Jumaat, 21 Februari 2014

3489. Al Quran dan Anai-Anai.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com   

Anai-Anai Mengenali Al-Quran Berusia 100 Tahun

————————————————————–
Al-quran yang beserta dengan terjemahan dalam bahasa Urdu yang telah berusia 100 tahun ini telah dimakan oleh anai-anai. Apa yang ajaibnya anai-anai ini memakan semua termasuk terjemahannya tetapi tiada satu pon ayat Al-quran dalam bahasa Arab yang dimakan oleh anai-anai tersebut.

Klik Gambar Untuk Lebih Jelas

Klik Gambar Untuk Lebih Jelas

Kejadian ini berlaku di dalam rumah seorang muslim yang bernama En. Md Farooq penduduk Tappachabutra, Hyderabad.
Dalam Al-Qur’an surat Al-Hijr, surat ke 15 ayat ke 9, Allah Swt. berfirman:
Sesungguhnya Kami-lah yang menurunkan Al Quran, dan sesungguhnya Kami benar-benar memeliharanya.
Ayat di atas menunjukkan jaminan dari Allah Swt., bahawa Dia selain menurunkan dan mewahyukan Al-Quran, juga berkomitmen akan menjaga kemurniannya hingga Hari Kiamat.
Al-Quran Al-Karim Adalah Mukjizat
Daripada Saidina Ali r.a :
Katanya: Ingatlah! Aku telah mendengar Rasulullah s.a.w bersabda: ” Awaslah! Sesungguhnya akn berlaku kekacauan dan bala bencana yang besar”. Aku bertanya: ” Apakah caranya untuk menyelamatkan diri dari bencana itu, Ya Rasulullah?” Baginda menjawab: ” (Caranya ialah berpegang teguh kepada ajaran) kitab Allah, ia mengandungi kisah-kisah perihal umat-umat yang terdahulu dari kamu, dan berita perkara-perkara yang akan datang sesudah kamu, serta hukum-hukum mengenai apa yang berlaku di antara kamu; (kitab Allah al-Quran) dialah yang menjadi pemutus (antara yang benar dengan yang salah), bukan keterangan yang olok-olok; sesiapa jua dari golongan yang sombong angkuh, meninggalkannya (dengan tidak menurut hukumnya): akan dibinasakan oleh Allah, dan sesiapa yang mencari pertunjuk dari yang lainnya – akan disesatkan oleh Allah; al-Quran ialah tali Allah yang teguh kukuh, dan dialah pengajaran yang menjadi ikutan, dan dialah juga As-Siratul Mustaqim (jalan yang lurus).
Dialah kitab yang dengan sebab berpegang teguh kepada ajarannya, hawa nafsu seseorang tidak akan menyeleweng atau terpesong; dan dialah kitab yang kalimah-kalimahnya tidak akan bercampur aduk atau berkesamaran dengan kata-kata makhluk; dan alim ulama pula tidak merasa puas daripada mengkaji isi kandungannya; (demikian juga) keindahan, kemanisan dan kelazatan membacanya tidak akan susut atau hilang, meskipun ia dibaca dengan berulang-ulang; dan kandungannya yang menakjubkan, tidak berkesudahan. Dialah kitab yang menjadikan sekumpulan jin semasa mendengarnya tidak tertahan hati menerimanya sehingga mereka memujinya dengan berkata: “Sesungguhnya kami mendengar bacaan al-Quran yang menakjubkan, yang memimpin ke jalan yang benar, lalu kami beriman kepadanya.” (Demikian juga) sesiapa yang memperkatakannya; dan sesiapa yang beramal dengan ajarannya, diberikan pahala; dan sesiapa yang membuat keputusan berdasarkan hukum-hukumnya, adillah keputusannya; dan sesiapa yang berdakwah supaya orang ramai menurut ajaran-ajarannya, sudah tentu ia (dan mereka) beroleh hidayah pertunjuk ke jalan yang lurus.”  – (Saidina Ali r.a)
Firman Allah Ta’ala Yang Bermaksud:
Sesungguhnya orang yang beriman itu ialah orang yang apabila disebutkan Allah akan gementar hati mereka, dan apabila dibacakan ayat-ayat-Nya (ayat-ayat Allah) akan bertambahlah iman mereka, dan kepada Rab (Tuhan) mereka bertawakal.” ( Surah an-Anfal : Ayat 2 )
Subhanallah, Wallahu’alam….
*Sumber dari hasnulhadiahmad.com
Sumber: http://detikislam.blogspot.com/2014/02/anai-anai-mengenali-al-quran-berusia.html

Jom Berzikir Di Pagi Jumaat,Di bawah Bimbingan Tuan Guru Nik Abd Aziz Nik Mat

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 21 minutes ago
Di Pagi yang mulia ini,ada baiknya kita mulakan hari dengan berzikir,semoga Allah ampunkan dosa-dosa kita dan murahkan rezeki kita semua,..

PRK KAJANG .. AHLI-AHLI UMNO SUDAH MULA TUKAR ARAH MENYOKONG DSAI?????

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 30 minutes ago
*Walaupun kempen rasmi belum bermula, Ketua PKR dan calon Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang, Datuk Seri Anwar Ibrahim sudah mula menembusi pengundi Melayu yang secara tradisinya berpihak kepada Barisan Nasional (BN).Penyokong Umno semakin ramai yang muncul dalam siri perjumpaan kecil yang dianjurkan pasukan Anwar dengan penduduk setempat seperti di kedai-kedai kopi dan tazkirah.Kehadiran ramai ahli Umno yang memilih untuk terus mendengar Anwar semasa perjumpaan ini memberi manfaat kepada matlamat PKR bagi mengekal... more »

Nasihat Kira-Kira Untuk Menteri Kewangan Kedua Ahmad Husni.

Soz Cyili at Ameno World - 37 minutes ago
Petang semalam aku ada terbaca satu berita. Berita tersebut pasal GST. Ada satu ayat yang buat aku rasa sentap bila membacanya. Ia diucapkan oleh seseorang yang menduduki tempat yang sangat tinggi dalam kementerian kewangan. Individu tersebut ialah menteri kewangan kedua, DS Ahmad Husni. Nak tahu dia sebut apa? Meh baca sini ; Lagi bacaan lanjut : Kajian lanjut mendapati GST hanya

Harga beras dunia bakal jatuh, kekayaan Syed Mokhtar dijangka berganda.... Written By canang

atsixty at ZAKRI ALI - 41 minutes ago
[image: Photo: Harga beras dunia bakal jatuh, kekayaan Syed Mokhtar dijangka berganda.... Written By canang on Khamis, 20 Februari 2014. Harga beras dunia bakal jatuh, kekayaan Syed Mokhtar dijangka berganda Merujuk kepada rencana Reuters bertarikh 19 Februari 2014 bertajuk “Thai rice to pour into global markets as subsidy ends”, berjuta tan beras Thailand bakal dieksport ke pasaran antarabangsa akibat daripada penghapusan skim subsidi padi Kerajaan Thailand pada akhir bulan Februari 2014. Di bawah skim subsidi padi Thailand, para petani Thai telah dibayar sebanyak 15,000 baht setia... more »

Tiba-tiba TNB Memberikan Tip Penggunaan Pendingin Hawa, Patutnya...

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 43 minutes ago
*TNB Nasihat Pengguna Supaya Guna Pendingin Hawa secara Bijak* [AA] KUALA LUMPUR: Tenaga Nasional Berhad (TNB) menasihatkan para pengguna supaya menggunakan pendingin hawa secara bijak ketika cuaca panas dan kering ini. Menurut Pengurus Besar Kanan (Hal Ehwal Korporat dan Komunikasi) TNB, Datuk Ir Mohd Aminuddin Mohd Amin, ia bagi menjamin penggunaan elektrik diuruskan dengan lebih baik. “Pendingin hawa mewakili sebahagian besar penggunaan elektrik sebilangan pengguna kami,” kata Mohd Aminuddin dalam satu kenyataan pada Khamis. Beliau juga menyarankan para pengguna supaya mengama... more »

BERITA PANAS MENDIDIH .... BEKAS EXCO NEGERI PAHANG BERSAMA-SAMA DENGAN PARA PENYOKONGNYA AKAN KELUAR UMNO DAN MASUK KEADILAN!!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 45 minutes ago
*Mengikut info yang Omak Kau terima suatu majlis pengisytiharan keluar parti UMNO secara beramai-ramai dan menyertai Parti KEADILAN Rakyat (KEADILAN) bakal berlaku esok Sabtu 22hb Februari 2014 di Maran.Majlis dikatakan bakal diketuai oleh bekas Ahli Exco Kerajaan Negeri Pahang dan juga bekas ADUN N24 Luit, Dato' Ahmad Munawar Abdul Jalil.Majlis di jangka akan diadakan serentak dengan program ceramah isu-isu semasa yang akan diadakan di Pejabat KEADILAN berhadapan dengan Perhentian Bas bandar Maran.Kemasukkan Dato' Ahmad Munawar bersama-sama dengan para penyokongnya ke dala... more »

What happened to the US$2.32 (RM7.6b) billion fund?

atsixty at ZAKRI ALI - 56 minutes ago
Tony Pua [image: What happened to the US$2.32 (RM7.6b) billion fund? Why did KPMG suddenly resign as 1MDB's external auditors? Will 1MDB dwarf PKFZ as Malaysia's largest financial scandal? --- http://m.malaysiakini.com/news/254927] *Why did KPMG suddenly resign as 1MDB's external auditors? * * Will 1MDB dwarf PKFZ as Malaysia's largest financial scandal? * * ---* *http://m.malaysiakini.com/news/254927*

Anwar anggap baling daging babi ke dalam Masjid .Provokasi Purba'..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 1 hour ago
Datuk Seri Anwar Ibrahim petang tadi ketawa apabila diminta mengulas mengenai insiden balingan daging babi ke dalam Masjid Qaryah Tok Kun Atas, di sini. "Penyokong Umno dan Perkasa perlu tanya diri sendiri, mengapa mereka sahaja yang begitu sensitif mengenai insiden ini. "Mengapa penduduk setempat langsung tidak terpengaruh dengan 'provokasi purba' ini," seloroh Ketua Umum Pakatan Rakyat tersebut kepada wartawan, selepas melawat lokasi kejadian. Anwar yang juga Ahli Parlimen Permatang Pauh merakamkan tahniah kepada komuniti setempat kerana menolak provokasi yang menguntungkan pem... more »

Koleksi Gambar Lawak - 377

Nas Rul at dairishare - 1 hour ago
koleksi gambar lawak

Menerima watikah perlantikan dan kit dari YAB DSAI

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
[image: Menerima watikah perlantikan dan kit dari YAB DSAI] Rajaretinam Armuggan

Mencintai Isteri Orang

Detik Islam at Detik Islam - 1 hour ago
Apa kah hukum menyimpan perasaan menyintai isteri orang ? *JAWAPAN* : Al-hamdulillah ,Al-Jawab : Jawapan terbaik kepada persoalan saudara ialah : CINTA KEPADA YANG HALAL , ADALAH HALAL , DAN CINTA KEPADA YANG HARAM , ADALAH HARAM . Cinta yang halal ialah cinta kepada isteri atau suami sendiri.Manakala yang haram ialah mencintai yang bukan hak dan kepunyaan kita iaitu isteri atau suami orang lain.Sesungguhnya perbuatan mencintai isteri atau suami orang lain adalah punca kepada keruntuhan dan kehancuran rumah tangga sesebuah keluarga , dan perbuatan tersebut amat dimurkai oleh Rasul... more »

Rakyat memerlukan Kumpulan Wang Simpanan Petroleum:

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
Media Selangorku [image: Rakyat memerlukan Kumpulan Wang Simpanan Petroleum: "Sebagai langkah awal, saya akan membangkitkan cadangan penubuhan Tabung Hasil Minyak Negara Malaysia yang tidak boleh dipengaruhi penggunaannya oleh mana-mana Perdana Menteri untuk projek gajah putih; tetapi bersyarat hanya untuk pelaburan masa depan rakyat," - Nurul Izzah Anwar http://bit.ly/1gjiX74] *"Sebagai langkah awal, saya akan membangkitkan cadangan penubuhan Tabung Hasil Minyak Negara Malaysia yang tidak boleh dipengaruhi penggunaannya oleh mana-mana Perdana Menteri untuk projek gajah putih; te... more »

DUNIACACAMARBA

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 hour ago
DUNIACACAMARBA ------------------------------ - Johor mahu Bina KASINO? - Tony Fernandes TERKEJUT MAS Rugi RM1.17 Bilion! - Kes Rakyat Malaysia Dera Anak di Sweden: Anak Dakwa Dipukul Lebih Seribu Kali - Anjing BAHAM Bayi - Lelaki Durjana NODA 2 Adik Kandung - Guru Wanita Buat Gigitan Cinta terhadap Murid 11 Tahun Dipenjara 6 Bulan Johor mahu Bina KASINO? Posted: 19 Feb 2014 10:10 PM PST *Pakatan Desak Kasino Tidak Dibina di Johor* [TMI] Pusat pentadbiran Johor di Nusajaya. Gambar daripada www.johordt.gov.my.Pakatan Rakyat Johor mendesak keraja... more »

Facebook telah sah membeli WhatsApp dengan nilai rekod USD 16 Bilion.

canang at Cananglahnie - 1 hour ago
Sila sebarkan mesej ini kepada sanak-saudara dan kawan-kawan, secepat mungkin! Pada 19 Februari 2014, Facebook telah sah membeli WhatsApp dengan nilai rekod USD 16 Bilion. Kenapa Mark Zuckerberg sanggup membeli satu syarikat kecil yang tidak menjana keuntungan yang nilainya kurang dari satu bilion dengan jumlah yang begitu besar? Apa impaknya kepada kita? Sedikit 'latar belakang' pembelian tersebut: 1. Berbanding Google atau Yahoo yang sumber pendapatan mereka adalah pengiklanan (tidaklah bermakna mereka ini 'baik' tetapi sekurang-kurangnya), Facebook mendapat hasil semata-mata da... more »

Kita MESTI Selamatkan Melayu

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 hours ago
Kita MESTI Selamatkan Melayu ------------------------------ - Konfim Laa... Nurul Izzah Bertanding Jawatan Timbalan Presiden Pkr Lawan Azmin Ali... - Izzah Sudah Semakin Panas Sekarang Beb....! - Izzah Sudah Semakin Panas Sekarang Beb....! - Sesungguhnya Umat Islam Di Malaysia Dalam Kerugian Kalau Tak Sokong Anwar... Konfim Laa... Nurul Izzah Bertanding Jawatan Timbalan Presiden Pkr Lawan Azmin Ali... Posted: 20 Feb 2014 06:01 AM PST *Ramai yang tidak terkejut dengan kenyataan Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim baru-baru ini yang menyatakan hasratnya untuk b... more »

DIALOG RAKYAT

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 hours ago
DIALOG RAKYAT ------------------------------ - Pengerusi PIBG Buat Kenyataan Palsu Mengenai Edaran Bible Di PP - Selepas PRK Kajang, Lebih Ramai Yang Mahukan Najib Berundur...Tunggulah - Kalimah Allah tidak mampu pengaruhi pengundi Kajang sokong BN, kata Umcedel - Surat Permohonan Maaf Ammar Buat Shalwati Norshal (Ibu). Pendedahan Kisah Benar di Mahkamah Sweden! - PERKASA Patut Hentam Penaungnya Juga, Tun Mahathir Kerana Pertahan Kassim Ahmad - Ancaman terbaharu terhadap Teresa Kok dikecam - Seminar Kassim Ahmad bangkit fitnah, kata Pas ... more »

SIASAH

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 hours ago
SIASAH ------------------------------ Krisis air dan krisis politik Selangor Posted: 19 Feb 2014 05:00 PM PST Cuaca panas yang berpanjangan di negara ini mula menampakkan kesan politiknya apabila kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor mula dilihat dijadikan sasaran untuk dipersalahkan. Media elektronik dan media cetak yang pro-Barisan Nasional telah bersama mengangkat kemungkinan krisis air berlaku sekiranya cuaca panas berterusan dan bekalan air merosot. Antaranya, laporan akhbar Umno, *Berita Harian* pada 14 Februari mengaitkan kemungkinan krisis air di Lembah Klang dengan ... more »

ALHUSSEYN

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 hours ago
ALHUSSEYN ------------------------------ Azmin dan Khalid diseret ke Selcat Posted: 20 Feb 2014 06:14 AM PST Aku mohon dan berharap PAS Kelantan juga berani mengambil langkah sebagaimana berita di bawah nih! Aku pernah sentuh perkara ini di sini . Blogger Cenangau pun pernah bertanya Mana HISBAH Kerajaan PAS Kedah dan Kelantan? Kedah dah pi bye-bye.... Apakah Kelantan juga nak pi ucap bye-bye macam Kedah kah? Isu terbaru Kelantan yang terkini perlu diatasi segera kalau PAS Kelantan mahu terus hidup... Kita patut puji kerajaan Pakatan Rakyat Selangor kerana bertinda... more »

Apa Yang Tersirat

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 4 hours ago
Apa Yang Tersirat ------------------------------ PRK Kajang: Bn Jangan Ikut Rentak Anwar: Salleh Posted: 20 Feb 2014 04:19 AM PST Speaker Dewan Undangan Negeri Sabah Datuk Dr Salleh Tun Said mencadangkan agar Bn jangan terperangkap dengan main Anwar di PRK Kajang. Melalui entri terbarunya melalui www.sskeruak.blogspot.com dengan tajuk Elok Bn Jangan Tanding di Kajang, Bn seharusnya jangan terperangkap dengan sandiwara Anwar, yang mempergunakan semua cara untuk mencapai hasratnya. Menurut Salleh "Umum mengetahui bahawa Pakatan Rakyat dan PKR adalah Anwar Ibrahim dan Anwar I... more »

Duke of UMNO

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 4 hours ago
Duke of UMNO ------------------------------ PAS KEDAH TAK SEPATUTNYA GAGAL DALAM HAL NI... Posted: 20 Feb 2014 04:34 AM PST Masalah ni timbul sejak berpuluh tahun lalu. Macam-macam dah buat, tapi Pusat Tahfiz Amal ni masih beroperasi.. budak-budak dimani‎pulasi untuk "mengkayakan" pengusaha PTA tu.. Dengan surat di atas, maka tamatlah riwayat "pusat penghamba abdian" kanak-kanak tu.. satu tindakan yang tak mampu dilakukan oleh pentadbiran MB-MB sebelum ni... Pada saya, arwah Ustaz Azizan pun sebenarnya mampu buat apa yang DS Mukhriz buat... Cuma mungkin beliau tidak mend... more »

Cucu Tok Selampit

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 4 hours ago
Cucu Tok Selampit ------------------------------ - Gambar-Gambar Istimewa Tun Dr Mahathir & Shah Rukh Khan Di The Mines, Seri Kembangan - Lagi Gambar-Gambar Sosial Dan Mewah Pemilik Pusat Tahfiz Amal Disebarkan - Punya Gila Hendak Berkuasa ... PRK Di Kajang, Kempen Sehingga Di Kota Bharu Gambar-Gambar Istimewa Tun Dr Mahathir & Shah Rukh Khan Di The Mines, Seri Kembangan Posted: 20 Feb 2014 06:34 AM PST Inilah gambar-gambar menarik yang tersebar luas di media sosial hari ini. Gambar-gambar Negarawan Tun Dr Mahathir dan pelakon Hindustan yang terkenal... more »

MASTER DEDAH

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 4 hours ago
MASTER DEDAH ------------------------------ AZHAR IDRUS PANGGIL ANWAR IBRAHIM NATANG Posted: 19 Feb 2014 11:35 PM PST You are subscribed to email updates from MASTER DEDAH To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

TINTA HIJAU DARI KAKI BUKIT

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 6 hours ago
TINTA HIJAU DARI KAKI BUKIT ------------------------------ Anak Dr Mahathir Tersenarai Antara 10 Terkaya Di Malaysia Posted: 19 Feb 2014 10:50 PM PST Harussani Kecam Mahathir Posted: 19 Feb 2014 04:08 PM PST You are subscribed to email updates from TINTA HIJAU DARI KAKI BUKIT To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

Anak Sungai Derhaka

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 6 hours ago
Anak Sungai Derhaka ------------------------------ - Ulama Muda UMNO tampil pertahan Mahathir dan Kassim Ahmad (Video Inside) - 'Tiga lelaki cuba edar Bible kepada pelajar'.. Cerita rekaan Cikgu Pro UMNO rupanya.. - Direjam gara-gara miliki Facebook? Benar atau hanya satu propaganda.. tapi.. - Teressa Kok takkan semua nak salah UMNO kot?.. Tengok betul-betul gambar-gambar ni... - Kenyataan penuh JAKIM berhubung isu Kassim Ahmad yang disokong mantan Presiden UMNO... Ulama Muda UMNO tampil pertahan Mahathir dan Kassim Ahmad (Video Inside) Po... more »

Seni Ini Betul-Betul Menipu Mata Anda

Nas Rul at dairishare - 6 hours ago
This surreal metal sculpture is created by a famous sculptor, Neil Dawson in New Zealand. The masterpiece is made from steel and painted like if it’s a drawing from a cartoon. The artwork can be visited at Gibbs Farm, that is host to many other art sculptures as well.

REZQEEN HILL

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 8 hours ago
REZQEEN HILL ------------------------------ Satu Orang Cina DAP Sudah Mati Kena Tembak, Next? #1Malaysia #PRKKajang #Kajang Posted: 20 Feb 2014 12:22 AM PST Kecoh hari ini bila seorang ahli DAP yang berjawatan telah mampuih kena tembak di hadapan rumahnya. Motif dan punca tiada pula diketahui. Mungkin pasal perniagaan, mungkin berkenaan merebut kawasan atau mungkin kerana perbuatan yang lampau. Ketiga² perkara ini kebiasaannya berkait rapat dengan apa perkara yang terjadi kepada si mati yang merupakan seorang ahli politik ataupun yang dikenali ramai. Sembang banyak pun ta... more »

IPOHMALAY

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 8 hours ago
IPOHMALAY ------------------------------ Petron Malaysia rugi RM 75.42 juta Posted: 20 Feb 2014 07:03 AM PST KUALA LUMPUR 20 Feb. - Petron Malaysia Refining and Marketing Bhd. mencatat kerugian sebelum cukai berjumlah RM75.42 juta pada tahun kewangan berakhir 31 Disember 2013, berbanding untung sebelum cukai RM136.25 juta pada tahun kewangan 2012. Pendapatan syarikat itu merosot kepada RM11.13 bilion berbanding RM11.48 bilion sebelum ini Untuk suku keempat, ia mencatat kerugian sebelum cukai RM50.67 juta berbanding untung sebelum cukai RM12.53 juta dalam suku yang sama p... more »

Al Ikram

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 8 hours ago
Al Ikram ------------------------------ SIAPA TAKUT,ANWAR ATAU MAHATHIR? Posted: 19 Feb 2014 09:01 PM PST You are subscribed to email updates from Al Ikram To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

Agaknya janda ini terlampau seksi sehingga sepupu sendiri terangsang ..

PBO™ at pen buruk online ™ - 8 hours ago
Labuan: Terangsang melihat seorang janda muda berusia 23 tahun sedang tidur, seorang lelaki bertindak cuba merogol wanita berkenaan apabila menyelinap masuk ke dalam bilik sebelum perbuatannya disedari mangsa. Dalam kejadian kira-kira jam 3 pagi di Kampung Saguking Laut, Ahad lalu, suspek yang juga sepupu mangsa berusia 30 tahun turut bertindak mengugut mangsa apabila perbuatannya terbongkar. Menurut sumber, ketika kejadian mangsa sedang tidur seorang diri di dalam bilik dan terjaga apabila menyedari suspek memasuki biliknya. {baca lagi klik butang papar ... } 5 artikel pilihan pe... more »

TOS jasa webhosting dan domain murah indonesia

Kuda SEO at Berryhs.com - 9 hours ago
*jasa webhosting dan domain murah indonesia* Orang-orang memiliki efek belajar isi Anda dari doc ini jasa webhosting dan domain murah indonesia , yang biasanya berisi perlindungan di bawah hukum bersama dengan komitmen terkait dengan HostMurah . com bersama dengan perlindungan di bawah hukum bersama dengan komitmen dari pembeli kita sendiri . Terminologi yang berhubungan dengan Dukungan HostMurah . com Terminologi yang berhubungan dengan Support ( TOS ) pasti pengaturan di mana konsumen menyetujui sebelum menampilkan penyedia . Pelanggaran TOS ini dapat menyebabkan suspensi atau mun... more »

Tudung tak wajib. kata Kassim Ahmad.

canang at Cananglahnie - 9 hours ago
Bagi mazhab mereka bertudung itu bukanlah wajib....sapa yang ajar.....???? Kassim Ahmad dan Astora Jabar yg ajar....sapa sokong...???? Laki depa yg sokong...sapa laki depa....???? Pemimpin tertinggi mlysia. ...abes tu apa lagi...???? Pengikut depa pon pakat ikut la dah pemimpin tertinggi depa pon buat.... ROSAK TAK UMAT ISLAM MALAYSIA..??? https://www.facebook.com/photo.php?fbid=221770281344856&set=a.149267421928476.1073741827.100005356570154&type=1&theater

Roslan SMS Corner

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 10 hours ago
Roslan SMS Corner ------------------------------ MB Selangor dari pandangan pakar undang-undang (20/2/14) Posted: 19 Feb 2014 07:11 PM PST Pakar dan pensyarah undang-undang Prof Emeritus Shad Saleem Faruqi berkongsi pandangan terhadap senario di Selangor pasca PRK Kajang dalam ruangannya "Reflecting on the law" dalam akhbar The Star hari ini (m/s:22). Menurut beliau kiranya benar Dato Seri Anwar Ibrahim mahu dinobatkan sebagai MB Selangor pasca PRK Kajang maka beberapa kemungkinan senario isu perlembagaan perlu dilihat, dipertimbang dan diterokai. Antaranya: *PERTAMA – Per... more »

BEZA 2 KERAJAAN: Kerajaan Cina-DAP & meLAYU-UMNO

atsixty at ZAKRI ALI - 10 hours ago
Suara Rakyat [image: BEZA 2 KERAJAAN: Kerajaan Cina-DAP & meLAYU-UMNO Kpd Penyokong Tegar OTAK KARAT BIRU anda patut bersyukur & bangga, TANPA BAPAK2 UMNO INI MAKA TIADANYA PUSAT JUDI TERBESAR DUNIA !!!!! Selagi pusat judi itu berpijak di bumi Allah selagi itulah 'saham' darinya akan kamu terima sehingga hari Kiamat atau robohnya pusat judi tersebut!!!!.. Astaghfirullah INILAH CONTOH NEGARA ISLAM TERKEMUKA DUNIA!!! Top-10 casinos by number of employees http://www.casinocitytimes.com/news/article/top-10-casinos-by-number-of-employees-171206] *Kpd Penyokong Tegar OTAK KARAT BIRU and... more »

TINTA MUTIARA

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 10 hours ago
TINTA MUTIARA ------------------------------ DAH TERDESAK SANGATLAH TU Posted: 19 Feb 2014 06:35 PM PST Terpaksa dengar ceramah Umno sebelum dapat RM100 Ramai ibu bapa terpaksa meninggalkan kerja harian semata-mata mahu datang mengambil bantuan awal persekolahan sebanyak RM100 anak mereka. Terpaksa menunggu sehingga empat jam bagi mendapat bantuan tersebut yang disampaikan pemimpin Umno peringkat bahagian, perkara lumrah yang berlaku di Kelantan. Pemimpin Umno pula mengambil peluang kehadiran ramai ibu bapa di sekolah, menyampaikan ucapan bagi menghentam pihak lawan... more »

MELAYU ITU

canang at Cananglahnie - 10 hours ago
MELAYU ITU Karya: Usman Awang Melayu itu orang yang bijaksana Nakalnya bersulam jenaka Budi bahasanya tidak terkira Kurang ajarnya tetap santun. Jika menipu pun masih bersopan Bila mengampu bijak beralas tangan. Melayu itu berani jika bersalah, Kecut takut kerana benar, Janji simpan di perut Selalu pecah di mulut, Biar mati adat, Jangan mati anak. Melayu di tanah Semenanjung luas maknanya: Jawa itu Melayu, Bugis itu Melayu Banjar juga disebut Melayu, Minangkabau memang Melayu, Keturunan Acheh adalah Melayu, Jakun dan Sakai asli Melayu, Arab dan Pakistani, semua Melayu, Mamak dan Malb... more »

Ulama Muda UMNO tampil pertahan Mahathir dan Kassim Ahmad (Video Inside)

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 10 hours ago
Presiden Pertubuhan Ahli Sunnah Waljamaah Malaysia (Aswaja), Zamihan Mat Zin melahirkan rasa kesal dengan kenyataan bekas ketua Parti Sosialis Rakyat Malaysia (PSRM) yang disifatkan cuba mentafsirkan al-Quran. Menurut Zamihan, tindakan Kassim Ahmad itu memperlihatkan dirinya sebagai seorang yang antihadis apabila mempertikaikan kandungan hadis-hadis sahih. “...kesal dengan kenyataan celupar Kassim yang menghina Rasulullah SAW...ingin mentafsirkan semula al-Quran, menyamakan ulama dengan kasta paderi serta bertindak ingin meruntuhkan badan autoriti agama di negara ini. "Kenyataan i... more »

Kerajaan UMNO/BN kerana terus memacu MAS kebelakang!

atsixty at ZAKRI ALI - 10 hours ago
Tok Tenang Tenang Heritage [image: Rugi! Rugi! Rugi! RM1.17 bilion !?!? MAS meneruskan kesinambungan RUGI.......... #Tahniah Kerajaan UMNO/BN kerana terus memacu MAS kebelakang!] *Rugi! Rugi! Rugi! RM1.17 bilion !?!? MAS meneruskan kesinambungan RUGI..........* * ‪* [image: Tok Tenang Tenang Heritage's photo.]

Panas! Anak Rosmah, Penerbit Filem The Wolf Of Wall Street Bakal Disaman USD25 Juta?

PBO™ at pen buruk online ™ - 11 hours ago
Siapa sangka selepas The Wolf of Wall Street mendapat perhatian ramai dan berjaya memenangi anugerah di Golden Globe, kini filem Hollywood itu berdepan kesulitan atas beberapa dakwaan. Menurut laporan "Contact Music , beberapa studio yang terlibat dengan penggambaran filem ini bakal disaman sebanyak USD25 juta oleh bekas pekerja Stratton Oakmont, Andrew Greene yang kisahnya turut dipaparkan di dalam filem berkenaan menerusi watak Nicky ‘Rugrat’ Koskoff" pen buruk online ™ Andrew mendakwa Paramount Pictures, syarikat produksi Red Granite dan penerbit yang lain tidak pernah meminta p... more »

UMCEDEL Jangka Anwar Menang Majoriti Besar Di Kajang !!

atsixty at ZAKRI ALI - 11 hours ago
Raja Mohd Shahrim [image: Kajian UMCEDEL sebelum in 90% tepat plus minus 3%.... So apa rancangan UMNO.. boleh bayar consultant RM7.2 billion buat survey yang sama.. dgn tajuk BN menang besar di Kajang.. hehe] *Kajian UMCEDEL sebelum in 90% tepat plus minus 3%.... * *So apa rancangan UMNO.. boleh bayar consultant RM7.2 billion buat survey yang sama.. dgn tajuk * *BN menang besar di Kajang.. hehe*

Azmin dan Khalid diseret ke Selcat

alhusseyn at al-Husseyn - 11 hours ago
Aku mohon dan berharap PAS Kelantan juga berani mengambil langkah sebagaimana berita di bawah nih! Aku pernah sentuh perkara ini di sini . Blogger Cenangau pun pernah bertanya Mana HISBAH Kerajaan PAS Kedah dan Kelantan? Kedah dah pi bye-bye.... Apakah Kelantan juga nak pi ucap bye-bye macam Kedah kah? Isu terbaru Kelantan yang terkini perlu diatasi segera kalau PAS Kelantan mahu terus hidup... Kita patut puji kerajaan Pakatan Rakyat Selangor kerana bertindak berani dan tidak main sapu-sapu sampah kebawah karpet. Walaupun sedang dalam suasana PRK Kajang yang panas bergelora... more »

" Laporan 3 Lelaki Yang Didakwa Mengedar Bible Kepada Pelajar Melayu Di Penang Adalah Palsu Yang Dihasilkan Oleh Cikgu Pro UMNO " tikaq buloh

atsixty at ZAKRI ALI - 11 hours ago
*Di kala keributan pelbagai isu panas antara agama yang berlaku di Pulau Pinang, laporan sebuah akhbar bahawa seorang guru menangkap tiga lelaki kerana mengedarkan Bible berbahasa Melayu kepada anak Melayu di negeri itu dipercayai hanya laporan palsu yang tidak berlaku sebenarnya.* *Exco kerajaan negeri Pulau Pinang, Abdul Malik Kassim, berkata laporan itu bukan sahaja mengelirukan malah menimbulkan persoalan kerana difahamkan tiada laporan polis dibuat oleh pihak terbabit.* *Pihak polis juga tidak menerima penyerahan tangkapan suspek oleh mana-mana pihak berhubung pengedaran Bible... more »

Harga beras dunia bakal jatuh, kekayaan Syed Mokhtar dijangka berganda

canang at Cananglahnie - 12 hours ago
Harga beras dunia bakal jatuh, kekayaan Syed Mokhtar dijangka berganda Merujuk kepada rencana Reuters bertarikh 19 Februari 2014 bertajuk “Thai rice to pour into global markets as subsidy ends”, berjuta tan beras Thailand bakal dieksport ke pasaran antarabangsa akibat daripada penghapusan skim subsidi padi Kerajaan Thailand pada akhir bulan Februari 2014. Di bawah skim subsidi padi Thailand, para petani Thai telah dibayar sebanyak 15,000 baht setiap tan semenjak skim subsidi ini diperkenalkan pada bulan Oktober 2011. Apabila skim subsidi padi Thailand ini dihapuskan nanti, para pet... more »

Ezam Mohd Nor Letak Jawatan Senator Kerana Merajuk???

atsixty at ZAKRI ALI - 12 hours ago
*Bekas setiausaha politik kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim ketika beliau menjadi timbalan perdana menteri dikatakan merajuk ekoran tidak dilantik ke jawatan tetap dan menyerahkan surat perletakan jawatannya kepada Yang DiPertua Dewan Negara, Tan Sri Abu Zahar Ujang, pada Jumaat. * *Mohamad Ezam Mohd Nor menafikan dakwaan beliau meletakkan jawatan sebagai senator kerana merajuk dengan Putrajaya yang tidak menunaikan janji, sebaliknya menegaskan beliau terlalu sibuk untuk merajuk.* *"Saya masih di luar negara dan masih senator," kata Ezam melalui khidmat pesanan WhatsApp kepada The... more »

Angkara Fitnah Anwar, Page PRO BN Kena Bantai Kaw2..

Soz Cyili at Ameno World - 12 hours ago
Aku nak cakap sikit. Mungkin di kalangan kawan2 (geng2 umno) korang takde yang sudi nak berterus terang, nasihat menasihat dan sebagainya. Berbeza pula keadaan nya di kalangan kami. Memang salah sikit sah2 kena bantai atas bawah.  Nampak macam negatif tetapi sebenarnya tak la negatif mana kalau kita berlapang dada dengan setiap teguran yang datang. Kalau kita betul2 sudi bersikap terbuka teguran

'Kalimah Allah' Gagal Di Kajang

atsixty at ZAKRI ALI - 12 hours ago
*Prof Datuk Dr Mohammad Redzuan Othman membentangkan hasil kajian berkenaan PRK DUN Kajang oleh Umcedel di Universiti Malaya, Kuala Lumpur.Isu kalimah Allah tidak akan berjaya meraih lebih undi Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Kajang pada 23 Mac ini apabila 55% pengundi di kawasan itu mengambil pendirian menolak isu itu sebagai alasan untuk menyokong parti pemerintah, menurut Pusat Kajian Demokrasi dan Pilihan Raya Universiti Malaya (Umcedel).Pengarahnya, Profesor Datuk Dr Mohammad Redzuan Othman berkata, kaum Melayu paling ramai menolak isu itu untu... more »

Kemahiran Tahap Dewa Ubah Kayu Jadi Sekotak Duit

Nas Rul at dairishare - 12 hours ago
A skill like woodworking takes years and thousands of hours to become more than just a proficient at, but this man invested that time to be a certifiable master. His name is Randall Rosenthal and he has talent that can result in mind-bending illusions. The project in the gallery below all started with three pieces of white pine he glued together. What he turned that block of wood into is so cool.

PRK KAJANG ... HASIL KAJI SELIDIK PUSAT KAJIAN DEMOKRASI DAN PILIHAN RAYA UNIVERSITI MALAYA (Umcedel) DAPATI KERJA PARA PENYOKONG UMNO MAINKAN ISU KALIMAH ALLAH ADALAH SIA-SIA SAHAJA.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 12 hours ago
*Isu kalimah Allah tidak akan berjaya meraih lebih undi Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Kajang pada 23 Mac ini apabila 55% pengundi di kawasan itu mengambil pendirian menolak isu itu sebagai alasan untuk menyokong parti pemerintah, menurut Pusat Kajian Demokrasi dan Pilihan Raya Universiti Malaya (Umcedel). * *Pengarahnya, Profesor Datuk Dr Mohammad Redzuan Othman berkata, kaum Melayu paling ramai menolak isu itu untuk menyokong BN dengan 60% responden manakala Cina 54% dan India 36%.* *“Penduduk kampung paling ramai menolak isu itu dengan 85% manakala pend... more »

Live Now! Ust Azhar Idrus @ Masjid At Taqwa Bt.6 Terengganu

canang at Cananglahnie - 13 hours ago
Live streaming video by Ustream

BERITA PANAZZZZ???.....Lahad Datu: Anwar akan ditangkap untuk menghalang kemaraan PR ke Putrajaya?

atsixty at ZAKRI ALI - 13 hours ago
*Guruyaya OK * *[image: Dari blog Anak Sungai Derhaka.. BERITA PANAZZZZ???.....Lahad Datu: Anwar akan ditangkap untuk menghalang kemaraan PR ke Putrajaya? ADA BRANII KER...RAKYAT TUNGGU MASA JER ....2014 TAHUN DEMONTRASI RAKYAT.~~~!!! Dari cara media-media tunggangan UMNO mengolah berita ianya kelihatan ke arah itu iaitu untuk mengaitkan Anwar Ibrahim dengan pencerobohan di Lahad Datu.. Terbaru ialah semalam dimana media-media tunggangan UMNO melaporkan bahawa seorang pengganas berpangkat Jeneral dari Sulu yang berjaya dibunuh adalah bekas komander Barisan Pembebasan Kebangsaan Mo... more »

"War Room " tanda gagalnya Menteri Pelajaran

mantaro at SISI BUKIT - 13 hours ago
Jangan kerana Prk Kajang ,PBS ditangguhkan sehingga April.Sebaik selesai dasar ketinggalan zaman itu diteruskan. Dahulu ,PPSMI (Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggeris) diperkenalkan . Mengambil tenaga import dari British dan India untuk mengajar Bahasa Inggeris ,kononnya untuk membantu sistem PPSMI,juga gagal.Sebelum PRU13 dimansuhkan kerana takutkan kehilangan undi rakyat. War Room atau Bilik Perang ditubuhkan oleh Kementerian Pelajaran untuk menghadapi masalah Pentaksiran Berasaskan Sekolah.Satu sistem yang gagal.Hal ini juga tanda aras gag... more »

Ohpolitik!™

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 14 hours ago
Ohpolitik!™ ------------------------------ Analisis Perbezaan #PRKKajang dan #PRKBalingian #MalaysiaNews #Malaysia Posted: 20 Feb 2014 12:03 AM PST Hari ini aku nak menulis mengenai dua perkara yang bakal dan mungkin berlaku di negara kita. Apa yang bakal berlaku ialah pilihan raya kecil di N25 Kajang pada 23 Mac 2014 nanti yang pastinya menyaksikan Bang Nuar bertanding sebagai calon pakatan …. dan yang mungkin berlaku ialah samada N51 Balingian juga akan menyaksikan pilihan raya kecil selepas perletakkan jawatan oleh YAB Pehin Sri Taib Mahmud sebagai Ketua Menteri Sarawak y... more »

.

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 14 hours ago
. ------------------------------ Betulkah Khalid ada hutang RM80 juta? Posted: 19 Feb 2014 09:37 PM PST SPEKULASI T HARI *Tindakan* secara taktikal PKR untuk menggugurkan Abdul Khalid Ibrahim dari kersi MB Selangor disebabkan MB itu berhadapan dengan beberapa masalah rumit, dua orang pemimpin tertinggi Pas pula berusaha untuk mengekalkan Khalid di kerusi itu. Perjumpaan dikatakan langsung dengan Khalid oleh dua orang pemimpin tertinggi Pas yang disertai sama oleh seorang pegawai politik. *Khalid, ada... more »

tunku

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 14 hours ago
tunku ------------------------------ Rebuffed by Moslems, But Welcomed With Open Arms at Church of the Holy Family, Kajang! Posted: 19 Feb 2014 09:58 PM PST Rebuffed by keepers of his own faith when he tried to preach at a mosque last month, Datuk Seri Anwar Ibrahim was welcomed with open arms at the church of the Holy Family in Kajang after the English and Mandarin masses today. Parish priest Father George Harrison welcomed the opposition leader as "our brother" before he gave the floor to Anwar, who vowed the 1,200-strong crowd with his 25-minute speech on various issues... more »

edyesdotcom

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 14 hours ago
edyesdotcom ------------------------------ Kajang Sudah Jadi Yangoon ? Posted: 19 Feb 2014 09:32 PM PST Kenyataan Umum 20 Februari 2014 *Kajang Sudah Jadi Yangoon?* Semalam, SAMM menerbitkan sebuah kenyataan bersama gambar-gambar yang menunjukkan perkembangan pelik di Kajang. Ia ekoran kebanjiran warga asing yang dipercayai warga Myanmar yang diturunkan di KTM Kajang. Warga Myanmar tersebut juga dilihat membawa beg seolah-olah baru tiba dari KLIA, juga dimaklumkan dikawal rapi oleh beberapa anggota RELA. Hari ini keadaan semakin sesak di Kajang oleh warga Myanmar, apakah ... more »

VIDEO - Mahathir Menipu

atsixty at ZAKRI ALI - 14 hours ago

PENGHUNI GUA

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 14 hours ago
PENGHUNI GUA ------------------------------ AL JUBURI PENEBAT KEMELESETAN EKONOMI ? KAH KAH KAH !!!!!!!! Posted: 20 Feb 2014 12:55 AM PST MALAYSIAKINI MP: Anwar penebat krisis kewangan 2014 Farah Noor Samat | 10:57AM Feb 20 2014 Kehadiran Datuk Seri Anwar Ibrahim ke dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor penting bagi menghadapi kemungkinan krisis kewangan global yang dijangka tahun ini. Anggota Parlimen Kuala Langat Abdullah Sani berkata, pengalaman Anwar semasa menjadi menteri kewangan semasa krisis kewangan 1997 amat diperlukan kerajaan Selangor. "Sebab kehadiran ... more »

Ezam letak jawatan sebagai senator kerana merajuk dengan UMNO?

PBO™ at pen buruk online ™ - 14 hours ago
"Banyak perkara untuk dibuat dan saya tiada masa untuk merajuk" *Mohamad Ezam Mohd Nor* menafikan dakwaan beliau meletakkan jawatan sebagai *senator* kerana *merajuk dengan Putrajaya* yang tidak menunaikan janji, sebaliknya menegaskan beliau terlalu sibuk untuk merajuk. *Keadaan politik dalaman Umno dilihat goyah apabila pemimpin Hindraf P Waytha Moorthy meletak jawatan sebagai menteri di Jabatan Perdana Menteri sebagaitanda protes terhadap Putrajaya kerana tidak melaksanakan janji kepada masyarakat India.* "Saya masih di luar negara dan masih senator," kata Ezam melalui khidmat pe... more »

Ada Kah UMNO Akan Mempertahankan Mahathir Atau Harusani ( Mufti Perak ) ??

atsixty at ZAKRI ALI - 15 hours ago
Milo Kosong Koww *[image: Photo: Alhamdulillah baru selesai dgn doktor..tap semangat pejuang tk dpt aku hilangkan..tiba2 terfikir..jommm kita sama2 lihat pndrian pnyokong2 umno dlm isu yg melibatkan agama?adakah mereka akn pertahankan knyataan yg dibuat oleh harussani?atau mereka bermati2an mempertahankan kata2 yg dibuat oleh ikon ksayangan mereka,dr.mahathir.. Bg pnyokong PR..pendirian kami jelas dan nyata.."Kassim Selamat..oppp!sorry2..Kassim Ahmad adalah makluk yg jelas anti hadis dan anti sunnah Rasulullah s.a.w..pendiriannya sesat..pemikirannya sesat..pemahamannya sesat"... S... more »

SALAH SIAPAKAH BERLAKUNYA KRISIS AIR AMAT MERUNCING DI NEGERI SEMBILAN??????

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 15 hours ago
*Bila berlaku krisis air di negeri -negeri yang diperintah Pakatan Rakyat terutamanya Selangor maka terus UMNO dengan bantuan media lidak biawak rasminya menunding jari ianya kesalahan pihak kerajaan PR Selangor.Kini keadaan air di negeri jiran Selangor yang ditadbir urus oleh UMNO/BN semenjak merdeka hingga sekarang, Negeri Sembilan sedang berdepan dengan krisis air yang amat meruncing sehingga terpaksa dicatu.Siapakah yang patut dipersalahkan???? Syarikat Air Negeri Sembilan (SAINS) atau Kerajaan UMNO/BN Negeri Sembilan bawah pimpinan Mat Hassan?????... Atau palin... more »

KENYATAAN MEDIA KETUA PENGARAH JAKIM BERKAITAN “ SEMINAR PEMIKIRANKASSIM AHMAD: SUATU PENILAIAN ”

atsixty at ZAKRI ALI - 16 hours ago
*1. JAKIM memandang serius dalam isu yang dibangkitkan dalam“ SEMINAR PEMIKIRAN KASSIM AHMAD: SUATU PENILAIAN ” pada 15 dan 16 Februari 2014 anjuran Ahli Jawatankuasa Sahabat Pena Pak Kassim di Yayasan Kepimpinan Perdana, Putrajaya. * *2. Kenyataan-kenyataan daripada para pembentang kertas kerja seminar khususnya berkaitan isu-isu agama adalah seperti yang berikut: * *i. Mempertikaikan Dua Kalimah Syahadah dengan menganggap syahadah yang kedua sebagai mendewa-dewakan Nabi Muhammad SAW. * *ii. Mempertikaikan rambut sebagai aurat wanita dan memperlekeh wanita yang berhijab. * *i... more »

PERKASA Patut Hentam Penaungnya Juga, Tun Mahathir Kerana Pertahan Kassim Ahmad - Oleh: KELAB GREENBOC

atsixty at ZAKRI ALI - 16 hours ago
*Perkasa mahu Jakim siasat ucapan Kassim Ahmad PETALING JAYA: Perkasa mendesak pihak Jakim segera menyiasat terhadap dakwaan Kassim Ahmad yang mempersoalkan bagaimana masyarakat Islam mendewa-dewakan Naib Muhammad, rabut wanita bukan aurat dan wujud kasta paderi.Menurut Presidennya, Datuk Ibrahim Ali, Kassim Ahmad bukannya cendekiawan yang mendalami ilmu Islam.“Perkasa mendesak Jakim menyiasat segera dengan mengambil bukti dan keterangan daripada mereka yang hadiri seminar Pemikiran Kassim Ahmad Di Yayasan Perdana, Putrajaya semalam,” katanya kepada FMT.Beliau percaya ... more »

Kelab Greenboc

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 16 hours ago
Kelab Greenboc ------------------------------ - Pengerusi PIBG Buat Kenyataan Palsu Mengenai Edaran Bible Di PP - Sayu - Warkah Mohon Maaf Daripada Ammar Buat Ibu - Lempar Babi Di Majid Kerja Siapa Sebenarnya? - [BONGKAR] PRK Kajang - Myanmar Sudah Mariiii!! - Fitnah "Larangan Khutbah Jumaat" - Pemuda PAS & DAP Buat Laporan Polis Pengerusi PIBG Buat Kenyataan Palsu Mengenai Edaran Bible Di PP Posted: 20 Feb 2014 01:08 AM PST L*aporan guru tangkap pengedar Bible Melayu adalah palsu, kata exco agama* Di kala keributan pelbagai isu panas antara agama yang ber... more »

MiLo SuaM

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 16 hours ago
MiLo SuaM ------------------------------ - Royalti: Surat Terbuka Kepada Kerajaan Negeri Kelantan - Kajang Sudah Jadi Yangoon - Nebraska 2013 - Anwar gesa jentera waspada dan pantau perkembangan warga asing di Kajang - Pakatan desak ROS dan KDN lulus pendaftaran gabungan parti sebelum 8 Mac Royalti: Surat Terbuka Kepada Kerajaan Negeri Kelantan Posted: 20 Feb 2014 12:25 AM PST Kajang Sudah Jadi Yangoon ? Posted: 19 Feb 2014 09:32 PM PST Nebraska 2013 Posted: 19 Feb 2014 06:11 PM PST Anwar gesa jentera waspada dan pantau perkembangan ... more »

Taipingmali (tm)

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 16 hours ago
Taipingmali (tm) ------------------------------ Cerita Rm372.5 Juta Waytha Moorthy – Part 1 « Posted: 19 Feb 2014 10:33 PM PST CikguShashi.com - http://www.cikgushashi.com/?p=3942 Cerita Rm372.5 Juta Waytha Moorthy – Part 1 Pada Jun 2013 Sebelum Expert Steering Committee ditubuhkan, Waytha Moorthy meminta Perdana Menteri untuk menubuhkan satu Unit yang diberi nama "Indian Community Advancement Unit" dibawah Jabatan Perdana Menteri dimana Senator Waytha Moorthy akan mengetuainya. Waytha Moorthy juga meminta Unit itu mempunyai Satu Ketua Setiaushaha, Ketua Pengarah, Timbalan... more »

BERAPI!!! Anak Tiri PM Haji Najib, Yang Juga Penerbit Filem The Wolf Of Wall Street Bakal Disaman USD25 Juta? Ini Buktinya, Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 16 hours ago
[image: Anak Rosmah, Penerbit Filem The Wolf Of Wall Street Bakal Disaman USD25 Juta?] Siapa sangka selepas *The Wolf of Wall Street* mendapat perhatian ramai dan berjaya memenangi anugerah di *Golden Globe*, kini filem Hollywood itu berdepan kesulitan atas beberapa dakwaan. Menurut laporan Contact Music, beberapa studio yang terlibat dengan penggambaran filem ini bakal disaman sebanyak USD25 juta oleh bekas pekerja Stratton Oakmont, Andrew Greene yang kisahnya turut dipaparkan di dalam filem berkenaan menerusi watak Nicky ‘Rugrat’ Koskoff. Andrew mendakwa Paramount Pictures, syari... more »

Teresa Kok Tunjuk Gambar Pagar Kena Cat..

Soz Cyili at Ameno World - 16 hours ago
Gambar yang disiarkan oleh Malaysiakini adalah gambar versi sekerat rupanya. Malaysiakini rupanya tak petik semua gambar2 di lokasi kejadian.  Lihat. Ini disiarkan oleh Teresa Kok sendiri dan bukan dia baru upload. Dia upload ketika kejadian. Sapa tengok airmuka dia ketika PC mesti boleh agak dia agak tertekan. So kalau nak tuduh2 dia menipu aku rasa agak berat disitu. Sebab muka dia

Aspirasi Bangsa

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 16 hours ago
Aspirasi Bangsa ------------------------------ Jeminez kekal di JDT Posted: 19 Feb 2014 05:33 PM PST You are subscribed to email updates from Aspirasi Bangsa To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

APANAMA

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 16 hours ago
APANAMA ------------------------------ APANAMA graduated to .my Posted: 19 Feb 2014 09:09 AM PST You are subscribed to email updates from APANAMA To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Googl Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

Panglima Perang Cyber

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 16 hours ago
Panglima Perang Cyber ------------------------------ Kenyataan JAWI - Harusaani - JAKIM Isu Kassim Ahmad @SinarharianSH Posted: 19 Feb 2014 10:22 PM PST [image: Jawi] Jawi KUALA LUMPUR - Bahagian Penguatkuasaan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) telah membuka satu kertas siasatan berhubung penganjuran Seminar "Pemikiran Kassim Ahmad: Suatu Penilaian", di Putrajaya pada 15 dan 16 Februari lalu. Pengarah Jawi, Paimuzi Yahya dalam satu kenyataan hari ini berkata, pihaknya sedang menyiasat dan mengenalpasti beberapa orang saksi yang menghadiri seminar berke... more »

The Unspinners

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 16 hours ago
The Unspinners ------------------------------ - Debat dengan Kassim Ahmad! Usah gerun anti Hadith yang sesat!!! - Bangla tak ngaku tuduh, Ada pengundi Myanmar pulak??!! - Gaji RM1 sebulan, Elaun RM15 juta setahun... Rizab RM4 billion abislah Debat dengan Kassim Ahmad! Usah gerun anti Hadith yang sesat!!! Posted: 19 Feb 2014 06:30 PM PST Unspinners memulakan posting ini dengan dua ayat Al Quran: *Surah An-Nisā' (Ayat 59)* يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنكُمْۖ فَإِن تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِ... more »

MIMPI SENJA

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 16 hours ago
MIMPI SENJA ------------------------------ - Boria, gulai daging buat Anwar - Pembunuhan aktivis Myanmar di Ampang cetus kebimbangan - PRK Kajang : Zaid diramal hilang deposit - Guru wanita dipenjara kerana cium murid - Saya Dipukul Lebih Seribu Kali Setahun - Anak Pasangan Malaysia Di Sweden - Mahathir memang kuat pemohong ...Mahathir berbohong tentang Kassim Ahmad, kata bekas ketua Persatuan Ulama - Asteroid Sebesar 3 Padang Bola Lepasi Bumi - Kassim Ahmad ibarat bongkah ais di permukaan laut Boria, gulai daging buat Anwar Posted: 19 Feb... more »

Kami Sokong Tokguru

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 16 hours ago
Kami Sokong Tokguru ------------------------------ Kita Merancang ,Tapi Perancangan Allahlah yang Terbaik Untuk Kita Posted: 19 Feb 2014 03:20 AM PST Asalamualaikum dan salam bloger, Banyak benda dalam hidup ini yang kita rancang,itu-ini begitu begini.tapi bukan semua yang kita inginkan dan bukan semua yang kita rancangkan akan menjadi seperti yang kita harapkan. Kerana Allah Maha mengetahui keadaan kita, mungkin kita tersalah merancang sesuatu maka Allah menggagalkan usaha kita kerana dia tahu kemampuan kita. Oleh itu jangan salahkan takdir jika berlaku sesuatu perkara yang t... more »

Royalti: Surat Terbuka Kepada Kerajaan Negeri Kelantan

Topeng Perak Unmasked at Perisik Rakyat® - 17 hours ago
*Aktivis: Kelantan tak minat lagi isu royalti?* Sikap terkini kerajaan Kelantan bawah pentadbiran baru Datuk Ahmad Yaakob terhadap perjuangan menuntut royalti minyak mula dipersoal aktivis negeri. Ini ekoran timbulnya khabar angin bahawa Jawatankuasa Tuntutan Royalti Kelantan tidak berminat lagi meneruskan saman berhubung tuntutan bayaran itu di mahkamah. Perkara itu dinyatakan dalam surat terbuka seorang penggerak Gabungan Profesional Tuntut Royalti, Pendaratan Petrolium ke Negeri Kelantan (ROYALTI), NGO paling terkedepan dengan tuntutan itu. Mohd Fauzi Azmi hari ini membangkitkan... more »

Gambar Tempat Pelupusan Kapal Laut Di India

Nas Rul at dairishare - 17 hours ago
Alang yang terletak di Teluk Khambat, India ialah destinasi terakhir kebanyakkan kapal laut yang usang. Di sini terdapat industri pelupusan kapal laut terbesar di dunia. Banda kecil ini melupuskan lebih dari 300 kapal laut yang terdiri daripada kapal pengangkut kapal terbang, kapal layar transatlantik, kapal kargo dan kapal pengangkut minyak setiap tahun. Industri pelupusan kapal ini sudah beroperasi lebih 50 tahun. Apabila ekonomi dunia merudum pada tahun 2010, industri pelupusan di Alang mendapat keuntungan besar. Ini adalah kerana banyak syarikat perkapalan melupuskan kapal mili... more »

Royalti: Surat Terbuka Kepada Kerajaan Negeri Kelantan

Topeng Perak Unmasked at MiLo SuaM - 17 hours ago
Aktivis: Kelantan tak minat lagi isu royalti?Sikap terkini kerajaan Kelantan bawah pentadbiran baru Datuk Ahmad Yaakob terhadap perjuangan menuntut royalti minyak mula dipersoal aktivis negeri.Ini ekoran timbulnya khabar angin bahawa Jawatankuasa Tuntutan Royalti Kelantan tidak berminat lagi meneruskan saman berhubung tuntutan bayaran itu di mahkamah.Perkara itu dinyatakan dalam surat terbuka

'Tiga lelaki cuba edar Bible kepada pelajar'.. Cerita rekaan Cikgu Pro UMNO rupanya..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 17 hours ago
Pada 15 Januari lalu, Sinar Harian telah melaporkan.. seorang guru menangkap tiga lelaki yang cuba mengedar beberapa Bible berbahasa Melayu kepada pelajar di sebuah sekolah di Georgetown. Pengerusi Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) Sekolah Menengah Haji Zainal Abidin, Nor Amin Ahmad berkata, kejadian berkenaan berlaku di sekolah berkenaan yang jaraknya tidak jauh dari sekolah itu. Pihaknya kesal kerana Bible dalam bahasa Melayu itu juga tertulis perkataan ALLAH yang dibimbangi boleh mengelirukan pelajar sekolah. “Tajuk kitab itu ialah Kenalilah Al Kitab dan di bahagian bawahnya m... more »

PANAS - Mufti Tak Tahu Halal Dan Haram ??

atsixty at ZAKRI ALI - 17 hours ago
*KUALA LUMPUR - Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) hari ini mendedahkan hampir 90 peratus batik sutera yang dipakai oleh lelaki di Malaysia adalah batik yang diperbuat daripada sutera tulen.Menurut aktivis PPIM, Sheikh Abd Kareem S Khadaeid yang juga merupakan ahli tekstil yang berkecimpung dalam industri ini selama 30 tahun berkata, oleh itu katanya, adalah haram bagi seseorang lelaki itu untuk memakai pakaian batik yang diperbuat daripada sutera."Hari ini kita lihat masih ramai masyarakat Melayu Islam (lelaki) memakai pakaian batik yang berasaskan sutera."Mung... more »
Blogger Home. 
HTML NOTE FOR SHARE: 
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>
<div style="text-align: center;">
<embed height="200" src="http://flash-clocks.com/free-flash-clocks-blog-topics/free-flash-clock-190.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="200" wmode="transparent"></embed><br /></div>
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>

<div style="text-align: center;">
<div class="homeFlashClockItem" style="border: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; margin: 23px auto 0px; outline: 0px; padding: 0px; text-align: center; vertical-align: baseline; width: 400px;">
<iframe frameborder="0" scrolling="no" src="http://www.clocklink.com/html5embed.php?clock=012&amp;timezone=PST&amp;color=black&amp;size=170" style="border-width: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; height: 170px; margin: 0px; outline: 0px; overflow: hidden; padding: 0px; vertical-align: baseline; width: 170px;"></iframe></div> 

<div style="text-align: center;">
<embed align="middle" allowscriptaccess="sameDomain" height="305" name="nackvision_timer04" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" quality="high" src="http://nackvision.com/goodies/clocks/nackvision_timer04.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="303"></embed><br />
<div class="MsoNormal" dir="RTL" style="background-color: white; background-position: initial initial; background-repeat: initial initial; direction: rtl; margin-bottom: 0.0001pt; text-align: right; unicode-bidi: embed;">
s3v3n

s3v3n

Tiada ulasan: