Isnin, 24 Februari 2014

3500. Paling Berpengaruh.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com   

DR. ZAKIR PALING BERPENGARUH DALAM DUNIA ISLAM. 

DILAPORKAN jumlah penduduk Islam di dunia kini adalah 1.7 billion atau 23 peratus daripada jumlah populasi dunia. Maka, sudah tentulah akan ada dalam kalangan mereka itu memiliki pengaruh yang besar terhadap komuniti masing-masing atau dunia Islam secara amnya.

Pengaruh yang mereka bawa (sama ada dari segi budaya, ideologi, politik, kewangan dan sebagainya) itu mampu membawa perubahan yang signifikan kepada dunia Islam. Tidak kiralah, sama ada perubahan itu membawa kepada kesan negatif atau positif.
Dr Zakir Abdul Karim
Golongan terpilih itu, sudah pasti, bukan hanya daripada kalangan ahli agama atau sarjana Islam, tetapi juga pemimpin organisasi tertentu dan ketua pemerintah sesebuah negara.

Di dalam buku berjudul 500 Muslim Paling Berpengaruh di Dunia edisi 2013/2014 terbitan Royal Islamic Strategic Studies Centre, Jordan, telah membahagikan pengaruh mereka itu kepada 13 kategori.

Ia berdasarkan kajian ilimiah, politik, pentadbiran agama, pendakwah, pembangunan dan dermawan/amal, isu sosial, perniagaan, sains dan teknologi, seni dan budaya, pembaca al-Quran, media, selebriti dan olahraga serta pemikiran radikal.

Dr Zakir Abdul Karim Naik Pendakwah dan Pengasas Yayasan Penyelidikan Islam. Seorang pendakwah keturunan India disenaraikan paling berpengaruh dan berkuasa pada 2010. Ini berikutan semangat dan keazamannya yang tidak pernah padam untuk menyebarkan ajaran serta nilai Islam sebenar kepada dunia.

Beliau sering menyertai forum yang menampilkan subjek berkenaan salah faham dan pemahaman tentang konsep iman. Sering juga mengadakan diskusi dengan pemimpin agama lain secara langsung menerusi saluran satelit yang diasaskannya iaitu – Peace TV.

Sumber: suatuperjalananmaya.com/2014/02/dr-zakir-paling-berpengaruh

DR. ZAKIR PALING BERPENGARUH DALAM DUNIA ISLAM

Suatu Perjalanan Maya at SUATU PERJALANAN MAYA - 8 hours ago
*Dr Zakir Abdul Karim* DILAPORKAN jumlah penduduk Islam di dunia kini adalah 1.7 billion atau 23 peratus daripada jumlah populasi dunia. Maka, sudah tentulah akan ada dalam kalangan mereka itu memiliki pengaruh yang besar terhadap komuniti masing-masing atau dunia Islam secara amnya. Pengaruh yang mereka bawa (sama ada dari segi budaya, ideologi, politik, kewangan dan sebagainya) itu mampu membawa perubahan yang signifikan kepada dunia Islam. Tidak kiralah, sama ada perubahan itu membawa kepada kesan negatif atau positif. Golongan terpilih itu, sudah pasti, bukan hanya daripada... more »

Kelab Greenboc

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 8 hours ago
Kelab Greenboc ------------------------------ - MCA Parti Tidak Bermaruah, Kalah Pilihanraya Mahu Sertai Kabinet! - [BONGKAR] Pegawai Kanan Polis Ada RM20 juta Dalam Bank - [PANAS] Filem Anak ROSMAH MANSOR DiSaman USD 25 Juta / RM 82.3 juta MCA Parti Tidak Bermaruah, Kalah Pilihanraya Mahu Sertai Kabinet! Posted: 23 Feb 2014 01:05 AM PST E*GM MCA lulus usul pemimpinnya pegang jawatan kerajaan* Selepas terhenti kira-kira sembilan bulan, MCA bersedia untuk memegang semula jawatan dalam kerajaan selepas hampir keseluruhan ahlinya bersetuju agar pemimpin mereka berb... more »

Taipingmali (tm)

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 8 hours ago
Taipingmali (tm) ------------------------------ Sebab tu lah kegiatan haram sukar dihapuskan Posted: 22 Feb 2014 09:45 PM PST Siasatan selama enam bulan yang dijalankan terhadap 60 pegawai polis yang disyaki terlibat dalam rasuah dan menggelapkan wang membongkar sesuatu yang mengejutkan – seorang pegawai kanannya mempunyai RM20 juta dalam beberapa akaun banknya, kata seorang pegawai kanan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM). Dengan syarat namanya tidak disiarkan, pegawai itu memberitahu The Malaysian Insider bahawa pegawai kanan tersebut tidak dapat menjawab dari ... more »

The Unspinners

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 8 hours ago
The Unspinners ------------------------------ - Kassim Ahmad tak sesat ... - Perang dalaman PKR bertambah sengit - Cina mudah lupa (pasal Anwar) rupanya Kassim Ahmad tak sesat ... Posted: 22 Feb 2014 10:27 PM PST *Orang tua yang muka macam syaitan penyesat alam* *... tapi dah serupa keluar dari Islam!!!* Tullisan Unspinners lepas di SINI menarik juga komentar yang simpati pada Kassim Ahmad. Buku Kassim Ahmad penilaian semula memang ada dalam simpanan Unspinners. Memang secara rambang buku itu hanya mahu kita menilai kembali ajaran Islam yang ada. Kononnya dia m... more »

Gaya Peneroka

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 8 hours ago
Gaya Peneroka ------------------------------ MAZLAN DITAHAN DILAPANGAN TERBANG SIBU Posted: 22 Feb 2014 02:10 AM PST Pengerusi Lajnah Tanah PAS Pusat, Mazlan Aliman sekali lagi ditahan dari memasuki Sarawak. Kali ini beliau ditahan Lapangan Terbang Sibu. Dalam FB peribadinya Mazlan menulis bahawa; "Saya di tahan oleh Pihak Imigresen setibanya di Airport Sibu jam 11.25 pagi ini. Alasan, arahan Pejabat Ketua Menteri Sarawak." "Saya tidak dikehendaki oleh Kerajaan Sarawak," kata pegawai Imigresen. "Saya yakin ia ada kaitan dengan Himpunan Tanah Sarawak yang akan dirasmikan ... more »

ANGIN PERUBAHAN

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 8 hours ago
ANGIN PERUBAHAN ------------------------------ Sayuti Omar Kecam Dasar Pakatan Rakyat #PRKkajang Posted: 22 Feb 2014 05:51 AM PST You are subscribed to email updates from ANGIN PERUBAHAN To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

RAKYAT MARHAEN

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 8 hours ago
RAKYAT MARHAEN ------------------------------ - Facebook pro-Pakatan disekat di Malaysia? - PRK Dun Kajang ujian litmus untuk lihat MCA masih relevan, kata Liow - Dr Aziz: K'jaan BN tiada pendirian moral tuduh Karpal hasut - Anti-Hadith: Kassim sedia berdialog dengan Jakim - Pendakwaan selektif kerana SPRM perlu bukti kuat, kata Abu Kassim - Anti-Hadith: Kassim Ahmad hanya bersama Dr Mahathir kali ini - MENCARI KEMAJUAN DAN KEJAYAAN MALAYSIA? - Boleh kah BN atau PR mendapat sokongan 'legitimacy' 2/3 di hari mendatang? - Mengapa hidupkan anti-ha... more »

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 8 hours ago
WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI ------------------------------ Teresa Kok Onederful Malaysia CNY 2014 sarikata BM Posted: 22 Feb 2014 07:51 PM PST Anwar Ibrahim: Kita Lawan Bukan MCA, Kita Lawan UMNO Posted: 22 Feb 2014 05:58 PM PST You are subscribed to email updates from WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

Manjung Mari

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 8 hours ago
Manjung Mari ------------------------------ Dah jumpa! Untuk projek menteri Isa Samad.. Posted: 22 Feb 2014 03:46 PM PST Hari Isnin yang lepas, Menteri umno korup Isa Samad sibuk nak cari wanita felda untuk dijadikan ahli tinju,, aku rasa tak payah pergi felda,,, aku dah jumpa dah... Inilah hasil umno diberi kuasa terlalu lama?.. 1. 2. Dipos oleh Huan Cheng Guan. 3. Dimanakah cikgu-cikgu ni.... Ha ha ha,, cikgu duk sibuk dengan PBS ... anak murid inilah jadinya... Tak faham bahasa Cina - Ha ha ha,, skrg dah ada sarikata melayu... Posted: 22 Feb 2014 ... more »

KOLEK GAMBAR SEPETANG BERSAMA DSAI DI HOTEL KK KAJANG.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 8 hours ago
*Omak Kau sedang membuat liputan Sepetang Bersama DSAI di Hotel KK Kajang.Antara hadirin yang kelihatan ialah Datin Seri Wan Azizah, Sasterawan Negara Dato' A.Samad Said, Bekas Menteri Besar Selangor Tan Sri Muhammad Taib, Dato' Tamrin Ghafar, Ketua Biro Penerangan KEADILAN Prof Dr Mohd Nor Manuty, Ahli Parlimen Tumpat YB Dato' Kamaruddin Jaafar,Ahli Parlimen Batu Pahat YB Dato' Idris Jauzi, dan beberapa pemimpin masyarakat tempatan dan rakan-rakan lama DSAI semasa dalam PKPIM dan ABIM.* *DSAI memperjelaskan secara kasar akan matlamat dan tujuan Langkah Kajang yang kini su... more »

Laporan Polis esok...

atsixty at ZAKRI ALI - 8 hours ago
Mazlan Aliman [image: Laporan Polis esok... Saya memahami di bawah Akta Imigresen 1959/63, samada Sabah atau Sarawak ada perjanjian mengenai larangan atau penolakan masuk atas arahan Pihak Berkuasa Negeri. Namun, menyekat masuk tanpa sebarang alasan adalah tidak munasabah. Pihak Imigresen di Lapangan Terbang Sibu pun bersimpati dengan saya. Salah seorang dari mereka mengatakan, ' kami pun tidak suka buat tindakan seperti ini. Kami pun tak tau apa kesalahan En Mazlan. Kami tidak boleh buat apa2, ia arahan dari Pejabat Ketua Menteri Sarawak,'. Saya difahamkan sejak kali terakhir saya ... more »

BERITA SEDIH....FILEM ANAK ROSMAH KENA SAMAN...

atsixty at ZAKRI ALI - 9 hours ago
Muzaffar Al Qutuz [image: BERITA SEDIH....FILEM ANAK ROSMAH KENA SAMAN... Siapa sangka selepas The Wolf of Wall Street mendapat perhatian ramai malah berjaya memenangi anugerah di Golden Globe, kini filem tersebut berdepan kesulitan atas beberapa dakwaan. Berita selanjutnya di sini..... http://greenboc.blogspot.com/2014/02/panas-filem-anak-rosmah-mansor-disaman.html?m=1 Kalau kat Malaysia kebal lah ko tapi itu Amerika. Anak Obama pun bolej kena saman kat sana. Tapi aku percaya saman USD25 juta tu mampu dibayar oleh Rosmah artau anaknya kerana duit dia menabung sejak kecil masih ban... more »

Gambar Lucu Dalam Arena Sukan

Nas Rul at dairishare - 9 hours ago
Crazy Sports Photos

BN Dedah Fakta BRIM Cukup Untuk Setahun..

Soz Cyili at Ameno World - 9 hours ago
KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KELAKAR NAK MAMPOS. TOLONG AKU ALLAH. TOLONG AKU ALLAH. TOLONG. TOLONG. TOLONG.TOLONG. AKU DAH TERSEKSA GILA NEH. BACA LAWAK2 BANGANG DAR BN. NAMPAK TAK AKU TERUS GUNA CAPSLOCK? BUKTI YANG AKU DAH HILANG KEWARASAN AKAL

EDISI HINA KEBIJAKSANAAN RAKYAT ... BR1M RM650 CUKUP UNTUK BELANJA SETAHUN SEISI RUMAH!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 9 hours ago
*Sumber lawak yang perlekeh kebijaksanaan rakyat ini dicilok dari Laman Web 1Pengguna ... sebulan seisi rumah hanya guna sepeket kopi berharga RM3, sepeket minyak masak seberat 1kg, 1 botol kecil kicap, garam 1 peket, teh harga Rm3 sepeket kecil, susu manis 1 tin,tepung gandum 1kg, gula 1Kg dan beras 10Kg ... lain tidak perlu ...Rakyat hanya makan nasi berlaukan kicap dan garam saja .. Itulah yang cuba diberikan gamabar oleh juak pengampu UMNO ini... sesekali buat nasi goreng kosong atau kuih jemput tepong kosong .... itu pun makan bersukat.Sampai begini sekali nak hina rakyat... more »

Jika Najib tolak ,Tuanku,patik mohon PBS dimansuhkan.

mantaro at SISI BUKIT - 9 hours ago
Jika DS Najib juga tak mahu mansuhkan Pentaksiran Berasaskan Sekolah(PBS) ,SGMM akan menghadap DYMM Yang di-Pertuan Agong. *BANGI:* Suara Guru Masyarakat Malaysia (SGMM) akan memanjangkan masalah Sistem Pentaksiran Berasaskan Sekolah (PBS) kepada pihak Istana Negara sekiranya desakan mereka tidak dihiraukan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak. Pengerusi SGMM Cikgu Mohd Nor Izzat Mohd Johari berkata satu Memorandum Memansuhkan PBS akan dihantar kepada Perdana Menteri dalam waktu terdekat ini. Namun katanya, sekiranya Perdana Menteri tidak memberi respons dalam masa ... more »

Cashier Di Stesyen Petron Maut Ditikam Perompak ?

atsixty at ZAKRI ALI - 9 hours ago
Raja Mohd Shahrim [image: Seorang juruwang sebuah stesyen minyak PETRON milik anak maddey maut selepas ditikam perompak malam tadi. Kejadian berlaku di sebuah stesyen minyak Jalan Tampin, Seremban, kira-kira jam 10 malam tadi..] *Seorang juruwang sebuah stesyen minyak PETRON milik anak maddey maut selepas ditikam perompak malam tadi. * *Kejadian berlaku di sebuah stesyen minyak Jalan Tampin, Seremban, kira-kira jam 10 malam tadi..*

Semuga masyarakat bersangka baik dari membuat andaian yang keterlaluan

atsixty at ZAKRI ALI - 9 hours ago
Abd Ghani B.Hashib [image: Fazira Wan Chek 40,gelora,kecamuk,tenang atau gusar,hanya empunya diri yang tahu. Semuga masyarakat bersangka baik dari membuat andaian yang keterlaluan] *Fazira Wan Chek 40,gelora,kecamuk,tenang atau gusar,hanya empunya diri yang tahu. *
Blogger Home. 
HTML NOTE FOR SHARE: 
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>
<div style="text-align: center;">
<embed height="200" src="http://flash-clocks.com/free-flash-clocks-blog-topics/free-flash-clock-190.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="200" wmode="transparent"></embed><br /></div>
<div style="text-align: center;">
<b>s3v3n</b></div>

<div style="text-align: center;">
<div class="homeFlashClockItem" style="border: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; margin: 23px auto 0px; outline: 0px; padding: 0px; text-align: center; vertical-align: baseline; width: 400px;">
<iframe frameborder="0" scrolling="no" src="http://www.clocklink.com/html5embed.php?clock=012&amp;timezone=PST&amp;color=black&amp;size=170" style="border-width: 0px; font-family: inherit; font-style: inherit; height: 170px; margin: 0px; outline: 0px; overflow: hidden; padding: 0px; vertical-align: baseline; width: 170px;"></iframe></div> 

<div style="text-align: center;">
<embed align="middle" allowscriptaccess="sameDomain" height="305" name="nackvision_timer04" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" quality="high" src="http://nackvision.com/goodies/clocks/nackvision_timer04.swf" type="application/x-shockwave-flash" width="303"></embed><br />
<div class="MsoNormal" dir="RTL" style="background-color: white; background-position: initial initial; background-repeat: initial initial; direction: rtl; margin-bottom: 0.0001pt; text-align: right; unicode-bidi: embed;">
s3v3n

s3v3n

Tiada ulasan: