Ahad, 23 Februari 2014

3498. Syurga Allah S.W.T.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com   


الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين

Kehebatan Syurga Berdasarkan Al-Quran

Allah menciptakan perkara-perkara yang luar biasa indah dan nikmatnya kepada orang-orang yang bertakwa sehingga menurut Nabi Muhammad s.a.w. di syurga itu terdapat apa-apa yang belum pernah dilihat oleh mata dan didengar oleh telinga serta tidak pernah pula terlintas di hati manusia.
Berikut adalah beberapa ayat Al-Quran tentang kehebatan syurga Allah SWT yang sempat saya kumpul :

"Perumpamaan syurga yang dijanjikan kepada orang-orang yang takwa ialah (seperti taman); mengalir sungai-sungai di dalamnya; buahnya tak henti-henti sedang naungannya (demikian pula). Itulah tempat kesudahan bagi orang-orang yang bertakwa, sedang tempat kesudahan bagi orang-orang kafir ialah neraka." (Surah Ar-Ra'd; 35)

"Kedua syurga itu mempunyai pohon-pohonan dan buah-buahan." (Surah Ar-Rahman; 48)

"Di dalam kedua syurga itu ada dua buah mata air yang mengalir." (Surah Ar-Rahman; 50)

"Di dalam kedua syurga itu terdapat segala macam buah-buahan yang berpasangan." (Surah Ar-Rahman; 52)

"Mereka bertelekan di atas permadani yang sebelah dalamnya dari sutera. Dan buah-buahan di kedua syurga itu dapat (dipetik) dari dekat." (Surah Ar-Rahman; 54)

"Di dalam syurga itu ada bidadari-bidadari yang sopan menundukkan pandangannya, tidak pernah disentuh oleh manusia sebelum mereka (penghuni-penghuni syurga yang menjadi suami mereka), dan tidak pula oleh jin." (Surah Ar-Rahman; 56)

"Di dalam kedua syurga itu ada dua buah mata air yang memancar." (Surah Ar-Rahman; 66)

"Di dalam syurga itu ada bidadari-bidadari yang baik-baik lagi cantik-cantik." (Surah Ar-Rahman; 70)

"Sesungguhnya orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal-amal soleh, bagi mereka syurga-syurga yang penuh kenikmatan..." (Surah Luqman, 8)

"Dan dimasukkanlah orang-orang yang beriman dan beramal soleh ke dalam syurga yang mengalir di bawahnya sungai-sungai, mereka kekal di dalamnya dengan izin Tuhan mereka. Ucapan penghormatan mereka dalam syurga itu ialah "salam"" (Surah Ibrahim; 23)

"Mereka tidak mendengar perkataan yang tak berguna di dalam syurga, kecuali ucapan salam. Bagi mereka rezeki di syurga itu tiap-tiap pagi dan petang." (Surah Maryam; 62)

"Berlumba-lumbalah kamu kepada (mendapatkan) ampunan dari Tuhanmu dan syurga yang luasnya seluas langit dan bumi, yang disediakan bagi orang-orang yang beriman kepada Allah dan rasul-rasul-Nya. Itulah kurnia Allah, diberikan-Nya kepada siapa yang dikehendaki-Nya. Dan Allah mempunyai kurnia yang besar." (Surah Al-Hadid; 21)

"Di syurga itu mereka memperoleh buah-buahan dan memperoleh apa yang mereka minta." (Surah Yasin; 57)

"(Bagi mereka) syurga 'Adn mereka masuk ke dalamnya, di dalamnya mereka diberi perhiasan dengan gelang-gelang dari emas, dan dengan mutiara, dan pakaian mereka didalamnya adalah sutera." (Surah Fathir; 33)

"....Syurga itu sebaik-baik tempat menetap dan tempat kediaman." (Surah Al-Furqan; 76)

Ya Allah, anugerahkanlah kepada kami syurga-Mu dengan rahmat dan kasih sayang-Mu. Jadikanlah kami hamba-Mu yang beriman dan bertaqwa. Kami teringin menemui-Mu di syurga. Ampunkahlah dosa-dosa kami.

*Sumber dari loveloveislam.com

Sumber: http://detikislam.blogspot.com/2014/02/kehebatan-syurga-berdasarkan-al-quran.html

Terkini : Pemilik Page Murtad Koma Diazab di Dunia!



Terkini : Pemilik Page Murtad Koma Diazab di Dunia!
Akhirnya, selepas terus menerus menghina dan memperlekahkan agama Islam, wanita biadap ini jatuh koma dan melolong seperti orang yang perit menahan kesakitan. 



Sumber: 
http://btmmari.blogspot.com/2014/02/terkini-pemilik-page-murtad-koma-diazab.html




http://myportalharian.blogspot.com/2014/02/pemilik-page-murtad-koma-diazab-di-dunia.html

Anti-Hadith: Kassim Ahmad hanya bersama Dr Mahathir kali ini

atsixty at ZAKRI ALI - 2 minutes ago
[image: Buku tulisan Kassim Ahmad yang diharamkan di negara ini. – Gambar The Malaysian Insider oleh Hasnoor Hussain, 23 Februari, 2014.] *Buku tulisan Kassim Ahmad yang diharamkan di negara ini. – Gambar The Malaysian Insider oleh Hasnoor Hussain, 23 Februari, 2014.* *Sebut apa sahaja pertubuhan Islam sekalipun, sama ada yang pro Barisan Nasional atau pro Pakatan Rakyat, semua menolak pemikiran Kassim Ahmad kali ini.* * Turut menyertai penolakan ini adalah mufti dan badan agama kerajaan termasuk Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi).* * Bahkan, pertubuhan Islam sepert... more »

Sekitar program bersama wanita di Taman Delima

atsixty at ZAKRI ALI - 2 minutes ago
Dr Wan Azizah Wan Ismail

Gambar Kenderaan Lebihan Muatan Berbahaya Di China

Nas Rul at dairishare - 2 minutes ago
Pengangkutan barangan di China baik menggunakan kenderaan besar mahupun kecil memerlukan kemampuan keseimbang yang tepat, kerana di Chinaa, mereka seringkali membawa muatan yang berlebihan. Pekara ini dilakukan memandangkan kadar tol jalan yang mahal sehingga syarikat perlu melakukan pengangkutan yang berkesan. Laman berita China, Foto Press baru-baru ini menerbitkan satu siri gambar-gambar yang menunjukkan betapa bahayanya kenderaan pengangkutan logistik, dari sebuah lori dengan barangan terkumpul tinggi sehinggalah motosikal yang penuh sesak dengan kotak. Pelik, kenderaan ini be... more »

Fosil dinosaur pertama ditemui di Malaysia + Video

PBO™ at pen buruk online ™ - 35 minutes ago
5 artikel pilihan pembaca hari ini Oops! Make sure JavaScript is enabled in your browser. # sila like "kami undi pakatan rakyat" - SILA BACA SYARAT & PENAFIAN KOMEN SEBELUM MEMBUAT ULASAN

Umno Kedah Akan Sekat Tazkirah Di Masjid

atsixty at ZAKRI ALI - 48 minutes ago
*ALOR SETAR - Kemasukan penceramah luar yang menyampaikan tazkirah dan khutbah berunsurkan politik di masjid perlu disekat untuk mengelakkan insiden pemimpin negara dihina berulang lagi.Exco Pendidikan, Pengangkutan dan Kerja Raya, Datuk Tajul Urus Mat Zain berkata, tindakan penceramah terbabit bukan sahaja boleh memecahbelahkan masyarakat tetapi mempergunakan Islam untuk tujuan tertentu termasuk mengambil kesempatan menghentam parti lawan.Menurutnya, masyarakat perlu bijak berpolitik termasuk mengambil kira tempat yang sesuai serta tahu membezak... more »

SPRM jumpa RM20 juta dalam akaun bank polis yang disiasat kerana rasuah

atsixty at ZAKRI ALI - 48 minutes ago
Apabila ada sekoq POLIS CELAKA, maka terpalit busuk semua POLIS YANG BAIK..!! [image: https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTdzMXP4aq5z8tMZMtinFVjC8c0HkEc_OUFROUFdCcdAd_ldIou3g]*Siasatan selama enam bulan yang dijalankan terhadap 60 pegawai polis yang disyaki terlibat dalam rasuah dan menggelapkan wang membongkar sesuatu yang mengejutkan – seorang pegawai kanannya mempunyai RM20 juta dalam beberapa akaun banknya, kata seorang pegawai kanan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).* *Dengan syarat namanya tidak disiarkan, pegawai itu memberitahu The Malaysian ... more »

MCA jilat ludah sendiri

PBO™ at pen buruk online ™ - 57 minutes ago
MCA memutuskan untuk mengubah keputusan parti sebelum ini yang melarang ahli-ahlinya daripada dilantik ke jawatan kerajaan termasuk jawatan dalam kabinet. Keputusan itu dibuat semasa mesyuarat agung Luar biasa (EGM) parti itu yang diusahakan oleh Presiden MCA yang baru dipilih Datuk Seri Liow Tiong Lai. 5 artikel pilihan pembaca hari ini Oops! Make sure JavaScript is enabled in your browser. Perwakilan pusat mengundi hampir sebulat suara, dengan hanya lima bantahan dan empat berkecuali daripada 1,982 perwakilan yang hadir untuk majlis tersebut. Sebelum ini, parti itu mengesahka... more »

Remaja Perempuan 15 Tahun Diliwat Beberapa Kali oleh Pelajar Tingkatan 4

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 1 hour ago
[SH] PADANG BESAR - Seorang pelajar lelaki tingkatan empat ditahan reman selama seminggu bagi membantu siasatan kes meliwat seorang remaja perempuan berusia 15 tahun beberapa kali sejak akhir tahun lalu. Ketua Polis Daerah Padang Besar, Superintendan Che Man Md Dros berkata, perintah tahanan itu bermula kelmarin (Jumaat) dikeluarkan Mahkamah Majistret di Kangar. Dalam kejadian terakhir berlaku pada awal Februari lalu, suspek yang dipercayai teman lelaki mangsa telah membawanya ke sebuah rumah kosong di Kampung Lembah Biak, di sini sebelum meliwat mangsa dan merakam aksi berkenaan... more »

Gambar2 Berita Pasal BRIM Yang Menjengkelkan.

Soz Cyili at Ameno World - 1 hour ago
Ini berlaku selama 3 tahun berturut2. Kali pertama boleh la buat2 macam tak nampak. Kali kedua bolehla kita faham yang dorang memang gilakan pujian dan sebagai kempen untuk pru ke 13. Tapi kan beb, kalau kali ketiga depa masih lagi ulang perkara2 yang sama ia boleh buat orang rasa menyampah tahu. Siyes aku cakap. Aku neh faham juga. Pada sesetengah orang BRIM neh ada manfaatnya. Bayangkan.

EDISI LAWAK TAPI BENAR ... NASIB PENERIMA BR1M.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 hour ago
*Mungkin ini sekadar gurau senda lawak jenaka tapi ada jua kebenarannya...* *Dapat BR1M RM650 .. kena saman dengan 1Kamera Malaysia .. berapa sangat yang tinggal.Umpama tangan kanan memberi tangan kiri sentap kembali .. pi mai pi mai tang tu juga.*

PRK N.25 Kajang : Bila Muka Tak Tahu Malu Bersuara... Kah Kah Kah !

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
*Siapa yang nak PERCAYA cakap lu beb, lu keluar AIR MATA DARAH sekali pun dan Sepuluh Kali UMNO MAMPOS seperti Tahun 1988 rasa nya hanya Spicies Umno And The Gang sahaja yang akan Percaya cakap lu tu. * *Itu pun yang Percaya cakap lu dalam Umno And The Gang hanya lah PUAK-PUAK yang dikatakan oleh Tun Mahathir Penyokong Kuat Kassim Ahmad Anti Hadis... kah kah kah !.* *Nak ke gua cakap Puak-Puak mana yang dikatakan oleh Tun Mahathir Penyokong Kuat Kassim Ahmad Anti Hadis tu beb, tak payah lah gua cakapkan beb. * *Rasa nya lu orang pun dah tahu siapa dia Puak tersebut, apa beb gua... more »

Video Menyentuh Hati Kanak-Kanak Kesejukan Di Hentian Bas

Nas Rul at dairishare - 2 hours ago
Seorang budak lelaki duduk menggigil kesejukan di sebuah perhentian bas di Ibu Kota Oslo, Norway. Dia tidak memakai jaket. Suhu udara di bandar itu boleh mencapai 10 darjah celcius di musim sejuk. Sebuah kamera tersembunyi merakam adegan semasa budak berusia 11 tahun bernama Johannes Lonnestad Flaatan itu menunggu di perhentian bas di pinggir jalan, seperti yang dilaporkan oleh akhbar the Daily Mail. Video dibuat lembaga amal SOS Children Village itu merupakan sebahagian daripada kempen untuk mendapatkan dana bagi kanak-kanak mangsa Perang Syria. Video itu ingin menunjukkan bagaima... more »

Terkini : Pemilik Page Murtad Koma Diazab di Dunia!

canang at Cananglahnie - 2 hours ago
Terkini : Pemilik Page Murtad Koma Diazab di Dunia! Akhirnya, selepas terus menerus menghina dan memperlekahkan agama Islam, wanita biadap ini jatuh koma dan melolong seperti orang yang perit menahan kesakitan. Selanjutnya foto2 di .selanjutnya baca disini

Tukar Tiub

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 hours ago
Tukar Tiub ------------------------------ - RASUAH DAN UMRAH - GAGALIS BARU MUNCUL - MALAM AMAL BILIK SULIT - BRIM BRAM BROOOM - 10 PEKARA TENTANG BILIK SULIT - NAJIB HANYUT RASUAH DAN UMRAH Posted: 22 Feb 2014 07:14 PM PST *KOMENTAR TUKAR TIUB* dalam budaya united malays national organisation sesudah makan rasuah mereka akan ke umrah ini untuk membuat persepsi agar orang ramai agar rakyat lihat betapa suci dan bersihnya si perasuah ini akan dilihatr gambar kepalanya botak atau gambar rambujt telah gondol amin "Saya Sedia Disiasat SPRM" - Ah... more »

JURI RAKYAT

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 3 hours ago
JURI RAKYAT ------------------------------ - Wartawan Cilik Siswa SD Virginia Terbitkan Koran Bulanan - Foto Bugil Mirip Artis Emma Stone Beredar Di Internet - 5 Manfaat Sering Pelukan Setiap Hari - 5 Makanan Indonesia Yang Mahal Di Belanda - Trik Bercinta Kesukaan Wanita - Unik Dan Aneh, Perilaku Buaya Bisa Memanjat Pohon - Heboh Pizza Termahal Di Dunia , 4 Juta Perloyang - Budaya Potong Jari Yang Berkembang Di Papua - 5 Tempat di Indonesia Abg Melakukan Sex Wartawan Cilik Siswa SD Virginia Terbitkan Koran Bulanan Posted: 22 Feb 2014 01:39 AM... more »

Lelaki Di Kurung Dalam Kandang Kecil Selama 8 Tahun

Nas Rul at dairishare - 4 hours ago
Seorang lelaki pesakit sakit jiwa di sebelah selatan China telah dibebaskan, setelah selama lapan tahun terkunci di sebuah kandang. Hong Zhengqu, telah menghabiskan masa selama satu dekad terakhir ini di dalam sebuah kandang berkarat berukuran tiga meter persegi di Wilayah Jinjiang, Wilayah Fujian, seperti yang dilaporkan oleh akhbar the Daily Mail, Kamis (20/2). Keadaan memilukan Hong akhirnya terungkap baru-baru ini apabila ibunya, yang selama ini merawat dia, telah meninggal. Keluarganya mengunci Hong di dalam kandang setelah dia didiagnosis dengan masalah psikologi yang ter... more »

Koleksi Gambar Lawak - 379

Nas Rul at dairishare - 6 hours ago
koleksi gambar Lawak

SUASANA DI TAMAN SAUJANA IMPIAN, KAJANG YANG BUAT DAIM BANGUN DARI TIDUR DAN TUN M TAKUT KECUT PERUT.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 6 hours ago
*Gerakan "Langkah Kajang" oleh Pakatan Rakyat (PR) menjadikan Barisan Nasional (BN) panik terhadap kedudukan mereka di Selangor, kata Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.Anwar berkata, "elemen kejutan" yang dilakukan PR dengan meletakkan beliau sebagai calon kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang menyebabkan beberapa pemimpin veteran BN mengeluarkan kenyataan kedudukan Umno dalam bahaya."Elemen kejutan Langkah Kajang ini dia (Umno) panik. Kita jangan cuai. Kita kena pastikan, sabotaj dari luar itu cukup kuat," kata Anwar ketika berucap dalam ceramahnya m... more »

Kehebatan Syurga Berdasarkan Al-Quran

Detik Islam at Detik Islam - 6 hours ago
Allah menciptakan perkara-perkara yang luar biasa indah dan nikmatnya kepada orang-orang yang bertakwa sehingga menurut Nabi Muhammad s.a.w. di syurga itu terdapat apa-apa yang belum pernah dilihat oleh mata dan didengar oleh telinga serta tidak pernah pula terlintas di hati manusia. Berikut adalah beberapa ayat Al-Quran tentang kehebatan syurga Allah SWT yang sempat saya kumpul : "Perumpamaan syurga yang dijanjikan kepada orang-orang yang takwa ialah (seperti taman); mengalir sungai-sungai di dalamnya; buahnya tak henti-henti sedang naungannya (demikian pula). Itulah tempat kesudaha... more »

FILEM KELUARAN ANAK LELAKI ROSMAH KINI SEDANG BERDEPAN DENGAN TINDAKAN SAMAN MALU USD 25JUTA.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 6 hours ago
*Heboh satu dunia sana sini bercerita betapa filem keluaran/terbitan anak lelaki Rosmah Mansor dengan suami pertamanya kini sedang berdepan dengan tindakan saman malu USD 25 juta.Selepas The Wolf of Wall Street mendapat perhatian ramai malah berjaya memenangi anugerah di Golden Globe, kini filem tersebut berdepan kesulitan atas beberapa dakwaan.Menurut laporan Contact Music, beberapa studio yang terlibat dengan penggambaran filem ini bakal disaman sebanyak USD25 juta oleh bekas pekerja Stratton Oakmont, Andrew Greene yang kisahnya turut dipaparkan di d... more »

DUNIACACAMARBA

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 7 hours ago
DUNIACACAMARBA ------------------------------ [Video] Tonton Video "Onederful Malaysia" yang Dikatakan Menghina Melayu (Sari Kata BM) Posted: 22 Feb 2014 08:05 AM PST Baca lanjut di sini. Gadis 15 Tahun Menari Separa Lucah Posted: 22 Feb 2014 06:52 AM PST [HM] SERI KEMBANGAN – Seorang gadis 15 tahun adalah antara penyanyi dan penari separa lucah diitahan dalam Ops Noda di Medan Selera Serdang, di Taman Perindustrian Bukit Serdang, di sini, malam tadi. Gadis berasal dari Bandar Tun Razak itu dikatakan berhenti sekolah tahun lalu kerana menggantikan ibunya yang juga p... more »

Kita MESTI Selamatkan Melayu

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 7 hours ago
Kita MESTI Selamatkan Melayu ------------------------------ Gandingan Anwar Ibrahim - Tan Sri Mat Taib Boleh Bikin Melayu Undi Pkr Di DUN Kajang Posted: 22 Feb 2014 04:08 AM PST *Anwar ..Siapa Tak Kenal Anwar?Bayangkan Dia nak bontot pun orang boleh bagi..* *bayangkan bagaimana dia pengaruh orang sampai boleh serah teruna pada dia..* *Kita Tahu,Kebanyakan Pemimpin UMNO Di Selangor termasuk di bahagian sedang senak perut.. Cawangan Nak Buat Program,Minta Ketua Bahagian,pemuda nak wat program minta ketua pemuda dan begitulah rantainya...* *Di Selangor Ada 22 Ketua Bahagian,2... more »

ALHUSSEYN

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 7 hours ago
ALHUSSEYN ------------------------------ Najib letak 'dog' di Kajang? Posted: 21 Feb 2014 07:11 PM PST Saya tertarik dengan pengakuan Timbalan PM,Muhyiddin Yasin mengenai calon PRU Kajang dari MCA bahawa Paras rupa Chew mampu menjadi bonus kepada BN mencapai kemenangan dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Kajang 23 Mac nanti. "BN menawarkan seorang calon yang saya kira berwibawa, berpengalaman, pernah ada dalam jawatan kerajaan dan Naib Presiden MCA serta seorang wanita yang boleh tahan cantik," kata timbalan perdana menteri dalam sidang media di PWTC di sini Tetapi yang pa... more »

DIALOG RAKYAT

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 7 hours ago
DIALOG RAKYAT ------------------------------ - EGM MCA Ahad ini mungkin tidak sah, kata pengkritik - Sabitkan Karpal langgar kebebasan bersuara, kata pakar antarabangsa - SPR: Maklumat palsu disebar di PRK Kajang - Guru penganjur mansuh PBS diarah tukar sekolah - Pemimpin PAS dilarang lagi masuk ke S'wak - PERKASA tolak jemputan, tak iktiraf MKPN - Himpunan mansuh PBS, ada 'menyorok' elak media EGM MCA Ahad ini mungkin tidak sah, kata pengkritik Posted: 22 Feb 2014 04:40 AM PST *Oleh EILEEN NG* [image: Mesyuarat agung luar biasa MCA yang diadakan p... more »

8 pelajar lemas,ambil ikhtibar.

mantaro at SISI BUKIT - 7 hours ago
Ambil ikhtibar,8 pelajar lemas.Pertama projek menyedut pasir jauh daripada rumah penduduk.Kedua budak-budak diajar ilmu berenang.Ketiga CPR,ilmu pertolongan cemas perlu diajar kepada masyarakat.Keempat ,hidup bermasyarakat.Salam takziah dan alfatihah dari penulis.

Apa Yang Tersirat

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 9 hours ago
Apa Yang Tersirat ------------------------------ PRK Kajang: Myanmar Pula!!!! Posted: 22 Feb 2014 04:03 AM PST SPR terpaksa awal-awal mengeluarkan kenyataan menafikan dakwaan balaci Anwar kononnya kelewatan PRK Kajang adalah untuk membantu BN menang, melalui undi warga Myanmar. Penafian SPR itu disini Mengapa politik Anwar penuh penipuan??? Umum mengetahui bahawa kekuatan sebenar PKR yang diterajui Anwar Ibrahim adalah terbina atas dasar penipuan, manipulasi, provokasi dan propaganda. Pada PRU-13, bagaimana pengundi cina tertipu dengan dakwaan Anwar menjelang pembuangan un... more »

waadat

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 9 hours ago
waadat ------------------------------ Rakyat menangis Posted: 22 Feb 2014 05:14 AM PST Cuba perhatikan, apakah yang dilakukan bayi jika ia lapar? Adakah ia akan mintak susu baik-baik atau menjerit dan menangis? Bagaimana jika ibu bapanya sedang melayan tetamu ketika itu? Siapakah nak didahulukan? Bayi atau tetamu? Secara normalnya walaupun tetamu perlu dilayan namun kita akan tangguhkan bagi memenuhi permintaan sibayi. Takkanlah kita nak beritahu bayi bahawa kita sedang berbincang hal penting atau mengajar sibayi bahawa melayan tetamu hukumnya wajib. Dalam kes di atas, k... more »

SOKONG PAKATAN RAKYAT

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 9 hours ago
SOKONG PAKATAN RAKYAT ------------------------------ PAS: RAJIN BERMUSIM Posted: 21 Feb 2014 07:02 PM PST Salah satu penyakit parti politik dan pemimpin parti politik ialah rajin bermusim. Ketika tahun pemilihan pimpinan, samada peringkat kawasan/bahagian/cabang atau pusat, maka pelbagai program dilakukukan, macam tak ada hari lain hendak buat program. Bagi calon pemimpin, peringkat pusat, jemputlah tengah malam pun ke program mereka akan hadir. Tetapi selepas pemilihan, depa buat liat dan beri pelbagai alasan untuk melambat-lambatkan penerimaan pelawaaan mengisi prog... more »

Duke of UMNO

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 9 hours ago
Duke of UMNO ------------------------------ - PENGAKUAN IKHLAS..! SEBAB UTAMA CINA KAJANG UNDI ANWAR..???!!! - MELAMPAU..!!! APA PAS NAK BUAT PADA MINAH NI AGAKNYA? - GEGARRR..!!! ANWAR BERAHIM PUN BERFAHAMAN SYIAH..???!!! - AWAT LEBAI PAS SENYUM MELERET DI KEDAI KIAH JANDA..? - CERITA LUCU ABANG SANUSI & PEMUDA PAS KEDAH... PENGAKUAN IKHLAS..! SEBAB UTAMA CINA KAJANG UNDI ANWAR..???!!! Posted: 22 Feb 2014 08:17 AM PST Saya tak tahu sama ada rakyat Kajang kenal Anwar secara dekat atau tidak. Mungkin sebelum ni depa tak tahu sangat pasal Anwar. Selalunya deng... more »

TINTA HIJAU DARI KAKI BUKIT

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 9 hours ago
TINTA HIJAU DARI KAKI BUKIT ------------------------------ TG Nik Aziz Mengulas Isu Berkaitan Kassim Ahmad Posted: 22 Feb 2014 01:55 AM PST You are subscribed to email updates from TINTA HIJAU DARI KAKI BUKIT To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

This Only Happens in Canada

Nas Rul at dairishare - 11 hours ago
This Only Happens in Canada

Fakulti Siyasah Syar'iyah

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 13 hours ago
Fakulti Siyasah Syar'iyah ------------------------------ Wow ... Prince Charles masuk Wahabi ...? Posted: 21 Feb 2014 09:02 PM PST Wow ... Prince Charles masuk Wahabi ...? You are subscribed to email updates from Fakulti Siyasah Syar'iyah To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

Anak Sungai Derhaka

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 13 hours ago
Anak Sungai Derhaka ------------------------------ - Rumah EXCO Pahang dipecah masuk, kerugian RM10,000 - Malaysia Negara paling Selamat, sebuah keluarga ‘lari’ dari rumah setelah enam kali dirompak.. - Wan Azizah tolak Anwar sebagai MB?.. Betoi ka ni Kak Wan? Rumah EXCO Pahang dipecah masuk, kerugian RM10,000 Posted: 22 Feb 2014 08:13 AM PST Seorang anggota exco negeri mengalami kerugian hampir RM10,000 setelah rumahnya di Medan Tok Sira dipecah masuk dalam kejadian awal pagi ini. Ketua Polis Daerah Kuantan, ACP Mohd Jasmani Yusoff berkata, kejadian disedari... more »

Al Ikram

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 13 hours ago
Al Ikram ------------------------------ NAJIB LETAK 'DOG' DI KAJANG? Posted: 21 Feb 2014 09:21 PM PST You are subscribed to email updates from Al Ikram To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610


Aku tak sangka PM aku ni penipu orangnya

PBO™ at pen buruk online ™ - 11 minutes ago
Tanpa rasa segan silu Najib terus menyembunyikan fakta bahawa dia dan kerajaan Barisan Nasional telah menipu rakyat terutama pengundi Barisan Nasional dalam mengurangkan kos sara hidup. Tetapi penipuan itu telah dialihkan kepada pakatan rakyat. "Jangan tertipu banyak kali... Dah kene tipu 16 September, mereka tipu pula mengenai 40,000 Bangladesh pula. Rekod Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) menunjukkan hanya 12 orang dalam tempoh 10 tahun warga Bangladesh berjaya mendapat warganegara. Aku tak terkesan pun dengan 'penipuan' tersebut di atas. Yang aku terkesan bila aku isi minyak har...more »

Rumah EXCO Pahang dipecah masuk, kerugian RM10,000

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 30 minutes ago
Seorang anggota exco negeri mengalami kerugian hampir RM10,000 setelah rumahnya di Medan Tok Sira dipecah masuk dalam kejadian awal pagi ini. Ketua Polis Daerah Kuantan, ACP Mohd Jasmani Yusoff berkata, kejadian disedari kira-kira pukul 3.05 pagi oleh anak lelaki anggota exco itu yang ketika itu baru tiba di rumah. "Pengadu yang merupakan pelajar sebuah universiti swasta di ibu negara itu terkejut apabila mendapati pintu dapur rumahnya terbuka dan atap genting tercabut. "Hasil pemeriksaan mendapati semua bilik di rumahnya berselerak dan sebuah televisyen LCD 60 inci di ruang tamu... more »

.

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 43 minutes ago
. ------------------------------ Letak calon di Kajang, Najib - Muhyiddin tidak sependapat? Posted: 21 Feb 2014 03:50 AM PST TERKINI *Akhirnya* BN telah mengambil keputusan untuk ikut sama menyertai pilihan raya kecil dUN 25 Kajang dengan mengumumkan Naib Presiden MCA, Chew Mei Fun sebagai calon. Pengumuman itu dibuat oleh Muhyuddin Yassin hari ini. *BN pilih Chew Mei Fun.*Pengumuman itu ia menolak spekulasi awal mengatakan kemungkinan BN tidak akan meletakkan calon di situ kerana me... more »

Berita Ini Sungguh Mengaibkan Kem BN Di Kajang.. Saksikanlah

atsixty at ZAKRI ALI - 54 minutes ago
*Perdana Menteri merangkap Pengerusi BN, Datuk Seri Najib Razak mengakui BN akan bertanding di Kajang dalam pilihan raya kecil pada 23 Mac nanti sebagai calon bukan pilihan (underdog).* *Namun tegasnya, BN akan bekerja dua kali ganda untuk "hasil yang terbaik" apabila memutuskan untuk mencalonkan Naib Presiden MCA, Datin Paduka Chew Mei Fun untuk bertanding di situ.* *"Kita akan sokong beliau dan kita harapkan yang terbaik untuknya.* *"Kita akan cuba yang paling baik kita boleh buat.* *"Kali ini masuk bertanding sebagai 'underdog' tapi BN akan kerja dua kali ganda lebih keras u... more »

TG Nik Aziz Mengulas Isu Berkaitan Kassim Ahmad

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
*Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengecam pelopor anti hadis, Kassim Ahmad sebagai "rosak" pemikiran kerana menolak hadis. * *Nik Aziz berkata, bekas pemimpin Parti Sosialis Rakyat Malaysia tersebut tidak boleh menafsirkan hal agama mengikut pemikirannya kerana sifat Tuhan yang sama sekali berbeza dengan manusia.* *"Bila manusia berfikir lebih daripada kapasiti fikiran dia, punah (rosak) selalu, hal Allah tidak boleh kita nak fikir bodoh-bodoh begitu, kena tanya orang yang pandai, kerana Allah tak boleh kita tengok, suaranya juga tidak boleh kita dengar, nak hidu ... more »

EDISI MEMPERLEKEHKAN KEBIJAKSANAAN RAKYAT .... DUIT BR1M RM650 BOLEH MELUASKAN PERNIAGAAN.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 hour ago
*Kalau ya pun nak bodek Kerajaan UMNO/BN pimpinan Najib Razak tetapi janganlah sampai menyerlahkan kebodohan sampai nak hina rakyat .. nak hina dan perlekeh kebijaksanaan rakyat.Dengan RM650 boleh membantu perluaskan perniagaan ke?.. Tolonglah .. cukuplah tu .. simpanlah separuh kebodohan tu .. jangan keluarkan habis.*

Pelajar terbaik SPM 1989 Terengganu didakwa pemilik page Murtad's in Pantai Timur

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
*Page Murtad's in Pantai Timur - MPT yang kini sedang tersebar sebenarnya telah dipadam di Facebook dan kini digantikan dengan page Murtads in Kelantan - MIK yang kini mendapat 1535 like dengan moto "MAJULAH MURTAD KELANTAN. MAJULAH MURTAD PANTAI TIMUR".Hina Allah, hina Nabi Muhammad dan hina Melayu dapat dilihat di page ini.Artikel dari Harian Metro sebelum ini.Kuantan: Selain mendakwa dirinya kafir kerana sudah murtad, pemilik sebuah akaun Facebook (FB) dikenali sebagai Murtads in Pantai Timur (MPT) turut biadab apabila mengatakan Allah SWT tidak wujud ... more »

Gadis 15 Tahun Menari Separa Lucah

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 2 hours ago
[HM] SERI KEMBANGAN – Seorang gadis 15 tahun adalah antara penyanyi dan penari separa lucah diitahan dalam Ops Noda di Medan Selera Serdang, di Taman Perindustrian Bukit Serdang, di sini, malam tadi. Gadis berasal dari Bandar Tun Razak itu dikatakan berhenti sekolah tahun lalu kerana menggantikan ibunya yang juga penghibur di medan selera itu. Gadis berkenaan mendakwa dia pertama kali membuat persembahan menggantikan ibunya yang sakit dan tidak boleh menyanyi. Ibunya berusia 53 tahun turut ditahan ketika serbuan dilakukan sepasukan polis dari Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Serdang... more »

Selepas P. Waytha Moorthy, Ada Dua Lagi Menteri Akan Meninggalkan BN ?

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
Orenji Ren Oren *[image: Selepas pemimpin Hindraf, P Waytha Moorthy meletakkan jawatan secara mengejut sebagai timbalan menteri, minggu lalu, kini khabar angin bertiup kencang dimana 2 orang menteri dari UMNO berhajat keluar dari barisan Kabinet Najib menjelang rombakan kabinet pada Jun nanti. Pencarian untuk menggantikan tempat itu kini bermula tetapi UMNO dilihat semakin kekurangan ahli yg berbakat, sedikit sangat menteri atau ahli politik yang berkelayakan. Apa yg susah sgt nak cari calon menteri, bukan nak kena cari yg cerdik pun. Macai #kangkung kan ramai, lantik je laa. Lagipu... more »

Demo Di masjid kangar, perlis. semalam selepas solat jumaat..

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
Jeneral Yakuza Ogawa [image: Demo Di masjid kangar, perlis. semalam selepas solat jumaat.. Demo membantah tindakan biadap kassim ahmad yang menyamakan ulama seperti kasta paderi dan kenyataan yang biadap dan tidak berilmu. Mana perginya pejuang melayu umno? tak nak buat demo sekali ker? mentang-mentang bekas presiden umno, tun Dr mahathir mempertahan kassim ahmad. Sebab tu tak mahu demo seperti demo sembelih ayam oleh NGO yang mengaku islam... Puihhh! Ingat umno ingat pembohong -apages-] *Demo membantah tindakan biadap kassim ahmad yang menyamakan ulama seperti kasta paderi dan ken... more »

Inilah padahnya bila LGE yakin dangan Al-Quran Dan As-Sunnah....kesannya satu umno benci dengan LGE...hebat kan..!!

atsixty at ZAKRI ALI - 3 hours ago
Mohd Iqbal Ibrahim [image: Saja nak imbas balik ....nilah padahnya bila LGE yakin dangan Al-Quran Dan As-Sunnah....kesannya satu umno benci dengan LGE...hebat kan..!!]

Ada yang mati himpunan mansuhkan PBS 222?

PBO™ at pen buruk online ™ - 3 hours ago
'Himpunan 222: Mansuh PBS' anjuran Suara Guru Masyarakat Malaysia (SGMM) berjaya diadakan di Bangi walaupun sebilangan hadirin dipercayai guru, hadir secara menyorok-nyorok untuk mengelak sebarang liputan media serta sorotan lensa dan kamera video. Bertempat di Masjid Al-Hasanah, Bandar Baru Bangi, himpunan yang diadakan bagi membantah pelaksanaan Penilaian Berasaskan Sekolah (PBS) pada asalnya dijangkakan berlangsung di perkarangan parkir masjid. Namun, himpunan itu berlangsung di satu bilik mesyuarat masjid berkenaan dan diadakan dalam format sidang media selama dua jam bermula se... more »

[EKSKLUSIF] APA KATA ANAK YATIM TENTANG PENGETUA TAHFIZ | VIDEO SYOK SENDIRI PENGETUA TAHFIZ

Que Achmad at Que Achmad menulis... - 3 hours ago
*[EKSKLUSIF] APA KATA ANAK YATIM TENTANG PENGETUA TAHFIZ | VIDEO SYOK SENDIRI PENGETUA TAHFIZ | *ANAK YATIM PERTAHAN MARUAH PENGETUA YANG BERFOYA-FOYA. TIDAK tahu betul atau tidak tetapi apabila tersiar gambar lelaki yang didakwa pengetua sebuah sekolah tahfiz anak yatim di Kedah dan mempunyai pejabat di Shah Alam sedang bersuka ria timbul perasaan curiga kepada orang ramai hendak menghulurkan derma. *baca lagi klik TAJUK ENTRI ni* Bukanlah niat penulis hendak mengaibkan sesiapa tetapi disebabkan terlalu ramai kanak-kanak yang ‘diperalat’ untuk mengutip derma timbul rasa tidak sena... more »

Sarawak Tu Taib Mahmud Sorang Ker Yang Punya ??

atsixty at ZAKRI ALI - 3 hours ago
Mazlan Aliman *Terkini....ditahan Imigresen.* [image: Terkini....ditahan Imigresen. Saya di tahan oleh Pihak Imigresen setibanya di Airport Sibu jam 11.25 pagi ini. Alasan, arahan Pejabat Ketua Menteri Sarawak. Saya tidak dikehendaki oleh Kerajaan Sarawak, kata pegawai Imigresen. Saya yakin ia ada kaitan dengan Himpunan Tanah Sarawak yang dirasmikan, Presiden PAS di Beting Maro esok.]* Saya di tahan oleh Pihak Imigresen setibanya di Airport Sibu jam 11.25 pagi ini. Alasan, arahan Pejabat Ketua Menteri Sarawak.* * Saya tidak dikehendaki oleh Kerajaan Sarawak, kata pegawai Imigrese... more »

Makam Di Afghanistan Di Jadikan Pusat Sakit Mental

Nas Rul at dairishare - 3 hours ago
Di Afghanistan kerana perang yang berlanjutan selama bergenerasi pusat Serenti dan hospital mental tidak wujud. Oleh itu bagi mereka yang mempunyai sanak saudara dengan penyakit mental dan ketagihan dadah. Makam Mia Ali Baba yang terletak di Jalalabad dijadikan pusat rawatan. Makam Mia Ali Baba, seorang karamah yang sudah wujud selama 300 tahun ini dikatakan dapat merawat dua penyakit ini. Pesakit akan dipaksa tinggal selama 40 hari dan dengan kuasa Allah mereka akan pulih dari ketagihan dan sakit mental. Pesakit dipasung di dalam bilik kecil yang tidak dilengkapi tandas. Oleh itu ... more »

PALA HOTAK DIA ORANG...

atsixty at ZAKRI ALI - 4 hours ago
Tajol Ariffin Omar [image: PALA HOTAK DIA ORANG... Kata berjuang demi Agama dan Bangsa...tp bila melibatkan kroni UMNO..dan yg terlibat hampir 100% Melayu..RTM..TV3..Utusan..Astro Awani...masing2 buat pekak jer...tak ada satu pun yg nk tolong highlight kan... Piket ini dilakukan oleh para pekerja Sayarikat Insuran Takaful Malaysia Bhd dengan kerja sama Kesatuan Sekerja Pekerja Perdagangan Semenanjung Malaysia atau National Union of Comercial Workers (Malaysia (NUCW) kerana kebajikan mereka telah diabaikan oleh pihak syraikat Insuran Takaful Malaysia Berhad dimana Lembaga Tabung haj... more »

Hukuman ke atas Karpal bukti ikrar Najib janji kosong – LFL

atsixty at ZAKRI ALI - 4 hours ago
[image: Hukuman ke atas Karpal bukti ikrar Najib janji kosong – LFL Tiada sebab ia boleh dianggap menghasut. Benar, kebebasan bersuara bukanlah mutlak dan ada had – seperti membangkitkan keganasan dan kebencian, namun aras untuk kebebasan bersuara mesti tinggi. http://www.roketkini.com/?p=16356] *KUALA LUMPUR, 21 FEBRUARI: Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur yang memutuskan Pengerusi DAP Kebangsaan, Karpal Singh bersalah kerana kenyataannya berhubung rampasan kuasa BN di Perak pada 2008 membuktikan kerajaan kembali bersikap autoritarian dan menjalankan hukuman politik.* *Pengarah Eksekuti... more »

Rezeki Akan Melimpah Di DUN N25 Kajang Tidak Lama Lagi.......

atsixty at ZAKRI ALI - 5 hours ago
Joseph Dass [image: Joseph Dass's photo.] [image: Joseph Dass's photo.] *Wahai Penggundi2 PRK N25, Kajang, Selangor. Nasihat saya mungkin sedih tapi benar...* * Jika diberi BRIM, KRIM atau apa sahaja ganjaran berbentuk RM dan Barangan, di N25, Kajang, Selangor.* * Sila ambil jangan tolak, tak cukup minta lagi.. Jika jalan rosak suruh BN turap dan tak tampal, Minta segala galanya yang perlu. Wang itu adalah Wang Rakyat yang Agesinya UMNO, BN...*

Taipingmali (tm)

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 5 hours ago
Taipingmali (tm) ------------------------------ - Siapa Anwar Ibrahim - PANASSS!!! ANWAR IBRAHIM janjikan seks untuk PRK DUN Kajang? - Keputusan Untuk Bertanding di Kajang Tepat - Azmin Masih Mempunyai DNA Umno - Che Mei Fun bakal buat Pas Selangor jadi gila. - Isu Air: PR Buat Agihan Terpilih Untuk Jatuhkan Khalid? Siapa Anwar Ibrahim Posted: 21 Feb 2014 09:01 AM PST PANASSS!!! ANWAR IBRAHIM janjikan seks untuk PRK DUN Kajang? Posted: 21 Feb 2014 08:59 AM PST Keputusan Untuk Bertanding di Kajang Tepat Posted: 21 Feb 2014 05:31 AM PST Rakya... more »

Sebelum jd ahli umno - cerdik Lepas jd ahli umno - bodoh

atsixty at ZAKRI ALI - 5 hours ago
Tajol Ariffin Omar [image: Sebelum jd ahli umno - cerdik Lepas jd ahli umno - bodoh Dah jd Menteri - makin terserlah kebodohannya.. "Yg bergaji RM2000 hanya menambah RM15 je cukainya" Dia ingat GST tu cukai pendapatan ke??? Mana dia tahu perbelanjaan mrk yg bergaji RM2 ribu ni??? Kalau ada anak 5,6 orang masih sama ke perbelanjaannya???] *Dah jd Menteri - makin terserlah kebodohannya..* * "Yg bergaji RM2000 hanya menambah RM15 je cukainya"* * Dia ingat GST tu cukai pendapatan ke???* * Mana dia tahu perbelanjaan mrk yg bergaji RM2 ribu ni???* * Kalau ada anak 5,6 orang masih sama... more »

Siapakah Golongan Anti Hadith Masakini ?

IbnuNafis at Tahu, Faham & Amal - 6 hours ago
INFO BERGUNA : PENCERAHAN TENTANG GOLONGAN ANTI HADITH Oleh : Majlis Al-Banjari Litafaqquh Fiddin Artikel ni admin adaptasi drpd temubual admin dgn tuan guru kita Syeikh Ibrahim Ibn Masran Al-Banjari hafizahullah. Pesanan admin, bacalah dengan tenang supaya dapat difahami dengan jelas terutama pada bahagian kalam guru kami. ___________________ Kelompok Anti Hadith ada DUA : 1) Anti semua

KRISIS AIR .. DULU NEGERI SEMBILAN BERLAGAK KINI NEGERI SENDIRI DAH TENAT.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 6 hours ago
*Pergh!!! dulu bukan main sombong, bongkak, berlagak dan angkuh cakap besar berdegar-degar kerajaan UMNO/BN Negeri Sembilan pimpinan Mat Hassan apabila cakap Negeri Sembilan sanggup bekal air kepada Selangor yang ketika itu menghadapi masalah hasil permainan politik kotor jijik Syabas .. Itu cakap pada 21hb Januari 2012. . Cakap bagi nak tunjuk kepada rakyat kononnya kerajaan Pakatan Rakyat Selangor tidak cekap dan efisien urus air bersih kepada rakyat.Nah!!! 2 tahun apa terjadi pada Negeri Sembilan .... NEGERI SEMBILAN ALAMI KRISIS AIR YANG AMAT MERUNCING....Jangan kataka... more »

Cerita Panas Harian Brunei Baca kerana ini penting

atsixty at ZAKRI ALI - 6 hours ago
*Ahmad Humaizi* [image: Cerita Panas Harian Brunei Baca kerana ini penting Assalam, Inshaa Allah Start bulan 4 tahun dapan, isteri-isteri di negara Brunei di wajibkan pakai tudung menutup aurat. Bertudung labuh sikit, jgn nampak bentuk b/dada, pakaian jgn fit/hanging, klu pakai seluar jgn fit. Boleh kena dakwa tu. Sila rujuk Perintah Kanun Hukuman Jenayah Syariah 2013. LELAKI BERLAGAK MENYERUPAI PEREMPUAN ATAU SEBALIKNYA 198 (1) mana2 lelaki yg memakai pakaian perempuan dan berlagak menyerupai perempuan atau mana2 perempuan yg memakai pakaian lelaki dan berlagak menyerupai lelaki di... more »

Muhyiddin tak mahu mansuh PBS,minta tolong dengan Najib mansuhkan.

mantaro at SISI BUKIT - 6 hours ago
Pengerusi NGO Suara Guru Masyarakat Malaysia(SGMM) Cikgu Mohd Nor Izzat sedang diwawancara oleh wartawan Sinar Harian. Bangi-Guru-guru yang membantah pelaksanaan Penilaian Sistem Berasaskan Sekolah (PBS) akan menghantar memorandum kepada perdana menteri menuntut ia dimansuhkan serta-merta, kata pengerusi Suara Guru Masyarakat Malaysia (SGMM), Mohd Nor Izzat Mohd Johari. Menurut Izzat, pihaknya setakat ini berjaya mendapat tandatangan lebih 500 orang guru yang menyokong pemansuhan tersebut. "Hari ini saya secara rasminya akan menghantar memorandum dengan pelbagai cara supaya ia seger... more »

Selangor-ku Negeri Maju Sejahtera dan Berkebajikan....

atsixty at ZAKRI ALI - 6 hours ago
Mohd Safian Abdul Latif [image: Pemimpin AMANAH Rakyat Sejahtera Pemimpin KHIANAT Rakyat Sengsara Selangor-ku Negeri Maju Sejahtera dan Berkebajikan] *Pemimpin AMANAH Rakyat Sejahtera Pemimpin KHIANAT Rakyat Sengsara*

AWAS PENERIMA BR1M..buruk sikunya kerajaan dan tidak ikhlas.

atsixty at ZAKRI ALI - 6 hours ago
Guruyaya OK [image: Guruyaya OK's photo.] *Ingatkan DBKL buat operasi saman parking kenderaan.* *Rupa2nya operasi saman tidak guna jejantas dan saman buang puntung rokok (RM100 )* *D..ramailah wargakota hari ini menderma kembali duit BR1M kpd pemerintah...kira buruk sikulah Bee End nii yer....*

MiLo SuaM

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 7 hours ago
MiLo SuaM ------------------------------ Tak tahan kejadian jenayah, keluarga lari dari rumah sendiri Posted: 21 Feb 2014 03:41 PM PST Pengundi Kajang mahu Anwar Ibrahim jadi MB Selangor #Anwar4Kajang Posted: 21 Feb 2014 12:05 PM PST You are subscribed to email updates from MiLo SuaM To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

Heboh cerita pasal Kassim Ahmad yang anti hadis.

atsixty at ZAKRI ALI - 7 hours ago
*Dalam pada Kassim dibelasah kiri dan kanan, atas dan bawah, alih-alih beliau dibela oleh Tun Mahathir. * *Tiba-tiba golongan yang begitu tinggi semangatnya mempertahankan Melayu Islam menjadi suam-suam kuku. Tiada darah terpercik seperti dalam isu Teresa Kok, ataupun isu daging babi dilempar ke masjid. Mana pergi semangat kejantanan mereka? * *Janganlah kerana ada Tun Mahathir di belakangnya maka semua pihak – Umno, mufti, jabatan agama dan sebagainya berasa malu-malu untuk bertindak tegas seperti mana dalam kes-kes menghina agama sebelum ini. * *Atau adakah hanya Kass... more »

Kelab Greenboc

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 7 hours ago
Kelab Greenboc ------------------------------ - [KISAH MASYARAKAT] Isteri Curang Dengan Lelaki Lain Di Pejabat - Tindakan Zalim KPM Ke Atas Cikgu Mohd Nor Dikecam - Subhanallah... Dia Kembali Ke Rahmatullah Dengan Wajah Tersenyum Dalam Solat... [KISAH MASYARAKAT] Isteri Curang Dengan Lelaki Lain Di Pejabat Posted: 22 Feb 2014 01:01 AM PST Saya bekerja sebagai seorang ketua eksekutif di sebuah syarikat swasta. Isteri saya adalah juru audit di sebuah syarikat swasta juga. Kami mempunyai seorang anak perempuan yang kini berumur 13 tahun. Dialah buah hati saya dun... more »

The Unspinners

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 7 hours ago
The Unspinners ------------------------------ - Kak Wan konarkan untuk Anwar tak jadi MB... kah kah kah - Anwar tak perlukan PAS di Kajang - Boleh percaya ke mamat ni? Wakakaka .... - Teresa komunis JAWAB MISTERI pintu tak kena cat ... kah kah kah Kak Wan konarkan untuk Anwar tak jadi MB... kah kah kah Posted: 21 Feb 2014 06:37 PM PST Sejak tulisan Unspinners SINI, ada perkembangan. Anwar sedar orang tak mahu dia jadi MB dan kini guna Kak wan untuk konar .... kikiki *Wan Azizah Tak Setuju Anwar Jadi Menteri Besar* Setelah sekian lama mengambil pendekatan men... more »

Kerana PR kuat, BR1M kami dapat..

atsixty at ZAKRI ALI - 7 hours ago
Nazrul Zakwan [image: Photo: Kerana PR kuat, BR1M kami dapat..] *Sudah Aku Katakan, yang ada dalam UMNO itu * *bodoh belaka.*

EDISI UMNO JANJI TIDAK BOLEH DI PERCAYAI ... DULU KATA BR1M NAIK RM1,200 MENANG PRU 13 SEKARANG CAKAP TAHUN 2019 PULA.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 7 hours ago
*Sebelum PRU 13 bukan main lagi UMNO/BN berjanji dalam manifesto AKU JANJI akan naikkan BR1M dari RM500 ke RM1,200 jika rakyat berikan undi dan sokongan kepada UMNO/BN untuk terus memerintah negara.Undi dah beri .. mandat dah dapat .. apakah janji ditunaikan? .. Jawapannya ... jangan harap .. jangan nak mimpi ..Hari ini Najib Razak secara terbuka sampai terlupa pernah buat janji telah memberitahu satu dunia yang BR1M itu akan hanya dilaksanakan pada tahun 2019 iaitu selepas PRU 14 ..Jelas isu pemberian BR1M sebanyak RM1,200 akan dijadikan modal umpan pada PRU 14 oleh UM... more »
Blogger Home. 
HTML NOTE FOR SHARE: 
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>
<div style="text-align: center;">
<embed height="200" src="http://flash-clocks.com/free-flash-clocks-blog-topics/free-flash-clock-190.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="200" wmode="transparent"></embed><br /></div>
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>

<div style="text-align: center;">
<div class="homeFlashClockItem" style="border: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; margin: 23px auto 0px; outline: 0px; padding: 0px; text-align: center; vertical-align: baseline; width: 400px;">
<iframe frameborder="0" scrolling="no" src="http://www.clocklink.com/html5embed.php?clock=012&amp;timezone=PST&amp;color=black&amp;size=170" style="border-width: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; height: 170px; margin: 0px; outline: 0px; overflow: hidden; padding: 0px; vertical-align: baseline; width: 170px;"></iframe></div> 

<div style="text-align: center;">
<embed align="middle" allowscriptaccess="sameDomain" height="305" name="nackvision_timer04" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" quality="high" src="http://nackvision.com/goodies/clocks/nackvision_timer04.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="303"></embed><br />
<div class="MsoNormal" dir="RTL" style="background-color: white; background-position: initial initial; background-repeat: initial initial; direction: rtl; margin-bottom: 0.0001pt; text-align: right; unicode-bidi: embed;">
s3v3n

s3v3n

Tiada ulasan: