Ahad, 23 Februari 2014

3497. Ambil gambar dengan niat baik. Muslihat unik untuk mengatasi perkara disalah anggap.


♡ ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ ♡
◆▬▬▬▬▬ஜ  ஜ▬▬▬▬▬◆
☆•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•*´¨`*•.¸¸.•★´¨`*•.¸¸.•★
♡ السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه ♡
◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩  ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆


اللهُــــــم ۩★۩ صَـلٌ ۩★۩ علَى سَــيدنـا مُحـمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل ســيدنا مُحـمَّـدْ ۩★۩ كما صلٌيت علَى ســيدنـا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وعلَى آل سًــيدنــُا إِبْرَاهِيـمَ ۩★۩ وبارك علَى ُسَــيدنـُا مُحــمَّـدْ ۩★۩ وعلَى آل سَـيدنا مُحـمَّــدْ ۩★۩ كما باركت علَى سًـيدنا إِبْرَاهِيمَ ۩★۩ وعلَى آل ًسيدنا إِبْرَاهِيمَ ً۩★۩ فى الْعَالَمِينَ ۩★۩ إن ك حَمِيدٌ مَجِيدْ

♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡ ﷺ ♡

◆◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙ஜ۩۩ ♡ ۩۩ஜ◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◙◆

♡  الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
“”
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
 •
“”
Meja www.peceq.blogspot.com  
*

Lelaki Ini Ambil Gambar Kemalangan Sebelum Menolong Mangsa
Zaman sekarang, menolong orang juga perlu hati-hati. Contohnya dalam kemalangan lalu lintas. Ramai orang enggan menolong kerana seringkali dianggap penyebab kemalangan tersebut. Sedangkan maksud hati hanya ingin menolong saja.

Namun, ada seorang lelaki di China yang mempunyai muslihat unik untuk mengatasi perkara ini. Dipetik dari Rocketnews24, seorang lelaki di Jiangsu kelihatan mengambil gambar seorang wanita yang terduduk disebabkan kemalangan. Tak lama selepas mengambil gambar mangsa kemalangan itu, lelaki yang dikenali bernama Guohua Zhao tersebut membantu wanita mangsa kemalangan untuk berdiri.
Wanita yang ditolongnya jatuh akibat dihimpit kenderaan lain yang memandu dengan kelajuan tinggi dan meninggalkan wanita itu sendirian. Rupanya ini adalah helah lelaki tersebut agar kebaikannya tak disalah ertikan dan dimanfaatkan oleh orang yang kurang bertanggung jawab. Dengan mengambil gambar kejadian itu, Zhao ada bukti bahawa bukan dirinya yang melanggar wanita tersebut.
Zhao mengakui bahawa tindakannya adalah untuk melindungi dirinya sendiri sebelum ia menolong orang lain.

Walaupun sedikit terasa janggal, namun ramai rakyat China yang memuji kewaspadaannya. kebelakangan ini menolong orang di jalanan malah boleh membahayakan diri sendiri.


PENGAKUAN ISTERI CURANG

BUKU ini diterbitkan tepat pada waktunya, ketika gejala curang kian menjadi-jadi dalam kalangan masyarakat. Lebih menakutkan, gejala curang bukan sahaja dilakukan oleh suami tetapi juga isteri.

Apa yang membimbangkan, perlakuan curang akan mencetuskan balas dendam. Oleh kerana itu, banyak kes curang yang berakhir dengan pembunuhan, mendera, memukul, menyimbah asid dan sebagainya.

Paling menyedihkan, perlakuan curang akan meruntuhkan rumah tangga dan anak-anak menjadi mangsa. Semua ini sering disiarkan di media massa. itu yang disiarkan, yang tidak disiarkan dan disembunyikan, bagaimana? Tentulah jumlahnya lebih banyak dan menggerunkan. Ini bertepatan sekali dengan hasil kajian yang telah dilakukan oleh agensi-agensi tertentu bahawa gejala curang kian membarah di dalam masyarakat kita dan sangat membimbangkan, jumlah isteri yang curang juga kian meningkat.

Aku Setia, Kau Curang! adalah sebuah buku yang diterbitkan untuk melihat isu ini dalam skop yang lebih luas. Antara yang paling menarik diketengahkan oleh buku ini adalah pengakuan isteri-isteri curang, juga suami yang menjadi mangsa kecurangan isteri. Semua kisah yang dipaparkan adalah kisah benar melalui temu bual dengan individu-individu terbabit.

Untuk mendapatkan persetujuan mereka bukannya perkara mudah. Siapa mahu mendedahkan aib sendiri, bukan? Tetapi itulah yang berjaya dilakukan oleh penulis buku ini. Bacalah pengakuan mereka, anda pasti terkejut!

Bukan sekadar kisah sebenar, Aku Setia, Kau Curang! turut dilengkapi tip-tip mengenal pasangan curang, hak serta tanggungjawab suami dan isteri, juga peringatan terhadap dosa zina. Tip bagaimana untuk menjadi pasangan yang membahagiakan turut dimuatkan, selain peringatan serta amaran tentang bencana yang bakal dialami apabila terlibat dengan gejala tersebut.

Ramai yang menjadi mangsa curang tidak tahu bahawa mereka boleh menangani masalah itu daripada sudut undang-undang. Bacalah buku ini, ia dapat membantu anda untuk mengambil tindakan yang sewajarnya. Istimewanya buku ini, ia turut memuatkan kaunseling oleh pakar motivasi terkenal, Dr. Robiah K. Hamzah yang berkongsi pandangannya berdasarkan kes-kes yang dipaparkan.

Dijamin, Aku Setia, Kau Curang! sangat menarik untuk dibaca kerana dipersembahkan dengan cara menggabungkan unsur-unsur sensasi, komersial, pendidikan, agama dan peringatan. Jangan malu atau gusar dengan topik yang diketengahkan kerana Aku Setia, Kau Curang! bukan mahu mengaibkan sesiapa, sebaliknya untuk menjadi panduan agar kesilapan yang ‘mereka’ lakukan tidak diulang oleh orang lain.

Telah berada di pasaran mulai awal Februari lalu, buku ini sesuai dibaca bagi menambahkan ilmu kekeluargaan, juga untuk menjadi pasangan yang jujur serta membahagiakan, sejajar dengan tuntutan agama dan budaya. Hanya RM13.90, Aku Setia, Kau Curang! pasti memberikan banyak manfaat kepada anda.


Hard grind to unravel MH370 mystery
  (¯`• ßý: ¤§º£¡Ð™¤ •´¯)
Kerana Allah kita berusaha untuk hidup dan kemudiannya mati
dan 
kepada Allah kita berdoa supaya Allah perkukuhkan Iman 
kita semua hamba-Nya manusia yang hanya bersifat makhluk. 

Aamiin Ya Allah Ya Rohman Ya Rohim Ya Rob...

'Wasatiyyah Keluarga Najib'

atsixty
Mafiaboss Melayu* *Apalah ada pada ungkapan Wasatiyyah yang disebutkan Najib jika dalam keadaan rakyat semakin tersepit dengan kenaikan kos sara hidup, rakyat tidak boleh menerima Najib dan Rosmah serta keluarganya hidup umpama di puncak kayangan. * * Wasatiyyah membawa maksud kesederhanaan. Wasatiyyah harus dimanifestasikan dalam semua bidang kehidupan samada politik, ekonomi, sosial dan pendidikan termasuk dalam pentadbiran negara. Wasatiyyah tidak boleh sekadar menjadi ungkapan dan retorika yang dicandukan kepada masyarakat untuk menjustifikasikan amalan boros, rasuah dan ... more »

[TERKINI] 101 Sebab Kenapa Wanita Muslim Perlu Menutup Aurat | BACA & SHARE

Que Achmad
[TERKINI] 101 Sebab Kenapa Wanita Muslim Perlu Menutup Aurat | BACA & SHARE | *Menutup aurat untuk wanita-wanita Islam Muslimah adalah wajib tapi ramai yang masih tidak menutup aurat dengan sempurna sebagaimana yang dituntut Islam. [image: 101 Sebab Kenapa Wanita Muslim Perlu Menutup Aurat] Malah ada yang seakan-akan memperagakan fesyen seolah-olah mempersendakan hukum atau syariat Islam. Nauzubillah. Seharusnya kita berbalik kepada niat asal kita kenapa kita wajib menutup aurat. *baca lagi klik TAJUK ENTRI ni* Firman Allah swt : Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dg... more »

Sembah Batang Kayu Boleh Menang Loteri Dan Sembuhkan Penyakit

Nas Rul
Sebatang kayu sepanjang 13 meter telah menjadi daya tarikan utama di wilayah Pursat negara Kemboja selama beberapa hari . "Mereka percaya batang kayu ini mempunyai kekuatan ajaib," kata ketua kampung Hun Nov. "Kira-kira 100 orang datang setiap hari untuk melawat batang kayu ini untuk meminta nombor loteri atau untuk menyembuhkan penyakit mereka." Para pengunjung walaupun banyak yang membawa persembahan seperti kepala babi atau ayam rebus. Batang kayu yang mendadak terkenal dan jadi pemujaan orang ramai ini, pada awal ceritanya kononnya ada beberapa orang penduduk tempatan telah ... more »

Malaysia Negara paling Selamat, sebuah keluarga ‘lari’ dari rumah setelah enam kali dirompak..

Anak Sungai Derhaka
Enam kejadian rompakan dan beberapa cubaan rompakan kereta akhirnya memaksa sebuah keluarga tekad meninggalkan rumah yang menjadi tempat tinggal mereka selama 12 tahun di Jalan Klang Lama, Kuala Lumpur. Menceritakan pengalamannya kepada The Malaysian Insider, pelajar Yeo Kee Jun berkata keluarganya yang mengambil keputusan untuk pindah ruma disebabkan tidak lagi berasa selamat untuk menetap di kawasan itu. Yeo berkata dalam tempoh 12 tahun, rumah mereka dirompak enam kali, tiga daripadanya berlaku empat bulan lepas. “Di situlah rumah tempat kami membesar dan berasa selamat sehing... more »

Empat Kesalahan Pengantin Baru di Malam Pertama

canang
NAMANYA juga bulan setelah Haji, pasti banyak pengantin baru. Dan namanya juga pengantin baru, apalagi aktivis dakwah yang biasanya tak pernah berdekatan dengan lawan jenis, pastinya gugup menghadapi malam pertama. Dan namanya juga malam pertama, wajar juga kalau jadinya banyak melakukan hal yang tak perlu ketika pertama kali bersama pasangan sah. Namanya juga pertama kali, sebenarnya wajar-wajar juga jika melakukan hal-hal seperti di bawah ini: *Tegang* Baru pertama kali melakukannya dan sudah terbayang info-info miring soal hubungan jima. Wah, tegangnya bukan main kan. Alhasil, k... more »

ANWAR TIDAK SUKA HAKIM HUKUM ORANG BERKHALWAT - ISU MB KHALID JUMPA TUN DAIM, KENAPA ANWAR NAK MARAH? - PRK KAJANG: NAGA BERAPI LAWAN BABI??? ANWAR TIDAK SUKA HAKIM HUKUM ORANG BERKHALWAT Posted: 21 Feb 2014 10:40 PM PST Juhaidi Yean Abdullah – Peranan Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam Tragedi 13 Mei 1969 kurang diketahui umum. Menurut Judith Nagata, Anwar mengambil bahagian dalam perarakan besar-besaran membantah penghinaan orang Cina terhadap Melayu sehari sebelum itu. Perarakan pelampau Cina sambil meng... more »

VIDEO - Pemikiran anti hadis: Anwar soal mana dia Ulama Umno?

atsixty 
Roslin Ahmad* *TG NIK AZIZ SELAR KASSIM AHMAD. "Umat Islam perlu bergantung sepenuhnya dengan sabda Nabi Muhammad kerana Baginda merupakan orang yang paling dekat dengan Allah, malah disebut sebagai kekasihnya dan mempunyai kedudukan paling tinggi serta dihormati malaikat dilangit dan dibumi"* [image: TG NIK AZIZ SELAR KASSIM AHMAD. "Umat Islam perlu bergantung sepenuhnya dengan sabda Nabi Muhammad kerana Baginda merupakan orang yang paling dekat dengan Allah, malah disebut sebagai kekasihnya dan mempunyai kedudukan paling tinggi serta dihormati malaikat dilangit dan dibumi"]

Ini Wajah Pemilik akaun FB Murtads In Pantai Timur (MPT) ??? - @NajibRazak : UMNO tolak ideologi bertentangan ASWJ - Maharaja Lawak Mega 2013 - Akhir - Tema Bebas - Sepahtu Sindir ANWAR ? Ini Wajah Pemilik akaun FB Murtads In Pantai Timur (MPT) ??? Posted: 21 Feb 2014 08:11 PM PST Sila Layari Group FB : Facebooker 1Malaysia - diskus apa jua isu bersama rakan http://www.facebook.com/groups/PejuangMayaSatuMalaysia/ @NajibRazak : UMNO tolak ideologi bertentangan ASWJ Posted: 21 Feb 2014 08:07 PM PST Panglima... more »

Kami Sokong Tokguru


Gambar Demo Kecam Tinadakan kasim Ahmad Hina Islam Posted: 21 Feb 2014 02:56 AM PST Plakad-plakad menarik dikesan dalam perhimpunan umat Islam di Masjid Negara Kuala Lumpur, Masjid Negeri Alwi Kangar, Perlis, Masjid Pengandang Baru, Kuala Terengganu dan Masjid Negeri Ipoh, Perak bagi mengecam kenyataan kontroversi sarjana Kassim Ahmad yang dianggap biadab dan menghina Islam. Antara dipamerkan peserta, "Kassim Ahmad syaitan", "Kassim Ahmad tempat laknat Malaysia..." dan "Kasim Ahmad Hina Ahmad". Ahmad merupakan nama lain kep... more »


Gambar Gambar Pelancaran BR1M Oleh Dato Seri @NajibRazak - Calon Ini Bakal Akhiri Karier Politik Anwar Di Kajang #PRKkajang - Tweet Rasis Dari Nga Kor Ming, Mahukah DAP Kecam Nga Kor Ming Ini Sebagai Rasis? Gambar Gambar Pelancaran BR1M Oleh Dato Seri @NajibRazak Posted: 21 Feb 2014 07:45 PM PST Calon Ini Bakal Akhiri Karier Politik Anwar Di Kajang #PRKkajang Posted: 21 Feb 2014 04:34 AM PST Tweet Rasis Dari Nga Kor Ming, Mahukah DAP Kecam Nga Kor Ming Ini Sebagai Rasis? Posted: 20 Feb ... more »


Renungan di pagi Sabtu ...Lihat dulu kemudian Fikir sendiri... Posted: 21 Feb 2014 07:39 PM PST Selalunya aku duk lihat dan perati memek wajahnya hanya dalam gambar dengan berbagaii tafsiran dihati kecil yang entah benar atau tidak... Tetapi bila lihat dalam video ni,, maka terbuktilah apa yang aku duk dengar sebelum ini dan aku duk terfikir... erhmmm .. Tak payahlah aku nak komen-komen lagi dah,, kang kecik hati juragan 69.... PRK Kajang - Cadangan Ibrahim Ali diterima pakai BN.. Posted: 20 Feb 2014 11:57 PM PST Nampakny... more »

Keputusan awal daripada pengundi Cina? SELENA TAY

atsixty
[image: Photo: Keputusan awal daripada pengundi Cina? SELENA TAY PENULIS telah membuat tinjauan pengundi di Kajang yang hanya melibatkan masyarakat Cina. Walaupun penulis telah mewawancara kira-kira 35 orang pengundi Cina sahaja, mereka telah memberitahu penulis ini bahawa mereka dan semua saudara-mara serta rakanrakan mereka akan mengundi Pakatan Rakyat. Di Kajang ada kira-kira 49% pengundi Melayu, 40% pengundi Cina dan 10% pengundi India daripada jumlah kira-kira 39,000 pengundi. Semua 35 pengundi Cina tersebut dengan pantas telah memberitahu penulis ini tidak kira calon BN daripa... more »

Laporan Polis Terhadap Kassim Ahmad ...

atsixty
Kami Boikot Media Pro BN's video. Post by Kami Boikot Media Pro BN. *BANTAHAN - penganjuran Majlis Yg Menonjolkan Fahaman Menolak Hadis dan Kepmpinan Nabi Muhamad SAW ..adalah SATU JENAYAH MENCABAR KESUCIAN AGAMA ISLAM....!!!!!!!* *- Ust Mokhtar Senik & Ust. Khairul Azmi mewakili Dewan Ulama' PAS Pahang telah membuat laporan polis berhubung penganjuran program "Pemikir Pak Kassim" yg dirasmikan oleh Tun Mahathir.* * - Repot no: KUANTAN/006627/14*


Patutlah Ceramah Anwar Di Kajang Aman Damai, Tidak Di Ganggu Samseng.. Ini Puncanya

Addin Deen
Dulu semasa PRU 13 boleh dikatakan amat kerap ceramah jelajah DSAI seluruh negara sering diganggu kacau oleh mereka yang tidak bermoral dan berakhlak bersifat macam samseng yang tidak bertamadun dalam berpolitik. Ganggu kacau datang dalam beberapa bentuk .. sama ada buat ceramah atau konsert di tempat yang jarak yang rapat sambil menghalakan pembesar suara kearah ceramah yang sedang berjalan oleh DSAI ... menggunakan beberapa samseng menjerit terlolong terlalak macam polong atau pontianak nampak mangsa ... membuat sekatan keatas kenderaan DSAI menuju ketempat ceramah ... menggunaka... more »


PEMIMPIN PAS, MAZLAN ALIMAN TIDAK DI BENARKAN MASUK KE SIBU SARAWAK UNTUK PROGRAM HIMPUNAN TANAH SARAWAK BERLANGSUNG ESOK DI BETING MARO, SARAWAK.

OMAK KAU!!!!
*Nampak sangat kerajaan BN Sarawak terlalu gentar ketar kepala lutut sehingga tidak izinkan seorang pemimpin PAS warga negara Malaysia berbangsa Melayu dan beragama Islam untuk masuk ke Sarawak buat kali kedua.Rakyat Malaysia tidak dibenarkan masuk ke negeri salah satu dalam Malaysia.Pengerusi Lajnah Tanah PAS Pusat, Mazlan Aliman sekali lagi ditahan dari memasuki Sarawak. Kali ini beliau ditahan Lapangan Terbang Sibu. Dalam FB peribadinya Mazlan menulis bahawa;"Saya di tahan oleh Pihak Imigresen setibanya di Airport Sibu jam 11.25 pagi ini. Alasan, arahan Pejabat K... more »

Berjaya Turunkan Berat Badan Tetapi Kulit Lelaki Menggelebeh

Nas Rul at dairishare - 2 minutes ago
Of course this man has made great efforts to lose excess weight I had, but what to do with flabby tits and belly much extra skin?

Pilihanraya Kajang panas,kerana UMNO akan sekat Anwar jadi Menteri Besar.

mantaro at SISI BUKIT - 9 minutes ago
Adakah Pilihanraya Kecil DUN Kajang juga termasuk dalam kategori pilihanraya terpanas.?Melihat DS Anwar Ibrahim sebagai calon PR ,sudah tentulah isu lapuk fitnah "liwat" yang akan didendangkan UMNO.Pilihanraya ini dijangka panas ,kerana UMNO akan menyekat kemaraan Anwar Ibrahim untuk menjadi Menteri Besar Selangor.

Wan Azizah tolak Anwar sebagai MB?.. Betoi ka ni Kak Wan?

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 14 minutes ago
Laporan ini datangnya dari sebuah portal Pro UMNO.. Jadi faham-fahamlah... Setelah sekian lama mengambil pendekatan mendiamkan diri, akhirnya Presiden PKR, Wan Azizah Wan Izmail akhirnya tampil membuat kenyataan sambil menolak dakwaan yang mengatakan Ketua Umum parti itu, Anwar Ibrahim akan mengambil alih jawatan Menteri Besar Selangor dari Abdul Khalid Ibrahim. "Tan Sri Khalid sudah mengendalikan kerajaan negeri dan kita sudah tengok sebagai Menteri Besar Selangor... tidak ada cacat cela.. jadi kita teruskan. Kehadiran Anwar (di Selangor) pula, hanya nak membantu.. " katanya sema... more »

Utusan Malaysia akhbar yang sering kali kalah saman

atsixty at ZAKRI ALI - 15 minutes ago
Abd Ghani B.Hashib * Dalam beberapa siri kes saman fitnah yang dikenakan terhadap Utusan Malaysia diatas laporan mereka yang tidak berasas kebanyakanya telah membuktikan, Utusan Malaysia gagal secara berturut turut untuk kesekian kalinya. apa lagi Utusan mahu? ~ bila nak tutup kedai?*

Pengakuan isteri curang

PBO™ at pen buruk online ™ - 51 minutes ago
BUKU ini diterbitkan tepat pada waktunya, ketika gejala curang kian menjadi-jadi dalam kalangan masyarakat. Lebih menakutkan, gejala curang bukan sahaja dilakukan oleh suami tetapi juga isteri. Apa yang membimbangkan, perlakuan curang akan mencetuskan balas dendam. Oleh kerana itu, banyak kes curang yang berakhir dengan pembunuhan, mendera, memukul, menyimbah asid dan sebagainya. Paling menyedihkan, perlakuan curang akan meruntuhkan rumah tangga dan anak-anak menjadi mangsa. {baca lagi klik butang papar ... } 5 artikel pilihan pembaca hari ini Oops! Make sure JavaScript is enab...more »

Check Account Bank, BRIM Sudah Masuk..

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
* [image: Photo: Saturday, February 22, 2014. Check Account Bank, BRIM Sudah Masuk.. Itulah mesej yang aku terima pagi tadi. Lebih kurang pukul 10. Ada beberapa kenalan yang dah mendaftar account bank telah pun mengesahkan BAHAWA WANG BRIM mereka telah dimasukkan ke dalam account bank dorang. Rupa2nya semalam BRIM bujang je yang dimasukkan. Manakala BRIM untuk keluarga pula dimasukkan pada hari neh. Tetapi, yang bergaji bawah dari rm4,000 sebulan mereka dah dapat awal2. Mereka dapat sama macam orang2 bujang dapat. Ini termasuklah golongan warga emas bawah 60 tahun yang takde tangg... more »

Mengapa hanya PAS sahaja.............???

cikgu pencen at cikgu pencen - 1 hour ago
ISU ANTI HADIS ..BEBERAPA RAKAMAN GAMBAR MENARIK DI BEBERAPA BUAH MASJID DEMO KECAM KASSIM AHMAD DAN MAHATHIR MOHAMAD Plakad-plakad menarik dikesan dalam perhimpunan umat Islam di Masjid Negara Kuala Lumpur, Masjid Negeri Alwi Kangar, Perlis, Masjid Pengandang Baru, Kuala Terengganu dan Masjid Negeri Ipoh, Perak bagi mengecam kenyataan kontroversi sarjana Kassim Ahmad yang dianggap biadab dan menghina Islam. Antara dipamerkan peserta, “Kassim Ahmad syaitan”, “Kassim Ahmad tempat laknat Malaysia...” dan “Kasim Ahmad Hina Ahmad”. Ahmad merupakan nama lain kepada Nabi Muhammad. Sela... more »

EGM MCA Ahad ini mungkin tidak sah, kata pengkritik...jangan risau ROS tak kacau maa..!!! - Sutera: Bercanggah fitrah lelaki - Datuk Hassan Mahmud Al-Hafiz. - Menteri JPM cadang buang perkataan `bangsa’ dalam semua borang rasmi - Chew Mei Fun Calon BN, Perkasa Wajib Jadi Tukang Kempen Utama - Timbalan Menteri Pendidikan akui PBS susah - Sekat penyebaran fahaman anti hadis - Pelajar universiti turut serta bantah PBS - Perlindungan untuk pelarian di Kajang cetus kejutan..!!! - Umat Islam berhimpun ... more »

Pengerusi Penaja SGMM ditukar sekolah serta merta Posted: 21 Feb 2014 05:40 AM PST Walau tidak memberi liputan menyeluruh kepada portal Malayisakini,Malayisan insider, malah kurang senang dengan Suara Keadilan...beliau tetap juga ditukarkan. [image: Mohd. Nor Izzat Mohd. Johari] Mohd. Nor Izzat Mohd. Johari Penganjuran 'Himpunan222: MansuhPBS' oleh Suara Guru Masyarakat Malaysia (SGMM) menerima tamparan apabila Pengerusi Penajanya, Mohd. Nor Izzat Mohd. Johari, ditukarkan ke sekolah luar daerah berkuatkuasa ... more »

Najib kata, BR1M akan jadi RM1200 tahun 2019

PBO™ at pen buruk online ™ - 1 hour ago
Kah kah kah .. satu lagi janji jika BN menang pilihanraya. Bila? Tahun 2019 maknanya selepas PRU 14 akan datang .. kah kah kah , kena lagi para macai. Angguk lagi, jilat lagi .. amik ko ..! Kena kencing lagi la. Pasal apa pula tunggu tahun 2019? Hari tu kata kalau lepas PRU 13, BN menang akan naik RM1200. hahahhaha amik ko!! {baca lagi klik butang papar ... } 5 artikel pilihan pembaca hari ini Oops! Make sure JavaScript is enabled in your browser. Skim Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) akan dinaikkan kepada RM1,200 setahun dalam tempoh lima tahun akan datang. Perdana Menteri Dat... more »

Terkini - Mazlan Aliman Dilarang Memasuki Sarawak..

Soz Cyili at Ameno World - 1 hour ago
Terkini....ditahan Imigresen. Saya di tahan oleh Pihak Imigresen setibanya di Airport Sibu jam 11.25 pagi ini. Alasan, arahan Pejabat Ketua Menteri Sarawak. Saya tidak dikehendaki oleh Kerajaan Sarawak, kata pegawai Imigresen. Saya yakin ia ada kaitan dengan Himpunan Tanah Sarawak yang dirasmikan, Presiden PAS di Beting Maro esok. Lawaknya dorang neh. Sabah dan Sarawak tak habis2

SUASANA PELANCARAN JENTERA AMK PRK DUN N25 KAJANG TAMAN DELIMA, KAJANG.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 hour ago
*Program Pelancaran Jentera AMK N25 Kajang di Taman Delima semalam21 hb Februari 2014 oleh DSAI.Sambutan diberikan penduduk Taman Delima, Kajang cukup menyakinkan sekali, memberi mesej cukup kuat lagi jelas bahawa rakyat Kajang sudah bersedia untuk menobatkan DSAI sebagai wakil rakyat mereka.*

DEMI MENUTUP PEKUNG PEMIMPIN DAN KRONI UMNO, BERITA YANG PANAS INI DIHARAMKAN KELUAR MEDIA ARUS PERDANA (GAMBAR)

Na'im Nikmat at Na'im Nikmat @blog - 1 hour ago
Piket ini sudah berlaku 2 hari yang lalu namun tiada satu media arus perdana menerbitkanya atau menghebahkannya sama ada di media cetak maupun media elektronik TV3, RTM dan Astro Awani. Piket yang dilakukan oleh para pekerja Sayarikat Insuran Takaful Malaysia Bhd dengan kerja sama Kesatuan Sekerja Pekerja Perdagangan Semenanjung Malaysia atau National Union of Comercial Workers (Malaysia (NUCW) kerana kebajikan mereka telah diabaikan oleh pihak syraikat Insuran Takaful Malaysia Berhad dimana Lembaga Tabung haji yang dipengerusikan Oleh Ahli Parlimen Baling Dato' Azeez Rahim. Om... more »

Majlis Perasmian "BILIK GERAKAN PEMUDA KEADILAN MALAYSIA" BAGI PRK N25 KAJANG.

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
* Sdr. Dima* * Bersama Ketua AMK Negeri Sembilan, * *Sdr. Mohd Nazree Mohd Yunus* *Bersama Ketua AMK Selangor * *Sdr.** Azmizam Zaman Huri* *Bersama Ketua AMK Malaysia YB Shamsul Iskandar* *FOTO OLEH ZAR ALI & RASIDAH BAHARUDIN*

Lelaki Ini Ambil Gambar Kemalangan Sebelum Menolong Mangsa

Nas Rul
Zaman sekarang, menolong orang juga perlu hati-hati. Contohnya dalam kemalangan lalu lintas. Ramai orang enggan menolong kerana seringkali dianggap penyebab kemalangan tersebut. Sedangkan maksud hati hanya ingin menolong saja. Namun, ada seorang lelaki di China yang mempunyai muslihat unik untuk mengatasi perkara ini. Dipetik dari Rocketnews24, seorang lelaki di Jiangsu kelihatan mengambil gambar seorang wanita yang terduduk disebabkan kemalangan. Tak lama selepas mengambil gambar mangsa kemalangan itu, lelaki yang dikenali bernama Guohua Zhao tersebut membantu wanita mangsa kemal... more »

YB Nasrudin Tantawi - Demo Membantah Kassim Ahmad..

atsixty 
Kami Boikot Media Pro BN *Kegilaan Kassim Ahmad bukanlah kali pertama tetapi ia bermula sejak tahun 1985 lagi yang menunjukkan kedegilan, kebiadapan dan kegilaannya dalam menentang agama ALLAH SWT....* * Take Note !!! : Oleh itu rakyat minta kerajaan UMNO-BN bertanggungjawab dan mengambil tindakkan serta mengenakan hukuman berat ke atas Kassim Ahmad Ini... * *Jangan sampai nanti rakyat melihat bahawa kerajaan yang ada hari ini juga sebagai kerajaan yg anti Hadis dan anti Al- Qur'an juga... [ Realisasikan Amar Makruf Nahi Mungkar ] ... ALLAHU AKBAR !!!*

Check Account Bank, BRIM Sudah Masuk..

Soz Cyili
Itulah mesej yang aku terima pagi tadi. Lebih kurang pukul 10. Ada beberapa kenalan yang dah mendaftar account bank telah pun mengesahkan BAHAWA WANG BRIM mereka telah dimasukkan ke dalam account bank dorang. Rupa2nya semalam BRIM bujang je yang dimasukkan. Manakala BRIM untuk keluarga pula dimasukkan pada hari neh.  Tetapi, yang bergaji bawah dari rm4,000 sebulan mereka dah dapat awal2.

Pasai apa Sultan Johor dan bakal 'sultan' Sarawak tak tersenarai? Posted: 21 Feb 2014 05:58 AM PST Mungkin ramai yang heran pasai apa para sultan yang kaya macam Sultan Johor yang baru ni jual tanah beratus juta kat Syarikat dari China tak termasuk dalam *senarai 20 orang terkaya di Malaysia* ni, takkan kereta depa kata ada segudang harta tak bernilai berbillion. Sinarharian melaporkan: Robert Kuok, hartawan Malaysia yang berpangkalan di Hong Kong, kekal lelaki paling kaya di Malaysia dengan kekayaan RM54.48 bilion berbanding RM46.1 ... more »

PBS:Cikgu Nor Izzat ditukar Kementerian Pendidikan kerana bela cikgu.

mantaro at SISI BUKIT - 3 hours ago
Cikgu Mohd Nor Izzat Bin Mohd Johari(baju putih) Pengerusi NGO SGMM(Suara Guru Masyarakat Malaysia) telah ditukar 24 jam pada 17 Februari lalu.Cikgu Mohd Nor Izzat,bukan tokoh guru yang menentang kerajaan,beliau memimpin NGO yang mahu SPPBS(Pentaksiran Berasakan Sekolah dimansuhkan).Zalimnya kerajaan dasar yang pincang tidak boleh dikritik.Zalimnya Kementerian Pendidikan yang mahu murid dan guru jadi Tikus Makmal. (klik beban PBS)

Perkembangan terkini pengurusan kes rayuan pendakwaan terhadap pembebasan Azilah, Sirul Azhar

PBO™
PUTRAJAYA: Rayuan pendakwaan terhadap pembebasan dua anggota Unit Tindakan Khas polis daripada tuduhan membunuh wanita warga Mongolia Altantuya Shaariibuu ditetapkan untuk pengurusan kes pada Selasa, 25 Feb. Peguam Datuk Hazman Ahmad mewakili Cif Inspektor Azilah Hadri berkata beliau menerima notis daripada pendaftar Mahkamah Persekutuan semalam memaklumkan tentang tarikh pengurusan kes itu. "Pada hari berkenaan (25 Feb) mahkamah akan menetapkan tarikh untuk mendengar rayuan pendakwaan," katanya ketika dihubungi di sini Jumaat. {baca lagi klik butang papar ... } 5 artikel pilihan ... more »

 

NAJIB GADAI MALAYSIA PADA OBAMA - GURU TURUN BERDEMO HARI INI - KENA TULAH DAN DAULAT - PARTI INDIA LAGI - AL- FATIHAH - KAJANG N25 NAJIB GADAI MALAYSIA PADA OBAMA Posted: 21 Feb 2014 06:30 PM PST *MAHATHIR * *MEMBUKA JALAN* *KOMENTAR TUKAR TIUB* najib akan tanda tangan ttpa najib akan jual malaysia kepada amerika ini tidak disedari ramai Duta AS Jangka Obama Dan Najib Bincang Pelbagai Isu[image: Terkini] *KUALA LUMPUR:* Duta Amerika Syarikat (AS) ke Malaysia Joseph Y.Yun berkata beliau menjangka Presiden B... more »

Najib letak 'dog' di Kajang?

alhusseyn
Saya tertarik dengan pengakuan Timbalan PM,Muhyiddin Yasin mengenai calon PRU Kajang dari MCA bahawa Paras rupa Chew mampu menjadi bonus kepada BN mencapai kemenangan dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Kajang 23 Mac nanti. “BN menawarkan seorang calon yang saya kira berwibawa, berpengalaman, pernah ada dalam jawatan kerajaan dan Naib Presiden MCA serta seorang wanita yang boleh tahan cantik,” kata timbalan perdana menteri dalam sidang media di PWTC di sini Tetapi yang paling best sekali bila Najib kata,"Kali ini masuk bertanding sebagai 'underdog'.......Korang nak kenal rupa 'dog' ... more »

Handphone Paling Kecil Timbulkan Masaalah Di Penjara UK

Nas Rul
Ini adalah hanphone terkecil di dunia, bentuknya yang unik kelihatan seperti kunci kereta mewah dan ramai yang tak menyangka ianya adalah sebuah telefon bimbit. Tapi benda kecil ini sekarang menjadi sebuah masalah baru bagi penjara di UK kerana banduan menyeludup telefon kecil ini ke dalam penjara. Telefon bimbit kecil ini sudah dijual di internet dengan harga yang berpatutan, dan boleh disembunyikan dari penjaga sehingga mereka boleh menghantar sms atau melakukan panggilan dari dalam penjara. Walaupun telefon bimbit kecil ini tidak ada internet tapi para banduan sangat memerlu... more »

Sosej dari najis bayi

PBO™
Susah kalau dah terlebih cerdik, benda najis kalau buat macam mana sekalipun tetap najis. Biarlah sedap ke apa ke .. tongong tak habis-habis. Ada ke patut buat sosej dari najis bayi? Kalau kalian masak nasi, kemudian campur sesudu najis bayi dalam periuk, agak-agak kalian, nasi tu boleh makan ke tak? Kalau kalian nak makan silakan, tapi aku tak nak!! Benda yang halal mana boleh dicampur dengan yang haram / najis. Najis tetap najis... MADRID - SEPANYOL. *Sekumpulan penyelidik Sepanyol yakin sumber probiotik dari najis bayi merupakan bakteria sihat untuk badan.* Ketua penyelidik da... more »

PETUA MELAYAN ISTERI

canang 
PETUA MELAYAN ISTERI Ini kena dengan time gini...time masing2 dah ngantuk nak tidur... 1. Sebelum tidur, peluk dan cium isteri. Tidak semestinya cium di mulut tetapi di dahi, di pipi atau mana² bahagian yang biasa dicium…. 2. Kemudian, lafazkan ucapan I love you… Kalau nak cakap “Abang cintakan Ayang” pun boleh tapi… Dah jadi budaya kita agaknya nak sebut I love you ebih mudah. 3. Renung wajahnya. Berikan renungan seolah itu kali terkhir untuk anda melihatnya. Kemudian belailah rambutnya. 4. Cuba nyanyikan lagu paling romantis untuk dia. Kalau rasa suara tak sedap, boleh dengarka... more »

Koleksi Gambar Lawak - 378

Nas Rul 
koleksi gambar lawak

Tak tahan kejadian jenayah, keluarga lari dari rumah sendiri

ReJaM©
SEBUAH keluarga yang sudah tidak tahan dengan kejadian jenayah yang kerap berlaku di rumah mereka dilaporkan terpaksa berpindah meskipun sudah 12 tahun mendiaminya.Apa lagi yang perlu dipertahankan jika rumah yang sepatutnya menjadi kediaman paling selamat sudah tidak lagi boleh melindungi keluarga ‎mereka.‎Sifirnya mudah difaham, ekonomi naik jenayah turun, ekonomi turun‎ jenayah naik. Harga

Siapakah Luqman Al-Hakim Yang Disebut Dalam Al-Quran

Detik Islam
Luqman itu adalah anak kepada Faghur bin Nakhur bin Tarikh (Azar), dengan demikian litu Luqman adalah anak saudara kepada Nabi Ibrahim a.s.; atau dikatakan juga Luqman itu anak saudara kepada Nabi Ayub a.s. Diriwayatkan juga bahawa Luqman telah hidup lama sampai seribu (1,000) tahun sehingga dapat menemui zaman kebangkitan Nabi Daud a.s., bahkan dia juga pernah menolong Nabi Daud a.s. dengan memberikan kepadanya Hikmah atau kebijaksanaan. Luqman pernah menjadi Kadi, yakni hakim, untuk mengadili perbicaraan kaum Bani Israel. AI-Allahamah AI-Alusy berkata: “Kebanyakan pendapat mengatak... more »


Pengerusi PIBG Buat Kenyataan Palsu Mengenai Edaran Bible Di PP - Bantah PBS: Cikgu Mohd Nor Diarah Tukar Sekolah - PRK Kajang: Anwar lwn Mei Fun - Tiba-tiba TNB Memberikan Tip Penggunaan Pendingin Hawa, Patutnya... Pengerusi PIBG Buat Kenyataan Palsu Mengenai Edaran Bible Di PP Posted: 21 Feb 2014 01:06 AM PST *Laporan Guru Tangkap Pengedar Bible Melayu adalah Palsu, Kata Exco Agama * [TMI] Di kala keributan pelbagai isu panas antara agama yang berlaku di Pulau Pinang, laporan sebuah akhbar bahawa seorang guru ... more »


Perhimpunan aman menentang kebiadapan Dr Kassim Ahmad selepas solat Jumaat hari ini Posted: 20 Feb 2014 03:40 PM PST Satu perhimpunan aman akan diadakan selepas solat Jumaat hari ini di Masjid Sultan Idris Shah II (Masjid Negeri) bagi membantah kebiadapan Dr. Kassim Ahmad terhadap junjungan kita Nabi Muhammad SAW di satu seminar baru-baru ini. Orang ramai yang mencintai Rasulullah disarankan untuk beramai-ramai turut serta menyatakan bantahan hari ini. You are subscribed to email updates from Ajijoi To stop receiving these emails... more »

 

Jika Parlimen Bukit Gelugor Kosong, Beranikah BN Hadapi Pilihanraya Kecil? - PRK Kajang medan protes rakyat kepada BN - Pertahan Kassim: Mahathir perlu letak jawatan YDP Perkim - Selangor arah Syabas aktifkan pelan kecemasan - Polis rakam kenyataan wartawan Malaysiakini - Penghidap HIV, 'Zombie' bantah TPPA - Khutbah selar golongan anti-hadis - Anwar lwn Mei Fun di Kajang - Kajian UMCEDEL: BR1M tidak bantu tingkat sokongan BN - Semakin ramai penyokong Umno yakini kepimpinan Anwar - MB bincan... more »

 

Kita MESTI Selamatkan Melayu ------------------------------ Awek Singapore Dalam Video Klip Azmin Ali Ini Akan Buat Laporan Polis Di Kajang Posted: 21 Feb 2014 12:15 AM PST *Wallaweeiiii....!!* *Korang kena tonton video klip kat bawah nie. Terbaik dari ladang Beb! Sempena nak Prk Kajang tak lama lagi, video klip nie memang ngam* Pemimpin DAP Kantoi Kaw Kaww....!! Posted: 20 Feb 2014 05:45 PM PST *Klik SINI* You are subscribed to email updates from Tulisan Blog Lawyer Garang To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google ... more »

 

Hina Nabi dan Agama Tak Ngapa.... Jangan Ketua Agama ....?? Posted: 21 Feb 2014 10:56 AM PST Nampaknya di Malaysia ini yang kononnya ngaku sebagai negara Islam, bahawa menghina Rasulullah sejak 30 tahun yang lalu tidak mengapa selagi ada 'negarawan' yang *backing!* Baru aku tahu sekarang.....bahawa kedudukan sebagai 'Ketua Ugama' adalah lebih tinggi mertabatnya dari Nabi Muhammad SAW yang hanya bergelar sebagai Rasulullah atau Pesuruh Allah dan Khulafa-ur-Rasyidin yang digelar sebagai Amirul Mukminin atau Pemerintah Orang Mukm... more »

 

Video MB Selangor TS @Khalid_Ibrahim Kata Musim Tengkujuh Bulan April ... Ini Mesti Lawak April Fool! - Lawan Tetap Lawan - Chew Mei Fun, Naib Presiden MCA Dipilih Sebagai Calon BN #PRKajang - Datuk Terpalit Pelbagai Kontroversi Dan Kes Mahkamah Minta Pengerusi SPAD Letak Jawatan - Akal Ada Ka? Video MB Selangor TS @Khalid_Ibrahim Kata Musim Tengkujuh Bulan April ... Ini Mesti Lawak April Fool! Posted: 21 Feb 2014 07:23 AM PST Kalau setakat baca apa yang ditulis oleh wartawan di akhbar pastinya CTS aka... 
Blogger Home
s3v3n

s3v3n
<div style="text-align: center;">

<b>s3v3n</b></div>
<div style="text-align: center;">
<embed height="200" src="http://flash-clocks.com/free-flash-clocks-blog-topics/free-flash-clock-190.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="200" wmode="transparent"></embed><br /></div>
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>

<div style="text-align: center;">
<div class="homeFlashClockItem" style="border: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; margin: 23px auto 0px; outline: 0px; padding: 0px; text-align: center; vertical-align: baseline; width: 400px;">
<iframe frameborder="0" scrolling="no" src="http://www.clocklink.com/html5embed.php?clock=012&amp;timezone=PST&amp;color=black&amp;size=170" style="border-width: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; height: 170px; margin: 0px; outline: 0px; overflow: hidden; padding: 0px; vertical-align: baseline; width: 170px;"></iframe></div> 

<div style="text-align: center;">
<embed align="middle" allowscriptaccess="sameDomain" height="305" name="nackvision_timer04" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" quality="high" src="http://nackvision.com/goodies/clocks/nackvision_timer04.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="303"></embed><br />
<div class="MsoNormal" dir="RTL" style="background-color: white; background-position: initial initial; background-repeat: initial initial; direction: rtl; margin-bottom: 0.0001pt; text-align: right; unicode-bidi: embed;">
XYZ.

Tiada ulasan: