA MEMBUNUH LIPAS Apabila anda melihat binatang lipas di rumah, jangan anda memukulnya sampai mati kerana isi perut lipas sangat bahaya. Dalam perut Lipas terdapat cacing halus/lembut yg akan hidup meskipun diluar dari tubuh lipas. Bila cacing ini sudah berada di luar dari tubuh lipas (perut) dia akan bergerak untuk mencari tempat baru. Cacing ini bentuknya sangat pendek, halus dan lembut akan terlihat pada mata kasar bila jarak pandang sekitar 10-20cm. Cara nak tengok lipas ni, letak isi perut lipas di atas kertas hitam atau cermin.. Nanti cacing perut lipas ak... more »

Keunikkan Hotel Kapsul Di Jepun

Nas Rul at dairishare - 4 hours ago
Hotel kapsul adalah merupakan hotel yang menyediakan bilik berbentuk kapsul untuk para pelanggannya. Ya, kapsul! Setiap satu kapsul itu merupakan satu ruang yang besar sedikit dari keranda, sesuai hanya untuk seorang pelanggan dalam satu-satu masa. Sesetengah kapsul tersebut dilengkapi dengan TV, WIFI, cermin muka dan jam loceng bergantung kepada harga yang ditawarkan. Setiap kapsul dibina rapat dan disusun seperti batu bata bagi menjimatkan ruang dan seterusnya boleh menyediakan lebih banyak ruang kapsul. Setiap kapsul juga dikunci dengan pintu ataupun dengan hanya langsir dan ta... more »

FATUL BARI KENA CEK MET DGN DR MAZA...

atsixty at ZAKRI ALI - 4 hours ago
化葵剩 *MUSLIMIN DAN MUSLIMAT YG DI RAHMATI ALLAH SWT...* * SILA LAPANGKAN DADA DENGAR ELOK²..* * PEPATAH MELAYU KATA NAK MENEGAK KAN BENANG BASAH...* * UTK MEMBELA PIMIMPIN YG ZOLIM KPD SELURUH RAKYAT...* * BILA KITA BERENANG MELAWAN ARUS DI SUNGAI YG BERARUS DERAS..* * BOLEH SAMPAI TAK KE ARAH YG KITA NK TUJU..(BERTEMU DGN ALLAH SWT DGN TENANG)*

Idea-Idea Yang Mungkin Lebih Baik Berbanding Pemberian BR1M

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 4 hours ago
Esok orang2 yang layak dapat BR1M akan dapat duit diorang. At least itu satu improvement berbanding beratur panjang2 macam peminta sedekah dan buat majlis gilang gemilang semata2 nak bagi BR1M dekat orang ramai. Walaupun begitu, aku still rasa BR1M tak patut dijalankan kerana BR1M adalah bukti kita adalah negara membangung yang mempunyai masyarakat bertaraf hidup tidak berkualiti. Untuk sebuah negara yang digembar-gemburkan bakal menjadi negara maju lebih awal dari sasaran awal, BR1M bukanlah simbol kepada kemajuan. BR1M adalah simbol kepada betapa teruknya kita perlukan duit untuk... more »

Kenapa Pemimpin PAS tidak ada bersama?

alhusseyn at al-Husseyn - 4 hours ago
Aku sahaja nak tahu...apasal tidak ada sorang pun pemimpin PAS turut hadir sebagai tanda solidariti ketika perbicaran Karpal. Apakah kerana sibuk kerana nak mengadakan demo anti Kassim lepas Jumaat nanti maka mereka tidak dapat hadir? Malaysian Insider melaporkan : *Karpal didapati bersalah kerana menghasut * OLEH V ANBALAGAN, PENOLONG PENGARANG BERITA Peguam veteran Karpal Singh hari ini didapati bersalah mengeluarkan kata-kata berunsur hasutan terhadap Sultan Perak semasa krisis perlembagaan pada 2009. Hakim Mahkamah Tinggi Azman Abdullah berkata, pihak pembelaan gagal menim... more »

Karpal Singh idola budak sekolah,sudah kena penjara 3 tahun.

mantaro at SISI BUKIT - 4 hours ago
Anak-anak murid penulis jika ingin menjadi peguam,mereka mahu menjadi seperti Karpal Singh.Karpal Singh idola mereka. Tapi kini Karpal Singh didapati bersalah oleh Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur kerana dituduh menghasut ke atas DYMM Sultan Perak atas krisis perlembagaan pada 2009. YA Hakim Azman Abdulah menyatakan pihak pembelaan gagal menimbulkan keraguan munasabah dalam kes pendakwaan. YB Karpal Singh, juga mungkin kehilangan kerusi parlimen jika rayuan ke Mahkmah Persekutuan juga gagal. Karpal, 73, yang juga pengerusi DAP, juga berisiko hilang kelayakan sebagai Ahli Parlimen ke... more »

BERITA PANAS!!! KAJIAN MACAI UMNO MELESET BEB! Kah...kah...kah

atsixty at ZAKRI ALI - 4 hours ago
Jeneral Yakuza Ogawa [image: Photo: BERITA PANAS!!! KAJIAN MACAI UMNO MELESET BEB! Kah...kah...kah Sebelum ini para pencacai umno berdemo kononnya penduduk kajang menolak kehadiran ketua pembangkang parlimen Malaysia, dato seri anwar ibrahim untuk bertanding di dun kajang. Tetapi kajian dilakukan umcedel, 59% pengundi kajang setuju jika dato seri anwar ibrahim menjadi MB. Maka dengan ini kajian para prof kangkung cap keris terlanjang umno jatuh meleset yang mendakwa penduduk kajang menolak anwar ibrahim menjadi adun. Mampos umno kali ini.. umno akan terus jadi bangkai hidup di sel... more »

Tukar Tiub

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 5 hours ago
Tukar Tiub ------------------------------ - LIHAT DAN DENGAR - 10 PEKARA TENTANG BILIK SULIT - NAJIB MAKIN SEWEL - NALA KURAP PAN PULAK - NAK TIPU BUAT BETUL BETUL - RAKYAT KE JALAN RAYA LAGI - ZAHID IBRAHIM HASAN MALEK - SAEKOR DAH TERBANG LARI - DARI STESEN BFM PAGI INI LIHAT DAN DENGAR Posted: 20 Feb 2014 07:52 PM PST *ANAK SEMUA BANGSA* *MAKIN MUAL* * TERHADAP* * KAUM FEUDAL* sentimen anak muda terhadap gulunag feudal yang makan tanggung berak canggkung semakin merebak *AGAMAWAN* para agamawan yang biasanya kaki bodek cari makan denga... more »

JURI RAKYAT

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 5 hours ago
JURI RAKYAT ------------------------------ - Manusia Berekor Ternyata Benar Adanya - WOW Inilah Cacing Terbesar Didunia - Eropa Kuatir Kehadiran Kapal 'Hantu' Penuh Tikus Kanibal c Manusia Berekor Ternyata Benar Adanya Posted: 19 Feb 2014 11:34 PM PST Hewan atau Bintang menggunakan ekor mereka dalam berbagai hal. Ikan misalnya, menggunakan ekor mereka untuk berenang, sebagai alat yang membantu mereka berpindah tempat. Hewan yang hidup di darat juga menggunakan ekor mereka untuk menyeka lalat, beberapa hewan menggunakan ekornya untuk keseimbangan, dll. Tapi, bilam... more »

"Cikgu,lawan,kita sokong mansuhkan PBS"

mantaro at SISI BUKIT - 5 hours ago
TENTATIF : 1.00 tgh - 2.00 petang : Taklimat & Berkumpul di Masjid Al- Hasanah ,Seksyen 9,Bandar Baru Bangi .Program bermula dengan Solat Zuhor & Solat Hajat Perdana. 2.00- 4.00 petang : Ucapan pelbagai NGO & Tokoh Akademik serta tetamu jemputan di lokasi yang diaturkan. 4.00- 5.00 petang : -Deklarasi & Ikrar Bersama NGO -Penurunan tandatangan Membantah Kezaliman Terhadap Pendidik & Memorandum Mansuh PBS. - Simbolik penyerahan memorandum. 5.00 petang : Solat Asar Berjamaah..

Karpal didapati bersalah kerana menghasut.. Satu lagi PRK?

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 5 hours ago
Peguam veteran Karpal Singh hari ini didapati bersalah mengeluarkan kata-kata berunsur hasutan terhadap Sultan Perak semasa krisis perlembagaan pada 2009. Hakim Mahkamah Tinggi Azman Abdullah berkata, pihak pembelaan gagal menimbulkan keraguan munasabah dalam kes pendakwaan. Pasukan peguam Karpal menggesa Azman menangguhkan hukuman ke hari lain bagi mereka menyediakan mitigasi untuk mendapatkan hukuman yang lebih ringan. Karpal, 73, yang juga pengerusi DAP, juga berisiko hilang kelayakan sebagai Ahli Parlimen kerana kesalahan itu membawa sehingga denda berjumlah RM5, 000 atau pen... more »

Polis rakam kenyataan wartawan Malaysiakini

atsixty at ZAKRI ALI - 5 hours ago
*Dua pegawai polis dari Jabatan Siasatan Jenayah ibu pejabat polis Dang Wangi hadir ke pejabat Malaysiakini semalam untuk merakam keterangan dua wartawan Malaysiakini berhubung laporan tawaran wang tunai untuk menampar MP Seputeh, Teresa Kok.Diketuai pegawai penyiasat kanan ASP Ananthan Rajoo, mereka menemubual wartawan meja bahasa Melayu, Ahmad Fadli KC dan wartawan video KiniTV, Terry Wee selama kira-kira 1 jam 20 minit petang semalam.ASP Ananthan memaklumkan kepada Terry dan KC yang keterangan mereka dirakam di bawah Seksyen 112 Kanun Acara Jenayah sebagai saksi dala... more »

Kisah Misteri Yang Dialami Seorang Pesakit Ketika Koma

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 5 hours ago
*Sekadar Hiasan*Kisah Misteri Yang Dilalui Oleh Pesakit Koma | Assalamualaikum dan selamat sejahtera. Hari ni kami nak share satu kisah pengalaman misteri seorang lelaki sepanjang beliau koma. Memang misteri kisah ni. Jom sama-sama kita baca. Wallahua’lam..TIDAK berapa lama dulu, seorang rakan menjalani pembedahan jantung di Institut Jantung Negara (IJN) di ibu negara. Beliau koma beberapa hari tetapi pembedahan berjaya dilakukan. Dia kembali sihat, cuma ada kesan parut di dada. Namun, misteri masih timbul dan sehingga sekarang sukar dijawab mengenai ‘kehadiran’ orang yang sudah la... more »

Perbicaaran Pasangan Sweden: Emosi Saya Terganggu Seumur Hidup - Anak Pasangan Malaysia.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 6 hours ago
Ammar (tengah) bersama adik-adiknya Adam (kiri) dan Arif (kanan). *STOCKHOLM:* Anak lelaki pasangan Malaysia di Sweden yang dibicarakan atas dakwaan mendera berkata hukuman yang diberikan oleh ibunya tidak meninggalkan kesan secara fizikal sebaliknya dari sudut emosi. Ammar, 12, menerusi temubual berkata dia mahu keluarganya kembali bersama seperti biasa. "Saya ingin ibu bapa saya kembali ke rumah dan kami boleh menjalani kehidupan bersama-sama," kata Ammar dalam video yang dirakam awal Januari lalu ketika perbicaraan di Mahkamah Daerah Solna di sini pada Khamis. Ammar yang kelihatan k... more »

KENALILAH SIAPA DIA INSAN BERNAMA ANWAR BIN IBRAHIM.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 6 hours ago
*Dato' Seri Anwar bin Ibrahim dilahirkan pada 10 Ogos 1947 di Ceruk Tok Kun, Bukit Mertajam, Pulau Pinang. Anwar bermaksud 'bercahaya'. Ayahnya Datuk Haji Ibrahim bin Abdul Rahman adalah bekas ahli Parlimen dan Setiausaha Parlimen Kementerian Kesihatan Malaysia. Manakala ibunya Che Yan Hussein adalah ahli pidato Pergerakan Wanita UMNO. Pada tahun 1978, beliau berkahwin dengan Datin Seri Dr Wan Azizah Datuk Ismail seorang penuntut Royal College of Surgeons, Dublin, Ireland yang kemudiannya bertugas di klinik mata di Hospital Univers... more »

Jkk naik pentas ceramah Ustaz Azhar Idrus

canang at Cananglahnie - 6 hours ago
Dipos oleh Mohd Aizuddin.

Video Buaya Kembar Siam Di Taman Buaya Thailand

Nas Rul at dairishare - 6 hours ago
buaya kembar Siam telah ditemui pada tahun 2001 oleh kakitangan sebuah taman buaya di Thailand.

BERAPI!!! Kajang Oh Kajang, Ada Sesuatu Yang Masih Belum Tersingkap Lagi.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 6 hours ago
[image: Siri pertemuan Anwar bersama penduduk setempat di sekitar Kajang sentiasa berjaya menarik khalayak yang ramai. - Gambar The Malaysian Insider.] Siri pertemuan Anwar bersama penduduk setempat di sekitar Kajang sentiasa berjaya menarik khalayak yang ramai. - Gambar The Malaysian Insider.Walaupun kempen rasmi belum bermula, Ketua PKR dan calon Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang, Datuk Seri Anwar Ibrahim sudah mula menembusi pengundi Melayu yang secara tradisinya berpihak kepada Barisan Nasional (BN). Penyokong Umno semakin ramai yang muncul dalam siri p... more »

Di Hukum Rejam hanya Kerana Miliki Akaun FB,Atau Hanya Propaganda Untuk Burukkan Islam

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 6 hours ago
Dua hari yang lalu seorang sahabat yang bukan beragama Islam telah menunjukkan kepada aku satu laporan dari Kwong Wah Yit Poh versi on-line tentang berita kononnya seorang gadis Syria telah dihukum rejam sampai mati kerana memiliki akaun Facebook. Tiada sebarang caption diletakkan pada gambar itu, dan ini menyebabkan sahabat aku menganggap ianya adalah gambar dari tempat kejadian.. Dalam masa yang sama berdasarkan gambar tersebut beliau mengatakan undang-undang Islam yang diguna pakai ini amat kejam dan zalim.. Yang aku boleh nafikan ialah ini bukanlah apa yang telah ditetapkan oleh... more »

Ada tanda-tanda BN gentar untuk letak calon di Kajang

atsixty at ZAKRI ALI - 7 hours ago
* Agensi Berita Nasional (Bernama) telah mengutip pendapat beberapa orang penganalisa politik dan juga seorang pemimpin Umno yang berpendapat BN tidak perlu menyertai pilihan raya kecil Kajang 23 Mac ini sebaliknya molek diserahkan kepada PKR.* *Anwar akan menang mudah?**Mereka berpandangan Mohd Najib Razak wajar mengambil tindakan sama dengan pilihan raya kecil Penanti Pulau Pinang tahun 2009 tahun lalu dimana BN tidak meletak calon.* *Alasan diberikan ketika itu, pilihan raya kecil tersebut bukan kehendak perlembagaan kerana ianya diadakan kerana sengaja dikosongkan. Adun Penanti ... more »

4 cabaran baru politik tahun 2014 - Oleh LIEW CHIN TONG

atsixty at ZAKRI ALI - 7 hours ago
[image: Photo: Khamis, 20 Februari 2014. 4 cabaran baru politik tahun 2014....??? Oleh LIEW CHIN TONG POLITIK Malaysia terus berkocak, sungguhpun PRU13 pada 5 Mei 2013 telah melabuh tirainya. Ini kerana pertentangan asas dalam masyarakat tidak dileraikan sepenuhnya. Politik dan ekonomi Malaysia terperangkap dalam formula yang sudah ketinggalan zaman sejak krisis ekonomi pada tahun 1997 dan kes pemecatan Anwar Ibrahim pada tahun 1998. Kepincangan dalam sistem kita terus melonggok, menunggu masanya untuk meledak. Padahal pengunduran Tun Dr Mahathir Mohamad pada Oktober 2003 dan peng... more »
Blogger Home. 
HTML NOTE FOR SHARE: 
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>
<div style="text-align: center;">
<embed height="200" src="http://flash-clocks.com/free-flash-clocks-blog-topics/free-flash-clock-190.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="200" wmode="transparent"></embed><br /></div>
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>

<div style="text-align: center;">
<div class="homeFlashClockItem" style="border: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; margin: 23px auto 0px; outline: 0px; padding: 0px; text-align: center; vertical-align: baseline; width: 400px;">
<iframe frameborder="0" scrolling="no" src="http://www.clocklink.com/html5embed.php?clock=012&amp;timezone=PST&amp;color=black&amp;size=170" style="border-width: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; height: 170px; margin: 0px; outline: 0px; overflow: hidden; padding: 0px; vertical-align: baseline; width: 170px;"></iframe></div> 

<div style="text-align: center;">
<embed align="middle" allowscriptaccess="sameDomain" height="305" name="nackvision_timer04" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" quality="high" src="http://nackvision.com/goodies/clocks/nackvision_timer04.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="303"></embed><br />
<div class="MsoNormal" dir="RTL" style="background-color: white; background-position: initial initial; background-repeat: initial initial; direction: rtl; margin-bottom: 0.0001pt; text-align: right; unicode-bidi: embed;">
s3v3n

s3v3n

Tiada ulasan: